Még el sem kezdődött az önvezető taxik éles üzeme, elemzők máris azt számolgatják, hogy mekkora pénzt lehet majd kihozni belőlük. Elég sokat.
Az új fogyasztásmérési szabvány bevezetése kemény lépésre kötelezi a német sportautó gyártót, de már találtak megoldást a problémára.
Nem ezek a nagy autószalonok legszebb évei: miután az elmúlt években több autógyártó hagyott már ki nagy európai szalonokat, úgy hírlik, a Volkswagennek is kezd elmenni tőle a kedve. Párizsban már talán ott sem lesznek.
Szolid betámadással pörgeti a kétmotoros Model 3 marketingjét Elon Musk: Twitterén osztott meg minden fontos alapinfót az újdonságról. És ha már ott járt, szóban el is verte vele a BMW M3-at. Meg minden mást a kategóriában.
Amerika leginkább végsebesség-orientált gyártójának még ebben az évtizedben meglehet a 300 mérföld/órás (484 km/h) végtempó. Már a Venom F5 novemberi bemutatásakor szóba került az álomrekord, ami végül hamarabb jöhet, mint vártuk.
A horizont tágítása mindig az őrültek feladata, olyanoké, mint Sean Mitchell, a Denver Tesla Club elnöke. Az amerikai teslás a Model 3 állítólagos 500 kilométeres hatótávját kevesellte, hát ráfejelt bő háromszázat. Persze úgy, ahogy nem szeretnél tizenórát autóban ülni.
Nyugdíjba vonulása előtt még alaposan felforgatná a Fiat életét a Fiat-Chrysler-konszern vezére, Sergio Marchionne. Két modellre vágná a márka kínálatát, de azt a kettőt is csak külföldön gyártanák, ha igazak a Bloomberg értesülései.
Autógyártásba fogni nem egyszerű, és főleg nem olcsó, de úgy tűnik, a Tesla beindulása óta ez keveseket zavar. Most például itt az Uniti nevű svéd vállalkozás, amely kétszemélyes villanyautóval próbálkozik.
Visszahívja hatvanezer autóját a Porsche a károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt - közölte a német közúti közlekedési hatóság (KBA) pénteken.
Aki látott már Rolls-Royce Phantomot élőben, az tudja, hogy az is teherautó-méretű – innen nézve nem is olyan képtelen ötlet, amit az olasz Aznom kitalált.
A javaslat nagyrészt olyan eszközök beépítését tenné kötelezővé, amelyeket az autógyárak zöme már most is kínál, bár sok esetben felárért, az olcsó alapmodellekhez pedig egyáltalán nem.
Megindult a Seat új modelljének bevezető kampánya, egyelőre egy művészek közreműködésével létrehozott filmmel, amelynek a végén vörös lepelben látható maga a jármű.
Vasárnaptól nem elég a forgalmi, ha megállít a rendőr – írtuk tegnap, az ORFK mai közleménye viszont egyértelművé tette: továbbra sem kérik közúti ellenőrzéskor a műszaki vizsgálati bizonyítványt. A rendőrség helytelen jogértelmezésről ír, az illetékes minisztérium nekünk írt válaszai viszont elég egyértelműek voltak.
A Shelby egyetlen évig készítette a Series 1 sportkocsit: 1999-ben készült 249 példány. Terveztek folytatást, de végül 19 évet kellett várni rá – a Series 2 bemutatását már Carrol Shelby sem érhette meg.
Egyelőre egy oldalnézeti részletfotóból próbálhatjuk kitalálni, hogy a BMW i sorozatának következő tagja miféle szerzet lesz.
Bár már mindenki készpénznek veszi, hogy a dízelmotoroknak befellegzett, és az eladások is zuhannak Európában, az autógyártók nemigen tehetnek mást, mint hogy bemutatják elkészült fejlesztéseiket. Alighanem a Mazda is ezért mutat most be egy újabb dízelmotort.
Épp most zajlik a G osztály generációváltása, de a Mercedes csak a W463-as típusszámú luxusváltozatot cseréli le a frissen fejlesztett W464-essel. A W461-es, azaz az erdész-vadász-katonai kivitel tovább készül, méghozzá lényegében változatlan formában.
Brezsnyev vadászpuskája elszégyellné magát, olyan szép sztorit írt az élet az ex-szovjet Türkmenisztánban. Gurbanguly Berdimuhamedow elnök nevezett be hirtelen felindulásból egy sivatagi raliversenyre, hogy helyből kioktassa a mezőnyt.
Sokan ígértek már elektromos teherautókat – a legismertebb talán a Tesla Semi, amely még igencsak messze van a megvalósulástól – ám a DAF újdonsága, a CF Electric látszik eddig a legvalódibbnak. Nem ígér sci-fibe illő képességéket, viszont amit tud, az a mai műszaki színvonalon is elképzelhető.
Lassan megszokhatjuk, hogy a Volkswagen piaconként eltérő modellekkel jelentkezik. Ezúttal Kínában készülnek egy új típus bemutatására: a Tharu gyanúsan emlékeztet a Škoda Karoq-ra és a Seat Atecára, bár azoknál valamivel tágasabb.
Valószínűleg nincs még egy akkora, kifejezetten hatósági járművekről szóló szakkiállítás, mint a Rettmobil, amelynek a BMW rendszeres résztvevője.
A villanyautó-forradalom nem nálunk zajlik, de még csak nem is Kaliforniában, a Teslánál. Az ok, amiért mindenki elektromos járműveket fejleszt, Kína, és annak egyre csak növekvő piaca, ahol hamarosan kötelező lesz elektromos autót kínálni a hagyományos mellett. És ez a piac akkora ígéret, hogy még mindig érkeznek új szereplők.
Ha valóban beköszönt a villanyautózás kora – ami egyre valószínűbb – akkor új problémák is jönnek. Például a tűzoltók számára, akiknek nem csak oltaniuk kell majd másként az elektromos járműveket, részint saját biztonságuk érdekében, de az oltás utáni kezelésükön is változtatniuk kell.
Itthon is elkezdődött a legújabb fronthajtásos Mercedes generáció gyártása, méghozzá az ötajtós A osztállyal, amelyet korábban nem gyártottak Magyarországon.
A dízelmotoros modellek iránti kereslet drámai csökkenése ellenére is igazán bátor húzás ez a Volvo részéről, de azt mondják, a dízel már a múlt része.