Nem a Kormányfő elvárásainak, álmainak engedve, de 3 gyermekre tettünk
szert az elmúlt években, s mint annyi mindenki más, jómagam is
"kényszervállalkozóként" dolgozom. Ennek a két ténynek köszönhetően nem
utolsó szempont a mindennapjainkban, hogy autózásra mennyit költünk és azok a
költségek hogyan jelentkeznek a vállalkozásomban.
Abban kérném a segítségét, hogy milyen legális formája van annak, hogy
alkalomszerűen a családommal együtt használjam leendő autónkat, míg más
alkalmakkor a cég dolgozzon vele, a használat költségei pedig valódi
költségek legyenek az elszámolásaimban? Sajnos annyi pénzt nem tudok
előteremteni, hogy az autózás élményét, szükségét korlátozások és
következmények nélkül finanszírozzam, de bízom benne, hogy a jogszabályok és
a magánélet, na meg a vállalkozás likviditásának hármas egységében
kialakulhat valamilyen konszenzus!
Ehhez a témához kapcsolódik második kérdésem is, a 3 gyermek biztonságos
szállítását illetően. A biztonsági gyermekülések kötelezővé tételével ismét egy nagyot léptünk előre a közlekedési kultúrában, de a 3 vagy több gyermekes családokra sajnos ismét elég felületesen gondoltak. (ülések árát most ne
feszegessük)
Kifejezetten kevés az olyan gépjármű itt keleten, ami lehetővé
teszi, hogy mindhárom gyerkőc egy valóban jól rögzíthető ülésben utazhasson.
Természetesen az egyterűek között több ilyen is van, de árkategóriájuk,
besorolásuk a hazai vállalkozói "könyvelésben" kifejezetten kellemetlenné
teszi használatukat a költségvetésre vonatkozóan. Az alsóbb kategóriákban
viszont nincs olyan modell, mely lehetővé tenné a srácok biztonságos
szállítását. Ha jól tudom, legalábbis tapasztalataim ezt bizonyítják, egy
egyszerű derékpánttal, mely az autók többségében van, májrepedést előbb
össze lehet hozni a kicsiknek, mint a biztonság érzését.
Vajon nem vettem észre valamit, vagy valóban ennyire kiszolgáltatottak a
többgyerekesek?
Megtisztelő válaszát előre is köszönve, üdvözlettel!
Nagy Gábor
Kedves Gábor!
Úgy gondolom Ön valóban nehéz döntés elött áll! Levelét olvasva sajnos túl
sok általános megfogalmazással találkoztam, ami megnehezíti, hogy hatékonyan
tudjunk segíteni.
Fontos lenne, hogy pontosan megfogalmazza (különválasztva a család és a vállalkozás szempontjait) milyen konkrét igényeket támaszt az
autó kiválasztásával, üzemeltetésével kapcsolatban. Továbbá, hogy milyen
összeget szán a vásárlásra, illetve kíván-e finanszírozást igénybe venni?
Várhatóan mennyit fogja használni a gépkocsit éves szinten, és mindent amit
még fontosnak tart.
Kérem, hogy újabb levél formájában vagy a regisztráció útján pontosítsa igényeit, hogy megtaláljuk családja és vállalkozása számára leginkább megfelelő megoldást.
Üdvözlettel:
Opticar
Az alábbi autóm a közeljövőben eladásra kerül. Segitségüket kérem az eladási ár meghatározásában, hogy ne tévedjek nagyot, sem lefelé, sem felfelé.
Renault Mégane Classic, 1997. novemberi, 4 ajtós, 1.6 benzin, bordómetál,
magyarországi, valós 66.000 km, vezetett szervizkönyv, 2. tulajdonos, kulturált, szép külső és belső, gyári felszereltség: szervo, központi zár,
elektromos ablak, légkondicionáló, plüss ülések, 2 légzsák, ködlámpa elöl
is, gyári magnó.
Köszönettel:
Miklós
Kedves Miklós!
Az Ön által említett Renault Mégane 1.6 típusú gépjárművet a közölt
felszereltséggel és futásteljesítménnyel az általános állapot és a
sérülésmentes előélet függvényében 1,7-1,85 Mft közötti áron érdemes
eladásra kínálni.
A tapasztalatok alapján és tekintve a jelenlegi piaci keresettséget az értékesítés várható időszükséglete maximum 3 hét.
Kérem, vegye figyelembe a fentiek olvasásánál, hogy az autót nem láttuk, és ez
befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Szeretném lecserélni autómat. Toyota Carina E 2.0 GLI benzines sedan,1992 évj., 140.000 km, hozzám Ausztriából került, kollégától. (Bőr kormány és seb.váltó.)
Motorikusan, elektromosan, futóművileg tökéletes állapotban van, a karosszéria kissé matt hátul, paszta nélkül. Korának megfelelő kis parkolási karcok a
lökhárítókon. Egyetlen kifogásolni való, hogy visszaváltásnál a 3-as fokozat nehezen megy , hangosan reccsen /60-km felett/.
Kérdésem, mit várhatok érte, ill. szeretnék hasonló kaliberű tágas, megbízható, de klímás autót, 2 -3 évvel fiatalabbat, szempont még, hogy autópályasebességnél csendesebb üzemű legyen.
Terveim között a mazda 626, az opel omega b vagy a mitsubitsi galant van.
Önök melyiket ajánlják inkább?
Tisztelettel: B.T
Kedves B.T!
Az említett Carina jelenlegi piaci eladási ára az általános állapottól, a
felszereltségtől és a futásteljesítménytől függően 1,2-1,4 mFt között mozog.
A tapasztalataink alapján könnyű eladásra lehet számítani, mert a Carina
keresett típus a használtautó piacon.
A jövőben tervezett vásárlással kapcsolatban véleményem szerint a
következőket érdemes figyelembe venni: a felsoroltak közül az Opel Omega bír
a legjobb ár/érték aránnyal, és megfelel mindazoknak a követelményeknek, amit
a kategóriától elvárunk, azonban megbízhatóságban és azonos szintű
motorizáltságban nem veszi fel a versenyt az említett vetélytársakkal.
A két japán márka közül a Mitsubishi tekinthető jobb választásnak tekintve a
motorizáltságot, külső megjelenést, felszereltséget és az értéktartást.
A Mazda értéktartása rosszabb, alapfelszereltsége szerényebb és sajnos kevés
követhető, makulátlan előéletű autó található a használtautó piacon.
Amennyiben a rendelkezésre álló anyagiak mellet a hosszú távon örömet okozó
autóhasználat is hangsúlyt kap, akkor a Mitsubishi Galant a leginkább
megfontolásra érdemes alternatíva.
A Toyota ármeghatározással kapcsolatban kérem, vegye figyelembe, hogy az
autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Autóvásárlás előtt állunk, talán dízelre esne a választás.
De melyikre? A kiszemeltek:
Ford Focus TDCi
Peugeot 307 HDi 110
Toyota Corolla D4-D
Fiat Stilo JTD
Éves szinten 30.000 Km-et utaznánk, fontos a műszaki tartalom (futómű, motor, vezethetőség), a biztonság (ABS, légzsákok, klíma) és a használhatóság szempontjából a belső tér kialakítása. Ha mégse lenne indokolt a dízel választása, akkor ugyanezen típusok benzines változatai lennének a befutók kiegészülve a Honda Civic-kel.
A műszaki tartalom és a biztonság figyelembe vétele mellett melyik
az a típus amely Önök szerint a legjobb ár/érték aránnyal rendelkezik ?
Tanácsukat előre is köszönöm, munkájukhoz sok sikert kívánok.
Köszönettel,
Miki
Kedves Miki!
Figyelembe véve az éves 30.000 km-es futást úgy gondolom a határponton áll!
A dízel üzemű gépkocsi üzemanyagköltség tekintetében gazdaságosabb, azonban
a mérleg túloldalán a sűrűbb szervizciklusok és a lényegesen magasabb
vételár áll, így nem tekinthetjük egyik verziót sem alapvetően jobbnak a
másiknál.
Értéktartás szempontjából a dízel változatok a magyarországi népszerűségük
miatt előnyösebbek.
A kiszemelt gépkocsik közül a legjobb felszereltség és ár/érték arányt a Peugeot képviseli. Korszerű, kifejezetten nyomatékos szolid étvágyú motor jellemzi. A legbiztonságosabb középkategóriások egyike. A belső hangulat választhatósága a legstílusosabbá teszi. Hátránya, hogy az 1 év átfogó garancia ma már viszonylag kevés.
A legmodernebb kétségtelenül az új Fiat, mely szintén jó felszereltséggel és ár/érték aránnyal rendelkezik továbbá értéktartása megközelíti a Peugeot-ét. Egyenesfutása és kanyarstabilitása kimagasló, biztosági szempontból is az élmezőnybe tartozik. Általános garancia: 2 év. Hátránya: az új modellből eredő "gyermekbetegségek" még kiküszöbölésre szorulnak.
A legmegbízhatóbb autónak a Toyota tekinthető, bár az előforduló esetleges hibák illetve az időszakos szervizeltetés ennél a modellnél a legköltségesebb (kivéve a benzineseknél a Honda). A motor magas technikai színvonalat képvisel, mindenképp a legjobbak közé sorolható. Kidolgozása precíz, úttartása jó. Biztonsági szempontból megfelelő. Ár/érték megközelítés tekintetében elmarad a többitől. Értéktartása jó! Általános garancia: 3 év!
A "legöregebb" modell a Ford, amiben ugyan fiatal szív (Tdci) dobog, de várhatóan ennek a modellnek lesz legkorábban a modellváltása. Ez nem kedvez a másodlagos piaci szempontoknak. A viszonylagos öregség vitathatatlan előnye viszont az, hogy ennél a típusnál már nem kell számolni az új konstrukcióknál szinte mindig fellépő "gyerekbetegségekkel", és ez mindenképpen a megbízhatóságot erősíti. A konkurensekhez viszonyított magas ár miatt azonban, az ár/érték arány tekintetében mindenképpen ez a legkevésbé ütőképes versenyző.
Amennyiben a benzines mellett dönt a Honda képviseli majd a legsportosabb menettulajdonságokat és a legdinamikusabb motorkarakterisztikát. A gépkocsi megvásárlása és fenntartása nem nevezhető költségkímélőnek, de a vezetési élmény kárpótol mindenért.
Amennyiben további segítségre lenne szüksége, a regisztráción keresztül igénybe veheti szolgáltatásunkat.
Üdvözlettel:
Opticar
Irányárat kérdeznék a köv. autóhoz:
Van egy 12 éves Galantom. A kocsiban 250.000 km van már, de pontosan vezetett a szervizkönyve, és majdnem folyamatosan márkaszervizbe járt. Esztétikailag már van egy-két kisebb karcolás és egy horpadás [1 db: jobb hátsó ajtó alsó 1/3-án]. Nem rozsdásodik sehol, és a festék sincs lepattanva.
Belső:
1.8-as turbódízel, 96 LE. 140-nel még vígan megy, hátszéllel képes volt még 160-ra is :) Motorikusan és műszakilag nagyon jó állapotban van, motortartó-bak csere esedékes, és talán év vége felé kuplung. Nem hörög-zörög, nem hagyott még ott sehol - megbízható.
Belső rész:
Jó állapotban lévő plüss kárpit, állítható kormány, ülésmagasság, manuális 5 fokozatú váltó, központi zár, riasztó, magnó - blaupunkt, manuálisan belülről állítható tükrök.
Történelem:
Bár forgalmi szerint tulajdonosváltás történt, valojában családon belül maradt, 12 évre visszamenőleg tudom a történetét. 2-3 kisebb koccanása volt már, főleg lökhárítót érintő. Egyetlen balesetben vett részt: jobb oldalába belementek - jobb hátsó ajtó cserélve lett, más sérülés nem történt.
Nálam közel két éve van az autó, ezalatt 4x volt szervizben, főleg kötelező dolgok miatt. Megbízható, jó állapotú autó, és megy mint a golyó :)
Mivel csak ennek az árából tudnám fedezni a köv. autóm kezdő részletét, ahhoz kéne az előzetes ár, hogy tudjam milyen újabb autókban gondolkodhatom.
kösz,
dora
Kedves Dóra!
Kérlek, fogadd elismerésemet. A szakmai felkészültséged és tájékozottságod nem hétköznapi, szinte látom az autót amit leírtál nekünk. Mivel csak szinte, kérlek vedd figyelembe, hogy az általunk kalkulált eladási ár az általad leírtakon alapul.
Mindenképpen előnyt jelent, hogy a gépkocsi családon belül töltötte életét, így minden fontos esemény ismert róla. A szervizkönyv megléte és folyamatos vezetése megkönnyítheti az eladást, azonban hátránya, hogy ez az évjárat már nehezebben vihető finanszírozásba, és ez nem kedvez a jó ár elérésének. Mindent egybevéve a helyzet viszonylag jó, kevés az ilyen jól lekövethető előéletű autó ebben a kategóriában!
Kínálati árnak 750 - 850.000 Ft közötti árat javasolunk, és ennek megfelelően az eladási ár 700 - 850.000 Ft között várható.
Üdvözlettel:
Opticar
A feleségemnek vennék egy pug206gti-t. Találtam is egy példányt, fekete,
elektromos tető, oldallégzsak, cd-táras rádió, 16"-os felni, 7.000 km,
műholdas követőrendszer (erre az évre kifizetve), 2001 január 18-i
forgalomba helyezésű. Nincs sérülve (rétegvizsgálóval megmérve).
Kérdésem: mennyit érdemes érte adni?
Üdv,
[SEEN]
Kedves SEEN!
A Peugeot 206 értéktartása a legjobbakéval vetekszik! A jó hír az, hogy a
GTI-re ez kevésbé jellemző, így lényegesen olcsóbban érhető el egyévesen,
mint újkorában.
Ajánlott vételi ár: 3.3 - 3.5 millió Ft között
Árajánlatunknál 7.000 km futású, sértetlen állapotú autót vettünk alapul, melyből szándékosan kihagytuk a műholdkövető rendszert, mivel a készülék
típusáról és az azt működtető cég szolgáltatásairól információval nem
rendelkezünk.
Üdvözlettel:
Opticar
Jelenlegi autómat szeretném újabbra cserélni, de nem tudom
mennyiért hirdethetem meg.
Az autóm egy 1992-ben gyártott Rover 216 gsi, 180 ezer km-rel. Az autó az átlagosnál jobb műszaki állapotban van, törve nem volt! Motorja az 1.6-os civic-é különben az autó Concerto-klón, több fabetéttel és dísszel! Extrák: el. napfénytető, el. ablakok (4), ködlámpa, fabetét!
Tehát a kérdés: Mennyit kérhetek az autóért?
Köszönettel:
Soóky Barna
Kedves Barna!
Az Ön által birtokolt autót az említett felszereltséggel és
futásteljesítménnyel véleményem szerint 600.000-700.000 Forint közötti áron
lehet sikerrel értékesíteni. Előny lehet a jó általános állapot és a
sérülésmentes előélet, viszont hátránynak tekinthető a magas
futásteljesítmény.
Kérem, hogy a leírtak olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Egy viszonylag egyszerű kérdésem lenne egy, a közeljövőre tervezett
autóvásárlással kapcsolatban.
Egy 1996. májusi Toyota Corolla (5 ajtó) a kiszemelt áldozat, 1.4 16V motorral. A forgalmi tanúsága szerint 65 kW teljesítménnyel. Amennyire én tudom, és ahogy utananéztem az derült ki, hogy ebben az évjáratban nem gyártották ezt az autót ilyen motorral, csak az 55 kW-ossal.
Meg lehet-e tudni, hogy így van-e vagy csak én informálodtam hiányosan?
Válaszát előre is köszönöm
Üdv: Balázs
Kedves Balázs!
Az Ön által említett típust 1995. decemberig gyártották a 65 kW-os
motorváltozattal is, így lehetséges, hogy 1995-ben gyártották, de 1996-ban
helyezték forgalomba az Ön által kiszemelt négykerekűt.
Véleményem szerint az alvázszám szervizben történő lekérdezése alapján lehetünk csak teljesen biztosak a motorváltozat meghatározásában. Az erősebb motorváltozat típusjelzése általában 1.3 XLI, a gyengébbiké pedig 1.4 XLI szokott lenni.
Ha külföldről érkezett az autó, akkor a pontos típus megállapítását nehezíti az országonként eltérő megjelölés.
Üdvözlettel,
Opticar
Hamarosan lecserélni szándékozom autómat, ezt egy beszámításos módszerrel szeretném megtenni kereskedőnél.
Kérdésem az, hogyan és meddig kell a csereként beadott autómra a kötelező biztosítást fizetni, ill. mivel általában nem szokta a kereskedő cég a nevére átíratni a beszámított autót, hogyan lehet a frissen vásároltra érvényesíteni az előzőn lévő bónuszt?
üdv.:
Tamás
Kedves Tamás!
A kfb-t addig a napig köteles fizetni, ameddig az Ön nevén volt az autó. Ha túlfizetés van, akkor ennek az összegét a biztosító automatikusan visszatéríti Önnek.
A kfb. lemondása egy aláírt adás-vételi szerződéssel lehetséges a biztosítónál. Ha a használt autót beszámítják az újba, akkor ebben az esetben a kereskedőnek alá kell írnia az adás-vételi szerződés a használt autóra, amivel le tudja mondani a régi autó kfb-t. A biztosítás lemondásának nem feltétele, hogy a kereskedő átírassa a saját nevére az autót.
A bónusz átörökítése az új autó biztosítására nagyon egyszerű: kér egy bónusz igazolást attól a biztosítótól, ahol most van a kfb megkötve, és ennek az igazolásnak a figyelembevételével lehet megkötni az új autóra a kfb-t.
Üdvözlettel:
Brandeis György
A téves információért elnézést kérünk.
Használt autó eladási szolgáltatásukkal kapcsolatban érdeklődnék.
Honlapjukon olvasható, hogy milyen díjért végzik ezen szolgáltatásukat.
Szintén megemlítik, hogy amennyiben más úton történik meg az
értékesítés, bizonyos összegre ebben az esetben is igényt tartanak.
A kérdésem ezzel a konstrukcióval kapcsolatban a következő:
Vállalnak-e valamilyen határidőt az autó értékesítésére, avagy
egy megbízás után határozatlan ideig igényt tartanak a más úton történő értékesítés után megszabott díjra? (Tételezzük fel, hogy pl. 3 hónapig nem értékesítik az autót - ekkor már az ember hajlamos alternatív értékesítési csatornák igénybevételére.)
Tisztelettel,
Sz. András
Kedves András!
Természetesen a megbízási szerződésben pontosan rögzítjük a megbízás
érvényességének határidejét, azaz megadjuk, hogy milyen időintervallumon
belül kell teljesítenünk a megbízást. Az Ön által említett passzus csak ezen
a határidőn belül érvényes.
Abban az esetben, ha Ön úgy dönt, hogy megbíz minket az autó felkutatásával
vagy értékesítésével, és mi ezt elvállaljuk, akkor azt is nagyon pontosan
felmérjük, hogy az adott ügylet teljesítéséhez kb. mennyi időre van
szükségünk. Ennek minden részletét egyeztetjük Önnel, és a szerződében ennek
megfelelően egy olyan határidőt kötünk ki, ami Önnek, és az OptiCarnak is
elfogadható.
Amikor a megbízás megszületett, mi elkezdjük ennek teljesítését. Ha a
határidőn belül Ön mégis más úton oldja meg az autóvásárlást vagy eladást,
az nem azt jelenti, hogy mi nem teljesítettünk, hanem azt, hogy Ön másképpen
döntött, ezért az általunk addig elvégzett munkát Önnek ilyen módon kell
kiegyenlítenie. Ezzel a megoldással biztosítjuk, hogy mind az Ön, mind az
OptiCar érdekei kellő védelmet élvezzenek.
A fenti okoknál fogva tehát mindenkinek azt javasolom, hogy csak abban az
esetben bízza ránk az autója eladását vagy beszerzését, ha valóban nem akar
foglalkozni ezekkel az ügyekkel, és kialakult benne a kellő bizalom
irányunkban.
Üdvözlettel:
OptiCar
Az alábbi feladat megoldásában kérném az Önök segítségét.
2 felnőtt és 2 gyerek (5, 11 évesek) a család mérete. Az autót többnyire egyedül használnám; munkába járásra. Éves szinten 25 ezer Km-t autózunk. 3-4 alkalommal évente bepakolom a családot kisebb-nagyobb kirándulás alkalmából, ilyenkor jól jön a nagy és jól pakolható csomagtér.
A belvárosi autókázást meg tudjuk oldani a feleségem Suzukijával.
1. érdemes-e dízel autóban gondolkodnunk (jelenleg ez van)
2. egyterű, vagy szedan a praktikusabb megoldás
3. új modell, vagy inkább egy kiforrottabb típus legyen
4. fontos az ABS, légzsákok (min. 2), klíma (automata)
5. motorból legalább 90 LE
6. a választásnál nem a vételár a legmeghatározóbb szempont,
hacsak nincsenek jelentős (3-400 ezer Ft) elérések az árban
Favoritok:
- Corolla Verso, Scenic, Zafira (sajnos a Mazda Premacy túl drága)
- Corolla szedan, Focus szedan, Astra szedan, Vento, Octavia, Corolla 5a,
Peugeot 307 5a, Focus 5a, Stilo 5a
Segítségüket előre köszönöm, munkájukhoz sok sikert kívánok.
Miki
Kedves Miki!
A megfogalmazott igények túlságosan általánosak ahhoz, hogy igazán személyre
szabott tanácsot tudjak adni, és sajnos nem írta meg, mi az az anyagi keret,
amivel gazdálkodhatunk.
Az Ön által felsorolt "Favoritok"-ból nagyjából
látom, hogy milyen elképzelései vannak, de a felsorolt típusok elég széles
sávot határoznak meg több szempontból is. Így a hosszas fejtegetések helyett
inkább válaszolok a konkrét kérdéseire:
1. Évi 25 ekm, amit zömmel városon kívül teljesít nem indokolja a dízel
autó választását. Ebben a kategóriában a dízel autó 600-1.400 eFt-tal
drágább a benzinesnél (ugyanazt a felszereltséget és teljesítményt alapul
véve). Ezt a különbséget az évi 25 ekm-rel leautózni eltart egy darabig.
2. Ezt a kérdést nehéz eldönteni ennyi szempont alapján, de én úgy látom,
hogy felesleges az egyterű "batyuját" egész évben hurcolni évi 3-4 alkalom
miatt. Az ilyenkor fellépő többlet helyigényt ma már kiválóan meg kehet
oldani a tetőre szerelhető esztétikus és biztonságos "bag"-gal, amit a
kirándulás végeztével néhány perc alatt eltávolíthatunk az autóról, arról
nem is beszélve, hogy ezt bármely más autóra is fel lehet tenni. Ennek a
megoldásnak a költségvonzata (beszerzési ár, többlet fogyasztás stb.)
töredéke annak, mintha egész évben egy indokolatlanul "nagy" autó költségeit
fizeti.
3. A kiforrottabb modellel kisebb a rizikó, az újjal általában nagyobb az
esztétikai és presztízs élmény, illetve korszerűbb műszaki megoldásokat, és
általában magasabb biztonsági szintet kapunk.
4. Ez ma már nem bír megkülönböztető erővel, hiszen az összes Ön által
említett típus tudja ezeket a feltételeket.
5. Ma egy 1,4-es 16 szelepes motor is rendelkezik ezzel a teljesítménnyel,
tehát ez sem lesz vízválasztó.
6. Vannak jelentős árkülönbségek az Ön által említett modellek között, de
mivel az anyagi lehetőségekről nem tájékoztatott, ezért ebben a kérdésben
nem tudok állást foglalni.
Sokkal hatékonyabban tudnék segíteni egy személyes tanácsadás során, ahol az összes fontos szempontot mérlegre téve tudjuk kiválasztani a legjobb megoldást. Várom jelentkezését a személyes tanácsadásra!
Üdvözlettel:
OptiCar
Előző levelemben a BMW, Opel Omega és Senator típusok vételéről érdeklődtem.
Köszönöm a tanácsokat, ezek alapján egy Opel Omega vásárlása mellett döntöttem.
Már ki is néztem egy példányt, azonban a vásárlás előtt szeretném az Önök szakértelmét ismét igénybe
venni.
Az autó 92-es évjáratú, 2.0i változat a szokásos gyári felszereltséggel, (ABS, szervó, vonóhorog, napfénytető, elektromos tükör stb.) a kilométeróra alapján 92.000 km van benne. Az autót a tulajdonosa 1 éve hozta Németországból, a szervizkönyve is megvan, és nagyon szép gyári állapotban van.
Már ki is próbáltam és beleszerettem. Azonban az autó ára 1.180.000 Ft amit én a használt Omegák árához képest soknak tartok.
Azt szeretném kérdezni, hogy a fenti paraméterek alapján meddig nem vagyok tisztességtelen az alku során.
Köszönettel:
Miklós
Kedves Miklós!
Az Ön által említett Omega eladási ára még kifogástalan műszaki és esztétikai állapot esetén sem tekinthető reálisnak, hiszen a piaci árakat tekintve maximum 1 MFt az ésszerű eladhatóság felső határa.
Véleményem szerint szemérmetlen alkudozás helyett érdemes megtudni a végső eladási árat, majd tenni egy korrekt ajánlatot. Ha nem adják el az Ön által kínált árért, akkor még mindig eldöntheti, hogy kifizeti-e a magasabbat.
Üdvözlettel,
Opticar
Autóeladás és használtautó vásárlás előtt állok.
Az adásvételhez ismert okmányok közül egy okoz nekem kisebb fejtörést, ez pedig az eredetiségvizsgálat. A csináld magad használtautó vétel-adás tanácsaikban olvastam, hogy az eredetiségvizsgálatot az eladónak kell elkészíttetni, de
eltérő megállapodás esetén bármelyik fél rendezheti a számlát.
A kérésem az lenne, amennyiben lehetséges tegyék közzé, mely törvény, rendelet rendelkezik erről.
Fáradozásukat előre is köszönöm
Üdvözlettel:
Laci
Kedves László!
A törvény kizárólag arról rendelkezik, hogy minden tulajdonváltás esetén eredetiségvizsgálat készíttetése kötelező. A törvény nem rendelkezik azonban arról, hogy kinek a kötelessége elvégeztetni a vizsgálatot, így a piacon általánosan elfogadott íratlan szabály, hogy alapesetben az eladót terheli ennek a költsége. Egyéb esetben az eladó és a vevő között külön megállapodás tárgyát képezi a költségek vállalása.
Üdvözlettel,
Opticar
Hozzávetőleges ármeghatározásban kérném segítségüket.
Az autó egy Renault Clio 1.1-es, 1993/12-havi forgalombahelyezésű.
Magyarországon vásárolt, 3. tulajdonos vagyok, 79.000 Km a jelenlegi
kilométeróra állás, riasztós, központi záras és váltózár lett beszerelve.
A karosszérián rohadás, rozsda nyoma még nagyítóval sem található, a belső
tér is újszerű, a motor megkímélt és alacsony fogyasztású.
Mivel a piacon elég tág az árintervalluma ezen autóknak, kérem segítségüket
a megközelítőleg reális ár meghatározásához, az "eredményes" eladás érdekében.
Előre is köszönöm.
Tisztelettel:
László
Kedves László!
Az Ön által közölt adatok alapján az említett autó eladási ára az általános állapottól és a futásteljesítménytől függően 700.000-800.000 Forint között mozog. Abban az esetben, ha az autó kiemelkedően jó állapotban van, követhető az előélete, és nem volt korábbi sérülése, akkor realizálható a 800. 000 forintos eladási ár.
Üdvözlettel,
Opticar
Jelenleg egy Mitsubishi Lancer 1.8 GTI (nem turbo)
autóm van, amit szeretnék egy fiatalabbra cserélni.
Már ki is találtam mit szeretnék helyette.
Mivel autó nélkül csak rövid ideig tudok létezni,
szeretném úgy lebonyolítani a cserét, hogy a Mitsut a
kereskedőnél beszámíttatom a vásárolandó autó árába.
Úgy gondolom, hogy így az autó piaci értékénél
kevesebbet kapok, de az, hogy nem maradok autó nélkül
talán megéri. Kérdés, hogy mennyivel kapok kevesebbet?
Ezért mielőtt elviszem az autót a kereskedőhöz hogy
felmérje mennyiért számolná be, szeretnék egy
független becsléssel rendelkezni az autó pillanatnyi
értékét illetően.
Adatai:
- Mitsubishi Lancer 1.8 GTI (katalizátoros)
- 1991-ben gyártották
- Magyarországon 1993-ban helyezték üzembe
- zöld kártya 2002 szeptemberig
- műszaki 2003 októberig
- a jobb eleje és oldala volt törve az előző tulajnál
- Extrák: elektromos ablakok és tükrök, szervókormány,
spoilerezés, bőr kormány, (esetleg rádiósmagnó)
Kb. mennyi lehet a piaci értéke az autónak?
Segítségedet előre is köszönöm.
Hirt Tamás
Kedves Tamás!
Az Ön által említett autó kereskedőnek történő értékesítése vagy beszámítása
esetén a kereskedő szemérmetlenségétől és az eladandó autó keresettségétől
függően 20-30%-al kevesebbet kapunk az autónkért, mint ha az értékesítéssel
magunk foglalkozunk.
Mivel az Ön autója sem tartozik a keresett típusok közé
(1.8 GTI), ezért a kereskedő is kevesebbet fog ígérni, hiszen előre nem
látható ideig benne fog állni a pénze.
Véleményem szerint az Ön autójának jelenlegi piaci ára a futásteljesítménytől és az általános állapottól függően 750.000-900.000 Forint között mozog.
Kérem, vegye figyelembe a fentiek olvasásánál, hogy az autót nem láttuk, és
ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Tanácsot szeretnék kérni, használtautó vásárláshoz. A típus: BMW 325i
coupe, 1994. decemberi évjárat, M-Technic felszereltség, klíma, spoilerek,
könnyűfém felni, elektromos ablak, tetőablak, ABS, kipörgésgátló, 150E km.
Komoly sérülés biztos nem érte.
Önök szerint mennyi fizethető ki érte?
Köszönettel:
O. Tamás
Kedves Tamás!
Véleményem szerint, és a piaci árakat tekintve az Ön által említett autóért állapottól, valós futásteljesítménytől és korábbi sérülésektől függően 2,6-2,8 Mft-ot érdemes kifizetni. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Sorsomnak és persze magamnak köszönhetően egy olyan szerencsés ember vagyok, hogy megengedhetek magamnak egy felsőkategóriás autót! Azonban nem tudok dönteni abban, hogy milyen autót válasszak, ezért is fordulok Önökhöz.
Nekem egy olyan autóra van szükségem, ami 100%-ban megbízható, mivel sokat utazok Európában. Szeretem a stílusos, formatervezett autókat. Nagyon elfoglalt vagyok, ezért nem nagyon ismerem a mai autókat. Van pár olyan autó, ami tetszik, de nem tudom mi köztük a különbség. Szóval szeretnék tanácsot kérni a Totalcartól.
Ha lehet, akkor küldjön pár képet a mellékletben! Én olyan autókra gondoltam, mint Lexus, Jaguar, Peugeot és BMW. Szeretném ha az autót lehetne 3 literes motorral és GPS rendszerrel kérni.
Várom válaszát,
Zsirai Tamás
Kedves Tamás!
A levelében említett szempontoknak jó néhány márka és típus megfeleltethető az adott piaci szegmensben, nem beszélve a rengeteg egyéni szempontról, ami alapján eldönthetjük, hogy az Ön egyéniségéhez melyik autó illeszkedne a legjobban.
Véleményem szerint a rendelkezésre álló terjedelem nem elegendő, és nem kifejezetten hatékony segítség Önnek az autóvásárláshoz, ezért ha a regisztráción keresztül igénybe veszi a segítségünket, akkor az igényfelméréstől az összehasonlító tesztvezetésen keresztül az autó átvételéig segítségére lehetünk.
Üdvözlettel,
Opticar
A Totalcarban olvasott biztatásuk alapján szeretném a tanácsukat kérni egy
használt Suzuki eladási árának "belövéséhez".
Amiről szó van: egy Suzuki Swift Sedan 1.3 GLX (központi zár, elöl
elektromos ablakemelő, elektromos tükrök + légkondi, vonóhorog), az 1998.
novemberi forgalombahelyezés óta kb. 60 ezer km-t futott. Első tulaj vagyunk
(pontosabban a lízingcég, amelyiktől béreljük).
A fő gondom az, hogy a neten olvasott (hasonló korú és futásteljesítményű,
de általában gyengébben felszerelt Sedanokról szóló) hirdetések eladási
árához képest két kereskedő is lényegesen (kb. 20%-kal) alacsonyabb árat
ajánlott, ezért szeretnék tisztán látni.
Köszönettel:
Csaba
Kedves Csaba!
Az Ön által említett Suzuki eladási ára állapottól, futásteljesítménytől és
felszereltségtől függően 1,2-1,35 Mft között mozog a használtautó piacon, azonban tudni kell, hogy óriási a túlkínálat ebből a típusból. A
kereskedőtől kapott vételi ajánlattal kapcsolatban érdemes tudni, hogy neki
hasznot kell realizálnia a későbbi eladáskor ezért mutatkozott a 20%-os
eltérés a piaci árhoz képest.
Kérem, vegye figyelembe a fentiek olvasásakor, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat. Amennyiben egészen pontos értékbecslésre lenne szüksége, kérem, keressen meg a regisztráción keresztül.
Üdvözlettel,
Opticar
Egy autócsere ügyében kérném tanácsát. Családunkban két autó, egy hatéves, 90.000 km-t futott VW Polo 1.2 (szervókormány, napfénytető, központi zár), ill. egy hároméves Nissan Almera (1,4 16V, 50.000 km, központi zár, metálfény) van, mindkettőnek első tulajdonosai vagyunk. Egyiket szeretnénk lecserélni egy kicsi, de új, 2,5 MFt körüli autóra.
A következő típusok merültek fel: Skoda Fabia, VW Polo, Peugeot 206, Renault Clio/Thalia, Fiat Punto, Opel Corsa, Toyota Yaris.
Mind a megmaradó, mind az új autót sokáig használni szeretnénk (7-8 évig nem szándékozunk eladni), a fő szempont a tartósság és az alacsony fenntartási költség (benzin, szerviz). Főleg rövid utakra (néhány km egy vidéki
városban), néha hosszabb (néhány száz km-es) túrákra szeretnénk használni. Nem vezetünk sportosan, de azért dinamikus, jól autózható kocsit szeretnénk (ne 20 sec alatt legyen százon).
A kérdéseim a következők:
-A régiek közül melyiket mennyiért lehet eladni?
-Ön melyiket javasolja lecserélni?
-Milyen új autó felel meg Ön szerint legjobban a fenti igényeknek?
Sok sikert:
tomasz
Kedves Tomasz!
Az autókról közölt adatok hiányosak a pontos ármeghatározáshoz, de a
rendelkezésre állóak alapján az általános állapot függvényében a VW esetében
1,25-1,35 Mft közötti eladási árra lehet számítani, ugyanez a Nissan-nál
pedig 1,7-1,9 Mft körül alakul. Kérem, vegye figyelembe a fentiek
olvasásánál, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
A két használt autó közül a Nissant érdemes hosszú távon megtartani, hiszen
keveset futott, megbízható japán autóról van szó, nem beszélve arról, hogy
fajlagosan kisebb lesz az értékvesztése, ha 7-8 évig még megtartja. A másik
autó kora és futásteljesítménye alapján valószínűleg több ráfordítást
igényel majd rövid és hosszú távon egyaránt.
Az említett kisautók közül az Ön szempontjait figyelembe véve és kiegészítve
az ár-érték aránnyal az alábbi javaslatom lenne:
Nagyon fontos lenne minden számításba vett típust kipróbálni egy
tesztvezetés alkalmával, majd az élmények alapján szűkíteni a lehetséges
autók körét.
Az említett típusok közül a Renault-t jellemzi a legjobb
alapfelszereltség és ár-érték arány, a legkisebb helykínálat és az átlagos
értéktartás. Véleményem szerint, ha nincs szükségünk jelentős csomagtérre,
akkor a Clio jobb választás, mint a Thalia, hiszen ez utóbbinál a
ráncfelvarrás előtti Clio-t vásárolhatjuk meg puttonyos kivitelben.
A Skoda magáénak tudhatja az összehasonlítás legnagyobb utasterét, kifogástalan összeszerelési minőséget, kedvező szervizköltségeket és egy nem túl korszerű, 1.4-es 68 lóerős motorváltozatot.
A Peugeot-ra jellemző a nem túl bőkezű alapfelszereltség, a kiváló értéktartás, a korszerűtlen 1.4-es motor és az átlagos helykínálat.
A Toyota jellemzői a kiváló értéktartás, jó általános minőség, az alacsony fenntartási költségek, korszerű motor, átlagos helykínálat, magas beszerzési ár.
Az Opel Corsa jellemzői a szerény alapfelszereltség, kedvezőtlen ár-érték arány, korszerű motorizáltság, átlagos helykínálat, jó értéktartás.
Fiat Punto: az alapmotorral átlagos menetteljesítmények, átlagos értéktartás, bosszantó apróbb hibák előfordulása, alacsony fenntartási költségek, jó ár-érték arány.
Amennyiben a fentiekben leírtak alapján további segítségre lenne szükségük, a
regisztráción keresztül igénybe vehetik szolgáltatásunkat.
Üdvözlettel,
Opticar
A fenti "cserében" gondolkodom, és a véleményüket/értékelésüket kérném vele kapcsolatban.
Néhány szó az Escortomról:
-99-ben Belgiumból, hátulján törötten került az országba. Azóta rendszeresen
szervizelt, különösebb probléma a szokásos dolgokon (lengéscsillapító,vezérműszíj,gumik,fék stb) kívül nem volt vele. 98000 km van
benne óra szerint, ismerőstől került bele, 40000-rel.
Extrák: 1.8TD, 90 LE motor (jól húz és elmegy 6 literrel), elektromos ablak,
alufelni (14-es), centrál, gyári hifi (5000rds), hátsó szárny, plüss, airbag.
Az eladásra az késztet, hogy szinte már "gyanúsan" nincs baja az autónak, és
egy kevesebb km-es fiatalabb autóra gondoltam.
Önök szerint érdemes még megtartani? Kereskedőnél mi az elérhető max. ár ezekkel a paraméterekkel? És beszámíttatás esetén? Mi a véleményük az 1.8GDI benzines Carismáról?
Előre is köszönöm válaszukat,
Varga Balázs
Kedves Balázs!
Véleményem szerint ha rendszeresen szervizeltette az autót, akkor nem
nevezhető gyanúsnak, hogy az autónak nincs különösebb baja, de amennyiben
meg szeretne győződni róla, hogy milyen költségek várhatóak a jövőben, akkor
végeztessen egy állapotfelmérést a szerelőjével vagy valamelyik
márkaszervizben.
Ha kereskedőnek szeretné eladni az autót, akkor jelentős
veszteségre kell számítani, így azt javaslom, hogy a hagyományos módon
értékesítse az autót, ha az elérhető legmagasabb árat szeretné realizálni. A
piaci árakat tekintve az Ön autója állapottól, futásteljesítménytől és
felszereltségtől függően 1,4-1,55 Mft között értékesíthető. Ha kereskedőnek
szeretné eladni az autót, akkor maximum 1,2 M forintos ajánlati árra lehet
számítani. A beszámítási ár mindig függ attól, hogy milyen autót készülünk
megvásárolni (használt vagy új), és hogy az adott kereskedő milyen
üzletpolitikát képvisel.
Erre a típusra is igaz ami általában a japán autókat jellemzi, a
megbízhatóság és a kifogástalan minőség, azonban a Carisma nem különösebben
izgalmas autó, ezért az értéktartása rosszabb, mint általában a japán
márkáké, és általános vélemény a külsejével kapcsolatban, hogy jellegtelen és
feltűnésmentes. A GDI típusjelzés egy korszerű közvetlen befecskendezéses
benzinmotort takar, amelytől azonban nem szabad a dízel autóktól megszokott
fogyasztást várni, mert azt nem tudja produkálni. A Carisma ideális autó
lehet, ha kerülni akarjuk a feltűnést, megbízható, jól felszerelt, kényelmes
családi és/vagy managerautót szeretnénk, jó ár-érték aránnyal.
Üdvözlettel,
Opticar
Az Index.hu-n behívható levelező nem engedi, hogy az igazi e-mail címemet írjam, ezért választottam ezt a megoldást. A tényleges problémám, amelyhez
segítségét kérem, a következő:
Szeretnék információt szerezni a Jaguár márkájú, XJ típusú, kb 100ezer km-t futott, mintegy 8 éves autók üzemeltetési, fenntartási költségeiről.
Az autót Magyarországon szeretném üzemeltetni.
Segítségét előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Kovács Károly
Kedves Károly!
A konkrét üzemeltetési költségeket az autó jelenlegi állapota alapján
lehetne a jövőre nézve megállapítani, erre azonban a Jaguar szervizek egyike
sem vállalkozik érthető módon, amíg nem végeztek egy alapos állapotfelmérést
az autón.
A tapasztalatok alapján az idősebb Jaguarok üzemeltetési költségei
rendkívül magasak, és a szervizek sincsenek mindig a helyzet magaslatán a
hibamegállapítás területén.
Üdvözlettel,
Opticar
1999/4 évjáratú Opel Astra G Caravan típusú autót lenne lehetőségem megvásárolni. Az árban és a felszereltségben megfelelne az autó az igényeimnek, de a motorja, ami az eladó szerint az új ECO 1.7 td diesel, 150000 km-t futott. Az autó Németországban van jelenleg. Kérdésem a következő:
Szabad- e vásárolni diesel autót 150000 km-rel?
Megbízható-e a motor még?
Mennyit lehet vele még megtenni ideális estben?
Válaszát előre is köszönöm.
L. Balázs.
Kedves Balázs!
Normál esetben a 150.000 kilométeres futásteljesítmény nem kimondottan sok egy dízel autó esetében, de a motor jelenlegi állapota jelentős mértékben függ a használattól. Az autó általános állapotából lehet következtetni a használó igényességére, ami kivetíthető a motor állapotára is.
Az Ön által említett autót valószínűleg nagyrészt autópályán használták, ami kedvezőbb a városi használatnál. A jelentős futásteljesítmény nagymértékben befolyásolja a piaci árat negatív irányban, külföldön és itthon egyaránt, ami a későbbi magyarországi eladást is megnehezítheti.
Véleményem szerint kizárólag eredeti szervizkönyvvel rendelkező autót érdemes megvásárolni egy alapos márkaszervizben történő állapotvizsgálat után. Ha a kereskedő egy jó minőségű autót akar eladni Önnek, akkor bátran behozza az autót anélkül, hogy Ön foglalót fizetne látatlanban, és tudja, hogy az értékesítéssel nem lesz gondja, ha Ön mégsem vásárolja meg az autót. Ha a jelenlegi futásteljesítmény a valós állapotot tükrözi, akkor még legalább 150.000 kilométer nyugodt autózásban lehet része megfelelő karbantartás mellett.
Üdvözlettel,
Opticar
Van egy Lancia Thema 2.0 16v Ls típusú autóm. Tavaly nyáron hoztam
Németországból. A vásárlásnál nem tűnt fel, hogy valamilyen különös
lengéscsillapítók vannak a kocsiba szerelve. Mindegyiken van egy, a gumikon
szokványos szelep. Csak azt nem tudom, hogy sima levegőt vagy valamilyen
gázt lehet oda befújni.
A gondom az vele, hogy nagyon keményre van felnyomva
és így elég sportos, pattogós az autó. Szeretném leengedni, de addig nem
merek hozzányúlni amíg nem tudom mire is számíthatok. Most télen kimondottan
jó, hogy fent van, mert nem ér le a hóba az alváz, de nyáron szeretném
leengedni.
Voltam már a szakszervizben is, de ott is csak vakargatták a
fejüket. Azt mondják, hogy láttak már ilyen Lanciát, de nem tudják mi lehet
benne. Ha ti hallottatok már ilyenről akkor írjátok meg nekem.
Segitségeteket előre is köszönöm!
Sipi
Kedves Zoltán!
Az említett megoldást általában kombiknál szokták alkalmazni, de személyautóknál is előfordul. Azt sajnos nehéz lenne látatlanban megállapítani, hogy milyen lengéscsillapítóval vagy esetleg valamilyen utólagos légrugóval szerelték az autót, így véleményem szerint érdemes lenne felkeresni az Autódoktort, aki biztosan találkozott már az említett megoldással.
Üdvözlettel,
Opticar
Használt autót szeretnék venni, max. 5M Ft-ig (egy forinttal sem többért),
persze ha kevesebbe van, az sem baj... :)
Elsősorban városban használnám, többnyire egyedül, de legfeljebb 2
utasnak kell benne hely, időnként vidék is, nagyobb csomagokra nem kell
számítani. Szeretném, ha az átlagnál sportosabb lenne, de törvénytisztelő vagyok, szóval nem kell egy kifejezett erőgépnek lennie, 1.8-2.0
literesre gondolnék, max. 2.5.
Ami még elsőrangú szempont: aktív, passzív biztonság, alacsony lopási veszélyeztetettség, megbízhatóság, korrekt szervizháttér, kényelmi felszereltség.
Gondolnék korábbi Mercedesre (pl. W124), de félek a leharcolt példányoktól, ugyanez áll a BMW-kre is, de rábeszélhető vagyok. Szeretem a német autókat, és leginkább ilyet vennék vagy Alfát. Formailag nagyon bejönnek, csak keringenek rémhírek az olasz kocsikról. 30e km-t megyek egy évben.
Segítségüket előre is köszönöm,
Mayer Áron
Kedves Áron!
A levélben megfogalmazott igényeknek nagyon sok típus megfeleltethető, de az
Ön által említett márkák tekintetében ellentmondásokat érzek. Érdemes lenne
felállítani egy fontossági sorrendet a szempontok alapján.
Az említett márkák közül nem látom értelmét egy 7-8 éves Mercedes megvásárlásának, hiszen a piacon található autókról nem mondható el a kifogástalan állapot és a követhető előélet sem, nem beszélve a sportosságról.
A BMW megfelel az elvárásoknak a 3-as szériával, azonban a rendelkezésre álló pénzért gyengén motorizált változatot kaphatunk.
Az Alfa 156-os típusa 2.0 -es motorral ideális, ha egy keveset futott, ellenőrzött használt autót vásárolunk, és nem spórolunk a későbbi szervizelésen. Ár-érték arányban a 156-os egy picit rosszabb, mint kategóriatársai, hiszen a feelinget meg kell fizetni, de cserébe az értékvesztése is átlagosnak mondható. A meghatározott összegért
viszonylag könnyen találhatunk egy jól felszerelt, keveset futott, fiatal
Alfát a használtautó piacon.
Ahhoz azonban, hogy pontosan meg tudjam határozni, hogy az Ön igényeihez
melyik márka mely típusa illeszkedne a legjobban, egy hosszabb
igényfelmérésre lenne szükség sok-sok kérdéssel. Ha személyesen szeretne
válaszokat kapni a kérdéseire, akkor a regisztráción keresztül igénybeveheti
a segítségünket.
Üdvözlettel,
Opticar