Búg és rázkódik a Renault 19

2014.04.16. 08:56 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 1989-es Renault 19-em. Az lenne a kérdésem,hogy ha megyek az autóval,60-70km/h környékén a bal kerék elkezd búgni.Jobbra kanyarodásnál még erősebben búg. Autópályán 110km/h felett,jobb kanyarnál az autó berázkódik,és addíg rázkódik amíg nem kanyarodok balra.Mi lehet a probléma?

Tisztelettel Varga István!

Tisztelt Varga úr!

A leírtak alapján a bal oldali kerékcsapágya meghibásodott, cserélendő.

Üdv Autódoktor

Menet közben leáll az Astra

2014.04.11. 11:16 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy Opel Astra F X16XEL motorkódú autóm, és olyan problémám lenne, hogy néha menet közben ha kinyomom a kuplungot, akkor leesik a fordulat és leáll a kocsi. Ha utána rá indítok, beindul és megy tovább.

Lett benne cserélve gyertya. Azt mondják, hogy lehet AC pupa is, ha ki cserélem, megoldódna a hiba?

Köszönöm!

Kedves olvasó

"lehet AC pupa is ha ki cserélem meg oldódna a hiba?"

Nem hiszem.|érzésem szerint egy pillangószelepház tisztítás és egy alpjárati motor tisztítás többet lendítene az ügyön. Be kellene állítani a gyújtást is megfelelő értékre, ezzel a két dologgal lényegesen jobb alapjárati tulajdonságai lennének az autónak.

Üdvözlettel Autódoktor

Nem mos a lámpamosó

2014.04.08. 13:49 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Vásároltam egy Renault Espace 2.0T-t, amiben gyári xenon van, automata magasság állítással és lámpamosóval. Sajnos a lámpamosó nem működik, mosó folyadék szintje megfelelő, a szélvédőre spricceli a vizet. Mi lehet a probléma oka?

Tisztelt olvasó

A lámpamosónak külön, lényegesen nagyobb üzemi nyomású szivattyúja van. Pár feltételnek kell teljesülni ahhoz, hogy a berendezés jól működjön, egyik ugye az, hogy ablakot mosunk, ez indítja a lámpamosót is. A másik, hogy a lámpáknak világítaniuk kell, ha világítás nélkül is menne a lámpamosó, nagyon hamar elhasználná az ablakmosó folyadékot.

Le kell ellenőrizni, hogy felkapcsolt lámpával, szélvédőt mosva egyáltalán kap-e áramot a lámpamosó szivattyúja. ha igen, viszont a szivattyú nem működik, ki kell cserélni. Ha a szivattyú működik, akkor azt is érdemes megnézni, beleér-e a mosófolyadékba a szivattyú, ugyanis a fényszórómosót feljebb szokás beépíteni a tartályba, ha fogy a folyadék, a szélvédőt még le lehessen mosni, a lámpa nem ANNYIRA fontos. ha ez is rendben van, akkor dugulás van a rendszerben, bár erre a jóval nagyobb átmérőjű csövek miatt eléggé kicsi esélyt látok.

Autódoktor

Mivel tisztítsam a szívócsonkot?

2014.04.03. 13:48 - Autódoktor

Szia!

Skoda Octavia 1,9 PDTi AXR motorkóddal 2006 évjárat.

Szívócsonkból szeretném kitakarítani a lerakódott kormot, milyen anyagot javasolsz azokra a helyekre amit nem érek el. A féktisztítót próbáltam, nem volt sikeres.

Válaszodat előre is köszönöm .

Helló!

Elég sok motort szerelünk össze, mindet nem lehet alkatrészmosóban elpucolni, hamar elhasználnánk és amikor igazán szükség lenne rá, már használhatatlan. Na, arra jutottunk, hogy az ilyen makacs szennyeződéseket etanolban áztatjuk ki. az se mindenható, de egyrészt olcsó, másrészt meg könnyen hozzáférhető.

Azt nyilván mondanom sem kell, hogy gyúlékony, ennek megfelelő óvatossággal kell használni.

Autódoktor

Kopog a Ceed

2014.04.02. 11:44 - Autódoktor

Tisztelt autódoktor!

1.4-es benzines Ceedem motorja 2000-es fordulat környékén kopog, az autó alig 30 ezer kilométert futott. Eddig csak szoftvercsere volt, de ez nem oldotta meg a problémát, szervíz keni a dolgot, megbontani nem akarják. Mit lehet tenni? Mi okozhatja? Károsodhat-e a motor?

Kedves olvasó

Egy benzinmotor kopogásos járása soha nem normális dolog.

Több dolog miatt kopoghat, nem megfelelő gyújtás időpont, nem megfelelő gyertyák, rosszul működő kopogásérzékelő, helytelenül működő érzékelők miatt kialakuló szegénykeverékes égés. Ezek az egyszerűbb esetek.

Mechanikai hiba miatt is kopoghat egy motor járás közben, ezek már annyira nem vidám dolgok. Emlékeim szerint a Kia eléggé komoly ideig garanciát vállal az autóra, az említett futásteljesítmény alapján még garanciálisnak gondolnám az autót. Az, hogy a márkaszervíz mit nem akar, az egy dolog, én minden esetre úgy érzem, lehetne még részükről lépéseket tenni az autó javítása érdekében.

Autódoktor

Csikorog az ékszíj

2014.03.31. 15:16 - Autódoktor

Tisztelt Autódoki

Van egy 2006-ban forgalomba helyezett Ford Fusion 1.4-es személygépkocsim.

Kb 500 km-el korábban cseréltettem szervizben 2 db ékszíjat, mert a reggeli indításnál mindig csikorgott mintha csúszna. Azt mondták mind a két szíjat cserélni kell. Ez 20 000 Ft-ba került. Most ugyanaz a jelenség, de egy idő után elhallgat. Most megint cseréltessem ki a szíjakat? Vagy mit tud tanácsolni, mi okozhatja ezt? A csere óta kb 500 km mentem. jelenleg 177 000 km van az autóban.

Tisztelettel: Ádám

Kedves Ádám

A segédberendezéseket hajtó laposszíjak nem csak akkor tudnak megcsúszni, ha elhasználódtak, hanem akkor is, ha idegen szennyező anyag kerül a szíj pályájára (olaj, fagyálló, mondjuk ennél az autónál a fékfolyadékot kizárnám, vagy szervóolaj). Ezen kívül az idő előtti elhasználódás oka lehet az ékszíjkörben valamelyik meghajtott elem vagy vezető, feszítőgörgő szorulása illetve ferdesége. Szintén megcsúszhat a szíj hamar, ha a feszítőgörgő rugója kilágyult, nem megfelelő erővel feszíti a szíjat, legvégül pedig a csúszás oka lehet valamelyik kerék illetve görgő felületének kopása. Ha mindezt kizártuk, válasszunk valami más márkát, de ezt hagynám legutoljára.

Autódoktor

Vajon honnan folyik az olaj?

2014.03.27. 09:15 - Autódoktor

Az autó típusa Opel Astra G 2007-es évjáratú 1.4-es motorkód: z14xe.

 Az autón a főtengely tárcsa mögül folyik az olaj. Lehetséges,hogy a szimering lehet az oka? Ha az mekkora munka kicserélni és mi a folyamata.

Tisztelt uram

Az Ön által említett autónál ha megbontás nélkül látszik az olajfolyás, még nem biztos, hogy a főtengelyszimmering az, amit ki kell cserélni. A vezérműtengelyeket itt fogasszíj hajtja, az egész vezérlés egy műanyag burkolat alatt van. A burkolat leszerelése nélkül csak az lehet biztosra mondani, hogy folyik az olaj, ezt hogy honnan, azt nem tudjuk. Sok lehetőség ugyan nincs, vagy a főtengelynél, vagy a vezérműtengelyeknél, ezen felül a szelepfedél és a hengerfej összeillesztésénél illetve a hengerfej és a blokk illeszkedésénél, bár én utóbbinak látom a legkisebb esélyét. A szerelési idő innentől kezdve ugye nem egyértelmű és bár egyik sem megoldhatatlan feladat, azért én azt javaslom: ha úgy érzi, elakadhat esetleg a folyamatban, inkább forduljon szakemberhez, hamarabb is végez, biztosabb is az eredmény

Üdvözlettel Autódoktor

Jobban kimozdul a váltókar

2014.03.25. 09:18 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Az utóbbi időben arra lettem figyelmes, hogy a váltókar jobban kimozdul, beremeg, mint régebben. Ez akkor jelentkezik, amikor váltok, az mindegy, hogy fel vagy le, és gázt adok. Viszont ezt az autón nem érezni csak a váltókaron látni, hogy nagyobbat mozdul. Ahogy nő a fokozat, úgy csökken ez a elmozdulás. Ötödikben szinte nincs semmi. Segítséget szeretnék kérni, mi lehet ön szerint? Esetleg mit nézzek meg, hogy biztos legyen az okozó hiba? Egyébként közel 270e km van a gépben. Golf IV 1.4 16V 2000es Ahw m.kód. Köszönöm előre is a segítséget.

Szép napot!

Tisztelt olvasó

Az ön által leírtak alapján valószínűsíthető, hogy valamelyik motortartó bak nincs a helyzet magaslatán. Így első olvasatra azt gyanítanám, hogy a középső bak, ami kissé elhasználódott, ez alul középen támasztja a motort, ne billegjen annyira a terhelésváltások alkalmával. Érdemes lenne mielőbb a végére járni a dolognak, mert az ilyen jellegű mozgások akár a kipufogórendszer élettartamát is erősen csökkenthetik, fölösleges lenne újabb, megelőzhető költségekbe bonyolódni.

Üdvözlettel Autódoktor

Dadog a benzines Mondeo

2014.03.19. 12:00 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Tavaly vásároltam egy 98-as évjáratú Ford Mondeo kombit, amiben egy 1,6 literes Zetec motor van. Korához képest viszonylag kevés kilométerrel vettem. Ahogy hozzám került azzal a lendülettel (olajcsere, vezérműszíj, ékszíj, gyertyák, légszűrő, pollenszűrő) az elsődleges dolgokat megcsináltattam rajta. Minden tuti volt de ahogy köszöntött befele a hideg a reggeli indításokkor kicsit gyengélkedett sőt le is állt a motor. Elvittem ismételten szerelőhöz akivel megnéztük és hidegen nem megy az egyik henger, de utána ahogy kezd bemelegedni az is beindul. Ő szerinte a hengerfejet kell átnézni amit meg is tett, kipucolta, nyomáspróba, egyebek. Utána jött a tavasz baj nem volt, de most ahogy beköszöntöttek a hidegek megint csinálja a dadogást és erőtlenkedést hidegen de már nem annyira amióta a hengerfejet megcsináltattam. Az a kérdésem mit nézessek át mert a szerelőm se tudja rá gyógyírt, pedig jó pár ismerősét megkérdezte. Engem viszont fusztrál egy kicsit mert nagyon jó állapotban van kívül-belül és még szeretném, hogy jó pár évig így is legyen.

Válaszát előre is köszönöm. Peti

Kedves Peti

A használat körülményeit lehetne kicsit részletezni? Ez a motor némileg hajlamos arra, hogy rövidtávú használatnál lekormolódjanak a szelepszárak, majd kicsit később az átmérőváltozás miatt kissé megragadjanak. Kellene mérni mindegyik hengeren kompressziót, ha valamelyik jelentősen különbözik a többitől, ott valószínűleg kissé ragadni fog valamelyik szelep. Annak idején anyukám tizenhatszelepes escortjáról emiatt kétszer került le a hengerfej három éves koráig. Igazi orvosság ez ellen talán a folyamatosabb, hosszabb távú használat lenne, ha nem akarjuk ismételten megbontani a motort. Lazábbra illesztett szelepvezetőkkel sem kerülhető el az ismételt meghibásodás, csak későbbre lehet tolni. Nem szeretek ilyesmit mondani, de "ez sajnos ilyen".

Autódoktor

Sziszeg a dízel, és füstöl is

2014.03.17. 12:22 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy Mazda 3 1.6 dízel autóm, aminek a motorjából, a porlasztók felől egyenletes sziszegés hallatszik, és füstöl is. Ez a jelenség gyengül ahogy melegszik a motor. A kérdésem, hogy ön szerint mi okozhatja ezt, és mennyire sürgős a szervizelése?

Üdvözlettel:János

Tisztelt János

Úgy néz ki, hogy a porlasztóknál elengedi a kompressziót a motor. A befecskendezőszelepek és a hengerfej illeszkedésénél van egy egyszer használatos vastag réz alátét, valamilyen oknál fogva itt fúj át a motor.

Több ok miatt is javítandó a hiba:

A teljesítményveszteség és a többletfogyasztás még a kisebbik része, a nagyobbik probléma az, hogy ha sokáig üzemel így a motor, a hengerfej és a befecskendezőszelep közti hézag feltelik korommal, ez a későbbiekben megnehezíti, akár lehetetlenné is teszi a befecskendezőszelep roncsolásmentes kiszerelését a tömítés cseréjéhez.

Ne halogassa sokáig a cserét, drága mulatság is lehet belőle.

Üdvözlettel Autódoktor

Bontott vagy új lambdaszondát?

2014.03.13. 10:47 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Lambdaszonda cserénél érdemes bontottat venni vagy inkább újat, márkásat, esetleg noname, utángyártott is megteszi?

Kedves olvasó

Ebből az alkatrészből bármit, csak bontottat ne. Én elhiszem, hogy a bontós tudja, hogy ez jó, de azt nem tudja, hogy mennyi ideig, garanciát meg annyit vállal rá, amíg beépítik. Annyira olcsón meg nem tudja adni a bontó szerintem, hogy megérje akár többször is vásárolni ilyen alaktrészt. Azt is mérlegelném, hogy mennyi többletköltséget okozhat egy nem megefelelően működő szonda az üzemanyagfogyasztást és az esetleges további meghibásodásokat is beleértve aztán hamar arra jutnék, hogy nem is ANNYIRA drága egy új alkatrész. Utángyártott is teljesen megfelelő minőségű tud lenni, általában egy-egy ismertebb márka termékével nem lehet nagyot tévedni.

Autódoktor

Szelephézag értékei a Peugeot-on

2014.03.10. 15:35 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor,

A segítségét szeretném kérni egy Peugeot 206 1.6i 8v 2000 évjáratú benzines szgk.-ban a szívó és a kipufogó szelephézagokkal kapcsolatban. Ha jól tudom, akkor a gyári értékei 20 a szívó és 40 a kipufogó (+-5). Azt szeretném kérdezni, hogy pontossan erre kell állítani vagy vékonyíthatom valamennyire. Gondolok 15 és 30. Vagy Ön szerint mi lenne a legstabilabb érték? Az állítását hogyan célszerű elvégezni? Eddig kétszer álítottam hézagot, de az első az még fiatal koromban egy Ladán és katasztrófálisra sikerült. A másodikat már mostanság ezen az autón, volt 25 és 25 de nem volt az igazi, egy érdekes horkoló hang volt alacsony fordulatnál. Jelenlegi 15 és 30, de valamiért nem pörög úgy az autó vele. Állítását a következő módon végeztem. Mikor az 1-en volt szelepváltás állítottam a 4-est és fordítva, valamint a 2-en volt szelepváltás állítottam a 3-ast és fordítva.

Megtisztelő válaszát köszönöm.

Tisztelettel: Olivér

Kedves Olivér

Az említett szelephézagadatok hideg motornál sz 015-025, k 035-045, tehát az adatok helyesek kellenének, hogy legyenek.

A szelephézagállítás menete is helyes, én mondjuk a kipufogót mindenképpen a tűrés középrtékére állítanám, tűrés alá semmiképpen sem. Az erőtlenség illetve a furcsa zaj adódhat az alacsony kipufogóoldali szelephézagból,

Tekerjünk rajta egyet aztán ha marad a jelenség, térjünk vissza a kérdésre.

Autódoktor

Fémreszelék a gázolajszűrő házban

2014.03.06. 11:56 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Autómon (Citroen Xsara Picasso 2,0 HDI 90 LE 2003/07 170 ezer km) időszakos szerviz alkalmából gázolajszűrőt is cseréltünk. A kivett szűrő teljesen tiszta volt (az előírt 60ezer helyett 40ezrenként cserélem, ráadásul kb. 50-60 %-ban Ausztriában tankolok), de a szűrőház alján fémszemcsék voltak, amit az előző cserénél nem tapasztaltunk. Mennyire kell aggódnom az alacsony nyomású szivattyú, esetleg a nagynyomású rendszer elemei miatt? Tud-e ajánlani valami adalékot, ami javítaná a gázolaj "kenőképességét"? (Egy üzemanyag gyártásban bennfentes vegyész ismerősöm szerint a magyar gázolaj túl "száraz", így nincs megfelelő kenése a szivattyúnak.)

Köszönöm!

Kedves Olvasó

Kérdezte, mennyire kell aggódni, van egy jó hírem, már semennyire.

Na de komolyabbra véve, a két szivattyú közül valamelyik kezd elhasználódni. Túlzottan egyikhez se nehéz hozzáférni, szóval elég hamar ki lehet deríteni a fémszemcsék eredetét, a meghibásodott elemet ki kell cserélni, ritkán javítható. A javítást itt viszont nem kellene befejezni, kompletten ki kell tisztítani a tankot, az üzemanyagvezetékeket beleértve a visszafolyó ágat, a gázolajszűrőházat, a gázolajszűrőt, a szivattyúkat, a nagynyomású csöveket és a railcsövet is.

Ezek elmulasztásával marad még fémtörmelék a rendszerben a mi főleg a nagynyomású körben komoly eróziót képes elég rövid idő alatt eredményezni.

A gázolajat én nem nagyon adalékolnám, egyrészt tervezéskor feigyelmeb vesznek meglehetősen széles üzemeltetési határokat, másrészt pedig mindegyik üzemanyaggyártót kötnek előírások az üzemanyag megfelelőségét illetően, ezt azért szokás betartani.

Üdvözlettel Autódoktor

Hibaüzenet a C5-be - mennyibe fáj ez nekem?

2014.03.04. 15:59 - Autódoktor

Tisztelt Autó doktor!

Kérdésem a következő lenne: az autóm kiírta, hogy abgas system defekt. Sajnos magyar nyelv nincs az autóban. Ereje elszállt, illetve van amikor se kép, se hang nincs, gyújtás sem. Az akksi új, semmi baja. Jövő héten megy szervízbe és érdeklődnék mire számíthatok javítási költségben illetve mi a hibaüzenet jelentése.

Tisztelt olvasó

Az ön autója sajnos annál összetettebb, mint egyetlen általános hibaüzenetből diagnosztizálható lenne. A fenti üzenetet üzemanyagbefecskendezéssel összefüggésbe hozhatóan bármilyen hibajelenségre írja az autó, legyen az kihagyó gyújtás, hibás vízhőfokjeladó, meghibásodott gyújtótrafó, kontakthibás fordulatszámérzékelő, stb. Ezek miatt sajnos még csak megközelítőleg sem igazán lehet találgatásokba bocsátkozni a javítás költségeit illetően.

Autódoktor

Árt-e a Focusnak a 100-as benzin

2014.02.26. 09:44 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 14 éves 1,6 -os Ford Focus-om. Mostanában a fiam is sokat használja , aki OMV töltőállomáson dolgozik. Mint kiderült, ö 100-as MaxxMotion benzint tankol bele. Én maradok 95-ös-nél. Kérdés, hogy árt-e az autónak a 100-as benzin ?

Tisztelettel: Balogh György

A válasz egyszerű:

Nem

Autódoktor

Elromlott a zár a Seatban

2014.02.24. 14:12 - Autódoktor

Tiszteletem!

Van egy 2003-as Seat Toledom. A problémám, hogy elromlott a jobb hátsó ajtóban a központi zár és a gyerekzár is be van kapcsolva. Az lenne a kérdésem hogy milyen módon lehetne kinyitni.

Válaszát elöre is köszönöm.

Tisztelt olvasó!

Tapasztalatok alapján ez eléggé körülményesen ugyan, de nyitható, le kell venni az ajtókárpitot majd magát az ajtópanelt is. A komolyabb járulékos sérülések elkerülése végett ezt inkább bízza szakemberre, keressen fel vele egy ügyesebb karosszérialakatost.

Üdvözlettel Autódoktor

Szimmeringes a Vectra?

2014.02.20. 10:25 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Egy X20XEV motoros B2-es Vectrám van, és valószínüleg a féltengelyszimeringnél folyik az olaj, mert a váltórudat takaró műanyag olajsáros! A mennyiség minimális mert az olajszint mondhatni tökéletes! A kérdésem az lenne,hogy mekkora bontással, és mekkora költséggel jár egy ilyen javítás?

Köszönöm!

Tisztelt Fábián úr

A féltengelyszimmering csere ezen a típuson nem nagy beavatkozás, egy-másfél óra legfeljebb, anyagigénye meg attól függ, kap-e új olajat a váltó vagy nem. Emlékeim szerint ezen a motoron olyan váltó van, aminek nincs leeresztőcsavarja, az olajat a váltó alján levő kis fedél lebontásával lehet leengedni, oda is érdemes új tömítést tenni. Egy féltengelyszimmering a totalcar webáruházában jelen pillanatban 1200 ft, a fedél tömítését per pillanat nem találom, de egyéb az sem megfizethetetlenül drága.

Üdvözlettel Autódoktor

Akkor most ez összkerekes?

2014.02.18. 16:20 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Szeretnék vásárolni egy Toyota 4Runner Automat gépkocsit, 1992-es évjárat. Tulajdonosa állítása szerint nem lehet 4kerék meghajtásra átkapcsolni, szerinte nincs rajta ilyen lehetőség. Kérdésem, hogy valóban nincs, vagy csak a tulajdonos esetleg nincs tisztában az autó összes paraméterével?

Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm.

Kedves Szilvia

A kérdéses típusnál elképzelhető a kapcsolható összkerék hiánya, létezett ilyen kivitel, ebben az esetben az autó pusztán hátsókerék-meghajtású. Az összkerékmeghajtású 4runnerek mind kapcsolhatóak, alapértelmezettként csak a hátsó kereket hajtják. Ritka, de volt ilyen változat.

Üdvözlettel Autódoktor

Leült a Xsara

2014.02.17. 14:56 - Autódoktor

Egy Citroen Xsara Picasso hátulja nagyon ül és azt szeretném megtudni, hogy a felkoppanás gátló gumi helyére lehet-e spirálrugót rakni, hogy a torziós rugót mentesítse valamelyest? Ha nem akkor azt is szeretném tudni, hogy miért nem?

Tisztelt Kiss úr

Elég rövid leszek. Nem lehet. Sem a lengőkar, sem a karosszéria kialakítása nem teszi ezt lehetővé. A leült hátsó futómű ennél a konstrukciónál (meg a Xaránál, Berlingonál, Saxonál, ZX-nél, Peugeot 306, 107, satöbbi) sajnos inkább egy javítandó hátsó futóművet prognosztizál.

Üdvözlettel Autódoktor

Szériahiba a Swiftben?

2014.02.14. 11:28 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Olvastam a Zách Dániel cikkét a 2005 utáni Swiftek csapágyhibájáról. Arra lennék kíváncsi hogy az automata váltós verziónál is fenn áll-e ugyan ez a probléma. Erről nem találtam információt sehol.

Köszönöm!

Tisztelt olvasó

Nem, az automata váltó teljesen más konstrukció, azt a tapasztalatok szerint megfelelő olajcsere intervallumnál nem érinti a meghibásodás.

Autódoktor

Bugyborékol az Aveo

2014.02.12. 10:18 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

2010 decemberében vásároltam egy 1.4 benzines Chevrolet Aveot. Eddig összesen 19500 km mentem vele és a legtöbbet ebből a városban. A tegnap arra lettem figyelmes mikor egy 25 km-es útról haza jöttem este, és megállítottam a motort, hogy olyan kuruttyoló (buborékoló) hangot hallok. Kiszálltam de akkor már nem hallottam a hangot, de kezdtem vizsgálódni a motortérben és ott láttam hogy a hűtőfolyadék kijött a kiegyenlítő tartályból és mikor megnéztem a folyadék szintjét akkor a minimumon volt melegen, ami reggelre hideg állapotban egy jó 2 cm-rel a minimum szint alá került. Az autó még garanciába van csak az az gond, hogy 100km kell autózni a szakszervizhez. Ön szerint mivel lehet a gond?

Köszönettel: Zoltán

Tisztelt Zoltán

Amennyiben a vízhőfokvisszajelző nem mutatott a megszokottól eltérő értékeket, azt gyanítanám, hogy a hűtőfolyadék valahol elszivárog a rendszerből, ezáltal lelevegősödik a hűtőkör.

Ezzel csak annyi a probléma, hogy egyrészt így hamarabb felforr a hűtőközeg, ami komolyabb meghibásodásokat okozhat, másrészt pedig előfordulhat az is, (bár a konkrét konstrukciót ilyen mélységben nem ismerem), hogy a vízhőfok jeladó maga is egy légzárványban fog hőmérsékletet mérni, sajnos fals értéket közvetítve a műszerfal felé, szintén meghibásodáshoz vezetve.

Javasolnám, hogy töltse fel a kiegyenlítőtartályt az előírt szintre hideg motornál, majd keressen pár napig figyelje a folyadékszintet. A hűtőfolyadék fogyása valamilyen szinten természetes, de ez nem az a sebesség, amit észlelni tud az ember naponta ellenőrzéssel, sokkal lassabb. Ha látja, hogy csökken a szint, mindenképpen keressen fel egy javítóműhelyt, pláne, ha az autó még garanciális.

Üdvözlettel Autódoktor

Gyanúsan olcsó 350Z

2014.02.10. 11:32 - Autódoktor

Kedves Doktor Úr!

Ahogy a mondás tartja; "január, február itt a nyár", úgyhogy én már keresgélem a nyári élményautómat. Rá is bukkantam egy Nissan 350Z-re egy külföldi oldalon, meglehetősen csábító áron. Amint kiderült, az árat nem karitatív alapon rajzolták ilyen alacsonyra, az ok sokkal prózaibb. 2000-es fordulaton bekopog a motor. Egyébként nem füstöl, az olajnyomás lámpa sem jön fel, ez az én fejemben egy sima főtengely köszörülést jelent.

A kérdésem a következő:

Ki lehet-e venni a főtengelyt ebből a blokkból a hengerfejek leszerelése nélkül simán, a sebváltó lehúzásával? Ez nyilván anyagi szempontból lényeges, mivel bizonyos extra költségeket megenged az ár, de azért nem mindegy,hogy mennyit.

Köszönöm válaszát

Tisztelt Uram

Abszolút méltányolom elképzelését, magam is a "Sportautót Minden Magyar Háztartásba" mozgalom feltétlen és odaadó híve vagyok, úgyhogy maradéktalanul átérzem lelkesedésést. Azonban mielőtt nekiállna a helyén megcsapágyazni a VQ35öt, mondanám, hogy ne tegye, mert nem fog sikerülni.

Ott fogunk elakadni legelőször, hogy kétrészes az olajteknő, a kicsi lemezkarter még lejön, de a nagy öntvény már nem fér le a bölcső és a motor közt. Így hát vagy a bölcsőt kell levenni, amire a motor maga is támaszkodik, ez esetben nem árt, ha gyakorló jediként pusztán az akaratunkkal a helyén tartjuk a motorblokkot, vagy veszünk egy nagy levegőt és nemhogy a bölcsőt vesszük le, hanem motorostul-váltóstul kiszereljük a hajtáslánc javát.

Elsőre kicsit erősnek hangzik, de tapasztalatok szerint nem az: Japán autó, mérnökök tervezték, egy átlagos műhely kényelmesen megteszi ezt fél nap alatt, így már a váltót is hamar el lehet választani a motortól, illetve a bölcsőt is.

Ha már a főtengelyt javítani kell, javasolnám, hogy szereljük szét az egész motort egy átfogó felmérésre, higgye el: érdemes, sok bosszúságot és pénzt megspórol azzal, ha előre gondolkodik és dolgozik az ember. Ráadásul nem gondolnám komoly gépműhelynek azt, amelyik a blokk méretei nélkül hajlandó megköszörülni egy főtengelyt és ahhoz csapágytúlméretet mondani.

Ezen kívül korántsem biztos, hogy a csattogó hangot a főtengely környékén kell keresni, előfordulhat, hogy a zaj a dugattyú környékéről ered. Egy szó mint száz, ne a javításon spóroljon.

Üdvözlettel: Autódoktor ( a "Sportautót Minden Magyar Háztartásba" mozgalom feltétlen és odaadó híve)

Folyik az olaj a főtengelynél

2014.02.07. 13:12 - Autódoktor

Tiszteletem Autódoki!

Olyan kérdésem lenne, hogy folyik az olajam a főtengelynél, a homlok oldali. Legalábbis gondolom én, hogy onnan. 100km egy liter olaj! Jobbra teljesen eltekertem a kormányt, és így látni, hogy a nagy ékszíjtárcsa mögött csupa olaj az egész. Az lenne a kérdésem, hogy ez a szimering csere, mekkora megbontással jár? Opel Vectra B X20DTL 1997, láncos!

Köszönöm a választ előre is üdvözlettel

Sinkó László.

Tisztelt Sinkó úr!

Az első főtengelyszimmering csere ezen a motoron nem jár nagy bontással: A segédberendezéseket hajtó ékszíjat kell levenni, ezután a főtengely végén az ékszíjtárcsát, a szimmering máris cserélhető. Ha Ön végezné a cserét, arra azért majd figyeljen, hogy a főtengely ékszíjtárcsáján a rögzítő csavart 150Nm nyomatékkel meg kell húzni.

Autódoktor

Gyanús dobozka a Land Curiserben

2014.02.05. 10:10 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Nem rég vásároltam egy 3.0 D4D diesel motorral szerelt Toyota Land Cruiser 120 modellt.

Az intercooler oldalára erősített lila címkével ellátott " Denso Sensor Turbo Pressure" felirattal ellátott csatlakozóra egy dobozka van csatlakoztatva. Gondolom ez valami féle tuning box lehet. Ha kiiktatom, akkor az autó 2000-es fordulatig elég lagymatag. 2000-es fordulatot átlépve megtáltosodik. Ha a helyén van a doboz, akkor 2000 alatt is jobban húz, viszont 2000 felett már nincs akkora különbség ami az erőt illeti a két esetet összehasonlítva.

Ami a fogyasztást, füstölést, vagy zörgősebb motort illeti: szinte ugyanaz mindkét esetben. Nem tapasztalom, hogy jobban füstölne az autó, és a motor sem hangosabb. A kérdésem az lenne hogy mi ennek az említett szenzornak a szerepe? Hogyan befolyásolja ezt a rá kötött szerkezet?

Köszönettel: Zoltán

Tisztelt Zoltán

A beszívott levegő mennyiségét tudnia kell a befecskendező számítógépnek a korrekt levegő/üzemanyag keverék előállításához, ennek kiszámítására kétféle módszert alkalmaznak. Az egyik az úgynevezett légtömegmérő, a másik a szívócsőnyomásérzékelő, néha kombinálják a kettő alkalmazását.

Mivel a dízelmotor folyamtosan légfelesleggel dolgozik működési elvéből adódóan, ezért a dízelmotoroknál az egyik legegyszerűbb módja a teljesítménynövelésnek a többlet üzemanyag befecskendezése.

Lehet ezt csinálni úgy is, hogy írunk rá programot, cserélünk befecskendezőszelepet, emelünk üzemanyagnyomást, mindezeket gondosan kiszámolva meg hát lehet ezt úgy is csinálni, hogy meghamisítunk mért értékekekt, aztán ennek hatására maga a motorvezérlő dönt úgy, hogy több üzemanyag kell a motornak.

Az Ön leírása alapján egyelőre úgy tűnik, ez utóbbival találkoztunk, mit mondjak, nem a legszofisztikáltabb kialakítás, ettől függetlenül még működhet jól is.

Garanciális igényeknél minden esetre ne nagyon hangoztassa az eszköz létezését.

üdvözlettel Autódoktor

Elromlott a légzsák, hogy javítsam?

2014.02.03. 16:22 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

A napokban elért engem is a kormánylégzsák átvezető szalagkábelének törése. (Renault Megane II)

Már évek óta látom a panaszkodást a fórumokon (szinte minden autómárkánál), hogy ha eltörik, akkor az egész kapcsolóegységgel együtt lehet csak cserélni, ami jó esetben is 55-70 ezer forint felszereltségtől függően (holott csak egy szalagkábel kellene, a többi 98%-nyi alkatrész felesleges).

Használt alkatrészt is be lehet szerezni fele áron, de azt még a bontósok sem ajánlják, mert vagy eleve törött benne a kábel vagy ki tudja meddig bírná.

Interneten nézelődtem szalagkábel ügyben, mivel azt cserélve csak néhány ezer forint és egy kis forrasztás lenne a dolog. Sajnos ahogy észrevettem megfelelő szalagkábelt elég nehéz beszerezni, a hossz miatt csak külföldön találni, de az sem biztos, hogy megfelelő szélességű csíkokat tartalmaz. Szóba jöhetne még a javítás is, de elég speciális eset egy folyton mozgó szalagkábel megfelelő javítása, de erre a feladatra sem találtam senkit. Persze én is megcsinálnám, ha egy megnyugtató javítási módot találnék.

A kérdésem az lenne, hogy van-e valami költséghatékony megoldás, amit nem találtam meg? Foglalkozik ilyen javítással vagy megfelelő szalagkábel gyártással valaki az országban?

Ön mit javasolna? Óriási pénzkidobásnak érzem egy 55cm-es szalagkábel hibájából az 55-70 ezer forintos kiadást, csak nem találok megfelelő megoldást. Mivel biztonságtechnikai elemről van szó ezért a javítás is csak megfelelő módon jöhetne szóba.

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves olvasónk!

Biztonsági berendezéseket ne barkácsoljunk, ezt nagyon komolyan tanácsolom.

Értem én, hogy egy darab kábelért drága az ötvenötezer forint, viszont ha szükség esetén nem működik, az esetleg még drágább lehet. Ha nincs más megoldás, meg kell venni gyáriban.

Üdvözlettel: Autódoktor


h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Márkaszerviz