A Subaru alig néhány hónapja leplezte le a WRX új generációját, ám a fogadtatás meglehetősen vegyesre sikerült. Azok az újságírók, akiknek volt szerencséjük személyesen tesztelni az autót, nagyon pozitívan nyilatkoztak a vezetési élményről, ám - főleg az internetes közönség - az autó küllemét, és főleg a fényezetlen sárvédőíveket kritizálta. Az autó kaliforniai bemutatóján azonban maga a WRX-ért felelős termékmenedzser, Michael Redic védte meg a döntést - adatokkal alátámasztva.
Az új vírusvariáns, az omikron sok aggodalomra adhat okot, ugyanis, ahogy az eddigi újabb variánsok esetében, a hatásai nem tökéletesen feltérképezettek. A General Motors jobbnak látja, ha óvatosan kezelik ezt, ezért úgy döntöttek, hogy nem jelennek meg a következő Szórakoztató Elektronikai Kiállításon, a CES-en.
A Tesla eddig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a szórakoztatás modern manapság népszerű formái megjelenhessenek az autóikban. Többek között lehet Netflixet és Hulut nézni, illetve utasként játszani is.
A Lucid még 2016-ban mutatta be az Air első verzióját, ami nagyon ígéretes autónak tűnt. A típus gyártását 2018-ban szerették volna kezdeni, de a pénz elfogyott és új befektetőt csak 2020-ban sikerült találniuk.
A 997-es generációból már készített egy modern klasszikust a Porsche, egész pontosan Sport Classic-nak hívták a különleges verziót, amelyet a Carrera RS 2.7 inspirált és amelyből alig 250 darab készült. A 2010-es bemutató óta, tehát több mint tíz éve nem vették elő a nevet, de a Németországban készült kémfotók szerint a mostani, 992-es generáció esetén ez megváltozik.
Az egyedi Ferrarikról és a saját gyártású versenyautóiról híres Glickenhaus az autóipar eddig kevéssé feltérképezett területére tévedt egy győzelem reményében: hidrogénhajtású buggy-n dolgoznak, most a végleges látványterveket is megmutatták.
Épp a minap írtuk meg, hogy a Bentley házon belüli részlege, a Mulliner limitált szériát készít a Bentaygából, ma viszont sokkal nagyobb volumenű vállalkozásról ejtettek szót: a valaha volt legdrágább Bentley-n dolgoznak, ami a Mulliner második, voltaképpen saját típusa lesz a Bacalar után. Az autót 2023-ban, a karosszériaépítő és a Bentley együttműködésének 80. évfordulóján tervezik bemutatni.
December elején engedélyezték Németországban a Mercedes S-osztály hármas szintnek megfelelő vezetéstámogató rendszerét, a Drive Pilotot, eközben Japán már a négyes szinttel kacérkodik kormányzati szinten. Ez különösen nagy szó az ország lomha bürokráciájának ismeretében.
A Lotus az elmúlt évtized végére belátta, hogy a rétegmodellekre épülő kínálata nem kifizetődő, a termékmenedzserek ezért úgy döntöttek, hogy ezentúl egyetlen modell, az Emira fogja képviselni náluk a belső égésű motorral szerelt élményautózást - az 1973 lóerős elektromos hipersportautó Evija és a Type 132 SUV mellett. A három fő típus gyártása tegnap, december 22-én állt le, az utolsó példányokkal búcsúztak az eddigi korszaktól a hetheli gyárban.
A Maserati MC20 (Maserati Corse 2020) mérföldkő a márka történetében, mivel évtizedek után először mozgat Maseratit saját fejlesztésű motor az eddig használt Ferrari-motorok helyett: ez a 621 lóerős 3 literes V6-os Nettuno. A középmotoros MC20-at eddig jól fogadta a sajtó, most egy új változatot mutattak belőle.
Nagyon komoly tervek szövődnek Svédországban, a Polestar ugyanis a cég amerikai vezetője, Gregor Hembrough szerint egyenesen a Porsche vetélytársává szeretne válni dizájn, menetteljesítmény és innováció terén is. Ennek egyik lépése, hogy a németek csúcsvillanyautójához, a Taycanhoz hasonló erőforrást építenek.
Más országokhoz hasonlóan Oroszország is munkaerőhiánnyal küzd, többek között a Kamaz teherautógyártó is lázasan keresi a megoldást. A cég vezérigazgatója Szergej Kogogin felajánlotta a Szövetségi Szövetségi Büntetés-végrehajtási Szolgálat programját: rabokat dolgoztatna az üzemekben.
Jean Alesi 1989-ben mutatkozott be a Formula-1-ben a Tyrrell–Cosworth csapat színeiben, majd néhány villanása után rögtön a Ferrarinál kapott helyet. Szerencsétlenségére rengetegszer állt meg alatta az autó (öt szezon alatt negyvenszer esett ki), legjobb versenye az 1995-ös Kanadai Nagydíj volt, ahol megszerezte az első és egyetlen futamgyőzelmét. 2001-ben búcsúzott a szériától, ezután egyéb versenysorozatokban próbálkozott. Most egy túl jól sikerült poén miatt került a hírekbe az 57 éves francia.
Autórajongói közhely, hogy a Mazda MX-5/Miata mindenre is válasz. A szerkesztőségben is volt jónéhány - és ha minden igaz, lesz is - , közel konszenzus van afelől, hogy az élményautózás egyik csúcsa a kicsi, könnyű japán roadster. Épp a közkedveltsége miatt érdemes megemlékezni az első generáció formatervéért felelős Shunji Tanakáról, aki idén decemberben, alig több mint egy héttel ezelőtt, 75 éves korában elhunyt.
A Nikola alig néhány éves története során több botrány is igazolta, hogy elektromos kamiont építeni nem egyszerű vállalkozás, de a részvényesek átverése talán még nehezebb. Ennek fényében a részvényeik értéke is lassan a töredékére esett, most azonban megtörni látszik a rossz széria: a napokban két működő kamiont is leszállított a cég.
Kína nem hajlandó szemet hunyni afölött, hogy Tajvan saját néven nyithatott külképviselet Litvániában. Peking azért háborodott fel, mert a normál ügymenet szerint csak a főváros nevén, vagyis Tajpej Képviseleti Irodaként szokott ez megtörténni. A szokásos lépések mellett autóipari következmények is felmerültek.
A Jalopnik kapta fel a hírt, hogy a Tesla demóautó címke alatt árul Model 3-asokat az USA-ban. Több államban is felbukkantak a hirdetések, Denverben, Austinban, Honolulun, Portlandban, Los Angelesben és Miamiban is hozzá lehet jutni ilyen modellekhez, többségük kevesebb mint 1000 mérföldet futott.
A Bentley bejelentette, hogy a házon belüli, egyedi kiadásokra szakosodott Mulliner stúdiója limitált szériát szentel a három tradicionális brit kültéri szórakozásnak: a horgászatnak, a lovaglásnak és a kutyasétáltatásnak.
A Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) december 20-án véglegesítette az ország új kibocsátási normáit, amelyek nem csak a Donald Trump által lazítani kívánt, de a Barack Obama idejében érvényes értékeknél is szigorúbb. Bár a normatíva az autók kibocsátását szabályozza, többé-kevésbé fogyasztási értékekre is le lehet fordítani: a Trump-éra 32 mérföld per gallonos átlaga helyett 40 mpg-t kell produkálnia a gyártóknak.
Január közepén rendezik a Tokiói Autószalont, szokás szerint el is kezdtek csorogni a beharangozók és kedvcsinálók. A sort a Mitsubishi kezdte meg, két részletfotót és néhány sor magyarázatot osztottak meg a közönséggel, mindkét autó fontos lehet a márka jövője szempontjából.
A 2022-es GMC Hummer már önmagában is egy feltűnő jelenség: a teljesítménye akár ezer lóerő is lehet, a külseje pedig modern vonalakkal ötvözi a régi Hummer szögletesség stílusát.
Az Ikarus gyár a mátyásföldi telephelyén épp félévszázada, 1971. december 20-án adta át az első két kísérleti 200-as sorozatú, 260-as és 280-as típusú autóbuszokat a BKV részére. Előbbi a GA 95-86, utóbbi pedig a GA 95-87 forgalmi rendszámot kapta. A járműveket az Ikarus egy éves tartampróbára bocsájtotta a BKV részére. Az Esti hírlap aznapi kiadása így számol be az eseményről:
A 280-as csuklós busz hossza 16 és fél méter. Esetében harmincöt ülőhellyel és 112 állóhellyel számoltak a tervezők. Mikor találkozhatunk a forgalomban is a ma átadott két busszal? A nagyobbik a 12-es vonalára, a kisebbik a 144-es járathoz kerül, ötvenezer kilométert futnak úgynevezett vonalterhelési próbán.
A FedEx 2040-re szeretne teljesen karbonsemleges céggé válni, ami a flottájuk ismeretében igen nagy vállalkozás lesz: a cég összesen 670 repülőgépet és közel 78 ezer furgont üzemeltet, utóbbiak legnagyobb része dízelmotoros.
Legutóbb megírtuk, hogy az Egyesült Államokban december elején több tornádó is puszított, az egyik meg is rongálta a Kentucky állambeli Bowling Green üzemet, ahol az aktuális Corvette készül.
Az elektromos autók hatalmas teret hódítottak maguknak az elmúlt években, sokkal gyorsabban, mint ahogy arra számítani lehetett. A környezetvédelmi törekvések és a tiszta autózás iránti igény rendesen megtolta a tisztán elektromos autók szekerét, ma már szinte minden gyártónak van teljesen elektromos típusa. Súlyosbítja a helyzetet és konkrét nyomás alá is helyezi a gyártókat, hogy az országok is sorra jelentik be, hogy mikortól tervezik betiltani a belső égésű motoros autókat.