Csak a csípője tört, a karjába fúródott arasznyi fémtárgyról évtizedekig sejtése sem volt. Arthur Lampitt ötvenegy évet élt Ford Thunderbirdje indexkarjával a szervezetében.
A Porsche időről időre betekintést enged a kulisszák mögé, és egy-egy videó vagy képsorozat erejéig – ha csak virtuálisan is, de – beengedi az érdeklődőt a gyártósorok mellé. Ezúttal a zuffenhauseni gyárba látogathatunk el, és megismerhetjük, hogyan készül a 911-es motorja.
A sirályszárnyas Mercedes, vagyis a 300 SL Gullwing számos autóbolond kívánságlistáján előkelő helyet foglal el. Persze túl sokan nem engedhetik meg maguknak, mivel akár több százmillió forintot is elkérnek egy-egy szép állapotú példányért. Nemrég például a szárnyakkal nem rendelkező roadster változatot hirdették árverésre, 320 millió körüli összegért.
Kölcsönös megautóztatásra hívta Mattias Ekström az Audi és az Opel hatvanhét éves legendáját, Walter Röhrlt. A kétszeres rali-világbajnok az esteringi ralikrossz-pályán hajtotta meg az 560 lóerős S1-et.
Ptolemy Elringtonnak hívják az elkövetőt, aki törött dísztárcsákból épített állatokat. Az elmúlt 12 évben készítette a rendhagyó szobrokat. Nem tűnik rossz befektetésnek a dísztárcsa-szobrászat, a műveket 200 és 10 ezer angol font közötti összegért lehet megvenni. Kattintsák végig a galériát, hátha megihleti önöket is.
A Motorhead magazin hívta életre ezt a videót, amiben csodálatos versenyautók és profi sofőrök nyomják a gázt és tekerik a kormányt a sorompóval lezárt, fizetős Mazda útvonalon a Hakone hegységben, Japánban.
A Lamborghini Aventador egy 6,5 literes, V12-es, 691 lóerős szupersportkocsi, aminek a maximális nyomatéka 690 Nm. Ehhez 1575 kilogrammos súly tartozik, így 2,9 másodperc alatt éri el a százas tempót. A Tesla Model S P85D egy elektromos hajtású sportlimuzin, ami szintén 691 lóerős és 2108 kilogramm. Igaz, a villanymotornak köszönhetően 1170 Nm-es nyomatéka folyamatosan rendelkezésre áll. 0-ról 100-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul.
A Ferrari 250 GTO-ból összesen 39 darab készült, már pedig csak 36 maradt. Két évvel ezelőtt 7,6 milliárd forintnak megfelelő összegért kelt el egy példány. Ehhez képest a 4,6 millió, amennyit ezért a replikáért kérnek aprópénz. Igaz, közel sem tökéletes a másolat.
Tél van, az északi féltekén már hatodik napja csillagászatilag is. A YouTube-on ez az extrém közlekedési videók egy termékeny szakaszának kezdete. Nézzék csak, mi érkezett karácsony első napján Oroszországból:
A karácsonyfa alatt ezekben a napokban sok gyerek találhatott távirányítós autót. De vajon melyikük merné kihívni vele a kétszeres DTM-bajnok, háromszoros Race of Champions-győztes Matthias Ekströmöt?
Maratoni csatát nyert egy szabálytalanul parkoló autós Birmingham belvárosában kedden. Matthew Sanders helyi médiasztár lett, miután Vauxhall Tigrájába ülve blokkolta, hogy elvontassák az autót.
707 lóerő sok, és a Dodge Challenger SRT Hellcatnek pont ennyi van. Ráadásul a legolcsóbb új lóerők közé tartoznak, hiszen az USA-ban hatvanezer dollárért, mintegy 15 millió forintért meg lehet kapni őket, egy szép izomautóba csomagolva. Miért nem csodálkozunk, hogy valaki alaposan lezúzta, alig egy órával miután átvette a kereskedésben?
A Németországban valaha kiszabott legangyobb közúti bírságot kapta Marco Reus, a Borussia Dortmund huszonöt éves focistája. A német válogatott középpályás három évig vezetett jogosítvány nélkül, ötödik gyorshajtása után bukott le.
Az autóreklámok között időről időre felbukkannak érdekes, vicces alkotások. Előfordul azonban, hogy a marketingesek nagyon mellényúlnak, és a hirdetés inkább furcsára, esetleg ijesztőre sikerül. Most például a Hyundai Sonatát próbálják népszerűsíteni egy szokatlan videóval.
A kerékbilincs, mint büntetési forma megosztja az embereket. Bár a levételért persze fizetni kell, így a bírságnak lehet elrettentő ereje, sokaknak mégis egészen más üzenet jut eszébe: rossz helyen állsz, de most már ott is maradsz. Ha pedig már megkaptuk a bilincset, az ésszerűség azt diktálja, hogy valóban nem is próbálunk továbbállni, amíg az le nem kerül.
Szentpéterváron különleges taxi kelt feltűnést: az egyik társaság megkaparintott egy könnyű páncélzatú BRDM-et (Boyevaya Razvedyvatelnaya Dozornaya Mashina, azaz könnyű úszó-felderítő páncélozott jármű), és minimális átalakítások után munkába is állították. Azóta a lehető legrövidebb utakon szállítja az utasokat, rendes harctéri autóként nem nagyon ismer akadályt, ráadásul kétéltű, így hidakra sincs szüksége. Ezzel nagyon sok időt és kerülőt meg lehet sprólni egy olyan városban, amit csatornák és folyók szelnek keresztül.
Hátrafelé menni egy autóval általában bizonytalanabb érzés, mint előre, és ez nem is véletlen – mégis akad, aki a mindennapjait folyamatos hátramenetben tölti.
Kínában született a száguldó kisszék: a 60 éves Xu Zhiyun készítette, durván két év alatt, minimális anyagi, de annál komolyabb szellemi befektetéssel. Az persze kérdéses, hogy mennyire tekinthető autónak a négykerekű szerkezet, bár minden van benne, ami egy autóban általában: motor, váltó, fék és kormánymű.
A Pontiac Firebird Trans Am jó külsejű autó – különösen ez az 1977-es fekete-arany kivitel – de talán ezért is van belőle rengeteg, így még mindig viszonylag olcsó. Ennek ellenére több vadiúj, méregdrága olasz sportkocsi áráért kelt el ez a példány, amely korábban Burt Raynolds tulajdona volt.
A Jaguar C-X75 eddig csak egy halott próbálkozásnak tűnt, de a különleges szupersportkocsit leporolják egy filmszerep erejéig. A Jaguar-Land Rover korábban is támogatta a James Bond filmeket, és úgy néz ki, ez most sem lesz másként – ezúttal a rosszfiúk alá adják eddigi legkorszerűbb sportkocsijukat.
A monster truck az autóversenyzés pankrációja: látványos, hangos, látszólag értelmetlen és pusztító. A nagykerekű autók azonban nem a gyorsaságukról híresek – az embermagas, ballonos traktorgumikon eleve istenkísértés nagyobb tempóval menni. Ez azonban nem jelenti, hogy nincs, aki megpróbálná.
VI. Fülöp az idén vette át a királyi teendőket János Károlytól – ebből az alkalomból a Seat gyár felújította élete első autóját. Az 1986-os Seat Ibiza kivételes példány, és nem csak az aranyszínű fényezés miatt.
Hírességek, ismert emberek korábbi autóit általában könnyebb eladni, van ugyanis egy jelentős rajongótábor, amelynek tehetősebb tagjai bármit megadnának egy-egy ilyen járműért. Különösen akkor, ha egy igaz klasszikusról van szó. De mi lehet a helyzet a diktátorok autóival? Nagyjából ugyanez, ott van például Mussolini Fiatja, amelyet három évvel ezelőtt árvereztek el, vagy éppen Alfa Romeója, amelyet idén nyáron egy orosz múzeum vett meg 55 millió forintnyi összegért.
Elvesztette uralmát Ferrarija felett, és letért az útról egy horvát sofőr Ausztriában. Az olasz sportkocsi így becsúszott egy völgybe, és mintegy hetven méterrel lejjebb, egy tóban kötött ki. Egyelőre nem tudni, hogy pontosan mi okozhatta a balesetet, annyi viszont biztos, hogy az anyagi kár jelentős.
Hiába várta Minijét egy amerikai megrendelő, az autót ugyanis az országba szállítást követően a hatóságok bezúzták. Az Egyesült Államokba ugyanis csak olyan típusok példányait importálhatják, amelyek átestek a megfelelő amerikai környezetvédelmi vizsgálaton, illetve törésteszten. Ez alól csupán a huszonöt évnél idősebb járművek képeznek kivételt.