A kínai Brilliance Automobiles és az amerikai tűzoltóautó-gyártó KME megalapította közös vegyesvállalatát, amelynek célja, hogy teleszórja Kínát a hamarosan gyártásba kerülő tűzoltóautóival.
Abudapestihez hasonló kétéltű városnéző járműveket állított forgalomba egy cég Tokióban, a "csobbanós körútként" hirdetett utakon a szokatlan buszok a japán főváros utcái mellett annak egyik folyóján is végighaladnak.
Sűrített gázzal működő (CNG) buszt tesztel a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV. Az április végétől forgalomba álló járművet a Főgáz CNG Kft. és a MAN buszgyártó bocsátotta rendelkezésre, amit nem csak a BKK, hanem a Volánbusz is tesztel agglomerációs vonalain.
Ünnepélyes átadáson adtak át öt új Scania buszt február 25-én Tiszaújvárosban. Az átadáson a Scania magyarországi képviseletének vezetője kiemelte, a hosszú tárgyalás ellenére rendkívül fontos a beszerzés. A forráshiányos időszakban alig adtak át új autóbuszokat, éppen ezért örülnek a sikeres tendernek.
Credo buszokat jobbára vidéken látni, de a gyártó, a Kravtex-Kühne láthatóan nem nyugszik bele ebbe. Építettek egy buszt, amely szerintük a budapesti közlekedés igényeit is kielégítené, és 85%-ban magyar gyártású alkatrészekből áll.
A Scania az oroszországi haszongépjármű-gyártóval, a GAZ Csoporttal együtt 709 darab busz leszállítására kapott megrendelést a moszkvai régió legnagyobb közösségi közlekedési vállalatától. A Scania az alvázakat a GAZ-nak fogja leszállítani, aki a felépítmény elkészítéséért felelős. A rendelés a Scania eddigi legnagyobb európai buszrendelései közé tartozik.
A világ legmagasabb betonpumpáját egy V8-as Scania tehergépkocsi hordozza, amelynek köszönhetően a Scania bekerült a Guiness Rekordok könyvébe. A kínai gépgyártó vállalat, a Zoomlion építette a betonpumpát, amely 101 méter magasságú, 7 szakaszból áll, az utolsó négy közülük szénszálas.
Négy hétre leállítja a gyártást a MAN két németországi üzemében. A termelésleállás mintegy 15 ezer alkalmazottat érint majd a müncheni központban és a salzgitteri üzemben, egyelőre mindössze öt napra, a jövő hét hétfőtől kezdődően.
A Scania megmutatta a világnak, miből is áll az oly sikeres V8-as motorja. Konkrétan 1827 alkatrészből.
A Kravtex új modelljeit tesztelték a Rábaringen. Az Econell, az Inovell és az Optinell szikronszáguldása a döntött kanyarban.
Európában lassan autót eladni sem egyszerű, a haszonjármű-piacról pedig rég kiszorultak a távol-keleti gyártók. A Toyota azonban igyekszik megoldani, hogy megmaradhasson a piacon, méghozzá a lehető legolcsóbban. Persze lehet, hogy hosszú távon mégsem lesz ez akkora főnyeremény a ProAce bemutatása.
Ismét beigazolódott Papp Tibi azon állítása, hogy ha tudni akarod, egy kisáruszállító mikor jelent meg a piacon, nézd meg a fenekét. Rendszerint ugyanis ott találjuk meg a kis matricát, ami arról árulkodik, mikor is lett az Év Haszonjárműve. Így mostantól az új Transit Custom fenekére is felkerül a jel, ugyanis az idei Hannoveri Haszonjármű kiállításon kihirdették győztesnek. Így a Ford immár negyedszer örülhet a kitüntető címnek. Az elsőt még 2001-ben nyerte a Transit, aztán 2003-ban a kis Connect és végül 2007-ben újra a Transit.
Felröppent a hír, hogy a korábban emlegetett beszerzésből nem lesz semmi, merthogy a BKV igazgatósága nem támogatja a beszerzést.
A német Fraunhofer intézet megépítette minden buszsofőr rémálmát: a 30 méter hosszú, két csuklós Autotram Extra Grandot. A gigantikus autóbusszal a villamos és a normál buszok közötti hézagot töltenék ki.
Újabb szomorú történet esett meg egy kínai kamionossal a napokban. Li Xwangnak, aki előbb összetörte kamionját, a baleset után végig kellett néznie, ahogy a bámészkodók annak teljes rakományát magukévá teszik.
Mindig furcsa látni, amikor egy kamiongyártó különféle marketing eszközökkel igyekszik népszerűsíteni járműveit. Így van most ez a Volvóval is, amely egy izgalmas videóval hívja fel a figyelmet az új FH-ra.
Mit tudhat egy kínai elektromos busz? Találgatás helyett a BKK befogta bő két hétre, hogy valós körülmények között tesztelje az ismeretlen járművet. A tapasztalatokról szóló összefoglaló jelentést vágatlanul közöljük az alábbiakban. Tanulságos.
Összefoglaló jelentés a BYD K9B alacsonypadlós, elektromos városi szóló autóbuszról. Így látták az utasok és a sofőrök a kínai villanybuszt.
Tavaly júliusban történt, hogy egy kínai kamionos menthetetlenre rongált egy hidat Peking mellett. A harmincnégy éves férfi – akit kínai sajtó csak Mr. Zhangként emleget – a napokban kapta meg a hajmeresztő büntetést tettéért.
A napokban megkezdi a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. egy teljesen elektromos hajtású autóbusz többhetes magyarországi tesztelését. Az eBUS-12 egy kínai gyártó, a BYD terméke, a legkorszerűbb akkumulátoros hajtásnak köszönhetően egy feltöltéssel akár 250 kilométer megtételére is képes, a végsebessége pedig eléri az óránként 70 kilométert. A villamos hajtású jármű közlekedése során károsanyagot nem bocsát ki, emiatt a jövő városi buszközlekedésének ideális eszköze lehet. Újdonság, hogy az elektromos busz 12 méter hosszú, míg az eddigi, a piacon lévő akkumulátoros buszok zömében a kisebb méretű kategóriába tartoztak.
Igazi mindenre alkalmas járművet készítenek a Brabus tuningműhelyben. A Sprinter alapjait használva olyat, amely kivételesen gyors, használható terepjáró, nem ráz rossz úton sem, és elég hely van benne a hordágynak. Ha elkészül, ez lesz a szuper-mentőautó, amellyel bárhova el lehet jutni, nagyon rövid idő alatt.
Rendkívül izgalmas és szoros versengést követően Simon Zoltán egyéni vállalkozó nyerte meg a 2012-es Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető (YETD) verseny Biatorbágyon, 2012. június 9-én megrendezett magyarországi döntőjét. A 32 éves fiatalember képviseli majd hazánkat szeptember elején a svédországi Södertäljében az európai döntőn, amelynek fődíja egy százezer euró értékű Scania R-szériás nyerges vontató.
A lengyel és a cseh rendőrség, valamint a Scania Csehország együttműködésének köszönhetően sikerült elfogni egy tolvajt, aki eltulajdonította egy csehországi ügyfél Scania R420 vontatóját. Az igazságszolgáltatást ezúttal a Scania flottakezelési rendszere is támogatta.
Az Iveco páncélozott járművei is részt vettek a második világháborús orosz győzelem 67. évfordulójának tiszteletére rendezett nagyszabású katonai parádén Moszkvában. Az idei bemutató történelmi eseménynek számít, hiszen külföldi gyártmányú páncélozott járművek most először vettek részt az ünnepségen.
A Scania bemutatta az első Euro 6 motorral szerelt kommunális járművét, egy szennyvíztisztító gépkocsit. A moduláris gyártási rendszernek köszönhetően bármilyen járműhöz specifikálható a Scania Euro 6 motorja. Ráadásul az Euro 6 motor alkatrészei nem foglalnak el több helyet az alvázon, mint a korábbi motorok.
Az Iveco az amsterdami „Bedrijfsauto 2012” kiállításon mutatta be új Stralis LNG (Liquefied Natural Gas – cseppfolyósított földgáz) Natural Power modelljét. A földgázüzemű jármű tökéletesen alkalmas a közepes távú vagy éjszakai áruszállítási feladatokra, és mostantól egész Európában megrendelhető.