A BMW néhány hónappal ezelőtt mutatta meg teljes egészében a 3.0 CSL Hommage tanulmányt, amely a márka klasszikus túra-versenyautóját próbálta idézni. A farrész nem is sikerült rosszul, az autó orrával azonban már nem volt mindenki teljesen kibékülve.
A Hondánál elszámolták magukat a fejlesztési idővel, 2016 őszére módosították az NSX nemrég még az idei év végére ígért érkezését. Állítólag a turbómotornál nem stimmel valami.
Még a minicarok közt is szélsőségesen egyszerűnek tűnhet Caio Strumiello extrémrövid járműve, Nanico. A brazil formatervező kisautója most ellepheti Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet és Ayrton Senna szülőhazáját.
Éppen csak eltelt két hét a Tesla zseniális marketinghúzásának bejelentése óta, máris megvan az első ügyfél, aki tíz autót adott el nekik. Ennek a norvég vloggernek sikerült: jutalma egy Model X.
A leglátványosabb változtatást az autó orrán végezték. Sokkal hangsúlyosabb lett az alumínium szegélyű hűtőrács, és az alapfelszereltség része a Bi-LED fényszóró. Módosítottak a hátsó lámpákon is, valamint új 18 és 19 colos felnik készültek. A belső térben új színek és kárpitok lesznek, a műszerfalon pedig nagyobb lett a központi kijelző. A GPS ezentúl igazodik az időzónákhoz.
Az M4 GTS-t egyelőre tanulmánynak hívják, de rövidesen gyártásba kerül, várhatóan korlátozott példányszámban. Nyilvánvalóan ez lesz a legdrágább utcai BMW M4 változat, talán ezért is választották a bemutató helyszínéül a Pebble Beach Concours d'Elegance-t, a világ egyik legismertebb, klasszikus autókat felvonultató rendezvényét, ahol az utóbbi években egyre több autógyártó is kiállít.
Tiencsin kikötőváros, ahol számos autógyártó bérel raktárterületet, hisz ide érkezik az importált járművek egy jelentős része. A jelenlegi számítások szerint legalább nyolcezer új autó semmisült meg a katasztrófában, de a szám ennél jóval nagyobb is lehet.
A Bugattinál végeztek a Veyronnal, de állítólag már nagyon közel van az utód bemutatása. Egyesek úgy vélik, a Los Angeles-i repülőtéren már a Chiron néven emlegetett új sportkocsi egyik prototípusát látták erősen álcázva, amelyet talán meg is mutatnak zárt körben néhány potenciális vásárlónak a Pebble Beach Concours d'Elegance keretében.
A Mercedes most mutatja meg először a C osztály kupé változatát. Bár önálló neve nincs, ez a modell sem csak az ajtók számában tér el a szedántól: a stílusa is sokkal drámaibb.
Donald Trump egyértelműen hazafias húrokat pengető elnöki kampányában felbukkan a Ford neve is, méghozzá negatív példaként – a republikánus jelölt az autógyártó mexikói gyárépítési terveit kritizálta.
Ahogy egyre nagyobb teret nyernek Európában a nagy hasmagasságú félterepjárók, úgy készülnek el ezekből is az erősebb, sportosabbra hangolt változatok. Egyelőre kevesen kínálnak effélét, de úgy hallani, a Volkswagennél már tervezik a Tiguan sportos csúcsváltozatát.
Egyre tisztább, hogy mit akar a Cadillac új seprűje, Johan de Nysschen. Elsősorban is nagyon sok szabadidő-autót, sokkal elegánsabb kereskedéseket, jobb kiszolgálást, és mindezen keresztül sokkal több vásárlót.
Bár nem mai modell, a Maybach még most is igazi ritkaság – úgy néz ki, ennek a fehér 62-esnek a gazdája azt gondolta, ez feljogosítja, hogy a tilosban hagyja a V12-es óriást. A hatóság nem így gondolta, de az elszállítás nem jött össze.
A Japánban már megvásárolható hidrogénhajtású Toyota Mirai Európában csak szeptembertől lesz kapható. Pár darab azonban már most megérkezett az angliai Bristolba.
Az idén hét éve, hogy a Hyundai piacra lépett a Genesis luxusmárkával, amely elsősorban Észak-Amerikában aratott sikert. Nyilván nem véletlen, hogy a Vision G-t, amelyből akár a márka következő modellje is lehet, Kaliforniában, a Los Angeles megyei Művészeti Múzeumban leplezték le.
Már úgy nézett ki, a Mercedes R osztály végleg eltűnik a süllyesztőben, de kiderült, hogy a típus tovább készül, igaz, a gyártást kiadják egy alvállalkozónak. Nem is egy neve nincs vállalatnak, hanem az AM Generalnak, amely korábban a Hummer terepjárók tervezőjeként és gyártójaként szerzett magának nevet.
Úgy hallani, az Audi és a Porsche közös fejlesztése lesz a Volkswagen csoport következő motorcsaládja. A KoVoMo kódjelű V elrendezésű motorokat eleve feltöltősnek tervezik, és a cégcsoport hagyományaihoz híven moduláris felépítésűek lesznek.
A Project 199, egykori nevén a Fiat Grande Punto 2005 óta állja a sarat, ez alatt egyszer váltott arcot és nevet – ha valaki emlékszik, Punto Evónak hívták egy darabig – és azóta nemigen nyúltak hozzá. Indiában viszont egy frissebb kivitelt mutattak be nemrégiben, és ebből mostantól készül sportos Abarth változat is.
Már több, mint tizenkét éve, hogy bemutatták az első Alfa Romeo szabadidőautó-tanulmányt, a Kamalt. Ehhez képest ma sincs több ígéreteknél, igaz, a legutóbbi a Fiat-Chrysler csoport vezérétől, Sergio Marchionnétől származik.
Meglepő képeket rögzített a brit turista: a Renault Mégane kombi egyes műanyag alkatrészei egyszerűen elolvadtak, és lefolytak az úttestre az észak-olasz hőségben.
Aki azt gondolta, a Tesla Model S jó üzlet, úgy tűnik, tévedett. A villanyautó-gyártás durva veszteséget hoz – csak az idén durván 47 millió dollárt éget el a vállalat. Nagy kérdés, hogy eleve így akarták-e, vagy csak így sikerült.
Azt már korábban is hallani lehetett, hogy a brit gyártó új, közép-európai üzemet tervez felhúzni, amelyért Magyarország is versenyben volt. A mai bejelentés alapján már biztos, hogy nem nálunk, hanem Szlovákiában épül fel az üzem, amely a tervek szerint három év múlva kezdhet termelni.
Az űrkomp-Civic óta alig született klasszikus vonalú, jó arányú Honda modell. Az amerikai Accord Coupé egy ezek közül, vagy legalábbis az volt: most új orr-részt terveztek neki, láthatóan ugyanazok, akik az aktuális csapott hátú Civic, a HR-V és az új Jazz vonásait is megrajzolták. Mintha a marslakók vették volna át az uralmat a japán gyártó formatervezői felett.
A Nissan már a Qashqai második generációjával tarol – úgy néz ki, végre a Toyotánál is meglátták a lehetőséget a kompakt crossoverben. Ha minden igaz, már jövőre megláthatjuk, mit hoztak össze.
Kalifornia mindig is élen járt az autók környezetszennyezésének korlátozásában – az Egyesült Államokon belül is ott a legszigorúbbak a károsanyag-kibocsátási normák – de most olyan tervet vázoltak, ami minden eddiginél drasztikusabb.