Lehet Ken Blockot szeretni és nem szeretni, de a legtöbben biztosan szívesen kipróbálnánk látványos, egyedi autóit. A szétreszelt Focusok és Fiesták után most nagyobb gépet kapott a gymkhana mester, egy F-150-t. Persze ez sem széria kivitel.
Régi hagyomány, hogy a legnagyobb vállalatok – köztük az autógyártók – külön reklámfilmeket készítenek a világ legnézettebb rendszeres eseményének számító Super Bowl-ra, az amerikai futball-bajnokság döntő mérkőzésére. Eddig is akadtak fura alkotások, de az Audi idei ötlete igazán megdöbbentő, és nem feltétlenül a jó értelemben.
Az angol autó és az európai rendőr találkozása már sok viccfaragót megihletett, de ezúttal a valóságban is megtörtént, és ennek az autó tulajdonosa örülhetett a legjobban.
Egy hatsávos út közepén, a sávokat elválasztó szigeten állva próbálta a közelben felállított traffipaxra figyelmeztetni az autósokat egy amerikai férfi Texas államban. Ron Martin egy "Vigyázz, rendőrök" feliratú táblát tartott a kezében.
Komoly múltja van az USA-ban az off-road versenyzésnek, de ezeket az autókat sípályán még nem láthattuk.
Eladó az autó, amely egyszerre érdemes a világ legrondább Rolls-Royce-sza és leggiccsesebb Lincolnja címre. Ennek a zafíros, kristályos szörnyűségnek az ára 49900 dollár, azaz nagyjából tizenegy millió forintot ér. Legalábbis a tulajdonosa szerint, aki volt annyira merész, hogy Fáraónak nevezze el.
A V blokkok sokak fantáziáját megmozgatják. Elég egy üveglap, és máris kész a menő dohányzóasztal. Szinte már klisé. De egy működő V motor a lakásban? Ráadásul a konyhában? Igen, ez a Espresso Veloce Serie Titanio V-12.
Vannak filmek, amelyeknek központi eleme egy-egy autótípus. Gondoljunk csak az Olasz meló Minijeire, a Tolvajtempó Mustangjára, vagy a mindenkori Bond autókra. És ilyen a szuperhős-milliárdos Bruce Wayne, azaz Batman autója is, a Batmobile.
Sejteni lehetett, hogy a Ferrari LaFerrari ára idővel emelkedni fog, ezért befektetésnek sem rossz vétel. De hogy ilyen hamar és ilyen arcpirító felárral jelenik meg az első ajánlat, arra kevesen fogadtak volna.
A Floridában élő Alexander Gorbunov a társkeresés szokatlan módját választotta - kitett egy kézzel írott táblát autója hátsó ablakába, amire csak a lényeget írta rá. Erről szól az élet: feleséget keresek, telefonszám.
A Mercedes szeptember végén adott ki egy igen ötletes reklámot az S-osztályból is ismert Magic Body Controlról. A videóban egy csirkével szemléltették a rendszer működését, amely egy kamerarendszer segítségével vizsgálja az utat az autó előtt, hogy a futómű mindig az útviszonyokhoz igazodjon, így az úthibákat is észrevétlenebbé tegye.
Lopott német luxusautókat használnak Emomalii Rahmon tádzsik elnökhöz közeli személyek a Bild című német lap szerint. A tádzsikok hárítanak, diplomácia botrány lehet az ügyből.
Különös véget ért egy járda felújítása Belo Horizontéban: a brazil város egy utcáját egy autókereskedő Volkswagen Saveiroja díszíti napok óta, több centi mélyen a betonba kötve.
Újabb videóval jelentkezett a Tax The Rich (adóztasd meg - vagy büntesd - a gazdagot). A titokzatos csoport visszatért a korábban használt Enzóhoz, de ezúttal nem vitték túlzásba a csapatást.
Az egyterű-jellegű R osztály soha nem tartozott a Mercedes legsikeresebb modelljei közé. Európában és az Egyesült Államokban annyira nem mentek az eladások, hogy ki is vették a kínálatból. Igaz, Kínában például továbbra is forgalmazzák.
A BMW Z9 kabrió koncepció ihlette, végeredményben egy MX-5-ös maradt, Z4-es beütéssel. A képen látott autót hosszú éveken át faragta megszállott építője, most mégis megválik tőle.
Nem először röppen fel a pletyka arról, hogy jön a levegő nélküli kerék, hivatalos nevén nem pneumatikus abroncs. Több gyártó is foglalkozik ilyesmivel, köztük a legnagyobbak a Michelin és a Bridgestone, és kisebbek is, mint a Resilient Technologies és a Polaris.
Valószínűleg a nagy forgalmat próbálta volna elkerülni az orosz sofőr, amikor Opel Insigniájával ráhajtott a villamossínekre. Az első néhány méteren még kerekeivel a sínpáron futott az Opel, de hamarosan leesett onnan, és itt kezdődtek az izzasztó pillanatok a vezető számára.
Az oroszok durva közlekedéskultúrája az interneten terjedő fedélzeti kamerás videóknak köszönhetően régóta ismert, a következő felvétel szerint azonban a rámenős stopposoknak sincs kegyelem az országban. Ennek a fél percnek a tanulsága, hogy nem érdemes úttorlaszként megállásra bírni az orosz autóst, különösen részegen nem.
Az autógyártás történetében számos olyan formaterv készült már, amelyen egyszerűen nem fog az idő, így kedvelt célpontjai a gyűjtőknek és az álmodozóknak egyaránt. Ezek közé tartozik többek közt a Porsche 911, illetve a Citroen DS is.
Az autós naptárak alapképlete szinte kőbe vésett: legyen rajta látványos autó és nagymellű nő. Ha ez nem lenne meg, miért is kerülne ki a műhely falára? Persze ebben a műfajban is vannak árnyalatok, például, hogy mennyire művészi a beállítás, vagy hogy mennyi ruha van a modellen. A Miss Tuning Calendar az igényesebbek közé tartozik, és külön érdekessége, hogy az idei naptár képei Magyarországon készültek. Ráadásul a januári és novemberi fotón is Karotta Hangyászával pózol a szőke szépség, Leonie Hagmeyer-Reyinger.
Winkler mazdás Szibéria-járása óta tudjuk, az orosz utak állapota csak egy kevéssel jobb a románokénál. Igaz, az ország nagy részén kemények a telek, meglehet, nem a fagy és a rossz minőségű aszfalt a probléma legfőbb forrása. A következő videó tanulsága akár lehetne ez is: ott, ahol a munkásosztály idiótái pocsolyába aszfaltoznak, talán nem olyan nagy baj, ha az útépítésre szánt pénzeket elkorrumpálják a politikusok, vállalkozók.
Aki Ferrari másolatok készítésére adja a fejét, igen komoly akadályokkal is számolhat. A spanyol rendőrség nemrég például egy kifejezetten utánzatok gyártására szakosodott műhelyen ütött rajta, és korábban is volt már példa hasonlóra.
Ötletes, jópofa játékot talált ki honlapjának látogatói számára a BBC. A britek hetvenhét különböző mozifilm, illetve tévésorozat autóit rajzfilmesítették, az olvasó pedig próbára teheti tudását, mennyit ismer fel ezek közül.
A fekete Ferrari F50-t Connectucut államban, New Britainben törte össze eredeti tulajdonosa. Igaz, nem tűnik komolynak az autó orrán található sérülés, tudván, hogy nem ott van a motor, de egy ilyen kis szériás sportkocsinál egy ennél kisebb karambol után sem biztos, hogy nem éri meg jobban venni egy másik példányt. Így kerülhetett az autó kalapács alá, 139 ezer dolláros kikiáltási árral, ami kevesebb, mint 30 millió forint.