Akkor kell számottevő különbségre számítani, ha kereskedőnek szeretnénk eladni az autót, mert ő piaci ár alatt fogja megvásárolni.
Tudom, hogy egy turbódízel motor nagyobb nyomatékkal rendelkezik, de félek ilyet választani.
Az alábbi döntés meghozatalában szeretnék Önöktől segítséget kapni. Egy használt autó vásárlását tervezem, korábban egy 89-es Mazda 323F-em volt, most kb. 2 millió forint körül gondolkodom. Ez azt jelenti, hogy semmiképp ne legyen több 2.3 milliónál, de túl olcsó se legyen, ugyanis nem szeretnék a minőség rovására dönteni, azaz az 1.6-2.3-as intervallumot céloztam meg. Mindenképp japán autót szeretnék és sokáig csak sportosabb autókban gondolkodtam, így számításba jöttek a következők:
Honda Prelude ('94 utáni modellek), kb. 2-2.2 millió (klímával, hifivel,
stb.)
Honda Civic Coupe ('93-'96), kb. 1.7-1.9 millió (néhány extrával)
Mazda MX3 ('96-'98), kb. 2 millió (néhány extrával)
Toyota Celica ('94-'95), kb. 2.3 millió (néhány extrával)
Találtam még egy Mazda 323F-et, de egy erősebb, kb. 160 LE-s változatot, de
azt el is vitték.
Ezek a modellek nagyon tetszenek (a rendelkezésre álló pénzlimiten belül), de nagyon sok érv szól ellenük (japán autóknal "biztosítózás", drága alkatrészek, bontott vagy utángyártott nehezen beszerezhető és az is drága, általában sok km, gyakran széthajtották őket és eleve a közhangulat is ellenük szól, hiszen nem kispolgári autókról van szó). Viszont ha tudnám, hogy nem sokkal rizikósabb, mint a többi autó, akkor mindenképp egy ilyen mellett döntenék a szép, sportos forma, a teljesítmény és a feeling miatt. A legnagyobb probléma az, hogy nem ismerem ezt a kategóriát, nem tudom, hogy pontosan mit nyújtanak és mennyi a kockázat.
A másik oldalon, ugyanennyi pénzért számításba jönne mondjuk egy kb. 4-5 éves mezei Mazda 323F, elég jó felszereltséggel (akár klíma, full elektromos is), vagy pl. egy Honda Civic. Igazából ezzel a két autóval, de főleg az előbbivel számolok ezen az oldalon. Ezek 3-4 évvel fiatalabbak, általában kevésbé vannak széthajtva, olcsóbb az alkatrész meg a javítás, ha probléma van vele, jobban fizet a biztosító.
Szóval a nagy dilemmám az, hogy engedjek-e a csábításnak és válasszak egyet az első kategóriábol (szakszervízben megnézetve vásárlás előtt), ami tömör gyönyört és ezzel együtt potenciális kockázati tényezőt jelenthet a következő 2-3 évre, vagy inkább ne kockáztassak és vegyek egy szolid polgári autót.
Segítségüket előre is köszönöm.
Szilárd
Kedves Szilárd!
Az Ön által leírtak sajnos hűen tükrözik a magyar autópiacon megvásárolható Japán márkák állapotát és "széleskörű" felhasználhatóságukat. Sajnos az említett első csoportba tartozó autók vásárlásánál nagyságrendekkel nagyobb a kockázat, mint a szolidabb második kategória autóinál, azonban ott sem elhanyagolható mértékű.
Az első csoportban található sportosabb modellek megvásárlása nem lehetetlen feladat, azonban a megfelelő minőségű autó megtalálása a hazai piacon akár hónapokat vehet igénybe. Mindkét említett kategóriánál nagyon fontos a követhető előélet, a megfelelő szervizeltség és a korábbi sérülések dokumentáltsága. A legnagyobb kockázatot nem a piacon található autók műszaki állapota jelenti, hanem a korábbi sérülések, amelyek legtöbbször nem valós káreseményt takarnak és nem szakszerűen lettek megjavítva.
Véleményem szerint, ha a sportos autó beszerzése mellett dönt, akkor nem elegendő a vásárlás előtti szakszervizben történő műszaki állapotfelmérés, hanem teljes körű állapotfelmérés és szakértői vizsgálat szükséges. Érdemes lekérdezni a biztosítóknál az autó esetleges kártörténetét, gépjárműszakértői vizsgálat szükséges a korábbi sérülések feltárásához és a jelenlegi állapot meghatározásához, valamint egy független szerviz véleménye a műszaki állapotról.
Abban az esetben, ha Ön nem jártas az autópiac útvesztőiben és szeretne időt, energiát és pénzt megtakarítani, akkor érdemes a második csoportba sorolt polgáribb autók közül választani vagy szakértő segítségét igénybe venni a sportosabb autó megvásárláshoz.
Üdvözlettel, OptiCar
Jelenleg egy '83-as Ford Orion tulajdonosa vagyok, melyet szeretnék egy fiatalabb autóra cserélni. Viszont kicsit tanácstalan vagyok, az új(abb) autó márkáját illetően. A szokásos igényekkel szemben (kis fogyasztás, kényelem, stb...) nekem mindössze két tényező számít: a megbízhatóság és hogy az autó ne álljon a tolvajok listájának az élén. E két szempont tekintetében barátok segítségével a választás több márkára, és azokon belüli típusokra esett, melyek a következők:
Ford Mondeo '93 - '94 2.0i;
Ford Orion III '91 - ... 1.6i;
Ford Sierra '93 - ... 2.0i;
Citroen Xantia '93 2.0i;
Citroen XM '91 - '93 2.0i;
Honda Accord '90 - '92 2.0i;
Én sajnos az autókhoz csak hirből értek (amit hallottam róluk), ahogyan a fenti típusokat ajánló barátaim is. Éppen ezért szeretnék Önöktől kis segítséget kérni a választásban. Vajon melyik márka, illetve típus lenne a két szempontnak a legmegfelelőbb?
Ha ráadásként egy két szó erejéig le tudnák írni, hogy melyik márkának mi a legjellemzőbb hibája, nagyon hálás lennék a segítségért.
Tisztában vagyok vele, hogy ilyen kevés információból nem lehet könnyű
tanácsot adni, de "visszalapozva" a régebbi válaszaikat, Önöknek már nem
egyszer sikerült, és azt is boldogan tapasztaltam, hogy nem bánnak
tiszteletlenül és lekezelően a segítségüket kérőkkel. Csak így tovább, növekszik
a tábor!!
A rovathoz további sikereket kívánok:
Tisztelettel, Valyuch László
Kedves László!
Köszönjük az elismerő szavakat és a bizalmat, remélem önnek is hasznos tanácsokkal szolgálunk majd.
A leírtak alapján fontos lenne tudni, hogy milyen árkategóriában gondolkodhatunk, hiszen ez meghatározza az adott szegmensben elérhető és az ön igényeinek megfelelő típusokat, ezek motorizáltságát és felszereltségét. Ez azért is fontos kérdés, mert az ön által felsorolt típusok piaci áraiban jelentős eltérés mutatkozik. Nézzük sorban:
Ford Mondeo 1.6-2.0i 1993-1994
-az évjárat, a felszereltség, a motorizáltság és általános állapot
függvényében a piaci árak 1,1-1,55Mft között mozognak
- lopási veszélyeztetettsége csekély
-kényelmes családi autó megfelelő alapfelszereltséggel, jó motorizáltsággal (az 1.6i motorváltozatot kivéve)
-az autó ár-érték aránya kiváló
-megbízható, néhány elektromos hibától eltekintve
Ford Sierra 1.6-2.0i 1991-1992
-az évjárat, a felszereltség, a motorizáltság és általános állapot
függvényében a piaci árak 650000-1,05Mft között mozognak
-nagyon kis számban találhatóak a 1993-ban gyártott utolsó Sierrák a piacon
-a többi említett modellel ellentétben hátsókerékhajtású az autó
-elavult konstrukció
-nagyon nehéz kifogástalannak mondható autót találni ebből a típusból a
piacon
-véleményem szerint, ha ön a Mondeót is számításba vette, nem érdemes az
elődmodelljével foglalkozni, ha egyébként az ár nem indokolja. Hiszen a
Sierrát leváltó Mondeo, korszerűbb műszaki tartalommal és esztétikailag
modernebb formavilággal rendelkezik, így a két autó semmilyen téren nem
összehasonlítható egymással.
Ford Orion/Escort 4ajtós 1.6i 1991-1997
-az évjárat, a felszereltség, motorizáltság és általános állapot
függvényében a piaci árak 850000-1,65Mft között mozognak
-a 91-92-es évjáratban ritka az 1.6-os motorral szerelt változat, többségében 1.3i, 1.4i
-javasolt az 1.6 16 szelepes motorral megvásárolni az autót
-az 1.3 i motor ősrégi, elavult konstrukció, nem érdemes megvenni az autót ilyennel
-jó ár-érték arány
-szerény alapfelszereltség
-korszerű 1.6 16V motor
-lopási veszélyeztetettsége csekély
-érdemes megfontolni, mert jól motorizált, megfelelően felszerelt 96-97-es
évjáratú autót kapunk egy idősebb mondeo áráért
Citroen Xantia/XM
Véleményem szerint ez a két autó az ön által említett kritiriumok közül csak az egyiknek felel meg, és ez nem a megbízhatóság. Sajnos a meghibásodási statisztikákat tekintve nem szerepel jól egyik modell sem, kiváltképp az XM nem. Ön, aki bevallottan nem szakértője az autóknak, sok bosszúságtól és pénzkidobástól kímélheti meg magát, ha nem ebből a két típusból választ.
Honda Accord 2.0i 1990-1992
-az évjárat, a felszereltség, motorizáltság és általános állapot
függvényében a piaci árak 1,0-1,3Mft között mozognak
-kényelmes, megbízható, jól felszerelt
-jól tartja az árát
-alkatrészárai, szervizköltségei magasak
-lehetetlen sérülésmentes példányt találni
-kedvelt a tolvajok körében
Véleményem szerint két típus jöhet számításba, a Mondeo és az Orion (később
4 ajtós Escort), attól függően, hogy elegendő-e az Orion helykínálata, és
hogy mekkora összeget kíván az autóvásárlásra fordítani.
Meglátásom szerint egy
fiatal (96-97) Escort, 1.6-os 16 szelepes motorral, hosszú távon
megbízhatóan üzemel majd. Ha a további kérdései lennének a konkrét vásárlás
előtt, állunk rendelkezésére.
Üdvözlettel,
Opticar
Van egy 12 eves Ford Escortom, dízel üzemű. Nem tudom, mennyit futott, a km óra valószínűleg átfordult már, de nem tudni, hányszor. Az autó egy éve került hozzám, és úgy terveztem, legalabb öt évig használom majd.
Ennek megfelelően mindent kijavíttattam rajta, ami az év során adódott. Csak a nagyobb tételeket említve, illetve ami eszembe jut: új lengescsillapítók, féktárcsák, kuplungtárcsa, akksi, rengeteg elektromos ketyere (relék, termosztát, stb), ékszíj, vezérműszíj, új téli gumik + alig használt nyáriak. Szóval az autó remek formában van, elég jól megy és átlag kb 5 liter gázolajat fogyaszt.
Mégis meg kell válnom tőle, mert időközben külföldre költöztem, és hivatalosan be kéne hoznom az országba, ami nem éri meg a költségek, meg az itteni alacsonyabb használt autó árak miatt. Arra lennek kiváncsi, kb mennyiért értekesíthető Magyarországon.
Köszönettel
Király Sándor
Kedves Sándor!
Levelében sajnos nem említi az évjáratot, ami jelen esetben fontos lenne, hiszen 1990-ben modellváltás volt az Escort-nál és ez árbeli különbséget is jelent.
Sajnos az ön által eszközölt ráfordítások nagy része nehezen érvényesíthető az eladáskor, de meggyorsítja és megkönnyíti az értékesítést. Abban az esetben, ha a régi modellről van szó, akkor az eladási ár állapottól, futásteljesítménytől és felszereltségtől függően 500.000-650.000 forint között alakul, viszont ha az újabb karosszériaváltozatról beszélünk, akkor az eladási ár 650.000-750.000 forint lehet.
Kérem, hogy a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
OptiCar
A Rover 25-ös és 45-ös típusokra általánosan igaz, hogy kiváló motorizáltságúak, kifinomult hajtáslánccal és viszonylag jó alapfelszereltséggel rendelkeznek.
Az autót valóban Hollandiában szerelik össze, így európai gyártásúnak számít, azonban import esetén a külföldi hatóságnak és/vagy a kereskedőnek az igazolása szükséges, hogy a magyar vámhivatal is európainak ismerje el.
Meglátásom szerint áthidaló megoldásnak nem érdemes megvenni egy idősebb Alfát, mert lehet, hogy hónapokba telik, míg találunk egy megfelelőt, és az eladásnál mindenképp értékvesztéssel kell majd számolnunk.
Sajnos az autó nagyon fiatal, ezért az elszenvedett értékvesztés fajlagosan most a legmagasabb
Persze nem árt a bizalmatlanság, de az ember alig tud odafigyelni a részletekre, amikor végre beleülhet a hetekkel/hónapokkal azelőtt megrendelt autójába.
Számomra csad dízelek jöhetnek számításba. Kettő autó maradt fenn a rostán: Jetta II 1.6D vagy Peugeot 1.9D.
Érdekelne, hogy a Németországból improtált meghibásodási statisztikákat vajon mennyiben befolyásolja az a tény, hogy a honi útviszonyok nem említhetők egy napon a németországiakkal.
A Suzuki hátrányban van, hiszen a vámtétele 48% az Európai típusok 0%-os vámtételével szemben.
Fontos, hogy ne az eladó ajánlására hagyatkozzunk a szerviz kiválasztását illetően.
Egyszer mintha olvastam valahol, hogy az autó motor- és alvázszáma számos információt tartalmaz, így pl. az autó gyártási ideje is kiolvasható. Igaz ez?
Az elmondottak alapján egy minőségi ún. aszfaltterepjáróra lenne szükség, amely viszonylag fiatal és feltehetően jól felszerelt.
Az a nagy kérdésem, hogy ennyi pénzért lehet-e, s milyen autót venni egy kétgyermekes családnak.
A kompakt egyterűek sem kínálnak táncteret, azonban a magas építési módnak köszönhetően általában magasabb az üléspozíció, így az autó hossztengelye irányában kisebb hely kell a lábaknak, ergo elfér benne a kifejlett példány is.
Az ön által keresett Toyota Celica valóban ritka a magyar piacon, ennek legfőbb oka, hogy a kereslet nem túl nagy iránta és az ára sem nevezhető alacsonynak.
A sportos fiatal autó kritériumának teljes mértékben megfelel a Punto GT, sőt, ha még nem használt ilyen autót, azt hiszem minden várakozását felülmúlja majd.
Az Opel felé billen a mérleg a tradíció és a hazai berögződések miatt, a franciák felé pedig a rendkívül jó ár-érték arány miatt, ami egyre inkább szempont a használt autó vásárlók körében is.
Az ön autójának eladását megnehezíti a külföldi származás és a korábbi sérülés.
Annak ellenére, hogy az autó viszonylag jól felszerelt, az extrák bekerülési árait lehetetlen az eladásnál érvényesíteni.
Egy hónapja folyamatosan nézelődünk a használtautó piacon, mert szertnénk egy 3 évnél nem idősebb, "családi" autót venni, max 1 700 000 Ft-ért.
A "biztosítózás", mint üzletág sajnos napjainkban is virágzik.