Telis-tele az internet különböző fantáziarajzokkal, ahol rajongók, vagy ügyesebb formatervezők rajzolnak át már meglévő autótípusokat. Ezekből legtöbbször nem lesz valóság, nem úgy mint a Tesla Roamer lakóautó esetében.
Új kulcsokat fejlesztettek ki, amivel a kulcs nélküli indítással szerelt autók biztonságán szeretnének javítani.
Fura perceket hozott a hosszú hétvége Tápióbicskén. Két kora huszonéves srác kezdte el egy VW Passatból lövöldözni az embereket vasárnap délelőtt. Airsofttal adtak le célzott lövéseket menet közben, két embert lábon lőttek. Gyorsan lebuktak.
Egy felmérés szerint igen, legalábbis Nagy-Britannia autósai között. Az Auto Express magazin Driver Power nevű felmérése nézte meg idén is, melyik autóval a legelégedettebbek a tulajdonosaik, és taroltak a japánok.
És mindegyik pickup vagy SUV lesz. A köztudatba tavaly berobbant amerikai villanyautós vállalat az Amazon és más befektetők pénzével már stabilan tervezheti a jövőjét: 2025-ig hat új modellt dobnak piacra a jelenlegi kettő mellé.
Márciusban már a hetedik egymást követő hónapban csökkent éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban.
Ahogy az várható volt, a Lotus kínai tulajdonosa nem hagyja teljesen Európában friss szerzeményét. Vuhanban már épül a jövő Lotusainak új szülőhelye, de a Geely azért nyugtatgatja az európai önérzetünket: a márka székhelye marad az Egyesült Királyságban.
Önmagában nem meglepő, hogy a Kaukázus környékén máshol tart az autóipar, mint nálunk, az viszont furcsa egy hír, hogy elindult Azerbajdzsánban a 1987-ben bemutatott Peugeot 405-ös gyártása.
A becélzott darabszám közel húsz százalékával, 10 ezer 500 darabbal kevesebb E-Tront gyárthat idén az Audi a beszállítója miatt. Az akkumulátorokat szolgáltató LG Chem akasztja meg jelentősen a villanyterepjáró termelését a belga sajtó szerint.
A Stingert eddigi két éve alatt körbe rajongta a szakma. Egy ötajtós kupé hosszmotorral, ami hátul hajt – ilyet se sokan csinálnak már, nem csoda, hogy felfele lökte a Kia imázsát. Az amerikaiak viszont még nálunk is jobban szeretik, ezért a koreaiak most nekik tettek egy gesztust azzal, hogy ott szórják majd ki a GTS nevű limitált sorozat mind a 800 darabját.
... egy C-HR. A napokban zajló Sanghaji Autószalonon állt ki vele a Toyota. Külsőre szinte teljesen ugyanaz a C-HR, amit itt ismertünk, de a hajtása ennek már full elektromos. Egyelőre csak Kínának jut belőle.
A horvát rendőrség és a horvát autópálya-kezelő vállalat (HAC) 2020-tól újfajta traffipaxot, úgynevezett átlagsebesség-mérő rendszert telepít a horvát autópályákra, hogy visszaszorítsa a szabálysértők számát - írta kedden a Jutarnji List című horvát napilap.
Bár befektetőként sokat hallhattunk a Geelyről az elmúlt években, akár a Volvo kapcsán, akár a Mercedes legnagyobb részvényeseként, mint autógyártó, eléggé a háttérben maradt. Az idei Sanghaji Autószalonon azonban kiállítottak egy tanulmányt, amely több szempontból is figyelmet érdemel.
A Speedster egy észszerű szempontok szerint megmagyarázhatatlan műfajt képvisel: drága, a használati értéke közelít a nullához, és feleslegesen erős. Mégsem valószínű, hogy az 1948 példányból akár egyet is meghagynának.
Júliusban egy kicsit megint jobb hely lesz Budapest annak, aki a belvárosban akar lazulni. Ahogy a korábbi években, idén is lesznek autómentes hétvégék a Szabadság hídon: július 6-7-én, 13-14-én, 20-21-én és 27-28-án zárják majd le a hidat a járműforgalom elöl és adják a gyalogosoknak, jelentette ma a főpolgármester-helyettes.
Az utóbbi évtized viszonylag kiszámíthatóan alakult a Daimlernél, de az idei vezetőcsere kapcsán már megindultak a pletykák. Tavaly jelentették be, hogy Ola Kallenius idén májustól átveszi a vezérigazgatói posztot, és ezzel kapcsolatban láttak most napvilágot a költségcsökkentésre vonatkozó információk a német Manager Magazin hasábjain.
New Yorkban állította ki a Kia legújabb tanulmányát, amely a HabaNiro nevet kapta. A gyáriak szerint a névválasztás arra utal, hogy a Niro alapjain, amely sok mindennek nevezhető, de feltűnőnek a legkevésbé sem, valami izgalmasabbat igyekeztek létrehozni.
Az előző Peugeot 208-as raliváltozata a Peugeot Sport eddigi legnagyobb példányszámban eladott autója. Állítólag több mint 450 példány készült. Magyarországon is futott vele egy márkakupa, és nyilván számos más európai ország bajnokságaiban is felbukkant. Nem csoda, hogy az utódból is kifejlesztenek egy ilyen belépő raliváltozatot.
Teljes karakterváltáson esett át a legnagyobb Mercedes terepjáró. A korábban GL-ként ismert modellel már jó ideje nem próbálják leváltani a G osztályt, és ez már a formaterven is látszik.
Az európai Év Autója díj után a Jaguar elektromos modellje nyerte a World Car of the Year elismerést is, maga mögé utasítva az Audi E-tront és a Volvo S60/V60 ikerpárt. És ez még messze nem minden.
Ahogy korábban megígérte, az Aston Martin kifejlesztett egy tisztán elektromos típust a Rapide alapjain, amelyet gyártani is fognak. A hajtásláncot a Williams Advanced Engineering segítségével fejlesztették ki, de mivel a típus alapja a benzines Rapide volt, rákényszerültek néhány szokatlan megoldásra.
Egy villanyautó nézhet ki jól, ezt a Tesla már bizonyította. A Genesis Mint ennél tovább is megy: egyszerre vonzó, és nagyon más, mint amit megszoktunk.
Bár sokan a dízelmotorok végét jósolják, az Audi újabb sportos modelljeibe épít hathengeres TDI-t. Az okot csak sejthetjük: így próbálják csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátási átlagot, amely jövőre már nem lehet több 95 g/km-nél.
Azért kapható ma is bőven az autóban tehénkedést támogató típus. Mondjuk olyanok, mint a Rolls-Royce Phatnom, a Bentley Mulsanne, a Toyota Century vagy a Maybach-Mercedes S600 Pullman, de az az érzésünk, hogy több hely azokban sincs, mint a Lexus LM-ben.
A Volkswagen csoportnak látványos SUV-ömlése van az elmúlt években. Lassan Európában is nehéz számon tartani az Audi, Seat, Škoda és Volkswagen néven kapható terepjárós fazonú modelleket, és egy kicsit még rosszabb a helyzet Kínában, ahol ráadásul két VW vegyes vállalat kétféle palettát kínál párhuzamosan.