Sajnos ebből a modellből sok lestrapált, korábban jelentősen sérült példány fut hazánk útjain.
Azt szeretném megkérdezni, milyen áron érdemes megvásárolni az autót, a hirdetésben 2,9 M Ft van megadva irányárnak.
Csak elméletek vannak arra, hogy mikor érdemes eladni egy autót.
A közeljövőben autóvásárlást tervezek, sajnos azonban a ráfordítható összeg nem túl jelentős, maximum 5-600 ezer Ft.
Hosszas keresgélés után sem találtam a hálózaton éppen erre vonatkozó adatokat ill. leírást.
Állandóan garázsban éjszakázik, elég sokat, hisz csak 73.000 km van a számlálóban.
Most vettem egy újabb autót, és csak kíváncsiskodom, hogy mennyit érhet egy ilyen sokat élt, de egyébként jól működő kocsi.
Az autó feltehetően céges autóként funkcionált, ami általában nem a megkíméltség záloga.
Tehát, ha az autó nem 290 ezer kilométert futott volna, azt mondanám, hogy újszerű állapotban van.
Természetesen tudunk segíteni, ha Ön is segít még néhány információval.
A vásárlásra kiszemelt Nissan piaci ára valóban 1.8 Mft körül mozog, állapottól függően.
Azt szeretném megtudni, mennyit ér pontosan jelenlegi autóm.
Véleményem szerint jobb ez a kényszermegoldás, mint a magyarázkodás a hatóságnál.
Svájcból akarok egy Opel Omega (B) személygépkocsit behozni saját részre.
Egy Renault Clio 1.2 RN 1990.12. havi, 5 ajtós, grafitmetál színű autót szeretnék eladni. 165 000 km-t ment.
A 2. tulajdonosa vagyok, az első tulaj valószínűleg megtörte, de elég szépen megcsinálták, műszaki gondot az elmúlt 4 évben egyszer sem okozott. Az autó a korához képest jó állapotban van, műszakija 2003/7-ig van, de az előző alkalommal sem kellett semmi komolyabbat csinálni a műszakira (néhány ezer
forintért fel lehetett készíteni).
A kérdésem, hogy mennyit érhet vajon az autó? Másik kérdésem, hogy reális-e 2 MFt körül Ford Focus-t találni, vagy ha annyiért kínálják, akkor valószínűleg törött autóról van szó?
Üdvözlettel,
Roland
Kedves Roland!
Az említett Clio-nak értékesítési szempontból nem válik előnyére a magas
futásteljesítmény és a külföldről behozott olcsó kategóriatársak. Az autó
jelenlegi piaci ára az általános állapot függvényében 550 000-600 000 Ft
között mozog.
A Focussal kapcsolatban nem könnyű a helyzet, mert a 2MFt körüli
árkategóriában megtalálható autók gyakran céges használatban voltak, magas
futásteljesítménnyel, korábbi sérüléssel, 1.4-es motorral és
alapfelszereltséggel rendelkeznek. Nem lehetetlen ebből a típusból jó
minőségű autót találni, de mindenképp időigényes feladat.
Üdvözlettel,
OptiCar
Egy autóvásárlás küszöbén álló ember türelmetlensége számomra teljesen érthető és elfogadható.
Szeretném segítségüket kérni. Van egy 1996-os Peugeot 406-om, 2.0 benzines SV felszereltséggel, melyet szeretnék eladni,de nem tudom mennyit ér pontosan.
A fő problémám az vele, hogy tekintettel arra, hogy az elsők között vettük, nincs benne légkondicionálás és légzsák. (Egyébként minden más, elektromos ablakok és tükrök, esőszenzor, ABS, plüss kárpit fabetét, stb. benne van ami a modellre jellemző.) Ezen kívül sport kipufogó, betörés elleni fólia, gázos lengéscsillapítók, 15' alufelnik és 205/60-as Yokohama A 520-as gumik vannak rajta.
A kocsi papírjai szerint a harmadik tulajdonos vagyok, de végig a családé volt /cégautó, majd édesapám volt a tulajdonos/ így garantáltan sérülésmentes. Gyári kulcsok és vezetett szervizkönyv van. 140.000 km-t futott. Garázsban tartott. A kocsi jó állapotban van, és azért szeretném csak eladni, mert egy új dízeles kocsira szeretném lecserélni, tekintettel arra, hogy a következő időszakban munkám miatt valószínűleg közel évi 50000 km-t fogok autózni+adózási szempontok.)
Az árával azért vagyok igazán bajban mert a cég, akinél vettük és akikkel viszonylag jó a kapcsolatunk 1.5-1.6 MFt-ért számítaná be, amit nagyon kevésnek találok, de elmondásuk szerint egy használtautó-kereskedő valószínűleg 1.8-1.9 MFt-ot adna érte. Az autós újságokban viszont a hasonló korú és km-t futott, de légzsákkal és klímával szerelt autókat 2.3-2.5 MFt-ért árulják. Ezekből én arra következtettem, hogy 2.05-2.1 MFt-ért el lehetne adni az autómat, viszont igazán komoly érdeklődő nincs rá. Ez most azért van mert az ár nem megfelelő vagy azért mert most inkább új kocsit vesz mindenki?
A másik : Önök most valószínűleg az Opticart fogják (többek között) javasolni, de miért is jó az nekem? Hiszen átnézve az oldalukat 5%-ot kérnek az eladási árból, vagyis amennyiben 2.0 Mft-t eladják a kocsit akkor 100 eFt az övék vagyis én ugyanott tartok mintha egy kereskedőnek adnám el.
Esetleg tudnak-e javasolni kereskedőket akiknél érdemes próbálkozni?
Válaszukat előre is köszönöm.
Tisztelettel,
Tóth Gábor
Kedves Gábor!
Kezdjük az autóértékesítés elvi megoldásával, aztán a levél végén a gyakorlati lebonyolításra is javaslatot teszek Önnek.
Az említett Peugeot eladásával kapcsolatban elhangzottak részben megfelelnek a piaci helyzet kínálta lehetőségeknek, azonban néhány információ korrekcióra szorul. Az Ön autójának jelenlegi reális piaci ára feltételezve a korának megfelelő általános állapotot és figyelembe véve a klímaberendezés valamint a légzsák hiányát 1,9-1,95 Mft.
Általánosan elmondható, hogy a klímaberendezés hiánya ebben a járműkategóriában megnehezíti az eladást, így a kereskedői felvásárlási ár sem lesz magasabb 1,7 Mft-nál . Véleményem szerint az érdeklődés hiányának az oka az autó eladási árának mértéke. A klímával felszerelt hasonló paraméterekkel rendelkező autók eladási ára a legjobb esetben sem több, mint 2,25 Mft.
A gyakorlati lebonyolításhoz néhány kiegészítés szükséges, amely tisztázza az OptiCar szerepét az ajánlással kapcsolatban. A Totalcar egyik szerződött szolgáltató partnere az OptiCar, amely cég márkafüggetlen új- és használt autó kereskedelemmel foglalkozik, valamint üzemelteti a Nepperűző elnevezésű szolgáltató és tanácsadó rovatot.
Néhány marketingtől sem mentes indok, hogy Önnek, miért éri meg az Opticar-t választani:
-Nem kell az autóeladással foglalkozni, hirdetni, érdeklődőket fogadni, nepperekkel alkudozni
-Nem kell találgatni, hogy mennyiért lehet eladni, és meddig kell majd árulni
-Szakértőink az áralku során Önt képviselve, a legjobb feltételekkel értékesítik az autót
-Nem kell találgatni, hogy mennyiért adtuk el az autót, mert ha vevő van az autóra, értesítjük, és a vevő Önnek fizet
-A korrekt, független értékbecslés garanciája a sikeres eladásnak
A szolgáltatási díjért cserébe azt tudom ígérni Önnek, hogy a jelenlegi autópiaci viszonyokhoz nem mérhető magas színvonalú szolgáltatást vehet igénybe. Kérem, keressen meg a regisztráción keresztül, hogy számot adhassunk tudásunkról.
Üdvözlettel,
Opticar
Egy 1997-es Fiat Brava 1.4SX eladásában kérném segítségüket. Az autó
püspöklila metál, 53000 km-t futott, vizsga 2003 júliusig van rajta. Extrái:
ABS, klíma, elektromos ablakok, tükrök, vezető és utasoldali légzsák,
szervokormány, Multilock váltózár és téli gumik felnivel.
Kívül is, belül is szép állapotban van, törve nem volt. Én olyan 1,6-1,65 M
Ft eladási árra gondoltam, de esetleg csere is szóbajöhet Alfa Romeo
145-ösre.
Kérem segítségüket abban, hogy az általam elképzelt ár reális-e, és milyen
módon lehetne a cserét végrehajtani.
Üdvözlettel,
Viktor
Kedves Viktor!
Természetesen tudunk segíteni az eladásban és a beszerzésben is, azonban
véleményem szerint külön kellene választani a két ügyletet. Elsősorban az
anyagi előnyök, másodsorban a technikai lebonyolítás könnyebbsége miatt.
Meglátásom szerint a Fiat értékesítése után érdemes megkezdeni az "utód"
beszerzését.
Az Ön által használt Fiat jelenlegi piaci értéke a megadott felszereltséggel
és futásteljesítménnyel 1,5-1,55 MFt között mozog az általános állapot
függvényében. Ha segítségére lehetünk a lebonyolításban, akkor a
regisztráción keresztül igénybe veheti a szolgáltatásunkat.
Üdvözlettel,
Opticar
Arra lennék kíváncsi, mennyiért lehet ezt a típust eladni?
Egy Astra Coupé megvásárlásán gondolkozom. Az autó a következő tulajdonságokkal rendelkezik:
2001-es évjáratú, 2,2-es motor van benne, 19 000 km-t futott, sérülésmentes, szervizkönyves. Az alapfelszereltségen kívül a következőket tartalmazza:
oldallégzsák, metálfény, bőr kárpit, rádiós magnó CD-lejátszóval (CDR 500), fedélzeti számítógép, elektromos napfénytető, xenon fényszórók, Remus sportkipufogó.
Németországból hozták be az autót, ebből következően a szervizkönyv is német.
A motoron chip tuning-ot végeztek, így most 170 LE van benne. Az első lökhárítót törés miatt kicserélték (gyárira). Az autónak még nincs "rendes" rendszáma (P-...). Az autóra garancia nincs, mivel magánszemély
árulja.
Szeretném tudni, hogy kb. mennyi lehet a piaci ára az autónak, illetve ha úgy döntök, hogy megveszem, akkor milyen vizsgálatokat célszerű csináltatni előtte az általános állapotfelmérésen kívül?
Köszönöm segítségüket,
Luki
Kedves Luki!
Az Ön által említett autó a közölt paraméterekkel nem állítja könnyű
feladat elé a szakértőt, hiszen az autó külföldről érkezett, nem ismert az
előélete (csak a lökhárító volt cserélve) pontosan és a piaci árak is nagyon
változó képet mutatnak, hiszen nem egy keresett modellről van szó.
Véleményem szerint az autó reális piaci ára az általános állapottól függően
5,1-5,3 MFt között mozog.
Vásárlás előtt érdemes állapotvizsgálatra elvinni az autót egy Opel
szervizbe, esetleg igazságügyi szakértői véleményt (nem marad rejtve semmi,
amit tudnunk kell és nem jelentős költség) készíttetni az autóról a
nyugalmunk érdekében.
Amennyiben a lebonyolításban segítségére lehetnek szakértőink, állunk
rendelkezésére a regisztráción keresztül.
Üdvözlettel,
Opticar
Autócsere előtt állok, és szeretnék tanácsot kérni mind a meglévő eladásával, mind a vásárlással kapcsolatban.
Jelenlegi autóm egy Fiat Punto 55S (1995 szeptemberi, 55 LE, 55e km, 2
tulajdonos, 3 ajtós, szervizkönyv, riasztó, központi zár, színezett üvegek, zöld metálfény, hifi, sérülésmentes, kívül-belül jó állapot).
Még nem döntöttem el, hogy magam próbálom-e eladni, vagy beszámíttatom a kiszemelt autó árába. Leginkább a használt Bravok érdekelnek, egyrészt mert tetszik a formája, másrészt pedig a rászánt összegből (2M) ez az egyik legjobb lehetőség: viszonylag fiatal kocsit keresek (max 3 év), kevés km-rel (max 40000), és nem árt bele némi extra sem.
Számításba jöhetett még a 4 ajtós Honda Civic, de ebből csak régebbiek vannak az összeghatáron belül, valamint a Citroen Xsara, vagy az Alfa 146, ezekből pedig a többet futott (70-80e) darabok vannak ennyiért. Szóval eddig nem találtam a Bravonál jobb alternatívát, de kíváncsi lennék az Önök véleményére is.
Most sikerült találnom egy jónak látszó példányt (1.2 SX 16V, 41000 km,
szervokormány, elektromos ablakok, elektromos állítású, fűthető tükrök, állítható kormány-ülésmagasság, automata klíma, vezetett szervizkönyv, 1 tulaj). Egyetlen szépséghibája, hogy nincs benne légzsák, de lassan kezdek megbarátkozni a gondolattal. Megnézettem szerelővel, szerinte sincs
vele semmi gond. Az ára kereken 2M, ez szerintem reálisnak hangzik. Önök
szerint?
A Punto-t átvizsgálták a szervizben, hogy beszámítási árat tudjanak rá
mondani. Fény derült néhány hibára: a fékrendszerben nagyobb az eltérés a megengedettnél a két oldal között, és a bal hátsó lengőkar csapágya megadta magát. Megkérdeztem több szerelőt is, ez alapján a hibák maximum 30e-ből kijavíthatóak. A kocsit ezekkel a hibákkal együtt 1070000 Ft-ért számítanák be.
Én azonban úgy gondolom, hogy egyébként (természetesen megjavítva) legalább
1150000-et el lehetne kérni érte. Reális ez az ár Önök szerint?
Tisztelettel:
István
Kedves István!
A 2 millió forintos árkategóriában újszerű autót keresők számára valóban jó
választás a Fiat Bravo. Ha e típus mellett dönt, stílusos, modern és jól
felszerelt gépkocsit tudhat magáénak. Az Ön által kiszemelt gépkocsi árát az
évjárat hiányában, sajnos nem tudjuk értékelni. Kérem, hogy küldje el az
autó évjáratát, hogy segíthessünk.
Jó választás lehetne még a Renault Megane is, bár kevésbé sportos megjelenésű, de ár-érték arányban jónak mondható.
A jelenlegi autójának (Fiat Punto 55S) átlagos piaci értéke, a felszereltség, évjárat és futásteljesítmény figyelembevételével 1.1 - 1.15 millió forint között mozog, így a kereskedő 1.07 millió forintos ajánlata -
figyelembe véve, hogy kereskedelmi tevékenységet folytat - korrekt
beszámítási értéknek nevezhető.
Üdvözlettel:
Opticar
Az említett Suzuki jelenlegi piaci ára a közölt paraméterekkel, az általános állapot függvényében 700 000-750 000 Forint között mozog.
Egy '91-es Fiat Tipo 1.4-es személygépkocsit szeretnék Németországból
behozni. 100.000 km-nél több lesz benne. Ez az első kocsim lenne úgyhogy
nem nagyon értek hozzá.
Mire érdemes odafigyelni? Mik ennek a kocsinak a típushibái? Ismerőseim riogattak hogy a Tipo egy "zsákbamacska".
Előre is köszönöm,
Sz. Tamás
Kedves Tamás!
Minden használt autó valamilyen szinten "zsákbamacska", ez alól a Tipo sem kivétel. Lehetőség szerint érdemes kipróbálni az autót, odafigyelni a futóműre és a kormányzásra. Ha a karosszérián rozsdásodás látható, akkor biztosak lehetünk benne, hogy korábbi sérülései voltak az autónak, hiszen a Tipora nem jellemző a korrózió. Nem árt, ha megvan a szervizkönyv és dokumentált a futásteljesítmény. Ha a fenti kritériumoknak megfelel az autó, akkor véleményem szerint hosszabb távon minimális ráfordítással üzemeltethető lesz az autó.
Üdvözlettel,
Opticar
Elnézést a megszólításért, de most először írok Önöknek.
Röviden ahhoz kérném a segítségüket, hogy használt Rover (1997,1998,1999-es
modellek) esetén mire kell ügyeljek a vásárláskor. Kérem, ne kíméljenek a
tanácsaikkal!
Üdvözlettel és köszönettel:
Molnár Zoltán
Kedves Zoltán!
A pontos és minden igényt kielégítő válaszadás érdekében kérem, hogy írja meg nekünk a kiszemelt autó pontos típusát és a motorváltozatot. Ha megérkezett a levél, küldjük a választ.
Üdvözlettel,
OptiCar
El szeretném adni 1988-as ezüstmetál Fiat Tipo 1,4ie típusú autómat. 160 000 Km van benne.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyi lenne a reális ára ennek az autónak, és hol érdemes eladni? Az autóban van még centrálzár, rádiósmagnó és +4 téligumi. Az autó szerintem a korához képest megkímélt állapotban van.
A válaszukat előre is köszönöm:
M. Ferenc
Kedves Ferenc!
Az Ön autójának reális piaci ára az általános műszaki és esztétikai állapottól függően 400-450 ezer Forint között van.
Az értékesítés legkifizetődőbb módja, ha van ideje foglalkozni vele, a hirdetés útján történő eladás. Ebben az esetben tudja a legmagasabb árat elérni.
Kérem, hogy a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar