Kalifornia mindig is élen járt az autók környezetszennyezésének korlátozásában – az Egyesült Államokon belül is ott a legszigorúbbak a károsanyag-kibocsátási normák – de most olyan tervet vázoltak, ami minden eddiginél drasztikusabb.
Nem a Volvo fejleszti az új műszaki alapokat, amelyek a V40 utódainak alapjai lesznek, hanem egy külső cég, a CEVT, amelyet a Volvo tulajdonosa, a kínai Geely alapított Göteborgban. A munkát az a Mats Fagerhag irányítja, aki korábban a Saab be nem fejezett Phoenix padlólemezének fejlesztését is vezette.
Oroszországból jön vadító optikai csomag a Tesla Model S-hez. Tessék, így néz ki a világ legkedveltebb prémium elektromosautója hűtőráccsal.
Beteljesült a Land Rover rémálma: piacra került a Landwind Evoque-klónja Kínában. És ez még semmi: már van hozzá egy gátlástalan csomag, amivel eltűnik az a kevés különbség is, ami eddig volt.
Elkerülné a további leégéseket, ezért elhalasztja a folytatást a hosszútávú versenyzésben a Nissan. Tanultak Le Mans-ból, visszavonulnak fejleszteni.
A Honda nem is olyan rég dobta piacra az S660-as roadstert, mára azonban az összes példány elfogyott belőle. Legalábbis az a 8600, amit erre az évre előirányoztak. A típust csak Japánban forgalmazzák, így az újabb rendelési ciklus is ott nyílik majd meg októberben.
Rendszerint nem szép látvány az, amikor autókat zúznak be egy roncstelepen. Tavaly decemberben például illegális import miatt semmisítettek meg egy Minit az Egyesült Államokban. Most szintén az USA-ban készült egy felvétel, amelyen egy Mercedes-Benz SLS AMG-t végeznek ki.
Alaposan meglepődhettek az éppen tankoló autósok az egyik észak-olaszországi benzinkúton, amikor megérkezett a töltőállomásra egy régi Lancia Delta. Na, nem azért mert a típus ma már egyébként is elég ritka: sokkal inkább a megérkezés módja volt szokatlan.
A Maserati hobbiterepjárója évek óta beszédtémát szolgáltat. Először 2003-ban merült fel az ötlet, azóta várunk arra, hogy valamit fakítsanak az olaszok, de még tavaly is csak az újabb késést tudták bejelenteni. Idén aztán szabadalmi rajzok is kiszivárogtak az eredetileg Kubang, majd Levante néven emlegetett SUV-ról.
A DeLorean DMC-12-t leginkább a Vissza a jövőbe trilógiából ismerhetjük. Megalkotója, a magyar felmenőkkel is rendelkező John DeLorean 2005-ben, nyolcvanéves korában hunyt el, a DeLorean Motor Company nevet azonban ma is őrzi egy texasi cég. Az özvegy szerint nem éppen jogosan.
Vázlatrajzot adott ki készülő szabadidőautójáról a Mazda. A Koeru nevet viselő modell egyelőre tanulmányautóként érkezik a Frankfurti Autószalonra, de formaterve akár az aktuális modellpalettához is illeszkedne.
Szünetel az e-matricák értékesítése augusztus 10-én, hétfőn hajnalban. Egy órától öt óráig ugyanis tervezett karbantartást végeznek, így egyik csatornán keresztül sem lesz lehetőség az e-matricák megváltására.
A két, egyre inkább feltörekvő dél-koreai autógyártó közül eddig úgy tűnt, inkább a Hyundai kiváltsága az, hogy saját sportkocsit készítsen. Bár a Veloster nem kimondottan ebbe a kategóriába tartozott, a Genesis Coupe azonban már kimondottan jó sportautónak számított. A gyáriak azonban nemrég elismerték, a közeljövőben nem dobnak piacra hasonló stílusú gépet.
A Baleno évekig szerepelt a Suzuki modellpalettáján, egyes piacokon még 2007-ben is elérhető volt. Árulták ferdehátú, szedán , sőt kombi karosszériával is. Szép lassan aztán kikopott a kínálatból, most azonban biztossá vált a visszatérés. Méghozzá az i iK-2 tanulmányból készül az új Baleno. Korábban olvasói kémfotót is kaptunk a típusról, most viszont itt van az első gyári fotó.
Idén ünnepli a Polo bemutatásának negyvenedik évfordulóját a Volkswagen. A típus első generációját ugyanis 1975-ben dobták piacra. Azóta persze több modellváltás is volt, ma pedig már az ötödik generáció ráncfelvarrott változatánál tartanak, és túlvannak 14 millió eladott példányon.
Hosszas huzavona és számos találgatás után néhány napja végre eldőlt: a Top Geartől távozó műsorvezető trió az Amazonnál folytatja. Jeremy Clarkson, James May és Richard Hammond neve talán már önmagában is garancia a sikerre, az érdeklődést pedig csak fokozhatja az a botrány, amely napjaink legnépszerűbb autós tévéműsora körül kialakult az elmúlt hónapokban.
Évekkel ezelőtt bemutatták a Tesla magasabb modelljét, és az eredeti tervek szerint már vagy két éve gyártásban kellene lennie, de ez nem jelenti, hogy lemondtak volna róla. A Model X már az utolsó simításoknál tart, és az ősszel várhatóan meg is kezdik a gyártást.
A japánok eddig sikeresen tartották magukat az elvhez, hogy az MX-5 a lehetőségekhez képest a legegyszerűbb maradjon, de a Mazda PR-igazgatója szerint a negyedik generációból már készülhet turbós kivitel.
A Chevrolet small block V8-asát szinte mindenbe beépítették már, a motorkerékpártól a Daewoo Matizon át a repülőgépekig és helikopterekig – miért épp a kistraktor maradt volna ki? Értelme persze nincs sok, hisz egy kövér gázdfröccs, és kitépi maga alól a füvet, amit addig lenyírt, de lehet, hogy mókának nem rossz.
A hiba, amelyet a Volvo igyekezett csendben, házon belül megoldani, a hétüléses XC90 változatokat érinti, közelebbről a függönylégzsák-rendszer hátsó szekcióját, amely nem fújódik fel teljesen, ha baleset következik be.
Az megszokott, hogy a Ferrari egyes drágább, ritkább modelljeihez nehezen lehet hozzájutni, de az új, hogy a kisebb, középmotoros V8-as ilyen nehezen elérhető. A 458-as továbbfejlesztéséből született, turbómotoros 488 GTB-vel pedig épp ez történik: aki Ausztráliában ma megrendeli, arra számíthat, hogy négy év múlva veheti át a helyi kereskedésben.
Az Audi ugyan nem készít RS változatot legnagyobb modejjéből, de ez inkább csak címkézés kérdése: az S8 Plus is úgy megy, legalábbis a számok alapján, mint egy sportkocsi.
Bár már leleplezték az új Astrát, számos részletre csak apránként derül fény. Az Opel most például az aerodinamikai fejlesztéseket igyekszik bemutatni, amelyek eredményeképp állítólag érezhetően csökkent az új modell légellenállása.
A Mercedes új extrákat mutatott be a B, CLA és GLA modellekhez, és több helyen felfrissítette a motorpalettát. A jövőben egy új multimédiás eszköz is rendelhető lesz ezekhez az autókhoz.
A Third Point egy befektetési alap, amely, miután bevásárolta magát a Suzukiba, valamelyest belelát a japán vállalat belső viszonyaira. A befektetőcég vezetője szerint közel a megoldás a Suzuki és a VW vitájára, amely állítása szerint szinte megbénította a Suzukit az elmúlt években.