Tisztelt Nepperűző!
Dízel autó vásárlásán törjük a fejünket. A kör leszűkült nagyjából a Renault 1,5 vagy 1.9 Dci-re, Skoda Oktávia Tdi-re vagy Opel DTi-re. Milyen véleményekkel vannak ezekkel az autókkal kapcsolatban? Mire kell odafigyelni vásárláskor? (Km. órát hiába nézzük, abba már nem lehet hinni) Melyik a legérzékenyebb a kétes eredetű üzemanyagra (gondolok itt arra, hogy a kúton se tudjuk már milyen minőségű az üzemanyag)? Illetve, ha még tud ajánlani hasonló motorral ellátott autót. Max keret 1,5Mft. Köszönöm válaszát!
Tisztelt Olvasónk!
Beszéljünk először az üzemanyag ellátó rendszerről:
A megadott értékben „adagolós” dízelt tud csak venni. Maguk az adagolók fődarab csere nélkül is általában kiszolgálják a gépkocsit annak élettartama alatt. Kivételt képezhetnek az elektronikus szabályzó egységek, szelepek, amik bármikor bemondhatják az unalmast, a legtöbbe esetben ez nem jár nagyon költséges javítással. Viszont, aki hazánkban dízelt vesz, tisztában kell lennie azzal, hogy nagyon sok dízelautó gazdája (főleg ha már kicsit öregecske a gép) bepróbálkozik a benzinkutas, kamionos vagy gázolajat szerezni tudó ismerős által kínált tuti üzemanyaggal. Emiatt nagyon sok savas vagy magas kéntartalmú, illetve vizes üzemanyaggal találkoznak a szervizek. Mivel az elosztó rendszerű adagolót az üzemanyag keni, ezért a legkisebb minőségromlás is katasztrofális következményekkel járhat a mechanikus részekre. A modernebb rendszereknél (PD, Common rail) ez hatványozottan jelentkezik.
Nincs tehát az üzemanyagra érzéketlen dízel, a drága javítás kockázatát sajnos be kell vállalnia, ha dízelt szeretne. Ekkor még nem beszéltünk a turbó valószínűsíthető hibáiról illetve a kopások miatt csökkenő kompresszióból adódó motorfelújítási költségekről. Akkor válasszon dízelt, ha van egy 4-500 000 Ft-os mozgókeret, amiből az esetlegesen jelentkező hibákat javítani tudja, és nem kell hónapokig állni emiatt a kocsinak.
Kedves Nepperűző!
Kérdésem nagyon egyszerű és tömör. 17 éves vagyok jogosítványom még elég friss ám autók között nőttem fel. Az lenne a kérdésem, hogy milyen olyan sportkocsit lenne érdemes megvenni amely tényleg élménydús autózást, sportautó jelleget mutat. Erre az autóra 3-3,5 millió forint áll rendelkezésemre. Típusok amelyekben gondolkoztam: - Honda S2000, Mazda RX7 ám ő elég ritka itthon, Mazda MX-5, Nissan 350z, BMW M3 1996-1998-as évjárat. Én saját igényeimnek ezeket az autókat találtam megfelelőnek illetve édesapám, aki autókkal foglalkozik javasolta őket. Felmerült egy rosszabb állapotban lévő autó megvásárlása és feljavítása ami azonban a véges keret miatt rizikós művelet. Várom válaszát, véleményét a fent említett típusokról illetve az esetlegesen felmerülő egyéb más gépjárművekről és ötletekről.
Köszönettel: Bálint
Kedves Bálint!
Leveled nálam landolt, illetve lecsaptam rá, ma én leszek az aktuális nepperűződ, ami jó is, meg nem is.
Jó azért, mert abszolút meg tudlak érteni, mivel minden – általad felsorolt autót – szeretem. Rossz azért, mert jelen állás szerint sajnos szembesítelek azzal a ténnyel, hogy ennyi pénzért idehaza maximum egy tisztességes MX-5-öst vagy nagy szerencsével egy amerikai, szürkeimportos 350Z-t kapsz. Viszont az alapfelállás jó, látom, fontos, hogy a jó végén hajtson a verda.
De ne csüggedj, mire a végére érsz, talán el is fogadod a megoldást, amit én javasolok neked. Vegyük sorban.
3-3,5 millió forint nem kevés pénz, ám nagyon szűkös tud lenni, ha az ember M3-as BMW-re vágyik. Idehaza ennyiért tisztességesen karbantartott, makulátlan előéletű E36 M3-at nem kapsz (E46-ot pláne). Éppen csak nem hajtókaros, átépített driftautó talán, de ha rám hallgatsz, akkor nem is keresel. Továbbmegyek, még az M-es BMW-k Mekkájaként ismert német piacon is forogni kell rendesen, hogy találj közel hibátlant.
Mondjuk 8000 eurótól felfelé már jó eséllyel lesz ilyen, csak ugye mire az bejön az országba, addigra kifutsz a pénzedből (ne feledd az aranyszabályt: a zseton harmada maradjon zsebben!). Ráadásul számolnod kell azzal, hogy egy M-es BMW-hez olyan pénztárca is illik, hiszen a kopó-fogyó alkatrészek (kuplung, fékek, lengőkarok) árai a gyengébb motorral szerelt verziókhoz képest magasabbak.
Nem beszélve arról, hogy egy 300+ lóerős, hátsókerekes, sperrdifis autó még egy gyakorlott sofőrnek is feladja a leckét, az M3 nem viccel és friss jogsival (bár nem vonom kétségbe vezetési tudásodat) kemény és csúnya perec lehet a vége. Mindezek ellenére az M3 (leszámítva az E46 SMG-jének rossz hírét) mindig is csodálatos autó volt, van és jó eséllyel lesz is. De 3 millióért csak sok drága problémát vennél magadnak, nem élményautót.
Az RX-7-est én szívfájdalom nélkül tudnám feledni, de ez nyilván az én hibám, a Mazdások már egyenesítik a kaszát, de akkor is leírom: a Wankelmotor jópofa dolog, de macerás, sokat fogyaszt benzinből-olajból és nyomatékszegény karakterisztikája nekem nem összeegyeztethető egy sportautóval (tudom, nyertek LeMans-t). Idehaza ezt sem mernék venni, egy M3 vagy S2000-es ellenében nem is erőltetném.
Folytatom a rossz híreket, sajnálom, tényleg, de S2000 sincs ennyiért. Mióta nem gyártják, azóta szépen, lassan kultautósodik, egy-egy tisztességes példányért legalább 4,5 millió forintot kell leszurkolni. Remek cucc, manapság a Honda már csak könnyes szemmel sírhatja vissza, csakúgy, mint az NSX-et.
De a te szemed ne legyen könnyes, hiszen két remek választási lehetőség is eszembe jutott hirtelen. Az első – jól érzed – az MX-5-ös Mazda, ami ugyan nem 200+ lóerős, sőt, még 150 sincs, de egy olcsón fenntartható, szögegyszerű és pompás kis roadster. Hosszú utakon halál (tudom, miről beszélek, volt szerencsém egy seggel végigtolni a BP-Essen távot), de egy kis ráfordítással (gumik, fékek, futómű) még pályanapokon is vigyorogtató. A 10th Anniversary MX-5 NB sokak szerint a legjobb változat volt, sperrel, 1.8-as motorral, Bilstein futóművel és hatsebességes kéziváltóval, de mindegy is, melyiket veszed, úgysem kerülöd el a metroszexuális-matricát azoktól, akik nem tudják, milyen jó kis játék.
Én mégsem ezt venném a helyedben, hiszen ha lehetőséged van rá (értsd. pénzed), akkor – ha rám hallgatsz -, ráröppensz egy patika állapotú E36 318iS-re.
Hopp, ne szaladj el a monitortól azzal, hogy mekkora hülyeség már egy M3 helyett a négyhengeres E36.
Először is 2500-3000 euró fölött már olyat találsz a mobile.de-n, hogy összecsapja a bokáját minden hozzáértő (München környékén nézelődnék.). Másodszor: hosszú utakon sem fárasztó, ráadásul tényleg elfértek benne négyen. Az M44-es motor bírja a strapát, könnyűcske, gyönyörűen pörög fel és a kupéforma csak rátesz egy lapáttal (keret nélküli ablak). Sperr ugyan nincs, de spórolsz annyit, hogy tudjál venni egyet és ne ess abba a hibába, hogy lebecsülsz egy jó iS-t, mert (szerintem) az M3 után a legtöbb vezetési élményt adó modell, annyira egyensúlyban van, bár ezért a mondatért nyilván virtuálisan megköveznek a kommentablakban. Néha még a hazai piacon is feltűnik egy-egy vételre érdemes példány.
Biztosítása, fenntartása sokkal olcsóbb, mint egy M3-nak, a kopó-fogyó alkatrészek ára a többi E36 szintjén van és akad hozzá minden. Újként, megrendelhetően, beszerelhetően. Fokozottan ügyelj a rozsdásodásra, főleg futómű és a difi hátsó felfogatási pontjainál, ne lógjon a futómű, a kuplung ne legyen szétkopva, ahogy a difi sem. Inkább vegyél drágábban, de makulátlant (amennyire lehet), hosszú távon jobban megéri.
Pláne úgy, hogy ha ügyes vagy, még mindig marad annyi pénzed tartalékban, hogy vehess négy pályagumit felniken és bekészíts pár tartalék fékbetétet- és tárcsát.
Aztán már nem marad más hátra, mint kimenni a nyílt napra és rádöbbenni, hogy mennyire jó és kezes autó a 18iS.
Üdvözlettel
Vályi István
Kedves Nepperűző!
Autóvásárlásra készülök, kb. 4 millió forintot szánnék a vételárra.
Mivel kb. 30 ezer km-t vezetek évente, dízelt szeretnék, alacsony (legalábbis a benzinesnél alacsonyabb) fogyasztással.
Most jön a gond: a (számomra) racionálisan kézenfekvő választás egy alig használt (esetleg, pár százezerrel drágában új) i30 vagy C'eed, amely mindent tud, amit egy hétköznapi autónak tudni kell, keveset fogyaszt, megbízható, és garanciális is. Ugyanakkor nagyon elgondolkodtam a Használtautó.hu-n hemzsegő 5-6 éves bálnamerciken, 7-es BMW-ken (dízelek itt is).
Egy 20 milliós autót birtokolni és annak minden kényelmét, luxusát élvezni nagyon kívánatos dolog, pláne, ha az ár ötödéért lehet hozzájutni. Érv: járnak ilyen autók 15-20 évesen is az utakon, gondolom, pár évet ki lehet egy 5 évessel is húzni. Ellenérv: oka van annak, hogy ennyibe kerülnek.
Kérdésem, hogy vannak-e olyan főbb alkatrészek, amelyeket kicserélve (akár 1 millió Ft körüli többletet erre rászánva) üzembiztos autóm lehet? Vagy ezek az autók pénztemetők és megbízhatatlanok? Világos, hogy ezek többet fognak fogyasztani, mint egy 1,6-s C'eed.
Tisztelt Olvasónk!
Ízlések és pofonok kérdését veti fel. Ha kizárólag a gazdaságosság és gondtalan autózás felől nézzük a kérdést, újszerű, szerényebb autót kell venni. Ha a presztízs, és komfort oldaláról nézzük, szóba sem jöhet a KIA. Ön döntse el, hogy melyik szempont fontosabb.
Idősebb, jól felszerelt, nagy presztízsű autót rendesen szervizelve, garantált km óra állással, igazolható előélettel szabad csak megvenni. A sérült és szakszerűtlenül kijavított, 3x annyit futott agyonkozmetikázott autó feneketlen pénznyelő: márkaszervizben ki tudják javítani a hibáikat, de ennek komoly ára van. Műkedvelő szerelők ma már nem boldogulnak az elektronikával, a CAN-busz hálózattal, a 100 db körüli vezérlőegység szoftveres és fizikai hibáival. A próbajavítások drágák, a bontott alkatrészek élettartama kétséges. Több tapasztalatunk van erről, sajnos a végén mire jó lett az autó, többe került mintha gyári alkatrészekkel megjavíttatták volna. Sajnos az újkorában 20 milliós modern autók (kb. 2000 után gyártott) éveken át való fenntartása, használata komoly anyagi kockázattal jár.
Kedves Nepperűző!
Autóvásárlás előtt állok, a célkeresztben a kilencvenes évek legelején gyártott (szerintem) utolsó klasszikusok. 5-700 000 Ft között keresek.
Nem befektetésnek vagy célzottan young timerezésre keresek autót, hanem napi 50-60 km-es ingázásra.
A dízel autókkal nincs tapasztalatom, csak előítéletem, így inkább benzin-gázos járművek jöhetnek szóba.
Melyik lehet a jobb választás: Mercedes 200E vagy BMW 520i?
Válaszát előre is köszönöm,
Zoltán
Kedves Zoltán,
Érdekes, hogy két ennyire eltérő karakterű típust szemelt ki. Bár ugyanabból a korszakból származnak és paramétereik is hasonlóak, a nyolcvanas évek közepén, amikor tervezték őket, még jóval nagyobb különbség volt a két gyártó filozófiája között, mint ma. Az évtizedes sztereotípiák az E34-es BMW-kre és a W124-es Mercikre részben még érvényesek, talán ennek is köszönhető a két tábor között feszülő ellentét. Ön gondolom, a megbízhatóság és a tartósság reményében pécézte ki őket.
Újonnan mindkét autó valóban kimagasló minőséget képviselt: túlzás nélkül kijelenthetjük, szinte mindent tudtak, amit egy mai átlagautóban szeretünk, sok tekintetben még sokkal többet is. De amilyen bitang jó autók voltak fiatalon, sajnos olyan csúnyán is öregszenek – ha még nem olvasta Csikós Zsolt überlimuzinos cikkét, ajánlom figyelmébe.
Alapmodelleknél – amilyeneket ön is jó érzékkel kinézett – szerencsére annyira nem rossz a helyzet. Egy M5-öshöz képest az 520i motortere majdhogynem zsigulis, a 200E sem csak egy karakterben különbözik az 500E-től. Ebben a korosztályban, bármilyen furcsán is hangzik, mindig azt szoktam ajánlani, minél egyszerűbb kivitelű legyen az autó.
Nehéz ugyan ellenállni az izgalmas extráknak, de sajnos rendszerint pont ezek mennek tönkre: igaz, a digitklíma jól néz ki a hirdetésben, de ha elhagyja magát egy-két érzékelő és nem működik a fűtés, lehet, többre értékeli az ember a tekerőgombos megoldást. A széles alufelni is feldobja a megjelenést, viszont meggyorsíthatja a futómű legatyásodását. Vagyis ha nem hobbiautót keres, jól teszi, ha a fapadosok között néz szét, bármelyik típust is választja.
Talán a legfontosabb érv az egyszerűbb felszereltség és főleg a gyengébb motorok mellett, hogy a gondosabb, nyugodtabb autósok szokták vásárolni ezeket. Sokkal gyakoribb a megkímélt, valóban keveset futott 520i, mint mondjuk egy hasonló 535i – talán nem kell nagyon magyarázni, miért. De essen végre szó a két típusról is.
Az E34-es BMW-k között az 520i okos választás. Mind a régebbi M20-as, 129 lóerős motorral, mind a gyakoribb, 150 lóerős, 24 szelepes hathengeressel jól mozog az 5-ös, nem olyan erőtlen, mint elsőre gondolnánk. Ha nem csak városban használja, tíz liter alatti fogyasztást is el lehet érni vele. A régebbi motor alapvetően tartósabb és jóval olcsóbb a javítása, de mivel meglepően kevés van belőle a piacon, nem érdemes ehhez ragaszkodni.
A viszonylag masszív motor körül viszont elég hisztis autó az E34. Új korától fogva hajlamos volt átlagon felüli mennyiségű futóműelemet elfogyasztani, és ezt a rossz szokását pár százezer kilométer után is megtartja. Húszéves korára műanyag és gumi alkatrészei is szeretnek elöregedni, a hűtésrendszertől az apró csetreszekig lehet számítani rendszeresen elpattanó, repedező, fontosabb vagy lényegtelen alkatrészekre. A korrózió sem teljesen ismeretlen probléma nála, de inkább csak a sérült autóknál.
Ezért kizárólag olyan állapotú példányt mernék ajánlani, amely bizonyítottan keveset futott, szemmel láthatóan ápolt és korát meghazudtoló állapotban van. Léteznek ilyenek, csak ki kell várni a vételt. Közepesen lelakott, kétes előéletű gépeket viszont nem szabad megvenni azzal a szándékkal, hogy majd rendbe hozzuk – ez szinte biztos ráfizetéssel és jó eséllyel rövidebb-hosszabb szopórollerezéssel jár, az eredmény pedig több százezres ráköltés után sem éri el egy eleve megkímélt autó összeszedettségét.
A W124-es Mercedes alapvetően tartós konstrukció: a dízeleknél nemritkán hencegnek egymilliós futásteljesítménnyel, ami önmagában is tiszteletre méltó. Ha jó példányt fog ki belőle, könnyen lehet, hogy problémamentes kilométerek tízezreit vásárolja meg vele. Viszont egy kis pechhel intergalaktikus lúzerszopásba is torkollhat a Merci-birtoklás, és ez nem feltétlenül látható előre.
Mindenkinek más tapasztalatai vannak – én kissé kiszámíthatatlannak tartom a W124-est. Egy látszatra egészen jól működő autó olyan súlyos hibákat rejthet, amiket százezrekből lehet csak kikúrálni, rosszabb esetben sosem lehet tőlük megszabadulni. A K-Jetronic például ennyi idősen valódi művészlelkű szerelőt igényel, ráadásul nem is szereti a gázosítást, de még mindig jobb, mint a korai karburátoros modellek.
A ritka 200E mellett érdemes egyébként megnézni a 230E-ket is: ezek teljesítménye inkább megfelel a mai követelményeknek, bár kábé egy literrel többet is fogyasztanak. Nagyobb választékból mégis könnyebb kihalászni egy használható darabot, mert erre ugyanaz érvényes, mint a BMW-re: csak egy kicsattanóan jó állapotú, kivételes példányt szabad megvenni.
Mielőtt végleges döntést hozna, azt javaslom, feltétlenül próbálja ki mindkét autót. Nem mindig az exceltábla határozza meg, mennyire boldog az együttélés egy-egy géppel. Az E34-esek népítéleteire jellemző, bármennyi bosszúságot is okozott a BMW, a tulaj imádta. Egyedüli kivételt a hírhedt tds-ek képeznek, arról feltűnően sok az elmarasztaló beszámoló. Ezek 7,9-re húzzák le a típus értékelését, ami még így sem rossz érték. A 124-eseknél a verdiktek átlaga még magasabb (8,2), de itt is akadnak olyan ítéletek, mint a Szargombóc csillaggal, ami kellő körültekintésre ad okot a vásárlásnál.
Nem butaság ennyi pénzből idősebb németet venni, de nagyon oda kell figyelni a vásárlásnál és meg kell találni a gombostűt a leharcolt gépek szénakazlában. Az olcsón kínált autók a legritkább esetekben számítanak valóban jó vételnek: általában az árskála közepén bujkálnak a gyöngyszemek.
Nehéz látatlanban megmondani a tutit, ha nincs két konkrét, párba állított autó, de ha igazán sok kilométert szeretne beletekerni, egy jó 124-es Mercivel valószínűleg jobban jár. Az olcsó alkatrészellátás és a masszív felépítés mindenképpen mellette szól, még ha ott is van a bizonytalansági tényező. A BMW-vel ezzel szemben egy jó eséllyel szervizigényesebb, cserébe egészen más vezetési élményt nyújtó autóra találhat.
Üdv:
Stump András
Tisztelt Nepperűző!
Szeretnék egy 1991-es Honda Civicet (1493 ccm) venni. Pénz híján most nem tudnám átíratni, ezzel kapcsolatban kérdeznék. Ha csak adásvételit írunk, ennek mi a menete? Kb. 2-3 hónap múlva tudnám csak átíratni, addig kellene fizetnem valami díjat az adásvételire? Még érdekelne az is, hogy az üzembentartói pontosan mit takar? Mennyi lenne? Ehhez kell-e kölcsönadási szerződés?
Előre is köszönöm a válaszát!
Tisztelettel: F
Tisztelt Olvasó!
Az adásvételibe bele kell foglalni, hogy mikor történt meg az autó átadása (birtokba vétele), és mi a jogügylet dátuma. A kettő közül a későbbitől számítva a vevőnek 15 napon belül a nevére kell, hogy írassa az autót, az eladó pedig 5 napon belül jelzi az Okmányirodának, hogy az autót eladta. Ha ebből a határidőből kifut, és később íratja át az autót, az Okmányiroda a területileg illetékes rendőrkapitányságra továbbítja az ügyet, ahol eljárás alá vonják, beidézik, és figyelmeztetéstől a soktízezres bírságig szankcionálják a szabálysértést. Tapasztalatból beszélek.
Nem célszerű eltérni a rendes adásvételtől, korábbi posztokban volt róla szó, milyen gubanc lehet a jogilag nem bebiztosított ügyekből ismeretlen emberek (vagy akár jó ismerősök) között.
Jelenleg egy 114.000 kilométert futott, diesel 2005-ös évjáratú Ford Focus tulajdonosa vagyok, amit újonnan vásároltam. A gépkocsival semmi problémám nincs, nagyon szeretem, megbízható, keveset fogyaszt, kötelező szervizeket megkapja!
Megfordult a fejembe, hogy esetleg lecserélném 1 vagy 2 éves autóra, abból a megfontolásból, hogy most kevesebb pénzzel kellene kiegészíteni a másik autó árát, többet kapnék ezért. Jelenleg, ahogy néztem 1.800.000,-Ft-ot lehetne érte kérni, és 3.000.000 Ft-ban határoztam meg a másik autó árának felső határát.
Ön szerint érdemes-e eladni a mostani autómat, vagy várjak vele még 2-3 évet, vagy most lenne érdemes a csere, és ha igen mit javasolna kombi diesel autóba?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ricsi
Kedves Ricsi,
Ne cserélje le a Focust. Ha elégedett vele, nem kell nagyobb, gyorsabb, menőbb, piros autó, úgysem talál jobbat. Természetesen nincs egyedül azzal, hogy pár év elteltével valami változásra vágyna, de ha a racionális érveket nézzük, nehéz lenne védeni a felvázolt cserét.
Kiváltságos helyzetben van azzal, hogy új korától öné a Focus. Nem lehet túlbecsülni annak az értékét, hogy hiánytalanul ismeri az autó történetét, az alapos szervizeléstől a megtett kilométerekig. Bármilyen fiatal autót venne helyette, máris lenne több bizonytalan tényező, valóban annyit futott-e, nem hajtották-e kegyetlenül, cserélték-e a folyadékokat, kannás gázolajat töltöttek-e bele. Használtautó-vásárlásnál sajnos mindig van egy zsákbamacska-faktor. De ha azt feltételeznénk, hogy talál egy makulátlan előéletű egy-két éves gépet, pénzügyileg azzal is rosszul járna. A kulcsszó az értékvesztés.
Hatéves korára, bármennyire is fáj, már elbukta az autója értékének nagyobbik részét. Újkori vételára felszereltségtől függően 4-5 millió forint lehetett, rövid kutakodás után úgy láttam, az ön által becsült 1,8 helyett inkább 1,5 milliót kapna csak érte, noha használati értéke alig csökkent, ha vigyázott rá. Jó eséllyel simán elkerreg még százezer kilométert. Ha most adná el, az értékcsökkenési görbe lapos szakaszában szállna ki belőle.
Nézzük meg kicsit alaposabban, mi történne, ha most lecserélné egy 1-2 éves Focusra - hiszen elégedett a típussal, nincs szüksége másra. Egy ötvenezernél kevesebbet futott, jobban felszerelt kombiért bizony inkább 3,5 milliót kell letenni. Át kell íratni, eredetiségvizsgálatot kell csinálni, máris elment ötven-hatvanezer forint a levesbe. Majd három év múlva örülhet, ha kap érte 2 milliót. Évi ötszázezer bukó, de ki tudná ezt önnél jobban, hiszen éppen túl van ezen az időszakon. És csak halkan merem hozzátenni, hogy ugyanolyan autóban ülne, mint most.
Ezzel szemben, ha megtartja hatéves autóját még három évig, a jelenlegi árakból kiindulva évi százötvenezer értékvesztéssel kalkulálhat. Természetesen számítani kell arra, hogy túl a százezer kilométeren többet kell költeni a karbantartásra, mint eddig: a féktárcsák, az akkumulátor, a vezérműszíj mind cserére szorulhat, de ezek többsége tervezhető kiadás, bosszúságot nem okoz. Ha nem jön közbe egy alattomos kettőstömegű lendkerék vagy egy gonosz common rail hiba, évi százezer forint pluszkiadás tűnik reálisnak az újabb autóhoz képest.
A többi fenntartási költségen nem fog tudni spórolni az újabb autóval sem: kisebb fogyasztásra nem számíthat, kötelező biztosítás ugyanannyi, a teljesítményadó még kicsit drágább is (2010-es évjárat: 22770 forint, 2005-ös évjárat: 19800 forint). Ha a meghibásodás esélyét nézzük, egy öregebb autóval valóban nagyobb a lerohadás valószínűsége, de egy 2005-ös Focus esetében nem kell tartani a gyomorgörcstől.
Dőljön hátra. Jól döntött, amikor megvette az új Focust: mind Autódoktorunk, mind a Népítélet jó véleménnyel van róla. Ha még néhány évig használja, és a megmaradt pénzt jól befekteti, nagy valószínűséggel jobban jön ki a végén.
Üdv:
Stump András
Kedves Nepperűző!
Életem folyása úgy alakult, hogy vállalkozásom változása miatt okafogyottá vált a Ford Transit-om! Helyette szaladgálni viszont valami tágasat keresek a 3-400 ezres kategóriában! Nagy köbcentis benzinesre gondolok (eddig is 9-10 literrel jártam), és mindenképpen kombira!
A címben említett két modellre gondoltam
Szeretnék néhány jó tanácsot, hogy mire figyeljünk oda? Esetleg mik lehetnek a két modell típushibái? stb stb. Jó választások-e egyáltalán?
Köszönettel:
Réti József
Tisztelt Uram!
Ebben az árkategóriában nehéz konkrét tanácsot adni. Ha az autó 15 évig Magyarországon üzemelt, a természetes kopásokat, hibákat legolcsóbban, gyakran kevés szakértelemmel orvosolták. Azt válassza, ami jobb állapotban van, aminek lelkiismeretesebb gazdája volt. Ha nem volt törve, az Omega akkor is hajlamosabb rozsdásodni, kerékjáratok, ajtók alja, küszöbök, hátfal a legjellemzőbb helyek. Az ajtóhatárolóknál el szokott fáradni a lemez, egyszerűen kiszakad. A Ford Mondeók belső tere kevésbé tartós, mint az Omega: széteső műanyagok, zárak, ülések jellemzik. Ajtók alján szokott először előjönni a rozsda, egyébként jó a korrózióvédelme. Ennyi idősen bárhol elfáradhat mind a kettő: hengerfej, sebességváltó, féltengelyek, futómű, kipufogó stb. Lényeges minőségi különbség nincs a két autó között.
Üdvözletem
Találtam 1 egész olcsó Passatot, 12 éves, lehetséges h csak 100 e km van benne? vagy rossz lehet amiért csak ennyit ment?egy átnézetés után érdemes lenne megvenni? csak 1 kép van róla :(
Tisztelt Olvasónk!
Minden lehetséges: néha megnyerik a lottóötöst. Túl gyakran viszont nem történik ilyesmi. Oda kell menni, meg kell nézni, ez alapján döntsön.
Tisztelt Nepperűző!
Én előbb eladni szeretném az autómat, de sosem csináltam ilyet. Nem tudok, és nem is akarok alkudni. Nem akarom életem üzletét megkötni, pláne nem szeretnék senkit átvágni. Egyszerűen reális áron szeretném eladni a kiszolgált paripát.
Adatok:
Opel Astra GL 1997-es, 1.4-es szedán, benzines, semmi extra. Életem első autójaként mind a 236 000 km-t én tettem bele, ennek megfelelően olyan, mint egy kiérdemesült csataló: Kisebb koccanások voltak, de semmi komoly - persze mind megcsináltatva. A hátsó kerekeknél már rozsdásodik, dohányozom benne. Viszonylag friss a vizsga rajta, de most már nagyon kell egy kombi.
Volna olyan kedves legalább irányárat javasolni számomra
Válaszát előre is hálásan köszönöm.
Üdvözlettel:
M
Tisztelt Olvasónk!
Az autó értékét látatlanban nehéz megbecsülni, főleg egy 14 éves példánynál. Amennyiben az autó esztétikailag szép kívül-belül (nem agyonkarcolt, büdös, össze-vissza fényezett), és nincs nagyobb műszaki hibája, az autó 500 000 Ft körüli összeget érhet.
Üdv
Tisztelt nepperűző,
Olyan családi autót szeretnénk vásárolni kb. 1,5-2 millió forint értékben, amiben lehetőség van 7 személy szállítására is. Jelenleg a peugeot 307 sw tetszik a legjobban. Kérdésem az lenne, hogy mi a véleménye erről az autóról, illetve Ön mit ajánlana.
Segítségét előre is köszönöm.
Tisztelt Olvasónk!
Inkább szükségmegoldásnak tekinthető 7 személynek a Peugeot 307 SW jellegű autó, a csomagtérbe tett 3. üléssorral. Esetleg ha a nagyszülők is elmennek a családdal egy kirándulásra, be lehet ültetni valakiket hátulra egy rövid időre. Hosszú távon, rendszeresen 7 emberrel közlekedve büntetés hátul utazni M-es konfekcióméret felett. Ilyen esetben inkább egy Ford Galaxy, VW Sharan, SEAT Alhambra lenne a javaslatom, vannak ilyen árban már használható darabok.
A Peugeot 307-es 6-7 évesen elérhető ennyi pénzért dízelben, benzinesben fiatalabb is, ha talál jó állapotú autót, megismerhető előélettel, nem csinál vele rossz üzletet.
Tisztelt Nepperűző!
Tanácsát szeretném kérni. Olcsón fenntartható, megbízható autót keresek. Volt már peugeot 106-osom Skoda Fabiám de egyikkel sem voltam elégedett, magas fogyasztásuk miatt. Úgy hallottam, hogy a swiftek keveset esznek és igazából régebben volt egy ezreshez nekünk is szerencsénk, az tudta az 5 litert. Kérdésem az lenne melyiket célszerűbb választani az 1.0, az 1,3 8v-t,esetleg az 1,3 16v-t? maximum 800 000 ftot szeretnék szánni rá. Szimpatizálok az 1,3 16v-vel mert szeretem, ha megy az autó, az ezrestől kicsit félek. Azonban erről a motorról semmi információm nincsen.
Esetleg, ha tudna más alternatívát azt megköszönném. Renault Clio-t és Accentet néztem, de 8-10 éves autóban nem szívesen vennék dieselt. Előre is köszönöm szépen válaszát.
Üdvözlettel,
Norbert
Kedves Norbert!
A Swiftek nem iszákosak valóban, főleg kíméletes vezetés esetén. Leginkább az 1,3-as, 8 szelepes kívánatos, mert viszonylag jó menetdinamikával 5 alatt elmegy. Az ezres terhelés alatt ugyanannyit fogyaszt, mint az 1,3-as, de sokkal lomhább. A 16 szelepes nem olyan takarékos.
A fogyasztásban jó, viszont a biztonság terén elég gyenge a Swift. A passzív védelem amit nyújt messze elmarad az említett Fabiától, és ha csattan az ember, azért ez igen fontos tényező. Erre is érdemes gondolni, nem csak a fogyasztásra.
Üdv Nepperűző!
Egy 2005-ös gyártású, de 2006.12. hónapban forgalomba helyezett, tűzpiros Nissan 350Z-t szeretnék eladni. (Teljesen tuningmentes, gyári állapotú). 46 ezer kilométer,10 ezrenként olajcsere. Nagyon megkímélt az autó. Ön szerint mennyit ér? Ha eladtam az autót, szeretnék venni egy másikat de elég nagy dilemmában vagyok! Seat Leon Cupra(2008) vagy Ford Focus ST(2006-2008) 2 autó közül nem tudom, melyiket lenne érdemesebb! Az áruk nagyjából egyforma.Külsőleg tetszik mind a kettő. A megbízhatóbbat szeretném megvenni. Az ST nagyon sokat eszik a Cuprához képest és kevesebb a lóerő is. De az 5 hengeres hangja ... szóval a kérdés hogy te melyiket javasolnád?
Előre is köszönöm a válaszod!
Jani
Tisztelt Uram!
Az autó annyit ér, amennyit adnak érte. A Nissan 350Z-hez hasonló nagyon kívánatos, de egzotikus autóknál az Eurotax nem nagyon segít, a piacuk viszonylag szűk. 4 990 000-Ft–ért hírdetném, és az érdeklődés függvényében változtatnám az árat. A Cupra és Focus ST megbízhatóbb? Nem tudom. Annyira kevés van ezekből Magyarországon, hogy nekünk semmi tapasztalatunk sincs utóbbival. A Cupráról ki tudom jelenteni, hogy nincs jellemző betegsége, a bemutató státuszú, fiatalabb (max 2 éves ) autókkal szerzett tapasztalataink szerint csak a gumit és a fékbetétet fogyasztják jobban, mint egy normál Leon, egyébként semmivel több szervizigényük nincs.
Kedves Szerkesztő!
Olyan kérdésem lenne, hogy ha Fiat Punto Van típusú kocsit szeretnék venni, és személyautóvá alakítani, mi kell hozzá és hogy kell intézni, hogy személyautóvá minősítsék, és a forgalmiba is az kerüljön, hogy 4 utas fér el benne?
Köszönettel,
Orbán István
Tisztelt Uram!
Forduljon az NKH-hoz (Megyei Kormányhivatal, Közlekedési Felügyelőség), típumódosítást kell kérni. Itt el tudják mondani Önnek, hogy az átalakítási engedélyhez milyen műszaki feltételeknek kell megfelelni. Sikeres műszaki vizsga után be kell fizetni a regisztrációs adót, és az okmányiroda kiállítja az új forgalmit. Összességében nem olcsó mulatság.
Üdv!
Azzal a kérdéssel fordulnék Önökhöz, hogy vásárolnék Németországból egy e36-os kupét és nem tudom, hogy a 1.8-as IS motort válasszam-e vagy a kétezrest. Azt hallottam és olvastam, hogy az IS motor pörgős "keveset" fogyaszt, de ugyanakkor nincs meg az igazi BMW 6 henger érzés. Illetve a másik kérdésem, hogy az 318IS kupékhoz szériafelszereltség volt-e akkoriban a M futómű? Mert ezt is hallottam már és nekem sokat számít ez is miután megtapasztaltam nagyobb BMWknél (335i, M3) hogy milyen érzést is ad kanyarban egy ilyen futómű megfelelő gumikkal.
Köszönöm előre is a segítséget !
Tisztelt Olvasónk!
Az E36-os BMW-hez összesen 17 motorvariációt árultak, van tehát kínálat. A 6 hengeres motorok járása gyönyörű, a hangjuk kellems a fülnek, teljesítményleadásuk egyenletes, bármelyik hengerűrtartalmú változatot vesszük is. Az említett 2 literes 150 lovas is dinamikus, de sokak szerint a 2.5 és 2.8-asok illenek egy sportautóhoz. A fogyasztásuk városban elég sok, 12-14 litert is megehetnek, de amint kiérünk az országútra, 7 liter alatt is elvannak. A hathengeres tehát sokkal izgalmasabb autó, kevés más típus tud hasonlót nyújtani.
A négyhengeres ellen szól a korai M40-es motorok kopásra hajlamos vezérműtengelye és himbasora, és a szíjhajtás (az utolsó BMW motor, amibe nem lánc került), a későbbieknél ezt a hibát orvosolták (komplett módosított vezérlés, lánchajtás).
M futómű csak a 323ti-ben volt széria, egyébként extraként volt rendelhető.
Tisztelt Nepperűző! Idén nyáron tervezném megvenni az első autómat, ami egyben szüleim részére is lenne, mivel a jelenlegi családi autó a bank és svájci frank áldozata lett, de én használnám nagyrészt az autót. Abban szeretném kérni a tanácsát, hogy 300 000-400 000 forint között milyen autót ajánlana, ami megbízható, elvisz A-B-be, egyszerű fenntartani?? Eddig 96-98 környéki Astrát, Corsát, Polo-t nézegettem. Valamint abban kérném a segítségét, hogy használt autó esetében mire kell figyelni, kell autózhoz értő ismerős a megtekintéskor? Előre is nagyon köszönöm a segítségét! Remélem nem túl sok a kérdés, és várom mihamarábbi válaszát. Üdvözlettel: Molnár Péter
Tisztelt Uram! A felsorolt típusok mellé odatenném ennyi pénzért a Golf III-at is. Mivel idősebb autóról van szó, mindenképpen menjenek el az eladóval egy műhelybe, ahol fel tudják emelni az autót, és alaposan át tudják vizsgálni. Laikusokat sokszor leintenek a nepperek azzal, hogy a kocsi nincs forgalomban, nincs biztosítás, nem hagyhatja el a telepet, stb. Hagyja ott az ilyet, megvan az oka, hogy miért nem engedik megnézni. Számoljon a vétel után legalább 100 000-150 000 Ft szervizköltséggel, mert olcsó autón biztosan lesz jópár javítanivaló.
Tisztelt Nepperűző!
1999-2001 közötti Audi TT megvásárlásán gondolkodom 1.5-2 millió között.
Első kérdésem - futott kilométerek.
Magyar oldalakon 150-180 ezret futottak (szervizkönyvvel). De német oldalakon 200 felett járnak. Reálisak a hazai számok?
Második - melyek a leggyakoribb hibák, mire kell ügyelni vásárláskor?
Harmadik - mi a szervizigénye és várható költsége az autónak. Évi 5-10 ezer km-ert mennék vele.
Köszönöm
PI
Tisztelt Uram!
Sportkocsiról lévén szó nem kell nagy éves futásteljesítményre számítani, a 15 000 km/év reális. Az Audi tulajdonosok abban a lényelmes helyzetben vannak, hogy lekérdezhetik az gyári nyilvántartó rendszerből az autón történt összes szervizeseményt, így nem kell zsákbamacskát venni egy használt Audi beszerzésekor.
Maga az autó kiforrott technika, bár az 1.8-as motor legerősebb változatai a nagy fordulatszám miatt nem örök életűek. Figyeljen a csörgő hangokra, a vezérműtengelyeket összekötő lánc feszítőjét ha nem cserélik időben, a széteső lánc “rendet rakhat” a motorban. Amúgy tartós autók. 11 éve egy ügyfelünk,aki akkor újnak vette a TT-jét, nem érezte fontosnak szervizbe hordani, az olajszintet sem nézte soha. A hölgy autója 67 000 km-t tett meg a gyári olajletöltéssel, amikor megállt végleg a motorja.
A szervizköltségekben semmi extrára nem kell számítani.
Kedves nepperek űzője,
2.5-3 millió között nézegetek autókat, két kritikus pont lebeg a szemem előtt. Az egyik, hogy mindenféleképp dízel legyen, a másik pedig, hogy szeretném ha DSG váltó lenne benne. Ennek kapcsolán két autó merült fel, Audi A3 2.0 PDTDI, illetve a Golf V-ös 1.9-es, illetve 2.0-ás dízele.
Átolvastam az ezekkel a motorokkal szerelt autók népítéleteit, de nem jutottam egyértelmű következtetésre, hogy vajon melyik hibásodik meg többször, melyiknek több a fenntartási költsége. Mindkét autónál egy-egy kirívó esetet találtam, ahol valami súlyosabb dolgot kellett cserélni, az összes többinél apróságok, illetve semmi.
A kérdés tehát az lenne, hogy Ön melyiket, és miért ajánlaná?
ui: a szívem az Audi felé húz...
Köszönettel,
László
Tisztelt Uram!
A szerviztapasztalatok alapján nincs különbség a két típus megbízhatóságában. A DSG jó technika, a hagyományos autómata váltokhoz képest jobb hatásfokkal (nincs slip). A 60 000 km-es gyári előírt olaj és szűrőcsere ha elmarad, megég az olaj, ilyenkor a mechatronika megadja magát. Ügyeljen arra, hogy igazolható előéletű autót válasszon.
Kedves Nepperűző!
Autóvásárláson jár a fejem. 19 éves leszek 23-án, és nyáron elköltözök szüleimtől, kezdődik a nagybetűs élet. Jelenleg is van autóm, amit durván a jogsim megszerzése óta használok, egy VW Caddy 1.9 PD TDI, amolyan "senki nem használta, hát használd te" címszóval adták nekem. Hogy őszinte legyek, egy fiatal, dinamikusan vezető emberhez nem ilyen autó illik, így szeretnék egy másikat. Az értékhatár olyan 3,5 millió lenne, és mindenképp dízelt szeretnék, és ami a legfontosabb: német legyen. Szeretném, ha a fogyasztás megállna 6-7 között, és azt is, ha hosszú út utánis frissen szállnék ki belőle (Bp-Pécs, Bp-Kaposvár, heti átlag kétszer).
Mit ajánlanál? Összegezve: nagyon sokat vezetek, és sokszor lenne hosszú út.
Köszönöm előre válaszodat!
Tibor
Kedves Tibor!
Sárgulok az irigységtől, hogy 19 évesen ilyen büdzsével keresel autót. Javaslatom: Audi A3 2.0 PD TDI, 140 lovas. Vannak szép, ismert előéletű magyar autók a piacon, ezekkel nem zsákbamacskát veszel. El a kezekkel a pörgetett órás külföldi vasaktól, mert igen költséges lehet hosszú távon a rendbetételük.
Tisztelt Nepperűző,
Már régóta foglalkoztat egy második autó vásárlása hobbicélra. Nagyon sok típust néztem már, a Totalcar cikkei is segítenek egy-egy típus iránti fellángolásért. Jelen pillanatban egy I-es Golf GTI a típus, amit nagyon fontolgatok, a hirdetéseket böngészve azonban szegényes felhozatalt találok olyan típusból, ami nem sufnituning/széthajtott.
A célom az autó eredeti gyári állapotának helyreállítása lenne, és mivel 30 éves típusok is akadnak, egy veteránminősítésen is gondolkodom.
A felújításban (és veteránozában, ah érdemes egyáltalán?) abszolút kezdő vagyok, és szeretném magam megkímélni attól, hogy a gatyámat is ráköltsem.
Esetleg valami fórumot tudna ajánlani, ahol vannak használható információk?
Mindenképpen legendás típust szeretnék, a GTI szerintem ennek megfelel.
A válaszát előre is köszönöm!
Üdv:
Gergő
Tisztelt Uram!
A Golf GTI jó választás, valóban történelmet írt. Ajánlom, hogy a VW Depo című újságot vegye meg, ott több hazai VW-hoz kapcsolódó klub elérhetősége is megvan, vagy írjon a szerkesztőségnek. Mindenféle jótanáccsal el fogják látni.
Azon gondolkodom, hogy mivel gyakran járok Németországba, onnan hoznék be egy autót. Mostanában egy Hyundai Coupe 1.6 2004-es gépkocsit nézegettem. Emellett szeretném gázosra átállítani, mivel sokat autózom. A kérdésem az lenne, hogy ha jól tudom, gázos autónál a regisztrációs adó a töredéke a normálnak. Kivitelezhető-e, hogy kint megveszem, és utána itthon állíttatom át, majd utána intézem el a magyar okmányokat? Ilyen esetben a regadót benzines vagy már LPG-a után kell fizetni? Így gyakorlatilag az eredeti regadó áráért már meglenne az LPG-s átállítás, és még spórolnék is.
Üdvözlettel, Miklós
Tisztelt Uram!
Sajnos a benzin - gázos autók regisztrációs adója ugyanannyi, mint a benzineseké, szóval mindegy, hol szerelik bele a gázt.
Tisztelt Nepperűző!
Első gépjárművásárlás előtt állok és két lehetőség közül kell választanom, erről szeretném kikérni véleményét. (keret max 4,5 M)
1. lehetőség: Kollegám eladja a 2006-os 3-as BMW-t (320d, 90 000 km, fullextra kivéve automata váltó) 4,0-4,5 millió Ft-ért. Ismert az autó előélete, így nem zsákbamacska.
2. lehetőség egy 0 km-es Chevy Cruze 1.8 LT 4M Ft vételáron fullextrával. 3 év gari, 3 év assistance, mindezt úgy, hogy a kínálatot látva 2 év alatt nem olyan vészes ezeknek az autóknak az értékvesztése (kb. 500-700e Ft).
Eredetileg nem akartam új autót venni, de hosszú távú lízing mellett 2 évente be tudnám számíttatni a szalonnál és újat kihozni, s ez nagyon elgondolkodtató.
A kérdésem tehát, hogy új alsó-középkategóriás autó, vagy egy használt középkategóriás német.
Bevallom őszintén, annyi jót hallottam a Cruze-ról, hogy egyre inkább errefelé húzok. Nameg mégiscsak új és mégiscsak garanciális. A BMW-nél meg ott a turbó, amiben már majdnem 100e km van, nameg a budapesti utak jótékony hatása a futóműre.
Ön szerint melyik a jobb választás? Én a Cruse felé hajlok jelenleg.
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Zoltán
Tisztelt Uram!
Saját meglátásaival egyetértek, igazából nincs mit hozzátenni. A szív a BMW-t választaná, az ész a Cruze-t. Döntse el Ön, hogy melyikre hallgat.
Pár szempont még:
- mennyit fog autózni (a dízel évi 30 000 km futás felett kifizetődő biztosan, ekkor kb. 300 000 Ft a dízel előnye évente, 8 liter benzin-, 5 liter gázolaj-fogyasztással számolva: ebbe belefér néhány javítás, és bízzon benne, hogy ezt nem kell évente rákölteni: ennél kisebb futásteljesítménynél, ha valami javításra szorul, már oda az olcsóbb autózás)
- koreai kocsi értékvesztése szerintem ennél nagyobb, min. 1 M Ft körül lesz két év múlva.
- casco díjakat is hasonlítsa össze
- az autó megközelítésének érzése, a vezetés élménye nehezen számszerűsíthető faktorok.
Tisztelt Doki!
Mostani autóm, egy 28 éves Golf 1-es csereérett lett.
A kérdés, mi legyen helyette, ami megbízható konstrukció, olcsón fenntartható, kisebb fogyasztású még 130-as autópályás sebességnél is. A kérdés kifejezetten műszaki szempontból érdekelne.
Az árfekvés 600-800 ezer forint között. A külső már kifejezetten ízlés dolga.
Korban milyen autók érhetők el ebben az árfekvésben a Suzuki Swift-en kívül?
Kérem, hogy pár konkrét típusmegjelöléssel segítsen nekem.
Köszönettel és tisztelettel:
Kovács Péter
Tisztelt Uram!
Ha egy Opel Kadettje lenne most, azt mondanám, vegyen egy F, vagy G Astrát. Több kommentelő szóvá tette, hogy a mit favorizálom itt a VW-t? De mivel Golfja volt, ezért a III-as Golfra tenném a voksom, mivel még maradt jó pár szép, megkímélt példány. A 1997-1998 eleji 1,4-es Trend két légzsákkal, pirotechnikai övfeszítővel biztonságos autó, a sok cinkbevonatú alkatrésznek és a PVC alvázvédőnek köszönhetően egyáltalán nem jellemző rá a rozsda (csak az első doblemez-műanyag alatt állhat meg a kosz, pár évente meg kell nézni itt, ellenkező esetben az első sárvédő alján elindulhat). Az 1,4-es motor csendes, keveset eszik, ha megkap mindent, félmillió km-t elmegy. Minőségi anyagokból van összerakva, a belseje még ennyi év után sem zörög (már ha nem volt bolygatva). Több szerelőkolléga most is ilyennel jár, nem véletlenül.
Egy Volvo S40 (1998-2000 évjárat) 1.8 vagy 2.0 benzines vásárlása előtt állok.
Mennyiért érné meg venni egy ilyen típusú gépjárművet? A vásárláskor mik a főbb dolgok, amikre oda kell figyelni vagy meg kell nézni?
Tisztelt Olvasónk!
Az S40 nem számít megbízható, tartós autónak. Magas fogyasztás, gyakori váltóhibák, gyakori elektronikai hibák, nagy értékcsökkenés jellemzik. Benne van viszont az ABS, oldallégzsák, egy idő után a fejlégzsák is széria lett. Rozsdásodás nem jellemző, kivéve, ha szakszerűtlenül javították. Renault váltó van az 1.6, 1.8, 1,8i motoros autókban, ezért inkább a Volvo váltós 2.0, vagy 2.0T-t javaslom. 750-800 e Ft körül érdemes venni.
Weltauto
Tisztelt nepperűző!
A cégem tervezi, hogy egy használt diesel puttonyos autót vesz. Nekem jutott a megtisztelő feladat, hogy kiválasszam a leendő járgányomat. 800 000 Ft-ba kell beleférnie mindennel együtt. A következő típusok nézegettem: Doblo, Berlingo, Partner, Combo. Ezek közül melyik a legolcsóbban fenntartható? Illetve melyik a legmegbízhatóbb? A fogyasztás lenne a legfontosabb, 80-110 km/nap amit megyek vele.
Válaszát nagyon köszönöm!
Üdvözlettel:
Steve
Tisztelt Uram!
A felsosorolt típusok között nagy minőségi különbség nincs, ennyi pénzből vett autón a kockázat mindig megmarad. A Combo fogyasztása lesz szerintem a legkevesebb, de az olvasók tapasztalataira kell bíznia magát.
Weltauto
Tisztelt Hozzáértők!
Szeretném megkérdezni, hogy milyen autót érdemes venni, ha az alábbira szeretném használni:
- naponta (nem autópályán) 160-200 km-t mennék vele
- a lehető legkisebb fenntartási költsége legyen
- dízel legyen
- alacsony fogyasztás, 4-5 liter max
- ne kelljen pár hónap múlva a gatyámat ráfizetni javításra, de új autóra nincs pénzem
- maximum 1 millió Ft-ig
Semmi másra nem kell, mint munkába járni, emiatt a lehető legjobb megoldást keresem (nem feltétlenül a legolcsóbbat) ár/érték arányban. A régi Golfokat ajánlják ismerősök 1,9-es motorral, mondván azok nem esznek sokat és elnyűhetetlenek, meg a régebbi Polo-kat, de én még nézegettem a Skoda-t is.
Kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Köszönöm,
Zoli
Tisztelt Uram!
Golf III 1.9 örvénykamrás dízel, turbo nélkül. Én is ezt javaslom. Gyarkorlatilag nem sok minden mehet tönkre rajta, és ha tönkre is megy, olcsón lehet hozzájutni fődarabokhoz az E-bayen. Ha nem kell autópályán használni az autót, elég a teljesítmény, és 4-5 literrel elmegy. Adjon időt a kereséshez, mert nem fiatal autóról van szó, és a többség már erősen elhasznált.
A Golfban benne van a két pirotechnikai övfeszítő, jó eséllyel a két légzsák is, és nem papírvékony lemezből készült. Mai mércével is elég biztonságot nyújt. Az első sárvédők alja az egyetlen tipikus rozsdahely, ha nem takarították ki a műanyag doblemez alatti részt soha, ott megállhat a nedvesség, és elindítja az enyészetet.
Weltautó