Míg a Chryslernek a napokban harmadával kellett csökkentenie a Viperek gyártását, a General Motorshoz tartozó Chevrolet-nek egészen más természetű, ráadásul sokkal kellemesebb problémákkal kellett szembesülnie. Az új Corvette egyszerűen túl népszerű lett.
Alig néhány hónapja beszélt arról a BMW M-divíziójának főnöke, Friedrich Nietschke, hogy nem kívánják a Mercedes és az Audi példáját követni, az M-es BMW-k számára nem opció az összkerékhajtás. Most azonban úgy tűnik, a bajorok mégis átgondolják ennek lehetőségeit.
Az egyesült államokbeli Yosemite Nemzeti Park kanyargós útjait rótta S400-as hibrid Mercedesével egy amerikai férfi, amikor egy szemből érkező hobbiterepjáró áttért a sávjába, és hirtelen manőverezésre kényszerítette. A Mercedes letért az útról, és több mint 120 métert zuhant.
A vakon elért legnagyobb sebesség világrekordját hódította vissza egy Porsche volánja mögött az 52 éves brit Mike Newman. A manchesteri férfi már korábban is csúcstartónak vallhatta magát, ám 287 km/h-s eredményét Metin Sentürk, török popénekes 2010-ben felülmúlta – 291 km/h-val száguldott egy Ferrari F430-assal.
A japán gyártó négyajtósát újnak mondják, pedig valójában az előző generáció alapos átdolgozásából született. Alighanem ezzel magyarázható, hogy az IIHS új, kis átfedéses töréstesztjén az új Corolla gyenge osztályzatot kapott.
Eddig úgy tűnt, a Tesla Model S menetelése töretlen lesz: ugyan drága, de működő, komoly hatótávolságú, jól megtervezett autó hatását keltette. Ám a napokban leégett egy példány egy út közben felszedett törmeléktől, és ez komoly kérdéseket vet fel.
Mindenki szereti a tágas autókat, még Japánban is. Ezt próbálja kihasználni a Mitsubishi az eK Space modellel, amely széltében és hosszában ugyan passzol az adókedvezményes Kei kategóriába, de jóval magasabb, mint a legtöbb belpiacos kiskocsi.
A belső légzsákok vezérlése viszonylag egyszerű feladat. Ezeket az ütközés okozta nagy gyorsulás aktiválja, így épp időben nyílhatnak ki, hogy tompítsák az utasok testrészeire ható erőket. A külső légzsákokkal azonban más a helyzet: ahhoz, hogy hatékonyak legyenek, még az ütközés bekövetkezte előtt aktiválódniuk kell.
A szivargyújtó-csatlakozó olyasmi, ami egyetlen személyautóból sem hiányozhat. Legalábbis eddig így gondoltuk, de úgy tűnik, egyes autógyártók másként gondolják. Elsőként a Hyundai lép ebbe az irányba, miután felmérték a vásárlók igényeit.
A Chrysler úgy döntött, harmadával csökkenti a Viper-gyártást, mivel az eddig elkészült mennyiség több mint fele a nyakukon maradt. Az ok nyilvánvaló: a Viper egyszerűen túl drága.
Bár úgy néz ki, a Skodánál kihalófélben vannak a sportos típusváltozatok – erre utal, hogy Fabia RS-ből sem készül több – a legújabb hírek szerint mégis tesznek egy váratlan lépést ebbe az irányba.
Megdöbbentő magasságokba emelkedik egyes különleges autóritkaságok ára. A legértékesebb modell kétségkívül a Ferrari 250 GTO, ez tartotta a rekordot eddig is, 35 millió dolláros, azaz 7,6 milliárd forintnak megfelelő eladási árral, ám most egy másik példány ennek az összegnek a másfélszereséért cserélt gazdát.
Egy poén csak egyszer poén – azonnal ez ötlik az ember eszébe brit Severnvalley Motorsport projektjéről. Az ismeretlen angol cég egy GT-R mechanikáját műti be egy Qashqai karosszériába, de ezt a Nissan már ellőtte a Juke-kal, így ez az átépítés aligha szól majd akkorát.
Néhány éve még arról volt szó, hogy a G osztályt, az egyetlen valódi terep-Mercedest már nem gyártják sokáig, ám most úgy néz ki, a típus második aranykorát éli. Fura mód ennek köszönhető, hogy a rövid, vászontetős kivitel eltűnik a kínálatból. A hosszabbik, csukott modell iránti igényt ugyanis elképesztő ára ellenére képtelenek kielégíteni, így minden elérhető kapacitás annak a gyártására kell.
A Mercedes sportrészlege, az AMG csupán 2010 óta gyártja az SLS-t, a márka első önálló fejlesztésű sportkocsiját, de a típus nem lesz hosszú életű. Úgy tudjuk, jövőre érkezik a kevésbé drága, ám épp ezért nagyobb tömegben eladható, AMG GT néven emlegetett modell, és ezzel az SLS pályafutásának vége is szakad.
Az Egyesült Államok hadserege Afganisztán és Irak lerohanásához és megszállásához elképesztő mennyiségű hadianyagot kapott, de most, hogy lassan csökkentik a katonai jelenlétet, ennek egy része – köztük hatalmas összegekért vásárolt speciális járművek is – feleslegessé váltak. Úgy néz ki, a soha nem használt páncélozott járműveket most a rendőrkapitányságok kapják – elsőként Dallasban állhatnak szolgálatba az óriási négykerekűek.
Észak-Amerikában manapság meglehetősen népszerű a Daytona Prototype kategória: ezek a zárt kabinos versenygépek nagyon hasonló képességűek, és szinte bármilyen motort képesek befogadni. A Ford épp ezért itt próbálja bizonyítani, hogy az EcoBoost turbómotor tökéletesen versenyképes a hagyományos V8-asokkal szemben.
Az Audi szisztematikusan halad lefelé a hobbiterepjáró-választék bővítésében. A Q7-es volt az első, most pedig már a Q1-est tervezik, amely három éven belül meg is érkezhet.
Ahogy manapság a legtöbb egyetem, a holland Delfti Műszaki Egyetem is készít Formula Student jellegű kísérleti járműveket. A DUT13 is egy ezek közül, méghozzá egy elektromos hajtású példány, amellyel sikerült megdönteni a villanyautók gyorsulási rekordját 0-ról 100 km/h-ra.
Bár a hatkerekű G osztály, amelyet az AMG hozott össze, csupán harminc példányban készül a tervek szerint, a Brabus után egy másik, autóátépítéssel foglalkozó cég is bejelentette, hogy átalakítási programot dolgoz ki a típusra. A Texas Armoring azonbna nem a teljesítményt javítaná, hanem a védelmi szintet, némi páncélozás beépítésével.
Konkrétan István, a Becsületes Nepper futott össze a pszichedelikus mintázatú álcába öltöztetett autóval, amely jó eséllyel az új BMW X5-ös egyik prototípusa. Igaz, a típus már május óta ismert, de egyelőre nem kapható, és egyes későbbi változatok fejlesztése még folyamatban van.
A BMW kupé modelljei eddig is első osztályú tuning-célpontok voltak, és nemigen lesz ez másként a 4-es sorozattal sem. A tuningcégek legalábbis ráugrottak: az AC Schnitzer már most komplett tuning-programot kínál a típushoz, a motortól a futóművön át az autó belsejéig mindent átalakítanak.
Bár a GM-nek esze ágában sincs kombi-formájú sportkocsit gyártani, az egyik legismertebb Corvette-specialista, a Callaway még tavasszal mutatta be a C21 AeroWagon nevű gépet. Akkor azt mondták, gyártásba kerülhet, ha lesz elég érdeklődő, és úgy néz ki, lett, mert úgy hallani, kezdődhet az átalakító készlet gyártása.
A Úgy néz ki, a koreaiak teljes pályás letámadást terveznek a SEMA Showra, amelyet november elején tartanak Las Vegasban. A világ talán legnagyobb tuning-kiállítására nem csak az ezer lóerős Genesis Coupéval készülnek, de a Velosterből is készíttettek egy különleges változatot az EGR Group nevű céggel összefogva.
Vannak típusok, amelyekből szinte természetes módon készül áruszállító verzió. Egy lemezelt ablakú Renault Clión senki nem lepődik meg. Ugyanakkor vannak márkák és kategóriák, amelyeknél még az ötlet is meglepő.