Friss jogosítványos vagyok (még nincs is igazán meg), és most szeretnék egy
autót venni. Egy ismerősöm éppen most szeretné eladni az autóját, ami elég jó vételnek számít (legalábbis nekem).
Az autó egy RENAULT 19 1.4RL Economy motorral, 1996-os, 131.000 Km-t futott, 2. tulajdonos, 4 ajtós, riasztó, központizár, immobilizer, vonóhorog, autórádió, könnyűfém, felni, téligumi garnitúra, metál fényezés (zöld), megkímélt, garázsban tartott, rendszeresen szervizelt.
Mindezt 950 000 Ft-ért adná. Vannak kisebb szervizelendő problémák, de azokról tudok.
A tulaj azért akarja eladni, mert kedvezően tud venni egy jobb autót (Audi), nekem pedig tanuló autónak megfelelne.
A kérdésem a következő: Sok ismerősömet megkérdeztem (hozzáértőket és hozzá
nem értőket), és nagyon megoszlanak a vélemények. Egyesek szerint nem szabad
francia autót venni, mert megbízhatatlanok és például kétséges, hogy
elindul-e reggel (ezt hozzáértők is mondták). Mások szerint viszon nagyon
jó autók és ha volt is velük gond, akkor az csak a sokkal öregebbekkel. Az
ismerősöm azt mondta, hogy semmilyen probléma nem volt vele, amíg nála
volt.
Mi az Önök véleménye erről a típusról, és legfőképpen erről az autóról?
Érdemes megvenni, vagy inkább nézzek más típust? Nem akarnám azt, hogy
hetente kelljen a szervizbe vinni.
A válaszukat előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Kiss Árpád
Kedves Árpád!
Az említett autó vételára a piaci árakhoz képest is kedvezőnek mondható ,ha
a esedékes javítások nem jelentenek nagyságrendi ráfordítást és az autó
előélete is ismert.
A véleményem szerint az előítéletek és a rémhírek, valamint az okos tanácsok minden márka és típus esetében előfordulnak és általában túlzóak ,de valóságalapjuk mindenképpen van. Általánosságban kijelenteni, hogy a francia autó megbízhatatlan nem szerencsés, hiszen sok tényező befolyásolhatja a műszaki állapotot és a rossz hibastatisztikát.
Meglátásom szerint a Renault ebben az árkategóriában jó vételnek számít,
mert ár-érték aránya jó, megbízhatóságban a kategória átlagát képviseli,
szervizköltsége csak márkaszervizben javíttatva magas. Javaslom, hogy a
megvétel előtt vigyék el az autót állapotfelmérésre egy független szervizbe.
Amennyiben teljesen biztos szeretne lenni az autó minőségét illetően,
keresse meg szakértőinket a regisztráción keresztül!
Üdvözlettel,
Opticar
Először is szeretném megköszönni múltkori segítségüket, az Ibiza eladást és a
HRV vételt is ennek segítségével bonyolítottuk le.
A következő kérdésem egy Honda Integra Type R-re vonatkozna. Mennyire lehet nagyon jó állapotú, megbízható, nem halálra taposott példányt találni hazánkban, esetleg honnan érdemes hozatni. Jelenleg egy 1996-os Civic 1.6 VTi-t hajtok, ezért tudom, hogy ezek az autók megkívánják a törődést és odafigyelést. A segítséget és a választ előre is köszönöm.
Tisztelettel,
Tóth Géza
Kedves Géza!
Örömünkre szolgál, hogy segíthettünk, és remélem egyszer elégedett ügyfeleink
táborában üdvözölhetem.
A Hondával kapcsolatos felvetése és aggodalma teljesen jogos, hiszen szakértőink tapasztalatai alapján elmondhatom, hogy a hazai piacon található Integra választék 95%-a viszontagságos előéletű. Ezek az autók általában jelentősen sérültek voltak, és karbantartásuk valamint használatuk sem volt ideálisnak nevezhető. Nem lehetetlen a hazai piacon megfelelő autót találni, de mindenképp időigényes feladatnak tekinthető a jó állapotú autó megkeresése.
Ha külföldi behozatalban gondolkodunk, akkor véleményem szerint leginkább Svájcban érdemes keresni, de mielőtt felkerekednénk, az Interneten előzetesen tájékozódhatunk a választékról a www.autoscout.de honlapon.
Üdvözlettel,
OptiCar
Kérem segítségüket autóm árának meghatározásához.
Paraméterek: 1997. ősszén gyártott OPEL Vectra B GT változat.
(Már a biztosításnál is gond volt, mert a katalógus 1997-es GT-t nem tartalmazott, ez egy -gondolom??- elég ritka sorozat.) Vagyis 2.0 i. 16V, 100KW/136LE. Világoszöldes-szürkemetál (de komolyan:-).
77000 km van benne, én 50000 km-rel vettem egy kereskedésben, akkor hozták be Svájcból. Extrák: digit. klíma, ABS, ASR (kikapcsolható), a GT változat miatt sötét ablakközök, színre fújt kilincsek, sportfutómű, sötétített hátsó lámpák. Fedélzeti számítógép (nem csak fogyasztás és egyebek kijelzésére, hanem computerrel állítanak mindent (ez gondolom computer-vezéreltet jelent)). Két légzsák, elöl elektromos ablakok, gyári központi zárral kombinált riasztó.
Elektromosan állítható és fűthető tükrök. Napellenzőn a tükrök külön világítással, késleltetett belsőtér világítás. Gyári magnó(kijelzés a műszerfalon), négy hangfallal. Bőr multi-kormány. Állítható magasságú vezetőülés, mindkét első ülésen két-két állítható deréktámaszték. 2-3 arányban osztható hátsó ülések, elöl-hátul könyöklő. (4 ajtós, ezt elfelejtettem)
Gyárilag színezett üvegek, motoros fényszóró magasság állítás. Alufelni, 205/60-as gumikkal. A kötelező 60000-es szerviz Opel márkaszervizben volt, az olajcserék is mindig. (Nemrég az e típust jellemző főtengely fordulatszám jeladókat (mindkettőt) kicseréltettem, szintén az Opelnél. Ez csak annyit okozott, hogy néha leállt, és néha nem ment a fordulat 4500 fölé. A csere óta tökéletes. Majdnem 60 eFt volt)
A fogyasztása pont 9 l/100 km (ez majdnem 15000 km átlaga), és csak városban
használom. (Csak egy adalék, másfél éve vettem 3,3 MFt-ért.)
Kérem segítségüket, hogy az autót mennyiért hirdessem meg, mert ha nem találom el az összeget, a kutya sem fog érdeklődni.
Előre is köszönöm, tisztelettel:
K.Péter
Kedves Péter!
Örömömre szolgál, és követendő példának tartom, ha valaki ennyire pontos
információkat közöl az ármeghatározáshoz, mert így a tanácsadó is a
legpontosabb értékelést tudja elkészíteni, amiből a tisztelt érdeklődő is
kizárólag profitál majd.
Véleményem szerint az Ön autóját állapottól függően 2,6-2,7 M Ft közötti áron érdemes meghirdetni és 2,5-2,6 M Ft közötti áron értékesíteni. Természetesen befolyásolhatja az eladási árat a korábbi sérülés vagy a kiemelkedően jó műszaki és esztétikai állapot, valamint a külföldi származás.
Kérem, a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Felkínáltak a napokban eladásra számomra egy céges autót, történetesen egy Mazda Xedos 6-ról lenne szó.
Az autóról a következőket lehet tudni. 1997-es évjáratú 1,6-os 16 szelepes motor van benne. Extrák: 2 légszák, szervokormány, klíma, 4 elektromos ablak, elektromos tükrök, hifi, 10 lemezes Cd tár. Az utóban 73e km van.
Abban kérném a tanácsukat, hogy mennyit szabad adni egy ilyen céges autóért.
Nem garázsban tartott, és már többször is volt sérülve. Az autó ismert hibái:
teljes kuplungszerkezet cserére szorul, hibás a szélvédő és a ködlámpái is hiányoznak. Segítségüket előre is köszönöm.
Tisztelettel
Lajos
Kedves Lajos!
Tekintve az Ön által leírtakat, és figyelembe véve a céges használatot
valamint feltételezve a megfelelő műszaki és esztétikai állapotot az
említett Mazda Xedos-t véleményem szerint 2,1-2,2 millió forintért érdemes
megvásárolni. Az ármeghatározásnál figyelembe vettem a szükséges
ráfordítások várható költségét és a korábbi sérüléseket.
Kérem, hogy a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem
láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Amennyiben pontos ár- és állapotmeghatározást szeretne, keressen meg a
regisztráción keresztül és megnézzük az autót, valamint elkészítjük az
értékelést.
Üdvözlettel,
Opticar
A közeljövőben autó behozatalát tervezem Németországból. Bár ismerem a KFF
honlapját, egy pár dolog nem egyértelmű számomra.
A kiszemelt típusok között van a BMW E30-as változatának 1995-ig gyártott
kombi változata. Ez a típus behozható-e?
Számos japán modellt már régóta Európában gyártanak, hogy pontosan melyiket
és mióta, és ezt hogy kell igazolni, azt honnan lehet részletesen megtudni?
Pl. 1993-as évjárat utáni Toyota Corolla? Nissan Almera (tudtommal csak a 3
és az 5 ajtós európai). stb.
Köszönettel,
Krisztián
Kedves Krisztián!
Ahogy már a KFF honlapján is olvashatta, az autók "behozhatóságát" az
úgynevezett motorkód határozza meg, így csak a motorszám (motorkód)
ismeretében lehet eldönteni, hogy az adott gépkocsi vámkezelhető-e, vagy
sem.
A japán gépkocsik esetében a gyártó országot az alvázszámból
deríthetjük ki. A "J" betűvel kezdődő alvázszámú autót a távol-keleten
gyártották, míg a számmal kezdődőt az újvilágban. Természetesen ezek is
vámkezelhetőek lehetnek, csak magasabb vámterhekkel kell számolnia. A
gépkocsi származását az eladó kereskedő tudja igazolni, melyet a számlára
szoktak felvezetni. Mivel ez nem minden esetben történik meg, feltétlenül
célszerű ellenőrizni.
Feltétlenül szükségesnek tartom elmondani, hogy a külföldről behozott
gépkocsik kedvező beszerzési ára nem automatikus velejárója az
autóimportnak, így a megfelelő felkészültség hiányában az esetek többségében
a remélt "nyereség" elmarad, sőt negatívba is fordulhat.
Üdvözlettel:
Opticar
Az alábbiakban kérem tanácsukat.
Feleségemnek szeretnék "családi, második" autót venni a következők alapján:
-méret: felső-középkategóriáig bármi (ilyenen tanult vezetni, tehát nem
ragaszkodik a kiskategóriához, sőt - biztonsági megfontolásokból - én
preferálnám a nagyobb méretű autókat)
-fogyasztás: a várhatóan alacsony futásteljesítmény miatt kevésbé fontos
-karosszéria: 4 v. 5 ajtós, esetleg kombi
-motor teljesítmény: mindegy (nem fontos, hogy erős legyen, de nem baj)
-megbízhatóság: fontos (ne legyen magas a szervizigény, szervizköltségek)
-presztízsérték: nem fontos
-ár/érték arány: fontos
-praktikusság: fontos
-ár: 1.5 - 1.6 millióig
A hirdetési újságok tanulmányozása alapján - elsősorban az árakat vizsgálva
- a következő tipusokat gondolnám megfelelőnek:
-Peugeot 306 '97-ig
-Peugeot 405 '95-ig
-Skoda Felicia 2000-ig
-Seat Ibiza '98-ig
-VW Passat '94-ig
-Fiat Brava '97-ig
-Fiat Punto '99-ig
-Ford Fiesta '98-ig
-Ford Escort '98-ig
-Ford Mondeo '95-ig
-Toyota Corolla '97-ig
Kérdésem: véleményük szerint a felsorolásból melyik típus felelne meg
leginkább a leírtaknak? Ennél melyik motorral szerelt változatot ajánlják?
Köszönettel,
Tamás
Kedves Tamás!
Az Ön által megadott információk alapján tulajdonképpen elég széles a paletta, így a teljesség igénye nélkül az alábbi gépkocsikat érdemes felvenni a listára.
Peugeot 306
Mind a három karosszériaváltozatban kapható, kiforrott konstrukció, mely
igen jó ár-érték aránnyal rendelkezik. Lopási veszélyeztetettsége csekély.
Alkatrész és szervizeltetési költségei mérsékeltek, piaci ellátottsága jó,
ártartása elfogadható. A vezetőülés és pozíció kényelmes, a műszerfal
"optikája" kissé elavult. Az 1.4-es motor megbízható és strapabíró, azonban
a menetdinamikája elég szolid. Az 1.6-os jobban illeszkedik az Ön
elvárásaihoz, viszont lényegesen ritkábban fordul elő a piacon. A nagyobb
illetve sportosabb motorok (1.8, 2.0, XSI, S16) érzékenyebbek és drágább a
fenntartásuk (szervizigény). Mivel a kedves felesége fogja használni a
gépkocsit, így ha erre a típusra esik a választás, feltétlenül a
szervokormányos verziót javasoljuk, mert ennek hiányában a kormányerő igen
nagy!
Skoda Felicia
5 ajtós és kombi kivitelben kapható, igen tágas belső méretű, jó ár-érték
aránnyal rendelkező gépkocsi. Lopásától nem kell tartani. Alkatrész- és
szervizköltségek szempontjából megfelelő, megbízható minőségű autó. A
benzines motorok 1.3 (68 Le) illetve 1.6 (75 Le) kiforott konstrukciók, ám
nagy menetteljesítményeket várni tőlük nem érdemes. Kiváló helyváltoztatási
eszköz, mely nagyon jó választás lehet, amennyiben használója nem tartozik
az autós ínyencek táborába. Olcsón beszerezhető autó, igaz e tulajdonságát a
majdani eladásnál is alkalmazni fogja. Ennél az amúgy sem túl nőies
modellnél is csak a szervokormányos verziót javasoljuk.
Fiat Brava
5 ajtós, a mai napig is divatos karosszéria jellemzi. Az elöl ülők
helyszűkére nem fognak panaszkodni. A hátsó üléssor utasai már inkább.
Sportos menettulajdonságokat is felvonultató autó az 1.6-os motorral.
Stílusos olasz design jellemzi, kedvező áron beszerezhető, de kellemetlenségekre számítani kell, ami szervizlátogatásokkal járhat
együtt. Ahogy mondani szokták ezt az autót a hibáival együtt kell szeretni. Fentieknél stílusosabb, modernebb és attraktívabb megjelenésű autó 1.4 illetve 1.6 motorral ajánlott, melyből utóbbi kellően dinamikus is. Az 1.4 motorváltozatnál a szervokormány nem alapfelszereltség és a fogyasztása is eléri a nagyobb motor szintjét, ezért az 1.6.-os motor ajánlott! Nagyon jó ár-érték aránnyal rendelkezik. Szerviz és alkatrész ellátottsága jó, javíttatása nem különösebben költséges. Piaci ellátottsága megfelelő, viszonylag nagy a választék.
Ford Escort
Egyaránt kapható 4 és 5 ajtós illetve kombi változatban. Ár-érték aránya
kiváló. Az 1.4 és az 1.6 motorok kellően dinamikusak és megbízhatóak. Az 1.3
motor régebbi konstrukció, így kevésbé ajánlott. Bár az Ön által megadott
árkategóriában többnyire kellően jól felszerelt autókkal találkozhatunk, itt
is érdemes megjegyeznünk, hogy az alapfelszereltség elég szolid. Az utastér
viszonylag tágas, de a hangulata arról árulkodik, hogy az Escort, ha kisebb
változtatásokkal is bizony jó ideje futkos már útjainkon.
Ford Mondeo
Mivel a Mondeo az előzőeknél magasabb kategóriába tartozó autó, így mind a
biztonság, mind a kényelem szempontjából túlhaladja "vetélytársait", igaz
ebből a modellből csak idősebbet kaphatunk az adott árkategóriában.
Felszereltség tekintetében a Mondeo kategóriatársainak is méltó ellenfele,
mindenképpen az élmezőnybe tartozik! Ajánlható az 1.6 és az 1.8 motor is, de
igazán a 2.0 illeszkedik legjobban ehhez a karosszéria mérethez.
Ár-érték aránya mindenképpen jónak mondható, értéktartása viszont (akárcsak
az Escortnak) a nagyméretű nyugati autóimportnak köszönhetően nem túl
stabil. 4 és 5 ajtós illetve kombi kivitelben egyaránt kapható és igen nagy
mennyiségben található a piacon. Kategóriájához képest az alkatrész és
szervizköltségei elfogadható szinten maradnak. Ennél a modellnél
elmondhatjuk, hogy az alacsony áron vásárolható luxus egyik mintapéldánya.
Bár nem volt fenn az Ön listáján, mégis feltétlenül ajánlható a Renault
Megane, mely a Peugeot 306-nál modernebb konstrukció és kényelmesebb is.
Kifejezetten jól bírja a magyar utakat, ilyenkor kategóriájánál nagyobb
utazási konfortot biztosít.
Feltétlenül javasolni tudjuk a vásárlást megelőző szakszervizben történő
átvizsgálást, sok kellemetlenségtől kímélheti meg magát.
Üdvözlettel:
Opticar
Szóval a THM körül vannak némi ködös foltjaim.
Régóta gondolkodom azon, hogy veszek egy fényezés-rétegvastagságmérőt
mivel gyakran nézek autókat, saját ill.rokonok, ismerősök részére is.
(nem vagyok nepper)
A gond az, hogy nem tudom hol lehet ilyet beszerezni ill. mennyiért. Az eredetvizsgálóktól 150.000+Áfá-t hallottam. Az A2 egyik mostani számában pedig pár ezer Ft-os árról beszéltek. Melyik az igaz? Ha az előbbi, akkor nem fogok ilyet venni, de ha tényleg csak pár ezer, akkor veszek egy ilyet, mert hasznos eszköznek tartom.
Válaszukat előre is köszönöm!
Takács Róbert
Kedves Róbert!
Önnek igaza van, az eszköz valóban nélkülözhetetlen, de a kereskedők általában rendelkeznek az eszközzel, így megspórolhatjuk a befektetést. Az említett információk közül az eredetiség vizsgáló állomáson hallottakat tudom megerősíteni, azonban léteznek olcsóbb változatai is az említett eszköznek, de használhatóságuk enyhén szólva megkérdőjelezhető.
Üdvözlettel,
Opticar
Tudni kell, hogy az Explorer keresettsége a hazai piacon nem nevezhető jelentősnek, így az alkupozíció kedvezőnek mondható.
Tervezem eladni Ford Mondeo 1,6 CLX 16V 1996. XI. havi, autómat.
Az autó 90 LE-s, alapfelszereltsége: klíma, állítható (2 irányban) szervokormány, vezetőoldali légzsák, ezüst gyöngy metál, 4 ajtós limuzin.
(nem kereklámpás, ez az első Mondeo típus, amely az év autója is volt)
Én már a 3. tulajdonos vagyok, bár elődöm 3 év alatt 6.000 km-t tett bele,
lényegében 2. autónak "használta". Most 43.000 km van benne.
Ami nem széria, az a Pioneer DEH 4X45W-os CD-s rádió, az egyedi üléshuzat és az új Pirelli Formula GT gumik. Eredetigazolás, törzskönyv, szervizkönyv van. Az autó garázsban tartott, nagyon szép, megkímélt.
Ennek ellenére 1.850.000-2.000.000 Ft-ra tartottam, de be kell látnom, ennyiért ilyen idős autót nem keresnek.
Tisztelettel kérdezem, ténylegesen mennyit ér egy ilyen autó?
Az Eurotax katalógusból a kereskedők egy 6-7 éves Opel Astra Classic árát
jelölik meg, véleményem szerint viszont egy ilyen Mondeo ennél többet ér. Ott tartok, hogy inkább megtartom, mert még 60.000 Km múlva is szinte új lesz.
Köszönettel: drhaki
Kedves drhaki!
Az Ön által körülírt gépkocsi feltehetően igen jó műszaki és esztétikai
állapotnak örvend. Utal erre a 43 ezer Km futásteljesítmény is, mely nem
gyakori ebben az évjáratban. Sajnos ennek a modellnek sem tett jót (eladási
szempontból) az utóbbi időben nagy méreteket öltő svájci, német.. stb.
autóimport, mely drasztikusan leverte ennek a kétségtelenül vonzó és
nagyszerű autónak a magyarországi piaci árát.
A gépkocsi piacképes ára véleményem szerint, az Ön által közölt paraméterek
alapján 1.6-1.65 millió Ft.
Az Opel Astra hazai népszerűsége és az árát általánosságban is jobban tartó
alsó-közép kategória okozza a hasonló árszintet..
Üdvözlettel:
Opticar
Autóm 5 éves lesz lassan, és kb. 36e km van benne. A motoradalékokról szeretnék kérdezni, hogy ajánlatos-e és hogy milyet ajánlana? A motorolaj helyett vagy kiegészítve, illetve az üzemanyaghoz keverve ajánlatos használni, és milyen márkát ajánlana?<> Köszönettel.
Kedves Róbert!
Köszönjük megtisztelő levelét, de a témához csak nagyon szerényen tudnánk hozzászólni, ezért a válaszadást rábíznánk a téma szakértőjére, az Autódokira.
Üdvözlettel,
Opticar
Jó gondolat lehetne az igen jó ár-érték aránnyal rendelkező Seat Cordoba, Fiat Brava és a Renault Megane.
Jelenleg birtokomban van egy 1989-as évjáratú, Audi 100 típusú szgk (2000 cm3). Kisebb sérüléseket kivéve kiváló esztétikai és műszaki állapotban. Érdeklődésem tárgya az autó piaci ára lenne (mivel gondolkodom az eladásán). Segítségüket előre is megköszönve,
Tisztelettel:
Gyuri
Kedves Gyuri!
Kérem, írja meg az eladásra szánt gépkocsija főbb paramétereit(futásteljesítmény, korábbi esetleges sérülések, felszereltség, karosszéria kivitel, stb.), mivel a jelenlegi információk alapján autója értéke csak nagyon tág határok között határozható meg, melynek nem lenne valós információ értéke.
Üdvözlettel:
Opticar
Vásárolni szeretnék egy 146-os Alfát. Mennyit ér egy 2000 februári gyártású Alfa 146 ti (2.0 16v 155LE)?
Az autóban 52.000 km van, fekete, elektromos ablakok (4), el. tükrök, automata légkondi, téli gumik 15-ös alu felnin, 16-os felnik a nyári gumihoz (gumi nélkül), egy 350.000 forint újonnani értékű hifi.
Köszönettel,
Zsolt
Kedves Zsolt!
Az Ön által említett típust a megadott felszereltséggel, feltételezve a megfelelő műszaki és esztétikai állapotot, a magyarországi származást valamint a sérülésmentes előéletet, állapottól függően 2,9-3,2 mFt közötti áron érdemes megvásárolni. Javaslom, hogy a vásárlás előtt vigye el az autót egy márkaszervizben történő állapotfelmérésre.
Kérem, hogy a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Külföldről származó 1991.03-as Lancia Dedra 2.0IE gépkocsim eladásán
gondolkozom, és segítséget szeretnék kérni, hogy vajon milyen esélyekkel
vághatnék bele. Azaz milyen (reális) áron lehetne eladni, és milyen
eséllyel, azaz mennyire keresett ez a típus.
Pár szót a gépkocsiról.
Kívül-belül nagyon szép, sérülésmentes állapot, új hűtő, vízpumpa,
fényszóró... Extrák:
Airbag, aut. váltó, bőrkárpit kivételével minden extra megtalálható benne,
azaz pl.: aut. digitális klíma, 2x el. abl., 2x el. fűthető tükör, motoros
és fűthető ülések, el. tető, ködlámpa, ABS, alufelni 15x195/50 gumival, stb. Futásteljesítmény: 131eKm.
Ha valamilyen adatra szüksegük volna még, szívesen állok rendelkezésükre.
Köszönettel:
Szász Barnabás
Kedves Barnabás!
A Lancia-nak, mint általában az olasz autóknak megvan a maga rajongótábora,
így az Ön autójának vevője is valószínűleg ebből a csoportból kerül majd ki.
A gépkocsi felszereltsége (az évjárat figyelembevételével) pazarnak
tekinthető, és a futásteljesítménye is arra utal, hogy a gépkocsi megfelelő
műszaki és esztétikai állapotban van. Amennyiben az ára is harmonizál a fent
leírtakkal, az autó eladására nem kell majd túl sok időt vesztegetnie.
Sajnos az olasz autó szerelmesein kívül nagy keresletre számítani nem
érdemes, mert a legtöbb keresett modellnek a Dedra nem lesz alternatívája.
A gépkocsi reális piaci ára az Ön által megadott felszereltség és állapot
alapján 740.000-780.000,- Ft között mozog, az eladás időtartama pedig ennek
megfelelően 3-5 hét.
Kérem vegye figyelembe, hogy a gépkocsit nem láttuk és ez befolyásolhatja a
fent leírtakat.
Üdvözlettel:
Opticar
Ön szerint mennyi a piaci ára egy '97-es év eleji Opel Vectra B 2.5 V6-nak?
103000 km van benne. Szuper állapotban van.
Extrák: klíma, multi-kormány, plüss kárpit, rádió+magnó, szervokormány,
motoros ablak elöl, motoros tükrök, könnyűfém felni, 2 légzsák elöl, ABS,
kipörgésgátló, immobilizer, központi zár, első-hátsó ködlámpa, TC kapcsoló,
metál fényezés.
Előre is köszönöm a segitségét:
Gábor
Kedves Gábor!
Az Ön által említett Opel Vectra jelenlegi piaci ára a megadott
motorizáltsággal és felszereltséggel, feltételezve a megfelelő általános
műszaki és esztétikai állapotot, valamint a valós futásteljesítményt 2,6-2,7 MFt között tekinthető reálisnak.
Kérem, vegye figyelembe az értékelés olvasásakor, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Autóvásárlás kellős közepén, "egy utolsó visszacsatolás" jegyében szeretném
megkérdezni Önöket, hogy a következő paraméterekkel rendelkező autónak mi
ma a piaci ára, illetve azt milyen dolgok növelhetik és csökkenthetik!?
Golf IV. 1.6 Jubileum 5.a. (ezüst)
2000/06 forgalomba helyezés
40.000 km-t futott, 1 tulajdonossal
egyéb extra: automata légkondícionáló, téligumi garnitúra+felni, GPS lopásgátló
Az autó jó állapotban van (korának megfelelő).
Szóval kérném Önöket a piaci ár meghatározására, illetve ha idejük engedi,
akkor nagyon szívesen meghallgatom egyéb megjegyzésüket, javaslatukat még az
adás-vétel előtt.
Megtisztelő válaszukat várva,
Tisztelettel és köszönettel,
D. Zsolt.
Kedves Zsolt!
Az Ön által említett autó a megadott felszereltséggel és futásteljesítménnyel, feltételezve a kifogástalan műszaki és esztétikai állapotot valamint a sérülésmentes előéletet, 3,1-3,3 MFt között értékesíthető a piacon állapottól függően. Eladást elősegítő extrának tekinthetjük a GPS alapú lopásgátlót és a téligumi garnitúrát.
Kérem, vegye figyelembe a fentiek olvasásánál, hogy az autót nem láttuk, és ez
befolyásolhatja a leírtakat.
Üdvözlettel,
Opticar
Több kérdésre szeretnék választ kapni. Most egy Magyarországon Wallistól vásárolt BMW 316i-m van. Le szeretném cserélni mert ez csak a külsejében BMW, a motorjában nem.
Mire cseréljem?
2 azaz mostmár 3 típus között hezitálok. Először gondoltam, hogy lecserélem egy nagyobb BMW-re (320i vagy felette) vagy egy Lexus IS200-ra. Szerintetek melyik a jobb választás? Bejött még a képbe az új 143 lóerős 318i. Erről mit tudtok?
Ugyancsak ide tartozik még, hogy nagyon kockázatos-e külföldről behozott autót venni? 2-3 évesen jóval kedvezőbb áruk van, mint az itthoniaknak és jóval több extra van benne.
Köszönettel,
Kovács Róbert
Kedves Róbert!
A választás lehetősége örömteli, azonban első látásra nem tűnik könnyűnek a döntés. Először is érdemes összehasonlítani a BMW 320-t és a Lexus IS200-at hiszen ezek, felszereltségben és árban közel állnak egymáshoz, de motorizáltságban és stílusban különböznek. A motorizáltság és a menetteljesítmények tekintetében jelentős különbség a két autó között, hogy a bajor márka jobb menetteljesítményeket produkál és a hagyományokhoz hűen illik rá a sportos jelző. Ezzel szemben a Lexus csak átlagos menetteljesítményre képes, de a futáskultúrája, a teljesítmény-leadása és a minősége a BMW színvonalán áll.
Alapfelszereltség tekintetében a Lexus jobban áll, de a különbség nem nevezhető jelentősnek. Az árversenyt, ha a felszereltségeket azonos szintre hozzuk a Lexus nyeri, azonban nem szabad elfelejteni, hogy motorizáltságban a BMW 318-as a valódi konkurens, amely viszont jelentősen kedvezőbb áron beszerezhető.
A 318-as típusjelzése a szerénység mintaképe, hiszen a motor hengerűrtartalma 1995 ccm, így lehetséges, hogy a Lexus-nál jobb menetteljesítményekre képes. Sajnos a Lexus ellen szól az értékvesztés, amely várhatóan a márka hazai ismeretlensége miatt jelentős lesz a BMW-vel szemben.
Összegzésként azt javaslom, hogy mindkét autót próbálja ki egy tesztvezetés alkalmával, majd az Önnek legfontosabb szempontokat mérlegelje, így elkerülhetetlen lesz a jó döntés meghozatala.
Az Ön által számításba vett márkákat valóban lényegesen kedvezőbb áron lehet beszerezni külföldön, és a kockázat sem jelentős, ha megfelelő céget bízunk meg a beszerzéssel. Véleményem szerint érdemes az interneten megnézni a külföldi kínálatot, és kiválasztani a megfelelő autót, majd behozni vagy behozatni a megfelelő céggel.
Amennyiben személyesen is szeretné igénybe venni a segítségünket, akkor a regisztráción keresztül várjuk jelentkezését.
Üdvözlettel,
Opticar
>A szerkesztőség megjegyzése:
A menettulajdonságok legfontosabb adatai megmutatják a különbséget az autók között papíron. Az eltérések nem igazán jelentősek, azt viszont leszögezhetjük, hogy Lexusból kevesebb van, így egyedibb választás.
Modell | Lökettérfogat | Teljesítmény | Nyomaték | 0-100 km/h | Végsebesség |
BMW 318i | 1995 cm3 | 143 LE | 201 Nm | 9,3 sec | 216 km/h |
BMW 320i | 2171 cm3 | 170 LE | 210 Nm | 8,2 sec | 224 km/h |
Lexus IS200 | 1998 cm3 | 153 LE | 195 Nm | 9,5 sec | 214 km/h |
Tanácsot szeretnék kérni autóvásárlással kapcsolatban. Összesen 3-3,2 millióért keresek magamnak autót, és lévén aprólékos típus, választásomban szeretnék biztos lenni. Az autót részletre, Casco-val veszem meg. Emiatt szeretném kérni, véleményükkel segítsenek az alábbi típusok közötti választásban - amennyiben ez lehetséges.
A szóba jövő típusok:
Volvo S40 (98-99, kb. 70e km) 1.6 - 2.0
VW Bora (99-2000, kb. 40e km) 1.6
VW Passat (98, kb. 70e km) 1.6 - 1.8
Toyota Avensis (98, 70e km) 1.6 - 2.0 lehetőleg ferdehátú.
Szeretném, ha a vásárolt autó belső tere funkcionálisan és igényesen nézne ki (pl. VW nagyon tetszik), és lévén műszaki területen, ha sok elektronikus "kütyü" lenne (igényesen) elhelyezve. Nyilvánvaló talán, de légkondi, elektromos ablakemelők ill. ABS és min. 2 légzsák kell benne.
Két gyermekem van, tehát nem árt, ha van hely az autóban, másrészt hátul szinte mindig gyerekek ülnének (gyerekülésben).
A hirdetésekből sok minden kiderül, de bizonyos általános tanácsokra nagy szükségem lenne. Az alábbi szempontokat nem tudom segítség nélkül elbírálni, ebben kérném segítségüket:
-megbízhatóság/meghibásodás
-ellophatóság illetve mennyire lopják valóban el
-fogyasztás/motor
-általános benyomás
Előre is köszönöm segítségüket,
Visy Balazs
Kedves Balázs!
Elöljáróban szeretném elmondani, hogy a kiválasztott típusok és a hozzárendelt paraméterek arányban vannak egymással, tehát az ár, évjárat és típus összefüggés reálisnak mondható és mind a négy típus elfogadható mennyiségben található a piacon.
A kiválasztott gépkocsik közül a leginkább rétegautónak a Volvo S40 tekinthető, e típus "mondanivalója" és stílusa tér el leginkább a többitől. Használóik többnyire presztízsükre adó, egzisztenciával rendelkező emberek, akik fontos szerepet tulajdonítanak a biztonságos autózásnak, és nem igénylik a feltűnést, de szeretik a stílusos autókat. Ennek a kritériumnak is megfelel a Volvo hiszen, meglehetősen szépre sikeredett, ami nagyrészt ugyan ízlés dolga, de mindenképpen említésre méltó. Korszerű, megbízható autó, lopási veszélyeztetettsége átlagosnak mondható. A menetteljesítmények és a fogyasztás tekintetében hátrányba kerül a konkurensekhez képest, igaz mind a négy versenyző ezen paraméterei igencsak megközelítik egymást.
A legkisebb "játékos" a VW Bora, mely adott motorváltozat esetén a márkatársánál és az S40-esnél dinamikusabb és a Toyotával van egy súlycsoportban, bár számottevő különbségről nem beszélhetünk. Tulajdonosait sokkal szélesebb körben megtaláljuk, mint a Volvo esetében. Sajnos kiemelt lopási veszélyeztetettsége miatt utcai tárolásra nemigen ajánlható! Belső hangulata a nagyobb kategóriájú Passathoz hasonlítható, kifejezetten németes, precíz kidolgozású autó. A Volkswagenre jellemző sokféle, megválasztható belső kárpit egyedibb, személyesebb érzéssel ajándékozza meg használóját.
Méreteiben a legnagyobb a Passat, mely utasterében is a legtágasabb. Ez is letagadhatatlanul német autó, melynek lopási statisztikája szintén nem tartozik a fő erényei közé. Étvágya alig valamivel nagyobb a Volvoénál. A karosszéria illesztései példamutatóak, az összhatás elsősorban a puritán beállítottságú embereknek kedvez. A Passat nélkülöz minden újító törekvést, amit mind a karosszéria, mind az utastér fennen hirdet magáról, egyedül a tetőív az, ami lendületet sugároz. Igaz, a Passat tervezői nem a lebilincselő vonalvezetésre, mint inkább a minőségkeltés érzetére helyezték a hangsúlyt, amiben azért valljuk be, van is igazság. Hívei inkább a konzervatívabb beállítottságú, de korszerű és jó minőségű autók kedvelői.
A Toyota évekkel ezelőtt kivívta magának a "legmegbízhatóbb autó" címet, és azóta nem engedett ebből jottányit sem. Kétséget kizáróan az Avensis is trónkövetelő ebben a megközelítésben. Azonban ha mégis szervizbe kényszerülnénk, a javítás költségversenyében a Toyota jócskán leszorulna az első helyről, mivel a japán autók alkatrész és szervizköltségeit nyugodtan nevezhetjük kiábrándítónak. A gépkocsi motorja korszerű, fogyasztása is ennek megfelelően jó, azonban a 2.0 motor az, ami igazán illik ebbe a szép és dinamikus karosszériájú autóba. Sajnos a volánhoz ülve változik a helyzet, itt találkozunk a kissé unalmas, "egyenjapán" belső kiképzéssel, ami némiképp lerontja az egyébként igen jó autó öszképét. A lopási indexe közepesnek mondható.
Végezetül megállapíthatjuk, hogy mind a négy autó hasonló paraméterekkel rendelkezik, kivéve a méretet és a hozzáfűződő érzelmeket. A sors szeszélyének is tekinthetjük, hogy fenti modellek egyikéhez sem járt alapfelszereltségként a klímaberendezés, ezért számolni kell azzal, hogy a kívánt extrák nem teljesülnek minden eladásra váró autóban. Az árkategória és a viszonylag nagymennyiségű autóimport miatt mindenképp javasolt a kiszemelt gépkocsi szakszervzben történő átvizsgálása.
Üdvözlettel:
Opticar
A közeljövőben használt autó vásárlását tervezem, és az egyik típus amiben gondolkodom az Opel Calibra. Egyelőre csak a sportos külső miatt került látókörömbe az autó, viszont nem sokat tudok az előnyeiről ill. hátrányairól
műszaki szempontból.
A hirdetéseket böngészve azt tapasztalom, hogy kb. 1.1-1.2 MFt körül már elég jó állapotú Calibrát lehet venni. Ön szerint érdemes ebben a típusban gondolkodni, vagy nem túl jó választás?
Köszönöm,
Csaba
Kedves Csaba!
Az Opel Calibra értéke az utóbbi időben nagy változáson ment át. A
kilencvenes évek végén a hirdetési újságokban alig lehetett találni ilyen
autót, és azok ára is igen magas volt. Sokan választották annak idején a
Nissan 200 SX-et melyhez lényegesen mélyebb áron hozzá lehetett jutni
akkoriban. Mivel a hazánkban egyre nagyobb lendülettel beérkező gépkocsik között nagy számban megtalálható a Calibra, érthető módon a piac leverte ennek a látványos sportkocsinak az árát.
Az alapmodell a 2.0i (115 LE) motorral szerelt változat még belépőnek is alig nevezhető ebben a formavilágban, bár jó menetteljesítményekkel rendelkezik, mégis bőségesen alulmúlja egy sportautó iránt táplált elképzeléseinket. A sportos látszatot kelteni akaró polgári autóvezetőknek találták ki ezt a verziót. Ha valaki nem akar száguldozni, akkor ez a motorváltozat ajánlható leginkább.
Sokkal izgalmasabb az arany középútnak számító 2.0i 16V (150 LE) gépezet, ami már kétségtelenül nevezhető élményautónak is, ráadásul egészen polgári áron.
A felső kategóriát a 2.0i 16V turbo (204 LE) illetve a később megjelenő 2.5
V6 (170 LE) képviseli. Ezeket azonban csak magasabb árkategóriában lehet
elérni.
Kérdésére, hogy érdemes-e ilyen autót vásárolni, nem tudok egyértelmű igennel vagy nemmel válszolni. Kétséget kizáróan megvan ezeknek az autóknak a maga hangulata és izgalma. Látványos és gyors is. Ez állhat a mérleg egyik oldalán, de érdemes megnézni a másik oldalát is. Egyszer olvastam a Calibráról egy igen találó gondolatot, mely így hangzik: "kívül sikk, belül Vectra" ha egyetért velem ebben, akkor megállapíthatjuk, hogy ez némiképp ront az autó összhangján és stílusán. Egyébként elég rossz az autóból való kilátás is.
Általában az ilyen sportkocsik tulajdonosai az autózás és a száguldozás szerelmesei, így ezek a járgányok az átlag autónál lényegesen szélsőségesebb üzemnek vannak kitéve, mely sok "várható" vagy már "bekövetkezett" hibát hordozhat magában. További rossz hír, hogy az esetleges javítások igen költségesek. Nem tagadhatjuk, hogy a korábbi kisebb-nagyobb sérülések előfordulási esélye viszonylag nagy. Ha ezeket a hátrányokat meg tudja bocsátani az egyébként szép és attraktív külsővel megáldott sportautónak, akkor azt mondom igen, érdemes ilyen autót venni.
Azonban mindenképpen tanácsos körültekintően eljárni, mert ebben a
kategóriában nagyon eltérő állapotú gépkocsikkal lehet találkozni.
Üdvözlettel:
Opticar
Szeretnék venni egy Volvo 480 ES típusú autót.
Egy 1983-as, 5 sebességes, 1.6-os 80 lovas Ford Orion-t szeretnék eladni.
158.000 km-rel, ismert előélettel (barátom édesapjáé volt, majd 14 éves
kora után a barátom használta). Teljesen hibátlan karosszériával (két hete
lakatolták ki) és szintén hibátlan műszaki állapottal, friss vizsgával. Az
első kérdésem ennyi lenne: vajon mennyiért lehetne ezt az autót eladni?
Ha az eladáson túl vagyok, szeretnék venni egy 1993-as, vagy 1994-es
Citroen Xantia-t. Erről az autóról viszont az a "hír járja", hogy nem
megbízható.
Kérem, ha tudnak, mondjanak többet arról, hogy milyen
valóságalapja lehet ennek a hírnek.
Köszönettel:
Lac
Kedves László!
Az Ön által említett Ford Orion 1.6 típusú autó jelenlegi piaci eladási ára
nagyban függ az adott autó általános műszaki és esztétikai állapotától és a
keresettségtől. Véleményem szerint az autó eladási ára 220.000-250.000 Forint
között tekinthető reálisnak. Kérem a fentiek olvasásánál vegye figyelembe,
hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Sajnos a Xantia-val kapcsolatos "híreknek" van alapja, hiszen a piacon
található autók nagy része külföldről behozott, leharcolt, nem megfelelően
karbantartott ismeretlen előéletű "példány".
A Xantia általánosan nem túlságosan megbízható, azonban különbséget kell tenni a benzines és dízel változatok között, hiszen a dízel jobb választásnak tekinthető. A legtöbb kellemetlenség és anyagi áldozat az elektromos rendszer és a hidropneumatikus rugózás számlájára írható. Mellette szól azonban az
átlagon felüli rugózási komfort, az alacsony beszerzési ár és a megfelelő
alapfelszereltség.
Amennyiben segítségére lehetünk az autóvásárlás és/vagy eladás
lebonyolításában, kérem, regisztráltassa magát ismét, hogy számot adhassunk
felkészültségünkről.
Üdvözlettel,
Opticar
Olyat szeretnék ami jól megy, de kicsi a fenntartási költsége.
Gondolkodom rajta, hogy esetleg eladom (vagy beszámítattom új kocsi
vásárlásánál) a jelenlegi autómat, és ezért szeretném tudni, mennyi a
jelenlegi piaci ára a kocsinak, illetve hogy mennyire könnyű vagy nehéz az
eladás, tekintve hogy a kocsi háromajtós.
Az autó adatai:
VW Golf 1.4 16V Euro 75 LE háromajtós
2001 júniusi
16 ezer km van benne
sötétkék (nem metál), bézs belsővel, az alap felszereltségen (ABS,
szervokormány, két légzsák, négy tárcsafék, magnó stb) kívül egy manuális
légkondicionáló van benne. Szervizkönyv vezetve, most volt 15 ezres
szervizen. Az autó sérülésmentes, nagyon szép állapotban van, a belsejét még
mindenki megcsodálta, aki beleült. Én vagyok az első tulajdonos.
Köszönettel,
Sz. László
Kedves László!
Tekintve, hogy az Ön autója rendkívül megkímélt állapotnak örvend és
viszonylag jól felszerelt, ezért az eladási határidő elvileg nem lesz
hosszú, azonban a 3 ajtós kivitel mindenképpen hátrányt jelent eladáskor.
Tehát, feltételezve a kitűnő műszaki és esztétikai állapotot valamint a
sérülésmentes előéletet, az Ön autójának piaci ára jelenleg 3,1-3,2 mFt közé
tehető.
Amennyiben az eladás gondolata elhatározássá formálódik Önben, segítségünket
a regisztráción keresztül veheti igénybe.
Üdvözlettel,
Opticar
Cikkük nyomán nagyon megtetszett a Lumina buszlimuzin, ez akár vásárlásba is torkollhat. Néhány kételyemet szeretném eloszlatni, ill. választ keresek néhány kérdésre.
1. Mennyire drágán, és nehezen javítható autó ez? /megbízhatóságban kb. hol áll?/
2. Milyen a futómű és motor zajszintje 140-150 km/óránál?
3. A cikkben említett 3.8-as motor valóban 25-30 %-al kevesebbet eszik városban is?
4. Egy most megvásárolt 94-es 95-ös évjáratú 2-3 éves használat utáni eladásának milyen a perspektívája?/eladhatóság, értékvesztés/
5. Egy helyütt azt olvastam katalógusban, hogy a tesztelt példány végsebessége 170km/h. Ez valós adat?
6. A vásárlásra kb 2-2,2.milliót szánnék, ennyiért milyen állapotút kaphatok?
válaszukat előre is köszönöm.
üdv a csapatnak
Tamás
Kedves Tamás!
1. A Lumina megbízhatónak tekinthető, azonban a megbízhatósága nagyban függ az adott autó karbantartott előéletétől. Sajnos a javítási költségei nem tekinthetőek alacsonynak, és kevés a felkészült, hozzáértő szerelő és autószerviz.
2. A zajszint, tekintve a kedvező légellenállást nem magasabb, mint általában egy középkategóriás autónál
3. A 3.8 literes motor városban sem fogyaszt drámaian sokat, azonban kíméletes használat mellett is 13-14 literre érdemes számítani
4. Az értéktartása nem nevezhető kiemelkedően jónak, az eladhatósága pedig átlagosnak mondható
5. Igen, az amerikai autóknak általában 170-190 km/h a gyárilag szabályozott végsebessége
6. A rendelkezésre álló összegből '94-'95-ös évjáratú, jó állapotú autót is találni lehet a piacon, azonban kizárólag a követhető előéletű autókat érdemes számításba venni.
Üdvözlettel,
Opticar