Sziasztok!
30 éves vagyok, és a következő tanácsot kérném. Szürke, dízel, H Astra céges autóm mellé keresek egy hobbi/élményautót.
A következő elvárásaim vannak.
- a vételi ár max. 2-3m Ft között legyen
- második autóként évente max. 5000km-ert fogom használni
- évente 3-4 alkalomnál többet ne kelljen szervízbe vinni, éves fenntartási költség uzemanyag nélkül max 300 eFtév
- működőképes, szép autót szeretnék venni
- élményautót szeretnék (roadster, kabrió előnyben, hiszen ahogy J. Clarkson is megmondta, még kopaszodás előtt érdemes kabriót venni)
- inkább szép legyen, mint feltétlen sportos, vagy dinamikus
- legyen egyedi és nagyon szerethető
Én a fenti szempontok alapján most az Alfa Romeo Spider 3. (1982-1990) vagy 4. (1990-1994) generációs modellt néztem ki magamnak. Mo-on most ebbol egy darab van eladó, valószínű külföldről kéne behoznom (Nemetországban, Ausztriában, Olaszországban legalább 10-15 darab eladó 2-3 m Ft között egész jó állapotban).
Mit tanácsoltok? Érdemes belevágni? Nekem csorog a nyálam erre a kocsira, mióta Párizsban egyszer megláttam a belvárosban). A fenti pénzügyi elvarasokból ki tudok egy ilyen autót hozni?
Köszönettel,
-Bálint
Tisztelt Uram!
Mivel élményautóról van szó, a saját szívére kell hallgatnia. Ész érveket ne várjon ilyenkor. Ha az eszére hallgat, kabriónak vegyen pl. egy szép Mazda MX-5-öst, vagy egy biztonságos (bukókeret, masszívabb kasztni, övfeszítők) Golf III-IV kabriót fele ennyi pénzből. Ezek kiszámítható élményautók, ha jó példányt talál, úgy autózhat pár évig, hogy nem kell közben megtanulni az autószerelő és karosszéria lakatos szakmát.
Ha a szívére hallgat, akkor vegye fel a kapcsolatot az Alfa Romeo Klub-bal, http://www.alfaromeoclub.hu/ és próbálja ki az áhított típust. Pár lelkes tag részletes tanácsokkal tud szolgálni Önnek a honnan, mennyiért, mire vigyázzunk és a miért ez a legszebb autó kérdéskörökben.
Üdv: Weltauto
Adott egy magyar uniós C-C rendszámú autó, ami itthon lett forgalomba helyezve, de jelenleg Romániában tartózkodó autó, ha én ezt az autót megvásárolom mint magyar állampolgár, és természetesen itthon is akarom majd használni a gépjárművet, nekem milyen részletekre kell(ene) ügyelnem? Illetve ha jol tudom ez a rendszám a jelenlegi tulajdonosnál maradna és nekem egy uj rendszámot kell rá kérnem.
Kérném ez ügyben pontos felvilágosítását.
Köszönettel Hérincs Viktor
“C” rendszámot külföldi állampolgárok Magyarországon üzemeltetett gépjárműveire adtak.(2009. április 1-jétől újonnan nem adtak már ki ilyet). Elvileg csak a honosítás után kaphatott az auto ilyen rendszámot, azaz a regisztrációs adót be kellett előbb fizetni. Okmányirodában érdemes utánakérdezni, hogy ez megtörtént-e, mert lehettek kivételes esetek. Jelezze az okmányiroda felé, hogy meg kívánja venni az autót, és tájékoztatást kap arról hogy van-e valamilyen különleges fizetési kötelezettsége. Alapesetben elég egy adásvételi szerződés, ez alapján a szokásos módon nevére tudja iratni az autót, természetesen új rendszámmal.
Üdv: Weltauto
Következő kérdéssel fordulok Önökhöz! 1965-ös Panhard 24C típusú autó van tulajdonunkban, amiből az országban anno is vagy 3 lehetett. Ma már nem tudom, valószínű most sem lehet sokkal több. Sajnos több 10 éve már, hogy nem megy és az idő vas foga megette. Ha lenne rá pénz megcsináltattuk volna, de se régebben se most nincs rá keret. De a következő miatt írok, szeretnék segítséget kérni abban akár magyarországi akár külföldi web, email elérhetőség valakinek vagy valami úton módon eladni az alkatrészeit az autónak. Valami féle tanácsot kérnék! Előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Oláh Tamás
Tisztelt Uram!
Magyarországon is van rajongótábora a francia veteránautóknak, így célszerű direktben őket megkeresni az ajánlatával: www.citroenklub.hu. Az autó értékét nehéz meghatározni, az autó legnagyobb számban Franciaországban fordul elő, jellemzően 4-5000 Euro körül árulnak forgalomban levő, használható példányokat. A romos példányokat már 1000 EUR-ért is kínálnak.
Pl.: http://voiture.trovit.fr/voitures-occasion/panhard-24
Itthon a veterán magazinokban érdemes meghirdetni a kocsit, ezek többségének internetes hirdetési felülete is van. Ne várjon azonnali sikert, a gazdasági helyzet erősen visszavette a veterán autók iránti keresletet.
Külföldön csak nyelvtudással és internetes értékesítési tapasztalat birtokában hirdetnék, itt komoly buktatók lehetnek a szerződés, szavatossági jogok körül.
Üdv: Weltauto
Kedves Nepperűző!
Tanácsát szeretném kérni, kinéztem egy 2003-as Skoda Octavia autót, élőben igen szépnek mutatkozott (alaposan megnéztem, de nem vagyok szakmabeli). Kereskedőnél van, aki ideiglenesen kivonatta a forgalomból (azt mondta, minden kocsijukkal így kezdik), és bizományis. Namármost, tetszik a kocsi, de szeretném elvinni független szervízbe, hogy nézzék meg műszeresen. De ehhez ugye minimum útvonalengedély kellene...
Mi a teendő?
Az autó meglepően jó állapotúnak tűnik (valamit azért konyítok hozzá), de szakértő nélkül nyilván nem veszem meg.
Fizessem ki a foglalót és cserébe visszahelyezteti? De akkor mi van ha a szervíz szerint nem jó a kocsi, bukom a foglalót? na ezt nem szeretném...
Előre is köszönöm válaszát!
üdv:
JÁ
Tisztelt Uram!
Ne hagyja magát zsákutcába terelni. Bizony, a foglalót bukná, és egy kocsikázás nem ér meg ennyit. Az eladó szerezzen egy P-s rendszámot (ha kereskedő, minden bizonnyal van neki), és azzal lehet elmenni a legközelebbi Skoda márkaszervizig. Itt le tudják kérdezni az előéletét is, talán fény derül olyasmire, amit még az eladó sem tudott. Ha minderre az eladó nem hajlandó, akkor keressen másik autót, Octavia van elég, ha nincs most pont ilyen, lesz 2 hónap múlva. Minden tisztességes kereskedőnek érdeke, hogy az ügyfélnek ne zsákbamacskát áruljon.
Weltauto
Tisztelt Nepperűző,
Leszeretném cserélni az autómat (Magyarországon). Adásvételi szerződéssel mehetek-e külföldre (pl. Szerbiába), addig míg átíratom a nevemre?
Üdvözlettel: Loránd
Tisztelt Uram!
Ha a szerb rendőr Ön szerint megérti a magyar adásvételit, próbálja meg. Én nem vállalnék be egy ilyen rizikót. A szerződés szerint az autó az Öné, tehát törvényesen oda megy vele, ahová akar, de sok macera lehet, mire egy probléma esetén bebizonyítja azt.
Weltauto
Szia! Autó vásárlás előtt állok nem tudom eldönteni ,hogy meg éri-e a kiszemelt autó az árát? Egy OPEL ASTRA caravan 2.0di comfort jubileumi kiadásról van szó 2000/6 havi elég jó állapotban van 950 000ft-re hirdetik én 800 000-max 870 000 ért venném meg.Megér ez az autó ennyi pénzt?
Tisztelt Érdeklődő!
Alkudjon, az is benne van a meghirdetett árban. Minden használt auto egyedi darab, értékét a kereslet-kínálat határozza meg. A használt autó értékmegállapító programok sorvezetők, +/- 20% eltérés is előfordulhat a valós piaci érték és a katalógusérték között.
Weltauto
Kedves Nepperűző!
Használt autó vásárlás előtt állok, ami -mint tudjuk- igen kockázatos vállalkozás kis hazánkban.
Egy nagyobb mértékű szívás elkerülése végett szeretném a segítségét kérni abban, hogy hogyan tudom leellenőrizni, hogy a kocsi km órája nincs-e visszatekerve, illetve, hogy nem három darabból rakták-e össze?
Segítségét előre is köszönöm,
Péter
Tisztelt Uram!
Azt javaslom, hogy vagy egy komolyabb márkakereskedésben vegyen autót, vagy az eladóval menjenek el egy márkaszervizbe egy átvizsgálásra. Keresse a garanciális használt autókat.
Előbbi azért jó, mert az a cég, aki már 15-20 éve működik, sokmillió Ft-os beruházással autós szolgáltatásokból él, hosszú távon érdekelt abban, hogy elégedett vevői legyenek. Nem éri meg tudatos csalásokkal (órapörgetés, javítások eltitkolása) lehúzni a vevőket, mert így azok elfogynak, a rossz hír elterjed, és a sokmilliós tőke, ami a kereskedésben van, odalesz. Tapasztalatom az (11 év 50 kereskedővel való együttműködés során), hogy ha előfordulnak is rejtett hibák, a márkakereskedések a közös megegyezésben érdekeltek, szemben a drótkerítéses, konténeres kereskedőkkel, ahol legtöbbször esélytelennek bizonyult az utólagos panaszrendezés.
A legtöbbb márkaszerviz rálát a márka szervizadatbázisára, ahol külföldi és hazai szervizesemények vannak feltüntetve. Így sok km csalásra derült már fény, plussz készül egy állapotvizsgálat, ahol a korábbi karosszériasérülésekre utaló jeleket szakavatott szemek is felveszik.
Weltauto
Kedves Nepperűző!
Nekünk egy 2004.04. havi Renault Megane II Limousine típusú autónk van. Az autóban 1.4 16v 98 LE motor van, Authentique plus felszereltségű (klíma stb…), korallpiros metálfényezéssel, nagyon megkímélt, újszerű állapotú, 28 000 km-rel, márkaszervizben rendszeresen szervizelt.
Arra lennék kíváncsi, hogy Ön szerint mennyit ér ez az autó jelen állapotban.
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Adott km és állapot függvényében az autó 1 600 000 és 1 700 000 Ft között van. Ennyire megkímélt, kevés km-rel rendelkező példány nem sok található a piacon, így az eladás nem lesz nehéz. Ha az érdeklődő kételkedik a km-állásban, azt javaslom, ajánlja föl, hogy márkaszervizben átnézeti.Kedves Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok, a kérdéses darab egy Peugeot 306, 5 ajtós kocsi, 2001-es évjárat, magyar forgalomba helyezésű. A km-állás reális: 148 000 km, szervizkönyv is van. Ezenkívül klíma, két légzsák van benne, és még egyben is van az autó. Szeretném részletre vásárolni az autót, melyért a tulaja 820 000 Ft-ot kér.
A kérdésem az lenne: mennyi ennek az autónak az Eurotax ára, ill. reális-e az eladó által kért összeg.
Tisztelettel:
Lajos
Kedves Lajos!
Feltételezem, hogy az autó 1,6-os benzines… A tulaj által kért összeget reálisnak tartom. Jelenleg az autó ára 800 000 és 1 000 000 Ft között van. Az esetleges meglepetések elkerülése érdekében azt javaslom, hogy vizsgáltassa át az autót egy márkaszervizben, ahol kiderül, hogy a vételáron felül még milyen pluszköltségekre lehet számítani.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Nepperűző!
Ön szerint mit érhet 1998. decemberi 1,6-os benzines Toyota Avensisem? Van benne: klíma, 4 elektromos ablak, 2 légzsák, 2 első ülésfűtés és 250 000 km. Műszakilag jó állapotban van, kívülről kissé már viseltes, mert utcán áll.
Köszönöm.
Kedves Kérdező!
Véleményem szerint jelenleg ez az autó kb. 850 000 és 1 000 000Ft között van adott km és állapot függvényében.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Nepperűző!
2001. februári 406-os kombi Peugeot-m ára érdekelne. Új korától én használtam, makulátlan állapotban van, folyamatosan szervizelve. 190 000 km-t tettem meg vele, és most már eladnám. 2 literes HDI (90 LE) motorral szerelt, klímás. Van még elektromos ablakemelő, esőszenzor, fedélzeti komputer és egy jó hifi. Meg szeretném tudni, hogy mennyit kérhetek az autóért.
Válaszát előre is köszönöm:
Botond
Kedves Botond!
Az autó jelenlegi ára kb. 1,2 és 1,3 millió forint között van adott km és állapot függvényében.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Nepperűző!
Mennyit érhet az autóm?
Opel Astra GTC 1.4 16v 2008. február, ezüstmetál, elektromos ablakok és tükrök, manuális klíma, ködlámpa elöl-hátul, bőr multikormány, mp3-as CD-lejátszó, fedélzeti computer, tempomat, éves szerviz után, 8900 km-t futott.
Köszönettel:
Dávid
Kedves Dávid!
Jelenleg az autód ára kb. 2,8 és 3 milló forint között van.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Nepperűző!
Van a családban egy 9 éves Opel Astra 1.4, az F változat, 8 szelepes motorral. Alapkivitel, ablakemelőn kívül extrák nélkül. Viszont mindössze garantált 38 ezer kilométert futott. Mennyi lehet a reális piaci ára?
Üdvözlettel:
Gyula
Kedves Gyula!
Amennyiben az autó szép, karbantartott állapotban van, és valós a km-állás, akkor az autó reális piaci ára 850 000 és 950 000 Ft között van jelenleg.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Nepperűző!
Mazda 626-d kombi, szép állapot, legelső tulaj, 10 éves, 1,2 millió. Vegyem, ne vegyem?
Üdvözlettel:
gzu
Kedves gzu!
Vétel előtt mindenképpen azt javaslom, hogy nézesse át az autót egy szakszervizben, ahol kiderül, hogy a vételáron felül még mennyi költséggel kell számolni. Amennyiben nem merül fel pluszkiadás, akkor vegye meg az autót. Ha kiderül valamilyen hiba, akkor az alkut javaslom, vagy nézzen másik autó után.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Nepperűző!
Az alábbi autó reális piaci árát szeretném megérdeklődni:
Ford Focus 1.6 benzines, 4 ajtós, Ghia felszereltségű.
Évjárat: 2000/10
Műszaki vizsga érv.: 2011/02
Futott km: 103 800
Szín: metálkék
Felszereltség: ABS, centrálzár, dönthető utasülések, elektromos ablak, elektromos tükör, fűthető tükör, immobiliser, manuális klíma, plüsskárpit, rádiós magnó, szervokormány, váltózár (gyári), színezett üveg, tolatóradar kijelzővel, vezetőoldali légzsák, állítható kormány, ülésmagasság-állítás.
Apró hiba: kőfelverődés a motorháztetőn.
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Kérdező!
Az autó reális ára 900 000 és 1 200 000 Ft között van.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Nepperűző!
Érdeklődnék, hogy mennyi a jelenlegi piaci ára egy Opel Vectra B, 1997.08.-as, 2000 cm3, turbódízel (vezérműláncos) kombinak (sötétszürke gyöngyházfényezéses, plüsskárpit, 200 ezer km).
Válaszát köszönöm:
Péter
Kedves Péter!
Amennyiben az autó szép, sérülésmentes állapotban van, akkor az ára 650 000 és 950 000 Ft között mozog. Sérült, elhanyagolt autó esetében ez az ár változik.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Nepperűző!
Szeretném, ha tanácsot adna abban, hogy hosszú távon mi éri meg jobban: a családi tartalék teljes kimerítésével vásárolhatnánk egy Opel Astra Caravan G-t (1,4-es benzines, klíma, elektromos tükör és ablak, központi zár, metálfényezés) 3 080 000 Ft-ért. Vagy nem érdemes egy G Astrára ennyit kiadni, mert a H után hamarosan jön az újabb Astra típus, és ez esetleg elértékteleníti a G típust? Annyi pénzünk nincs, hogy új H Astrát vegyünk. Lehet, hogy egy használt H Astra jobban megéri, mint egy új G típus?
Két kisgyermekünk van, családi autót szeretnénk, hitelt semmiképpen nem szeretnénk felvenni. Évente csak 5000-6000 km-t megyünk. Hosszú távon melyik érné meg jobban?
Köszönettel:
Klára
Kedves Klára!
Mindkét választásnak vannak előnyös és hátrányos oldalai. Az Ön esetében az új autót látom jó befektetésnek. Az új autó garanciális, és nincsen előző tulajdonos, aki ki tudja, hogyan használta. Új autó esetében a szalonból kigurulva már veszít az értékéből, de hosszú távú befektetésnél ez nem számít. Egy 2-3 éves használt G Astrát 2-2,5 millióért tudna venni. Viszonylag kevés kilométerrel, szép állapotban lehet ilyeneket találni, a választék nagy. Ettől függetlenül a leírtak alapján azt javaslom, hogy maradjon az új Opel Astra Caravan G mellett.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Nepperűző!
A következő autó árát szeretném megkérdezni:
2006-os évjáratú Ford Focus kombi, Ghia felszereltségű, 1,6-os benzines (115 LE-s változat), 94 ezer km futásteljesítménnyel, vezetett szervizkönyvvel.
Köszönettel:
Krisztán
Kedves Krisztián!
Az autó 2 millió és 2,5 millió közötti áron mozog jelenleg a piacon.
Üdvözlettel:
KeSMustang