Van az úgy, hogy valaki a megszállottságig rajong egy-egy autótípusért. Ez a vonzalom általában ritka, különleges gépekre irányul – olyanokra, mint például a DeLorean DMC-12-ese. A Vissza a jövőbe trilógiának köszönhetően mára ikonikussá vált a modell, de az egyébként is kis szériából az utakon igen keveset látni.
Ha tippelni kéne, hogy ki követte el az arany-zöldkróm Rolls-Royce Ghostot, valószínűleg tízből öten rávágnák, hogy az ízléstelen felvágás mestere, a Mansory is benne lehet a dologban. És nem tévednének.
Ritka lehetőség egy Ferrari 365 Daytonát birtokolni, de még ritkább, ha az eredeti tulajdonostól vehető át egy ilyen különleges sportkocsi. Márpedig ezúttal pontosan erről van szó. A 70-es éveiben járó Patrick Sinn huszonöt éve nem használta a Ferrariját, de száraz helyen, felbakolva és letakarva állt a metálpiros autó, így kivételes állapotban maradt fenn. Most pedig eladná – a kikiáltási ára félmillió dollár az RM Auctions árverésén.
Az Egyesült Államok déli részén nagy divat manapság sárban autózni, persze olyan gépekkel, amelyek alkalmasak ilyesmire. Hatalmas fesztiválokat szerveznek laza talajú helyszíneken, hogy aztán mindenki nyakig sáros lehessen napokon át. A fura szabadidős tevékenység persze különleges járműveket is szült, amilyen ez is.
Papenburgban, a hosszú oválon mérkőzött meg egymással a Koenigsegg Agera R és a Porsche 918 Spyder Weissach Edition. Papíron a Porsche jobban gyorsul, a Koenigsegg viszont sokkal erősebb – itt volt hely kideríteni, mire képesek egymás ellen.
Ritka alkalom, hogy beszerezz egy BMW Isettát megfizethető áron – ajánlja magát egy hirdetés az eBay-en. Minthogy nincs általános megegyezés arról, hol végződik az autó fogalma, és honnantól lesz egy egykor közlekedése alkalmas, motorral hajtott járműből rozsdakupac, a hirdetés szövege talán nem túlzó.
A Mikulásnak egyetlen éjszaka alatt hatalmas utat kell megtennie annak érdekében, hogy minden gyermek cipőjébe bekerülhessen a kis piros csomag. Ezt hagyományosan egy szánnal teljesíti, amelyet rénszarvasok húznak. A BMW-nél azonban úgy gondolták, érdemes lenne a szarvasokat lóerőkre cserélni, ezért egy M4-est toltak a Télapó alá.
A Marussia Forma-1-es istállója számára nem volt igazán sikeres és kellemes év az idei. Az október eleji Japán Nagydíjon francia pilótájuk, Jules Bianchi szenvedett megrázó balesetet, a szezon utolsó három versenyén pedig már rajthoz sem tudtak állni. Három idény után csődbiztos vette át a csapat irányítását.
A Pobjeda M20, amelyet 1949 és 1958 között gyártottak a GAZ autógyárban, Magyarországon akár a diktatúra jelképe is lehetett volna: a Volga elődje feketében talán még most is félelmetes látvány sokak számára, hisz 1956 előtt nagyrészt az ÁVO flottája is ilyenekből állt. Mihail Szmoljanov, egy orosz formatervező azonban egész más színben tünteti fel a vén orosz járművet: úgy alkították át, ahogy a Bonneville Speed Week sebességrekorder autóit szokás.
Hiába köztudott, hogy az oroszoknál milyen kemény a tél, ők maguk mégis elfelejtették. Amikor leesik az első hó, mindenhol megszokott egy kis káosz a házak közötti parkolókban. Ezt még betudjuk annak, hogy néhány hónap alatt mindenki elszokik a csúszós körülményektől, de ami itt történik azon már inkább cask nevetni lehet.
A világvége utáni világra optimalizált Ferrari teljes képtelenségnek tűnik, de a virtuális tér sok mindent elbír.
Ahogy leesik a hó, itthon is egymást érik a balesetek – csak annyi a különbség az orosz sofőrökhöz képest, hogy ott előbb jön el ez a pillanat. A bajok gyökere az, hogy fejben nehéz egyik pillanatról a másikra átállni a kis tapadású körülményekre, hisz ilyenkor bizonyos tempó felett sem a féknek, sem kormánynak nincs hatása.
Két évig tartott, de megérte: Cristopher Cox kék-sárga Ferrari 250 GTO-ja ismét a régi. A milliárdos épp a Le Mans Classic-ra vitte az autót – persze lábon – két éve, amikor egy teherautóval ütközött. Személyi sérülés nem történt, de az autó csúnyán összetört – amiből mostanra semmi nem látszik.
A Fiat S76-os 104 év után ismét működik, ami önmagában is hatalmas eredmény. Az azonban még érdekesebb, ahogy a szecessziós versenyautó szól. Lélegzetelállító, még így videón keresztül is.
Kínából származik a felvétel, a kelet-kínai Csincsiang városából, ahol egy forgalmas kereszteződésben keletkezett nagyméretű víznyelő az aszfalt alatt, akkora, amelyben teljesen eltűnik egy középkategóriás szedán.
Minden idők legelső Batmobile-ját kínálja eladásra a Heritage Auctions. Az autót Forrest Robinson és barátja, Len Perham építette a hatvanas évek elején. Az 1956-os Oldsmobile 88 alapjaira épülő egyedi jármű eredetileg ezüst fényezést kapott, Robinson pedig saját használatra szánta.
Gondolkodott már azon, hogy mivel lehetne feldobni az irodában eltöltött szürke hétköznapokat? A munkán kívül számos ötlet felmerülhet, az időrabló weboldalaktól az álmodozáson keresztül a kollégákkal való viccelődésig. Az alábbi videó azonban teljesen más szintre emeli a munkakerülést.
A Renault Twizyről általában nem a csapatás és az élményautózás jut az ember eszébe. Sokkal inkább spórolós, városi szaladgálós gépnek nevezhetjük a francia villanytörpét, amelyről a Totalcar szerkesztőségének is megvolt a maga véleménye.
Ma már egyre kevesebb Moszkvicsot találhatunk a használtautó-hirdetések között. Az egyik legnagyobb hazai portálon jelenleg mindössze tizenhármat kínálnak eladásra. A Pininfarina-tervezte, fecskefarkú 408-asból ráadásul egyetlen egyet sem hirdetnek éppen. Az eBay-en viszont felbukkant egy igen jó állapotú, 1968-as példány.
A 007-es ügynök egyebek közt arról ismert, hogy szinte mindig a korszak legdrágább autóit használja, de vannak kivételek, különösen ha egy autógyár mélyen benyúl a zsebébe. Úgy tűnik, most a Fiat volt kellőképp nagyvonalú, mivel Bond ügynök a film legizgalmasabb üldözéses jelenetében egy 500-ast vezet majd.
A kínai Putian városában készült a képen látható fura jószág: nyitott sportkocsi-szerűség, Lamborghini-módra felfelé nyíló ajtókkal, hátul magas szárny-szerűséggel, teljes egészében fából.
Extrém autós videókat készíteni veszélyes, de többnyire legális tevékenység, feltéve hogy nem gyártunk közben valamiféle bizonyítékot magunk ellen valamiféle szabályszegésről. Úgy tűnik, a Tax the Rich csapat a legutóbbi, vizideszkás-Ferraris filmmel most belefutott ebbe a csapdába.
Klasszikus kandikamerás viccben vállalt szerepet Sebastian Vettel, szponzori szerződésének megfelelően egy Infiniti-szervizben. A világbajnok hihetően alakítja a pocakos vadparasztot, aki faragatlanul udvarol a hölgy-ügyfeleknek, majd halálra ijeszti.
Korábban volt csapatás Ferrari GTO-val porban és Jaguar XJ220-assal füvön, valamint kötélhúzás Ferrari F50-esekkel. Ezúttal ez utóbbi sportkocsinak találtak új feladatot.
A kínai Han Yue – aki drifterként és autós kaszkadőrként szerzett magának nevet – új világrekordot állított fel párhuzamos parkolásból. Két autó közé állt be egy harmadikkal – olyan szűk helyre, ahová hagyományos technikával esélye sem lett volna.