Izzócsere az A osztályban

2014.07.02. 14:19 - Autódoktor

2003-as Mercerdes A170 DCi fényszoró égőt hogyan kell cserélni? Megpróbáltam és sehogyan nem férek az égőhöz.

Válaszát előre is köszönöm:János.

Kedves János

Hozzá lehet férni az égőhöz meglehetősen könnyedén.

Kezdőknek az adott oldali első kerék leszerelését javasolnám, ezek után a kerékjárati burkolatban egy erős tenyérnyi, ovális fedél kipattintása után bármelyik izzó cserélhető a négy közül. Haladóknak elég, ha csak elfordítják a kereket jobbra vagy balra, hogy ugyanezt mindenféle szerszám nélkül megtegyék.

Üdvözlettel Autódoktor

Tuningoljunk szívódízelt

2014.06.30. 11:25 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Ön szerint érdemes-e egy 1988-as szívódízel 190-es Mercedesre tenni egy turbót? (A menetdinamika érdekében).

Előre is köszönöm!

Tisztelt uram!

Ha pusztán a menetdinamika oldaláról nézzük, akkor igen.

Ha viszont azt is vizsgáljuk, hogy egy korrekt, megbízhatóan (mercedes mércével is...) működő átalakítás többletköltsége megéri-e a többletteljesítményt, akkor be kell látnunk, hogy egy efféle beavatkozás többe kerül, mint az autó piaci értéke.

Nem ismerem az Ön szempontjait, de mérlegelje, hogy nem egyszerűbb-e esetlegesen autócserével elérni a kívánt dinamikát.

Üdvözlettel autódoktor

Nem húz a Berlingo

2014.06.27. 11:50 - Autódoktor

Kedves Doktor Úr!

Citroen Berlingo 2.0 Hdi-m van! Az utóbbi időben indulásnál nem akar rendesen húzni (füstöl is)! Ha menet közben kinyomom a kuplungot, hagyom visszaesni a fordulatszámot alap fordulatra, akkor megy megint rendesen. Gyanakodtunk az EGR szelepre, de a kitisztítása után is megmaradt a probléma! Meg tudná mondani mitől lehet?

Válaszát köszönöm! Tamás

Tiszelt Tamás

Érzésem szerint majdnem jó helyen keresgettek, kicsivel arrébb lehet, hogy a hiba is meglesz. Az autóban a tűzfalon egymás mellett van két teljesen egyforma mágnesszelep, mindkettőre megy egy-egy elektromos csatlakozó és két-két vákuumcső.

Az egyik az egrszelep vákuumvezérlője, a másik a turbónyomásszabályzóé. Azt kellene megpróbálni, hogy a két szelepet fizikailag átcserélik. Nem kell leszerelni a két szelepet, elérnek a csövek is, a csatlakozók is. Ha érdemleges változás tapasztalható, cserélje ki a turbónyomásszabályzó hibásan működő mágnesszelepét. Nem az öné lenne az első, ami elromlott.

Üdvözlettel Autódoktor

Világít az indításgátló az Astrában

2014.06.25. 13:19 - Autódoktor

Tisztelt Doki!

Van egy 2004-es G Astra kombim Z16XEP motorral szerelve. Indítás után világítva marad a "motorvezérlő rendszer elindulásgátló" vissza jelző.

Mire utalhat ez? Se menetbeli, sem fogyasztásbeli külömbséget nem érzek. Az autó németországi behozott, és 141 000 km van óra szerint benne.

Válaszát előre is köszönöm! Zol

Kedves olvasó!

 Ez az indításgátló rendszer hibáját jelzi. Diagnosztikai műszerrel kiolvasható a dolog. De tegyen egy próbát, a kulcs fejét burkolja be két-három réteg alufóliába, ha így is elindul az autó, akkor valamilyen módon megkerülték az indításgátlót, az autó egy szimpla nyers kulccsal (rámenősebbeknek egy erősebb csavarhúzóval) is elindítható.

Ez vagyonbiztonsági szempontból minimum aggályos dolog, ha enyém lenne, én azért rendbe hozatnám, de legalább egy normális diagműszerrel megtudakolnám, mi a konkrét hiba.

Autódoktor

Nyomom a gázt, leesik a fordulat

2014.06.20. 10:07 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Van egy 1990-es, benzines, Ford Escort kombim. Papír szerint 1,4-es, a szerelő szerint 1.6 vagy 1.8-as, ez sajnos nem derült ki. Menet közben nyomom a gázt, de a fordulatszám leesik. Néha fel tudom pörgetni a motort 4000 fölé, de utána is ugyanúgy akadozik. A szerelő azt mondta, hogy a benzinpumpának minimum 3.4 bar nyomást kellene leadnia, de az enyém csak max. 2.2-t tud. Ki is cserélte egy másikra, amin 3.4 bar nyomást mért, de amikor betette, már csak 2-2.2-t mért. Más pumpákat is kipróbált, de semmi eredmény.

Remélem, tud segíteni, előre is köszönöm!

Egyrészt meg kellene nézni a benzinszivattyú elektromos ellátását, másrészt érdemes lenne kicserélni a benzinszűrőt, ez a kettő csodákat tehet az autóval.

Autódoktor

Ingadozik az alapjárat

2014.06.18. 16:00 - Autódoktor

Kedves Doki!

2002-es 1,6 16V VW Bora autóm alapjárata időnként elkezd ingadozni, állóhelyben, lemegy 600-ra vissza ezer, aztán normalizálódik, ha kanyarodok, kiveszem üresbe, kinyomom a kuplungot, néha egyszerűen leáll, elég kellemetlen körforgalomban pl., elmegy a szervokormány, fék stb.

Újra inditáskor rendesen megy tovább probléma nélkül. Ha működik a klima nem áll elő ez a probléma. Mi lehet a gond? Fojtószelep, ház tisztitva lett már többször.

Köszönöm válaszát

Kedves olvasó

A VW csoport motorjainál többnyire nem elég elvégezni a tisztítást, hanem az összeszerelés után el kell végezni a fojtószelep betanítását is diagnosztikai műszer segítségével. ilyenkor újrakalibrálja a motoros pillangószelep a véghelyzetetit és az újonnan megtanult paraméterek alapján a továbbiakban helyesen működik a motor.

Más módszerekkel a betanulás nem elvégezhető. Ennek hiányában a probléma sajnos nem fog megszűnni.

Üdvözlettel Autódoktor

Füstöl a Xantia

2014.06.16. 15:32 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Egy 1998/4. évjáratú, X1 alvázkódú, LFY motorkodú (1.8i 16V benzin) motorkodú Citroen Xantia tulajdonosa vagyok 2010. óta, a kilométeróra 284 000 km-en áll. Az autóval körülbelül 15 000 kilométert teszek meg évente, legtöbbször körülbelül 40 km-es távon és városban kíméletes használat mellett.

Az utóbbi időben (körülbelül fél év) észrevettem, hogy nagy gázadásnál (körülbelül 2/3 gáznál, részterhelésnél nem) kék füst jön ki a kipufogóból. A gyertyákat nemrég cseréltem újakra.

Az autó körülbelül 2 dl motorolajat (jelenleg 10W40 olajat használok) fogyaszt 1000 kilométer alatt (4 dl a gyár által megadott, még elfogadható olajfogyasztás), a motor a hűtővizet nem forralja, nem fogyasztja, valamint könnyen indul, és jól húz. Kérdésem az lenne, hogy a motor füstölése megoldható lenne a szelepszár-szimmeringek cseréjével, vagy teljes motorfelújítás előtt állok?

Tisztelettel: Kiss Tamás

Tisztelt Kiss úr

Vannak tapasztalataim ezzel a konkrét motorral, igaz, más karosszériában, bár ennek nincs sok jelentősége.

A leírtak alapján nem nagyon tudnék jó hírrel szolgálni, valószínűleg nem csak a szelepszárszimmeringek használódtak el (bár ezek összesen is filléres tételt képviselnek, érdemes ezt IS cseréln)i, hanem a dugattyúgyűrűk amely problémát a motor komolyabb megbontása nélkül sajnos nem lehet javítani.

Autódoktor

Villog az olajnyomás

2014.06.13. 09:17 - Autódoktor

Üdvözlöm

Egy Renault Thalia 2001-es autóm van és alapjáraton melegen villog az olajnyomás lámpám, valamint szerintem csúszik a kuplugom. A kérdésem az lenne, hogy a főtengely szimeringem hibásodott meg és azért nincs olajnyomás, és azért is csúszik a kuplug mert a tárcsa olajos lesz? Viszont a motor külsején nem látok olajfolyást.

Kedves olvasó!

Valószínűleg két, egymással nem összefüggő hibával állunk szemben.

Ha megfelelő mennyiségű kenőanyag van a motorban, az olajnyomáslámpa a legegyszerűbb esetben azért világít, mert a nyomásérzékelő meghibásodott.

Következő variáció az lehet, hogy nem a megfelelő viszkozitású olaj van a motorban, melegen nincs megfelelő olajnyomás, bár a kenőolaj minősége a legextrémebb esetekben van csak ilyen hatással a nyomásra, ezt nem tartanám valószínűnek.

Találkoztam már olyan esettel, amikor a gyenge minőségű olajszűrő miatt csökkent le az olajnyomás, ez is viszonylag könnyen javítható. Alacsony olajnyomást okozhat az olajszivattyú kopottsága is, legvégső esetben pedig a főtengely csapágyainál a kopás miatt megnőtt a hézag, elengedi az olajnyomást, ez pedig egy komplett motorfelújítást igényel.

A megcsúszó kuplung már egy másik történet, oda motorolaj elvileg nem tud bejutni, a főtengely (ahonnan az olaj jönni tudna), a lendkerék egyik oldalán van, a kuplung a lendkerék másik oldalán, a lendkerék meg egyetlen tömör vasdarab, azon az olaj át nem megy. amikor kicserélik a kuplungot, akkor viszont valóban jó ötlet levenni a lendkereket is és mögötte kicserélni a főtengelyszimmeringet, ez megspórolna egy későbbi bosszúságot, hogy újra levegyék a váltót olajfolyás miatt.

Autódoktor

Percek alatt felforr a víz

2014.06.10. 11:35 - Autódoktor

Kedves Autódoki!

Következő kérdésem lenne.

Van egy 1999-es Rover 200-as 1.1-es benzines gépkocsink.

A gépkocsinak két problémája lenne.

Első amivel már régóta foglalkozok de nem jutottam előre. Valamiért hamar felforr a hűtővíz.

Már cseréltük az alábbi alkatrészeket: hengerfejtömítés, termosztát, hűtőradiátor, hőmérséklet jeladó.

Amit még nem cseréltem: kiegyenlítő tartály kupak, vízpumpa.

A víz szép tiszta benne. Nem dolgozik bele a hengerfej és ennek ellenére még is 5-10 perc alatt forr a víz. Mi lehet a gond?

Másik probléma. Ezzel még nem foglalkoztam túlzottan. Kb. 4-6 hónapja a fogyasztás megnőt közel 2-2.5 literrel. Ennek mi lehet az oka? Esetleg ez össze függésben lehet a hűtőfolyadék forrással?

Üdv. Attila

Kedves Attila

A Roverek híres-hírhedt K szériás motorja eléggé érzékeny a vízproblémákra. HA a hengerfejtömítés valóban jó ÉS a termosztát is megfelelő hőmérsékleten nyit, akkor meg kellene nézni, kering-e rendesen a víz a motorban, meg kell nyitni a légtelenítő csavart hátul, a motor mögött. Ez azon a csövön áll felfelé, ami a motor mögött közvetlenül fut keresztben a vízpumpától a termosztátházig, a vízpumpa felöli oldalon kellene keresgetni, egy tízes kulcs kell hozzá.

Ha a motor beindítása után ott folyamatosan víz jön, akkor a vízpumpa nagy valószínűséggel még jól működik. A kiegyenlítőtartály sapkája is lényeges eleme a vízkörnek, amennyiben nem tartja meg a nyomást, hasonló tüneteket produkál bármelyik autó. maga a sapka nem hiszem, hogy túl nagy költséget jelentene, érdemes lenne beszerezni egyet, amíg nem lesz belőle drágább probléma.

Autódoktor

Induláskor fullad a Passat

2014.05.12. 11:45 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

A problémám a következő:

Adott egy 2008-as PDTDI VW Passat sedan. Másfél éve vettem használtan, 141 000-rel, most 196 000 van benne.A márkaszervíz szerint mind a 4 Siemens márkájú PD fejet kicserélték. A hibajelenség, hogy elinduláskor 2-3-szor megfullad az autó, engine fault hiba, villog a kis izzitólámpa, aztán megy tovább. A lámpa villog folyamatosan.

A hibakód olvasó ezt dobta:

Gázolaj (BKP - TDI - MT/AT)

P1264 - Szelep szivattyú-befecskendezéshez, 2. henger; határ meghaladva - szakadt

P1263 – Szelep szivattyú-befecskendezéshez, 2. henger; valószínűtlen jel – szakadt

P0605 – Belső vezérlő ROM hiba – szakadt

Menet közben soha nem jelentkezik a probléma, csak elindulásnál, kb az első 200 méteren. PD fejre gondoltunk, ám a márkaszervíz (Porsche M5) szerint a cserélt PD fejek nem hibásodhattak meg, ez biztos. Hiába létezik a 7 éves garancia rájuk, az egyszeri csere után már csak KP-ben gondolkoznak, ha mégis az lenne a hiba.

Válaszát előre is köszönöm!

Tamás

Kedves Tamás

Tapasztalatok szerint a pdelemek elektromos vezetékei sem örökéletűek, főleg a hengerfej belsejében, a forró olajban bírják igazán csak visszatartani a röhögést. :)

HA a pd elemek VALÓBAN jók, érdemes lenne a hengerfej belsejében a köteget kiszerelni, eltakarítani és kint megvizsgálni mechanikai sérüléseket keresve a burkolatokon illetve egyenként végigmérni akár közben mozgatva is a köteget, hogy van e a szálakban szakadás. Nem ritkán lehet ilyennel találkozni.

Ha ezek mind rendben vannak, csak utána kezdenék el aggódni a pdelemek miatt.

Üdvözlettel Autódoktor

Elindulásnál rázkódik az autó

2014.05.09. 14:41 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Következőkben szeretném a tanàcsàt kérni! Az autóm egy 2000 decemberi VW Passat B5 1.9 pdtdi (ajm). A következő hibàt produkàlja:

A hiba nem àllandó vàltozó időközönként jelentkezik! Egyesben elindulàskor ràzkodik ràngat érzésre addig mig a kerekek forgàsba nem jönnek (mig csúsztatom a kuplungot)! Sebességeket könnyedén veszi hang nem hallható menet közben soha nem csinàlja csak az elindulàsnàl! Azért fordultam önhöz mert a szerelőmnél kiprobàllàs alkalmàval nem jelentkezett a hiba és azt tanàcsolta néha vasaljam meg kicsit a kuplungot! Szerinte komoly baj nem lehet kuplung, kettőstömegü nyàron lett cserélve azota kb 18ezer km ment az autó!

Vàrom vàlaszàt! Köszönettel: egy passatos :)

Kedves Passatos olvasó!

Valamilyen oknál fogva ez engem annak ellenére a lendkerék hibájára emlékeztet, hogy állítása szerint ezt a nem túl távoli múltban cserélték. Új alkatrészt építettek be, vagy jó állapotú bontottat? A kuplungszerkezet önbeálló típusú az autón, ez csak célszerszámmal szerelhető, egyébként hibás működést produkál. Ez a csere alkalmával rendelkezésre állt? A vasalást semmilyen formában nem javaslom, kiválóan el lehet érni vele, hogy felégjen a lendkerék felülete, más kézzelfogható eredményét így hirtelen nem tudnám említeni.

Üdvözlettel Autódoktor

Befog a fék a Suzukin

2014.05.07. 13:23 - Autódoktor

Kedves Autódoki!

1993-as 1.3 Suzuki Swiftnél az a problémám, hogy a fék egy idő után elkezd fogni, majd egy fél óra elteltével lassan menni sem tudok, mert folyamatosan fog. Leállítás után a pedál egyből felkeményedik, légtelenítés minden esetben átmenetileg segít, de mint írtam, csak 10 percig kb. Aztán megint befog a fék. Fékrásegítős, az egyetlen csövet, ami a szervódobot összeköti a motorral, azt cseréltem, az első 2 fékhengert szétszedtem, megcsiszoltam,azok könnyen járnak. Fékbetétek jók, féktárcsa vállas, de ez szerintem nem befolyásolja. Főfékmunkahengert és szervót már szétszedtem, nem láttam hibát, a szervó nem sérült, a főfékhenger tiszta, könnyen jár. Tanácstalan vagyok, tulajdonképpen már mindent kizártam, mégsem jó.Kezdem feladni. Várom mielőbbi segítségét,

Köszönettel és Tisztelettel : Tamás Gábor Sándor

Tisztelt Uram

Két dologra tudnék tippelni, egyrészt arra, hogy a fékpedálnak nincs holtjátéka és folyamtosan tolja a főfékhengert, ezt le kell ellenőrizni mindenképpen. A másik elképzelés, hogy valamelyik gumi fékcső elöregedett, a belseje elzáródott, emiatt nem engedi vissza a fékmunkahengerből a fékfolyadékot a főfékhenger és a folyadéktartály felé.

Üdvözlettel Autódoktor

Csak kattan, nem indít

2014.04.30. 14:13 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 2004-es Kangoom. Eddig hidegen-melegen könnyen indult, de most melegen nem teker az indító csak kattan mintha feszülne. 20 perc után kicsit lehűl és teker.

Mi lehet a baja?

Tisztelt olvasó

A leírtak alapján az önindító behúzótekercse szorul némi gondoskodásra, külön is kapható alkatrész, nem szükséges komplett önindítót javítani illetve cserélni.

Autódoktor

Kerreg a váltó a BMW-ben

2014.04.29. 09:06 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy BMW E46 2000-es 330i, manuális 5 sebességes váltóval. Minden négyből háromba kapcsoláskor olyan hangot ad, mintha nem lenne teljesen kinyomva a kuplung, "kerren", de minden erőltetés nélkül beveszi a sebességet.

Szinkrongyűrű, olaj vagy esetleg nagyobb baj lehet?

Köszönöm a válaszát!

Tisztelt olvasó!

Tapasztalatok szerint ha csak azzal az egy sebességfokozattal jelentkezik a leírt probléma, akkor váltóhibával állunk szemben. Meg lehet ugyan próbálkozni egy váltóolaj cserével, ez ideig-óráig elfedheti a problémát, de ez az átmeneti javulás sem általános dolog. Az elmondottak alapján a harmadik fokozat szinkronkereke megkopott, ennek cseréjével orvosolható teljes bizonyossággal a hiba. Jó hír, hogy kapható hozzá minden alkatrész, a beavatkozás meg nem túl nagy műtét, az alkatrész beszerzését leszámítva megvan egy nap alatt.

Üdvözlettel Autódoktor

Valami zörög az Astrában

2014.04.22. 09:54 - Autódoktor

Jó napot.

Van egy Z14XE motoros Opel Astra G-ém. Közel 200 000 km van benne. Néha az olajteknő irányából alapjáraton csörgő hangot hallok. Már tavaly is hallottam és az ismerősöm Astrájában is hallható ez a hang. Ez a motor szijjas ezért lánc hangja nem lehet.

Mi lehet ez a hang?

Kedves olvasó

Őszintén szólva nem vagyok biztos benne, mi zöröghet abban az olajteknőben. Sok dolog nem lakik benne, az olajszivattyút közvetlenül a főtengely hajtja, azon kívül meg egy darab főtengely aztán kész is a leltár. A következő olajcsere nem tudom, mikor esedékes, de akkor le kellene venni az olajteknőt, nem túl nagy munka és belenézni, van-e benne fémtörmelék, illetve az olajszivattyú szívokosarát is ugyanilyen szempontból megvizsgálni. Ha nincs nem odavaló fém, akkor egyelőre ne izguljunk nagyon, ha viszont van, akkor vagy az olajszivattyú kezd elkopni, vagy sajnos a főtengely csapágyazása nincs a helyzet magaslatán.

Üdvözlettel Autódoktor

Búg és rázkódik a Renault 19

2014.04.16. 08:56 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 1989-es Renault 19-em. Az lenne a kérdésem,hogy ha megyek az autóval,60-70km/h környékén a bal kerék elkezd búgni.Jobbra kanyarodásnál még erősebben búg. Autópályán 110km/h felett,jobb kanyarnál az autó berázkódik,és addíg rázkódik amíg nem kanyarodok balra.Mi lehet a probléma?

Tisztelettel Varga István!

Tisztelt Varga úr!

A leírtak alapján a bal oldali kerékcsapágya meghibásodott, cserélendő.

Üdv Autódoktor

Menet közben leáll az Astra

2014.04.11. 11:16 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy Opel Astra F X16XEL motorkódú autóm, és olyan problémám lenne, hogy néha menet közben ha kinyomom a kuplungot, akkor leesik a fordulat és leáll a kocsi. Ha utána rá indítok, beindul és megy tovább.

Lett benne cserélve gyertya. Azt mondják, hogy lehet AC pupa is, ha ki cserélem, megoldódna a hiba?

Köszönöm!

Kedves olvasó

"lehet AC pupa is ha ki cserélem meg oldódna a hiba?"

Nem hiszem.|érzésem szerint egy pillangószelepház tisztítás és egy alpjárati motor tisztítás többet lendítene az ügyön. Be kellene állítani a gyújtást is megfelelő értékre, ezzel a két dologgal lényegesen jobb alapjárati tulajdonságai lennének az autónak.

Üdvözlettel Autódoktor

Nem mos a lámpamosó

2014.04.08. 13:49 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Vásároltam egy Renault Espace 2.0T-t, amiben gyári xenon van, automata magasság állítással és lámpamosóval. Sajnos a lámpamosó nem működik, mosó folyadék szintje megfelelő, a szélvédőre spricceli a vizet. Mi lehet a probléma oka?

Tisztelt olvasó

A lámpamosónak külön, lényegesen nagyobb üzemi nyomású szivattyúja van. Pár feltételnek kell teljesülni ahhoz, hogy a berendezés jól működjön, egyik ugye az, hogy ablakot mosunk, ez indítja a lámpamosót is. A másik, hogy a lámpáknak világítaniuk kell, ha világítás nélkül is menne a lámpamosó, nagyon hamar elhasználná az ablakmosó folyadékot.

Le kell ellenőrizni, hogy felkapcsolt lámpával, szélvédőt mosva egyáltalán kap-e áramot a lámpamosó szivattyúja. ha igen, viszont a szivattyú nem működik, ki kell cserélni. Ha a szivattyú működik, akkor azt is érdemes megnézni, beleér-e a mosófolyadékba a szivattyú, ugyanis a fényszórómosót feljebb szokás beépíteni a tartályba, ha fogy a folyadék, a szélvédőt még le lehessen mosni, a lámpa nem ANNYIRA fontos. ha ez is rendben van, akkor dugulás van a rendszerben, bár erre a jóval nagyobb átmérőjű csövek miatt eléggé kicsi esélyt látok.

Autódoktor

Mivel tisztítsam a szívócsonkot?

2014.04.03. 13:48 - Autódoktor

Szia!

Skoda Octavia 1,9 PDTi AXR motorkóddal 2006 évjárat.

Szívócsonkból szeretném kitakarítani a lerakódott kormot, milyen anyagot javasolsz azokra a helyekre amit nem érek el. A féktisztítót próbáltam, nem volt sikeres.

Válaszodat előre is köszönöm .

Helló!

Elég sok motort szerelünk össze, mindet nem lehet alkatrészmosóban elpucolni, hamar elhasználnánk és amikor igazán szükség lenne rá, már használhatatlan. Na, arra jutottunk, hogy az ilyen makacs szennyeződéseket etanolban áztatjuk ki. az se mindenható, de egyrészt olcsó, másrészt meg könnyen hozzáférhető.

Azt nyilván mondanom sem kell, hogy gyúlékony, ennek megfelelő óvatossággal kell használni.

Autódoktor

Kopog a Ceed

2014.04.02. 11:44 - Autódoktor

Tisztelt autódoktor!

1.4-es benzines Ceedem motorja 2000-es fordulat környékén kopog, az autó alig 30 ezer kilométert futott. Eddig csak szoftvercsere volt, de ez nem oldotta meg a problémát, szervíz keni a dolgot, megbontani nem akarják. Mit lehet tenni? Mi okozhatja? Károsodhat-e a motor?

Kedves olvasó

Egy benzinmotor kopogásos járása soha nem normális dolog.

Több dolog miatt kopoghat, nem megfelelő gyújtás időpont, nem megfelelő gyertyák, rosszul működő kopogásérzékelő, helytelenül működő érzékelők miatt kialakuló szegénykeverékes égés. Ezek az egyszerűbb esetek.

Mechanikai hiba miatt is kopoghat egy motor járás közben, ezek már annyira nem vidám dolgok. Emlékeim szerint a Kia eléggé komoly ideig garanciát vállal az autóra, az említett futásteljesítmény alapján még garanciálisnak gondolnám az autót. Az, hogy a márkaszervíz mit nem akar, az egy dolog, én minden esetre úgy érzem, lehetne még részükről lépéseket tenni az autó javítása érdekében.

Autódoktor

Csikorog az ékszíj

2014.03.31. 15:16 - Autódoktor

Tisztelt Autódoki

Van egy 2006-ban forgalomba helyezett Ford Fusion 1.4-es személygépkocsim.

Kb 500 km-el korábban cseréltettem szervizben 2 db ékszíjat, mert a reggeli indításnál mindig csikorgott mintha csúszna. Azt mondták mind a két szíjat cserélni kell. Ez 20 000 Ft-ba került. Most ugyanaz a jelenség, de egy idő után elhallgat. Most megint cseréltessem ki a szíjakat? Vagy mit tud tanácsolni, mi okozhatja ezt? A csere óta kb 500 km mentem. jelenleg 177 000 km van az autóban.

Tisztelettel: Ádám

Kedves Ádám

A segédberendezéseket hajtó laposszíjak nem csak akkor tudnak megcsúszni, ha elhasználódtak, hanem akkor is, ha idegen szennyező anyag kerül a szíj pályájára (olaj, fagyálló, mondjuk ennél az autónál a fékfolyadékot kizárnám, vagy szervóolaj). Ezen kívül az idő előtti elhasználódás oka lehet az ékszíjkörben valamelyik meghajtott elem vagy vezető, feszítőgörgő szorulása illetve ferdesége. Szintén megcsúszhat a szíj hamar, ha a feszítőgörgő rugója kilágyult, nem megfelelő erővel feszíti a szíjat, legvégül pedig a csúszás oka lehet valamelyik kerék illetve görgő felületének kopása. Ha mindezt kizártuk, válasszunk valami más márkát, de ezt hagynám legutoljára.

Autódoktor

Vajon honnan folyik az olaj?

2014.03.27. 09:15 - Autódoktor

Az autó típusa Opel Astra G 2007-es évjáratú 1.4-es motorkód: z14xe.

 Az autón a főtengely tárcsa mögül folyik az olaj. Lehetséges,hogy a szimering lehet az oka? Ha az mekkora munka kicserélni és mi a folyamata.

Tisztelt uram

Az Ön által említett autónál ha megbontás nélkül látszik az olajfolyás, még nem biztos, hogy a főtengelyszimmering az, amit ki kell cserélni. A vezérműtengelyeket itt fogasszíj hajtja, az egész vezérlés egy műanyag burkolat alatt van. A burkolat leszerelése nélkül csak az lehet biztosra mondani, hogy folyik az olaj, ezt hogy honnan, azt nem tudjuk. Sok lehetőség ugyan nincs, vagy a főtengelynél, vagy a vezérműtengelyeknél, ezen felül a szelepfedél és a hengerfej összeillesztésénél illetve a hengerfej és a blokk illeszkedésénél, bár én utóbbinak látom a legkisebb esélyét. A szerelési idő innentől kezdve ugye nem egyértelmű és bár egyik sem megoldhatatlan feladat, azért én azt javaslom: ha úgy érzi, elakadhat esetleg a folyamatban, inkább forduljon szakemberhez, hamarabb is végez, biztosabb is az eredmény

Üdvözlettel Autódoktor

Jobban kimozdul a váltókar

2014.03.25. 09:18 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Az utóbbi időben arra lettem figyelmes, hogy a váltókar jobban kimozdul, beremeg, mint régebben. Ez akkor jelentkezik, amikor váltok, az mindegy, hogy fel vagy le, és gázt adok. Viszont ezt az autón nem érezni csak a váltókaron látni, hogy nagyobbat mozdul. Ahogy nő a fokozat, úgy csökken ez a elmozdulás. Ötödikben szinte nincs semmi. Segítséget szeretnék kérni, mi lehet ön szerint? Esetleg mit nézzek meg, hogy biztos legyen az okozó hiba? Egyébként közel 270e km van a gépben. Golf IV 1.4 16V 2000es Ahw m.kód. Köszönöm előre is a segítséget.

Szép napot!

Tisztelt olvasó

Az ön által leírtak alapján valószínűsíthető, hogy valamelyik motortartó bak nincs a helyzet magaslatán. Így első olvasatra azt gyanítanám, hogy a középső bak, ami kissé elhasználódott, ez alul középen támasztja a motort, ne billegjen annyira a terhelésváltások alkalmával. Érdemes lenne mielőbb a végére járni a dolognak, mert az ilyen jellegű mozgások akár a kipufogórendszer élettartamát is erősen csökkenthetik, fölösleges lenne újabb, megelőzhető költségekbe bonyolódni.

Üdvözlettel Autódoktor

Dadog a benzines Mondeo

2014.03.19. 12:00 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Tavaly vásároltam egy 98-as évjáratú Ford Mondeo kombit, amiben egy 1,6 literes Zetec motor van. Korához képest viszonylag kevés kilométerrel vettem. Ahogy hozzám került azzal a lendülettel (olajcsere, vezérműszíj, ékszíj, gyertyák, légszűrő, pollenszűrő) az elsődleges dolgokat megcsináltattam rajta. Minden tuti volt de ahogy köszöntött befele a hideg a reggeli indításokkor kicsit gyengélkedett sőt le is állt a motor. Elvittem ismételten szerelőhöz akivel megnéztük és hidegen nem megy az egyik henger, de utána ahogy kezd bemelegedni az is beindul. Ő szerinte a hengerfejet kell átnézni amit meg is tett, kipucolta, nyomáspróba, egyebek. Utána jött a tavasz baj nem volt, de most ahogy beköszöntöttek a hidegek megint csinálja a dadogást és erőtlenkedést hidegen de már nem annyira amióta a hengerfejet megcsináltattam. Az a kérdésem mit nézessek át mert a szerelőm se tudja rá gyógyírt, pedig jó pár ismerősét megkérdezte. Engem viszont fusztrál egy kicsit mert nagyon jó állapotban van kívül-belül és még szeretném, hogy jó pár évig így is legyen.

Válaszát előre is köszönöm. Peti

Kedves Peti

A használat körülményeit lehetne kicsit részletezni? Ez a motor némileg hajlamos arra, hogy rövidtávú használatnál lekormolódjanak a szelepszárak, majd kicsit később az átmérőváltozás miatt kissé megragadjanak. Kellene mérni mindegyik hengeren kompressziót, ha valamelyik jelentősen különbözik a többitől, ott valószínűleg kissé ragadni fog valamelyik szelep. Annak idején anyukám tizenhatszelepes escortjáról emiatt kétszer került le a hengerfej három éves koráig. Igazi orvosság ez ellen talán a folyamatosabb, hosszabb távú használat lenne, ha nem akarjuk ismételten megbontani a motort. Lazábbra illesztett szelepvezetőkkel sem kerülhető el az ismételt meghibásodás, csak későbbre lehet tolni. Nem szeretek ilyesmit mondani, de "ez sajnos ilyen".

Autódoktor

Sziszeg a dízel, és füstöl is

2014.03.17. 12:22 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy Mazda 3 1.6 dízel autóm, aminek a motorjából, a porlasztók felől egyenletes sziszegés hallatszik, és füstöl is. Ez a jelenség gyengül ahogy melegszik a motor. A kérdésem, hogy ön szerint mi okozhatja ezt, és mennyire sürgős a szervizelése?

Üdvözlettel:János

Tisztelt János

Úgy néz ki, hogy a porlasztóknál elengedi a kompressziót a motor. A befecskendezőszelepek és a hengerfej illeszkedésénél van egy egyszer használatos vastag réz alátét, valamilyen oknál fogva itt fúj át a motor.

Több ok miatt is javítandó a hiba:

A teljesítményveszteség és a többletfogyasztás még a kisebbik része, a nagyobbik probléma az, hogy ha sokáig üzemel így a motor, a hengerfej és a befecskendezőszelep közti hézag feltelik korommal, ez a későbbiekben megnehezíti, akár lehetetlenné is teszi a befecskendezőszelep roncsolásmentes kiszerelését a tömítés cseréjéhez.

Ne halogassa sokáig a cserét, drága mulatság is lehet belőle.

Üdvözlettel Autódoktor


h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass