Egy árbecslésben szeretném kérni a segítségüket:
Corolla 4 ajtós, '93-as, 1.3-as, Mo-on vásárolt, követhető szervizkönyves, 120e km-el, egy tuladonos, karosszéria jó állapotban (apró karcolások), futómű rendben, motor+erőátvitel rendben.
Elején - kevésbé észrevehetően - sérült, de láthatóan szakember rakta össze. Belül is szép. El. ablak, riasztó, kp. zár, vonóhorog.
Véleményük szerint mennyi a reális értéke az autónak?
Köszönettel,
Timi
Kedves Timi!
Az Ön által említett autó, figyelembe véve a futásteljesítményt, a felszereltséget, valamint feltételezve az általános műszaki és esztétikai
állapotot jelenleg 1,1-1,15 mFt közötti áron értékesíthető.
Ha egészen pontos értékelésre lenne szüksége, kérem, keressen meg a regisztráción keresztül. A leírtak olvasásánál kérem, vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Szüleim jelenleg autóvásárláson törik a fejüket. Célzott típus: Renault Megane Berline (5 Ajtós) ABS, légzsák, 1.4 16 szelepes motorral. Kb. 2-3 éves, valamint max. 50 eKm futott. Autóvásárlásra szánt összeg: 2 millió forint.
Előre is köszönöm,
Horváth Csaba
Kedves Csaba!
A levélben említett paraméterek és a megcélzott árkategória reális elvárásokra enged következtetni, azonban a tanácsadó számára egyetlen kérdés marad megválaszolatlan: Miben állhatok rendelkezésére? Miben kívánja a segítségünket? Természetesen a beszerzéssel kapcsolatban és/vagy ha tanácsadásra is szüksége van, fordulhat hozzánk.
Üdvözlettel,
Opticar
A minap egy kereskedőnél megakadt a szemem egy Ausztriából származó
Citroen Xsara 1,9D-n. A kocsi 100.000 km-t futott, ötajtós kivitel, 98-as,
klímás kiadás.
A kérdés tárgya ezen kocsik használtpiaci ára lenne.
Köszönettel,
Stefanits Richárd
Kedves Richárd!
A leírtak alapján viszonylag nehéz pontosan meghatározni a piaci árat,
hiszen nem ismerjük az autó előéletét és a jelenlegi állapotát sem, azonban
feltételezve az átlagos műszaki és esztétikai állapotot, az említett autó
piaci ára 1,8-2,0 mFt között mozog.
Véleményem szerint a megvétel előtt mindenképp érdemes lenne állapotfelmérésre elvinni az autót egy független szakszervizbe. Kérem,hogy a fent leírtak olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Egy autócserével kapcsolatban kérném a véleményüket és jelenlegi árbecslést.
Jelenleg egy kettes Golfom van, benzines 1.3-as, 3 ajtós, 86-os, 95e km-rel, a kevés km-nek megfelelő nagyon szép állapotban, riasztóval. Ehelyett szeretnék egy használt (esetleg új) autót, ami minimum 1.6-os sportos motorral, szintén 3 ajtós kivitelben, kb 50.000 km, viszonylag alacsony fenntartással, jó felszereltséggel (2 légzsák, ABS...) kellene hogy rendelkezzen, és részletre szeretném megvásárolni.
Én a Citroen Xsara Coupéra gondoltam, de esetleg más is szóba jöhet, használtan 2M, újonnan max 3.5M forintig.
Köszönettel,
Tarsoly Balázs
Kedves Balázs!
Jelenlegi autójának a piaci értéke az általános állapottól függően 440 - 480eFt között mozog. Értéknövelő tényezőként említhetjük a piaci keresettséget és a korához képest alacsony futásteljesítményt. Hátránya, hogy finanszírozásba már nem vihető, továbbá a háromajtós karosszériaváltozat kevésbé keresett.
Az új autó vásárlása esetén, amennyiben a szempontok között szerepel a megfelelő helykínálat, a sportosság valamint a felszereltség és a jó ár-érték arány, akkor a Citroen Xsara Coupe jó választás, de javasolható még a Peugeot 206 XS Sport 3 ajtós kivitele, valamint a Fiat Stilo 1.6 3 ajtós, amennyiben az Ön többi elvárásának is megfelelnek. A legkevésbé sportos "játékos" az Opel Astra 1.6 16V, mely 3 ajtós karosszériaváltozatban szintén illeszkedhet az Ön elképzeléseihez.
Amennyiben a használt autót választja (2 millió Ft-ig) a Citroen Xsara Coupe-ból 1997-1998-as évjárat körül talál megfelelőt. Ebben az árkategóriában képviselteti magát még a Renault Megane Coupe és a Honda Civic, mely utóbbinak 1.6 literes motorja 125-160 LE között van, igaz csak az 1996-os évjárat környékén gondolkodhatunk, igy az 50ekm futás is megkérdőjelezhető.
Ha viszont a lehető legfiatalabb gépkocsit szeretné megvásárolni, választhatja a Fiat Bravo 1.6 SX 16V-t mely 1998-2000 közötti évjáratban viszonylag nagy mennyiségben megtalálható a piacon, és a sportosságához sem fér kétség. Fenti gépkocsik finanszíroztathatóságának elvi akadálya nincs, de a részletkonstrukcióhoz kapcsolódó Casco biztosítás tekintetében nagy díjkülönbségekkel kell számolni. Végezetül engedje meg, hogy "hangot" adjak némi aggodalmamnak, mivel ebben a "sportos" autó kategóriában sajnos nagyon eltérő minőségű - gondolok itt korábbi törésre ill. kíméletlen bánásmódra - gépkocsikkal lehet találkozni, ezért feltétlenül javasolnám a vásárlást megelőző műszaki állapotvizsgálatot. Amennyiben úgy gondolja, hogy a segítségére lehetünk, a regisztráción keresztül készséggel állunk rendelkezésére, ha viszont egyedül vág bele, úgy sok szerencsét kívánunk a vásárláshoz!
Üdvözlettel:
Opticar
1984-es gyártású Mazda 626 coupe-t szeretnék eladni. 1.6-os benzines motor van benne. 260e km-t futott. Forgalmi júliusig van.
Külsőre jó kiállású, de valamelyik előző tulaj biztos, hogy megpuffozta az elejét, bár ez javítva van. Valamint hátul mindkét oldalt kisebb sérülés látható(de nincs behorpadva).
A regisztrációban olvasottakból számomra az derült ki, hogy ilyen idős és ilyen árkategóriájú autóval nem foglalkoznak. Jól gondolom?
Amennyiben Önök nem foglalkoznak ilyen korú autóval, kb. mire számíthatok ár szempontjából a piacon?
Válaszukat előre is köszönöm!
Kozma Attila
Kedves Attila!
Természetesen vállaljuk idősebb gépkocsik eladását is. Ennek módjáról és feltételeiről a használtautó eladás - "bízd ránk" rovatában olvashat bővebben.
A szolgáltatás díja sikeres teljesítés esetén az eladási ár 5%-a +Áfa, de minimum 50.000 Ft+Áfa. Az valóban elgondolkodtató dolog, hogy az ilyen korú, illetve értékű gépkocsi esetén célszerű-e megbízást adni vagy jobb saját kezűleg értékesíteni az autót. Igaz ez utóbbi is pénzbe és időbe kerül.
A gépkocsi piaci értéke az általános állapottól függően 250.000-300.000 forint között mozog. Kérem, hogy a fent leírtaknál vegye figyelembe, hogy a gépkocsit nem láttuk, így ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel:
Opticar
Érdeklődve olvasom tanácsaikat az autóvásárlással kapcsolatban. Jelenleg én is autóvásárlás előtt állok és tanácsukat szeretném kérni!
Jelenlegi autómat szeretném lecserélni egy olyan, max. 1,2-1,5 mFt körüli autóra, amelynél a legfontosabb szempont a megbízhatóság és az alacsony fogyasztás lenne (a felszereltség terén nincs különösebb elvárásom). Mivel elég
magas vagyok, ezért nagyon kis autó nem jöhet számításba. Jelenleg évi 17-18 ezer km-t autózom, de ez a jövőben várhatóan növekedni fog. Az autó nagyobbrészt (kb. 80 %-ban) Budapesten futna, illetve néha hosszabb (max. 150 km-es) utakra használnám!
Jelenleg egy öreg Renault 19 1,9 D típusú autót használok, de a jelenlegi kisebb autók helykínálatát is megfelelőnek találtam, ezért a következő típusok merültek fel: Citroen Saxo 1,5 D, Citroen ZX 1,9 D, illetve Opel Corsa 1,7 D, de
más (esetleg benzines) típusok is szóba jöhetnek!
Tisztelettel:
M.Norbert
Kedves Norbert!
Mindenek előtt érdemes kikalkulálni, hogy mennyivel fog többet autózni az Ön
által ezidáig regisztrált 17-18 ezer km-nél, mert 30 ezer km éves futás
alatt nem célszerű dízelüzemű autót vásárolni. A megjelölt árkategóriában a
benzinesből értékelhetően fiatalabb,kevesebb km-t futott, jobb állapotú gépkocsit lehet kapni, melynek várható szervizeltetési költségei is alacsonyabbak, ráadásul a kötelező biztosítás tekintetében is előnyösebb!
Az Ön által kiválasztott autók közül a Citroen ZX a legkényelmesebb és a
legtágasabb, míg a Saxoból és a Corsából adott értéktartományban fiatalabb
kapható, bár törésbiztonsági szempontból a Saxo elég elavultnak tekinthető,
azonban az ár-érték aránya kiváló. A Saxo mellett szól még, hogy fenntartási
költségei a legalacsonyabbak az említett konkurensekhez képest.
A piaci kínálat a Corsából a legnagyobb, azonban a műszaki tartalom, amivel
rendelkezik már korosnak tekinthető, illetve magas embereknek nem
feltétlenül ajánlható!
További típusok is megfelelőek lehetnek, melyeket egy személyes találkozó keretében teljesen testre is szabhatunk. Ez esetben a regisztráció útján tud kapcsolatba kerülni velünk.
Üdvözlettel:
Opticar
Szeretném a jelenlegi Marea-mat Stilo-ra cserélni. Meg tudnák-e mondani a jelenlegi kocsim körülbelüli piaci értékét?
A paraméterek: 1999.08. havi Marea 1,6 ELX (facelift utáni kiadás), 67 ezer km, én vagyok az 1. tulaj, a Boldizsárnál vásároltam, szervizkönyve végig vezetve volt. A következő dolgok vannak benne pluszban: automata klíma, gyári
alufelni, fenyszórómosó, gyári riasztó. Mivel az ELX felszereltség elég magas szintű, ezért pl. az ABS, gyári 6 hangszórós hifi, ködfényszóró, meg még egy csomó dolog széria.
A Boldizsárnál kerek 2 millióért akarják beszámolni, ez szerintem nagyon kevés, így megpróbálnám szabadpiacon eladni, csak nem tudom, mennyit kérhetek érte
indulásként.
Válaszukat előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Magyar Attila
Kedves Attila!
A kereskedő által az autóért kínált beszámítási ár nem tekinthető
különösebben szemérmetlennek, hiszen neki hasznot kell realizálni a majdani
eladáskor, ezért általában 10%-os eltérés tapasztalható a piaci árhoz
képest. Az Ön által említett Fiat jelenlegi piaci ára, feltételezve a
sérülésmentes előéletet és az átlagos esztétikai állapotot 2,2-2,3 mFt
között mozog.
Véleményem szerint 2,3 mFt-ra érdemes meghirdetni és minimális eladási
árként az érdeklődés intenzitásától függően a 2,2 mFt-ot kitűzni.
Üdvözlettel,
Opticar
Ennek ellenére rendszeresen olvasgatom a tanácsadási levelezésüket.
Használt autómat szeretném eladni. Eredetiségvizsga van az autón. Tegyük fel, hogy az eredetiségvizsga érvényességének 60. napján jön a potenciális vevő. Az érdekelne, hogy az eredetiségvizsgálatnak mikor kell érvényesnek lennie? Elég, ha az adásvételi szerződes megkötésekor 60 napon belül vagyunk, vagy az autó átírásakor is érvényesnek kell lennie?
Segítségüket előre is köszönöm,
Benkó Tamas
Kedves Tamás!
Az eredetiségvizsgálatot igazoló dokumentumnak az átírás napjáig kell érvényesnek lennie, vagyis a 60 napos érvényességet nem haladhatja meg.
Üdvözlettel,
Opticar
Egy használt svájci Opel Calibra-t néztem ki megvételre a napokban, ami
Magyarországon még nincs forgalomba állítva, első tulaj lennék.
Ez lenne az első saját autóm, és nem tudom, hogy a külföldi eredet miatt a
forgalomba állítás mennyi plusz költséggel, ügyintézéssel jár, és hogy mit
lehetne ebből áthárítani az eladóra (bár igazság szerint azt sem tudom
pontosan mivel jár a forgalomba állítás, alapesetben :).
Az autó egyébként finanszíroztatva lenne, az eladó ajánlott erre több
lehetőséget... Tehát mit várjak el az eladótól, milyen papírokat keressek rajta, és mik lehetnek a dolog buktatói?
Üdv,
Pallai Roland
Kedves Rolland!
Elöljáróban szeretnék megosztani Önnel néhány gondolatot.
A külföldről importált gépkocsik magyarországi forgalomba helyezése bonyolult és
időigényes feladat. Feltétlenül azt javaslom, hogy ilyen gépkocsi
megvásárlását körültekintően végezze. Használt autó lévén az ár és a
költségek tekintetében nincsenek kőbe vésett szabályok, minden alku kérdése.
Mivel tapasztalatlan ebben a kérdésben, célszerű az eladóval (kereskedővel)
a gépkocsi forgalomba helyezett árában megegyezni, az ügyintézést rábízni és
az autó átvételét valamely határidő figyelembevételével szerződésbe
fektetni. Amennyiben a gépkocsit szerződés keretében lefoglalja, ajánlatos
kikötni, hogy -"amennyiben a Bank a finanszírozási kérelmet bármely okból
elutasítja, a vevő a szerződéstől a foglaló elvesztése nélkül elállhat"-. így
sikertelen hitelügyintézés esetén nem érheti anyagi kár.
Nézzük a folyamatot. Az importált gépkocsi első útja függetlenül attól, hogy
céges vagy magánimportból származik a 7. számú Vámhivatalhoz vezet, ahol a
járművet nyilvántartásba veszik. (XXI ker. Petróleum u. 4. illetve X ker.
Gergely u. 10.) Ezt követi egy úgynevezett motorkód vizsgálat, melynek
eredménye dönti el, hogy a gépkocsi megfelel-e a magyarországi
környezetvédelmi előírásoknak (zaj, emisszió), mely feltétele a vámeljárás
kezdeményezésének. Utunk tehát újból a Vámhivatalhoz vezet, ahol időpontot
kapunk a gépkocsi vámoltatásának napjára. Mivel a Vámhatóság kapacitása
nincs arányban a vámoltatni szándékozók számával, így a várakozás
hosszadalmas, több hétig elhúzódó is lehet. A vámeljárást követően a
kiszabott "vámolási" költségeket be kell fizetni, és csak ez után lehet
hozzákezdeni a forgalombahelyzéshez. (Ha szeretne bővebb információkat
szerezni a vámoltatás menetéről a www.vam.hu internetes honlapon ezt
megteheti.)
A forgalomba helyezés feltételei:
- műszaki vizsga
- eredetiségvizsgálat
- zöldkártya
- rendszám
- gépjármű felelősség biztosítás
Célszerű tehát a gépkocsi vételárát mindezek figyelembevételével kialkudni,
mert ha a megegyezett ár tartalmazza a forgalombahelyezési költségeket
akkor az átvételnél nem merülhet fel semmilyen más költség, mint a forgalmi
engedély és a törzskönyv 8.000,- Ft-os díja illetve a 10 Ft/ccm
tulajdonszerzési illeték (átiratási ill.) mely mindenképpen a vásárlót, tehát
adott esetben Önt terheli, mint ahogyan a felelősség biztosítás is.
Amennyiben a kiválasztott gépkocsit finanszírozás igénybevételével kívánja
megvásárolni, a jármű eredetét igazoló úgynevezett MGA-s papírra is szüksége
lesz a törzskönyv gyorsított kiadása érdekében, mely feltétele a
finanszírozásnak.
A megegyezés előtt javasolt a gépkocsi szakszervizben történő átvizsgálása
(egyébként minden finanszírozott gépkocsinak rendelkeznie kell
állapotvizsgálati lappal!) hiszen sportautóról van szó, amit korábbi
tulajdonosaik gyakran tettek ki szélsőséges megterheléssel járó üzemnek, így
adott évjárat és árkategóriában az állapot igen eltérő lehet. Feltétlenül
célszerű megvizsgáltatni a gépkocsi karosszériáját festékvastagságmérővel,
hiszen a "táltos paripák" gyakran rendelkeznek zaklatott előélettel.
A vásárláshoz sok szerencsét kivánunk!
Üdvözlettel:
Opticar
A kérdésem a következő, mennyiért tudnám eladni alábbi autómat:
94-es 1.6 Honda Civic VTI. 3 ajtós.
Felszereltsége : El. ablak, El. tükör, ABS, napfénytető, klíma, váltózár, riasztó, immobiliser, 2 éves szintezhető KONI gátlók, fekete bőr ülések elől, szövet hátul, könnyűfém felnik.
Az autó garázsban állt, kiváló állapotban van.
Kedves Bence!
A Honda Civic 1.6 VTI ára elég szórványos a piacon, melynek oka a tulajdonosok érzelmi kötődése (hiszen egy VTI nem kizárólag helyváltoztatásra használt eszköz) illetve az adott gépkocsi előélete, ami gyakran tudna árulkodni a korábbi sérülések történeteiről.
Mivel nem láttuk az eladni kívánt autót elég tág határok között állapítható meg az eladási ára. Az autó alapfelszereltségéhez nem tartozott hozzá a klíma és a KONI gátlók, ezek értéknövelő tényezők lehetnek, azonban az eladáskor nehezen érvényesíthetőek az áralkunál. Az elől bőr hátul szövet üléskárpit nem igazán szerencsés eladási szempontból, ez nem fog többletbevételt hozni az értékesítéskor.
Véleményem szerint az eladási ár a futásteljesítmény, a felszereltség és az általános állapot függvényében: 1.5 mFt - 1.7 mFt közé tehető.
Kérem vegye figyelembe, hogy a gépkocsit nem láttuk, ez befolyásolhatja a fent leírtakat.
Üdvözlettel:
Opticar
1 mFt-ig bezárólag szeretnék dízel autót venni. A piacon körbenézve az alábbi pár autó akadt fennt a rostán:
Ford Sierra 1,8TD 1991-1992
+ TD, helykínálat megfelelő, könnyű hitel
- nem német
Opel Vectra 1,7D, TD 1989-1991
+ német, helykínálat megfelelő
- relatíve ritka a piacon
Opel Omega 2,3D TD 1989-1991
+ német, helykínálat szuper, aránylag jó formavilág
- ?
VW Golf II 1,6GTD 1990 körül
+ abszolút német
- kis helykínálat, elavult forma
Fontos szempont számomra, hogy hitelre venném az autót, tehát ennek az alsó
határa 1987 a gyártási évet tekintve. A "német-autó mivolt" azért szerepel
számomra jelentős pozitívumként mert itthon szeretik a német autókat, van
hozzájuk szakember és alkatrész is. Arról nem is beszélve hogy W123 300D-ből
vagyok kénytelen átülni. A dízel pedig egyértelmű mert sokat használom az
autót, éves futásteljesítmény megközelíti a 35-40ekm-t.
A méretből nem engedhetek, mert 193cm-hez és 105kg-hoz kell passzolnia. Francia autókat nem szeretem így a méretben és teljesítményben jó Citroen XM 2,1TD-t kiejtettem.
Kíváncsian várom véleményüket.
Tisztelettel,
VHB
Kedves VHB!
Figyelembe véve az Ön magasságát, valóban nem célszerű a Vectránál kisebb
autót választania, már a Golf is határesetnek tekinthető.
Fontosnak tartom elmondani, hogy a finanszírozók által nyújtott maximum 14 év, a futamidő lejártára vonatkozik, így a finanszírozásba vihető autó évjáratát inkább 1990-es évjáratban célszerű megkötni. Így is csak 2 év futamidő vehető
igénybe, bár lehet, hogy ez éppen elgendő az Ön számára. Azzal is számolnia
kell, hogy ez esetben a minimum 40% indulóbefizetés az ami igazán működik és
jövedelem igazolás is szükséges hozzá! Jelen esetben ez hozzávetőleg 400 eFt
indulóbefizetést jelent ami egy fiatalabb autó 25-30%-a is lehetne! Érdemes
ezen elgondolkodni.
Szeretném ha figyelembe venné, hogy bár az éves futásteljesítménye indokoltá teszi a dízel üzemet, benzinesből fiatalabb, kevesebbet futott, megkíméltebb autók is kaphatók.
Az Ön által megjelölt kategóriában jó döntés lehetne az OMEGA, mivel valóban tágas belvilággal rendelkezik, és viszonylag nagy a kínálat ebből a modellből, mely kedvez az áralkunak és a választás szabadságának. Sajnos ennél a típusnál lehet leginkább számítani arra, hogy az idő "vasfoga" korróziós nyomot hagyott a karosszérián és elég magas kilométerfutással rendelkezik. Mindenképpen előny, hogy az Opel magyarországi alkatrészellátása a legjobbak közül való, hiszen a hazánkban futó gépkocsik darabszámát tekintve a második helyen áll.
A VECTRA az Omegához hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, melynél szintén előny, hogy a nagymennyiségű külföldi import "leverte" a modell árát. Hátrányai az Omegáéhoz hasonlóak.
A SIERRA (ami egyébként szintén német autó) vásárlásánál számolnia kell azzal, hogy értékvesztése az előbbi modelleknél nagyobb lesz, így a következő gépkocsi vásárlásakor több pénzt kell majd invesztálnia a vásárlásba. Egyébként ez is egy tágas belterű autó, sőt a Vectrához hasonlóan itt is választhat a 4 illetve az 5 ajtós karosszéria változatok között.
A GOLF a legöregebb és a legkisebb a kiválasztott járművek közül, ráadásul ez az árában sem nyilvánul meg, és többnyire alapfelszereltségű modellek találhatóak a piacon. Csomagtere is kisebb és a várható javítási költségek tekintetében is előnytelenebb a versenytársakénál. Azonban a megkímélt "példányok" megbízhatóak és értéktartásuk is jobb a fentieknél.
Összefoglalva az Omega és a Vectra ajánlható leginkább, mivel ár-érték arányban jobbnak mutatkozik a többinél. Feltétlenül körültekintően érdemes eljárni a kiszemelt gépkocsi kiválasztásánál, mivel ebben a kategóriában hibázni költséges dolog! Amennyiben szükségét érzi, hogy segítsünk, kérem a regisztráció útján vegye igénybe szolgáltatásunkat.
Üdvözlettel:
Opticar
Egy ilyen autót általában nem azért vesznek, hogy sétakocsikázzanak vele.
Kérdezném, hogy külföldről származó 3 éves 8.000.000 Ft-os autót szeretnék megvásárolni 4.000.000 Ft kezdőrészlettel valamint 48 hónap törlesztési idővel Kft. számára.
A SUMMIT bank 2 hét hitelelbírálat után nem tudott választ adni a kérelemre (a hitelügyintézés 2 nap), most a VB Lízing Rt.-nél próbálkozom, a kérelem 1 hete fekszik náluk. (itt is 2 nap az elbírálás, bár pótlólag papírokat kértek, és sokkal udvariasabbak). Mind a két társaság szóban ígéretet adott, hogy minden rendben, megkapom a kért hitelt (amit lízingnek neveznek).
Ez normális, vagy én vagyok szerencsétlen? Miért hitegetnek a 2 napos ügyintézéssel?
Lehoczki Ferenc
Kedves Ferenc!
Alapesetben bőven belefér a 48 órába a hitelelbírálás és a hitelszerződés megkötése, de az Ön esetében azonban azt hiszem tudom, mi az oka a késlekedésnek:
Bár nem írta le, hogy milyen autót szeretne lízingeltetni, de ha a 3 éves autó 8 mFt-ba kerül, akkor az nagy valószínűséggel valamelyik prémium márkából származik. Ez Önmagában még nem baj, de a finanszírozó cégek ún. "nem szeretem" listáján általában előkelő helyet foglalnak el ezek az autók, csakúgy mint a sportkocsik, vagy luxusterepjárók.
Ennek oka nagyon egyszerű: Ha valamilyen oknál fogva az adós nem tud fizetni, akkor a finanszírozó cég a kihelyezett összeget az autó eladási árából tudja visszakapni, ez a fedezet a kölcsönre. Ha az autó a valós piaci értéke nehezen meghatározható, értékesíthetősége hosszadalmas, esetleg a származása nem követhető 100%-osan, vagy lopási veszélyeztetettsége nagyon magas, akkor a kihelyezett kölcsön megtérülése is veszélybe kerülhet. Ezeknél az autóknál általában az összes veszély fokozottan érvényes. Az ilyen kockázatot a legtöbb finanszírozó nem vállalja be, vagy nagyon-nagyon megrágja az ügyet mielőtt igent mond. A sikert azért segítheti, hogy a vételár felét befizeti. Ez általában növeli a bizalom szintjét.
Tanulságként és jó tanácsként talán annyit: Ha csökkenteni akarja a saját maga kockázatát, és egy ilyen értékű, ill. kategóriájú használt autót akar finanszíroztatni, akkor a finanszírozhatóság kérdését próbálja előre tisztázni, és csak utána vágjon bele a vásárlásba.
Ha semmiképpen nem jut dűlőre a fent említett két céggel, akkor keressen meg minket, mi megnézzük, hogy az autó finanszírozható-e, és ha igen, melyik cég vállalja az ügyet.
Üdvözlettel:
OptiCar
A Renault sajnos gyakran hibásodik meg és az alkatrész sem olcsó.
1.6-1.7 mFt körül szeretnék használt autót venni.
A legfontosabb kritériumok az áron kívül: legyen megbízható (ne kelljen
sokat szervizbe vinni), de ne legyen "tucatautó". A szóba jöhető autók közül a legtöbbet ismerem, két típus van a hirdetési újságok kínálatában, amelyek elvileg megfelelnének, de egyáltalán nem tudom, hogy meg szabad-e venni bármelyiket. Kérdésem tehát, hogy mi a véleményük a Mercedes 190-ről ('92-ig) és a Chrysler Neon-ról ('96-ig).
Ez utóbbinál mi lehet az oka, hogy nagyon olcsón kínálnak egyes autókat
('95-ös Neon, 1.2M ft-ért)?
Ha bármelyiket javasolják, melyik motorral?
Köszönettel,
Marco
Kedves Marco!
Mindkét típus megvásárlása előtt célszerű a gépkocsikat szakszervizben átvizsgáltatni, mert ebben a kategóriában "mellé nyúlni" nem kifizetődő!
Mercedes 190
A leginkább ajánlható a 190D 2.0, 2.5 vagy a 190E 2.3i! Elfogadható még a
190E 1.8i, 2.0i, és a legkevésbé jó a 190 2.3E 16V bár ilyet nemigen fog
találni. Gyakorlatilag a 190-es piaci kínálata elég bőséges, így akár
"tucatautó"-nak is nevezhetnénk, mégis kevés az igazán szép és jó állapotú
autó ebben az árkategóriában. 1989 és 1992 közötti évjáratok jöhetnek szóba
(kivéve a 190 2.3E 16V sport motoros változat), melyek felszereltsége az
alaptól!!- a full extráig terjed.
Chrysler Neon
Általában klímával, tempomattal rendelkező, jól felszerelt gépkocsik, gyakran
automata váltóval. Strapabíró, mely valóban alacsony áron képviselteti magát
a használtautó piacon. Ennek oka, hogy kis hazánkban még mindig nem túl
népszerű az amerikai autó (mérföldes óra, másfajta biztonsági övek...stb),
továbbá ezek alkatrész és szervizköltségei igen magasak!
Ajánlható benzinesek a 2.0 vagy a ritkábban előforduló 1.8-as. Azonos néven a Dodge is gyártja.
Bár fenti autók valamelyike jó döntés lehet, érdemes számításba venni más típusokat is, mert sok jó modell van még a piacon ebben az árkategóriában.
Üdvözlettel:
Opticar
Egy E30-as, 1992-ben gyártott (1993-ban Németországban forgalomba állított)
BMW 318i Touring piaci ára érdekelne. Az autó piros, gyárilag ültetve (nem
nagyon), gyári könnyűfém felnikkel. ABS, elektromos tükör, kézi tetőablak,
Bavaria C gyári magnó, levehető (gyári?) vonóhorog az érdemleges extrák. 120
ezer kilométert futott. Nagyobb sérülése nem volt, két apró horpadás van a
jobb oldalán. A belseje nincs lehasználva, alapvetően olyan autó benyomását
kelti, amire oda volt figyelve.
Mennyi lehet ennek a piaci ára? Válaszuk azért is fontos, mert új autó
vásárlása mellett gondolkodunk, melybe be szeretnénk szamíttatni ezt a
BMW-t.
Segítségüket előre is köszönöm:
Jambrik Zoltan
Kedves Zoltán!
Az Ön által említett adatok alapján figyelembe véve a felszereltséget, a
piaci keresettséget, a futásteljesítményt, és feltételezve az átlagos
esztétikai és műszaki állapotot, a gépjármű jelenlegi piaci ára 1,55-1,65 mFt
között mozog. Ha beszámításban gondolkodnak, akkor számítaniuk kell arra,
hogy a kereskedő a piaci átlagár alatti áron fogja beszámítani az autót.
Kérem, hogy a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem
láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Szeretném megkérdezni, mi a véleményük arról a jelenségről, hogy az itthon
árult használt, és többnyire külföldről behozott dízel gépjárművek átlagos
futásteljesítménye a hirdetésekben szereplő adatok alapján jelentős
mértékben elmarad például a németországitól.
Nálunk valóban csak kb. 10-15 ezer kilométert tesz meg egy nagykategóriás dízel (pl. BMW), míg a világban máshol ennek minimum a duplája az elfogadott. A benzinesénél magasabb vételi ár, adók, biztosítás, stb. figyelembevételével mindig intenzívebb használatot tételeznek fel a dízelüzemű gépjárműveknél.
Mennyire hihető a kilométeróra állása, manipulálható-e a szervizkönyv, és ha igen, hogy lehet kideríteni?
Válaszukat előre is köszönöm
Hirschbok Csaba
Kedves Csaba!
Az észrevétel teljesen jogos és helyénvaló, hiszen a külföldről behozott
autókra általánosan igaz, hogy a kilométeróra állásuk nem a valós állapotot
tükrözi. A külföldön használt dízelüzemű autók jelentős hányada, főként, ha
céges használatban voltak, évi 50-70 ezer kilométert futott, azonban ez az
általános állapotukon nem látszik. Ezeket az általában lízingből visszavett
autókat pontosan a magas futásteljesítmény miatt tudják a kereskedők kedvező
áron megvásárolni.
A kilométerórát visszaállítják, majd készítenek egy külföldön beszerzett új szervizkönyvet az autóhoz, és így értékesítik a hazai piacon, mint keveset futott, külföldi, megkímélt gépjárművet. Mindezek ellenére azonban a szakértő szem képes megállapítani a valós futásteljesítményt a másodlagos árulkodó jelekből, az általános állapotból és a jármű papírjaiból.
Üdvözlettel,
Opticar
Kérdésekkel fordulok önökhöz, igen bizonytalan és tanácstalan vagyok-
tapasztalatlanságomból kifolyólag.
Jelenleg egy Fiat Punto II elégedett tulajdonosa vagyok. Az autót új
állapota óta tartós bérelem. A két éves futamidő nyáron jár le, és arra
gondoltam, hogy egy max. 4 éves ámde magasabb kategóriájú autót szerzek
be helyette (amit szintén lehetőleg tartós bérelnék erre vállalkozóktól).
Az autóm valamivel 3 millió forint feletti új árából (mely jelenleg is
ennyi) szeretnék kb. 2,2-2,3 mFt-t viszontlátni, és ezután 3-3,5 mFt-os
árkategóriában gondolkozom. Felmerült bennem külföldi autó behozatala.
Kérdéseim a következők:
-mik az importálás főbb buktatói/legjellemzőbb hátrányai?
-tudna ajánlani erre specializálódott megbízható cégeket?
-a külföldi vételárat az általam választandó autóknál hozzávetőleg
mennyivel kel felszorozni az itthoni megvásárlási árhoz?
-és ami legfontosabb talán: a leendő használt autót 2-4 éves, max.
30000 km-es futásidővel szeretném, és kb. 2 évig használnám, egy évben max.
30000 km-t mennék vele város/vidék fele-fele arányban.
Milyen típust javasolna ilyen célra ami ártartó, dinamikus, szinte maximálisan
felszerelt és városi fogyasztása nem haladja meg a 8-9 litert? (inkább
alsó közép vagy esetleg középkategória 4 vagy 5 ajtós karosszériával)
Általam leginkább a Honda Civic 16 ES áhított, de ábrándítson ki, ha
tévednék ár vagy egyéb szempontok alapján.
Válaszát, tanácsait elôre is köszönöm és laikusként nagyon várom.
Üdvözlettel:
Szabó Zoltán
Kedves Zoltán!
Elnézést kérünk, ha nem voltunk elég gyorsak, de igyekszünk mindenkinek a
legalaposabb segítséget nyújtani a rengeteg levél ellenére.
Nézzük sorban a válaszokat: külföldről történő behozatal esetén a legnagyobb kockázatot az jelenti, ha nem látjuk az autót, és nem Mi választjuk ki a megfelelőnek ítélt gépjárművet. Általánosan elmondható, hogy tőlünk nyugatabbra is csak azok az autók vásárolhatók meg jelentősen olcsóbban amelyek vagy sokat
futottak, sérültek vagy az átlagosnál rosszabb az általános állapotuk.
Kockázatot jelent az is, hogy amennyiben megrendeltünk egy autót, és előleget
fizettünk ki, kiszolgáltatottak vagyunk a vámtételt illetően, hiszen az
ügyintéző cég előre nem tudja pontosan megmondani, hogy mennyi vámot kell
majd fizetni az adott autóra.
Természetesen vannak korrekt cégek is a piacon, akikkel érdemes az autóbehozatalt lebonyolítani. Mindenképp csak olyan cégekkel érdemes a behozatalt lebonyolítani, ahol a teljes folyamat követhető és minden költség előre látható. Általában úgy érdemes számolni, hogy a külföldi beszerzési ár 1, 6-szerese lesz a bekerülési ár mindennel együtt, természetesen a járműkategória függvényében.
A választást illetően a leírt paraméterek nem elegendőek számomra ahhoz,
hogy javaslatot tegyek a típust illetően, ezért egy személyes találkozót,
javasolnék amikor egy igényfelmérés keretében választ kaphat az
autóvásárlással kapcsolatos összes kérdésére.
Üdvözlettel,
Opticar
Vagy gyűjtögessek még egy kicsit és probáljak meg külföldről egy W140-es, eggyel újabb S-klasse mercit behozni?
Hamarosan lecserélni szándékozom autómat, ezt egy beszámításos módszerrel szeretném megtenni kereskedőnél.
Kérdésem az, hogyan és meddig kell a csereként beadott autómra a kötelező biztosítást fizetni, ill. mivel általában nem szokta a kereskedő cég a nevére átíratni a beszámított autót, hogyan lehet a frissen vásároltra érvényesíteni az előzőn lévő bónuszt?
üdv.:Tamás
Kedves Tamás!
A kötelező biztosítást mindaddig fizetni kell míg a gépkocsi az Ön nevén van. Beszámításkor kétféle megoldás létezik.
Az egyik esetben az adásvételi szerződés csak az új vásárló "megérkezésekor" köttetik, míg a másik verziónál a kereskedő a beszámított gépkocsit átvételkor, az eladótól adásvételi szerződéssel megvásárolja. Ez a megoldás ideálisabb az Ön számára hiszen így a további biztosítási kötelezettség már a kereskedőt terheli. Fontosnak tartom elmondani, hogy az első megoldásnál is alku tárgyát képezheti a biztosítási díj kérdése (ki fizeti a biztosítást?), melyet célszerű az előszerződés aláírása előtt kikötni és írásban lefektetni.
Az új gépkocsira a bónusz érvényesítését csak a régi autójának eladását igazoló adás-vételi szerződés birtokában van módja.
Üdvözlettel:
Opticar
Kérdésem a következő lenne, tömör és velős:
Másfél millió forintért érdemes-e a fent említett autótípusban gondolkodni? Vagy amit ennyiért adnak, az nagyon le van harcolva?
Válaszukat előre is köszönöm :-)
Üdv,
Bálint
Kedves Bálint!
Renault Laguna vásárlásakor a másfél millió forint belépőnek tekinthető egy 1994-es évjáratú gépkocsi megvásárlásához. Feltehetően inkább Svájcból, Németországból importált autókkal fog találkozni ebben az értékben, vagy korábbi sérülést rejtegető modellel. Bár előfordulhat jó vétel, mégis inkább a 150 - 300eFt-tal magasabb árú gépkocsikat érdemes megcélozni, akár finanszírozás igénybevételével is.
Üdvözlettel:
Opticar
Mindkét autó motorja korszerűnek tekinthető, azonban a francia márka 16 szelepes motorja modernebb konstrukció.
Természetesen minden autóval kapcsolatos kérdésben tudunk segíteni.
A Dízelt, de melyiket? cikkben leírtakhoz hasonlóan én is 10-12 év körüli autót keresek kb. 900e Ft értékhatárig, elsősorban benzinest.
Előzetes rostálás után nálam is a következő autók esnek számításba:
Renault 19, Ford Escort, Mitsubishi Galant ill. a Fiat típusok (Croma, Tempra,
Tipo). Német autó teljességgel kizárt.
Ön melyiket javasolná, ill. Renault 19, Escort, Galant és Tempra típusoknál mik a jellegzetes hibák, amire megvételkor mindenképpen figyelni kell?
Köszönettel,
Tamás
Kedves Tamás!
A 10-12 éve futó gépkocsik kiválasztásánál mindenképpen körültekintően
célszerű eljárni. Nem érdemes kiemelten típushibákat keresni, sokkal
kifizetődőbb átfogó képet alkotni a kiszemelt gépkocsi általános műszaki és
esztétikai állapotáról.
Sajnos így is marad kockázat az ilyen korú, illetve értékű gépkocsik esetén, megfelelő felkészültséggel azonban jelentősen csökkenthetjük ennek mértékét. Feltétlenül szükséges meggyőződni a karosszéria állapotáról illetve korábbi esetleges sérüléseiről, és az ezt követő javítások szakszerűségéről! Ezek a körülmények nagyban befolyásolhatják az autó értékét és használhatóságát. Ajánlott a szakszervízben történő átvizsgálás, így sok költségtől és bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat.
Nos, vegyük sorba a kiválasztott gépkocsikat:
RENAULT 19
Átlagos értéktartással rendelkező, keresett modell a piacon.
Alapfelszereltsége szolid, helykínálata megfelelő, jó utazási komfortú
gépkocsi.
FIAT Croma / Tempra
Kényelmes utastérrel, jó alapfelszereltséggel rendelkező autó. Átlagos
kínálat a piacon (Tempra kevesebb), közepes értéktartás, jó
menettulajdonságokkal.
FIAT Tipo
Jó ár-érték arány! A külföldi autóimport miatt mérsékelt árak. A többinél
nagyobb felszereltségű, fiatalabb évjáratú autó vásárolható az Ön által
tervezett vásárlási értékben. Gazdag kínálat a használtautó piacon. Alacsony
szervizköltségek, viszonylag kis csomagtér.
FORD Escort
Bár ez német autó, mégis jó választás lehet az Escort. Jó az ár-érték
aránya, gazdaságos és nagy a piaci kínálat. A legtöbb karosszéria
változatban kapható, átlagos belméretű autó. Jó menettulajdonságokkal
rendelkezik. Alacsony szervizköltségek, jó alkatrész ellátás.
MITSUBISHI Galant
Magas utazási komforttal, tágas, kényelmes utastérrel, jó
alapfelszereltséggel rendelkező gépkocsi. Nyomatékos, korszerű és csendes
motor, precíz futómű jellemzi. Átlagos kínálat a piacon. Igen magas az
alkatrész és a szervizeltetési költség az egyébként megbízható autón. (Csak
megkímélt, rendszeresen szervizelt Galant ajánlható!)
Összegzésül megállapítható, hogy a Galant és a Croma magasabb kategóriába
tartozik a többinél így felszereltségük és utazási komfortjuk tekintetében
ezek magasabb szintet képviselnek, míg az Escort és a Tipo gazdaságosabb
fentartású.
Amennyiben további segítségre lenne szüksége a regisztráción keresztül
készséggel állunk rendelkezésére, ha viszont kellő információt nyújtottunk,
úgy sikeres autóvásárlást kívánunk!
Üdvözlettel:
Opticar