Egy Astra Coupé megvásárlásán gondolkozom. Az autó a következő tulajdonságokkal rendelkezik:
2001-es évjáratú, 2,2-es motor van benne, 19 000 km-t futott, sérülésmentes, szervizkönyves. Az alapfelszereltségen kívül a következőket tartalmazza:
oldallégzsák, metálfény, bőr kárpit, rádiós magnó CD-lejátszóval (CDR 500), fedélzeti számítógép, elektromos napfénytető, xenon fényszórók, Remus sportkipufogó.
Németországból hozták be az autót, ebből következően a szervizkönyv is német.
A motoron chip tuning-ot végeztek, így most 170 LE van benne. Az első lökhárítót törés miatt kicserélték (gyárira). Az autónak még nincs "rendes" rendszáma (P-...). Az autóra garancia nincs, mivel magánszemély
árulja.
Szeretném tudni, hogy kb. mennyi lehet a piaci ára az autónak, illetve ha úgy döntök, hogy megveszem, akkor milyen vizsgálatokat célszerű csináltatni előtte az általános állapotfelmérésen kívül?
Köszönöm segítségüket,
Luki
Kedves Luki!
Az Ön által említett autó a közölt paraméterekkel nem állítja könnyű
feladat elé a szakértőt, hiszen az autó külföldről érkezett, nem ismert az
előélete (csak a lökhárító volt cserélve) pontosan és a piaci árak is nagyon
változó képet mutatnak, hiszen nem egy keresett modellről van szó.
Véleményem szerint az autó reális piaci ára az általános állapottól függően
5,1-5,3 MFt között mozog.
Vásárlás előtt érdemes állapotvizsgálatra elvinni az autót egy Opel
szervizbe, esetleg igazságügyi szakértői véleményt (nem marad rejtve semmi,
amit tudnunk kell és nem jelentős költség) készíttetni az autóról a
nyugalmunk érdekében.
Amennyiben a lebonyolításban segítségére lehetnek szakértőink, állunk
rendelkezésére a regisztráción keresztül.
Üdvözlettel,
Opticar
Autócsere előtt állok, és szeretnék tanácsot kérni mind a meglévő eladásával, mind a vásárlással kapcsolatban.
Jelenlegi autóm egy Fiat Punto 55S (1995 szeptemberi, 55 LE, 55e km, 2
tulajdonos, 3 ajtós, szervizkönyv, riasztó, központi zár, színezett üvegek, zöld metálfény, hifi, sérülésmentes, kívül-belül jó állapot).
Még nem döntöttem el, hogy magam próbálom-e eladni, vagy beszámíttatom a kiszemelt autó árába. Leginkább a használt Bravok érdekelnek, egyrészt mert tetszik a formája, másrészt pedig a rászánt összegből (2M) ez az egyik legjobb lehetőség: viszonylag fiatal kocsit keresek (max 3 év), kevés km-rel (max 40000), és nem árt bele némi extra sem.
Számításba jöhetett még a 4 ajtós Honda Civic, de ebből csak régebbiek vannak az összeghatáron belül, valamint a Citroen Xsara, vagy az Alfa 146, ezekből pedig a többet futott (70-80e) darabok vannak ennyiért. Szóval eddig nem találtam a Bravonál jobb alternatívát, de kíváncsi lennék az Önök véleményére is.
Most sikerült találnom egy jónak látszó példányt (1.2 SX 16V, 41000 km,
szervokormány, elektromos ablakok, elektromos állítású, fűthető tükrök, állítható kormány-ülésmagasság, automata klíma, vezetett szervizkönyv, 1 tulaj). Egyetlen szépséghibája, hogy nincs benne légzsák, de lassan kezdek megbarátkozni a gondolattal. Megnézettem szerelővel, szerinte sincs
vele semmi gond. Az ára kereken 2M, ez szerintem reálisnak hangzik. Önök
szerint?
A Punto-t átvizsgálták a szervizben, hogy beszámítási árat tudjanak rá
mondani. Fény derült néhány hibára: a fékrendszerben nagyobb az eltérés a megengedettnél a két oldal között, és a bal hátsó lengőkar csapágya megadta magát. Megkérdeztem több szerelőt is, ez alapján a hibák maximum 30e-ből kijavíthatóak. A kocsit ezekkel a hibákkal együtt 1070000 Ft-ért számítanák be.
Én azonban úgy gondolom, hogy egyébként (természetesen megjavítva) legalább
1150000-et el lehetne kérni érte. Reális ez az ár Önök szerint?
Tisztelettel:
István
Kedves István!
A 2 millió forintos árkategóriában újszerű autót keresők számára valóban jó
választás a Fiat Bravo. Ha e típus mellett dönt, stílusos, modern és jól
felszerelt gépkocsit tudhat magáénak. Az Ön által kiszemelt gépkocsi árát az
évjárat hiányában, sajnos nem tudjuk értékelni. Kérem, hogy küldje el az
autó évjáratát, hogy segíthessünk.
Jó választás lehetne még a Renault Megane is, bár kevésbé sportos megjelenésű, de ár-érték arányban jónak mondható.
A jelenlegi autójának (Fiat Punto 55S) átlagos piaci értéke, a felszereltség, évjárat és futásteljesítmény figyelembevételével 1.1 - 1.15 millió forint között mozog, így a kereskedő 1.07 millió forintos ajánlata -
figyelembe véve, hogy kereskedelmi tevékenységet folytat - korrekt
beszámítási értéknek nevezhető.
Üdvözlettel:
Opticar
Az említett Suzuki jelenlegi piaci ára a közölt paraméterekkel, az általános állapot függvényében 700 000-750 000 Forint között mozog.
Egy '91-es Fiat Tipo 1.4-es személygépkocsit szeretnék Németországból
behozni. 100.000 km-nél több lesz benne. Ez az első kocsim lenne úgyhogy
nem nagyon értek hozzá.
Mire érdemes odafigyelni? Mik ennek a kocsinak a típushibái? Ismerőseim riogattak hogy a Tipo egy "zsákbamacska".
Előre is köszönöm,
Sz. Tamás
Kedves Tamás!
Minden használt autó valamilyen szinten "zsákbamacska", ez alól a Tipo sem kivétel. Lehetőség szerint érdemes kipróbálni az autót, odafigyelni a futóműre és a kormányzásra. Ha a karosszérián rozsdásodás látható, akkor biztosak lehetünk benne, hogy korábbi sérülései voltak az autónak, hiszen a Tipora nem jellemző a korrózió. Nem árt, ha megvan a szervizkönyv és dokumentált a futásteljesítmény. Ha a fenti kritériumoknak megfelel az autó, akkor véleményem szerint hosszabb távon minimális ráfordítással üzemeltethető lesz az autó.
Üdvözlettel,
Opticar
Elnézést a megszólításért, de most először írok Önöknek.
Röviden ahhoz kérném a segítségüket, hogy használt Rover (1997,1998,1999-es
modellek) esetén mire kell ügyeljek a vásárláskor. Kérem, ne kíméljenek a
tanácsaikkal!
Üdvözlettel és köszönettel:
Molnár Zoltán
Kedves Zoltán!
A pontos és minden igényt kielégítő válaszadás érdekében kérem, hogy írja meg nekünk a kiszemelt autó pontos típusát és a motorváltozatot. Ha megérkezett a levél, küldjük a választ.
Üdvözlettel,
OptiCar
El szeretném adni 1988-as ezüstmetál Fiat Tipo 1,4ie típusú autómat. 160 000 Km van benne.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyi lenne a reális ára ennek az autónak, és hol érdemes eladni? Az autóban van még centrálzár, rádiósmagnó és +4 téligumi. Az autó szerintem a korához képest megkímélt állapotban van.
A válaszukat előre is köszönöm:
M. Ferenc
Kedves Ferenc!
Az Ön autójának reális piaci ára az általános műszaki és esztétikai állapottól függően 400-450 ezer Forint között van.
Az értékesítés legkifizetődőbb módja, ha van ideje foglalkozni vele, a hirdetés útján történő eladás. Ebben az esetben tudja a legmagasabb árat elérni.
Kérem, hogy a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Friss jogosítványos vagyok (még nincs is igazán meg), és most szeretnék egy
autót venni. Egy ismerősöm éppen most szeretné eladni az autóját, ami elég jó vételnek számít (legalábbis nekem).
Az autó egy RENAULT 19 1.4RL Economy motorral, 1996-os, 131.000 Km-t futott, 2. tulajdonos, 4 ajtós, riasztó, központizár, immobilizer, vonóhorog, autórádió, könnyűfém, felni, téligumi garnitúra, metál fényezés (zöld), megkímélt, garázsban tartott, rendszeresen szervizelt.
Mindezt 950 000 Ft-ért adná. Vannak kisebb szervizelendő problémák, de azokról tudok.
A tulaj azért akarja eladni, mert kedvezően tud venni egy jobb autót (Audi), nekem pedig tanuló autónak megfelelne.
A kérdésem a következő: Sok ismerősömet megkérdeztem (hozzáértőket és hozzá
nem értőket), és nagyon megoszlanak a vélemények. Egyesek szerint nem szabad
francia autót venni, mert megbízhatatlanok és például kétséges, hogy
elindul-e reggel (ezt hozzáértők is mondták). Mások szerint viszon nagyon
jó autók és ha volt is velük gond, akkor az csak a sokkal öregebbekkel. Az
ismerősöm azt mondta, hogy semmilyen probléma nem volt vele, amíg nála
volt.
Mi az Önök véleménye erről a típusról, és legfőképpen erről az autóról?
Érdemes megvenni, vagy inkább nézzek más típust? Nem akarnám azt, hogy
hetente kelljen a szervizbe vinni.
A válaszukat előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Kiss Árpád
Kedves Árpád!
Az említett autó vételára a piaci árakhoz képest is kedvezőnek mondható ,ha
a esedékes javítások nem jelentenek nagyságrendi ráfordítást és az autó
előélete is ismert.
A véleményem szerint az előítéletek és a rémhírek, valamint az okos tanácsok minden márka és típus esetében előfordulnak és általában túlzóak ,de valóságalapjuk mindenképpen van. Általánosságban kijelenteni, hogy a francia autó megbízhatatlan nem szerencsés, hiszen sok tényező befolyásolhatja a műszaki állapotot és a rossz hibastatisztikát.
Meglátásom szerint a Renault ebben az árkategóriában jó vételnek számít,
mert ár-érték aránya jó, megbízhatóságban a kategória átlagát képviseli,
szervizköltsége csak márkaszervizben javíttatva magas. Javaslom, hogy a
megvétel előtt vigyék el az autót állapotfelmérésre egy független szervizbe.
Amennyiben teljesen biztos szeretne lenni az autó minőségét illetően,
keresse meg szakértőinket a regisztráción keresztül!
Üdvözlettel,
Opticar
Először is szeretném megköszönni múltkori segítségüket, az Ibiza eladást és a
HRV vételt is ennek segítségével bonyolítottuk le.
A következő kérdésem egy Honda Integra Type R-re vonatkozna. Mennyire lehet nagyon jó állapotú, megbízható, nem halálra taposott példányt találni hazánkban, esetleg honnan érdemes hozatni. Jelenleg egy 1996-os Civic 1.6 VTi-t hajtok, ezért tudom, hogy ezek az autók megkívánják a törődést és odafigyelést. A segítséget és a választ előre is köszönöm.
Tisztelettel,
Tóth Géza
Kedves Géza!
Örömünkre szolgál, hogy segíthettünk, és remélem egyszer elégedett ügyfeleink
táborában üdvözölhetem.
A Hondával kapcsolatos felvetése és aggodalma teljesen jogos, hiszen szakértőink tapasztalatai alapján elmondhatom, hogy a hazai piacon található Integra választék 95%-a viszontagságos előéletű. Ezek az autók általában jelentősen sérültek voltak, és karbantartásuk valamint használatuk sem volt ideálisnak nevezhető. Nem lehetetlen a hazai piacon megfelelő autót találni, de mindenképp időigényes feladatnak tekinthető a jó állapotú autó megkeresése.
Ha külföldi behozatalban gondolkodunk, akkor véleményem szerint leginkább Svájcban érdemes keresni, de mielőtt felkerekednénk, az Interneten előzetesen tájékozódhatunk a választékról a www.autoscout.de honlapon.
Üdvözlettel,
OptiCar
Kérem segítségüket autóm árának meghatározásához.
Paraméterek: 1997. ősszén gyártott OPEL Vectra B GT változat.
(Már a biztosításnál is gond volt, mert a katalógus 1997-es GT-t nem tartalmazott, ez egy -gondolom??- elég ritka sorozat.) Vagyis 2.0 i. 16V, 100KW/136LE. Világoszöldes-szürkemetál (de komolyan:-).
77000 km van benne, én 50000 km-rel vettem egy kereskedésben, akkor hozták be Svájcból. Extrák: digit. klíma, ABS, ASR (kikapcsolható), a GT változat miatt sötét ablakközök, színre fújt kilincsek, sportfutómű, sötétített hátsó lámpák. Fedélzeti számítógép (nem csak fogyasztás és egyebek kijelzésére, hanem computerrel állítanak mindent (ez gondolom computer-vezéreltet jelent)). Két légzsák, elöl elektromos ablakok, gyári központi zárral kombinált riasztó.
Elektromosan állítható és fűthető tükrök. Napellenzőn a tükrök külön világítással, késleltetett belsőtér világítás. Gyári magnó(kijelzés a műszerfalon), négy hangfallal. Bőr multi-kormány. Állítható magasságú vezetőülés, mindkét első ülésen két-két állítható deréktámaszték. 2-3 arányban osztható hátsó ülések, elöl-hátul könyöklő. (4 ajtós, ezt elfelejtettem)
Gyárilag színezett üvegek, motoros fényszóró magasság állítás. Alufelni, 205/60-as gumikkal. A kötelező 60000-es szerviz Opel márkaszervizben volt, az olajcserék is mindig. (Nemrég az e típust jellemző főtengely fordulatszám jeladókat (mindkettőt) kicseréltettem, szintén az Opelnél. Ez csak annyit okozott, hogy néha leállt, és néha nem ment a fordulat 4500 fölé. A csere óta tökéletes. Majdnem 60 eFt volt)
A fogyasztása pont 9 l/100 km (ez majdnem 15000 km átlaga), és csak városban
használom. (Csak egy adalék, másfél éve vettem 3,3 MFt-ért.)
Kérem segítségüket, hogy az autót mennyiért hirdessem meg, mert ha nem találom el az összeget, a kutya sem fog érdeklődni.
Előre is köszönöm, tisztelettel:
K.Péter
Kedves Péter!
Örömömre szolgál, és követendő példának tartom, ha valaki ennyire pontos
információkat közöl az ármeghatározáshoz, mert így a tanácsadó is a
legpontosabb értékelést tudja elkészíteni, amiből a tisztelt érdeklődő is
kizárólag profitál majd.
Véleményem szerint az Ön autóját állapottól függően 2,6-2,7 M Ft közötti áron érdemes meghirdetni és 2,5-2,6 M Ft közötti áron értékesíteni. Természetesen befolyásolhatja az eladási árat a korábbi sérülés vagy a kiemelkedően jó műszaki és esztétikai állapot, valamint a külföldi származás.
Kérem, a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Felkínáltak a napokban eladásra számomra egy céges autót, történetesen egy Mazda Xedos 6-ról lenne szó.
Az autóról a következőket lehet tudni. 1997-es évjáratú 1,6-os 16 szelepes motor van benne. Extrák: 2 légszák, szervokormány, klíma, 4 elektromos ablak, elektromos tükrök, hifi, 10 lemezes Cd tár. Az utóban 73e km van.
Abban kérném a tanácsukat, hogy mennyit szabad adni egy ilyen céges autóért.
Nem garázsban tartott, és már többször is volt sérülve. Az autó ismert hibái:
teljes kuplungszerkezet cserére szorul, hibás a szélvédő és a ködlámpái is hiányoznak. Segítségüket előre is köszönöm.
Tisztelettel
Lajos
Kedves Lajos!
Tekintve az Ön által leírtakat, és figyelembe véve a céges használatot
valamint feltételezve a megfelelő műszaki és esztétikai állapotot az
említett Mazda Xedos-t véleményem szerint 2,1-2,2 millió forintért érdemes
megvásárolni. Az ármeghatározásnál figyelembe vettem a szükséges
ráfordítások várható költségét és a korábbi sérüléseket.
Kérem, hogy a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem
láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Amennyiben pontos ár- és állapotmeghatározást szeretne, keressen meg a
regisztráción keresztül és megnézzük az autót, valamint elkészítjük az
értékelést.
Üdvözlettel,
Opticar
A közeljövőben autó behozatalát tervezem Németországból. Bár ismerem a KFF
honlapját, egy pár dolog nem egyértelmű számomra.
A kiszemelt típusok között van a BMW E30-as változatának 1995-ig gyártott
kombi változata. Ez a típus behozható-e?
Számos japán modellt már régóta Európában gyártanak, hogy pontosan melyiket
és mióta, és ezt hogy kell igazolni, azt honnan lehet részletesen megtudni?
Pl. 1993-as évjárat utáni Toyota Corolla? Nissan Almera (tudtommal csak a 3
és az 5 ajtós európai). stb.
Köszönettel,
Krisztián
Kedves Krisztián!
Ahogy már a KFF honlapján is olvashatta, az autók "behozhatóságát" az
úgynevezett motorkód határozza meg, így csak a motorszám (motorkód)
ismeretében lehet eldönteni, hogy az adott gépkocsi vámkezelhető-e, vagy
sem.
A japán gépkocsik esetében a gyártó országot az alvázszámból
deríthetjük ki. A "J" betűvel kezdődő alvázszámú autót a távol-keleten
gyártották, míg a számmal kezdődőt az újvilágban. Természetesen ezek is
vámkezelhetőek lehetnek, csak magasabb vámterhekkel kell számolnia. A
gépkocsi származását az eladó kereskedő tudja igazolni, melyet a számlára
szoktak felvezetni. Mivel ez nem minden esetben történik meg, feltétlenül
célszerű ellenőrizni.
Feltétlenül szükségesnek tartom elmondani, hogy a külföldről behozott
gépkocsik kedvező beszerzési ára nem automatikus velejárója az
autóimportnak, így a megfelelő felkészültség hiányában az esetek többségében
a remélt "nyereség" elmarad, sőt negatívba is fordulhat.
Üdvözlettel:
Opticar
Az alábbiakban kérem tanácsukat.
Feleségemnek szeretnék "családi, második" autót venni a következők alapján:
-méret: felső-középkategóriáig bármi (ilyenen tanult vezetni, tehát nem
ragaszkodik a kiskategóriához, sőt - biztonsági megfontolásokból - én
preferálnám a nagyobb méretű autókat)
-fogyasztás: a várhatóan alacsony futásteljesítmény miatt kevésbé fontos
-karosszéria: 4 v. 5 ajtós, esetleg kombi
-motor teljesítmény: mindegy (nem fontos, hogy erős legyen, de nem baj)
-megbízhatóság: fontos (ne legyen magas a szervizigény, szervizköltségek)
-presztízsérték: nem fontos
-ár/érték arány: fontos
-praktikusság: fontos
-ár: 1.5 - 1.6 millióig
A hirdetési újságok tanulmányozása alapján - elsősorban az árakat vizsgálva
- a következő tipusokat gondolnám megfelelőnek:
-Peugeot 306 '97-ig
-Peugeot 405 '95-ig
-Skoda Felicia 2000-ig
-Seat Ibiza '98-ig
-VW Passat '94-ig
-Fiat Brava '97-ig
-Fiat Punto '99-ig
-Ford Fiesta '98-ig
-Ford Escort '98-ig
-Ford Mondeo '95-ig
-Toyota Corolla '97-ig
Kérdésem: véleményük szerint a felsorolásból melyik típus felelne meg
leginkább a leírtaknak? Ennél melyik motorral szerelt változatot ajánlják?
Köszönettel,
Tamás
Kedves Tamás!
Az Ön által megadott információk alapján tulajdonképpen elég széles a paletta, így a teljesség igénye nélkül az alábbi gépkocsikat érdemes felvenni a listára.
Peugeot 306
Mind a három karosszériaváltozatban kapható, kiforrott konstrukció, mely
igen jó ár-érték aránnyal rendelkezik. Lopási veszélyeztetettsége csekély.
Alkatrész és szervizeltetési költségei mérsékeltek, piaci ellátottsága jó,
ártartása elfogadható. A vezetőülés és pozíció kényelmes, a műszerfal
"optikája" kissé elavult. Az 1.4-es motor megbízható és strapabíró, azonban
a menetdinamikája elég szolid. Az 1.6-os jobban illeszkedik az Ön
elvárásaihoz, viszont lényegesen ritkábban fordul elő a piacon. A nagyobb
illetve sportosabb motorok (1.8, 2.0, XSI, S16) érzékenyebbek és drágább a
fenntartásuk (szervizigény). Mivel a kedves felesége fogja használni a
gépkocsit, így ha erre a típusra esik a választás, feltétlenül a
szervokormányos verziót javasoljuk, mert ennek hiányában a kormányerő igen
nagy!
Skoda Felicia
5 ajtós és kombi kivitelben kapható, igen tágas belső méretű, jó ár-érték
aránnyal rendelkező gépkocsi. Lopásától nem kell tartani. Alkatrész- és
szervizköltségek szempontjából megfelelő, megbízható minőségű autó. A
benzines motorok 1.3 (68 Le) illetve 1.6 (75 Le) kiforott konstrukciók, ám
nagy menetteljesítményeket várni tőlük nem érdemes. Kiváló helyváltoztatási
eszköz, mely nagyon jó választás lehet, amennyiben használója nem tartozik
az autós ínyencek táborába. Olcsón beszerezhető autó, igaz e tulajdonságát a
majdani eladásnál is alkalmazni fogja. Ennél az amúgy sem túl nőies
modellnél is csak a szervokormányos verziót javasoljuk.
Fiat Brava
5 ajtós, a mai napig is divatos karosszéria jellemzi. Az elöl ülők
helyszűkére nem fognak panaszkodni. A hátsó üléssor utasai már inkább.
Sportos menettulajdonságokat is felvonultató autó az 1.6-os motorral.
Stílusos olasz design jellemzi, kedvező áron beszerezhető, de kellemetlenségekre számítani kell, ami szervizlátogatásokkal járhat
együtt. Ahogy mondani szokták ezt az autót a hibáival együtt kell szeretni. Fentieknél stílusosabb, modernebb és attraktívabb megjelenésű autó 1.4 illetve 1.6 motorral ajánlott, melyből utóbbi kellően dinamikus is. Az 1.4 motorváltozatnál a szervokormány nem alapfelszereltség és a fogyasztása is eléri a nagyobb motor szintjét, ezért az 1.6.-os motor ajánlott! Nagyon jó ár-érték aránnyal rendelkezik. Szerviz és alkatrész ellátottsága jó, javíttatása nem különösebben költséges. Piaci ellátottsága megfelelő, viszonylag nagy a választék.
Ford Escort
Egyaránt kapható 4 és 5 ajtós illetve kombi változatban. Ár-érték aránya
kiváló. Az 1.4 és az 1.6 motorok kellően dinamikusak és megbízhatóak. Az 1.3
motor régebbi konstrukció, így kevésbé ajánlott. Bár az Ön által megadott
árkategóriában többnyire kellően jól felszerelt autókkal találkozhatunk, itt
is érdemes megjegyeznünk, hogy az alapfelszereltség elég szolid. Az utastér
viszonylag tágas, de a hangulata arról árulkodik, hogy az Escort, ha kisebb
változtatásokkal is bizony jó ideje futkos már útjainkon.
Ford Mondeo
Mivel a Mondeo az előzőeknél magasabb kategóriába tartozó autó, így mind a
biztonság, mind a kényelem szempontjából túlhaladja "vetélytársait", igaz
ebből a modellből csak idősebbet kaphatunk az adott árkategóriában.
Felszereltség tekintetében a Mondeo kategóriatársainak is méltó ellenfele,
mindenképpen az élmezőnybe tartozik! Ajánlható az 1.6 és az 1.8 motor is, de
igazán a 2.0 illeszkedik legjobban ehhez a karosszéria mérethez.
Ár-érték aránya mindenképpen jónak mondható, értéktartása viszont (akárcsak
az Escortnak) a nagyméretű nyugati autóimportnak köszönhetően nem túl
stabil. 4 és 5 ajtós illetve kombi kivitelben egyaránt kapható és igen nagy
mennyiségben található a piacon. Kategóriájához képest az alkatrész és
szervizköltségei elfogadható szinten maradnak. Ennél a modellnél
elmondhatjuk, hogy az alacsony áron vásárolható luxus egyik mintapéldánya.
Bár nem volt fenn az Ön listáján, mégis feltétlenül ajánlható a Renault
Megane, mely a Peugeot 306-nál modernebb konstrukció és kényelmesebb is.
Kifejezetten jól bírja a magyar utakat, ilyenkor kategóriájánál nagyobb
utazási konfortot biztosít.
Feltétlenül javasolni tudjuk a vásárlást megelőző szakszervizben történő
átvizsgálást, sok kellemetlenségtől kímélheti meg magát.
Üdvözlettel:
Opticar
Szóval a THM körül vannak némi ködös foltjaim.
Régóta gondolkodom azon, hogy veszek egy fényezés-rétegvastagságmérőt
mivel gyakran nézek autókat, saját ill.rokonok, ismerősök részére is.
(nem vagyok nepper)
A gond az, hogy nem tudom hol lehet ilyet beszerezni ill. mennyiért. Az eredetvizsgálóktól 150.000+Áfá-t hallottam. Az A2 egyik mostani számában pedig pár ezer Ft-os árról beszéltek. Melyik az igaz? Ha az előbbi, akkor nem fogok ilyet venni, de ha tényleg csak pár ezer, akkor veszek egy ilyet, mert hasznos eszköznek tartom.
Válaszukat előre is köszönöm!
Takács Róbert
Kedves Róbert!
Önnek igaza van, az eszköz valóban nélkülözhetetlen, de a kereskedők általában rendelkeznek az eszközzel, így megspórolhatjuk a befektetést. Az említett információk közül az eredetiség vizsgáló állomáson hallottakat tudom megerősíteni, azonban léteznek olcsóbb változatai is az említett eszköznek, de használhatóságuk enyhén szólva megkérdőjelezhető.
Üdvözlettel,
Opticar
Tudni kell, hogy az Explorer keresettsége a hazai piacon nem nevezhető jelentősnek, így az alkupozíció kedvezőnek mondható.
Tervezem eladni Ford Mondeo 1,6 CLX 16V 1996. XI. havi, autómat.
Az autó 90 LE-s, alapfelszereltsége: klíma, állítható (2 irányban) szervokormány, vezetőoldali légzsák, ezüst gyöngy metál, 4 ajtós limuzin.
(nem kereklámpás, ez az első Mondeo típus, amely az év autója is volt)
Én már a 3. tulajdonos vagyok, bár elődöm 3 év alatt 6.000 km-t tett bele,
lényegében 2. autónak "használta". Most 43.000 km van benne.
Ami nem széria, az a Pioneer DEH 4X45W-os CD-s rádió, az egyedi üléshuzat és az új Pirelli Formula GT gumik. Eredetigazolás, törzskönyv, szervizkönyv van. Az autó garázsban tartott, nagyon szép, megkímélt.
Ennek ellenére 1.850.000-2.000.000 Ft-ra tartottam, de be kell látnom, ennyiért ilyen idős autót nem keresnek.
Tisztelettel kérdezem, ténylegesen mennyit ér egy ilyen autó?
Az Eurotax katalógusból a kereskedők egy 6-7 éves Opel Astra Classic árát
jelölik meg, véleményem szerint viszont egy ilyen Mondeo ennél többet ér. Ott tartok, hogy inkább megtartom, mert még 60.000 Km múlva is szinte új lesz.
Köszönettel: drhaki
Kedves drhaki!
Az Ön által körülírt gépkocsi feltehetően igen jó műszaki és esztétikai
állapotnak örvend. Utal erre a 43 ezer Km futásteljesítmény is, mely nem
gyakori ebben az évjáratban. Sajnos ennek a modellnek sem tett jót (eladási
szempontból) az utóbbi időben nagy méreteket öltő svájci, német.. stb.
autóimport, mely drasztikusan leverte ennek a kétségtelenül vonzó és
nagyszerű autónak a magyarországi piaci árát.
A gépkocsi piacképes ára véleményem szerint, az Ön által közölt paraméterek
alapján 1.6-1.65 millió Ft.
Az Opel Astra hazai népszerűsége és az árát általánosságban is jobban tartó
alsó-közép kategória okozza a hasonló árszintet..
Üdvözlettel:
Opticar
Autóm 5 éves lesz lassan, és kb. 36e km van benne. A motoradalékokról szeretnék kérdezni, hogy ajánlatos-e és hogy milyet ajánlana? A motorolaj helyett vagy kiegészítve, illetve az üzemanyaghoz keverve ajánlatos használni, és milyen márkát ajánlana?<> Köszönettel.
Kedves Róbert!
Köszönjük megtisztelő levelét, de a témához csak nagyon szerényen tudnánk hozzászólni, ezért a válaszadást rábíznánk a téma szakértőjére, az Autódokira.
Üdvözlettel,
Opticar
Jó gondolat lehetne az igen jó ár-érték aránnyal rendelkező Seat Cordoba, Fiat Brava és a Renault Megane.
Jelenleg birtokomban van egy 1989-as évjáratú, Audi 100 típusú szgk (2000 cm3). Kisebb sérüléseket kivéve kiváló esztétikai és műszaki állapotban. Érdeklődésem tárgya az autó piaci ára lenne (mivel gondolkodom az eladásán). Segítségüket előre is megköszönve,
Tisztelettel:
Gyuri
Kedves Gyuri!
Kérem, írja meg az eladásra szánt gépkocsija főbb paramétereit(futásteljesítmény, korábbi esetleges sérülések, felszereltség, karosszéria kivitel, stb.), mivel a jelenlegi információk alapján autója értéke csak nagyon tág határok között határozható meg, melynek nem lenne valós információ értéke.
Üdvözlettel:
Opticar
Vásárolni szeretnék egy 146-os Alfát. Mennyit ér egy 2000 februári gyártású Alfa 146 ti (2.0 16v 155LE)?
Az autóban 52.000 km van, fekete, elektromos ablakok (4), el. tükrök, automata légkondi, téli gumik 15-ös alu felnin, 16-os felnik a nyári gumihoz (gumi nélkül), egy 350.000 forint újonnani értékű hifi.
Köszönettel,
Zsolt
Kedves Zsolt!
Az Ön által említett típust a megadott felszereltséggel, feltételezve a megfelelő műszaki és esztétikai állapotot, a magyarországi származást valamint a sérülésmentes előéletet, állapottól függően 2,9-3,2 mFt közötti áron érdemes megvásárolni. Javaslom, hogy a vásárlás előtt vigye el az autót egy márkaszervizben történő állapotfelmérésre.
Kérem, hogy a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Külföldről származó 1991.03-as Lancia Dedra 2.0IE gépkocsim eladásán
gondolkozom, és segítséget szeretnék kérni, hogy vajon milyen esélyekkel
vághatnék bele. Azaz milyen (reális) áron lehetne eladni, és milyen
eséllyel, azaz mennyire keresett ez a típus.
Pár szót a gépkocsiról.
Kívül-belül nagyon szép, sérülésmentes állapot, új hűtő, vízpumpa,
fényszóró... Extrák:
Airbag, aut. váltó, bőrkárpit kivételével minden extra megtalálható benne,
azaz pl.: aut. digitális klíma, 2x el. abl., 2x el. fűthető tükör, motoros
és fűthető ülések, el. tető, ködlámpa, ABS, alufelni 15x195/50 gumival, stb. Futásteljesítmény: 131eKm.
Ha valamilyen adatra szüksegük volna még, szívesen állok rendelkezésükre.
Köszönettel:
Szász Barnabás
Kedves Barnabás!
A Lancia-nak, mint általában az olasz autóknak megvan a maga rajongótábora,
így az Ön autójának vevője is valószínűleg ebből a csoportból kerül majd ki.
A gépkocsi felszereltsége (az évjárat figyelembevételével) pazarnak
tekinthető, és a futásteljesítménye is arra utal, hogy a gépkocsi megfelelő
műszaki és esztétikai állapotban van. Amennyiben az ára is harmonizál a fent
leírtakkal, az autó eladására nem kell majd túl sok időt vesztegetnie.
Sajnos az olasz autó szerelmesein kívül nagy keresletre számítani nem
érdemes, mert a legtöbb keresett modellnek a Dedra nem lesz alternatívája.
A gépkocsi reális piaci ára az Ön által megadott felszereltség és állapot
alapján 740.000-780.000,- Ft között mozog, az eladás időtartama pedig ennek
megfelelően 3-5 hét.
Kérem vegye figyelembe, hogy a gépkocsit nem láttuk és ez befolyásolhatja a
fent leírtakat.
Üdvözlettel:
Opticar
Ön szerint mennyi a piaci ára egy '97-es év eleji Opel Vectra B 2.5 V6-nak?
103000 km van benne. Szuper állapotban van.
Extrák: klíma, multi-kormány, plüss kárpit, rádió+magnó, szervokormány,
motoros ablak elöl, motoros tükrök, könnyűfém felni, 2 légzsák elöl, ABS,
kipörgésgátló, immobilizer, központi zár, első-hátsó ködlámpa, TC kapcsoló,
metál fényezés.
Előre is köszönöm a segitségét:
Gábor
Kedves Gábor!
Az Ön által említett Opel Vectra jelenlegi piaci ára a megadott
motorizáltsággal és felszereltséggel, feltételezve a megfelelő általános
műszaki és esztétikai állapotot, valamint a valós futásteljesítményt 2,6-2,7 MFt között tekinthető reálisnak.
Kérem, vegye figyelembe az értékelés olvasásakor, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Autóvásárlás kellős közepén, "egy utolsó visszacsatolás" jegyében szeretném
megkérdezni Önöket, hogy a következő paraméterekkel rendelkező autónak mi
ma a piaci ára, illetve azt milyen dolgok növelhetik és csökkenthetik!?
Golf IV. 1.6 Jubileum 5.a. (ezüst)
2000/06 forgalomba helyezés
40.000 km-t futott, 1 tulajdonossal
egyéb extra: automata légkondícionáló, téligumi garnitúra+felni, GPS lopásgátló
Az autó jó állapotban van (korának megfelelő).
Szóval kérném Önöket a piaci ár meghatározására, illetve ha idejük engedi,
akkor nagyon szívesen meghallgatom egyéb megjegyzésüket, javaslatukat még az
adás-vétel előtt.
Megtisztelő válaszukat várva,
Tisztelettel és köszönettel,
D. Zsolt.
Kedves Zsolt!
Az Ön által említett autó a megadott felszereltséggel és futásteljesítménnyel, feltételezve a kifogástalan műszaki és esztétikai állapotot valamint a sérülésmentes előéletet, 3,1-3,3 MFt között értékesíthető a piacon állapottól függően. Eladást elősegítő extrának tekinthetjük a GPS alapú lopásgátlót és a téligumi garnitúrát.
Kérem, vegye figyelembe a fentiek olvasásánál, hogy az autót nem láttuk, és ez
befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Több kérdésre szeretnék választ kapni. Most egy Magyarországon Wallistól vásárolt BMW 316i-m van. Le szeretném cserélni mert ez csak a külsejében BMW, a motorjában nem.
Mire cseréljem?
2 azaz mostmár 3 típus között hezitálok. Először gondoltam, hogy lecserélem egy nagyobb BMW-re (320i vagy felette) vagy egy Lexus IS200-ra. Szerintetek melyik a jobb választás? Bejött még a képbe az új 143 lóerős 318i. Erről mit tudtok?
Ugyancsak ide tartozik még, hogy nagyon kockázatos-e külföldről behozott autót venni? 2-3 évesen jóval kedvezőbb áruk van, mint az itthoniaknak és jóval több extra van benne.
Köszönettel,
Kovács Róbert
Kedves Róbert!
A választás lehetősége örömteli, azonban első látásra nem tűnik könnyűnek a döntés. Először is érdemes összehasonlítani a BMW 320-t és a Lexus IS200-at hiszen ezek, felszereltségben és árban közel állnak egymáshoz, de motorizáltságban és stílusban különböznek. A motorizáltság és a menetteljesítmények tekintetében jelentős különbség a két autó között, hogy a bajor márka jobb menetteljesítményeket produkál és a hagyományokhoz hűen illik rá a sportos jelző. Ezzel szemben a Lexus csak átlagos menetteljesítményre képes, de a futáskultúrája, a teljesítmény-leadása és a minősége a BMW színvonalán áll.
Alapfelszereltség tekintetében a Lexus jobban áll, de a különbség nem nevezhető jelentősnek. Az árversenyt, ha a felszereltségeket azonos szintre hozzuk a Lexus nyeri, azonban nem szabad elfelejteni, hogy motorizáltságban a BMW 318-as a valódi konkurens, amely viszont jelentősen kedvezőbb áron beszerezhető.
A 318-as típusjelzése a szerénység mintaképe, hiszen a motor hengerűrtartalma 1995 ccm, így lehetséges, hogy a Lexus-nál jobb menetteljesítményekre képes. Sajnos a Lexus ellen szól az értékvesztés, amely várhatóan a márka hazai ismeretlensége miatt jelentős lesz a BMW-vel szemben.
Összegzésként azt javaslom, hogy mindkét autót próbálja ki egy tesztvezetés alkalmával, majd az Önnek legfontosabb szempontokat mérlegelje, így elkerülhetetlen lesz a jó döntés meghozatala.
Az Ön által számításba vett márkákat valóban lényegesen kedvezőbb áron lehet beszerezni külföldön, és a kockázat sem jelentős, ha megfelelő céget bízunk meg a beszerzéssel. Véleményem szerint érdemes az interneten megnézni a külföldi kínálatot, és kiválasztani a megfelelő autót, majd behozni vagy behozatni a megfelelő céggel.
Amennyiben személyesen is szeretné igénybe venni a segítségünket, akkor a regisztráción keresztül várjuk jelentkezését.
Üdvözlettel,
Opticar
>A szerkesztőség megjegyzése:
A menettulajdonságok legfontosabb adatai megmutatják a különbséget az autók között papíron. Az eltérések nem igazán jelentősek, azt viszont leszögezhetjük, hogy Lexusból kevesebb van, így egyedibb választás.
Modell | Lökettérfogat | Teljesítmény | Nyomaték | 0-100 km/h | Végsebesség |
BMW 318i | 1995 cm3 | 143 LE | 201 Nm | 9,3 sec | 216 km/h |
BMW 320i | 2171 cm3 | 170 LE | 210 Nm | 8,2 sec | 224 km/h |
Lexus IS200 | 1998 cm3 | 153 LE | 195 Nm | 9,5 sec | 214 km/h |
Tanácsot szeretnék kérni autóvásárlással kapcsolatban. Összesen 3-3,2 millióért keresek magamnak autót, és lévén aprólékos típus, választásomban szeretnék biztos lenni. Az autót részletre, Casco-val veszem meg. Emiatt szeretném kérni, véleményükkel segítsenek az alábbi típusok közötti választásban - amennyiben ez lehetséges.
A szóba jövő típusok:
Volvo S40 (98-99, kb. 70e km) 1.6 - 2.0
VW Bora (99-2000, kb. 40e km) 1.6
VW Passat (98, kb. 70e km) 1.6 - 1.8
Toyota Avensis (98, 70e km) 1.6 - 2.0 lehetőleg ferdehátú.
Szeretném, ha a vásárolt autó belső tere funkcionálisan és igényesen nézne ki (pl. VW nagyon tetszik), és lévén műszaki területen, ha sok elektronikus "kütyü" lenne (igényesen) elhelyezve. Nyilvánvaló talán, de légkondi, elektromos ablakemelők ill. ABS és min. 2 légzsák kell benne.
Két gyermekem van, tehát nem árt, ha van hely az autóban, másrészt hátul szinte mindig gyerekek ülnének (gyerekülésben).
A hirdetésekből sok minden kiderül, de bizonyos általános tanácsokra nagy szükségem lenne. Az alábbi szempontokat nem tudom segítség nélkül elbírálni, ebben kérném segítségüket:
-megbízhatóság/meghibásodás
-ellophatóság illetve mennyire lopják valóban el
-fogyasztás/motor
-általános benyomás
Előre is köszönöm segítségüket,
Visy Balazs
Kedves Balázs!
Elöljáróban szeretném elmondani, hogy a kiválasztott típusok és a hozzárendelt paraméterek arányban vannak egymással, tehát az ár, évjárat és típus összefüggés reálisnak mondható és mind a négy típus elfogadható mennyiségben található a piacon.
A kiválasztott gépkocsik közül a leginkább rétegautónak a Volvo S40 tekinthető, e típus "mondanivalója" és stílusa tér el leginkább a többitől. Használóik többnyire presztízsükre adó, egzisztenciával rendelkező emberek, akik fontos szerepet tulajdonítanak a biztonságos autózásnak, és nem igénylik a feltűnést, de szeretik a stílusos autókat. Ennek a kritériumnak is megfelel a Volvo hiszen, meglehetősen szépre sikeredett, ami nagyrészt ugyan ízlés dolga, de mindenképpen említésre méltó. Korszerű, megbízható autó, lopási veszélyeztetettsége átlagosnak mondható. A menetteljesítmények és a fogyasztás tekintetében hátrányba kerül a konkurensekhez képest, igaz mind a négy versenyző ezen paraméterei igencsak megközelítik egymást.
A legkisebb "játékos" a VW Bora, mely adott motorváltozat esetén a márkatársánál és az S40-esnél dinamikusabb és a Toyotával van egy súlycsoportban, bár számottevő különbségről nem beszélhetünk. Tulajdonosait sokkal szélesebb körben megtaláljuk, mint a Volvo esetében. Sajnos kiemelt lopási veszélyeztetettsége miatt utcai tárolásra nemigen ajánlható! Belső hangulata a nagyobb kategóriájú Passathoz hasonlítható, kifejezetten németes, precíz kidolgozású autó. A Volkswagenre jellemző sokféle, megválasztható belső kárpit egyedibb, személyesebb érzéssel ajándékozza meg használóját.
Méreteiben a legnagyobb a Passat, mely utasterében is a legtágasabb. Ez is letagadhatatlanul német autó, melynek lopási statisztikája szintén nem tartozik a fő erényei közé. Étvágya alig valamivel nagyobb a Volvoénál. A karosszéria illesztései példamutatóak, az összhatás elsősorban a puritán beállítottságú embereknek kedvez. A Passat nélkülöz minden újító törekvést, amit mind a karosszéria, mind az utastér fennen hirdet magáról, egyedül a tetőív az, ami lendületet sugároz. Igaz, a Passat tervezői nem a lebilincselő vonalvezetésre, mint inkább a minőségkeltés érzetére helyezték a hangsúlyt, amiben azért valljuk be, van is igazság. Hívei inkább a konzervatívabb beállítottságú, de korszerű és jó minőségű autók kedvelői.
A Toyota évekkel ezelőtt kivívta magának a "legmegbízhatóbb autó" címet, és azóta nem engedett ebből jottányit sem. Kétséget kizáróan az Avensis is trónkövetelő ebben a megközelítésben. Azonban ha mégis szervizbe kényszerülnénk, a javítás költségversenyében a Toyota jócskán leszorulna az első helyről, mivel a japán autók alkatrész és szervizköltségeit nyugodtan nevezhetjük kiábrándítónak. A gépkocsi motorja korszerű, fogyasztása is ennek megfelelően jó, azonban a 2.0 motor az, ami igazán illik ebbe a szép és dinamikus karosszériájú autóba. Sajnos a volánhoz ülve változik a helyzet, itt találkozunk a kissé unalmas, "egyenjapán" belső kiképzéssel, ami némiképp lerontja az egyébként igen jó autó öszképét. A lopási indexe közepesnek mondható.
Végezetül megállapíthatjuk, hogy mind a négy autó hasonló paraméterekkel rendelkezik, kivéve a méretet és a hozzáfűződő érzelmeket. A sors szeszélyének is tekinthetjük, hogy fenti modellek egyikéhez sem járt alapfelszereltségként a klímaberendezés, ezért számolni kell azzal, hogy a kívánt extrák nem teljesülnek minden eladásra váró autóban. Az árkategória és a viszonylag nagymennyiségű autóimport miatt mindenképp javasolt a kiszemelt gépkocsi szakszervzben történő átvizsgálása.
Üdvözlettel:
Opticar