Scaniák a kifutón

2011. október 14., 13:41 Módosítva: 2011.10.14 13:46
10
3 hozzászólás

A Scania teljes termékválasztékát bemutatja az október folyamán Münchenben megrendezésre kerülő Inter Airport Europe kiállításon. Látható lesz egy biogáz, illetve földgázüzemű busz és kamion; egy biogáz (CNG vagy LPG) üzemű vontató; egy biodízel-kompatibilis reptéri kiszolgálójármű és egy hókotró / seprőgép, illetve három áramfejlesztő és ipari motor is. A Scania moduláris rendszerének ügyfeleknek nyújtott előnyei leginkább az ilyen esetekben mutatkoznak meg: egyedi  termékek készítése speciális feladatok ellátására.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvan az első Black Amber V8

2011. július 14., 17:34 Módosítva: 2011.07.14 17:34
76
12 hozzászólás

Idén év elején mutatta be a Scania az új V8-as modellcsalád mindössze száz példányban készülő, különleges külső-belső kivitelezésű kiadását, a Scania V8 Black Ambert. Meglátni és megszeretni egyetlen pillanat műve volt Bendes Attila egyéni vállalkozónak, aki július elején vette át a hazánkban egyedülállónak számító Black Amber modelljét.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy Fiat, Barkas helyett

2011. július 4., 13:44 Módosítva: 2011.07.04 13:44
11
25 hozzászólás

A Fiat a Dobló alapjaira épített új melós-autót, jó nagy platóval. Nyilván nem volt egyszerű, hiszen az alapmodell önhordó karosszériája nem olyan rugalmas, mint a nagyobb haszonjárművek létraalvázas struktúrája, de egész jól megoldották a problémát.

Távolról sincs vége, olvasson még

A legőrültebb Mercedes

2011. június 7., 13:33 Módosítva: 2011.06.07 13:33
28
20 hozzászólás

Egy csomó görbe vasdarab négy masszív keréken, amelyre csak tessék-lássék jutott némi burkolat. Így írható körül a Mercedes Unimog hatvanadik születésnapjára készített tanulmány.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gázos buszt a magyarnak

2011. május 26., 10:41 Módosítva: 2011.05.26 10:45
8
15 hozzászólás

A NABI autóbuszgyár, amely jelenleg is gyárt gázüzemű autóbuszokat az Egyesült Államok piacára, Magyarországon is hasznosítaná a cégnél meglévő mérnöki tudást és technológiát a gázhajtás magyarországi elterjesztésére a tömegközlekedésben - közölte a társaság szerdán az MTI-vel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elektromos autóbuszt tesztelnek Miskolcon

2011. május 24., 15:06 Módosítva: 2012.07.09 17:18
1
34 hozzászólás

Cseh gyártmányú elektromos meghajtású autóbuszt tesztelnek keddtől Miskolcon, a városi közlekedési társaságnál, a jármű Szlovákiából érkezett, és május 27-ig marad Miskolcon, ugyanakkor menetrendszerinti forgalomba nem állítják.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lehúzhatja a rolót a magyar buszgyár

2011. május 13., 16:03 Módosítva: 2011.05.13 17:02
31
60 hozzászólás

Kétséges a NABI (North American Bus Industries) Gyártó és Kereskedelmi Kft. kaposvári gyárának a jövője - írta pénteki számában a Somogyi Hírlap, mely szerint a termelés csökkentése mellett az is felvetődött, hogy lakat kerülhet a szerelőcsarnokra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nincs többé ZIL, szétlopták

2011. május 2., 14:09 Módosítva: 2011.05.02 14:09
43
141 hozzászólás

A ZIL a főváros tulajdona, és úgy néz ki, ez a státusz nem csak Magyarországon számít rossz ómennek. Moszkva alpolgármestere bejelentette, hogy kénytelenek bezárni a 85 éves autógyárat, és elküldeni hatezer dolgozóját, mivel a termelés növelésével jelenleg csak az adósság emelkedne, a gyár nyereséges működtetésére a jelenlegi termelési struktúra mellett nincsen esély.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Scania-nál valakinek elgurult a gyógyszere

2011. május 1., 12:41 Módosítva: 2011.05.01 12:41
499
55 hozzászólás

Még Kínában járó, sokat látott Peka barátunk se tudta hova tenni ezt a jelenséget. Kár, hogy csak álló helyzetben láthatta a Scania Vörös gyöngy névre hallgató burtálisra faragott kabrió-kamionját és nem hallhatta a nyitott kipufogók mérföldekre elhallatszó morajlását.

Főbb technikai adatok: 16,2 literes dupla turbós V8, 999 lóerő, 3580 Nm nyomaték, 6,4 tonna önsúly, 30-ról 100-ra 5,6 másodperc, negyed mérföld 15,8 másodperc, Allison váltó, buszból származó hátsó futómű és légrugók. Az alapját egy T500-as Scania képzi, de ezt mára már a saját tervezője se ismerne rá. Építője pedig Sven-Erik "Svempa" Bergendahl, aki már több mint 40 éve épít át kamionokat és tuningol V8-as motorokat.

Újratervezés Renault-módra

2011. április 23., 15:02 Módosítva: 2011.04.23 15:02
2
6 hozzászólás

A Renault Trucks bevezeti az okostelefonokra kifejlesztett, első speciálisan teherautós GPS-alapú útvonaltervező szolgáltatását, valamint egy helymeghatározó programot a márka világhálózatába tartozó szervizpontok azonosításához. A Renault Trucks filozófiája szerint ezeknek az alkalmazásoknak csak akkor van értelme, ha hasznosak az ügyfelek és a sofőrök számára, és egyúttal megkönnyítik a társadalom szolgálatában végzett munkájukat. Ezért a Renault Trucks a konstruktőrök közül elsőként kínál speciális teherautós GPS rendszert az iPhone-on. Miután a sofőr beírta a jármű műszaki paramétereit a rendszerbe, megjelenik egy olyan útvonal, amely kizárólag a legbiztonságosabb és a jármű számára engedélyezett utakat tartalmazza. Igazi forradalom a nehéz teherjárművek világában!

Az alkalmazás egy helymeghatározóval egészül ki, amelynek segítségével a sofőr két kattintással kapcsolatba léphet a legközelebbi Renault Trucks ponttal. Hamarosan újabb, még fejlesztés alatt álló alkalmazással bővül a rendszer.

Teherautóval kóválygó, eltévedt sofőr egy ipari parkban? Gyakran rémálomba forduló kellemetlen helyzet a feleslegesen megtett kilométerek és az elpocsékolt üzemanyag miatt. Nem is beszélve arról a bosszúságról, amikor a sofőrnek szűk utcákból kell kikormányoznia a járművet. A világ első, iPhone-on elérhető nehéz teherjármű GPS rendszerrel most a Renault Trucks olyan exkluzív szolgáltatást kínál, amely forradalmasítja a közúti áruszállítást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mehr Crafter

2011. április 19., 11:39 Módosítva: 2011.04.19 15:29
1
23 hozzászólás

A Volkswagen-orrú Sprinter is megújul, a marketingszöveg természetesen úgy tálalja ezt, ahogy szokás: erősebb, ugyanakkor takarékosabb. Azt sosem teszik hozzá, hogy a két kritérium közé a vagy szócska passzolna.

A lényeg az, hogy a korábbi öthengeresek helyett a kétliteres TDI-k veszik át az uralmat a motortérben, a teljesítményük változik, 109-163 lóerő között, továbbá a turbók száma ingadozik egy és kettő között.

Íme a hivatalos változat:

Az új Crafter – Erősebb, gazdaságosabb motorok és csökkentett üzemeltetési költségek

•    Gazdaságos, még nyomatékosabb common-rail TDI-motorok akár 33 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és széndioxid-kibocsátással
•    A legtakarékosabb Crafter mindössze 7,2 litert fogyaszt 100 kilométerenként
•    akár 25 százalékkal alacsonyabb üzemeltetési költségei új mércéül szolgálnak

Távolról sincs vége, olvasson még

Christine átöltözött

2011. április 14., 17:23 Módosítva: 2011.04.14 17:23
10
22 hozzászólás

Autós szégyentáblánkon fedeztem fel ezt a videót, ami egy kanadai munkagépkezelő rossz napját mutatja be.

Felsőbb osztályba léphet a Waberer's

2011. április 9., 09:01 Módosítva: 2011.04.09 09:01
9
31 hozzászólás

Amikor a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyja a Mid Europa Partners 49,05 százalékos tulajdonszerzését a Waberer's Holdingban, az új tulajdonos 12 millió eurós tőkeemelést hajt végre, amelyből a környező országokban terjeszkedik a társaság - mondta Wáberer György elnök vezérigazgató kedden sajtótájékoztatón Budapesten.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kamionstop minden hétvégén

2011. április 2., 15:51 Módosítva: 2011.04.02 15:51
7
43 hozzászólás

2011 áprilisának hétvégéin Magyarországon a „kamionstop”, azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre vonatkozó közlekedési korlátozás szombatonként 22:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart (a húsvéti ünnepet alább részletezzük).

Távolról sincs vége, olvasson még

Baleset mentette meg a kamionos életét

2011. április 2., 15:44 Módosítva: 2011.04.02 15:44
103
28 hozzászólás

Oltári szerencséje volt a kamionsofőrnek. A vezetés közben elmajszolt alma egy darabkája úgy a torkán akadt, hogy majdnem belefulladt. Ha az ütközés hatására nem köpi ki, valószínűleg ott maradt volna.

Távolról sincs vége, olvasson még

BKV: jogszerűen eredménytelen

2011. március 29., 10:50 Módosítva: 2011.06.03 18:03
28
36 hozzászólás

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) hétfői határozatában elutasította az Orangeways Autóbuszos Közúti Közlekedési Zrt. jogorvoslati kérelmét, és kimondta, hogy a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. jogszerűen minősítette eredménytelennek a midibusztendert - a határozat a Közbeszerzések Tanácsának honlapján jelent meg.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mercedes apokalipszis idejére

2011. március 25., 14:43 Módosítva: 2011.03.25 14:43
176
52 hozzászólás

Küldetéséhez méltó helyen, a mongóliai Ulánbátorban mutatta be a Mercedes legújabb luxusjárművét, amellyel ezúttal megközelíthetetlen tájak moguljainak szeretnének a kedvében járni. Végülis az S osztály elég célszerűtlen közlekedési eszköz a szteppén, de még egy G osztályú luxus-terepjáró is szűkössé válik egy-két pusztában töltött nap után.

Távolról sincs vége, olvasson még

A BKV-nál is bemutatkozik a 900. Credo autóbusz

2011. március 11., 11:37 Módosítva: 2011.03.11 11:37
29
66 hozzászólás

A legnagyobb, hazai tulajdonú autóbuszgyártó, a Kravtex Kft. és a Kühne Zrt. által alkotott cégcsoport tíz évet meghaladó buszgyártói tevékenysége újabb jelentős pillanatához érkezett, bemutatja két újonnan elkészült Citadell típusú autóbuszát, amelyeket hamarosan a BKV utazóközönsége is tesztelhet. A bemutatkozó buszok közül a Citadell 12 típusjelet viselő szóló a 900. legyártott Credo márkájú autóbusz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Versenykamion az utakra

2011. március 10., 11:42 Módosítva: 2011.03.10 11:42
4
17 hozzászólás

A 2010-ben Európa csapatbajnoki címet szerzett Renault Trucks az ügyfelekkel is meg szeretné osztani a győzelem érzését, így most piacra dobja a Premium Route "Truck Racing" speciális sorozatot. A versenygép fedélzetén a vezető nem csak a Premium Route kiváló úttartási képességeit és kis fogyasztását (kategóriájában a legkisebb) élvezheti, hanem azokat az anyagokat, dekorációkat és hangulati elemeket is, amelyekből a verseny köszön vissza: "Renault Trucks Racing" karosszériadíszítés, piros napellenzők, bőrbevonatú kormány, különleges üléshuzatok és szőnyegek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezt a buszt kérnénk szépen

2011. március 3., 14:58 Módosítva: 2011.03.03 16:27
20
36 hozzászólás

Az Utazás 2011 kiállítás első napján mutatták be a Scania Touring névre hallgató új turistabuszát, amiért a mai King Longon utazók valószínűleg odaadnák a fél veséjüket, pedig ez is a távol-keletről érkezik majd.

A Suzhou és Shanghai városában üzemelő Higert 1998-ban alapították. A négyezer főt alkalmazó vállalat gyártási kapacitása évente 18 ezer autóbusz. A Scania és a Higer együttműködése öt évvel ezelőtt kezdődött, majd 2006-ban egy külön üzemcsarnokot építettek fel kifejezetten a Scaniának a Touring, illetve más későbbi típusok összeszerelésére. Ennek gyártási kapacitása évente háromezer Scania autóbusz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pécset bármivel megjárom egy nap alatt!

2011. február 26., 18:38 Módosítva: 2014.02.25 13:04
65
58 hozzászólás

Zoli a kapun belüli munkanélküliség megtestesítője volt. Afféle KISZ-titkár volt, abban az időszakban, amikor a poszt egyetlen célja az volt, hogy legyen valaki, aki a havi egyszeri taggyűlésnek csúfolt IHB-bulikat megszervezze, a számlát pedig kifizettesse az üzemvezetőséggel.

Zoli a Csepel Művek területén fészkelő egyik cégóriásnál volt állományban - majdnem azt írtam, ott dolgozott, de ez ugye erős csúsztatás volna. Talán az Erőmű lehetett, a néhány sor múlva meglepetésszerűen felbukkanó "turbina" szóból következően.

 mc2
Távolról sincs vége, olvasson még

Budapesten 60 éve jár Ikarus autóbusz

2011. február 23., 15:50 Módosítva: 2011.02.23 15:50
178
30 hozzászólás

Az Ikarus gyár őse az a kis műhely volt, amelyet 1895-ben Uhri Imre kovácsmester alapított Budapesten lovaskocsik javítására és gyártására. Az üzletet az első világháború alatt a teherautókarosszéria-javítás és a pótkocsigyártás virágoztatta fel, majd a MÁVAG és a Magyar Vagon- és Gépgyár buszai számára készített karosszériákat. A cég a gazdasági világválság idején csődbe ment, de az eszközvagyon nagy részét Uhri Imre három fia és két lánya vásárolta meg, így jött létre 1933. szeptember 28-án az Uhri Testvérek Autokarosszéria- és Járműgyára a Hungária körúton.

Távolról sincs vége, olvasson még

X-faktor a volán mögött

2011. február 20., 11:20 Módosítva: 2011.02.25 15:15
38

Nagykanizsa vagy Tiszaújváros, Budapest és végül a svédországi Södertälje. Ezekben a városokban kellett megmérkőznie a legjobbnak bizonyult magyar teherautósofőrnek a Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető verseny (Young European Truck Driver – YETD 2010.) során. Nem a 2010-es volt az első, ahol hazai sofőr is rajthoz állhatott, 2005-ben és 2007-ben is részt vettünk az először 2003-ban megrendezett nemzetközi erőpróbában. De mi célja a Scania szervezésében zajló sofőrversenynek? A márka népszerűsítése továbbá az Európai Unió balesetszám-csökkentési és járművezetők továbbképzésére vonatkozó törekvéseinek támogatása.

Távolról sincs vége, olvasson még

Túl a Kama3 koron

2011. február 17., 10:28 Módosítva: 2015.07.01 15:32
80
54 hozzászólás

1976. február 16-án gördült le a szalagról Tatárföldön a 000001-es számú Kamaz 5320-as teherautó. Sietni kellett, mert be kellett mutatni a Kommunista Párt éves kongresszusán a küldötteknek, és a késés jó eséllyel pár év szibériai kiküldetést vonhatott maga után. Ezek után pár évig Baskírban tengette életét az egyes számú, mikor rájöttek, ezt meg kéne őrizni az utókornak, így hazahozták és jelenleg is a kutatás-fejlesztési részlegen van kiállítva, gondolom ősi orosz szokás szerint pár pud zsírba csomagolva.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kártérítésre jogosultak a távolsági buszok utasai 2013-tól az EU-ban

2011. február 16., 12:50 Módosítva: 2011.02.16 12:50
1
3 hozzászólás

A repülőgép-, hajó- és vonatutasok mellett 2013-tól az EU-ban távolsági buszjáratokon utazók is jogosultak lesznek kártérítésre járatkésések esetén.

Az Európai Parlament kedden nagy többséggel megszavazta, hogy a 250 kilométernél nagyobb távolságot megtevő buszjáratok esetében, amennyiben az indulás több mint két órát csúszik a meghirdetetthez képest, az utas visszaigényelheti a buszjegy teljes vételárát.

Távolról sincs vége, olvasson még