Heti merítés

2012. december 31., 09:48 Módosítva: 2015.07.31 15:03
28 hozzászólás

Egy igazi terepjáró

25944

Néhány első féltengely törés, kardánfelfüggesztő csapágy, agycsapágyak, kuplung, fék. Tulajdonképpen ( a használathoz képest ) semmi baja nem volt.

Iskolabusz

31651

Mondhatjuk, hogy az első autóm volt. Zenekari célokra vettük, mert a személyautót kinőtte a felszerelés. Emellett én használtam hétköznap is, mert ezt nem féltették tőlem:)

A beteljesült álom

60050

Ausztriában egy kis faluban láttam egy 88-ast. Mondhatom első látásra szerelem volt. Ahányszor arra jártunk, mindig sóvárogva néztem a kis ütött-kopott gépet.

Az angol balerina

54723

Az üléspozíció igen alacsony, ezért az utas hajlamos megijedni egy, a szomszéd sávban elhaladó Opel Astrától is. A beülés még egyszerű, a gravitáció segít, de a kiszállás már nem olyan könnyű.

Sokba van, de a barátnő is, mégis szereti az ember

28334

Az hogy költeni kell rá az igaz. Nem kevés pénzbe van, de alapjában véve egy f.sza kicsi kocsi.

28 hozzászólás

Rémálmaimban sem szeretnék ilyet látni

2012. december 30., 10:33 Módosítva: 2015.07.31 15:03
77 hozzászólás

Az Indexen olvastam a tegnapi orosz repülőbalesetről. Szerencsére utasokat nem szállított a gép, de sajnos négyen így is meghaltak. A Tu-204-es túlfutott, nem tudott megállni a pályán, és kicsúszott a reptérről, egészen a kijevi autóútig száguldott tehetetlenül, ahol aztán három darabra szakadva állt meg végül.

A vnukovói reptér balesete furcsa autós vonatkozással is bír. Az ember mára hozzászokott, hogy ha valami történik Oroszország útjain, azt biztosan megörökíti egy autó fedélzeti kamerája. Talán nem meglepő, hogy erről a balesetről is készült belsőkamerás videó, amit a fent említett cikkben be is mutattak.

Az, hogy sokkoló, a legkevésbé sem megfelelő kifejezés arra, amit az ember az alábbi képsorokon láthat. Engem annyira megdöbbentett, hogy többször is meg kellett néznem, mire elhittem, ez a valóság, és nem valami ócska CGI.

Voltak már rémálmaim, amikben repülőgépek zuhantak le a szemem láttára, az is szörnyű volt, a hideg verejték kivert. Bele sem merek gondolni, milyen érzés lehetett valóban átélni, mikor a nyugodtan autózók mellett becsapódott az utasszállító, és egy futókerék, majd egy komplett széksor csapódott a kocsi elé.

77 hozzászólás

Apró hibának indult. Aztán beledöglöttünk

2012. december 30., 09:16 Módosítva: 2015.07.31 15:03
228 hozzászólás


„Ki kell úgyis vennem legalább egy hét szabadságot, hogy el ne ússzon jövőre. Ezért hétfőn leviszem Bazegkettőt Kareszhoz, megcsináljuk rajta azt az öt apróságot két nap alatt, aztán kedd este jössz a gyerekekkel, hozod a 190-est, otthagyjuk olajcserére, egyebekre, karácsonyozunk egyet, aztán hazajövünk az öreggel, oké?” – vázoltam Katinak a kissé zavaros helyzetet egy december eleji taktikai megbeszélésen, amiből mostanában egyre több van az életünkben.

Egy őszi túrán Diósgyőrben. Itt is nehéz volt a váltó, naná

228 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így készül a Totalcar

2012. december 28., 19:51 Módosítva: 2015.07.31 15:03
49 hozzászólás
IMG 1386

Van egy elméletem, miszerint a Hangyásznak is köszönhető, hogy nem jött el az éppen aktuális világvége. Egész pontosan az egyik jelképe lehetne annak, hogy miért is nem jött el. Elmondta ezer és egy ember, hogy 2012-re a világ olyan erkölcsi válságba került, annyi természetes és ember okozta katasztrófát hozott, hogy megérett a pusztulásra. Holott a maják naptárának lezárásával, ahogy azt Felipe Gomez, az Oxlaljuj Ajpop maja szövetség tagja kifejtette, egy új ciklus kezdődik. Gomez szerint ez az új szakasz nagy személyes, családi és közösségi változásokat hoz, amelyek az emberiség és a természet harmóniájához és egyensúlyához vezetnek.

 

49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ötven éve nyitva a pokol kapuja

2012. december 28., 16:13 Módosítva: 2015.07.31 15:03
53 hozzászólás


Tudják, melyik 2013-as esemény az, amelyikre szívem szerint _nagyon_ el szeretnék menni? Nem, nem a Genfi Autószalon (bár ott leszünk, ha minden igaz), nem a Goodwood Festival of Speed, de még inkább a Revival (bár bakancslistás az is) de nem is a Mille Miglia. Nem. Jövőre ugyanis 50 éves fennállását ünnepli az a márka, melynek alapítója két egyszerű célt tűzött ki maga elé, miután Enzo Ferrari elhajtotta, mert szóvá tette autóinak csapnivalóan gyenge kuplungszerkezetét. Ferruccio Lamborghini a legszebb és legerősebb autókat akarta elkészíteni. 1963-ban megalapította az Automobili Lamborghinit, a többi pedig már legenda.

amiura large

Jövőre egész évben ünnepelnek, május 7-11. között pedig több száz mindenféle Lamborghini lepi az Emilia Romagna-régió útjait, összesen 1200 kilométeres szakaszt autóznak be. Na ott szeretnék lenni és csak azért, hogy csordultig töltsem hallójárataimat és emlékezetemet atmoszférikus V12-es hanggal amíg lehet, retinámba pedig pazar autók sziluettjei égjenek örökre. Az AutoEmotionen.tv-stábja már készíti az ünnepi filmet és ha van valami, amit megjelenése után mindenképpen látni akarok, akkor ez a film lesz az. Pedig szinte semmi nem történik benne: autók mennek és emberek dolgoznak. Na igen, ilyen erővel azt is írhattam volna, hogy a Renault Twizzy egy autó.

Mert tudjuk, hogy nem a Lamborghinik döntögetnek pályacsúcsokat, tudjuk, hogy vannak erősebb és gyorsabb autók, de az is biztos, hogy nincs a földön olyan ember, akinek ne tetszene valamelyik. És azt is, hogy ilyen hangja sosem lesz turbómotornak, legyen az Koenigsegg vagy Veyron. Bőszen bömbölő bika csak egy van és feketébe öltözöm azon a napon, amikor végleg kimúlik ez a szívó V12-es is. Ha más nem is, de a Lamborghini V12 számomra szent, sérthetetlen és abszolút egyedi. Mert vödörrel és hangszóróval is lehet hangot csinálni, de csak sok hengerrel és sok köbcentivel az igazi.

Jövőre megyünk, ez biztos. Boldog születésnapot, Lamborghini és köszönjük, Ferruccio.
 

53 hozzászólás

Kellett az olasz a németes rendbe

2012. december 27., 06:50 Módosítva: 2015.07.31 15:03
141 hozzászólás
DSC01563

Sajnos nem vagyok olyan könnyű helyzetben, mint önök, akik csak olvassák a Totalcart; én találkozom is az olyan cikkek íróival, mint ez, valamint ez, és kávézás közben könyörtelenül térítenek, győzködnek. Nem erőszakosan, hanem úgy passzív agresszív módszerrel, Göbi, neked egy jó Vespa kellene, Göbi hidd el, ezek nagyon jó autók, Göbi, ha veszel, ilyet vegyél, mert ez nagyon jó – és itt érvek jönnek, amelyek elől nem lehet félreállni. Aztán bejön Vályi Pista, fejből nyom körülbelül tíz tuninglinket, és felsorolja, mit szoktak a 127-essel csinálni, hogy igazi autó legyen belőle. Ugye nem kell tovább mentegetőznöm?

 

141 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Áldott karácsonyt, nyugodalmas új évet!

2012. december 24., 16:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
114 hozzászólás


Lassan már csak pár óra marad 2012-ből. A pontyok még talán csapkodnak a kádakban, a pezsgő behűtve a hűtőben, a buli leszervezve. Fenyőillat? Mézeskalács? Forralt bor? És persze rengeteg, finom étel.

Reméljük, az is ízlett, amit idén mi szervíroztunk. Állandó és külső munkatársainkkal, azokkal, akik írnak és azokkal, akik a háttérben tesznek meg mindent azért, hogy minden nap legyen új a Totalcar és a Totalbike. Kemény volt az idei év, de amit terveztünk, azt véghezvittük: kiépítettünk egy csodás Facebook-közösséget, kialakult egy erős, jó minőségű TC-támogatott blog-holdudvar, lett újra TCTV, el- és befogadták podcast-műsorunkat, az Égésteret, mi adtuk a COTY-zsűri első internetes autómagazin-tagját és merengtünk Jay Lenóval a saját garázsában vagy szerveztünk pályanapot egy másik országban, ráadásul ismét hozott az esztendő egy remek, új kollégát Zách Dani személyében,. Persze történt ezer más dolog is, felsorolni most nehéz lenne. Millió apróság is változott, sokszor alig észrevehetően, a színfalak mögött (nagyobb Indavideo-sávszélesség külföldre, új lejátszó, szerverfarm-bővítés stb.).

És sokszor remekül szórakoztunk. Akár együtt voltunk egy helyen, akár itt, az interneten, virtuálisan. Lehajtottuk magunkról a menetet de nem hiszem, hogy akad olyan köztünk, aki visszanézve az idei évre azt mondaná, hogy kár volt. Mert - és ez nem üres duma - mindent megtettünk azért, hogy mi maradjunk a Totalcar. Éjszaka-hajnalban, esőben és kánikulában. Keveset vagyunk otthon, de ez ezzel jár, ez a munka ilyen. Mi szeretjük és remélhetőleg önök is szeretni fogják jövőre is. Terveink nem csak nagyok, komolyak is. És olyan merészek, hogy még talán önök sem hinnék el. Belevágunk mindenbe és továbbra is kellemetlenül szúrunk, ha kell. Bízzanak bennünk!

Őszintén és tiszta szívből köszönjük az idei évet. Partnereinknek, mindenkinek, aki segített, a közösségnek, amely mindent megold és bloggereinknek a csodás tartalmat.

De legfőképpen önnek ott, a monitor másik oldalán, akiért mindezt érdemes csinálni. Fogadja szeretettel tradicionális lapunkat, amely le is tölthető. Áldott karácsonyt, nyugodalmas új évet mindenkinek!

Üdvözlettel
Totalcar és a Totalbike

TC-Xmass-2012-1
TC-Xmass-2012-2
114 hozzászólás

Végső Hiéna: Még nem veszíthetek - ELKELT!

2012. december 24., 12:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
54 hozzászólás


Az utolsó utáni konc. A végső, a visszatapsolt hiéna, nyálas pofájában szorítja, ameddig csak tudja. Márpedig egy hiéna harapása nagyon-nagyon erős. Nem lesz könnyű.

Norbiauto1.jpg

Ez az RC-modell tényleg olyan hiénáznivaló, amiért rendes autóbuzi a fél bármijét odaadja. Nem elég, hogy legeredményesebb autóversenyzőnk, Michelisz Norbi autóját mintázza, de ez az 1/10-es méretarányú gép több szempontból is történelmi jelentőségű.

54 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ultimate Hiéna: Profi versenypálya nagyoknak - ELKELT!

2012. december 24., 08:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
81 hozzászólás

DSC_4594.JPG
Zsíros konc. Sőt, könnyen lehet, hogy a legzsírosabb! Ez a Carrera Digital Long Race versenypálya azon felül, hogy digitális (Hogy ez miért jó? Itt megtudhatja!) még a feláras, Wi-Fi-adapterrel is rendelkezik, így lényegében azonnal alkalmas egy csoportos versenyre, és naná, hogy sávváltó is van. Mivel digitális, így nem zavarják egymást a versenyzők, hiszen az egyes autókhoz lehet hozzárendelni a kontrollereket. Már ezzel a szettel is öten tudnak egyszerre zúzni. Feltéve, ha van még három autójuk a meglévő kettő mellé. 

DSC_4595.JPG

Nem véletlenül Long Race a neve, hiszen a kirakható leghosszabb pályavariáns kilenc (!) méter hosszú. Az ára sem rövid: 110 000 forint, így gondolhatják, mekkora ámokfutást rendez a Hiéna azért, hogy megtarthassa magának. (Látják, gyakornokunk Dáriusz "Tigris" sem nyugodt.)

DSC_4598.JPG
Sejthetik, hogy a feladat nem lesz könnyű. Itt csak a tényleg elszántaknak van esélyük a győzelemre. És hogy mi az?
Mutasson be videón egy alap testépítő-gyakorlatot az öt póz felhasználásával!

Természetesen igyekszünk megkönnyíteni mindenki dolgát, ez az öt alap-póz:

pozok.jpg
Itt pedig egy rövid kisfilm, amolyan vezetőként, hogy mégis, hogyan kell az ilyesmit csinálni:

Egy nagyon-nagy előnyük van: nem kell így kinézniük. Sőt, egyáltalán nem kell testépítőnek lennie senkinek, aki bevállalja. Azonban a részletekre adunk: fecske vagy tanga kötelező, a barnító nem, de plusz pontot ér, ahogy tetszőleges eszköz is, a fantáziának nem szabunk határt. Hogy mivel rögzíti (telefon, fényképezőgép, kamera) és hol, az mindegy, a lényeg, hogy ön legyen rajta, felismerhetően, és mind az öt gyakorlatot bemutassa szépen, ahogy kell és ahogyan a fenti videóban látja.

Egyáltalán nem biztos, hogy a profin elkészített és összevágott videó lesz a nyerő. A móka-faktor legalább annyira fontos!

Ha elkészült vele, akkor töltse fel az Indavideóra (vagy más videómegosztó-helyre) és küldje be a linket komment formájában ebbe a posztba. A végső határidő december 25. (azaz kedd) 20:00:00.

Csak egy nyerhet, de az viszi a pályát, megérdemelten. Na, nyulak vagyunk vagy csináljuk? Hajrá! Ez az utolsó előtti konc, ideje belehúzni!

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

81 hozzászólás

Praktikus Hiéna: Ennek lesz helye a garázsban! - ELKELT

2012. december 23., 15:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
38 hozzászólás

DSC_4592_michelinkerék.jpg
Remek cucc, én is használom. És aki pakolászta már a dzsuvás-fékporos kerekeket a csomagtartóba (mert bármennyire is tisztítjuk meg őket, akkor is összekoszolnak mindent), az tudja, hogy az ilyen, hordozható keréktáska hasznos dolog. Sok bosszúságtól kíméli meg az embert. 37 kilós teherbírása van, így már elég combos méretű felni-gumi kombót is elbír, ráadásul mosható.

A mellé járó Skoda-pendrive-on pedig minden kerékcsere képei elférnek majd.
Ahhoz, hogy öné legyen a Praktikus Hiéna, csupán egy egyszerű kérdésre kell _pontosan_ válaszolni:

Melyik - utcai autókat gyártó - cég melyik terméke fogyasztja el gyorsabban a csurig tankolt tartályból az üzemanyagot, mint saját gumijainak futófelületét és pontosan mennyi a két idő közötti különbség?

Az első helyes választ beküldőé a pakk! Típus is kell!

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

38 hozzászólás

Heti merítés

2012. december 23., 12:52 Módosítva: 2015.07.31 15:03
42 hozzászólás

Ismeretlen ismerős

60010

A 80-as évek közepén sikerül szert tennem egy példányra, ami nem is volt olyan nehéz dolog, mivel egy erre a típusra szakosodott szervizben dolgoztam. Sajnos ezt az autót néhány hét használat után, egy enyhén szólva ittas autóstársunk teljesen leamortizálta. Így lett viszont egy donor autóm.

Kicsi kék virágszál

23846

A kocsi komfort fokozata az szinte semmi, kemény ülések, kis láb és fej tér, id?sebb emberek és miniszoknyás lányok számára a beszállás rettenet, de viszont nem kell félni, hogy ránk szólnak, hogy rázzuk le a lábunkról a sarat meg hasonlókat mert ha belül megtelik sárral akkor csak ügyesen kell vele parkolni és kislagozni a belsejét és kifolyik bel?le a sár.

Örök darab

28001

A helyzetet nehezítette, hogy egy darab eladó sem volt. Így elbaktattam a ZClub idénnyitóra, hátha lesz valami eladó, de ott sem bíztattak sokkal.

A kis vörös (ör)dög!

44127

Én szándékoltan ilyet kerestem, piros színben, ezüst Tridionnal, mert ez a kivitel tetszett meg, amikor kölcsön kaptam egy ugyanilyen gépet egy rokontól 1 hétre, néhány éve.

Ultramaratonista antidepresszáns

45029

napi használatban van, télen egyszerűen nem indul, de elvben minden létező gondon túlvagyok. elvben.

42 hozzászólás

Profi-Hiéna: Vezetéstechnikai tréning - ELKELT!

2012. december 23., 11:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
39 hozzászólás


Kell ezt részletezni? Remélem, nem. Nem kell elmagyarázni senkinek sem, hogy az autósiskolák nem Nigel Manselleket képeznek, hanem olyanokat, akik kezelni tudják az autót és képesek a KRESZ szabályainak megfelelően közlekedni. De az autó ismerete, maga a vezetés, a krízishelyzetek helyes, villámgyors és reflex-szerű kezelése nem ugyanaz, mint a gépkezelés. A rutint semmi nem pótolhatja, a vezetéstechnikai tréningek pedig messze nem hozzáférhetőek mindenki számára.

Ezért is örültünk nagyon, amikor partnerünk, a Driving Experience (röviden: Drivex) profi oktatói és cégtulajdonosai egy 70 ezer forintos, saját autós vezetéstechnikai tréninget tettek aranytálban a Mohó Hiéna elé. Mert ez tényleg rendkívül hasznos és nagyon-nagyon értelmes dolog. A szerkesztőség tagjai közül szinte mindenki járt már ilyen-olyan vezetéstechnikai tréningen (legyen az formaautózás vagy téli közlekedés) és senki nem jött úgy haza, hogy ne tanult volna valamit vagy ne vert volna ki a fejéből egy-egy rossz beidegződést.

Természetesen a saját autós tréning a legjobb, el fogunk csodálkozni, mennyire rosszul tudunk dolgokat, mennyire nem is ismerjük saját autónkat határhelyzetben. És nem kell félni, mert ellenőrzött körülmények között tanulunk: a kiskunlacházi reptér széles betonján a kockázat minimális. Az oktatói csapat pedig sokat próbált - többek között a BMW által is trénerként alkalmazott - oktatókból áll.

És a feladat? Dobpergés...

Készítsen betlehemet! A teljes kompozícióhoz mindenképpen kell jászol, háromkirályok, birkák és minden, ami egy klasszikus, betlehemi diorámához kellhet. Használjon főként (de nem kizárólag) nem ehető anyagokat, alkatrészeket, drótot, bármit, a lényeg, hogy aprólékos és felismerhető, ugyanakkor teljes legyen. Adjon a részletekre (pásztorkutya, szalma. stb.) de ne használjon kész figurákat!

A legötletesebb, eredetibb és legszebb alkotás elkészítője nyeri a tréninget! A végső határidő, ameddig a művekről készült képeket megoszthatja itt, ebben a posztban hétfő (azaz dec. 24) 12:00:00!

Kitartó Hiénák, előre!

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

39 hozzászólás

Michelin-Hiéna: mindig legyen benned nyomás - MEGFEJTVE!

2012. december 23., 08:16 Módosítva: 2015.07.31 15:03
15 hozzászólás

Hohó, egy digitális Michelin nyomásmérő plusz egy Hyundai pendrive. Rutinos hiénák már most tudják, hol kell keresni a választ a még fel sem tett kérdésre. De az csak a poszt végén lesz, előtte hadd mondjam el, miért muszáj vágyakozni a fotón látható tárgyak után.

DSC_4579_michelin.jpg

Pontosan emlékszem, zöldfülű sufnitunerként mekkora baromságnak tartottam az akkoriban megjelent digitális tolómérőket. Mire való a nóniusz-skála? - nagyzoltam frissen szerzett tudásommal. És a mérőórás, századra pontos tolómérő, az smafu? Parasztvakítás ez a digitális buzulás, vakegereknek.

Azóta nekem is van digitális tolómérőm. Igaz, ma is szívesen bogarászom a már tíz éve is öreg, nagyapámtól örökölt, kopott lengyel sublerem nóniusz-skáláját, de ha valamit atombiztosan meg akarok mérni, előveszem a digitális eszközt. A kulcsszó a leolvasási hiba, amit lehet, hogy tizenhét éves suhancként soha nem vallana be az ember frissen vásárolt 21 éves BMW-je mellett, főgonoszként mégis mindig ott lappang az éjszakába nyúló szerelési orgiát celebráló méricskélő háta mögött. Lehet, hogy pontos az az analóg subler, de ha egy barázdát félrenézünk a kilenc osztásból, máris megvan a fatális mérési hiba, megszorul a siklócsapágy, nyög a vas.

Leolvasási hiba nem fordulhat elő velünk, ha digitális a nyomásmérőnk. Nem csalhat az ütéstől eldeformálódott Bourdon-cső, a klasszikus pálcás eszközön sem fogjuk összekeverni a psi-skálát a barral. És hogy milyen fontos a helyes guminyomás, arról utoljára akkor lamentáltunk, amikor...

Na, erre kell emlékezni, hogy meg tudjuk válaszolni a kérdést:
Milyen anyagból volt Csikós nyomásmérője, amikor 2010-ben Olaszországba mentek a Mercivel?
A helyes választ leghamarabb bekommentelő olvasó nyeri a nyomásmérő-pendrive kombót. A kérdés nem könnyű és nem véletlen, de volt erről szó. Sok sikert!

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

15 hozzászólás

Már csak papírmunka van vele?

2012. december 23., 07:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
123 hozzászólás


„Tiszta por a műhely, mindent takargatok, de így is legalább egy perc, mire eltörlöm a kezemet, és a telefonomat fel tudom venni” – szomorkodott Csabi egy hét java részében szinte minden nap, amikor felhívtam. Nem lehet könnyű neki, a lemezek mágusának, a gyöngyfüzér-hegesztések mesterének, hogy holmi papírkürtőket kell tákolnia műgyantával és tapétaragasztóval. Mintha nekem benyalós autós prospektusszövegeket kellene írnom mostantól cikkek helyett. Borzalmas lehet, de sajnos ezt ő tudja megcsinálni, nála az autó, nála az alkatrész, nála a tudás, még ha nem is ez a kedvenc bevetési területe. Nem bízom másra a Pontont. Túl jó már ahhoz.

Innen nem látni semmi változást október vége óta

Drága jó Csabi, hogy miken megy keresztül Dezső miatt. Valljuk be, minden pesszimista számítás, amit 2010-ben készítettem, rózsaszín utópiának tűnik innen, 2012/1013 küszöbéről. De most is azt mondom, hogy amikor nekiláttunk, a Ponton sokkal jobb állapotban volt, mint az állólámpás Mercim. Az állólámpáson legalább négyszer ennyi lemezt cseréltünk, ott is pocsék volt a futómű, a fék, a kipufogó, ott is hiányoztak a csetreszek, és azt is be kell látnom, hogy harmincévnyi magyar és negyvennyolc évnyi svéd berhelőművészet nagyjából hasonló mennyiségű és horrortartalmú rendbe tenni valót ad ki.

123 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Villám-Hiéna: Egy kis luxus - MEGFEJTVE!

2012. december 22., 20:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
26 hozzászólás


A Mohó Hiéna tovább portyázik, ezúttal is a Totalcar egy idei cikkében található a válasz. A kérdés nagyon egyszerű. Melyik anyagunk képgalériájában parkol egymás mellett egy szép, fehér BMW E34-es és egy szintén fehér Zsiguli 1500S?

A kép megtalálásában segíthet, hogy a kép hátterében egy kék konténer is látható. A helyes megfejtés egy cím és egy link az adott írásra.
A cikk címét és a linket elsőként beküldő kommentelő nyereménye egy nagyon értékes Cross golyóstoll, melynek értékén még a kicsi Ford-logó sem ront sokat. Íme. Ja, és jár mellé egy jól szabott fullextrás láthatósági mellény is.

DSC_4573_cross.jpg

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

26 hozzászólás

Tökös Hiéna: szexi fürdőgatya, tojások, papírzsepi - ELKELT!

2012. december 22., 16:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
13 hozzászólás

A Karácsonyi Hiéna-játékban a tárgyak összegyűjtése az egyik legmókásabb. Mindenki bedobja a közösbe a félretett érdekességeket: most előkerült végre a rég dédelgetett kupacom, amit Kunio, a japán motoros hozott az olvasóknak.

Emlékeznek rá? Ő volt az, aki békésen átmotorozta Ázsiát, majd Budapesten ellopták a motorját és csomó holmiját. Igyekeztünk segíteni neki, és akadtak, aki csatlakoztak: a 6x6 Taxi jóvoltából kapott motort, a Shox és Bembo Motor jóvoltából felszerelést, míg a Red Baron felkészítéssel és szervizzel járult hozzá ahhoz, hogy Kunio Aoki tovább utazhasson.

Szexi (sosem használt) fürdőgatya Rómából, görög szappan, marokkói útikönyv, yamahás meglepetés-csomag meg egy kóbor pendrive: aki ezekre vágyik, megkaphatja, könnyű a feladat.

DSC_4563_kunio.jpg
Formázzon papírzsebkendő és némi tojássárgája segítségével Kuniót, japán túramotorost. Igaz, hogy ő nem volt papírból, de mókának jó lesz. A képet kérjük feltölteni bárhová (mondjuk az Indafotóra), majd a linkjét bemásolni a kommentek közé, legkésőbb holnap reggel (vasárnap) 8.00-ig!. A legötletesebb papírszobor nyer!

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

13 hozzászólás

EVO-Hiéna: Keresd a rendszámot! - MEGFEJTVE!

2012. december 22., 12:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
12 hozzászólás


Na, ez kemény netes-túrás lesz, kíváncsi vagyok, ki küldi be először a helyes megfejtést. A nyeremény egy _tényleg_ profi Outlander-határidőnapló és egy VW pendrive (ha már van közös múltjuk).

DSC_4575_mitsu.jpg
Ne spilázzuk túl, mert addig is múlik az idő, íme a kérdés:

Melyik az a ritka Mitsubishi-termék, amely a Totalcar fennállása alatt csupán egyetlen-egyszer szerepelt egy cikkbe ágyazott keretes írásban ill. mi a pontos rendszáma?

Az első helyes megfejtőé (teljes típus+rendszám) a Hiéna-konc!

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

12 hozzászólás

Kigyúrt Hiéna: Csak igazi férfiaknak! - ELKELT!

2012. december 22., 10:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
48 hozzászólás

bigman.jpg
Kőbájker-kolléga meglehetősen ismert testépítő-körökben. Hosszú évek kitartó munkájával jutott el odáig, hogy végre megnyithatta saját termét, a BodyBuilder Gym-et. Büszke arra, hogy a hely nem a divatgyurmázók papucsos-parfümös pozőr-terme, hanem azoké, akik tényleg komolyan gondolják a testépítést.

Kő, aki - Winkler szavaival élve - meglehetősen kritikusan viszonyul a közösségi médiához és a netes közösségekhez egyaránt, azért egyáltalán nem olyan szőröstalpú barbár, mint sokan gondolják. Ezen a képen például 13 év után nyilvánosan mosolyog.

34723_484240751628117_172233392_n.jpg
Nos ő az, aki egy 120 ezer forint értékű éves bérletet dobott a Mohó Hiéna pofájába, ami azért nem semmi, mert a terem profin felszerelt, a hangulat kiváló és nem hallatszik nyálas zene a gigantikus hangfalakból, melyeket Kathi Béla szerzett be, miután Kő megbízta a feladattal, hogy hozzon pár kicsi, beépíthető aktív hangszórót, melyekből halkan pötyöröghet a zene.

De Bélának ezt nem rója fel senki. Mert Béla nagy.

belakavics.jpg
És a feladat is ehhez az utóbbi tényhez kapcsolódik. Minden nagyon egyszerű lesz. És mit kell tenni?
Pózoljon benga állattal! Készítsen valaki erről fotót (vagy ön is, ha elég hosszú karja van), töltse fel az Indafotóra (máshová is megengedett) és legkésőbb ma (azaz dec. 21-én szombaton) 18.00:00-ig kommentelje be a képlinket ide, ebbe a posztba

A benga állat lehet ember, állat és minden más élő szervezet (kitömött kardfogú tigris nem ér!). A lényeg, hogy kimerítse a benga állat-fogalmát. A testépítő nem feltétel! A szakmai plénum döntése alapján kapja meg a győztes az éves bérletet.

Hajrá, gyáva népnek nincs hazája!

 

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

48 hozzászólás

Együtt szívat a Porsche és a biztosító

2012. december 22., 09:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
127 hozzászólás

DSC_0006.JPG

Zsiga barátom nem nagyon régi porschés. Volt már pár érdekes autója, többek között egy Olaszországból behozott régi Citroen DS, de az én Cougarommal is hosszasan szemezett, vagy legalábbis követte a hirdetés árcsökkenését. Rengeteg kiváló autós története van, a legtöbbet elfelejtem, de a maradék is elég jó. Volt például egy új 320d BMW-je, amit elloptak, bár sokáig nem ijedt meg, mert azt hitte, a barátai szivatják, és valahogy puszta kézzel odébb vonszolták.

127 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hiéna aus Wolfsburg - MEGFEJTVE

2012. december 22., 07:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
23 hozzászólás

DSC_4567_wolfsburg.jpg

Nyereményünk egy Wolfsburg-póló és hozzá egy Golf pendrive, ezért kell egy nem feltétlenül könnyű kérdésre válaszolni. Persze aki tudja a választ, annak könnyű lesz.

Ha már Wolfsburg, akkor Alsó-Szászország. Ki az az Alsó-Szászországban született autóversenyző, aki öt évet versenyzett a saját apja ellen? Az első helyes megfejtő (név+keresztnév is elég) nyer.

FIGYELEM!
Következő Hiéna-koncunkat meg kell keresniük. Egy ma kikerülő, friss írásban találják. Érdemes turkálni, mert van benne BMW, Porsche és szerelnivaló is. Aztán minden megy tovább a szokott mederben, hajrá!

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

23 hozzászólás

KTM Hiéna: Hány az óra, vekker uhr? - ELKELT!

2012. december 21., 18:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
65 hozzászólás


A KTM (Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen) nagyon jól csengő márkanév. A KTM-ről nem az jut eszünkbe, hogy gagyi, amatőr vagy esetleges. A KTM általában a férfias, átgondolt és strapabíró szinonimája. Legyen az krossz- vagy supermoto, két- vagy négykerék, az osztrák márka nem szarral gurít. És nem pite a szilikonszíjas, 50 méterig vizálló, LED-es, ébresztőórás, masszív karóra sem.

DSC_4584_ktm.jpg
Garanciális, díszdobozos, sértetlen, minden dokumentumával egyetemben. Szívesen lenyúltam volna, de a Hiéna nem hagyta. Éppen ezért nem tesszük könnyűvé a megszerzését. A feladat pedig a következő:

Otthon fellelhető alkatrészekből készítsen motor-makettet, Zirig kolléga szavaival élve: egy gusztusos retró-csemegét! Inspirációnak két példa (ne ezeket formálja, nem kötelező!)

csemege1.jpgcsemege2.jpg
Az elkészítéshez mechanikus alkatrészeket használjon fel! Mindegy, hogy régi tumixgép+walkman vagy a sufniban található Kispolszki-maradványok azok, a lényeg, hogy nézzenek ki úgy, mint egy gusztusos retró-motor (ha lehet, nagy vonalakban ismertesse a mű alkotórészeit a kommentben). Fotózza le, kommentelje ide, ebbe a posztba. A verseny holnap (azaz dec. 22, szombat) reggel 09:00:00-ig tart! Eredményt utána hirdetünk, a nyertes műre pedig igényt tartunk, méltó helyet biztosítunk neki Winkler madárpókja mellett. nagyon fontos, hogy egyben álljon, ne csak a gravitáció és az imádság tartsa össze, különben nem lesz polcképes.

Idő van bőven, ne adja fel. A KTM-óra megéri a fáradtságot.

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

65 hozzászólás

Delphi Hiéna: Akivel kitoltak - MEGFEJTVE

2012. december 21., 15:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
27 hozzászólás


A Delphi egy igazi, autóipari óriás-beszállító. Erőátviteli rendszerektől kezdve folyadékkristályos kijelzőkön át futómű-alkatrészekig mindent gyártanak. Sokan így vagy úgy, de kerültek már kapcsolatba a termékeikkel. Bár pár évvel ezelőtt komoly gondban voltak, mostanra már konszolidálódott a helyzet és az 1994-ben alapított cég gigásszá vált. Az pedig sokszor ellenérzéseket kelt, pedig nem kéne, mert iszonyatos know-how koncentrálódik abban a cégben.

delpjitruck.jpg
Talán minden dCi-tulaj megenyhül majd, ha megtudja, hogy a Delphi azért jófejségből szponzorál is gazdagon. Többek között a brit kamionverseny-bajnokságot is. És ha most önök felszisszennek, akkor joggal, hiszen már a túraautó-bajnokságuk is extrém kemény versenysorozat és ha elképzelik, hogy ugyanolyan vérmérsékletű emberek 7000 kilós versenykamionokat is úgy használnak, mint egy túraautót, akkor el tudják képzelni, milyen lehet egy-egy futam mondjuk a szűk Brands Hatch-en vagy Donningtonban. Doom II, Ultra Violence-fokozat.

És ehhez kapcsolódik Hiéna-kérdésünk is. A helyes válasz ezúttal egy menő Parker-tollat ér, szép díszdobozban egyáltalán nem tolakodó Delphi-logóval.

DSC_4569_delphi.jpgTudják, hogyan kapcsolódik a szamár/seggfej-szó angol szlengben használt változata ehhez a versenysorozathoz?

Ha igen, akkor ide a megfejtéssel. Az első, helyes választ beküldő nyer.

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

27 hozzászólás

Maserati Hiéna: A szigony jegyében - ELKELT!

2012. december 21., 12:00 Módosítva: 2015.07.31 15:03
55 hozzászólás


Bah, ez konc a javából! Telós Bandi eresztette el láncáról a Hiénát Nizzában és az egy ilyen Bowers&Wilkins fejhallgatóval a pofájában tért vissza. A P3 - bár szinte belépőmodell - igazán elfogadható és jó cuccnak számít a hordozható, mobil fülesek között. Védőtok, lecsatlakoztatható kábelezés jár hozzá, természetesen behajtogatható maga a fejhallgató is. Alumínium, gumi és retró-formaterv. A BW P3 az egyik legjobb mobil fejhallgató a 200 dolláros kategóriában.

DSC_4587_maserati.jpg

De nem lesz ingyen, a Hiéna kemény feladat elé állítja azokat, akik meg akarják szerezni.

history_of_maserati_exotic_car_exotics.jpgNem nehéz kitalálni, hogy a Maserati-címerben látható háromágú szigony utal a márka (és a Maserati család) szülővárosára, Bolognára. Bologna szimbóluma természetesen Neptun szigonyát formálja, vörös, háromágú, kék alapon, mintha egyenesen a mély és titokzatos tengerből emelkedne ki. Az egyetlen olyan Maserati-testvér tervezte (Mario), amely a felnőttkort megélt öt fiútestvér (heten voltak összesen) közül nem autóipari mérnök lett, hanem formatervező. A Piazza Maggiore-téren álló Neptun-szobor inspirálta, és milyen jól tette! Először a Tipo 26 versenyautón láthatta a közönség. A soros nyolchengeres 185 majd később 205 lóerős géppel Achille Varzi, Luigi Fagioli és Ernesto Maserati rommá verte a mezőnyt 1930-ban. Enzo Ferrari ebben az évben lett Alfa Romeo szerelőből Scuderia Ferrari-alapító. (Tulajdonképpen a négy, nagy olasz márka - Fiat, Alfa, Lancia, Maserati - évekkel megelőzték a Ferrarit a versenysportban, mégis... látják, mire képes egy keménykezű lángész?)

Most pedig jöjjön a feladvány. Egy feladat, amely méltó a Maserati későbbi hányatott és őrült sorsához:

Készítsen valós méretű, háromágú szigonyt, majd egy fotó erejéig pózoljon vele egy tetszőleges közintézmény előtt úgy, hogy olvasható legyen az intézmény neve (táblája, stb.) majd töltse fel az Indafotóra és küldje be a linket komment formájában. Ennyi az egész. Pszichiátriai intézet? Rendőrörs? Uszoda? Mindegy, a lényeg, hogy ön legyen a képen egy szigonnyal. Photoshoppolni nem ér, győzzön a legbátrabb- és legőrültebb (a szerkesztőség döntése alapján).

A határidő ma 18.00.

9.13.11maseratishop.jpg

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

55 hozzászólás

Szűz Hiéna: Amin nincs felirat - MEGFEJTVE

2012. december 21., 09:20 Módosítva: 2015.07.31 15:03
12 hozzászólás

parkercsik_kesz.jpg

Szóban forgó tárgy nem a kínai bazárból érkezett hozzánk, szerencsére még csak nem is a manager shopból. Egy igazi Parker toll (rendes nyílvesszős beakasztóval a végén) a szóban forgó tárgy, amelynek kiváló voltáról két, hozzám igen közel álló nő is nyilatkozni tudna, ha bármelyikük itt állna mellettem a posztírás nehéz és felelősségteljes perceiben.

Így csak emlékezetből, a tényeket nyilván némiképp rugalmasan kezelve tudom önök elé tárni eme tollak kiválóságát: a nővéremnek 1972-től pár éven át ilyen tolla volt, amiért a Budapest, II. kerület, Móricz Zsigmond gimnázium megfelelő évfolyama egy emberként utálta. Hiszen az akkor elterjedt Pax és Pevdi márkájú golyóstollakkal ellentétben a Parkert jó, gépszerű érzést volt csattintani, mindig fogott, amikor a hegye papírt ért, és nem hagyott kék, trutyis golyóstollsár-foltokat mindenen, ha nyitva maradt. A másik hozzám közelálló nőnemű személy a feleségem, aki pedig az én anyukámtól kapott még vagy tíz évvel ezelőtt egy Parkert. Az a toll azóta sokat látott, már nem csattan olyan fickósan, tény, de a betét (eredeti Parker cseredarab) még mindig csodásan ír, a vonalakban nem ismert tréfát. Ja, és inkontinencia-problémái sincsenek, naná.

Nos, egy ilyen, csodás, egy kutya vagy macska életében örökkévalónak tűnő időre, de egy ember életciklusában is jókora helyet kitöltő szakaszra méretezett Parker golyóstoll tulajdonosa lehet az, aki először, pontosan megválaszol egy egyszerű, az én általam 2012-ben írott cikkek közül egyvalamelyikben szereplő megállapításra vonatkozó kérdést. A toll különlegessége, hogy bár a Hankooktól kaptuk, a repi-márkajelzés csak a dobozán szerepel, magán a tollon nem, idegen tollakkal ékeskedés gyanúja tehát félretaszítva:

Melyik autónak lehetett mellette állva tablet PC-n megtekinteni a mechanikai egységeit?

A szerencsés nyertes nem csupán a kiváló Parkerrel, hanem egy toyotás pendrive-val is gazdagabb lesz a Totalcar Jézuskája jóvoltából.

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

12 hozzászólás

Boxer-Hiéna: Amit nem tudtál - MEGFEJTVE!

2012. december 21., 08:14 Módosítva: 2015.07.31 15:03
32 hozzászólás


A Boxer-Hiéna ezúttal egy kis látókör-szélesítésre hív minden játékost. A nyeremény nem más, mint egy fémkazettás Subaru pendrive és egy plexikockába mart Subaru dízel-boxermotor.

DSC_4588.JPG

A feladat nem bonyolult, talán olyan is lesz, akinek fejből menni fog. A kérdés csupán annyi, hogy melyik jelentős szaklap végzett el idén egy olyan összehasonlító tesztet a legendás Scirocco GTI-vel és egy másik típussal, amelyből világosan kitűnt, hogy messze nem a Golf GTI és a Scirocco GTI voltak a kor legjobb csapatos kisautói. Tehát várunk egy újságnevet, számot ill. hónapot - amikor megjelent - és egy típust, amely vezetési élmény tekintetében agyonverte a minden hot-hatchek ősének tartott párost. Azt pedig, hogy hogyan kapcsolódik ehhez a Hiénához a kérdés, már nem lesz nehéz kitalálni. Az első helyes - és teljes megfejtést beküldőé - a nyeremény.

DSC_4590.JPG

carrera_1.jpg


drivex_molino.jpg

bbuilder.jpg

32 hozzászólás