Detroitban egy részén ingyenessé vált a parkolás. Mielőtt bárki nagylelkűséggel vádolná a csőd szélén egyensúlyozó iparvárost, tudni kell, hogy a városvezetés a saját hibájából esik el számottevő bevételtől.
A Rolls-Royce már most is hétféle modellt forgalmaz, de úgy néz ki, még látnak lehetőséget a kínálat bővítésére. A luxusautó-gyártó vezérigazgatója, Torsten Müller-Ötvös egyenesen azt állítja, az új modellel új fejezetet nyithatnak a márka történetében.
Úgy tűnik, az év első felében hatalmas üzlet kezdett körvonalazódni, csak hogy aztán egyszerűen kútba essen. Ez a VW és a Fiat-Chrysler csoportot egyesítette volna egyetlen gigavállalatban, de úgy tűnik, a Volkswagen csoport tulajdonosai és befektetői túl nagynak ítélték a kockázatot.
Kiszivárogtak az első képek a Mercedes csúcslimuzinjáról. A minden várakozásnál grandiózusabb autónak kemény ellenfeleket kell majd legyűrnie, a Rolls-Royce és a Bentley magasra helyezte a mércét.
A Hennessey eredetileg tuningcég volt – most is különféle amerikai típusok átalakításából él a vállalkozás – de egy ideje reszelik félig-meddig saját sportkocsijukat, a Venom GT-t. Ez eredetileg csupán egy durván túlmotorizált Lotus Exige átépítésnek indult, ám úgy néz ki, a következő generáció már nem is emlékeztet az angol eredetire.
Egy összeomlott híd vagy gát tervezője általában büntetőjogi értelemben is felel a hibájáért – ugyanezt vezetné be a GM meghallgatásokat vezető Claire McCaskill szenátor azokkal szemben, akik, bár tudtak a gyáraik által ontott konstrukciós hibás autókról, nem rendeltek el visszahívást, és ezzel közvetve számos ebmer halálát okozták.
Egy pekingi Audi kereskedő szögelte össze ezt a fura haszonjárművet, méghozzá a FAW által gyártott előző generációs, hosszított tengelytávú Audi A6L alapjaira. Első pillantásra igazi őrültségnek tűnik, de mást állítólag már nem tudtak volna kezdeni az alapautóval.
A Bloodhound SSC fejlesztése még 2008-ban indult el, és még ma is folyik. Az építők célja 1600 km/h átlépése a felszínen, amelyhez alapjaiban kell újragondolni még egy olyan egyszerű alkatrészt is, mint a kerék. A fejlesztőgárda most ennek a tesztjéről hozott nyilvánosságra egy videót.
Rekordhosszúságú dugók alakultak ki szombaton a városokból vakációra kirajzók miatt a franciaországi utakon: a forgalmi torlódások összességében majdnem ezer kilométert tettek ki.
Hiába volt kénytelen kihagyni az argentin versenyhétvége pénteki szabadedzését, nagyszerű két futamot zárt vasárnap Michelisz Norbert a túraautó-világbajnokság idei nyolcadik fordulóján. A magyar hondás huszonhat pontot hozott el az dél-amerikai fordulóról, míg Jose-Maria Lopez mind a két futamot megnyerte.
Egy évvel újfent csúszott az érkezés dátuma, de immár biztos, hogy 2016-ra saját városi terepjáróval jön az Alfa. Az olaszok a középméretet céloznák meg, az Audi Q5, a BMW X3, valamint a Porsche Macan lenne a becélzott konkurencia.
Rózsaszínre fújt elemek és díszcsíkok – ilyen az, amikor a kozmetikai cég autót dizájnol, avagy így lesz a DS3-ból életstílus-autó?
Az elmúlt években több neves autógyártó is elkezdett komolyan foglalkozni az autonóm közlekedésre képes autókkal. A Nissan megoldását már mi is kipróbáltuk, de többek közt a Volvo, a Ford és a Hyundai sem nagyon akar lemaradni, sőt a Daimler már önvezérlő kamionokon is dolgozik. De hogy fogadja mindezt a célközönség? Most erről készült egy felmérés.
Az elmúlt napok nem a legszerencsésebben teltek a túraautó-világbajnokságban szereplő Zengő Motorsport számára. Michelisz Norbert az utazás viszontagságai miatt a pénteki gyakorlásról le is maradt, így némi meglepetést jelentett, hogy az első szombati szabadedzésen a hatodik helyet csípte meg. A második szabadedzést nyolcadikként zárta.
Mintegy hárommilliárd fontos, vagyis ezermilliárd forintos gigaberuházással létesíthet új üzemet a Tesla. A vállalat vezetői már alá is írtak egy megállapodást a Panasonic-kal, melynek értelmében az előkészítő munkálatokat és a gyár felépítését a Tesla vállalja magára, a Panasonic pedig biztosítja az akkumulátorcsomagok gyártásához szükséges technológiát és szerszámokat.
A Škoda már jó ideje dolgozik egyik legfontosabb modellje, a Fabia következő generációján. Az autóról már kémfotók is készültek, és olyan információk is napvilágot láttak, amelyek szerint az őszi Párizsi Autószalonra már a végleges változatot viszik el a csehek.
A részvényesek is rábólintottak, így szabad utat kapott a Fiat és a Chrysler összeolvadása. A Fiat Chrysler Automotive NV egy Hollandiában bejegyzett vállalat lesz, nagy-britanniai központtal. A változásokkal a részvényesek nyolc százaléka nem értett egyet, ők adott esetben még okozhatnak nehézségeket az átalakulás folyamatában.
Már korábban is megszokhattunk, hogy a Hyundai modelljei hozzák a nyugati és japán konkurencia színvonalát, de sokáig inkább csak arra törekedtek a formatervezőik, hogy az autó legalább átlagosan nézzen ki. Az i20 sem volt nagyon érdekes autó, inkább az árával és a hosszú garanciaidővel igyekeztek vonzóvá tenni. Ám most itt az utódja – azt ígérik, ez már határozott karakterű lesz.
A zeneipar évről évre hatalmas profitot termel, de úgy látszik, semmi sem elég. A kiadók az utolsó centet is ki akarják sajtolni az eladott lemezekből. Most egy több mint háromszázezer előadót képviselő cég indított pert a Ford és a General Motors ellen.
Nem ritka, hogy az autógyártók fejlesztői idegen karosszériát használnak egy új modell főegységeinek kipróbálására. Ilyen érdekes öszvért használ a Renault is: egy Fluance-ban, amelyre a vicc kedvéért a műszakilag azonos Samsung SM3 orra került, egyértelműen valamilyen új, hosszabb tengelytávú modell főegységeit – talán futóművét, esetleg kormányművét – tesztelik.
A Volkswagen fura gyereke, Wolfgang Dürheimer ismét megmutatta, mekkora zseni. Az Audi fejlesztési részlegéről kirúgott középvezető most a Bentleyhez került, ahol épp a kínálat bővítését próbálja megszervezni. Az első ötlete rögtön zseniális: egy sportkocsi fejlesztését indítaná be.
Az Opel komoly megújulás előtt áll. Nem azért, mert unatkoznak, a General Motors egyszerűen nyereségessé tenné európai részlegét 2016-ra. Az ezzel kapcsolatos információkat Peter Christian Küspert, az Opel kereskedelmi alelnöke osztotta meg velünk. Ezek egy része már elhangzott a Szentgottháron, az új, háromhengeres motorok gyárának avatóján: 2018-ig 27 új modellvariáns érkezik, a motorválaszték 80 százaléka pedig lecserélődik. Mindez azt jelenti, hogy az új, magyar gyártású, kis hengerűrtartalmú benzin- és dízelmotorok túlnyomó többségbe kerülnek az Opelekben.
Több gyártó is fejleszti saját elektromos turbófeltöltő-rendszerét, de egyelőre még nem tart ott a technika, hogy szériában gyárthatnák. Az Audi és a Mercedes után a Ferrari felől is azt hallani, hogy villanymotoros feltöltővel szeretnék kiküszöbölni a turbómotorok legnagyobb hibáját, a késedelmes reakciót. Ugyanis ez az első számú akadálya, hogy a takarékosabban működő turbómotorok teljesen kiváltsák a szívómotorokat.
Nem kedden írtunk először arról, hogy Budapest több pontján nagyon rossz állapotban vannak az útburkolati jelek, és nem csak a parkolófelfestések. Ezeket elvileg az utak üzemeltetői, tehát a kerületi önkormányzatok, vagy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) köteles karbantartani. A jelek folyamatosan kopnak, a fiúk viszont sok évnyi csúszásban vannak, mert gondolom nincs elég vödör vagy munkáskéz, hogy egyszer az összesen rendberakják. Ezzel az a gond, hogy ha valahol a kopott vonalakat nem látva rossz pozícióban parkolunk le autónkkal, megbüntetnek. Magukat is büntethetnék, de arra sincs ember, ezért az autósok szívják meg, hogy nincsenek jelek az utakon.
A Mercedes C osztály mifelénk még nem az az autó, amit ne maga vezetne a tulajdonosa, viszont Kínában szinte minden kategóriában eladhatók a hosszú tengelytávú változatok. Ott is készül tegnaptól az új változat, amelyben már hátul is lehet terpeszkedni.