Tisztelt Nepperűző!
Mi a véleménye a VW csoport 1.9 PD TDI motorjairól? Egy 2004-2006 közötti dízel Bora, Octavia vagy Golf vásárlásán gondolkodom. Ezen dízel motorok mind PD TDI-vel szereltek. Az eladósorba került ilyen autók többsége véleményem szerint már mind 200 ezer km felett jár, attól függetlenül, hogy km óra állásnak mit jelölnek meg.
Az adagolós TDI-k legendás megbízhatósgáról, illetve strapabíróságáról sokat hallottam, de mi a helyzet a PD TDI-vel? Érdemes egy ilyen autót megvenni használtan? Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Adam
Tisztelt Uram!
A PD elemek élettartamát a korábbi adagolókhoz képest érzékenyebben befolyásolja a gázolaj és a motorolaj minősége (a motor felől is kap kenést). A rossz minőségű gázolaj a tapasztalatok szerint jobban növeli az ezredpontosságú illesztéseket, és gyakran elmarad a megfelelő karbantartás az előírt minőségű olajokkal, ezért 150 000-és 250 000 km között számítani kell a cserére. Ugyanakkor járnak olyan autók is a szervizben, amik eredeti PD elemekkel már 350 000 km felett járnak. Sajnos dízeleknél akármilyen módon megy is a befecskendezés, idővel elfáradnak a rendszer elemei (lásd commonrail rendszerek fúvókái). Dízelnél ez benne van a pakliban, ezért nem érdemes évi 30 000 km autózás alatt dízelt venni.
Tisztelt Címzett!
Opel Omega B vásárlása előtt állok, legalábbis ezt szemeltük ki, közösen.
Mindenképpen a 2.5-ös V6-os benzines, vagy a háromliteres MV6, ami szóba jöhet, lehetőleg kézi váltóval.
Mit javasol, ezen autó megvásárlása esetén, mi lenne az, amit nagyon meg kellene nézni, illetve figyelni kell rá?
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy mivel a kézi váltóval szerelt példányok elég ritkák, az automata váltóról tud valamit mondani, megbízhatóság, vagy ennek ellenkezőjével kapcsolatban?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdv.: Takács Andor
Tisztelt Uram!
Nemrég cserélt le egy ügyfelünk egy ilyen autót egy Honda Cityre, és nagyon boldog, hogy végre nem kell hitelt felvenni a tankolásokhoz. Az autó nem megy, viszont sokat fogyaszt ezekkel a motorokkal. Minősége nem túl fényes. Egyetlen változatát javaslom: Omega B2, dízelmotorral (a 2.0 literes DTi, és a 2.5-ös BMW is tartós motorok).
Vásárolnék egy autót, ezzel kapcsolatban kérném a segítségét. Az autó itthon van, de olasz papírjai vannak. Az adásvételi félig van kitöltve (olasz részről), és kétnyelvű( nincs rajta személyi szám pl. csak név+lakcím) Itthon egy magyar embernél van, akinek meghatalmazása van arra, hogy itthon eladhatja. Forgalmi+törzskönyv van.( az autó az olasz nevén van.) Nekem kicsit gyanús a helyzet. mit javasol?
Köszönettel:
A
Tisztelt Uram!
Én az ilyen történetektől mindenkit óvok, kollégáimmal együtt. sok csalással találkoztam, amik hasonló módon kezdődtek. Vegyen olyan autót, aminek Magyar papírjai vannak, vagy szerződjön a külföldi tualjdonossal személyesen. Honnan tudja, hogy az Ön elé tolt kitöltetlen papírból nincs még 3 darab, amivel egy párszor még eladhatta a kocsit a meghatalmazott? Mi a garancia, hogy eredetiek az aláírások?
Érdeklődnék, hogy 1998-as évjáratú Renault Megane 1.9DTi(98le) autóm mennyit ér. Az autóban 285 000km van de jó allápotú. Felszereltség:
ABS,centrálzár, elektromos ablak, elektromos tükör, manuális klíma, plüss kárpit, szervokormány, vezetőoldali légzsák.
Tisztelt Olvasónk!
Amennyit adnak érte, mivel sok benne a km. A magyar vevők ebből a szempontból olyanok, mint egy naív elsőbálozós kislány. Az emberek többsége elhiszi, hogy a külföldről behozott 4 éves dízelautóban csak 79 000 km van (valószínűleg évente ment ennyit). Az országban valami csoda folytán a legtöbb autó 200 000 km-t megy, utána megáll az órája. Ha ránézünk az internetes hirdetésekre, az egyik oldalon pl a kb 100 000 hirdetésből mindössze 6000 autó ment többet ennél. A valós arány minimum 20% lehet. Aki meglátja autója km óra állását, el fog szaladni, és megveszi drágábban az óra szerint hihetetlenül keveset futott, szervizfüzet nélküli, de szemlátomást rosszabb bőrben levő autót máshol, drágábban. Utána pedig szídja, hogy milyen vacak ez a Renault, hogy 100 000-nél (ami valójában 300 000 km) széthullott a váltója, motorja, stb-je.
Amíg nem tanuljuk meg, hogy egy jól karbantartott autó (amin a lelkiismeretes tulaj néhány drága javítást már dokumentáltan elvégeztetett, és vigyázott rá) akár 400 000 km-t is elmegy mielőtt széthullik, hosszú idő alatt tudja csak megtalálni a gondolkodó vevőt, aki a valós értékét megadja az autónak. 750-ért hirdetném meg, ha tényleg szép és jó. Vagy jön egy nepper, elviszi 500-ért, visszadobja az órát 150-re, és eladja 800-ért.
Tisztelt Totalcar!
Szóval én is 1-1,5 millió között szerenék autót vásárolni. Mivel szeretek vezetni, fontos a vezetési élmény a választásnál. Városban illetve autópályán is egyaránt használnám. A fogyasztásnál jó lenne ha 10 alatt lehetne tartani. Benzin, dizel mindegy. A felszereltségi szintnél a sok extra jó lenne. Amiket nézegetek Saab 9-5 99-03 2,0t-2,3t. Ha van jó ötlet szeretettel várom.
Üdv:
Csaba
Tisztelt Uram!
A Saab ebben az árkategóriában érdekes kaland. Ritka autó, és kevés van a piacon, ebből eredően egy külön kis világ. Az összegyűlt tapasztalataink alapján:
A 98-2002 közötti 9-5-ösök jó konstrukciók, bár gyakori, de kiszámítható hibákkal. Pl: a gyújtáspanelnek nincs hűtése, nyáron melegben egyszerűen elromlik (nem túl drága a csere), a kijelzők (SID panel) pixeljei szoktak eltűnni, ezt fel tudják újítani 50 ezer körül. Automataváltó elektronika időnként megadja magát, amihez szét kell szedni a váltót, és ez drága. A 2.0t nagyon pörgős, le van könnyítve, inkább a 2.3t-t válassza. Ez a motor finom vezetés mellett ötsebességes kézi váltóval tudni fogja a 9 litert, egyébként ha nyomja neki az ember, könnyen megeszik a 10-15 litert. Ha a futómű kopog, nem kell megijedni, az alvázkeretben sok a szilent (5-6 db), ami nem bírja az itteni útviszonyokat, de olcsó a cseréjük.
Mindenképpen keressen garanciális autót, márkakereskedésben, igazolható előélettel, vannak a típusra szakosodott, korrekt vállalkozások.
Üdvözletem!
Szemet vetettem egy márkakereskedés által kínált 3 éves dízel Kia cee'd-re 100 ezer körüli kilométeróra-állással. A képek alapján jó állapotúnak tűnik, ráadásul még 4 év teljeskörű gyári garancia van rá. Érdemes bevállalnom ennek fényében a dízelekkel járó többletkockázatot, vagy nézzek inkább másik autó után? Bízhatok a márkakereskedésből vett használt autókban, vagy ilyenkor is érdemes elvinni valahová máshová állapotfelmérésre? Megéri egyáltalán ennyi kilométerrel megvenni?
Köszönöm.
Tisztelt Olvasónk!
Valós 100 000 km nem sok, még jópár gondmentes km-t várhat az autótól, emiatt ne aggódjon. A garancia feltételeket olvassa el, amennyiben nem kötik túlzott kiadásokhoz az érvényességét, és tényleg sok mindenre kiterjed, akkor ennél biztonságosabban nem vehet használtautót. Ha nem bízik a kereskedésben, vigyen magával egy szerelő ismerőst, aki észre tud venni javított, cserélt karosszéria elemeket, rendellenes zajokat, hiányzó dolgokat.
Az lenne a kérdésem, hogy mire kell odafigyelni egy külföldi (Németországból) behozott kocsinál! Miket kell elintéznem, (rendszám, átírás, eredet vizsgálat stb), mi alapján számolják a reg. adót, meddig lehet "E"-s rendszámot használni, azt hol lehet kiváltani? (a cél: egy VW Bora 1.9 TDI 110LE, 1999es év. 3000 euro)
Szóval miben tér el egy M.o. vásárlástól egy uniós?
Köszönettel: Szabó Sanyi
Tisztelt Szabó Úr!
Legyen meg az autó Fahrzeugschein-je és Fahrzeugbrief-je (2005 után ezeket átkeresztelték Zulassungtsbescheinigung I-II-re), az ott szereplő tulajdonossal szerződjön. Én mindig kétnyelvű szerződéssel vettem kint a járműveimet, így nem lesznek fordítási költségei. Kérjen kölcsön, ha van ismerőse, egy nemzetközi P-s rendszámot, (egyébként 100 Euro a rövid 4 napos ideiglenes német rendszám biztosítással együtt) azzal hazahozhatja a kocsit. Itthon egyedi forgalomba helyezést kell kérni, műszaki vizsgával, a Közlekedés Felügyeletnél. Ez alapján Vámhivatal szabja ki a regisztrációs díjat (kalkulátor fent van a neten), utána az Okmányiroda adja ki a forgalmit. Az E-rendszám 13 585 Ft, plusz ideiglenes forgalomban tartási engedély, ez még 3500 Ft, ezt max. fél évig, de legfeljebb dec 31-ig használhatja. Okmányiroda adja ki, műszaki vizsga után.
Kedves Totalcar
SUV vásárlását fontolgatom. Az információszerzés rögös utján eddig két modell keltette fel az érdeklődésemet a Nissan X-Trail és a Mitsubishi Outlander. Van-e valamilyen nagyobb típushibájuk, ill. fékezés terén melyik a jobb? Igaz-e , hogy a Renault ill. VW diesel motoron a japánok kicsit módosítottak úgy mint pl. hengerfej? Motorjaik megbízhatóbbak mint az "erdeti"? Válszát előre is köszönöm.
Tisztelettel:
helloszasza
Tisztelt Olvasónk!
A Mitsubishiben változtatás nélküli 140 LE-s PDTDI VW motor van, VW sebességváltóval (később 2.2 HDI Peugeot lett). A Nissanban pedig tudomásunk szerint az eredeti Renault. Megbízhatóságuk olyan, mint az eredeti helyükön. Nagyobb típushibákról nem tudunk. Az X-Trail sokkal robusztusabb és jobban bírja a terepet, az Outlandert inkább a városi terepjárók közé sorolnám Ennek megfelelően utóbbi kevesebbet fogyaszt, előbbiről pedig korabeli tesztek a melegfékezés gyengeségét emelték ki. Kb 2x annyit adtak el Magyarországon az X-Trailből, így nagyobb az állomány, amiből több esélyjel talál egy jó állapotút.
Tisztelt Nepperűző!
Második autónak keresek erős (200 LE feletti) lehetőleg 4 kerék meghajtású és 4 személyes megbízható japán autót, mivel tudomásom szerint ilyeneket csak ők gyártottak. Végigfutva a fejemben elsőre a Subaru Impreza wrx és a Mitsu EVO jut eszemben, de azokból jó állapotút 3 millió Ft alatt nem igazán találtam. A 2 közül valamelyik lesz a távoli jövő, most viszont valami olcsóbb autóra lenne szükségem, ami egy esetleges nagy felújítás után már megbízhatóan szolgálna évi kb 10 000 km-t. Szóba jöhet még a 2 ülés ellenére a legendás Honda S2000, elsősorban mert nem turbós, félek az öreg autó + turbó párostól. Suprát, Skyline-t, NSX-et normálisat nem is találtam a magyarországi kínálatban, a külföldiek ára pedig horror. Valamint rátaláltam egy titkos mai szemmel nézve is high-tech favoritra: a Mitsubishi 3000 GT VR4-re.
Keret felújítással együtt 2 millió Ft.
Érdemes-e ilyen szűk pénztárcával ilyen kocsit keresni? Mire számítsak?
A választ előre is köszönöm!
Üdv: Szabolcs
Kedves Szabolcs!
Véleményem szerint is kevés a 2 millió Ft ilyen célra. Ha csak élményautó kell, inkább gyűjtsön, mert ennyiből egy romos autót megvehet, amit aztán még egyszer ennyiből iszonyú időráfordítással tud majd csak feljavítani.
Tisztelt Nepperűző!
Nemrégen alapítottunk céget és szükségessé vált egy platós igavonó beszerzése ami 20q fát elbír a "hátán" és nem adja meg magát a második héten. A vásárlási szempontok : kb 1,5 millió alatt legyen és hitelezhető.
Most a Hyundai H1 és a KIA 2500-2700 között vacilálunk csak egy kicsit aggaszt az ha szervizelni kell őket viszont ár érték arányban nagyon jónak tűnnek... De nem zárkózunk el mástól sem. Valami tanácsra lenne szükségünk, hogy mit is lenne érdemes vásárolni. Előre is köszönöm a tanácsot.
Üdv: Sanyi
Tisztelt Uram!
Az említett típusok nem bírnak el 2 tonnát. Volkswagen LT, Mercedes Sprinter kell erre a célra. Amúgy faszállításra legjobb a Csepel teherautó. Egy 344-es ha meg van csinálva, a világból kimegy, és a 2 tonnás terhelésnél csak nevet, papíron is 3 tonnát bír, a valóságban meg egy ismerősöm rendszeresen 4 t körül használta gond nélkül. Több száz M-zárolt Csepelt adott el a Honvédség az elmúlt 10 évben 1000-2000 km futással. Fele pénzből vehet egy ilyet, és élménynek sem kutya. A hitelt elfelejtheti. Ha nem mennek vele sok km-t, egy vállalható alternatíva lehet.
Tisztelt Nepperűző!
Autóvásárláson gondolkodom. Először 10 évnél fiatalabb Golf 4 kombin, vagy Fabia kombin gondolkodtam, de most a látóterembe került a Volvo V40 kombi is.
A lényeg, hogy mindenképp kombira van szükségem, illetve mindenképp benzinesre, és lehetőleg egy nem túlságosan szervízigényes típusra.
Amit nem értek, túlságosan olcsónak találom a benzines V40-es kombik árait a hasznaltauto.hu-n. Van ennek vajon valami különös oka? Van valami különös gond a 11-12 éves volvo kombikkal?
Netán túl magas a szervízigényük?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdv.
Jani
Tisztelt Uram!
A benzines Volvo V40 nem véletlenül nem tartja az árát. A Mitsubishi és Renault részegységek valahogy nem barátkoztak össze a svéd acéllal a korai modelleknél. Gyakori a váltóhiba, és az elektromos hibák. Az 1.6-os benzines nagyon lomha, a fogyasztása sem kevés. Az 1.6-os Golf kombi jó választás, időnként a légtömegmérő kér egy takarítást, vagy idővel cserét (csak a belseje is cserélhető), nem drága javítás. Menetdinamika, értéktartás, fenntartási költségek mind a Golf felé billentik a mérleget.
Tisztelt Nepperűző!
Sokak véleményét hallgattam már meg, hogy milyen használtautót vegyek, vagy ne vegyek. A Peugeot 406 és a Mitsubishi Carisma típusokkal szemezek már egy ideje, mindkettőből 2003-2004 évjáratot. Mondták, francia autót ne vegyek mert mindig lesz vele valami baj, aztán mondták, japán autót ne vegyek mert drága az alkatrész. Dízelt ne vegyek, mert drága szervizelése, benzinest ne vegyek mert sokat fogyaszt. De azt senki nem mondja meg, hogy mit vegyek 1,2 millió körüli jó állapotú, középkategóriás autót. Peugeot 406 vagy Mitsubishi Carisma? Mi a tapasztalat ezekkel az autókkal? Válaszát, tanácsát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Viktor
Tisztelt Viktor!
A sztereotípiákban van igazság, de persze néhány kivétellel találkozik az ember. A 406-os Peugeot az egyik ilyen. Nagyon jól sikerült autó, akár a takarékos 1.8 benzines, akár a HDI motorokat nézzük. Komfortban, vezetési élményben messze a Mitsubishi felett áll. A műszerfal elektronikája szokott néha megőrülni, ilyenkor a műszerek hajlamosak össze-vissza mutatni, vagy pl. a szellőzőventillátor önállósítja magát. A Mitsubishi egy meglehetősen lélektelen, dobozszerű auto, nem túl szép és minőségi belsővel és igen, drága alkatrészekkel. Az első futómű hajlamos a túl korai lógásokra, nyöszörgésekre. Ezenkívül viszont egy jó minőségű, tartós kocsi.
Autóvásárláson gondolkodom, és felmerült az LPG-s autó vásárlásának lehetősége, mivel a cél a gazdaságos üzemeltetés. Kérdésem az lenne, hogy mire kell figyelni egy LPG-vel szerelt használt autónál? Mit kell tüzetesebben megnézni? Felmerült, hogy egyáltalán érdemes-e ilyen autót, venni mivel a tényleges km futása ezeknek vélhetően magasabb az átlagnál.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel, Tamás
Tisztelt Uram!
Ha szakszerűen szerelték be a gázszettet, korróziós gondokkal nem kell számolni. Sajnos szervezetten csak a Skoda foglalkozik a kérdéssel, a legtöbb általunk eladott LPG auto is ilyen márkájú. Az LPG üzem a motor mechanikának, katalizátornak jót tesz. Tapasztalataink szerint ezekre a részegységekre a tiszta, korommentes égés jó hatással van, elég megnézni egy 15 000 km-t futott gázos auto nívópálcáján a mézszínű olajat. Ahol gondot jelenthet a gázos üzem, az a benzintartály gumialkatrészei. Ha tisztán gázos üzemben volt használva az autó, a benzintankban levő 2-3 éves üzemanyag olyan változásokon megy át, ami idő előtt elöregíthet egyes gumielemeket. Ezek hibája viszont a benzinszagból észrevehető, és az esetleges javítás sem visz csődbe. Mivel sokkal olcsóbb a gázos autóval járni, és használtként már csökken a gáz miatt felár, mindenképpen jó ötlenek tartom, ha gázos autót keres.
Üdv.,
Weltauto
Kedves Nepperűző!
Remélem jó helyre írok. Kis családom kinőtte a jelenlegi 3 éves, vadonatújonan vásárolt Suzuki SX4-est. Úgy gondoltam, hogy kinézek a neten nekem tetsző árú/kinézetű 7 személyes járgányokat, ha lehet, budapesti kereskedésekben, és elviszem a kocsit, adjanak rá ajánlatot, "becserélném" a náluk kinézett delikvensre. A céltípusok a Sharan/Galaxy/Alhambra vonal, vagy a Renault Espace lenne, mindegyik 1,9 l-es dízelmotorral, cca 2001-2004-es évjáratból, klímával (mindegy milyennel), ISOFIX-szel, 2 millió forintos árig bezárólag (a tervezett családméret nagyjából meg is töltené ezeket a kocsikat, és nem szeretnék 3-szor cserélni...). Az állítólagos (vagy valós :) ) futásteljesítményt nem is nézem, az állapot érdekel.
A probléma ott kezdődik, hogy sem én, sem a család bármely elérhető tagja nem konyítunk az autókhoz a vezetésükön kívül. Tehát a kérdéseim:
1. Jó ötlet-e részemről, amit felvázoltam, feltéve, hogy viszek magammal az ajánlatkérés és első szemle után egy hozzáértő embert?
2. Tudnának-e ajánlani olyan konkrét, MEGBÍZHATÓ budapesti, vagy környéki szakembert, aki megfelelő díjazásért eljönne, megnézné a kiválasztottat, vagy szervizt, ahová el lehet vinni egy ilyen dízel hétszemélyest?
Válaszukat és segítségüket nagyon köszönöm:
Lepesi György
kiscsaládos
Tisztelt Lepesi úr!
Ebben a szegmensben nagyon sok az importautó. Óvakodjon a külföldről behozott példányoktól. Lehet, hogy jobban felszereltek, de garantáltan követhetetlen, vagy hamíisított az előéletük. Javaslom, hogy olyan helyen vegyen autót, ahol valamiféle műszaki garanciát is adnak hozzá, ezzel sok kockázatot kizárhat. Vétel előtt célszerű elmenni el az eladóval egy nagyobb márkaszervizbe, ahol 6-8000 Ft körüli összegért csinálnak egy komplett állapotfelmérést. Így csökkentheti a mellényúlás veszélyét.
Igazán minőségi különbség nincs az említett típusok között, talán az Espace hajlamosabb az elektromos hibákra, de motorikusan az is jó.
Üdv.,
Weltauto
Üdvözletem,
olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy van egy lejárt külföldi okmányos autóm. Gázzal szerelve. Külföldön rakták bele a gázt. Milyen papírok szükségesek ahhoz, hogy forgalomba tudjam helyezni? Megvan hozzá a kinti adásvételi, kinti gázpapír, vámpapírok, kinti forgalmi. Ezek az okmányok elegek-e ahhoz, hogy gond nélkül forgalomba lehessen helyezni? Tudom, van még reg. adó, ilyenkor hatósági műszakira kell vinni és a tartályt is nyomáspróbáztatni kell. Ezek után elvileg forgalomba lehet helyezni?
Köszönöm válaszát!
Tisztelt Olvasónk!
Jól tájékozódott, ez a teendő: az autót a lakhely szerint illetékes Közlekedési Felügyeletre el kell vinni egy forgalomba helyezés előtti műszaki szemlére. Itt elmondják, hogy milyen további vizsgálatra van szükség. Amennyiben a tartály jóváhagyott (beütött E-jel), és van hozzá tanúsítvány, annak lejárati dátuma a tartályban is be van ütve, és még nem járt le, nem kell nyomáspróba, elég egy gázbiztonsági szemle egy autógázos szervizben.
Üdv.,
Weltauto
Tisztelt Nepperűző!
Érdeklődni szeretnék, hogy egy 91-es Toyota Carina II-esnek mi a reális ára. Garantáltan 230 000 km-t futott, klímás, elektromos ablakos, jól felszerelt. 1998 cm3, 121 Le. Szervizkönyve vezetett, számlák is megvannak.
Köszönöm
Krisztián
Tisztelt Uram!
Az autó 250 000 - 300 000 Ft-ot ér, ha jó állapotú. Érdemes felemelni, fékcsöveket, üzemanyagcsöveket átnézni. Olajfolyást, féltengely gumiharangokat, kormánymű gumiharmónikát ellenőrizni. Katalizátort megütögetni, ne zizegjen. Karosszériajavításra utaló nyomokat keresni. Amennyiben a rozsda még nem jelentkezett a kerékjáratokban, érdemes megvenni, stapabíró autó hatalmas csomagtérrel.
Üdv.,
Weltauto
Kedves Nepperűző!
Egy 10 éve egy tulajdonosnál lévő Audi 100 Quattro-t szeretnék megvenni (egy skandináv országban). Az világosan látszik, hogy a magyar trükköket nem játszották el vele (visszatekerés, sufnituning, stb...), és rendszeresen szervizelték.
A kérdésem: milyen pontokat érdemes megnéznem, amelyek laikus szemmel is ellenőrizhetők, és nagyban valószínúsítik a normális műszaki állapotot?
Köszönettel:
G
Tisztelt Olvasónk!
Az autónak nincs különösebben gyenge pontja, a V6-osok elnyűhetetlenek. A karoszéria horgany bevonatú, így ha nem sérült, nem fog korrodálni még ennyi év után sem. Az alapjáratot egy elektromos szelep szabályozza, ami rendszerint megadja magát. Olcsón javítható. A quattrónál hátul a futóműszilentek szoktak szétmenni, ez sem drámai költség. Ennyi idős autónál vétel előtt fontos megemelni, fékcsöveket, üzemanyagcsöveket átnézni. Olaj ne folyjon sehonnan, féltengely gumiharangok, kormánymű gumiharmonika ne legyen kiszakadva, illetve számítson ezek árára az alkunál. Vegye meg, ne habozzon. Ha az ár rendben van, egy olcsón fenntartható élményautója lesz.
Üdv.,
Üdv!
Lassacskán meg szeretném venni életem első autóját. Kb 300 ezer Ft-ot szánnék rá. Tanácsot szeretnék kérni, hogy mit ajánl? Nézegettem Corsákat, de jobb állapotúak 300 ezertől kezdődnek, nekem meg abban már benne kéne lennie az átírásnak is. Fiestát láttam olcsóbban, egész szép állapotban. A kérdés az, hogy érdemes e egyátalán ilyen kategóriájú autót vennem? Jelenleg nagypapám 20 éves 1300-as Lada Samaráját hajtom. És van egy Aprilia SR robogóm, de úgy gondoltam azt eladom és annak az árát kiegészíteném. Esetleg beszéljem rá a papámat és számítassuk be a szamarat? Egyátalán van még olyan kereskedő aki beszámít egy Ladát?
Köszönettel:
Bálint
Tisztelt Olvasónk!
Első autóm egy Bogár volt, és gyönyörű emlékek kötődnek hozzá. Majd ha a fiam olyan korba ér, megkapja a már pár éve félretett Bogaramat (ez már egy másik). 250 000-ért már kapni jót, ezt javaslom. Egyszerűen javítható, könnyen megtanulhatja rajta az autózás szebbik korszakának fogásait, mint gyújtásállítás, szelephézag állítás, zsírzás. Mindezzel együtt egy olyan autó, ami ha benzin és olaj van benne, elmegy a világ végéig. Ráadásul ha majd pár év múlva el akarja adni - ha csak nem lakta le nagyon - még többet kaphat érte, tehát befektetésnek sem rossz. Corsa, Lada esetében ez az értékmegtartás és a csajok rajongási effektusa elmarad. Ha Bogár mellett dönt, akkro viszont ígérje meg, hogy nem vágatja le a tetejét!
Üdv.,
Weltauto
Tisztelt Nepperűző!
Elérkezett az idő, hogy lestrapált, de remekül megszolgált Suzuki 1.3 Swift ('93) csodabogárgyöngyszemembe sem több kilométert, sem több forintot nem kívánok beleadni, és egy számomra új, de a piac irányából nézve használt gépjárművet szeretnék vásárolni. Eleddig csuppa japán kategóriában gondolkoztam, olyan másfél milka tehéncsoki lenne rá beáldozható a családi malacos perselyből. A kiszemelt áldozatok között Honda Civic, Mazda 6, Toyota Corolla versenytársak szerepelnek. Az lenne a kérdésem, hogy Ön melyiket ajánlaná ezek közül jó szívvel? (Vagy ilyen árkategóriában mi számít titkos favoritnak egy szuzkás káder káderesnek?)
Üdv,
PíTí
Kedves PíTí,
másfél millióból már könnyen kapni első gazdás, lenyomozható Civicet és Corollát, van sok belőlük a piacon. A megbízhatósággal nincs baj egyiknél sem, ha nem voltak törve, a korrózióval sem lesz jó ideig gond. A matematikai esélyek nem kedveznek a Mazdának. Ebből sokkal kevesebbet adatak el anno, így a piacon is kevesebb van, általában csak több pénzért lehet ismert előéletű, jó állapotú autót venni.
Üdv.,
Weltauto
Üdv,
Volt egy családi autós cikk olcsón fenntartható használt autókról.
A kérdésem, hogy mit tudnak/tok ajánlani, ha egy 7 fős családról van szó, és nem szeretnék sok milliót költeni egy mai műanyag autóra, hanem olyat keresek, ami kis törődéssel, vállalható szervizigénnyel még sokáig elvisz. Nagyon tetszik Csikós felfogása, én is hasonlóan gondolkozok: csak azért, mert egy autó öreg, az még nem feltétlenül rossz.
Köszönöm
Tamás
Tisztelt Uram!
Sajnos ki kell, hogy ábrándítsam. Egy idősebb autó nem lehet olcsón megvehető és olcsón és kevés időráfordítással fenntartható. Ha ez így lenne, néhány autómániás tehetős bohém kivételével minek venne bárki is új autót? A három jellemző egyszerre sohasem teljesül úgy, mint a jó olcsó és gyors munka. A hivatkozott cikkben szereplő autók 11-13 litert esznek - tapasztalataim szerint kizárólag nagyon kíméletes vezetési stílusnál. Ebben az árkategóriában 7 személyes autót nem tudok ajánlani. Ami van eladó, mind olyan, ami talán elmegy a következő vizsgáig, de utána sokezres összeget kell folyamatosan beletolni, ha hosszú távra gondolkozik. Ha nem szeretne sokat foglalkozni a javítgatással, beázással, téli nem indulással, és biztonságban szretné tudni a családját (mindenkinek biztonsági öv, és fejtámla), legalább 1.5-2.0 millió Ft kell ahhoz, hogy egy jobb állapotú VW T4, Toyota Hiace, Renault Traffic kisbuszt megvehessen. Mindhárom típus megbízható, tartós autó kb. ebben a sorrendben, de sok buktatóval az üzemeltetési körülmények miatt. Nyugodtan adhat egy fél évet is egy kevéssé fényezett, hidegen jól induló, nem füstölő, szép belsejű, találására, mert borzasztóan lelakott, vagy túlárazott autók uralják a kisbusz piacot.
Üdv.,
Weltauto
T. Totalcar!
Már egy ideje autóvásárláson gondolkodom, de nem jutok dűlőre. Milyen a jó használt autó 1 millió forintért?
Nincsenek sztereotípiáim, az olasz autókat is kedvelem. Ami nekem fontos, hogy autópályán kellemesen lehessen vele utazni, legyen benne klíma és egy közepes dízelmotor, valamint kvázi megbízható legyen.
Milyen típusokat ajánlotok? A IV. Golftól kezdve eljutottam a Lancia Lybráig is, de fogalmam sincs, mit kell nézzek.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv!
Tisztelt Olvasónk!
Mekkora autó kéne, mire használná? Ha nagyobb, akkor inkább egy benzinest fog ennyiért találni, pl Golf IV, Astra, Octavia, Focus, ha elég a kisebb, és mindenképpen dízel, akkor esetleg egy 7-8 éves Thalia, vagy kicsit öregebb Corsa, Polo…
Érdemes olyat választani, amiből sokat adtak el itthon, mert ahhoz olcsóbb az alkatrész, és bontott is könnyen akad. Olyan kereskedésben vegyen autót, ahol hosszú távú ügyfélkapcsolatokra törekszenek, ld. korábbi poszt ezzel kapcsolatban.
1 évig külföldön fogok dolgozni, cipruson, és kellene egy autó. Egy autókölcsönző cég ad el pár Mitsubishi Carisma 1.3 2003-ast 2500 EUR körül (ABS, légkondi, légzsák). Megéri? Frissen szervizelve, vizsgáztatva.
1. Nem tudom mennyire jó ötlet korábbi bérautót venni, egyrészt sokan használták már, másrészt meg gondolom rendszeresen volt szervizelve.
2. A "népítélet szerint" jó autó, de csak az 1.6-ról találtam véleményt. Nem túl kicsi az 1.3-as motor ehhez az autóhoz?
1500-1800 körül lehet kapni 1995 körüli Hondákat (pl. Civic), Mazdákat (323, 626). Mit tanácsol? (légkondi feltétel).
1. A bérautó Magyarországon jó vétel lehet ha nem volt komolyabban sérült, és nem egy vadállat használta, főleg ha egy nagy nemzetközi bérautós cég adja el. A leharcoltság azonnal meglátszik rajta, a gyári garancia pedig biztosíték, hogy ne legyen meglepetéseink. Ezeket márkaszervizbe hordták, szakszerű karbantartást kaptak, sokszor céges autóként futottak, akár végig egy dolgozó keze alatt (persze vannak kivételek). Cipruson nem tudom, hogyan működik a rendszer. Egy márkaszervizben történő átvizsgálás sokat segít a döntésben.
2. Magyarországon nem árulták az 1.3-as Carismát, ilyet még mi sem láttunk. Próbálja ki, hogy mennyire erős.
Inkább kicsivel többért vegyünk jót, mint kevesebbért rosszat: újjáépíteni sokkal drágább egy autót, mint eleve jóként megvenni, és javítás nélkül továbbadni pár év múlva.
Kedves Nepperűző! Pár hete agyalok és próbálok tájékozódni, hogy a család bővülés miatt esedékes nagy csomagterű autó ügyében mit is lenne a legjobb vásárolni. A babakocsi és a gyermek járulékos csomagmennyisége miatt nagy szedán, egyterű vagy kombi az irányvonal, de a fő kérdés: max 2 millióért egy 5-6-7 éves Opel Vectra, egy Saab 9-5 vagy esetleg 1 Volkswagen a legjobb megoldás? Előre is köszönöm a választ, az iránymutatást.
Üdv, Szalkai Gergő
Kedves Gergő!
Ízlések és pofonok különbözőek. Kérdésére nehéz objektív választ adni. Néhány tipp, amivel szolgálhatok:
Ritka, nagy teljesítményű autót (Saab) nem javaslok csak azért, hogy a babakocsi beférjen. Ennyi pénzből lehet, hogy talál jót, de ha valami elromlik rajta, az felboríthatja a családi költségvetést (feltéve, hogy nem úri passzióból szán ennyit autóvásárlásra). Ha csak a méretet, gazdaságosságot, megbízhatóságot nézzük, az Opel Zafira, VW Touran, VW Caddy Combi jó választás. Tartósság, méret tekintetében utóbbi talán a legjobb, ha az ember megbarátkozik a kicsit puritán belsejével, kellemetlenebb rugózásával. Haszonjárműnek készült, és elképesztően sokat kibír (az élet pofonjaiból és súlyból is). Octavia kombival is nagyon jók a tapasztalataink, még a rendőrök sem tudták elpusztítani őket. De francia és olasz autóból is választhat, pl. a Megane Grandtour is jó döntés lehet. Legalább ilyen fontos a típus fajtáján túl az autó állapota, az előéletének megismerhetősége, az eladó személye.
Tisztelt Nepperűző!
Egy Opel Astra H Caravan-t szeretnék vásárolni a közeljövőben. Találtam is egy megfelelő darabot (3 éves, első tulajdonostól, külseje-belseje kitűnő), minden tekintetben megfelelne az elvárásaimnak, de 160 000km van benne. Az elöző autóba 8 év alatt 70 000km-t hajtottam bele, szóval évente alig 10 000km-t megyek a kocsival. A kérdésem, hogy mennyire érne meg nekem ezt az autót megvenni figyelemben véve, hogy évente mennyi közlekednék vele. A sok kilométer miatt az ára is kedvezőbb, mint a többi hasonló felszereltségű. Illetve, hogy még milyen problémák jöhetnek elő ennyi km utan, melyik alkatrészek cseréje lehet szükséges a közeljövőben?
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelt Uram!
Általános kérdést vet fel, ami sokunk fejében felmerül, amikor a használtautó piac kínálatát pénztárcánk vastagságával hasonlítjuk össze. Persze, hogy a keveset futott autó elvileg biztosabb, kisebb valószínűséggel szorulunk nagy javításokat finanszírozni a használat során, tehát inkább olyat keressen, mert azzal jobban jár, még ha drágább is. DE! Magyarország speciális helyzetben van, ahol a “digitalis km órák beszabályozását“ szabadon hirdetik úton-útfélen. Írja csak be a gugliba. Vajon mi szabályozni való van egy digitalis km órán? Szóval amíg a törvény nem csap le erre az iparágra, Magyarországon nem lesznek 170-180, plane 200 ezer km feletti futásteljesítményű eladó használtautók. Most nincsenek, nézze meg az interneten. Az egyik legnagyobb nyitott autós hirdetési portálon az autók 6%-a futott többet, mint 200 000 km. Reális? Szóval a km óra által jelzett számot csak akkor vehetjük komolyan, ha megbízható az eladó, vagy van az autóhoz szervizfüzet, és a pecsétek alapján véletlenszerűen kiválasztott olajcserét a felhívott szerviz igazolni tudja.
Összegezve, a keveset mutató km órák többsége mögött is sok valós km van. Ha az Ön által kinézett auto szervizelése nyomon követhető, ellenőrizhető, és az auto ára kellően alacsonyabb, mint egy biztos forrásból származó keveset futotté, nem kell megijedni a magas futásteljesítménytől. Az Astrák megbízható autók, nagyobb mechanikai meghibásodásokra még jópár évig nem kell, hogy számítson.
Használt autót vennék ismerőstől. Problémám, hogy ő az adásvétel után - ami 2009-ben volt - nem íratta át a saját nevére. Kérdésem, ha megkötöm az adásvételi szerződést, átírják-e így az én nevemre, és ha igen, nekem származik-e többletköltségem, vagy hátrányom az előző tulajdonos hanyagságából?
A 304/2009. (XII. 22.) Korm. rendelet előírja, hogy a jármű tulajdonjogában bekövetkezett változás bejelentését a változástól számított 5 munkanapon belül az eladó tulajdonosnak a tulajdonjog változásáról készült, teljes bizonyító erejű magánokirat benyújtásával, vagy megküldésével kell teljesítenie. A rendelet az okirat kötelező tartalmi elemeit is meghatározza. Ha a tulajdonjog nem tisztázott, a hatóság a gépjárművet kivonja a
forgalomból. Ezt a szabályt alkalmazzák az Okmányirodák 2010.07.01-től kezdve. A régi adásvételivel tehát semmire sem mennek. Amennyiben az autót még nem vonták ki a forgalomból (a kettővel ezelőtti tulaj azóta fizeti a teljesítményadót?), akkor célszerű az ismerőse előtti tulajt megkeresni, és ismerősének egy mintaszerű szerződést kötni vele.
Mindenki érdekelt ebben, hiszen Ön kösse ehhez a vételár kifizetését, a legkorábbi tulaj pedig mindaddig kapja a büntetési cédulákat, teljesítményadó csekkeket, amíg nem rendezték az átírást. Sajnos dupla átírási illetéket kell befizetni, sőt még közigazgatási bírságra is számíthat
ismerőse, de ez gondolom nyilvánvaló volt előtte.