Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Renault Clio eladás

2002. február 28., 13:49 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
Tisztelt Uram!

Hozzávetőleges ármeghatározásban kérném segítségüket.
Az autó egy Renault Clio 1.1-es, 1993/12-havi forgalombahelyezésű. Magyarországon vásárolt, 3. tulajdonos vagyok, 79.000 Km a jelenlegi kilométeróra állás, riasztós, központi záras és váltózár lett beszerelve. A karosszérián rohadás, rozsda nyoma még nagyítóval sem található, a belső tér is újszerű, a motor megkímélt és alacsony fogyasztású.
Mivel a piacon elég tág az árintervalluma ezen autóknak, kérem segítségüket a megközelítőleg reális ár meghatározásához, az "eredményes" eladás érdekében.

Előre is köszönöm.
Tisztelettel:
László

Kedves László!

Az Ön által közölt adatok alapján az említett autó eladási ára az általános állapottól és a futásteljesítménytől függően 700.000-800.000 Forint között mozog. Abban az esetben, ha az autó kiemelkedően jó állapotban van, követhető az előélete, és nem volt korábbi sérülése, akkor realizálható a 800. 000 forintos eladási ár.

Üdvözlettel,
Opticar

Lancer 1.8 GTI beszámítás

2002. február 26., 14:36 Módosítva: 2002.02.26 14:36
0
Tisztelt OptiCar!

Jelenleg egy Mitsubishi Lancer 1.8 GTI (nem turbo) autóm van, amit szeretnék egy fiatalabbra cserélni.
Már ki is találtam mit szeretnék helyette. Mivel autó nélkül csak rövid ideig tudok létezni, szeretném úgy lebonyolítani a cserét, hogy a Mitsut a kereskedőnél beszámíttatom a vásárolandó autó árába. Úgy gondolom, hogy így az autó piaci értékénél kevesebbet kapok, de az, hogy nem maradok autó nélkül talán megéri. Kérdés, hogy mennyivel kapok kevesebbet?
Ezért mielőtt elviszem az autót a kereskedőhöz hogy felmérje mennyiért számolná be, szeretnék egy független becsléssel rendelkezni az autó pillanatnyi értékét illetően.
Adatai:
- Mitsubishi Lancer 1.8 GTI (katalizátoros)
- 1991-ben gyártották
- Magyarországon 1993-ban helyezték üzembe
- zöld kártya 2002 szeptemberig
- műszaki 2003 októberig
- a jobb eleje és oldala volt törve az előző tulajnál
- Extrák: elektromos ablakok és tükrök, szervókormány, spoilerezés, bőr kormány, (esetleg rádiósmagnó)

Kb. mennyi lehet a piaci értéke az autónak?

Segítségedet előre is köszönöm.
Hirt Tamás

Kedves Tamás!

Az Ön által említett autó kereskedőnek történő értékesítése vagy beszámítása esetén a kereskedő szemérmetlenségétől és az eladandó autó keresettségétől függően 20-30%-al kevesebbet kapunk az autónkért, mint ha az értékesítéssel magunk foglalkozunk.
Mivel az Ön autója sem tartozik a keresett típusok közé (1.8 GTI), ezért a kereskedő is kevesebbet fog ígérni, hiszen előre nem látható ideig benne fog állni a pénze.
Véleményem szerint az Ön autójának jelenlegi piaci ára a futásteljesítménytől és az általános állapottól függően 750.000-900.000 Forint között mozog.
Kérem, vegye figyelembe a fentiek olvasásánál, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,
Opticar

BMW 325i mennyit ér?

2002. február 26., 14:31 Módosítva: 2002.02.26 14:31
0
Tisztelt Totalcar!

Tanácsot szeretnék kérni, használtautó vásárláshoz. A típus: BMW 325i coupe, 1994. decemberi évjárat, M-Technic felszereltség, klíma, spoilerek, könnyűfém felni, elektromos ablak, tetőablak, ABS, kipörgésgátló, 150E km.
Komoly sérülés biztos nem érte.
Önök szerint mennyi fizethető ki érte?

Köszönettel:
O. Tamás

Kedves Tamás!

Véleményem szerint, és a piaci árakat tekintve az Ön által említett autóért állapottól, valós futásteljesítménytől és korábbi sérülésektől függően 2,6-2,8 Mft-ot érdemes kifizetni. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,
Opticar

3 liter, GPS, felsőkategória

2002. február 26., 11:21 Módosítva: 2002.02.26 11:21
0
Tisztelt Totalcar!

Sorsomnak és persze magamnak köszönhetően egy olyan szerencsés ember vagyok, hogy megengedhetek magamnak egy felsőkategóriás autót! Azonban nem tudok dönteni abban, hogy milyen autót válasszak, ezért is fordulok Önökhöz.
Nekem egy olyan autóra van szükségem, ami 100%-ban megbízható, mivel sokat utazok Európában. Szeretem a stílusos, formatervezett autókat. Nagyon elfoglalt vagyok, ezért nem nagyon ismerem a mai autókat. Van pár olyan autó, ami tetszik, de nem tudom mi köztük a különbség. Szóval szeretnék tanácsot kérni a Totalcartól.
Ha lehet, akkor küldjön pár képet a mellékletben! Én olyan autókra gondoltam, mint Lexus, Jaguar, Peugeot és BMW. Szeretném ha az autót lehetne 3 literes motorral és GPS rendszerrel kérni.

Várom válaszát,
Zsirai Tamás

Kedves Tamás!

A levelében említett szempontoknak jó néhány márka és típus megfeleltethető az adott piaci szegmensben, nem beszélve a rengeteg egyéni szempontról, ami alapján eldönthetjük, hogy az Ön egyéniségéhez melyik autó illeszkedne a legjobban.
Véleményem szerint a rendelkezésre álló terjedelem nem elegendő, és nem kifejezetten hatékony segítség Önnek az autóvásárláshoz, ezért ha a regisztráción keresztül igénybe veszi a segítségünket, akkor az igényfelméréstől az összehasonlító tesztvezetésen keresztül az autó átvételéig segítségére lehetünk.

Üdvözlettel,
Opticar

Használt Suzuki eladási ára

2002. február 26., 11:15 Módosítva: 2002.02.26 11:15
0
Tisztelt Opticar!

A Totalcarban olvasott biztatásuk alapján szeretném a tanácsukat kérni egy használt Suzuki eladási árának "belövéséhez".
Amiről szó van: egy Suzuki Swift Sedan 1.3 GLX (központi zár, elöl elektromos ablakemelő, elektromos tükrök + légkondi, vonóhorog), az 1998. novemberi forgalombahelyezés óta kb. 60 ezer km-t futott. Első tulaj vagyunk (pontosabban a lízingcég, amelyiktől béreljük).
A fő gondom az, hogy a neten olvasott (hasonló korú és futásteljesítményű, de általában gyengébben felszerelt Sedanokról szóló) hirdetések eladási árához képest két kereskedő is lényegesen (kb. 20%-kal) alacsonyabb árat ajánlott, ezért szeretnék tisztán látni.

Köszönettel:
Csaba

Kedves Csaba!

Az Ön által említett Suzuki eladási ára állapottól, futásteljesítménytől és felszereltségtől függően 1,2-1,35 Mft között mozog a használtautó piacon, azonban tudni kell, hogy óriási a túlkínálat ebből a típusból. A kereskedőtől kapott vételi ajánlattal kapcsolatban érdemes tudni, hogy neki hasznot kell realizálnia a későbbi eladáskor ezért mutatkozott a 20%-os eltérés a piaci árhoz képest.
Kérem, vegye figyelembe a fentiek olvasásakor, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat. Amennyiben egészen pontos értékbecslésre lenne szüksége, kérem, keressen meg a regisztráción keresztül.

Üdvözlettel,
Opticar

Kisautó csere

2002. február 22., 11:39 Módosítva: 2002.02.22 11:39
0
Tisztelt Opticar!

Egy autócsere ügyében kérném tanácsát. Családunkban két autó, egy hatéves, 90.000 km-t futott VW Polo 1.2 (szervókormány, napfénytető, központi zár), ill. egy hároméves Nissan Almera (1,4 16V, 50.000 km, központi zár, metálfény) van, mindkettőnek első tulajdonosai vagyunk. Egyiket szeretnénk lecserélni egy kicsi, de új, 2,5 MFt körüli autóra.
A következő típusok merültek fel: Skoda Fabia, VW Polo, Peugeot 206, Renault Clio/Thalia, Fiat Punto, Opel Corsa, Toyota Yaris.
Mind a megmaradó, mind az új autót sokáig használni szeretnénk (7-8 évig nem szándékozunk eladni), a fő szempont a tartósság és az alacsony fenntartási költség (benzin, szerviz). Főleg rövid utakra (néhány km egy vidéki városban), néha hosszabb (néhány száz km-es) túrákra szeretnénk használni. Nem vezetünk sportosan, de azért dinamikus, jól autózható kocsit szeretnénk (ne 20 sec alatt legyen százon).
A kérdéseim a következők:
-A régiek közül melyiket mennyiért lehet eladni?
-Ön melyiket javasolja lecserélni?
-Milyen új autó felel meg Ön szerint legjobban a fenti igényeknek?

Sok sikert:
tomasz

Kedves Tomasz!

Az autókról közölt adatok hiányosak a pontos ármeghatározáshoz, de a rendelkezésre állóak alapján az általános állapot függvényében a VW esetében 1,25-1,35 Mft közötti eladási árra lehet számítani, ugyanez a Nissan-nál pedig 1,7-1,9 Mft körül alakul. Kérem, vegye figyelembe a fentiek olvasásánál, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
A két használt autó közül a Nissant érdemes hosszú távon megtartani, hiszen keveset futott, megbízható japán autóról van szó, nem beszélve arról, hogy fajlagosan kisebb lesz az értékvesztése, ha 7-8 évig még megtartja. A másik autó kora és futásteljesítménye alapján valószínűleg több ráfordítást igényel majd rövid és hosszú távon egyaránt.
Az említett kisautók közül az Ön szempontjait figyelembe véve és kiegészítve az ár-érték aránnyal az alábbi javaslatom lenne:
Nagyon fontos lenne minden számításba vett típust kipróbálni egy tesztvezetés alkalmával, majd az élmények alapján szűkíteni a lehetséges autók körét.
Az említett típusok közül a Renault-t jellemzi a legjobb alapfelszereltség és ár-érték arány, a legkisebb helykínálat és az átlagos értéktartás. Véleményem szerint, ha nincs szükségünk jelentős csomagtérre, akkor a Clio jobb választás, mint a Thalia, hiszen ez utóbbinál a ráncfelvarrás előtti Clio-t vásárolhatjuk meg puttonyos kivitelben.
A Skoda magáénak tudhatja az összehasonlítás legnagyobb utasterét, kifogástalan összeszerelési minőséget, kedvező szervizköltségeket és egy nem túl korszerű, 1.4-es 68 lóerős motorváltozatot.
A Peugeot-ra jellemző a nem túl bőkezű alapfelszereltség, a kiváló értéktartás, a korszerűtlen 1.4-es motor és az átlagos helykínálat.
A Toyota jellemzői a kiváló értéktartás, jó általános minőség, az alacsony fenntartási költségek, korszerű motor, átlagos helykínálat, magas beszerzési ár.
Az Opel Corsa jellemzői a szerény alapfelszereltség, kedvezőtlen ár-érték arány, korszerű motorizáltság, átlagos helykínálat, jó értéktartás.
Fiat Punto: az alapmotorral átlagos menetteljesítmények, átlagos értéktartás, bosszantó apróbb hibák előfordulása, alacsony fenntartási költségek, jó ár-érték arány.
Amennyiben a fentiekben leírtak alapján további segítségre lenne szükségük, a regisztráción keresztül igénybe vehetik szolgáltatásunkat.

Üdvözlettel,
Opticar

'95-ös Ford Escort 1.8TD cseréje Carismára (1.8GDI?)

2002. február 20., 18:48 Módosítva: 2002.02.20 18:48
0
Tisztelt Nepperűző,

A fenti "cserében" gondolkodom, és a véleményüket/értékelésüket kérném vele kapcsolatban.

Néhány szó az Escortomról:
-99-ben Belgiumból, hátulján törötten került az országba. Azóta rendszeresen szervizelt, különösebb probléma a szokásos dolgokon (lengéscsillapító,vezérműszíj,gumik,fék stb) kívül nem volt vele. 98000 km van benne óra szerint, ismerőstől került bele, 40000-rel.
Extrák: 1.8TD, 90 LE motor (jól húz és elmegy 6 literrel), elektromos ablak, alufelni (14-es), centrál, gyári hifi (5000rds), hátsó szárny, plüss, airbag.
Az eladásra az késztet, hogy szinte már "gyanúsan" nincs baja az autónak, és egy kevesebb km-es fiatalabb autóra gondoltam.

Önök szerint érdemes még megtartani? Kereskedőnél mi az elérhető max. ár ezekkel a paraméterekkel? És beszámíttatás esetén? Mi a véleményük az 1.8GDI benzines Carismáról?

Előre is köszönöm válaszukat,
Varga Balázs

Kedves Balázs!

Véleményem szerint ha rendszeresen szervizeltette az autót, akkor nem nevezhető gyanúsnak, hogy az autónak nincs különösebb baja, de amennyiben meg szeretne győződni róla, hogy milyen költségek várhatóak a jövőben, akkor végeztessen egy állapotfelmérést a szerelőjével vagy valamelyik márkaszervizben.
Ha kereskedőnek szeretné eladni az autót, akkor jelentős veszteségre kell számítani, így azt javaslom, hogy a hagyományos módon értékesítse az autót, ha az elérhető legmagasabb árat szeretné realizálni. A piaci árakat tekintve az Ön autója állapottól, futásteljesítménytől és felszereltségtől függően 1,4-1,55 Mft között értékesíthető. Ha kereskedőnek szeretné eladni az autót, akkor maximum 1,2 M forintos ajánlati árra lehet számítani. A beszámítási ár mindig függ attól, hogy milyen autót készülünk megvásárolni (használt vagy új), és hogy az adott kereskedő milyen üzletpolitikát képvisel.
Erre a típusra is igaz ami általában a japán autókat jellemzi, a megbízhatóság és a kifogástalan minőség, azonban a Carisma nem különösebben izgalmas autó, ezért az értéktartása rosszabb, mint általában a japán márkáké, és általános vélemény a külsejével kapcsolatban, hogy jellegtelen és feltűnésmentes. A GDI típusjelzés egy korszerű közvetlen befecskendezéses benzinmotort takar, amelytől azonban nem szabad a dízel autóktól megszokott fogyasztást várni, mert azt nem tudja produkálni. A Carisma ideális autó lehet, ha kerülni akarjuk a feltűnést, megbízható, jól felszerelt, kényelmes családi és/vagy managerautót szeretnénk, jó ár-érték aránnyal.

Üdvözlettel,
Opticar

Jaguar XJ költségek

2002. február 19., 18:36 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
Tisztelt Uram!

Az Index.hu-n behívható levelező nem engedi, hogy az igazi e-mail címemet írjam, ezért választottam ezt a megoldást. A tényleges problémám, amelyhez segítségét kérem, a következő:
Szeretnék információt szerezni a Jaguár márkájú, XJ típusú, kb 100ezer km-t futott, mintegy 8 éves autók üzemeltetési, fenntartási költségeiről.
Az autót Magyarországon szeretném üzemeltetni.
Segítségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel:
Kovács Károly

Kedves Károly!

A konkrét üzemeltetési költségeket az autó jelenlegi állapota alapján lehetne a jövőre nézve megállapítani, erre azonban a Jaguar szervizek egyike sem vállalkozik érthető módon, amíg nem végeztek egy alapos állapotfelmérést az autón.
A tapasztalatok alapján az idősebb Jaguarok üzemeltetési költségei rendkívül magasak, és a szervizek sincsenek mindig a helyzet magaslatán a hibamegállapítás területén.

Üdvözlettel,
Opticar

Astra Caravan 1,7 td import

2002. február 19., 11:23 Módosítva: 2002.02.19 11:23
0
Tisztelt Tanácsadó!

1999/4 évjáratú Opel Astra G Caravan típusú autót lenne lehetőségem megvásárolni. Az árban és a felszereltségben megfelelne az autó az igényeimnek, de a motorja, ami az eladó szerint az új ECO 1.7 td diesel, 150000 km-t futott. Az autó Németországban van jelenleg. Kérdésem a következő:

Szabad- e vásárolni diesel autót 150000 km-rel?
Megbízható-e a motor még?
Mennyit lehet vele még megtenni ideális estben?

Válaszát előre is köszönöm.

L. Balázs.

Kedves Balázs!

Normál esetben a 150.000 kilométeres futásteljesítmény nem kimondottan sok egy dízel autó esetében, de a motor jelenlegi állapota jelentős mértékben függ a használattól. Az autó általános állapotából lehet következtetni a használó igényességére, ami kivetíthető a motor állapotára is.
Az Ön által említett autót valószínűleg nagyrészt autópályán használták, ami kedvezőbb a városi használatnál. A jelentős futásteljesítmény nagymértékben befolyásolja a piaci árat negatív irányban, külföldön és itthon egyaránt, ami a későbbi magyarországi eladást is megnehezítheti.
Véleményem szerint kizárólag eredeti szervizkönyvvel rendelkező autót érdemes megvásárolni egy alapos márkaszervizben történő állapotvizsgálat után. Ha a kereskedő egy jó minőségű autót akar eladni Önnek, akkor bátran behozza az autót anélkül, hogy Ön foglalót fizetne látatlanban, és tudja, hogy az értékesítéssel nem lesz gondja, ha Ön mégsem vásárolja meg az autót. Ha a jelenlegi futásteljesítmény a valós állapotot tükrözi, akkor még legalább 150.000 kilométer nyugodt autózásban lehet része megfelelő karbantartás mellett.

Üdvözlettel,
Opticar

Lancia Thema lengéscsillapító

2002. február 19., 11:11 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
Üdv,

Van egy Lancia Thema 2.0 16v Ls típusú autóm. Tavaly nyáron hoztam Németországból. A vásárlásnál nem tűnt fel, hogy valamilyen különös lengéscsillapítók vannak a kocsiba szerelve. Mindegyiken van egy, a gumikon szokványos szelep. Csak azt nem tudom, hogy sima levegőt vagy valamilyen gázt lehet oda befújni.
A gondom az vele, hogy nagyon keményre van felnyomva és így elég sportos, pattogós az autó. Szeretném leengedni, de addig nem merek hozzányúlni amíg nem tudom mire is számíthatok. Most télen kimondottan jó, hogy fent van, mert nem ér le a hóba az alváz, de nyáron szeretném leengedni.
Voltam már a szakszervizben is, de ott is csak vakargatták a fejüket. Azt mondják, hogy láttak már ilyen Lanciát, de nem tudják mi lehet benne. Ha ti hallottatok már ilyenről akkor írjátok meg nekem.
Segitségeteket előre is köszönöm!

Sipi

Kedves Zoltán!

Az említett megoldást általában kombiknál szokták alkalmazni, de személyautóknál is előfordul. Azt sajnos nehéz lenne látatlanban megállapítani, hogy milyen lengéscsillapítóval vagy esetleg valamilyen utólagos légrugóval szerelték az autót, így véleményem szerint érdemes lenne felkeresni az Autódoktort, aki biztosan találkozott már az említett megoldással.

Üdvözlettel,
Opticar

5 millió alatt

2002. február 15., 15:43 Módosítva: 2002.02.15 15:43
0
Sziasztok!

Használt autót szeretnék venni, max. 5M Ft-ig (egy forinttal sem többért), persze ha kevesebbe van, az sem baj... :)
Elsősorban városban használnám, többnyire egyedül, de legfeljebb 2 utasnak kell benne hely, időnként vidék is, nagyobb csomagokra nem kell számítani. Szeretném, ha az átlagnál sportosabb lenne, de törvénytisztelő vagyok, szóval nem kell egy kifejezett erőgépnek lennie, 1.8-2.0 literesre gondolnék, max. 2.5.
Ami még elsőrangú szempont: aktív, passzív biztonság, alacsony lopási veszélyeztetettség, megbízhatóság, korrekt szervizháttér, kényelmi felszereltség.
Gondolnék korábbi Mercedesre (pl. W124), de félek a leharcolt példányoktól, ugyanez áll a BMW-kre is, de rábeszélhető vagyok. Szeretem a német autókat, és leginkább ilyet vennék vagy Alfát. Formailag nagyon bejönnek, csak keringenek rémhírek az olasz kocsikról. 30e km-t megyek egy évben.

Segítségüket előre is köszönöm,
Mayer Áron

Kedves Áron!

A levélben megfogalmazott igényeknek nagyon sok típus megfeleltethető, de az Ön által említett márkák tekintetében ellentmondásokat érzek. Érdemes lenne felállítani egy fontossági sorrendet a szempontok alapján.
Az említett márkák közül nem látom értelmét egy 7-8 éves Mercedes megvásárlásának, hiszen a piacon található autókról nem mondható el a kifogástalan állapot és a követhető előélet sem, nem beszélve a sportosságról.
A BMW megfelel az elvárásoknak a 3-as szériával, azonban a rendelkezésre álló pénzért gyengén motorizált változatot kaphatunk.
Az Alfa 156-os típusa 2.0 -es motorral ideális, ha egy keveset futott, ellenőrzött használt autót vásárolunk, és nem spórolunk a későbbi szervizelésen. Ár-érték arányban a 156-os egy picit rosszabb, mint kategóriatársai, hiszen a feelinget meg kell fizetni, de cserébe az értékvesztése is átlagosnak mondható. A meghatározott összegért viszonylag könnyen találhatunk egy jól felszerelt, keveset futott, fiatal Alfát a használtautó piacon.
Ahhoz azonban, hogy pontosan meg tudjam határozni, hogy az Ön igényeihez melyik márka mely típusa illeszkedne a legjobban, egy hosszabb igényfelmérésre lenne szükség sok-sok kérdéssel. Ha személyesen szeretne válaszokat kapni a kérdéseire, akkor a regisztráción keresztül igénybeveheti a segítségünket.

Üdvözlettel,
Opticar

Valaki mondja meg...mennyit ér?

2002. február 15., 14:48 Módosítva: 2002.02.15 14:48
0

A kérdésem az lenne, hogy Eurotax árlistához hol lehet hozzájutni?

Terhet húzok II.

2002. február 13., 18:15 Módosítva: 2002.02.13 18:15
0

A külföldi behozatallal kapcsolatban nem feltétlenül a szervezett utakat érdemes választani.

Tévedhet az eredetvizsgálat?

2002. február 12., 11:10 Módosítva: 2002.02.12 11:10
0

Eredetvizsgálata volt, ettől függetlenül számíthatok-e arra, hogy egyszercsak külföldre menetkor kiderül kint, hogy lopott?

Dízelt, de melyiket?

2002. február 12., 11:05 Módosítva: 2002.02.12 11:05
0
Tisztelt OptiCar!

Szeretném lecserélni kissé koros autómat (1985-ös Fiat Ritmo 1.7D), ezzel kapcsolatban kérnék némi tanácsot.
Maximum 1 millió forintot tudok a vásárlásra fordítani, amiből egy kb. 10 éves korú autót szeretnék venni ('92-'93-as évjárat). Évi 10-15 ezer km futásteljesítménnyel, kb. 5 évig szándékozom használni a leendő autót. Mindenképpen dízel autót szeretnék vásárolni, de a jobb menettulajdonságok miatt a turbófeltöltős motorral szereltekkel szimpatizálok.

A legfontosabb szempontok a következők lennének:
a - megbízhatóság és/vagy alacsony szervizköltségek,
b - jó felszereltség, kényelmes utastér,
c - jó ár-érték arány,
d - jó menetteljesítmények.

Az eddigi információgyűjtésem eredményeképpen a következő típusok maradtak bent a "versenyben":
a - Alfa Romeo 164 2.5TD
b - Citroën XM 2.1/2.5TD
c - Citroën ZX 1.9TD
d - Fiat Croma 1.9/2.4TD
e - Fiat Tempra 1.9TD
f - Fiat Tipo 1.9TD
g - Lancia Dedra 1.9TD
h - Lancia Delta 1.9TD
i - Opel Omega 2.3TD
j - Peugeot 405 1.9TD
k - Renault 19 1.9 TD

A lista még mindig túl hosszú, ezért abban kérném a tanácsukat, hogy mely típusokkal nem érdemes foglalkozni a megadott kritériumok alapján vagy egyéb okok miatt, illetve melyek megvásárlását javasolják. Ha valami kimaradt a listából, de Önök szerint érdemes figyelembe venni, szívesen veszem javaslatukat.

Köszönettel:
Béla

Kedves Béla!

Az említett szempontok alapján érdemes lenne esetlegesen benzines autókat is számításba venni, hiszen az Ön által közölt éves futásteljesítmény nem indokolja a gázolajos autó üzemeltetését, a magasabb beszerzési ár és szervizköltség tekintetében sem. Ha mindenképpen a dízel mellett teszi le a voksát, akkor véleményem szerint érdemben az alábbi típusokkal érdemes foglalkozni:

Fiat Croma 2.0 TDID
-korszerű dízelmotor, megfelelő teljesítménnyel
-kényelmes utastér
-jó alapfelszereltség
-korának megfelelő értékvesztés

Citroen ZX 1.9 TD
-megbízható, kiforrott technikájú dízelmotor
-az autó piaci keresettsége nem túl élénk
-általában szerény alapfelszereltség
-a dízel változatok értékvesztése nagyságrendekkel kisebb, mint a benzines
változatoké, azonban egyiké sem nevezhető csekélynek
-a helykínálat megfelel a kategória átlagának

Renault 19 1.9 TD
-a dízelmotor megegyezik a Citroenben találhatóval (PSA Csoport)
-keresett a használtautó piacon
-értékvesztése átlagos
-szerény alapfelszereltség
-átlagos helykínálat
-megfelelő méretű csomagtér
-jó menetteljesítmények

Az általam kiemelt típusok azért maradtak versenyben, mert megfelelő műszaki tartalommal rendelkeznek, a dízelmotorjaik az említett típusok közül a legkorszerűbbek és megbízhatóak. Piaci keresettségük is jelentős, azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a fontos tényt, hogy a fent leírtak ellenére majd a kiválasztott autó állapota alapozza meg a jövőbeni elégedettségünket vagy elégedetlenségünket. Kérem a vásárlás előtt mindenképpen ellenőriztesse szakszervizben az autót, különös tekintettel a motor állapotára és a futásteljesítmény hitelességére.

Üdvözlettel,
Opticar

Felsőkategóriás autót. Vagy ne?

2002. február 11., 20:05 Módosítva: 2002.02.11 20:05
0
Tisztelt OptiCar !

Nagyon tetszik a rovat, már sokkal korábban szerettem volna levelet írni, de még mindig nem vagyok biztos benne, hogy mit is akarok.
Az igényeim megfogalmazásával kezdeném:
Mivel a mindennapi munkámhoz nincs szükségem autóra, számomra az elsődleges szempontok a vezetés élménye, és hogy jól nézzen ki. Sokat szűkít a lehetőségeken, hogy kényelmes legyen, mivel én 2 méter magas vagyok.
Lehetőleg ne legyen francia vagy amerikai, ez utóbbi kategóriába sorolok minden olyan autót ami mérföldben méri a távolságot. A minimum követelmény a felszereltséggel kapcsolatban az automata váltó és a légkondicionáló, esetleg a tempomat, de az optimális a full extra lenne. Általánosságban a motor méretéről csak azt tudom mondani, hogy szerintem egy sima 2l-es motor kevés egy nagy automata váltós autóhoz.
És végül szeretném, ha nem igazán kerülne többe, mint 3 millió forint, és 2 millió felett, már számít, hogy eladható legyen.
Viszonyítási alapnak leírom, az eddigi elképzeléseimet:

92-94 Ford Scorpio Cosworth - Leginkább az ára miatt tetszik, de nagyon keveset kínálnak belőle eladásra, és azok is nagyon szomorú állapotban vannak. Az újabb karosszériásak nem igazán tetszenek, bár az áruk még mindig vonzó.

95-96 Opel Omega MV6 - Jelenleg ez tűnik a legvalószínűbbnek, annak ellenére, hogy ahogy egyre többet látok belőle, egyre kevésbé találom szépnek, és nem vagyok meggyőződve, hogy eladható marad.

Toyota Camry - Még nem ültem benne, mivel szintén elég ritka. Sok jót hallottam erről a típusról, de úgy tűnik, mintha az általam elérhető példányok (kb 95-ös évjárat) a kategóriájukhoz képest elég szerényen lennének felszerelve.

Audi, BMW, Mercedes - Kézenfekvő megoldás lenne. Az Audik tetszenének is, de szerintem túl drágán adják őket. Az automata BMW-kben nagyon nem tetszik ahogy kinéz az első két ülés közti rész. A Mercedes-ben pedig az E osztályt még kicsinek találom, az S pedig nagyon drága, ráadásul nagyon rossz hírük van, pedig a 124 coupe vagy a 126 még tetszene is.

Van néhány kevésbé körüljárt hirtelen ötletem is:
Jaguar XJS - Az egyik képes hirdetési újságban találtam, nagyon megtetszett (kezdetben csak ennek az árára akartam rákérdezni, de gondoltam akkor már leírok mindent), de az eladó nagyon borsos árat (4M) mondott rá. Mennyibe kerülhet egy 89-es V12 közel full extrás szép állapotban lévő példány?

Lexus SC - Nem tudom, hogy beleférek-e, és azt sem, hogy lehet-e kapni az általam megjelölt árketegóriban.

Mitsubishi Colt - Még kérdésesebb, hogy beleférek-e. A józan ész utolsó morzsája, ha nem találnék olyan autót, ami minden szempontból megfelel, akkor lehet, hogy ilyet vennék, hogy valamilyen legyen, de ekkor a tempomat-ról biztosan le kellene mondanom.
Egy kicsit hosszúra sikerült, de azért remélem kapok rá választ.

Köszönettel:
Simon Ákos

Kedves Ákos!

Véleményem szerint első lépésben érdemes lenne meghatározni pontosabban az árkategóriát, és szűkíteni a kiválasztott autók körét. Egyetértünk abban, hogy ebben a kategóriában legalább egy 3 literes motor szükséges a megfelelő dinamizmus biztosításához és a kívánt örömautózáshoz. Az Ön által említett autók különböző árkategóriát képviselnek valamint presztízsben, stílusban, megítélésben és műszaki tartalomban is különböznek.
Nézzük sorban az autókat:

Ford Scorpio Cosworth 2.9 V6 24V
-Akár a régi akár az újabb karosszériaváltozatot nézzük, mindkettő különösen jó ár-érték aránynak örvend, viszont a régi modellből kevés a kifogástalan állapotú a magyar piacon
-A V6-os motor elnyűhetetlen, még a régi modellek is nagyon jól felszereltek és megbízhatóak
-Az újabb modellből nagy a választék és lehet találni megfelelő állapotút a piacon, de jelentős értékvesztéssel kell számolni

Opel Omega MV6
-jó ár-érték arány
- magas értékvesztés
-az MV6-os a legkevésbé eladható az Omegák közül, a kisebb motorváltozatokkal lényegesen nagyobb keresettségnek örvend a magyar piacon
-csekély lopási veszélyeztetettség
-jó alapfelszereltség
-az általános megbízhatóságot apróbb műszaki problémák árnyékolják be

Toyota Camry
-nincs nagy választék belőle a piacon
-jó minőségű, megbízható autó
-a V6 GX változat megfelelően felszerelt és az ára sem magas
-nehezen eladható, az értékvesztése átlagos
-a belső kialakítása japán autókhoz híven egyszerű és funkcionális
-nehéz sérülésmentes autót találni a piacon

Audi, Mercedes, BMW
-a többi említett autóhoz képest a nagyobb presztízs miatt magasabb árkategóriát képviselnek
-társadalmi megítélésük nem kedvező, mert a felhasználói réteg nagyon vegyes képet mutat
-Megbízható, jól felszerelt, jó minőségű autók
-Jelentős értékvesztéssel nem kell számolni
-Érdemes minden esetben ellenőrizni az autó származását és előéletét
-Sok a lestrapált, eladásra rendbe hozott autó a piacon

Jaguar
-rendkívül magas szerviz -és alkatrészköltségek
-nem megfelelő szervizháttér
-a régi típusokra nem jellemző a megbízhatóság
-Az Ön által említett 89-es autókért állapottól függően 1,6-2,5 Mft kérnek a piacon

Lexus SC
-megbízható jól felszerelt, kifogástalan minőségű autó
-Nagyon ritka a magyar piacon
-Magas fenntartási költségek
-nem megfelelő alkatrészellátás
-Eladási nehézségek a márka magyarországi csekély ismertsége miatt

Mitsubishi Colt
-Nem értem, hogyan került a felsorolásba ez az autó, hiszen fényévekre van az említett kategóriától minden szempontból
-érdekelne, hogy miért pont ez lehetne a végső megoldás?
-véleményem szerint nem csak a tempomatról kellene lemondani, ha ezt a típust választja
-a helykínálata messze elmarad az elvárttól

Véleményem szerint az Ön szempontjait figyelembe véve a felsorolt típusok közül az Opel Omega a legmegfelelőbb választás, amely típusból érdemes lenne a kisebbik V6-os motort is számításba venni. Amennyiben további személyes tanácsadásra vagy vásárlási segítségre lenne szüksége, kérem, keressen meg a regisztráción keresztül.

Üdvözlettel,
Opticar

Tuningra érdemes Rekord

2002. február 8., 17:06 Módosítva: 2002.02.08 17:06
0
Tisztelt Tanácsadó!

Autóvásárláson töröm a fejem, gondolom ez nem új dolog, gondolom a levelek döntő többsége ilyen célzattal kerül Önhöz.
Lehet, nevetni fog, de én egy öreg Opel Rekord E kombi 2.0 E (a köznyelv szerint "Omega lámpás" változata) vásárlásán gondolkodom. Amit fontosnak tartok az az olcsó alkatrész, viszonylagos megbízhatóság. Amit eddig találtam róla: kb 200.000 körüli ár, de enyhén sérült olcsóbb, alkatrész olcsó, de nem tudom mennyire megbízhatóak. Nálam ne az anyagiak indokolják a választást. Egyszerűen tetszik a formája és enyhe optikai tunninggal ez még fokozható (és én szeretném "megcsinálni").
Kérdésem a megbízhatóságra és az üzemelésre vonatkozna, azaz mi a véleménye erről a típusról és a motorról (befecskendezős).

Válaszát előre is köszönöm:
Schmieder József

Kedves József!

Semmiképp sem nevezhető nevetségesnek amit szeretne, hiszen a tanácsadó szempontjából teljesen mindegy, mivel a Mi dolgunk, hogy tanácsainkkal segítsük az autóvásárlás előtt állókat.
Az Ön által említett típusból a piaci kínálat az árakat tekintve 200.000-450.000 forint között mozog, állapottól függően. Sajnos nagyon sok rossz minőségű, leharcolt Rekord található a piacon, főleg a kombi típusból, amit általában szállításra, "munkaautónak" használtak. A 4 ajtósból nagyságrendekkel jobb minőségűek is elcsíphetők, ezért ha nem feltétlenül szükséges a kombi kivitel, akkor érdemes a másik karosszériaváltozatban gondolkodni.
Az autó általános megbízhatósága nem mondható rossznak, szerkezetileg strapabíróak, rozsdásodási hajlamuk nem rosszabb, mint amit az életkor alapján elvárhatunk. A befecskendezős motorváltozatokról érdemben nem tudok nyilatkozni ezért ezt az Autódoktorra, bíznám.

Üdvözlettel,
Opticar

Hitel vagy lízing?

2002. február 4., 12:33 Módosítva: 2002.02.04 12:33
0
Tiszteletem!

Új autó vásárlása előtt állok, és nem tudom, milyen finanszírozási formát vegyek igénybe.

Az új autót a BT-m nevére venném. Nem tudom eldönteni, hitelt vegyek igénybe, vagy lízingeljem.

Ebben kérnék tanácsot.

Köszönettel:
Tóth István

Kedves István!

A Bt. számára a hitel és a lízing között lényegi különbség nincs. Mindkét esetben 60 hónap alatt tudja 100%-osan elköltségelni az autó vételárát, vagyis nullára leírni az autót csakúgy, mint kp-s vásárlás esetén, és a havidíj Áfája sem igényelhető vissza.

Az alapvető különbség ott jelentkezik, hogy hitel esetében az autó forgalmi engedélyében az Ön Bt-je fog tulajdonosként szerepelni, a lízing esetében pedig a finanszírozó, ami egy kicsit körülményesebb autóhasználatot eredményez. Ez utóbbi esetben a Bt. üzembentartóként lesz feltüntetve, ami azt jelenti, hogy a finanszírozást követően az autót át kell majd írni a Bt-je nevére.

Ha a cégnek bőven vannak olyan pénzei, amit más módon nem tud elköltségelni, akkor érdemes operatív lízingben (más néven tartós bérletben) gondolkodni. Igaz ugyan, hogy fajlagosan ez a legdrágább finanszírozási forma, viszont fölös pénzkészlet esetén a gyors költségelési lehetőség többet hoz a konyhára, mint amennyit onnan elvisz.

Tudni kell még, hogy tartós bérlet esetén is a finanszírozó az autó tulajdonosa, és azt, hogy és a futamidő végén a bérlő hivatalosan nem szerezhet tulajdonjogot az autón. Ez azt jelenti, hogy csak kisebb, nagyobb trükkök eredményeként lehet az autót házon belül tartani.

Remélem, válaszom segít a kérdés eldöntésében. Ha további kérdései vannak, tegye fel írásban, vagy lépjen velünk kapcsolatba személyesen a Regisztrációs oldalunkon keresztül.

Üdvözlettel:

OptiCar

Delta helyett Dedrát

2002. február 1., 12:27 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
Tisztelt Opticar!

A nyár elején el szeretném adni a Lancia Deltámat. Állapota: Lancia Delta 1500, 1984, 85 Le, kb 105.000km jelenleg 98.000km, szürkemetál fényezés, kasztnija 3 darab, kb. 5cm-es karc híján kifogástalan, újrakárpitozott belsőtér, Blaupunkt rádió 4 hangszóróval, 2 zsír új gumi (a másik kettő kb. 85%-os), műszakija áprilisban lesz friss, törzskönyvezett a gép.

Az általam kalkulált ár: 275-305e Huf körül lenne. Ez reális-e érte?

Ugyanis júniusban lejár egy bankbetétem, és azzal együtt a németektől akarok egy 92 környéki Dedrát hozni (az egyik rokonomnak van egy autóimporttal foglalkozó cége). A másik kérdésem az volna, hogy melyik benzinmotorral vállasszam a típust? Általánosságban helyközi használat (20-30km) lenne a dolga, és évi egy-két alkalommal hosszabb túrára mennék vele (1500-2000km). Fogyasztás terén 8 liter lenne az elvárásom. Magam szerint 1,6-ost vagy 1,8-ast választanék. Ezekkel kapcsolatban van-e valami negatív tényező??

További jó munkát kívánva: Jenő

Kedves Jenő!

Feltételezve a kifogástalan állapotot és a valós futásteljesítményt, az eladási ár véleményem szerint a leírtak alapján 250000-275000 között mondható reálisnak. A Dedra mindkét motorral megfelelő menetteljesítményekre képes, fogyasztásban sincs jelentős különbség közöttük, viszont a szerviztapasztalatokról és a motorváltozatok sajátosságairól az Autódoktor véleményét érdemes kikérni, hiszen Ő a Guru ebben a témában.
Kérem ,hogy az említett eladási árral kapcsolatban vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,
Opticar

Olcsó Tipo, gyanús Tipo

2002. január 31., 16:30 Módosítva: 2002.01.31 16:30
0
Tisztelt Nepperűző!

A következő döntésben kérem tanácsát:
Feleségemmel kinéztünk egy Fiat Tipo 1.4 1991-es autót 125e km van benne, első MO.-i tulaj mi lennénk. Nagyon megtetszett mindkettőnknek, de egy autókereskedő ismerősöm a következőkre hívta fel a figyelmem (az autót látta).
Az autó hátulról meg lehetett nyomva, erre utaló nyomok a hátsó lámpatestek mögött található karosszéria javítás nyomai, a bal hátsó lámpatest a felső részén kicsit törött (nyitott csomagtartónál látható), ezt a kereskedő természetesen nem mondta meg. Az autó szélvédőjének üvegébe 1990-es évjáratra utaló jelzés van, a kereskedő az eredeti (német) forgalmira hivatkozva írt ki 1991-et.
Téli gumikat extraként tüntette fel, de nyári gumik nincsenek hozzá. A bal hátsó gumi sérült, cserére szorul, és nem tudjuk mennyit mehettek ezzel a gumival (igazából csak egy vágás van benne ami szövetet valószínű nem sértett, de ezt ugye én mint laikus nem látom), gondolom ez a futómű kárára is mehet.
Az autóval elsősorban feleségem utazna két gyermekkel.
Az autót 750ezerre tartja. Igazából 700-at kiadnék érte ha lenne nyárigumi garnitúra + a hibás gumik ki lennének cserélve + a lámpatest ki lenne cserélve, futómű megvizsgálva, beállítva.
Ön szerint 650-re le lehet-e alkudni, illetve mennyire megbízható az autó a két gyermekkel közlekedő hölgyre gondolva. A Fiatoknál a futóművet említik gyenge pontnak, ez mennyi figyelmet/karbantartást igényel.

Előre is köszönöm válaszát, üdvözlettel:
Soldevila Americo

Kedves Americo!

Az Ön által említett autó állapota megfelel a külföldről behozott autók általános állapotának, azonban érdemes körülnézni a piacon, mert hasonló állapotú Tipót lehet találni szép számmal. Nézzük sorban a problémákat.
A korábbi sérüléssel ma már nem tudunk mit kezdeni, a törött lámpabura, viszont ha feltétlenül cserére szorul, akkor azt a kereskedő valószínűleg kérésünkre ki fogja cserélni, hiszen néhány ezer forintnál nem kerül többe. Az autó gyártási évét az eredeti forgalmi és az alvázszám segítségével lehet pontosan meghatározni, az autót valószínűleg 1990 év végén vagy 1991 év elején gyártották, ezért lehet 1990-es jelölésű az üveg. A gumikat látni kellene, hogy meg tudjam állapítani a gumik állapotát és a sérülés mértékét, azonban ez nincs hatással a futómű állapotára, ez fordított esetben lehetne így, a rosszul beállított futómű hibája miatt nem egyenletesen kopnak a gumik. A sérült gumi cseréje megoldható használtgumi vásárlással, nem túl nagy költségvonzattal. Ha nincs az autóhoz nyári gumigarnitúra, akkor azt a kereskedőnek is meg kellene vásárolnia, de Ő azzal érvelhet, hogy eladja az autót másnak, akinek így is megfelel majd, vagy jobb esetben használt gumit vesz hozzá. Véleményem szerint, ha az autó árát le lehet alkudni 650000 Forintra, akkor vagy nem érdemes megvenni, mert a kereskedő szabadulni akar tőle, és ez nem jelent jót, vagy nagyon olcsón vásárolta meg, ezért tud engedni az árból ilyen mértékben. A megbízhatóság záloga ennél és minden más használt autónál a megfelelő karbantartottság, ezért azt javaslom, a vásárlás előtt vigyék el az autót állapotfelmérésre egy független szervizbe.

Üdvözlettel,
Opticar

Ha az autó mesélni tudna!

2002. január 31., 16:15 Módosítva: 2002.01.31 16:15
0
Tisztelt Nepperűző!

Tavaly vettem egy Seat Ibizát, és sajnos saját bőrömön tapasztalhattam a nem megfelelő átvizsgálás hátrányait (autó mindenképpen kellett, esetleg az árból lehetett volna lefaragni a tervezett javítások felsorolásával).
Azonban a sebességváltó meghibásodása volt eddig a betetőzése a dolgoknak (csere). A szerelő szerint az előző tulaj hanyag olajcsereintervalluma lehet a dologban a ludas. Viszont a vásárlástól számítva kb 6-7e km-t mentem az autóval.
Hogyan lehet egy ilyen fiaskót kiküszöbölni? Lehet egy átvizsgálás alkalmával akár azt is kérni, hogy nézzék meg a váltót, motort belülről, hogy a nagyon durva hiányosságok kiderüljenek? Itt nem az autó csavarokra való szétszedését értem, hanem pl. a motor szelepfedelének leszedését, stb, kisebb munkákkal járó "lebontásokat", hogy biztos lehessen benne az ember, hogy (nem lévén szervízkönyv) az eladó legalább cserélt olajat amióta megvan nála a jármű.
Ugyanis ha veszek autót akár 50e km-el az órában, és csak közvetlenül az eladás előtt cseréltek benne olajat, az kb. halottnak a csók...

Köszönettel,

MUDRA Péter

Kedves Péter!

Az esetek 95%-ban teljességgel lehetetlen, hogy az autót vásárlás előtt megbontásos vizsgálatnak vessük alá. Nincs az az eladó, és nincs az az ügylet, ami ezt a macerát elviselné. Nem kell azonban elkeseredni, mert a számunkra drága hibák az esetek nagy részében megbontás nélkül is detektálhatók.
Az autó elhasználódása ugyanis minden esetben magával hozza a működési paraméterek változását, amit megbontás nélkül is fel lehet ismerni. Nagyon fontos ezért, hogy vásárlás előtt minden esetben kipróbáljuk az autót, illetve elvégezzék a szervizben az állapotfelmérést. Egy alaposabb állapotfelmérés magában foglalhatja pl. az autó kipufogó gázának elemzését, ami sokat mesél a motor állapotáról, ill. a futómű, a fék és a lengéscsillapítók műszeres vizsgálatát.
A próbaút során is sok hibát kiszűrhetünk, hiszen a puding próbája az evés. Ha a kiszemelt autó motorja gyengécske, erős gázadásra kékes füstfelhőbe burkolódzik, váltás közben recseg, akad, szorul a váltó, kotyog a kormány, sípol a kerék, és sorolhatnám még az intő jeleket. Ez mind arról mesél, hogy ez az autó bizony nincs 100%-os állapotban. Azt megmondani persze, hogy mikor fogja kilehelni a lelkét, és mennyibe fog kerülni a javítás, csak akkor lehet, ha szétszedik az autót, és a hiba gyökerét vizsgálják.
Ha tehát olyan hibajelenséget észlel, aminek az eredete nem állapítható meg megbontás nélkül, akkor viszont már jogos a kérés, hogy az üzlet megkötése előtt szedje szét a szerviz, és mondja el, hogy mit lát. Másik lehetséges megoldás erre a problémára, hogy nem szedik szét az autót, viszont a feltételezett hiba kijavításának költségeit szakemberrel megsaccoltatják (vastagon), és annak költségeit levonják a kialkudott vételárból. A harmadik megoldás, hogy keres egy olyan autót, ami nem ennyire kehes.

A teljes igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy az autó egy nagyon bonyolult és kényes szerkezet. Egy használt autó előéletét 100%-osan megítélni lehetetlen feladat, és a legalaposabb vizsgálódás után is előfordulhat, hogy néhány km után egy drága és bonyolult alkatrésze felmondja a szolgálatot, mert az anyag éppen akkor fárad el. Ez ellen nem lehet igazán védekezni, legfeljebb ennek valószínűségét lehet csökkenteni.
Azért próbálkozni érdemes!!!

Üdvözlettel:

OptiCar

Opel vagy BMW?

2002. január 31., 16:04 Módosítva: 2002.01.31 16:04
0
Tisztelt Opticar !

Ebben az évben Opel Asconám után, szeretnék újabb használt autót venni. A német márka és a nagy autók híve vagyok, két márka, három típusa között dilemmázom.
Talán csak sznob vagyok, de a BMW 520i benzines változata tetszik, azonban az Opelommal semmi baj nem volt, ezért az Omega és Senator nagytestvérek közül is szívesen választanék. Mindhárom esetben, az anyagi lehetőségeimre való tekintettel, a 90-92 évjárat körüli modellek elérhetőek.
Arra szeretnék választ kapni, hogy melyik típus esetében a legjobb az ár/érték arány és a megbízhatóság mivel az autót hosszú táv(olságok)ra, családi utazó kocsinak venném. A szívem a Senatorhoz húz (a megfizethető luxus), de erről a modellről szinte semmit nem tudok, a "piacon" is ritka mint a fehér holló és ráadásul azok is automata váltósak, amit nem szeretek.

Köszönettel,
Miklós

Kedves Miklós!

Az említett 3 típus közül a BMW a legdrágábban beszerezhető és fenntartható viszont cserébe megbízható, és az értékvesztése sem jelentős. A másik két típus közül az Omegát ajánlom, hiszen az ár-érték aránya kiváló, megfelelő felszereltségű, néhány elektromos problémától eltekintve megbízhatónak mondható és kényelmi szempontokat figyelembe véve a BMW szintjének megfelelő adottságai vannak. A Senator és az Omega között nincs nagyságrendi különbség, ezért a kevésbé megbízható luxus Opel mellet a felszereltségen kívül nem sok érv szól.
Véleményem szerint, ha nem fontos a presztízs, akkor az Omega lehet a legjobb választás az említett márkák közül.

Üdvözlettel,
Opticar

Biztosítás, üzembentartó

2002. január 30., 19:10 Módosítva: 2002.01.30 19:10
0
Tisztelt OptiCar!

Először is köszönöm a korábbi levelemre adott válaszukat!

Nemsokára átvehetem az új autómat. A forgalmi engedélyben én leszek a tulajdonos és szeretném élettársamat is, mint üzembentartót bejegyeztetni.

Kérdéseim a következők:
1. Kinek a nevére kell vagy lehet megkötni a biztosításokat?
2. Köthetem-e a két biztosítást a saját nevemre, mint tulajdonos?
3. Ha a nevemre, mint tulajdonosra megköthetem a biztosításokat, akkor a kötelező felelősségbiztosítás Bonus-om átvihető-e az új kocsira a korábbi eladása után, ha üzemben tartó is szerepel a forgalmiban?

Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm!
Ernő

Kedves Ernő!

A biztosítás szempontjából teljesen mindegy, hogy az üzembentartó vagy a tulajdonos nevére szól a biztosítás, hiszen mindketten szerepelnek a forgalmiban. Mindkét esetben megköthető a GFB és a Casco biztosítás is a kívánt névre. A Bonus természetesen igazolás ellenében átvihető az újonnan vásárolt autóra, függetlenül attól, hogy van-e üzembentartó bejegyezve a forgalmiban. Véleményem szerint érdemes megnézni, hogy melyikük nevére kötve lenne kedvezőbb a biztosítás és ennek ismeretében érdemes eljárni.

Üdvözlettel,
Opticar

Kisteher több, mint két üléssel

2002. január 30., 19:05 Módosítva: 2002.01.30 19:05
0
Kedves Autótanácsadó,

Mint egyéni vállakozó kérdezem, hogy ismernek-e olyan kisteherautót, amiben nem csak 2, hanem több személy is ülhet? Méret tekintetében a Peugeot Partner, vagy a Citroen Berlingo megfelelő lenne, de ezek teherautó változata csak 2 személyes. A kereskedő külön felhívta a figyelmemet, hogy eszembe se jusson a 2 személyes teherautóba még egy üléssort beszerelni, mert óriási bajok származhatnak belőle. (Nekem úgy is megfelelne, hogy egyszer négy személy és kevés szállítmány, máskor két személy és sok cucc.)
Láttam négy személyes platós kocsikat is, de ezek hatalmas terepjáró batárok, én pedig csak aszfalton járok.

Tanácsukat előre is köszönve:
F.L.

Kedves László!

Sajnos az Ön által említett kategóriában valóban nincs olyan kisáruszállító, amelyben 2-nél több utast szállíthatunk legálisan. Az említett variációs lehetőségeknél kockázatot kell vállalni, ha több személyt szállítunk a forgalmiban engedélyezettnél. Ha nem túl nagy kompromisszum az Ön részéről, akkor érdemes egy picit nagyobb kategóriát választani, ahol az autó tehergépkocsiként szerepel a forgalmiban, de 5 vagy 6 személy szállítására alkalmas, és ez hatóság által engedélyezett. Véleményem szerint érdemes számításba venni a Nissan Vanette Cargo kombi kivitelét, amely 5 személy szállítására alkalmas hivatalosan tehergépkocsiként. Természetesen az említett 6 személy + teher kivitel, több márka kínálatában megtalálható, azonban méretben a Nissan közelít legjobban az Ön által megjelölt kategóriához.

Üdvözlettel,
Opticar

Volvo import külszolgálatból?

2002. január 30., 18:59 Módosítva: 2002.01.30 18:59
0

Ezt követően már "csak" fogyasztási adót és a forgalomba helyezés költségeit kell kifizetni.