Napjaink egyik leggyorsabban fejlődő autógyártója, a dél-koreai Kia készített egy animációs kisfilmet az autóipar fejlődéséről. Kevesebb, mint két percben mutatják be a – szerintük – legfontosabb mérföldköveket az 1880-as évektől egészen napjainkig.
Az autósport rajongók körében igen megosztó figurának számít Ken Block. Abban a legtöbben egyetértenek, hogy a rali-vb mezőnyében sok esélye nincs a végső győzelemre, látványos gymkhana-videóit azonban milliók nézik tátott szájjal világszerte. Budapesti látogatásakor magunk is meggyőződhettünk arról, hogy valójában egy közvetlen, nagyon laza ember, aki egy kombi Sierrától sem riad meg.
Sokak rémálma, hogy vétlenként futnak bele egy elkerülhetetlen balesetbe. Autópályatempónál minden olyan gyorsan történik, hogy nincs idő reagálni, kivédeni mások hibáját. Van, akinek mégis sikerül.
Új divat kezd kibontakozni a bolgároknál: a Nissan Skyline GT-R turbós sorhatos motorját építik sorra a Patrolokba. Akit első hallásra nem győzött meg a kombináció, nézze meg a videót, és ítélkezzen utána.
A reklámiparban korábban már több remekművet alkotott a Honda, a márka legújabb műve pedig, ami a CR-V 1.6 i-DTEC-nek készült is hozza a tőle szokott szintet. A zenei és a mechanikai vonal után most az optikai illúziókkal játszanak, zseniális eredménnyel.
Sokan vágyakoznak igazi, hamisítatlan V8-asra, de nem mindenki engedhet meg magának egy ilyen benzinfalót. Egy brit férfi igen kreatív módját találta meg annak, hogyan válthatná valóra álmát: saját kezűleg építette meg a maga nyolchengresét. Igaz, a megszokottnál jóval kisebbet: mindössze 48 köbcentis, de a hangja így sem csúnya, járása pedig egészen sima.
A mindennapi közlekedés során talán a parkolás okozza a legtöbb gondot az autósoknak. A megfelelő hely kiválasztása, az üres parkolóra való vadászat az időnket rabolja, sokan pedig saját maguk ellenségévé válnak ügyetlen manőverezésükkel.
Úgy tűnik, a Volvo Trucks-nál szívesen veszik igénybe állatok segítségét a teherautók népszerűsítéséhez. Nemrég egy apró hörcsög terelgette az FMX egy kőfejtő szerpentines útjain, most pedig egy spanyolországi bikafuttatást látogatott meg a svéd gyártó.
Nem mindenki engedheti meg magának, hogy folyton utazgasson, és esetleg egy olaszországi nyaralás programjába beiktassa a Lamborghini Sant'Agata Bolognesében található múzeumát, és a legendás – idén éppen ötvenéves – márka történetének minden fontos típusát élőben csodálhassa meg.
Arról, hogy mi lehet a világ legjobb állása, órákat lehetne vitatkozni, hiszen mindenki számára más jelenti az álommunkát. Az viszont kétségtelen, hogy az élmezőnybe tartoznak a szupersportkocsigyárak tesztpilótai pozíciói.
A francia autókról többnyire megoszlanak a vélemények, egyesek megbízhatatlannak tartják őket, mások pedig csakis ezekre esküsznek. Keith Herbert Peugeot-ja azonban meggyőzi talán a legnagyobb kritikusokat is.
Nem szokatlan jelenség, hogy az erdő széli települések közelében élő medvék közel merészkednek a civilizált területekhez, és kukát borítanak fel, vagy akár házakba próbálnak bejutni, némi élelem megszerzésének reményében. Legutóbb azonban az oroszországi Hanti-Manszijszk és Tyumeny városait összekötő országúton bukkantak föl.
A szupersportkocsik által előidézett balesetek általában igen nagy visszhangot váltanak ki, különösen, ha a méregdrága autó megsemmisülésével járnak együtt. Az ilyen balesetek gyakran arra vezethetőek vissza, hogy a sofőr túlértékeli saját képességeit, és igen jelentős mértékben túllépi a megengedett sebességet.
A Peugeot 406 kupé a szegény ember Ferrarija – valami hasonló logika mentén születhetett meg Ukrajnában ez a 406 kupéból lett Ferrari-replika, ami nem mellesleg egy limuzin.
Egy Bentley Continentallal annál nemigen lehet barbárabb tulaja, minthogy egy kert nedves földjébe temeti – ez a 2006-os Flying Spur úgy fest, ilyen környezetben nyugszik majd.
Moszkva mellett van egy egymérföldes pálya, ide járnak ki a helyi srácok gyorsulgatni. Leonid most állította fel az új rekordot a 2005 lóerős Gallardójával, de a menet végén történt egy apró gikszer.
Az internet leghátsó zugába is eljutott mára a BMW-s videója, aki néhány nappal ezelőtt a Frankfurti Autószalon előtt verte szét baltával M6-osát. Időközben új részletek derültek ki az ügyről - a BMW szemszögéből kicsit másképp fest a történet.
Vajon mi mindennek kell megtörténnie ahhoz, hogy valaki elmenjen az M6-osával Frankfurtba, és a németek parádékiállítása előtt kalapáccsal és baltával verje szét az autóját? A BMW-tulajdonos feltehetően rendkívül elégedetlen volt a termékkel és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokkal.
Nem mindennapi bűnügyben nyomoznak az ausztrál rendőrök Sydney-ben. Két férfi fényes nappal tört be az egyik helyi bankba, méghozzá igen sajátos módszerekkel. Előbb egy Porsche Cayenne-nel hajtottak neki a bank falának, majd pörölyökkel felfegyverkezve rontottak be, miközben társuk egy Subaru Impreza WRX-szel várt rájuk menekülésre készen.
Nem példa nélküli, hogy tehetős autórajongók összegyűjtik kedvenc modelljeiket, melyeket aztán gondosan őrizgetnek a garázsban, néha pedig talán kicsit meg is hajtják azokat. Amit viszont egy egyesült államokbeli pár, D'Ann és Wayne Rauh csinálnak, az meglehetősen szokatlan: álomautó-gyűjteményüket hatvanöt darab Dodge Viper alkotja.
Ki bízna rá egy sok tonnás teherautót egy apró hörcsögre? A Volvo megtette az FMX-szel, így érzékeltetve a jármű dinamikus kormányzásának határait. Íme, ilyen az a teherautó, amit egy répára éhes rágcsáló is elvezet, legyen a terep akár egy kőfejtő meredek szerpentine.
Egy hotel parkolóinasa törte össze egy vendég luxusterepjáróját Szaúd-Arábia fővárosában, Rijádban. A történet különösen kellemetlen a hotelnek, mivel kiderült: a vétkes alkalmazottnak nem volt jogosítványa.
Ha jobban belegondolunk, egy drága sportkocsin kevés az olyan alkatrész, amely ne táplálná nagyszerűen a tüzet. Most meg is figyelhetjük, hogyan válik néhány marék hamuvá egy vadiúj Gallardo.
Egy privát floridai sziget vagy a modern olasz sportautó-gyártás egyik legnevesebb autója kell a boldogsághoz? Ezt a kérdést tehette fel magának az a férfi, aki egy különös ajánlat jegyében előbbit cserélné el utóbbira, és ehhez várja Enzo-tulajdonosok jelentkezését.
Nincs az a személyautó – de talán még tank sem –, amiben egy ekkora szikla lendületét és tömegét túl lehetne élni. A tajvani autósnak óriási mázlija volt.