Azt már korábban bejelentette a brit sportkocsigyártó, hogy az idén radikális váltásra készül. Az összes korábbi modell gyártását leállítják, és egy új üzemben egy teljesen új típus előállítását kezdik meg.
Évek óta körvonalazódik egy tágabban vett cégcsoport a Toyota körül: különböző szintű megállapodások révén a Mazda, a Subaru és a Suzuki is egyre szorosabban kötődik a legnagyobb japán autógyártóhoz. Ám ez az első alkalom, hogy az összes vállalat a nevét adja egy közös projekthez, amely igen fontos eleme az autógyártás jövőjének.
Január óta több előzetes is jelezte, hogy érkezik a Hyundai sportos N sorozatának következő tagja, a Kona alapjain. Most pedig a bemutatót is megtartották, így már az eddig hiányzó adatok is nyilvánosak.
Az első negyedév eladási rekordjáról már volt szó korábban, de a Tesla most a pénzügyi eredményeket is közölte. Ezek szerint a cég 10,39 milliárd dollárra növelte a forgalmát, és ezzel párhuzamosan 438 millió dollár nettó haszonnal zárta a negyedévet.
Úgy tűnik, a Renault vezérigazgatója jobban hisz a villanyautók jövőjében, mint az elődei, így a tervezett következő dízelmotor-generáció már biztosan nem készülhet el.
Az információ egyenesen a Porsche vezérigazgatójától, Oliver Blumétől származik, aki a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung számára adott interjút.
Bár már megszellőztették, hogy tizenegy részt készítenek a Halálos Iramban filmekből – az idén jön a 9. mozifilm, ez már biztos – úgy néz ki, a számozott részeken túl bőven készülhetnek még részek, a világ megtartásával, de más történetszálak kibontásával.
A német Spiegel értesülései szerint a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo a részvényesek múlt heti közgyűlésén beszélt először a tervről, amely a balesetbiztonság javítását célozná.
Az EU célját, az NEDC szabvány szerint mért 95 g/km-t ugyan nem sikerült elérni, de a JATO Dynamics adatai szerint az EU-ban eladott autók szén-dioxid-kibocsátási átlaga így is sokat javult: 106,7 g/km-re csökkent, a 2019-es 121,6 g/km-ről.
Ebben az évtizedben még nem a villanyhajtás lesz a domináns, a harmincas évek közepére viszont alig marad majd bármi a Honda kínálatában, amit nem elektromos motor hajt. A gyár új elnök-vezérigazgatója szerint 2040 lesz a határvonal, azután már nem lesz belső égésű motoros jármű a kínálatukban.
Egy friss tanulmány szerint a koronavírus miatti lezárásokban megemelkedett a kutyatartók száma, a megkérdezettek több mint harmada pedig nagyobbra cserélte az autóját azért, hogy legyen hely az új háziállatnak. A trendnek érezhető hatása van, az arányt az Egyesült Királyság egészére vetítve, körülbelül 280 ezer ember költött 7500 font pluszt az autócserére.
A mexikói sivatagban, egy négynapos Baja-versenyen avatják fel ezt a Volkswagen új villanyosából, az ID4-ből épített tereprali-változatot. Amerika egyik legnevesebb műhelyében készült, de azért maradt benne nehezen érthető megoldás.
Az Audi és a Daimler is termelésük kurtítására kényszerülnek az elektronikai alkatrészekben bekövetkezett világpiaci hiány miatt. Az Audi a gyártás ütemét fogja vissza egyik gyárában, a Daimler pedig a részmunkaidőben foglalkoztatottak számát tervezi növelni.
A hét eleji halálos Tesla baleset kapcsán, ahol a vezetőülésen nem találtak senkit, merült fel, hogy mennyire nehéz az Autopilot-ot rávenni a sofőr nélküli vezetésre. A Consumer Reports (CR) tesztelői szerint meglepően könnyű a feladat.
Az előzetes paraméterlista sok mindent tartalmaz, többek közt az is kiderült, hogy az akkumulátorcellákat a Saft-tól kell majd megvenni, de néhány nagyon lényeges kérdést nem érint a bejelentés.
Hasonlóval korábban a BMW és a Ford is kísérletezett, de a hidrogénnel hajtott Otto-motort egy ideje már nem fejleszti egyetlen nagyobb cég sem. Ám úgy néz ki, a Toyota most újra rátalált erre a zsákutcának vélt megoldásra.
Még tavaly májusban történt a most publikált videón látható eset, ami miatt a Siófoki Járási Ügyészség a napokban hamis tanúzás miatt vádat emelt a vezető helyére átcsusszanó siófoki férfival szemben. A főszereplők pechére a mutatványt felvette egy biztonsági kamera, így egyértelmű lett, hogy a platóst a pár ittas tagja vezette, egyben az is, hogy a barátját menteni próbáló fél valótlan tanúvallomást tett, amikor magára vállalta a sofőr szerepét.
A Ferrari lassan elbúcsúztatja a 812 Superfastot is, állítólag ebből az alkalomból hoztak össze egy minden eddiginél erősebb változatot, Versione Speciale néven.
A Giulia és a Stelvio alapjaként alkalmazott Giorgio padlólemez pályafutásának véget vet a Stellantis, és úgy tűnik, ezzel a márkánál folyó típusfejlesztések egy része is új alapokra kerül. Az Alfa Romeo a későbbiekben a Stellantis szabványos STLA platformjait használja majd.
A Volkswagen bemutatta Kínában a Talagon nevű óriást, ami túlnő minden más VW jelvényes autón a teherautókon innen. Ráadásul a szabvány MQB platformra épül, ami eredetileg kisebb autók alapjának készült.
Célt ért az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) kezdeményezése: bruttó 350 ezer forintos bónusz kapnak áprilisi bérük mellé a győri Audi gyár dolgozói a járvány alatti helytállásért.
2020-ban a Ducato volt Európa legsikeresebb kisáruszállítója, ezt a pozíciót pedig az elektromos érában is meg szeretnék őrizni: az e-Ducato ötéves tesztperiódusa alatt a DHL-lel folytatott együttműködés keretében 4000 autó 50 millió kilométert tett meg valós munkakörülmények között, a teszt során gyűjtött adatok pedig hozzájárultak ahhoz, hogy az e-Ducato a szállítmányozó cégek igényeit kielégítsék.
A Lyriq-et ugyan már tavaly bemutatta a Cadillac, de az még csak a prototípus volt. Mostanra viszont elkészült a véglegesnek szánt változat, néhány apróbb változtatással.
Ha csak a méreteit nézzük, akkor alig változott a Honda HR-V, hiszen 4,34 méteres hossz és a 2,61 méternyi tengelytáv csak centikben különbözik az előző generációtól, a hasmagassága pedig egyetlen centiméterrel nőtt, de az autó látványosan más karakterű lett. A szabadidőautósan bakancs forma a sok vízszintes vonallal, a színre fújt hűtőmaszkkal és a vékony LED-es lámpákkal egészen letisztult lett. Az első ajtók kilincse hagyományos, a hátsóké pedig rejtett.
A szokottnál is messze többet érhet mostanság egy nemesfémekkel teli katalizátor, nem véletlenül lopják nagyüzemben, és a rendőrség friss közlemény szerint van, aki már egy bérautóból is kivágja. Egy Illatos úti autószerelő telephelyén bukott le egy kis banda, akiknek ez volt a taktikájuk, de pechükre a szolgáltató diszpécsere jól végezte a dolgát.