A Land Rover bő negyven éve kategóriát teremtett az első Range bemutatásával, de azóta sem tudnak – vagy akarnak – kilépni az ősmodell árnyékából. Ez látszik a negyedik generáción is, amely formára alig tér el az elődeitől, miközben belül minden gyökeresen megváltozott.
A Maybach nincs többé: a legújabb Mercedes árlistákon már minden modell mellett a gyártás beszüntetve felirat olvasható az ár helyén. Az idén még készült néhány búcsúpéldány – alighanem megmaradt alkatrészekből – de most már a gyártósor leszerelése folyik.
Miután kimentették a volt Szovjetunióból, az egyedülálló versenyautó egy darabig magángyűjtők között vándorolt, de most visszakerül méltó helyére: a továbbiakban a gyáriak gondoskodnak róla.
A Toyotával kezdődött Észak-Amerikában a gázpedál-felakadástól való félelem, de nem a japán gyártó autói az egyetlenek, amelyek erre hajlamosak. Mint kiderült, most a Mercedes M osztályt kell visszahívni a rosszul szabott padlószőnyegek miatt.
A törésteszt manapság nagyjából ugyanazt jelenti mindenütt a világon, függetlenül a vizsgáló szervezettől és a törésteszt helyszínétől. Idáig legalábbis így volt, de az amerikai IIHS most új módszerrel kezdte összetörni az autókat. Az eredmény meglepő: nagy nevű márkák ötcsillagos EuroNCAP minősítésű modelljei véreztek el az új eljárással tesztelve.
Az már nem titok, hogy a Fiat a BMW Minijéhez hasonló teljes modellsorozatot tervez az 500-as köré, de nem gondoltuk volna, hogy ennyire elvetik a sulykot. Már az 500L is túlzásnak tűnik, mind méretben, mind esztétikai szempontból, de a fél számmal nagyobb 500XL-ből az eredeti 500-as bájának maradéka is kiveszni látszik.
Bár a francia sportkocsimárka rég halott, a Renault az elmúlt években több különleges sportkocsit épített az egykori Alpine üzemben, amely most a Renault Sport irányítása alatt áll. Itt készültek a középmotoros Clio változatok, és korábban a középmotoros a Renault Spyer is, így senki nem gondolta, hogy az Alpine feltámasztásához külső segítséget vennének igénybe a franciák. Ám ma már a pénz diktál, nem a hagyományok.
A villanyautó még mindig nagy sláger az autógyártók körében, de úgy néz ki, a vásárlók egyelőre kevésbé lelkesek. Ezt mutatja a Mitsubishi i-MIEV két európai testvérmodelljének gyenge piaci szereplése, amely máris a gyártás leállításához vezetett.
A Volkswagen mifelénk nem épp barátságos árképzéséről híres – Európában Skoda és Seat márkajelzéssel forgalmazzák az olcsóbbnak szánt típusokat – de nem mindenütt van ez így. Számos piacon még mindig kínálnak népautókat a VW logóval, méghozzá néhol már-már kínosan öreg modelleket. Ezeket váltanák az új, egyelőre névtelen típussal.
A Porsche 550 Spyder egyike azoknak az autóknak, amelyekre legtöbb rajongója csak távolról vágyhat. A típusból három év alatt csupán kilencven példány készült, és ezekből sem maradt sok ép darab – egy jó állapotú eredetiért akár 3,5 millió dollárt is megadnak manapság. A jobb-rosszabb másolatoknak persze se szeri, se száma, de a Vintech nevű francia cég nem egyszerűen másolja az eredetit: annál jobbat próbáltak készíteni.
Tavaly félelmeteset ment a Suzuki SX4 a Pikes Peak hegyiversenyen Monster Tajimával a volánnál, de rekordja nem bizonyult igazán hosszú életűnek. Ez azonban nem csak Rhys Millen és a Hyundai Genesis Coupé érdeme: az idén már egyetlen centit sem kellett murván megtenniük a versenyzőknek.
A legfrissebb kutatási adatok szerint, a németek továbbra sem érdeklődnek az elektromos autók iránt - írja a német Focus magazin.
Ugyan már nem kell sokat várni a Párizsi Autószalonra, a francia gyárak egymás után jönnek elő izgalomkeltő bejelentésekkel. A Renault és a Peugeot után most a Citroën borzolja a kedélyeket.
A Mitsubishi nagy reményekkel indult Coloradóba, az idei Pikes Peak-i versenyre. A három-négyezer méter magasan kanyargó szerpentinjeiről ismert hegyen rendezett legendás felfutásra a japánok az i-MiEV-ből építettek egy brutális sportgépet, amit nem másra, mint a kétszeres Dakar-győztes Maszuoka Hirosira bíznak.
A gyenge kereslet miatt átmenetileg leállították a Mitsubishi i-Miev francia emblémás klónjainak, a Peugeot iOn és a Citroën C-Zero gyártását, de a japánok szóvivője hangsúlyozta, csak egy kis szünetről van szó.
Egy pénteki sajtótájékoztatón bejelentették, országos közúti ellenőrzési akciót indít a rendőrség, mivel az elmúlt hétvégéken rendkívül sok súlyos és halálos baleset történt a magyar utakon. Dr. Halmosi Zsolt r. dandártábornok, az Országos Rendőr-főkapitányság rendészeti főigazgatója ugyan felhívta a figyelmet, hogy 2011 első hét hónapjában több, összesen 8625 személyi sérüléssel járó közúti baleset történt, míg idén mintegy 8233, de aggasztó, hogy a halálos tragédiák száma összességében nőtt.
Híres a japán titoktartás példás szigora, ezért nem is csodálkozunk, hogy eddig nem láttunk egy csücsköt sem a japánok új modelljéből. Most sem mutatnak sokkal többet, de alig egy hónap múlva, a Párizsi Autószalonon már teljes egészében megnézhetjük majd az S-Cross tanulmányautót.
Nézzük csak, ma milyen sajtóközleménnyel lepett meg minket az Audi. Azt mondja, hogy: az új elektromos R8 e-tronba digitális visszapillantó tükröt szerelnek, mivel nincs hátsó ablaka. Egy kamera hátra, egy kijelző a tükör helyére, és már kész is. Ejnye, nem félmegoldás ez?
Fontos dolog a bűnüldözés, meg is kell adni a rendőrségnek minden eszközt hozzá. Mégis kissé hátrahőköltünk, amikor megláttuk az új román rendőrautó fotóját.
Önnek új videóüzenete érkezett - a szerelőjétől. Amióta az óvodások is okostelefonnal mászkálnak, már nem lepődünk meg ilyesmin. Az Audi viszont büszkén veri a mellét, hogy az angol márkaszervizei milyen úttörő szolgáltatást vezettek be
Bár a Smartot idén tessék-lássék módjára felfrissítették, a 2006 óta gyártott ForTwo - nem utolsó sorban mérsékelt sikere miatt - megérett a leváltásra. Úgy hallani, már az idei Párizsi Autószalonon megmutatnak egy tanulmányautót, és jövő év végére már el is készülhet az utód.
Bármilyen szép is a 159-es, sajnos nem hozta meg az Alfa Romeónak a remélt sikert. Évek óta terjednek a vadnál vadabb spekulációk az utódjáról, de hivatalos állásfoglalást eddig még nem hallottunk. Pedig állítólag mostanában véglegesítik a formatervét, és két éven belül már be is mutathatják.
Évtizedek óta prédikálják az autógyártók, bár hullámzó intenzitással, hogy a jövő üzemanyaga a hidrogén. Időről időre el is készítenek egy-két kísérleti autót, promózzák egy kicsit, autókáznak vele párezer kilométert, majd rájönnek, hogy nincs meg hozzá az infrastruktúra, ezért fölösleges erőltetni. Ezúttal a Toyota fut neki nagy lendülettel: 2015-re sorozatgyártást ígérnek.
Sok próbálkozást láttunk már a városi autózás forradalmasítására - a dánok legújabb kisautója a fotók alapján még a vonzóbbak közé tartozik. Az Ecomove Qbeaknak az előzetes adatok alapján ráadásul döbbenetes adottságai vannak.
Alig néhány nap van már csak hátra a tűzvész miatt elnapolt Pikes Peak hegyiversenyig, amelyet idén az augusztus 10-12-i hétvégén tartanak. Hogy tovább fokozza a világ egyik legrangosabb felfutóját megelőző izgalmat, az Audi feltett egy találós kérdéssel felérő képet a facebook-oldalára.