Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Mondeót egy Astra árán?

2002. május 6., 17:28 Módosítva: 2002.05.06 17:28
0
Tisztelt cím!

Tervezem eladni Ford Mondeo 1,6 CLX 16V 1996. XI. havi, autómat.
Az autó 90 LE-s, alapfelszereltsége: klíma, állítható (2 irányban) szervokormány, vezetőoldali légzsák, ezüst gyöngy metál, 4 ajtós limuzin. (nem kereklámpás, ez az első Mondeo típus, amely az év autója is volt)
Én már a 3. tulajdonos vagyok, bár elődöm 3 év alatt 6.000 km-t tett bele, lényegében 2. autónak "használta". Most 43.000 km van benne.
Ami nem széria, az a Pioneer DEH 4X45W-os CD-s rádió, az egyedi üléshuzat és az új Pirelli Formula GT gumik. Eredetigazolás, törzskönyv, szervizkönyv van. Az autó garázsban tartott, nagyon szép, megkímélt.
Ennek ellenére 1.850.000-2.000.000 Ft-ra tartottam, de be kell látnom, ennyiért ilyen idős autót nem keresnek.
Tisztelettel kérdezem, ténylegesen mennyit ér egy ilyen autó?
Az Eurotax katalógusból a kereskedők egy 6-7 éves Opel Astra Classic árát jelölik meg, véleményem szerint viszont egy ilyen Mondeo ennél többet ér. Ott tartok, hogy inkább megtartom, mert még 60.000 Km múlva is szinte új lesz.

Köszönettel: drhaki

Kedves drhaki!

Az Ön által körülírt gépkocsi feltehetően igen jó műszaki és esztétikai állapotnak örvend. Utal erre a 43 ezer Km futásteljesítmény is, mely nem gyakori ebben az évjáratban. Sajnos ennek a modellnek sem tett jót (eladási szempontból) az utóbbi időben nagy méreteket öltő svájci, német.. stb. autóimport, mely drasztikusan leverte ennek a kétségtelenül vonzó és nagyszerű autónak a magyarországi piaci árát.
A gépkocsi piacképes ára véleményem szerint, az Ön által közölt paraméterek alapján 1.6-1.65 millió Ft.
Az Opel Astra hazai népszerűsége és az árát általánosságban is jobban tartó alsó-közép kategória okozza a hasonló árszintet..

Üdvözlettel:
Opticar

A Doktor asztala

2002. május 3., 11:15 Módosítva: 2002.05.03 11:15
0
Hello,

Autóm 5 éves lesz lassan, és kb. 36e km van benne. A motoradalékokról szeretnék kérdezni, hogy ajánlatos-e és hogy milyet ajánlana? A motorolaj helyett vagy kiegészítve, illetve az üzemanyaghoz keverve ajánlatos használni, és milyen márkát ajánlana?<> Köszönettel.

Kedves Róbert!

Köszönjük megtisztelő levelét, de a témához csak nagyon szerényen tudnánk hozzászólni, ezért a válaszadást rábíznánk a téma szakértőjére, az Autódokira.

Üdvözlettel,
Opticar

Új vagy használt?

2002. május 3., 11:00 Módosítva: 2002.05.03 11:00
0

Jó gondolat lehetne az igen jó ár-érték aránnyal rendelkező Seat Cordoba, Fiat Brava és a Renault Megane.

Audi 100 érdeklődés

2002. május 3., 10:44 Módosítva: 2002.05.03 10:44
0
Tisztelt OptiCar!

Jelenleg birtokomban van egy 1989-as évjáratú, Audi 100 típusú szgk (2000 cm3). Kisebb sérüléseket kivéve kiváló esztétikai és műszaki állapotban. Érdeklődésem tárgya az autó piaci ára lenne (mivel gondolkodom az eladásán). Segítségüket előre is megköszönve,

Tisztelettel:
Gyuri

Kedves Gyuri!

Kérem, írja meg az eladásra szánt gépkocsija főbb paramétereit(futásteljesítmény, korábbi esetleges sérülések, felszereltség, karosszéria kivitel, stb.), mivel a jelenlegi információk alapján autója értéke csak nagyon tág határok között határozható meg, melynek nem lenne valós információ értéke.

Üdvözlettel:
Opticar

Alfa 146 mennyit ér?

2002. április 30., 13:32 Módosítva: 2002.04.30 13:32
0
Kedves Totalcar szakértő!

Vásárolni szeretnék egy 146-os Alfát. Mennyit ér egy 2000 februári gyártású Alfa 146 ti (2.0 16v 155LE)?
Az autóban 52.000 km van, fekete, elektromos ablakok (4), el. tükrök, automata légkondi, téli gumik 15-ös alu felnin, 16-os felnik a nyári gumihoz (gumi nélkül), egy 350.000 forint újonnani értékű hifi.

Köszönettel,
Zsolt

Kedves Zsolt!

Az Ön által említett típust a megadott felszereltséggel, feltételezve a megfelelő műszaki és esztétikai állapotot, a magyarországi származást valamint a sérülésmentes előéletet, állapottól függően 2,9-3,2 mFt közötti áron érdemes megvásárolni. Javaslom, hogy a vásárlás előtt vigye el az autót egy márkaszervizben történő állapotfelmérésre.
Kérem, hogy a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,
Opticar

Lancia Dedra értékesítés

2002. április 29., 11:12 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
Tisztelt szakértők!

Külföldről származó 1991.03-as Lancia Dedra 2.0IE gépkocsim eladásán gondolkozom, és segítséget szeretnék kérni, hogy vajon milyen esélyekkel vághatnék bele. Azaz milyen (reális) áron lehetne eladni, és milyen eséllyel, azaz mennyire keresett ez a típus.
Pár szót a gépkocsiról.
Kívül-belül nagyon szép, sérülésmentes állapot, új hűtő, vízpumpa, fényszóró... Extrák:
Airbag, aut. váltó, bőrkárpit kivételével minden extra megtalálható benne, azaz pl.: aut. digitális klíma, 2x el. abl., 2x el. fűthető tükör, motoros és fűthető ülések, el. tető, ködlámpa, ABS, alufelni 15x195/50 gumival, stb. Futásteljesítmény: 131eKm.
Ha valamilyen adatra szüksegük volna még, szívesen állok rendelkezésükre.

Köszönettel:
Szász Barnabás

Kedves Barnabás!

A Lancia-nak, mint általában az olasz autóknak megvan a maga rajongótábora, így az Ön autójának vevője is valószínűleg ebből a csoportból kerül majd ki.
A gépkocsi felszereltsége (az évjárat figyelembevételével) pazarnak tekinthető, és a futásteljesítménye is arra utal, hogy a gépkocsi megfelelő műszaki és esztétikai állapotban van. Amennyiben az ára is harmonizál a fent leírtakkal, az autó eladására nem kell majd túl sok időt vesztegetnie.
Sajnos az olasz autó szerelmesein kívül nagy keresletre számítani nem érdemes, mert a legtöbb keresett modellnek a Dedra nem lesz alternatívája. A gépkocsi reális piaci ára az Ön által megadott felszereltség és állapot alapján 740.000-780.000,- Ft között mozog, az eladás időtartama pedig ennek megfelelően 3-5 hét.
Kérem vegye figyelembe, hogy a gépkocsit nem láttuk és ez befolyásolhatja a fent leírtakat.

Üdvözlettel:
Opticar

Opel Vectra értékmeghatározás

2002. április 24., 11:28 Módosítva: 2002.04.24 11:28
0
Tisztelt Nepperűző!

Ön szerint mennyi a piaci ára egy '97-es év eleji Opel Vectra B 2.5 V6-nak? 103000 km van benne. Szuper állapotban van.
Extrák: klíma, multi-kormány, plüss kárpit, rádió+magnó, szervokormány, motoros ablak elöl, motoros tükrök, könnyűfém felni, 2 légzsák elöl, ABS, kipörgésgátló, immobilizer, központi zár, első-hátsó ködlámpa, TC kapcsoló, metál fényezés.

Előre is köszönöm a segitségét:
Gábor

Kedves Gábor!

Az Ön által említett Opel Vectra jelenlegi piaci ára a megadott motorizáltsággal és felszereltséggel, feltételezve a megfelelő általános műszaki és esztétikai állapotot, valamint a valós futásteljesítményt 2,6-2,7 MFt között tekinthető reálisnak.
Kérem, vegye figyelembe az értékelés olvasásakor, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,
Opticar

Mennyit ér a Golf IV?

2002. április 23., 18:29 Módosítva: 2002.04.23 18:29
0
Tisztelt Totalcar!

Autóvásárlás kellős közepén, "egy utolsó visszacsatolás" jegyében szeretném megkérdezni Önöket, hogy a következő paraméterekkel rendelkező autónak mi ma a piaci ára, illetve azt milyen dolgok növelhetik és csökkenthetik!?
Golf IV. 1.6 Jubileum 5.a. (ezüst)
2000/06 forgalomba helyezés
40.000 km-t futott, 1 tulajdonossal
egyéb extra: automata légkondícionáló, téligumi garnitúra+felni, GPS lopásgátló
Az autó jó állapotban van (korának megfelelő).
Szóval kérném Önöket a piaci ár meghatározására, illetve ha idejük engedi, akkor nagyon szívesen meghallgatom egyéb megjegyzésüket, javaslatukat még az adás-vétel előtt.
Megtisztelő válaszukat várva,

Tisztelettel és köszönettel,
D. Zsolt.

Kedves Zsolt!

Az Ön által említett autó a megadott felszereltséggel és futásteljesítménnyel, feltételezve a kifogástalan műszaki és esztétikai állapotot valamint a sérülésmentes előéletet, 3,1-3,3 MFt között értékesíthető a piacon állapottól függően. Eladást elősegítő extrának tekinthetjük a GPS alapú lopásgátlót és a téligumi garnitúrát.
Kérem, vegye figyelembe a fentiek olvasásánál, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,
Opticar

Lexus vagy BMW?

2002. április 18., 12:48 Módosítva: 2002.04.18 12:48
0
Hello,

Több kérdésre szeretnék választ kapni. Most egy Magyarországon Wallistól vásárolt BMW 316i-m van. Le szeretném cserélni mert ez csak a külsejében BMW, a motorjában nem.
Mire cseréljem?
2 azaz mostmár 3 típus között hezitálok. Először gondoltam, hogy lecserélem egy nagyobb BMW-re (320i vagy felette) vagy egy Lexus IS200-ra. Szerintetek melyik a jobb választás? Bejött még a képbe az új 143 lóerős 318i. Erről mit tudtok?
Ugyancsak ide tartozik még, hogy nagyon kockázatos-e külföldről behozott autót venni? 2-3 évesen jóval kedvezőbb áruk van, mint az itthoniaknak és jóval több extra van benne.

Köszönettel,
Kovács Róbert

Kedves Róbert!

A választás lehetősége örömteli, azonban első látásra nem tűnik könnyűnek a döntés. Először is érdemes összehasonlítani a BMW 320-t és a Lexus IS200-at hiszen ezek, felszereltségben és árban közel állnak egymáshoz, de motorizáltságban és stílusban különböznek. A motorizáltság és a menetteljesítmények tekintetében jelentős különbség a két autó között, hogy a bajor márka jobb menetteljesítményeket produkál és a hagyományokhoz hűen illik rá a sportos jelző. Ezzel szemben a Lexus csak átlagos menetteljesítményre képes, de a futáskultúrája, a teljesítmény-leadása és a minősége a BMW színvonalán áll.
Alapfelszereltség tekintetében a Lexus jobban áll, de a különbség nem nevezhető jelentősnek. Az árversenyt, ha a felszereltségeket azonos szintre hozzuk a Lexus nyeri, azonban nem szabad elfelejteni, hogy motorizáltságban a BMW 318-as a valódi konkurens, amely viszont jelentősen kedvezőbb áron beszerezhető. A 318-as típusjelzése a szerénység mintaképe, hiszen a motor hengerűrtartalma 1995 ccm, így lehetséges, hogy a Lexus-nál jobb menetteljesítményekre képes. Sajnos a Lexus ellen szól az értékvesztés, amely várhatóan a márka hazai ismeretlensége miatt jelentős lesz a BMW-vel szemben.
Összegzésként azt javaslom, hogy mindkét autót próbálja ki egy tesztvezetés alkalmával, majd az Önnek legfontosabb szempontokat mérlegelje, így elkerülhetetlen lesz a jó döntés meghozatala.
Az Ön által számításba vett márkákat valóban lényegesen kedvezőbb áron lehet beszerezni külföldön, és a kockázat sem jelentős, ha megfelelő céget bízunk meg a beszerzéssel. Véleményem szerint érdemes az interneten megnézni a külföldi kínálatot, és kiválasztani a megfelelő autót, majd behozni vagy behozatni a megfelelő céggel.
Amennyiben személyesen is szeretné igénybe venni a segítségünket, akkor a regisztráción keresztül várjuk jelentkezését.

Üdvözlettel,
Opticar


A szerkesztőség megjegyzése:
A menettulajdonságok legfontosabb adatai megmutatják a különbséget az autók között papíron. Az eltérések nem igazán jelentősek, azt viszont leszögezhetjük, hogy Lexusból kevesebb van, így egyedibb választás.

Modell Lökettérfogat Teljesítmény Nyomaték 0-100 km/h Végsebesség
BMW 318i 1995 cm3 143 LE 201 Nm 9,3 sec 216 km/h
BMW 320i 2171 cm3 170 LE  210 Nm 8,2 sec 224 km/h
Lexus IS200 1998 cm3 153 LE 195 Nm 9,5 sec 214 km/h

Használt középkategória

2002. április 15., 16:55 Módosítva: 2002.04.15 16:55
0
Tisztelt Totalcar!

Tanácsot szeretnék kérni autóvásárlással kapcsolatban. Összesen 3-3,2 millióért keresek magamnak autót, és lévén aprólékos típus, választásomban szeretnék biztos lenni. Az autót részletre, Casco-val veszem meg. Emiatt szeretném kérni, véleményükkel segítsenek az alábbi típusok közötti választásban - amennyiben ez lehetséges.
A szóba jövő típusok: Volvo S40 (98-99, kb. 70e km) 1.6 - 2.0
VW Bora (99-2000, kb. 40e km) 1.6
VW Passat (98, kb. 70e km) 1.6 - 1.8
Toyota Avensis (98, 70e km) 1.6 - 2.0 lehetőleg ferdehátú.

Szeretném, ha a vásárolt autó belső tere funkcionálisan és igényesen nézne ki (pl. VW nagyon tetszik), és lévén műszaki területen, ha sok elektronikus "kütyü" lenne (igényesen) elhelyezve. Nyilvánvaló talán, de légkondi, elektromos ablakemelők ill. ABS és min. 2 légzsák kell benne.
Két gyermekem van, tehát nem árt, ha van hely az autóban, másrészt hátul szinte mindig gyerekek ülnének (gyerekülésben).
A hirdetésekből sok minden kiderül, de bizonyos általános tanácsokra nagy szükségem lenne. Az alábbi szempontokat nem tudom segítség nélkül elbírálni, ebben kérném segítségüket:
-megbízhatóság/meghibásodás
-ellophatóság illetve mennyire lopják valóban el
-fogyasztás/motor
-általános benyomás

Előre is köszönöm segítségüket,
Visy Balazs

Kedves Balázs!

Elöljáróban szeretném elmondani, hogy a kiválasztott típusok és a hozzárendelt paraméterek arányban vannak egymással, tehát az ár, évjárat és típus összefüggés reálisnak mondható és mind a négy típus elfogadható mennyiségben található a piacon.
A kiválasztott gépkocsik közül a leginkább rétegautónak a Volvo S40 tekinthető, e típus "mondanivalója" és stílusa tér el leginkább a többitől. Használóik többnyire presztízsükre adó, egzisztenciával rendelkező emberek, akik fontos szerepet tulajdonítanak a biztonságos autózásnak, és nem igénylik a feltűnést, de szeretik a stílusos autókat. Ennek a kritériumnak is megfelel a Volvo hiszen, meglehetősen szépre sikeredett, ami nagyrészt ugyan ízlés dolga, de mindenképpen említésre méltó. Korszerű, megbízható autó, lopási veszélyeztetettsége átlagosnak mondható. A menetteljesítmények és a fogyasztás tekintetében hátrányba kerül a konkurensekhez képest, igaz mind a négy versenyző ezen paraméterei igencsak megközelítik egymást.
A legkisebb "játékos" a VW Bora, mely adott motorváltozat esetén a márkatársánál és az S40-esnél dinamikusabb és a Toyotával van egy súlycsoportban, bár számottevő különbségről nem beszélhetünk. Tulajdonosait sokkal szélesebb körben megtaláljuk, mint a Volvo esetében. Sajnos kiemelt lopási veszélyeztetettsége miatt utcai tárolásra nemigen ajánlható! Belső hangulata a nagyobb kategóriájú Passathoz hasonlítható, kifejezetten németes, precíz kidolgozású autó. A Volkswagenre jellemző sokféle, megválasztható belső kárpit egyedibb, személyesebb érzéssel ajándékozza meg használóját.
Méreteiben a legnagyobb a Passat, mely utasterében is a legtágasabb. Ez is letagadhatatlanul német autó, melynek lopási statisztikája szintén nem tartozik a fő erényei közé. Étvágya alig valamivel nagyobb a Volvoénál. A karosszéria illesztései példamutatóak, az összhatás elsősorban a puritán beállítottságú embereknek kedvez. A Passat nélkülöz minden újító törekvést, amit mind a karosszéria, mind az utastér fennen hirdet magáról, egyedül a tetőív az, ami lendületet sugároz. Igaz, a Passat tervezői nem a lebilincselő vonalvezetésre, mint inkább a minőségkeltés érzetére helyezték a hangsúlyt, amiben azért valljuk be, van is igazság. Hívei inkább a konzervatívabb beállítottságú, de korszerű és jó minőségű autók kedvelői.
A Toyota évekkel ezelőtt kivívta magának a "legmegbízhatóbb autó" címet, és azóta nem engedett ebből jottányit sem. Kétséget kizáróan az Avensis is trónkövetelő ebben a megközelítésben. Azonban ha mégis szervizbe kényszerülnénk, a javítás költségversenyében a Toyota jócskán leszorulna az első helyről, mivel a japán autók alkatrész és szervizköltségeit nyugodtan nevezhetjük kiábrándítónak. A gépkocsi motorja korszerű, fogyasztása is ennek megfelelően jó, azonban a 2.0 motor az, ami igazán illik ebbe a szép és dinamikus karosszériájú autóba. Sajnos a volánhoz ülve változik a helyzet, itt találkozunk a kissé unalmas, "egyenjapán" belső kiképzéssel, ami némiképp lerontja az egyébként igen jó autó öszképét. A lopási indexe közepesnek mondható.
Végezetül megállapíthatjuk, hogy mind a négy autó hasonló paraméterekkel rendelkezik, kivéve a méretet és a hozzáfűződő érzelmeket. A sors szeszélyének is tekinthetjük, hogy fenti modellek egyikéhez sem járt alapfelszereltségként a klímaberendezés, ezért számolni kell azzal, hogy a kívánt extrák nem teljesülnek minden eladásra váró autóban. Az árkategória és a viszonylag nagymennyiségű autóimport miatt mindenképp javasolt a kiszemelt gépkocsi szakszervzben történő átvizsgálása.

Üdvözlettel:
Opticar

Akarom-e a Calibrát?

2002. április 15., 16:32 Módosítva: 2002.04.15 16:32
0
Tisztelt Szakértő!

A közeljövőben használt autó vásárlását tervezem, és az egyik típus amiben gondolkodom az Opel Calibra. Egyelőre csak a sportos külső miatt került látókörömbe az autó, viszont nem sokat tudok az előnyeiről ill. hátrányairól műszaki szempontból.
A hirdetéseket böngészve azt tapasztalom, hogy kb. 1.1-1.2 MFt körül már elég jó állapotú Calibrát lehet venni. Ön szerint érdemes ebben a típusban gondolkodni, vagy nem túl jó választás?

Köszönöm,
Csaba

Kedves Csaba!

Az Opel Calibra értéke az utóbbi időben nagy változáson ment át. A kilencvenes évek végén a hirdetési újságokban alig lehetett találni ilyen autót, és azok ára is igen magas volt. Sokan választották annak idején a Nissan 200 SX-et melyhez lényegesen mélyebb áron hozzá lehetett jutni akkoriban. Mivel a hazánkban egyre nagyobb lendülettel beérkező gépkocsik között nagy számban megtalálható a Calibra, érthető módon a piac leverte ennek a látványos sportkocsinak az árát.
Az alapmodell a 2.0i (115 LE) motorral szerelt változat még belépőnek is alig nevezhető ebben a formavilágban, bár jó menetteljesítményekkel rendelkezik, mégis bőségesen alulmúlja egy sportautó iránt táplált elképzeléseinket. A sportos látszatot kelteni akaró polgári autóvezetőknek találták ki ezt a verziót. Ha valaki nem akar száguldozni, akkor ez a motorváltozat ajánlható leginkább.
Sokkal izgalmasabb az arany középútnak számító 2.0i 16V (150 LE) gépezet, ami már kétségtelenül nevezhető élményautónak is, ráadásul egészen polgári áron. A felső kategóriát a 2.0i 16V turbo (204 LE) illetve a később megjelenő 2.5 V6 (170 LE) képviseli. Ezeket azonban csak magasabb árkategóriában lehet elérni.
Kérdésére, hogy érdemes-e ilyen autót vásárolni, nem tudok egyértelmű igennel vagy nemmel válszolni. Kétséget kizáróan megvan ezeknek az autóknak a maga hangulata és izgalma. Látványos és gyors is. Ez állhat a mérleg egyik oldalán, de érdemes megnézni a másik oldalát is. Egyszer olvastam a Calibráról egy igen találó gondolatot, mely így hangzik: "kívül sikk, belül Vectra" ha egyetért velem ebben, akkor megállapíthatjuk, hogy ez némiképp ront az autó összhangján és stílusán. Egyébként elég rossz az autóból való kilátás is.
Általában az ilyen sportkocsik tulajdonosai az autózás és a száguldozás szerelmesei, így ezek a járgányok az átlag autónál lényegesen szélsőségesebb üzemnek vannak kitéve, mely sok "várható" vagy már "bekövetkezett" hibát hordozhat magában. További rossz hír, hogy az esetleges javítások igen költségesek. Nem tagadhatjuk, hogy a korábbi kisebb-nagyobb sérülések előfordulási esélye viszonylag nagy. Ha ezeket a hátrányokat meg tudja bocsátani az egyébként szép és attraktív külsővel megáldott sportautónak, akkor azt mondom igen, érdemes ilyen autót venni.
Azonban mindenképpen tanácsos körültekintően eljárni, mert ebben a kategóriában nagyon eltérő állapotú gépkocsikkal lehet találkozni.

Üdvözlettel:
Opticar

Volvo 480 ES

2002. április 15., 14:21 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0

Szeretnék venni egy Volvo 480 ES típusú autót.

Orion eladás-Xantia vétel

2002. április 15., 14:14 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
1 hozzászólás
Tisztelt OptiCar!

Egy 1983-as, 5 sebességes, 1.6-os 80 lovas Ford Orion-t szeretnék eladni.
158.000 km-rel, ismert előélettel (barátom édesapjáé volt, majd 14 éves kora után a barátom használta). Teljesen hibátlan karosszériával (két hete lakatolták ki) és szintén hibátlan műszaki állapottal, friss vizsgával. Az első kérdésem ennyi lenne: vajon mennyiért lehetne ezt az autót eladni?
Ha az eladáson túl vagyok, szeretnék venni egy 1993-as, vagy 1994-es Citroen Xantia-t. Erről az autóról viszont az a "hír járja", hogy nem megbízható.
Kérem, ha tudnak, mondjanak többet arról, hogy milyen valóságalapja lehet ennek a hírnek.

Köszönettel:
Lac

Kedves László!

Az Ön által említett Ford Orion 1.6 típusú autó jelenlegi piaci eladási ára nagyban függ az adott autó általános műszaki és esztétikai állapotától és a keresettségtől. Véleményem szerint az autó eladási ára 220.000-250.000 Forint között tekinthető reálisnak. Kérem a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
Sajnos a Xantia-val kapcsolatos "híreknek" van alapja, hiszen a piacon található autók nagy része külföldről behozott, leharcolt, nem megfelelően karbantartott ismeretlen előéletű "példány".
A Xantia általánosan nem túlságosan megbízható, azonban különbséget kell tenni a benzines és dízel változatok között, hiszen a dízel jobb választásnak tekinthető. A legtöbb kellemetlenség és anyagi áldozat az elektromos rendszer és a hidropneumatikus rugózás számlájára írható. Mellette szól azonban az átlagon felüli rugózási komfort, az alacsony beszerzési ár és a megfelelő alapfelszereltség.
Amennyiben segítségére lehetünk az autóvásárlás és/vagy eladás lebonyolításában, kérem, regisztráltassa magát ismét, hogy számot adhassunk felkészültségünkről.

Üdvözlettel,
Opticar

Tanács

2002. április 10., 17:14 Módosítva: 2002.04.10 17:14
0

Olyat szeretnék ami jól megy, de kicsi a fenntartási költsége.

IV-es Golf eladása

2002. április 10., 17:00 Módosítva: 2002.04.10 17:00
0
Tisztelt Nepperűző!

Gondolkodom rajta, hogy esetleg eladom (vagy beszámítattom új kocsi vásárlásánál) a jelenlegi autómat, és ezért szeretném tudni, mennyi a jelenlegi piaci ára a kocsinak, illetve hogy mennyire könnyű vagy nehéz az eladás, tekintve hogy a kocsi háromajtós.
Az autó adatai:
VW Golf 1.4 16V Euro 75 LE háromajtós
2001 júniusi
16 ezer km van benne
sötétkék (nem metál), bézs belsővel, az alap felszereltségen (ABS, szervokormány, két légzsák, négy tárcsafék, magnó stb) kívül egy manuális légkondicionáló van benne. Szervizkönyv vezetve, most volt 15 ezres szervizen. Az autó sérülésmentes, nagyon szép állapotban van, a belsejét még mindenki megcsodálta, aki beleült. Én vagyok az első tulajdonos.

Köszönettel,
Sz. László

Kedves László!

Tekintve, hogy az Ön autója rendkívül megkímélt állapotnak örvend és viszonylag jól felszerelt, ezért az eladási határidő elvileg nem lesz hosszú, azonban a 3 ajtós kivitel mindenképpen hátrányt jelent eladáskor.
Tehát, feltételezve a kitűnő műszaki és esztétikai állapotot valamint a sérülésmentes előéletet, az Ön autójának piaci ára jelenleg 3,1-3,2 mFt közé tehető.
Amennyiben az eladás gondolata elhatározássá formálódik Önben, segítségünket a regisztráción keresztül veheti igénybe.

Üdvözlettel,
Opticar

Luminára vágyva...

2002. április 9., 16:00 Módosítva: 2002.04.09 16:00
0
Tisztelt Nepperűző!

Cikkük nyomán nagyon megtetszett a Lumina buszlimuzin, ez akár vásárlásba is torkollhat. Néhány kételyemet szeretném eloszlatni, ill. választ keresek néhány kérdésre.
1. Mennyire drágán, és nehezen javítható autó ez? /megbízhatóságban kb. hol áll?/
2. Milyen a futómű és motor zajszintje 140-150 km/óránál?
3. A cikkben említett 3.8-as motor valóban 25-30 %-al kevesebbet eszik városban is?
4. Egy most megvásárolt 94-es 95-ös évjáratú 2-3 éves használat utáni eladásának milyen a perspektívája?/eladhatóság, értékvesztés/
5. Egy helyütt azt olvastam katalógusban, hogy a tesztelt példány végsebessége 170km/h. Ez valós adat?
6. A vásárlásra kb 2-2,2.milliót szánnék, ennyiért milyen állapotút kaphatok?
válaszukat előre is köszönöm.

üdv a csapatnak
Tamás

Kedves Tamás!

1. A Lumina megbízhatónak tekinthető, azonban a megbízhatósága nagyban függ az adott autó karbantartott előéletétől. Sajnos a javítási költségei nem tekinthetőek alacsonynak, és kevés a felkészült, hozzáértő szerelő és autószerviz.
2. A zajszint, tekintve a kedvező légellenállást nem magasabb, mint általában egy középkategóriás autónál
3. A 3.8 literes motor városban sem fogyaszt drámaian sokat, azonban kíméletes használat mellett is 13-14 literre érdemes számítani
4. Az értéktartása nem nevezhető kiemelkedően jónak, az eladhatósága pedig átlagosnak mondható
5. Igen, az amerikai autóknak általában 170-190 km/h a gyárilag szabályozott végsebessége
6. A rendelkezésre álló összegből '94-'95-ös évjáratú, jó állapotú autót is találni lehet a piacon, azonban kizárólag a követhető előéletű autókat érdemes számításba venni.

Üdvözlettel,
Opticar

'93-as Corolla ára

2002. április 9., 15:17 Módosítva: 2002.04.09 15:17
0
Tisztelt Opticar!

Egy árbecslésben szeretném kérni a segítségüket:
Corolla 4 ajtós, '93-as, 1.3-as, Mo-on vásárolt, követhető szervizkönyves, 120e km-el, egy tuladonos, karosszéria jó állapotban (apró karcolások), futómű rendben, motor+erőátvitel rendben.
Elején - kevésbé észrevehetően - sérült, de láthatóan szakember rakta össze. Belül is szép. El. ablak, riasztó, kp. zár, vonóhorog.
Véleményük szerint mennyi a reális értéke az autónak?

Köszönettel,
Timi

Kedves Timi!

Az Ön által említett autó, figyelembe véve a futásteljesítményt, a felszereltséget, valamint feltételezve az általános műszaki és esztétikai állapotot jelenleg 1,1-1,15 mFt közötti áron értékesíthető.
Ha egészen pontos értékelésre lenne szüksége, kérem, keressen meg a regisztráción keresztül. A leírtak olvasásánál kérem, vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,
Opticar

Autóvásárlás

2002. április 5., 08:18 Módosítva: 2002.04.05 08:18
0
Kedves Opticar,

Szüleim jelenleg autóvásárláson törik a fejüket. Célzott típus: Renault Megane Berline (5 Ajtós) ABS, légzsák, 1.4 16 szelepes motorral. Kb. 2-3 éves, valamint max. 50 eKm futott. Autóvásárlásra szánt összeg: 2 millió forint.

Előre is köszönöm,
Horváth Csaba

Kedves Csaba!

A levélben említett paraméterek és a megcélzott árkategória reális elvárásokra enged következtetni, azonban a tanácsadó számára egyetlen kérdés marad megválaszolatlan: Miben állhatok rendelkezésére? Miben kívánja a segítségünket? Természetesen a beszerzéssel kapcsolatban és/vagy ha tanácsadásra is szüksége van, fordulhat hozzánk.

Üdvözlettel,
Opticar

Citroen Xsara ára

2002. április 3., 14:14 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
Üdv,

A minap egy kereskedőnél megakadt a szemem egy Ausztriából származó Citroen Xsara 1,9D-n. A kocsi 100.000 km-t futott, ötajtós kivitel, 98-as, klímás kiadás.
A kérdés tárgya ezen kocsik használtpiaci ára lenne.

Köszönettel,
Stefanits Richárd

Kedves Richárd!

A leírtak alapján viszonylag nehéz pontosan meghatározni a piaci árat, hiszen nem ismerjük az autó előéletét és a jelenlegi állapotát sem, azonban feltételezve az átlagos műszaki és esztétikai állapotot, az említett autó piaci ára 1,8-2,0 mFt között mozog.
Véleményem szerint a megvétel előtt mindenképp érdemes lenne állapotfelmérésre elvinni az autót egy független szakszervizbe. Kérem,hogy a fent leírtak olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,
Opticar

Autócsere

2002. április 3., 12:21 Módosítva: 2002.04.03 12:21
0
Tisztelt Nepperűző!

Egy autócserével kapcsolatban kérném a véleményüket és jelenlegi árbecslést.
Jelenleg egy kettes Golfom van, benzines 1.3-as, 3 ajtós, 86-os, 95e km-rel, a kevés km-nek megfelelő nagyon szép állapotban, riasztóval. Ehelyett szeretnék egy használt (esetleg új) autót, ami minimum 1.6-os sportos motorral, szintén 3 ajtós kivitelben, kb 50.000 km, viszonylag alacsony fenntartással, jó felszereltséggel (2 légzsák, ABS...) kellene hogy rendelkezzen, és részletre szeretném megvásárolni.
Én a Citroen Xsara Coupéra gondoltam, de esetleg más is szóba jöhet, használtan 2M, újonnan max 3.5M forintig.

Köszönettel,
Tarsoly Balázs

Kedves Balázs!

Jelenlegi autójának a piaci értéke az általános állapottól függően 440 - 480eFt között mozog. Értéknövelő tényezőként említhetjük a piaci keresettséget és a korához képest alacsony futásteljesítményt. Hátránya, hogy finanszírozásba már nem vihető, továbbá a háromajtós karosszériaváltozat kevésbé keresett.

Az új autó vásárlása esetén, amennyiben a szempontok között szerepel a megfelelő helykínálat, a sportosság valamint a felszereltség és a jó ár-érték arány, akkor a Citroen Xsara Coupe jó választás, de javasolható még a Peugeot 206 XS Sport 3 ajtós kivitele, valamint a Fiat Stilo 1.6 3 ajtós, amennyiben az Ön többi elvárásának is megfelelnek. A legkevésbé sportos "játékos" az Opel Astra 1.6 16V, mely 3 ajtós karosszériaváltozatban szintén illeszkedhet az Ön elképzeléseihez.
Amennyiben a használt autót választja (2 millió Ft-ig) a Citroen Xsara Coupe-ból 1997-1998-as évjárat körül talál megfelelőt. Ebben az árkategóriában képviselteti magát még a Renault Megane Coupe és a Honda Civic, mely utóbbinak 1.6 literes motorja 125-160 LE között van, igaz csak az 1996-os évjárat környékén gondolkodhatunk, igy az 50ekm futás is megkérdőjelezhető.
Ha viszont a lehető legfiatalabb gépkocsit szeretné megvásárolni, választhatja a Fiat Bravo 1.6 SX 16V-t mely 1998-2000 közötti évjáratban viszonylag nagy mennyiségben megtalálható a piacon, és a sportosságához sem fér kétség. Fenti gépkocsik finanszíroztathatóságának elvi akadálya nincs, de a részletkonstrukcióhoz kapcsolódó Casco biztosítás tekintetében nagy díjkülönbségekkel kell számolni. Végezetül engedje meg, hogy "hangot" adjak némi aggodalmamnak, mivel ebben a "sportos" autó kategóriában sajnos nagyon eltérő minőségű - gondolok itt korábbi törésre ill. kíméletlen bánásmódra - gépkocsikkal lehet találkozni, ezért feltétlenül javasolnám a vásárlást megelőző műszaki állapotvizsgálatot. Amennyiben úgy gondolja, hogy a segítségére lehetünk, a regisztráción keresztül készséggel állunk rendelkezésére, ha viszont egyedül vág bele, úgy sok szerencsét kívánunk a vásárláshoz!

Üdvözlettel:
Opticar

Idősebb autó eladása

2002. április 3., 11:37 Módosítva: 2002.04.03 11:37
0
Üdvözlöm!

1984-es gyártású Mazda 626 coupe-t szeretnék eladni. 1.6-os benzines motor van benne. 260e km-t futott. Forgalmi júliusig van.
Külsőre jó kiállású, de valamelyik előző tulaj biztos, hogy megpuffozta az elejét, bár ez javítva van. Valamint hátul mindkét oldalt kisebb sérülés látható(de nincs behorpadva). A regisztrációban olvasottakból számomra az derült ki, hogy ilyen idős és ilyen árkategóriájú autóval nem foglalkoznak. Jól gondolom?
Amennyiben Önök nem foglalkoznak ilyen korú autóval, kb. mire számíthatok ár szempontjából a piacon?

Válaszukat előre is köszönöm!
Kozma Attila

Kedves Attila!

Természetesen vállaljuk idősebb gépkocsik eladását is. Ennek módjáról és feltételeiről a használtautó eladás - "bízd ránk" rovatában olvashat bővebben.
A szolgáltatás díja sikeres teljesítés esetén az eladási ár 5%-a +Áfa, de minimum 50.000 Ft+Áfa. Az valóban elgondolkodtató dolog, hogy az ilyen korú, illetve értékű gépkocsi esetén célszerű-e megbízást adni vagy jobb saját kezűleg értékesíteni az autót. Igaz ez utóbbi is pénzbe és időbe kerül.
A gépkocsi piaci értéke az általános állapottól függően 250.000-300.000 forint között mozog. Kérem, hogy a fent leírtaknál vegye figyelembe, hogy a gépkocsit nem láttuk, így ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel:
Opticar

Kisautó 1,5 mFt-ig

2002. március 27., 12:31 Módosítva: 2002.03.27 12:31
0
Tisztelt Opticar!

Érdeklődve olvasom tanácsaikat az autóvásárlással kapcsolatban. Jelenleg én is autóvásárlás előtt állok és tanácsukat szeretném kérni!
Jelenlegi autómat szeretném lecserélni egy olyan, max. 1,2-1,5 mFt körüli autóra, amelynél a legfontosabb szempont a megbízhatóság és az alacsony fogyasztás lenne (a felszereltség terén nincs különösebb elvárásom). Mivel elég magas vagyok, ezért nagyon kis autó nem jöhet számításba. Jelenleg évi 17-18 ezer km-t autózom, de ez a jövőben várhatóan növekedni fog. Az autó nagyobbrészt (kb. 80 %-ban) Budapesten futna, illetve néha hosszabb (max. 150 km-es) utakra használnám!
Jelenleg egy öreg Renault 19 1,9 D típusú autót használok, de a jelenlegi kisebb autók helykínálatát is megfelelőnek találtam, ezért a következő típusok merültek fel: Citroen Saxo 1,5 D, Citroen ZX 1,9 D, illetve Opel Corsa 1,7 D, de más (esetleg benzines) típusok is szóba jöhetnek!

Tisztelettel:
M.Norbert

Kedves Norbert!

Mindenek előtt érdemes kikalkulálni, hogy mennyivel fog többet autózni az Ön által ezidáig regisztrált 17-18 ezer km-nél, mert 30 ezer km éves futás alatt nem célszerű dízelüzemű autót vásárolni. A megjelölt árkategóriában a benzinesből értékelhetően fiatalabb,kevesebb km-t futott, jobb állapotú gépkocsit lehet kapni, melynek várható szervizeltetési költségei is alacsonyabbak, ráadásul a kötelező biztosítás tekintetében is előnyösebb!
Az Ön által kiválasztott autók közül a Citroen ZX a legkényelmesebb és a legtágasabb, míg a Saxoból és a Corsából adott értéktartományban fiatalabb kapható, bár törésbiztonsági szempontból a Saxo elég elavultnak tekinthető, azonban az ár-érték aránya kiváló. A Saxo mellett szól még, hogy fenntartási költségei a legalacsonyabbak az említett konkurensekhez képest.
A piaci kínálat a Corsából a legnagyobb, azonban a műszaki tartalom, amivel rendelkezik már korosnak tekinthető, illetve magas embereknek nem feltétlenül ajánlható!
További típusok is megfelelőek lehetnek, melyeket egy személyes találkozó keretében teljesen testre is szabhatunk. Ez esetben a regisztráció útján tud kapcsolatba kerülni velünk.

Üdvözlettel:
Opticar

Fiat Marea értéke

2002. március 27., 12:20 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
Kedves Autótanács!

Szeretném a jelenlegi Marea-mat Stilo-ra cserélni. Meg tudnák-e mondani a jelenlegi kocsim körülbelüli piaci értékét?
A paraméterek: 1999.08. havi Marea 1,6 ELX (facelift utáni kiadás), 67 ezer km, én vagyok az 1. tulaj, a Boldizsárnál vásároltam, szervizkönyve végig vezetve volt. A következő dolgok vannak benne pluszban: automata klíma, gyári alufelni, fenyszórómosó, gyári riasztó. Mivel az ELX felszereltség elég magas szintű, ezért pl. az ABS, gyári 6 hangszórós hifi, ködfényszóró, meg még egy csomó dolog széria.
A Boldizsárnál kerek 2 millióért akarják beszámolni, ez szerintem nagyon kevés, így megpróbálnám szabadpiacon eladni, csak nem tudom, mennyit kérhetek érte indulásként.
Válaszukat előre is köszönöm!

Üdvözlettel,
Magyar Attila

Kedves Attila!

A kereskedő által az autóért kínált beszámítási ár nem tekinthető különösebben szemérmetlennek, hiszen neki hasznot kell realizálni a majdani eladáskor, ezért általában 10%-os eltérés tapasztalható a piaci árhoz képest. Az Ön által említett Fiat jelenlegi piaci ára, feltételezve a sérülésmentes előéletet és az átlagos esztétikai állapotot 2,2-2,3 mFt között mozog.
Véleményem szerint 2,3 mFt-ra érdemes meghirdetni és minimális eladási árként az érdeklődés intenzitásától függően a 2,2 mFt-ot kitűzni.

Üdvözlettel,
Opticar

Tanács a tanácsadónak

2002. március 25., 15:11 Módosítva: 2002.03.25 15:11
0

Ennek ellenére rendszeresen olvasgatom a tanácsadási levelezésüket.

Eredetiségvizsgálat érvényessége

2002. március 25., 09:17 Módosítva: 2002.03.25 09:17
0
Tisztelt Totalcar!

Használt autómat szeretném eladni. Eredetiségvizsga van az autón. Tegyük fel, hogy az eredetiségvizsga érvényességének 60. napján jön a potenciális vevő. Az érdekelne, hogy az eredetiségvizsgálatnak mikor kell érvényesnek lennie? Elég, ha az adásvételi szerződes megkötésekor 60 napon belül vagyunk, vagy az autó átírásakor is érvényesnek kell lennie?

Segítségüket előre is köszönöm,
Benkó Tamas

Kedves Tamás!

Az eredetiségvizsgálatot igazoló dokumentumnak az átírás napjáig kell érvényesnek lennie, vagyis a 60 napos érvényességet nem haladhatja meg.

Üdvözlettel,
Opticar