Igazán sokoldalú szerkezetet készített Yvon Martel, a kanadai feltaláló. Az MTT-136 mindenre jó: kiváltható vele a kistraktor, a motoros szán és a hótoló, de a felhasználási lehetőségeknek csak a fantázia szabhat határt.
Az 1973-as Volvo valószínűleg a legkevesebbet futott 1800 ES a világon, és most nem olcsón ugyan, de megvehető egy kifejezetten klasszikus autók eladására specializálódott kereskedésben. Természetesen nem olcsó, de nem is találni még egy ilyen állapotú példányt.
Egy versenyen nem meglepő dolog, hogy lángra kap egy autó a pályán. De, hogy pont a safety car gyulladjon ki az igen ritka. A legutóbbi Nascar futamon pedig épp ez történt.
A szlovák rendőrök egy közúti szabálysértőt üldöztek a Volkswagen Transporterrel, amikor, feltehetőleg a nagy tempó miatt, beleszálltak egy családi ház kerítésébe. Az autó felment a körülbelül harminc centi magas betonalapra, és letarolta a vaskerítést. A Balogtamásin történt balesetben szerencsére senki sem sérült meg, de a kisbuszban igen nagy kár keletkezett.
Sokak számára az ugrató autók jelentik a raliversenyek talán legnagyobb látványosságát. Ebből a műfajból a Guinness-rekordok könyvében is találunk bejegyzést: az amerikai Travis Pastrana még 2009-ben repült majdnem pontosan 82 métert.
A legdrágább szupersportkocsik a legtöbbünk számára absztrakt vágyképek csupán. Poszteren nézegetjük, esetleg tudjuk, hány lóerős és mennyi idő alatt gyorsul százra. Ám egy-egy példányt meglátni is csak néhány kiválasztottnak adatik meg. Ilyen gép a McLaren P1-es is, amelyből egyelőre legfeljebb néhány tucatnyi készült, ám van, aki már közelebb jutott, mint mi valaha is fogunk, és fel is vette.
Nehéz lenne eldönteni, hogy a szerencse, vagy a modern autótervezés vivmánya-e a New York-i házaspár túlélésének első számú oka, de az az érzésem, hogy kevesen fogadtak volna rá, hogy ezt megússzák.
Bő egy éve kapott magas összegű bírságot Michael Elli, mert figyelmeztette a szembejövő autósokat a traffipax jelenlétére. Perre vitte a dolgot, és mint nemrég kiderült, jól tette.
Az RM Auctions kínálatában bukkant fel a Mercedes 600 Pullman limuzin nyújtott, egyedi rendelésre készített változata. A hatajtós modell pontos eredetét egyelőre titokban tartják, de úgy hallani, egy meg nem nevezett afrikai ország állami garázsában állt évtizedek óta, mindenféle karbantartás nélkül.
Alaposan meglepődhetett az angliai Somersetben élő Royston Grimstead, amikor egy este hazaért munkahelyéről. Luce névre hallgató kutyája egy műanyagdarabot rágcsált, mely - mint később kiderült - a férfi méregdrága Aston Martinjának első sárvédőjéből származott. A harmincmilliós autóban így nagyjából kétmillió forintos kár keletkezett.
Az 1977-es Cadillac Eldorado Biarritz ugyanúgy kezdte életét Texasban, mint a legtöbb társa. A későbbiekben valamelyik tulajnak azonban elgurult a gyógyszere.
A Little Tikes játékgyártó Cozy Coupeja egy időben a legnagyobb példányszámban eladott kocsi volt az Egyesül Államokban, beleértve a valósi autókat is. Több méretben, rengeteg változatban létezik, és ahogy sok sikeres terméknek, ennek is rengeteg másolata van. Itthon nem igazán terjedt el, mint gyermekjáték, de a hipermarketekben gyakran találkozunk a nagyobb fajta, bevásárlókocsivá alakított változattal. A volánnál ül a gyerek, amíg szülei a kocsi tetejére szerelt kosárba pakolnak. Így az egész család boldog.
Köztudott, hogy a legdrágább, legritkább autók igen jó befektetést jelentenek, hisz egyre csak nő az értékük. Ám úgy néz ki, manapság semmiért nem fizetnek annyit a gyűjtők, mint az 1950-es évek végének, illetve a 60-as évek elejének Ferrarijaiért. Itt egy újabb példa – persze nincs min csodálkozni, hisz a 0704-es alvázszámú Testa Rossa nem csak ritka, de látványnak is fantasztikus.
Quentin Tarantino élő filmes legenda. Szinte mindenki ismeri a Ponyvaregényt, a Kill Bill filmeket, a Kutyaszorítóbant, a Becstelen brigantykat, vagy legalábbis ezek némelyikét. E filmek mind az ő nevéhez fűződnek, ahogy a Halálbiztos is, ám ez kevésbé ismert. Pedig autós szempontból talán ez a legérdekesebb.
A főhőst alakító Paul Walker tragikus halála miatt ugyan csúszik a következő Fast and Furious film, de 2015 áprilisára elkészülnek a végleges változattal. Ez a jelenet például benne lesz.
Vajon mi célból emelnek két Lamborghinit egy tizenkét emelet magas épület tetejére New York belvárosában? A válasz egyszerű: mert ott gazdagok buliznak, a Lambo pedig tökéletes dísze bármely burzsuj bulinak.
Egy kivételesen nagy hótorlasz tartja elzárva az alaszkai Valdezt egy hete. A néhol 12-15 méter magas hó fél kilométer hosszan lepte be az utat, emellett gátként tekintélyes méretűre duzzasztott maga mögött egy folyót. Már takarítják. Nem kis munka.
A Grease – kevésbé használt magyar címén Pomádé – című musical-filmet szinte mindenki ismeri. John Travolta és Olivia Newton John szerelmének kibontakozásában központi szerepet kap két autó is. A fehér, villámokkal tarkított 1948-as Ford De Luxe és a fekete, lángokkal díszített 1949-es Mercury Custom. Utóbbi most eladó.
Jó eséllyel csak egy ügyes garázsprojekt, amely még kész sincsen, de látszik, hogy az orosz (ukrán? belorusz?) fiúk igyekeztek egyszerre villámgyors és látványos gépet építeni. És persze simán próbálgatják az autópályán.
A BAPE egy japán divatmárka, ami az állításuk szerint a laza utcai viseletet képviseli, nemtől és kortól függetlenül. Lazának valóban laza, és emellett rendkívül feltűnő ruhák ezek. Halmozott figurák, harsány színű rejtőminták, polgárpukkasztó témák. Nem véletlenül hord a rap-sztár Kanye West is ilyen kapucnis pulóvereket. És ha az emberen jól áll, akkor az autón is, nem? Ezt inkább mindenki döntse el maga.
A Volkswagen sem maradhat ki a Superbowl-reklámhadjáratból, hisz Észak-Amerika legnézettebb eseményéről van szó. A kis Darth Vader után nagyot kellett gurítani – meg is próbálták.
Az 1992-es, kívül-belül fekete NSX-et a Silverstone Auctions árverezi el hamarosan. Az autó egyébként is jó vétel, hiszen húsz éve lényegében nem használták, és Senna sem hajtotta szét, de a története miatt valószínűleg drágábban veszik majd meg, mint amennyit az autó egyébként érne.
Ez az a téma, amit nem szokás feszegetni: hogy a sebességmérő berendezések milyen pontosan is mérnek. Természetesen minden traffipaxnak van mérési hibája, de senki sem gondolta, hogy ilyen mértékű is lehet. Nemrég egy egészen meglepő adatok láttak napvilágot a Baltimore városában használt, összesen 83 kamerából álló rendszerről: kiderült, hogy egyes pontjain kétszámjegyű hibaszázalékkal dolgozik.
A rövid tankolócső-probléma megoldásának iskolapéldája lehetne ez a videó. A helyszín az oroszországi Kirov, az eszköz pusztán a nyers erő.
Nem, most tényleg nem arról van szó, hogy új huzatot varrtak az autóba, vagy kicserélték az üléseket, vagy ágyat szereltek bele. Nem is arról, hogy autóülésekből csináltak volna foteleket, vagy motorblokkból dohányzóasztalt. Itt olyan bútorokról van szó, amelyeknek csak a logójáról tudjuk meg, hogy egy autógyártóhoz kapcsolódnak, pontosabban a Bentleyhez.