Járműértékelés Tudd meg, mennyit ér az autód!

Fiat Marea értéke

2002. március 27., 12:20 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
Kedves Autótanács!

Szeretném a jelenlegi Marea-mat Stilo-ra cserélni. Meg tudnák-e mondani a jelenlegi kocsim körülbelüli piaci értékét?
A paraméterek: 1999.08. havi Marea 1,6 ELX (facelift utáni kiadás), 67 ezer km, én vagyok az 1. tulaj, a Boldizsárnál vásároltam, szervizkönyve végig vezetve volt. A következő dolgok vannak benne pluszban: automata klíma, gyári alufelni, fenyszórómosó, gyári riasztó. Mivel az ELX felszereltség elég magas szintű, ezért pl. az ABS, gyári 6 hangszórós hifi, ködfényszóró, meg még egy csomó dolog széria.
A Boldizsárnál kerek 2 millióért akarják beszámolni, ez szerintem nagyon kevés, így megpróbálnám szabadpiacon eladni, csak nem tudom, mennyit kérhetek érte indulásként.
Válaszukat előre is köszönöm!

Üdvözlettel,
Magyar Attila

Kedves Attila!

A kereskedő által az autóért kínált beszámítási ár nem tekinthető különösebben szemérmetlennek, hiszen neki hasznot kell realizálni a majdani eladáskor, ezért általában 10%-os eltérés tapasztalható a piaci árhoz képest. Az Ön által említett Fiat jelenlegi piaci ára, feltételezve a sérülésmentes előéletet és az átlagos esztétikai állapotot 2,2-2,3 mFt között mozog.
Véleményem szerint 2,3 mFt-ra érdemes meghirdetni és minimális eladási árként az érdeklődés intenzitásától függően a 2,2 mFt-ot kitűzni.

Üdvözlettel,
Opticar

Tanács a tanácsadónak

2002. március 25., 15:11 Módosítva: 2002.03.25 15:11
0

Ennek ellenére rendszeresen olvasgatom a tanácsadási levelezésüket.

Eredetiségvizsgálat érvényessége

2002. március 25., 09:17 Módosítva: 2002.03.25 09:17
0
Tisztelt Totalcar!

Használt autómat szeretném eladni. Eredetiségvizsga van az autón. Tegyük fel, hogy az eredetiségvizsga érvényességének 60. napján jön a potenciális vevő. Az érdekelne, hogy az eredetiségvizsgálatnak mikor kell érvényesnek lennie? Elég, ha az adásvételi szerződes megkötésekor 60 napon belül vagyunk, vagy az autó átírásakor is érvényesnek kell lennie?

Segítségüket előre is köszönöm,
Benkó Tamas

Kedves Tamás!

Az eredetiségvizsgálatot igazoló dokumentumnak az átírás napjáig kell érvényesnek lennie, vagyis a 60 napos érvényességet nem haladhatja meg.

Üdvözlettel,
Opticar

Opel Calibra

2002. március 25., 09:08 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
T. Nepperűző!

Egy használt svájci Opel Calibra-t néztem ki megvételre a napokban, ami Magyarországon még nincs forgalomba állítva, első tulaj lennék.
Ez lenne az első saját autóm, és nem tudom, hogy a külföldi eredet miatt a forgalomba állítás mennyi plusz költséggel, ügyintézéssel jár, és hogy mit lehetne ebből áthárítani az eladóra (bár igazság szerint azt sem tudom pontosan mivel jár a forgalomba állítás, alapesetben :).
Az autó egyébként finanszíroztatva lenne, az eladó ajánlott erre több lehetőséget... Tehát mit várjak el az eladótól, milyen papírokat keressek rajta, és mik lehetnek a dolog buktatói?

Üdv,
Pallai Roland

Kedves Rolland!

Elöljáróban szeretnék megosztani Önnel néhány gondolatot.
A külföldről importált gépkocsik magyarországi forgalomba helyezése bonyolult és időigényes feladat. Feltétlenül azt javaslom, hogy ilyen gépkocsi megvásárlását körültekintően végezze. Használt autó lévén az ár és a költségek tekintetében nincsenek kőbe vésett szabályok, minden alku kérdése. Mivel tapasztalatlan ebben a kérdésben, célszerű az eladóval (kereskedővel) a gépkocsi forgalomba helyezett árában megegyezni, az ügyintézést rábízni és az autó átvételét valamely határidő figyelembevételével szerződésbe fektetni. Amennyiben a gépkocsit szerződés keretében lefoglalja, ajánlatos kikötni, hogy -"amennyiben a Bank a finanszírozási kérelmet bármely okból elutasítja, a vevő a szerződéstől a foglaló elvesztése nélkül elállhat"-. így sikertelen hitelügyintézés esetén nem érheti anyagi kár.
Nézzük a folyamatot. Az importált gépkocsi első útja függetlenül attól, hogy céges vagy magánimportból származik a 7. számú Vámhivatalhoz vezet, ahol a járművet nyilvántartásba veszik. (XXI ker. Petróleum u. 4. illetve X ker. Gergely u. 10.) Ezt követi egy úgynevezett motorkód vizsgálat, melynek eredménye dönti el, hogy a gépkocsi megfelel-e a magyarországi környezetvédelmi előírásoknak (zaj, emisszió), mely feltétele a vámeljárás kezdeményezésének. Utunk tehát újból a Vámhivatalhoz vezet, ahol időpontot kapunk a gépkocsi vámoltatásának napjára. Mivel a Vámhatóság kapacitása nincs arányban a vámoltatni szándékozók számával, így a várakozás hosszadalmas, több hétig elhúzódó is lehet. A vámeljárást követően a kiszabott "vámolási" költségeket be kell fizetni, és csak ez után lehet hozzákezdeni a forgalombahelyzéshez. (Ha szeretne bővebb információkat szerezni a vámoltatás menetéről a www.vam.hu internetes honlapon ezt megteheti.)

A forgalomba helyezés feltételei:
- műszaki vizsga
- eredetiségvizsgálat
- zöldkártya
- rendszám
- gépjármű felelősség biztosítás
Célszerű tehát a gépkocsi vételárát mindezek figyelembevételével kialkudni, mert ha a megegyezett ár tartalmazza a forgalombahelyezési költségeket akkor az átvételnél nem merülhet fel semmilyen más költség, mint a forgalmi engedély és a törzskönyv 8.000,- Ft-os díja illetve a 10 Ft/ccm tulajdonszerzési illeték (átiratási ill.) mely mindenképpen a vásárlót, tehát adott esetben Önt terheli, mint ahogyan a felelősség biztosítás is.
Amennyiben a kiválasztott gépkocsit finanszírozás igénybevételével kívánja megvásárolni, a jármű eredetét igazoló úgynevezett MGA-s papírra is szüksége lesz a törzskönyv gyorsított kiadása érdekében, mely feltétele a finanszírozásnak.
A megegyezés előtt javasolt a gépkocsi szakszervizben történő átvizsgálása (egyébként minden finanszírozott gépkocsinak rendelkeznie kell állapotvizsgálati lappal!) hiszen sportautóról van szó, amit korábbi tulajdonosaik gyakran tettek ki szélsőséges megterheléssel járó üzemnek, így adott évjárat és árkategóriában az állapot igen eltérő lehet. Feltétlenül célszerű megvizsgáltatni a gépkocsi karosszériáját festékvastagságmérővel, hiszen a "táltos paripák" gyakran rendelkeznek zaklatott előélettel.
A vásárláshoz sok szerencsét kivánunk!

Üdvözlettel:
Opticar

Civic VTI eladási ár

2002. március 21., 17:40 Módosítva: 2002.03.21 17:40
0
Tiszteletem!

A kérdésem a következő, mennyiért tudnám eladni alábbi autómat:
94-es 1.6 Honda Civic VTI. 3 ajtós.
Felszereltsége : El. ablak, El. tükör, ABS, napfénytető, klíma, váltózár, riasztó, immobiliser, 2 éves szintezhető KONI gátlók, fekete bőr ülések elől, szövet hátul, könnyűfém felnik.
Az autó garázsban állt, kiváló állapotban van.

Kedves Bence!

A Honda Civic 1.6 VTI ára elég szórványos a piacon, melynek oka a tulajdonosok érzelmi kötődése (hiszen egy VTI nem kizárólag helyváltoztatásra használt eszköz) illetve az adott gépkocsi előélete, ami gyakran tudna árulkodni a korábbi sérülések történeteiről.
Mivel nem láttuk az eladni kívánt autót elég tág határok között állapítható meg az eladási ára. Az autó alapfelszereltségéhez nem tartozott hozzá a klíma és a KONI gátlók, ezek értéknövelő tényezők lehetnek, azonban az eladáskor nehezen érvényesíthetőek az áralkunál. Az elől bőr hátul szövet üléskárpit nem igazán szerencsés eladási szempontból, ez nem fog többletbevételt hozni az értékesítéskor.
Véleményem szerint az eladási ár a futásteljesítmény, a felszereltség és az általános állapot függvényében: 1.5 mFt - 1.7 mFt közé tehető.
Kérem vegye figyelembe, hogy a gépkocsit nem láttuk, ez befolyásolhatja a fent leírtakat.

Üdvözlettel:
Opticar

Dízel dilemma

2002. március 21., 14:56 Módosítva: 2002.03.21 14:56
0
Tisztelt Opticar!

1 mFt-ig bezárólag szeretnék dízel autót venni. A piacon körbenézve az alábbi pár autó akadt fennt a rostán:

Ford Sierra 1,8TD 1991-1992
+ TD, helykínálat megfelelő, könnyű hitel
- nem német
Opel Vectra 1,7D, TD 1989-1991
+ német, helykínálat megfelelő
- relatíve ritka a piacon
Opel Omega 2,3D TD 1989-1991
+ német, helykínálat szuper, aránylag jó formavilág - ?
VW Golf II 1,6GTD 1990 körül
+ abszolút német
- kis helykínálat, elavult forma

Fontos szempont számomra, hogy hitelre venném az autót, tehát ennek az alsó határa 1987 a gyártási évet tekintve. A "német-autó mivolt" azért szerepel számomra jelentős pozitívumként mert itthon szeretik a német autókat, van hozzájuk szakember és alkatrész is. Arról nem is beszélve hogy W123 300D-ből vagyok kénytelen átülni. A dízel pedig egyértelmű mert sokat használom az autót, éves futásteljesítmény megközelíti a 35-40ekm-t.
A méretből nem engedhetek, mert 193cm-hez és 105kg-hoz kell passzolnia. Francia autókat nem szeretem így a méretben és teljesítményben jó Citroen XM 2,1TD-t kiejtettem.
Kíváncsian várom véleményüket.

Tisztelettel,
VHB

Kedves VHB!

Figyelembe véve az Ön magasságát, valóban nem célszerű a Vectránál kisebb autót választania, már a Golf is határesetnek tekinthető.
Fontosnak tartom elmondani, hogy a finanszírozók által nyújtott maximum 14 év, a futamidő lejártára vonatkozik, így a finanszírozásba vihető autó évjáratát inkább 1990-es évjáratban célszerű megkötni. Így is csak 2 év futamidő vehető igénybe, bár lehet, hogy ez éppen elgendő az Ön számára. Azzal is számolnia kell, hogy ez esetben a minimum 40% indulóbefizetés az ami igazán működik és jövedelem igazolás is szükséges hozzá! Jelen esetben ez hozzávetőleg 400 eFt indulóbefizetést jelent ami egy fiatalabb autó 25-30%-a is lehetne! Érdemes ezen elgondolkodni.
Szeretném ha figyelembe venné, hogy bár az éves futásteljesítménye indokoltá teszi a dízel üzemet, benzinesből fiatalabb, kevesebbet futott, megkíméltebb autók is kaphatók.

Az Ön által megjelölt kategóriában jó döntés lehetne az OMEGA, mivel valóban tágas belvilággal rendelkezik, és viszonylag nagy a kínálat ebből a modellből, mely kedvez az áralkunak és a választás szabadságának. Sajnos ennél a típusnál lehet leginkább számítani arra, hogy az idő "vasfoga" korróziós nyomot hagyott a karosszérián és elég magas kilométerfutással rendelkezik. Mindenképpen előny, hogy az Opel magyarországi alkatrészellátása a legjobbak közül való, hiszen a hazánkban futó gépkocsik darabszámát tekintve a második helyen áll.

A VECTRA az Omegához hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, melynél szintén előny, hogy a nagymennyiségű külföldi import "leverte" a modell árát. Hátrányai az Omegáéhoz hasonlóak.

A SIERRA (ami egyébként szintén német autó) vásárlásánál számolnia kell azzal, hogy értékvesztése az előbbi modelleknél nagyobb lesz, így a következő gépkocsi vásárlásakor több pénzt kell majd invesztálnia a vásárlásba. Egyébként ez is egy tágas belterű autó, sőt a Vectrához hasonlóan itt is választhat a 4 illetve az 5 ajtós karosszéria változatok között.

A GOLF a legöregebb és a legkisebb a kiválasztott járművek közül, ráadásul ez az árában sem nyilvánul meg, és többnyire alapfelszereltségű modellek találhatóak a piacon. Csomagtere is kisebb és a várható javítási költségek tekintetében is előnytelenebb a versenytársakénál. Azonban a megkímélt "példányok" megbízhatóak és értéktartásuk is jobb a fentieknél.

Összefoglalva az Omega és a Vectra ajánlható leginkább, mivel ár-érték arányban jobbnak mutatkozik a többinél. Feltétlenül körültekintően érdemes eljárni a kiszemelt gépkocsi kiválasztásánál, mivel ebben a kategóriában hibázni költséges dolog! Amennyiben szükségét érzi, hogy segítsünk, kérem a regisztráció útján vegye igénybe szolgáltatásunkat.

Üdvözlettel:
Opticar

Serdülő Calibra

2002. március 21., 12:20 Módosítva: 2002.03.21 12:20
0

Egy ilyen autót általában nem azért vesznek, hogy sétakocsikázzanak vele.

Külföldi nagy autó lízingje

2002. március 21., 11:41 Módosítva: 2002.03.21 11:41
0
Üdvözletem!

Kérdezném, hogy külföldről származó 3 éves 8.000.000 Ft-os autót szeretnék megvásárolni 4.000.000 Ft kezdőrészlettel valamint 48 hónap törlesztési idővel Kft. számára.
A SUMMIT bank 2 hét hitelelbírálat után nem tudott választ adni a kérelemre (a hitelügyintézés 2 nap), most a VB Lízing Rt.-nél próbálkozom, a kérelem 1 hete fekszik náluk. (itt is 2 nap az elbírálás, bár pótlólag papírokat kértek, és sokkal udvariasabbak). Mind a két társaság szóban ígéretet adott, hogy minden rendben, megkapom a kért hitelt (amit lízingnek neveznek).
Ez normális, vagy én vagyok szerencsétlen? Miért hitegetnek a 2 napos ügyintézéssel?

Lehoczki Ferenc

Kedves Ferenc!

Alapesetben bőven belefér a 48 órába a hitelelbírálás és a hitelszerződés megkötése, de az Ön esetében azonban azt hiszem tudom, mi az oka a késlekedésnek:
Bár nem írta le, hogy milyen autót szeretne lízingeltetni, de ha a 3 éves autó 8 mFt-ba kerül, akkor az nagy valószínűséggel valamelyik prémium márkából származik. Ez Önmagában még nem baj, de a finanszírozó cégek ún. "nem szeretem" listáján általában előkelő helyet foglalnak el ezek az autók, csakúgy mint a sportkocsik, vagy luxusterepjárók.
Ennek oka nagyon egyszerű: Ha valamilyen oknál fogva az adós nem tud fizetni, akkor a finanszírozó cég a kihelyezett összeget az autó eladási árából tudja visszakapni, ez a fedezet a kölcsönre. Ha az autó a valós piaci értéke nehezen meghatározható, értékesíthetősége hosszadalmas, esetleg a származása nem követhető 100%-osan, vagy lopási veszélyeztetettsége nagyon magas, akkor a kihelyezett kölcsön megtérülése is veszélybe kerülhet. Ezeknél az autóknál általában az összes veszély fokozottan érvényes. Az ilyen kockázatot a legtöbb finanszírozó nem vállalja be, vagy nagyon-nagyon megrágja az ügyet mielőtt igent mond. A sikert azért segítheti, hogy a vételár felét befizeti. Ez általában növeli a bizalom szintjét.
Tanulságként és jó tanácsként talán annyit: Ha csökkenteni akarja a saját maga kockázatát, és egy ilyen értékű, ill. kategóriájú használt autót akar finanszíroztatni, akkor a finanszírozhatóság kérdését próbálja előre tisztázni, és csak utána vágjon bele a vásárlásba.
Ha semmiképpen nem jut dűlőre a fent említett két céggel, akkor keressen meg minket, mi megnézzük, hogy az autó finanszírozható-e, és ha igen, melyik cég vállalja az ügyet.

Üdvözlettel:
OptiCar

Suzuki vs Twingo

2002. március 19., 12:23 Módosítva: 2002.03.19 12:23
0

A Renault sajnos gyakran hibásodik meg és az alkatrész sem olcsó.

Merci vagy Chrysler?

2002. március 18., 13:02 Módosítva: 2009.07.25 17:22
0
Tisztelt Opticar!

1.6-1.7 mFt körül szeretnék használt autót venni.
A legfontosabb kritériumok az áron kívül: legyen megbízható (ne kelljen sokat szervizbe vinni), de ne legyen "tucatautó". A szóba jöhető autók közül a legtöbbet ismerem, két típus van a hirdetési újságok kínálatában, amelyek elvileg megfelelnének, de egyáltalán nem tudom, hogy meg szabad-e venni bármelyiket. Kérdésem tehát, hogy mi a véleményük a Mercedes 190-ről ('92-ig) és a Chrysler Neon-ról ('96-ig).
Ez utóbbinál mi lehet az oka, hogy nagyon olcsón kínálnak egyes autókat ('95-ös Neon, 1.2M ft-ért)? Ha bármelyiket javasolják, melyik motorral?

Köszönettel,
Marco

Kedves Marco!

Mindkét típus megvásárlása előtt célszerű a gépkocsikat szakszervizben átvizsgáltatni, mert ebben a kategóriában "mellé nyúlni" nem kifizetődő!

Mercedes 190
A leginkább ajánlható a 190D 2.0, 2.5 vagy a 190E 2.3i! Elfogadható még a 190E 1.8i, 2.0i, és a legkevésbé jó a 190 2.3E 16V bár ilyet nemigen fog találni. Gyakorlatilag a 190-es piaci kínálata elég bőséges, így akár "tucatautó"-nak is nevezhetnénk, mégis kevés az igazán szép és jó állapotú autó ebben az árkategóriában. 1989 és 1992 közötti évjáratok jöhetnek szóba (kivéve a 190 2.3E 16V sport motoros változat), melyek felszereltsége az alaptól!!- a full extráig terjed.

Chrysler Neon
Általában klímával, tempomattal rendelkező, jól felszerelt gépkocsik, gyakran automata váltóval. Strapabíró, mely valóban alacsony áron képviselteti magát a használtautó piacon. Ennek oka, hogy kis hazánkban még mindig nem túl népszerű az amerikai autó (mérföldes óra, másfajta biztonsági övek...stb), továbbá ezek alkatrész és szervizköltségei igen magasak!
Ajánlható benzinesek a 2.0 vagy a ritkábban előforduló 1.8-as. Azonos néven a Dodge is gyártja.

Bár fenti autók valamelyike jó döntés lehet, érdemes számításba venni más típusokat is, mert sok jó modell van még a piacon ebben az árkategóriában.

Üdvözlettel:
Opticar

E30-as BMW eladása

2002. március 14., 12:14 Módosítva: 2002.03.14 12:14
0
Tisztelt Tanácsadás!

Egy E30-as, 1992-ben gyártott (1993-ban Németországban forgalomba állított) BMW 318i Touring piaci ára érdekelne. Az autó piros, gyárilag ültetve (nem nagyon), gyári könnyűfém felnikkel. ABS, elektromos tükör, kézi tetőablak, Bavaria C gyári magnó, levehető (gyári?) vonóhorog az érdemleges extrák. 120 ezer kilométert futott. Nagyobb sérülése nem volt, két apró horpadás van a jobb oldalán. A belseje nincs lehasználva, alapvetően olyan autó benyomását kelti, amire oda volt figyelve.
Mennyi lehet ennek a piaci ára? Válaszuk azért is fontos, mert új autó vásárlása mellett gondolkodunk, melybe be szeretnénk szamíttatni ezt a BMW-t.

Segítségüket előre is köszönöm:
Jambrik Zoltan

Kedves Zoltán!

Az Ön által említett adatok alapján figyelembe véve a felszereltséget, a piaci keresettséget, a futásteljesítményt, és feltételezve az átlagos esztétikai és műszaki állapotot, a gépjármű jelenlegi piaci ára 1,55-1,65 mFt között mozog. Ha beszámításban gondolkodnak, akkor számítaniuk kell arra, hogy a kereskedő a piaci átlagár alatti áron fogja beszámítani az autót.
Kérem, hogy a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,
Opticar

Dízelek futásteljesítménye

2002. március 13., 12:16 Módosítva: 2002.03.13 12:16
0
Tisztelt Uraim!

Szeretném megkérdezni, mi a véleményük arról a jelenségről, hogy az itthon árult használt, és többnyire külföldről behozott dízel gépjárművek átlagos futásteljesítménye a hirdetésekben szereplő adatok alapján jelentős mértékben elmarad például a németországitól.
Nálunk valóban csak kb. 10-15 ezer kilométert tesz meg egy nagykategóriás dízel (pl. BMW), míg a világban máshol ennek minimum a duplája az elfogadott. A benzinesénél magasabb vételi ár, adók, biztosítás, stb. figyelembevételével mindig intenzívebb használatot tételeznek fel a dízelüzemű gépjárműveknél.
Mennyire hihető a kilométeróra állása, manipulálható-e a szervizkönyv, és ha igen, hogy lehet kideríteni?

Válaszukat előre is köszönöm
Hirschbok Csaba

Kedves Csaba!

Az észrevétel teljesen jogos és helyénvaló, hiszen a külföldről behozott autókra általánosan igaz, hogy a kilométeróra állásuk nem a valós állapotot tükrözi. A külföldön használt dízelüzemű autók jelentős hányada, főként, ha céges használatban voltak, évi 50-70 ezer kilométert futott, azonban ez az általános állapotukon nem látszik. Ezeket az általában lízingből visszavett autókat pontosan a magas futásteljesítmény miatt tudják a kereskedők kedvező áron megvásárolni.
A kilométerórát visszaállítják, majd készítenek egy külföldön beszerzett új szervizkönyvet az autóhoz, és így értékesítik a hazai piacon, mint keveset futott, külföldi, megkímélt gépjárművet. Mindezek ellenére azonban a szakértő szem képes megállapítani a valós futásteljesítményt a másodlagos árulkodó jelekből, az általános állapotból és a jármű papírjaiból.

Üdvözlettel,
Opticar

Import feltételek

2002. március 13., 11:32 Módosítva: 2002.03.13 11:32
0
Tisztelt Opticar,

Kérdésekkel fordulok önökhöz, igen bizonytalan és tanácstalan vagyok- tapasztalatlanságomból kifolyólag.
Jelenleg egy Fiat Punto II elégedett tulajdonosa vagyok. Az autót új állapota óta tartós bérelem. A két éves futamidő nyáron jár le, és arra gondoltam, hogy egy max. 4 éves ámde magasabb kategóriájú autót szerzek be helyette (amit szintén lehetőleg tartós bérelnék erre vállalkozóktól).
Az autóm valamivel 3 millió forint feletti új árából (mely jelenleg is ennyi) szeretnék kb. 2,2-2,3 mFt-t viszontlátni, és ezután 3-3,5 mFt-os árkategóriában gondolkozom. Felmerült bennem külföldi autó behozatala.
Kérdéseim a következők:
-mik az importálás főbb buktatói/legjellemzőbb hátrányai?
-tudna ajánlani erre specializálódott megbízható cégeket?
-a külföldi vételárat az általam választandó autóknál hozzávetőleg mennyivel kel felszorozni az itthoni megvásárlási árhoz?
-és ami legfontosabb talán: a leendő használt autót 2-4 éves, max. 30000 km-es futásidővel szeretném, és kb. 2 évig használnám, egy évben max. 30000 km-t mennék vele város/vidék fele-fele arányban.
Milyen típust javasolna ilyen célra ami ártartó, dinamikus, szinte maximálisan felszerelt és városi fogyasztása nem haladja meg a 8-9 litert? (inkább alsó közép vagy esetleg középkategória 4 vagy 5 ajtós karosszériával)
Általam leginkább a Honda Civic 16 ES áhított, de ábrándítson ki, ha tévednék ár vagy egyéb szempontok alapján.
Válaszát, tanácsait elôre is köszönöm és laikusként nagyon várom.

Üdvözlettel:
Szabó Zoltán

Kedves Zoltán!

Elnézést kérünk, ha nem voltunk elég gyorsak, de igyekszünk mindenkinek a legalaposabb segítséget nyújtani a rengeteg levél ellenére.
Nézzük sorban a válaszokat: külföldről történő behozatal esetén a legnagyobb kockázatot az jelenti, ha nem látjuk az autót, és nem Mi választjuk ki a megfelelőnek ítélt gépjárművet. Általánosan elmondható, hogy tőlünk nyugatabbra is csak azok az autók vásárolhatók meg jelentősen olcsóbban amelyek vagy sokat futottak, sérültek vagy az átlagosnál rosszabb az általános állapotuk.
Kockázatot jelent az is, hogy amennyiben megrendeltünk egy autót, és előleget fizettünk ki, kiszolgáltatottak vagyunk a vámtételt illetően, hiszen az ügyintéző cég előre nem tudja pontosan megmondani, hogy mennyi vámot kell majd fizetni az adott autóra.
Természetesen vannak korrekt cégek is a piacon, akikkel érdemes az autóbehozatalt lebonyolítani. Mindenképp csak olyan cégekkel érdemes a behozatalt lebonyolítani, ahol a teljes folyamat követhető és minden költség előre látható. Általában úgy érdemes számolni, hogy a külföldi beszerzési ár 1, 6-szerese lesz a bekerülési ár mindennel együtt, természetesen a járműkategória függvényében.
A választást illetően a leírt paraméterek nem elegendőek számomra ahhoz, hogy javaslatot tegyek a típust illetően, ezért egy személyes találkozót, javasolnék amikor egy igényfelmérés keretében választ kaphat az autóvásárlással kapcsolatos összes kérdésére.

Üdvözlettel,
Opticar

W124 vagy W126?

2002. március 12., 14:24 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
1 hozzászólás

Vagy gyűjtögessek még egy kicsit és probáljak meg külföldről egy W140-es, eggyel újabb S-klasse mercit behozni?

A beszámított autó

2002. március 12., 14:10 Módosítva: 2002.03.12 14:10
0
Tisztelt Totalcar!

Hamarosan lecserélni szándékozom autómat, ezt egy beszámításos módszerrel szeretném megtenni kereskedőnél.
Kérdésem az, hogyan és meddig kell a csereként beadott autómra a kötelező biztosítást fizetni, ill. mivel általában nem szokta a kereskedő cég a nevére átíratni a beszámított autót, hogyan lehet a frissen vásároltra érvényesíteni az előzőn lévő bónuszt?

üdv.:Tamás

Kedves Tamás!

A kötelező biztosítást mindaddig fizetni kell míg a gépkocsi az Ön nevén van. Beszámításkor kétféle megoldás létezik.
Az egyik esetben az adásvételi szerződés csak az új vásárló "megérkezésekor" köttetik, míg a másik verziónál a kereskedő a beszámított gépkocsit átvételkor, az eladótól adásvételi szerződéssel megvásárolja. Ez a megoldás ideálisabb az Ön számára hiszen így a további biztosítási kötelezettség már a kereskedőt terheli. Fontosnak tartom elmondani, hogy az első megoldásnál is alku tárgyát képezheti a biztosítási díj kérdése (ki fizeti a biztosítást?), melyet célszerű az előszerződés aláírása előtt kikötni és írásban lefektetni.
Az új gépkocsira a bónusz érvényesítését csak a régi autójának eladását igazoló adás-vételi szerződés birtokában van módja.

Üdvözlettel:
Opticar

Renault Laguna 1.5 mFt-ért?

2002. március 12., 10:47 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
Tisztelt Nepperűző urak :-)

Kérdésem a következő lenne, tömör és velős:
Másfél millió forintért érdemes-e a fent említett autótípusban gondolkodni? Vagy amit ennyiért adnak, az nagyon le van harcolva?
Válaszukat előre is köszönöm :-)

Üdv,
Bálint

Kedves Bálint!

Renault Laguna vásárlásakor a másfél millió forint belépőnek tekinthető egy 1994-es évjáratú gépkocsi megvásárlásához. Feltehetően inkább Svájcból, Németországból importált autókkal fog találkozni ebben az értékben, vagy korábbi sérülést rejtegető modellel. Bár előfordulhat jó vétel, mégis inkább a 150 - 300eFt-tal magasabb árú gépkocsikat érdemes megcélozni, akár finanszírozás igénybevételével is.

Üdvözlettel:
Opticar

Swift vagy Twingo?

2002. március 12., 10:39 Módosítva: 2002.03.12 10:39
0

Mindkét autó motorja korszerűnek tekinthető, azonban a francia márka 16 szelepes motorja modernebb konstrukció.

Törött Volvo értékesítése

2002. március 8., 15:03 Módosítva: 2002.03.08 15:03
0

Természetesen minden autóval kapcsolatos kérdésben tudunk segíteni.

Benzinest, de melyiket?

2002. március 8., 14:44 Módosítva: 2002.03.08 14:44
0
Tisztelt Opticar!

A Dízelt, de melyiket? cikkben leírtakhoz hasonlóan én is 10-12 év körüli autót keresek kb. 900e Ft értékhatárig, elsősorban benzinest.
Előzetes rostálás után nálam is a következő autók esnek számításba:
Renault 19, Ford Escort, Mitsubishi Galant ill. a Fiat típusok (Croma, Tempra, Tipo). Német autó teljességgel kizárt.
Ön melyiket javasolná, ill. Renault 19, Escort, Galant és Tempra típusoknál mik a jellegzetes hibák, amire megvételkor mindenképpen figyelni kell?

Köszönettel,
Tamás

Kedves Tamás!

A 10-12 éve futó gépkocsik kiválasztásánál mindenképpen körültekintően célszerű eljárni. Nem érdemes kiemelten típushibákat keresni, sokkal kifizetődőbb átfogó képet alkotni a kiszemelt gépkocsi általános műszaki és esztétikai állapotáról.
Sajnos így is marad kockázat az ilyen korú, illetve értékű gépkocsik esetén, megfelelő felkészültséggel azonban jelentősen csökkenthetjük ennek mértékét. Feltétlenül szükséges meggyőződni a karosszéria állapotáról illetve korábbi esetleges sérüléseiről, és az ezt követő javítások szakszerűségéről! Ezek a körülmények nagyban befolyásolhatják az autó értékét és használhatóságát. Ajánlott a szakszervízben történő átvizsgálás, így sok költségtől és bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat.
Nos, vegyük sorba a kiválasztott gépkocsikat:

RENAULT 19
Átlagos értéktartással rendelkező, keresett modell a piacon. Alapfelszereltsége szolid, helykínálata megfelelő, jó utazási komfortú gépkocsi.

FIAT Croma / Tempra
Kényelmes utastérrel, jó alapfelszereltséggel rendelkező autó. Átlagos kínálat a piacon (Tempra kevesebb), közepes értéktartás, jó menettulajdonságokkal.

FIAT Tipo
Jó ár-érték arány! A külföldi autóimport miatt mérsékelt árak. A többinél nagyobb felszereltségű, fiatalabb évjáratú autó vásárolható az Ön által tervezett vásárlási értékben. Gazdag kínálat a használtautó piacon. Alacsony szervizköltségek, viszonylag kis csomagtér.

FORD Escort
Bár ez német autó, mégis jó választás lehet az Escort. Jó az ár-érték aránya, gazdaságos és nagy a piaci kínálat. A legtöbb karosszéria változatban kapható, átlagos belméretű autó. Jó menettulajdonságokkal rendelkezik. Alacsony szervizköltségek, jó alkatrész ellátás.

MITSUBISHI Galant
Magas utazási komforttal, tágas, kényelmes utastérrel, jó alapfelszereltséggel rendelkező gépkocsi. Nyomatékos, korszerű és csendes motor, precíz futómű jellemzi. Átlagos kínálat a piacon. Igen magas az alkatrész és a szervizeltetési költség az egyébként megbízható autón. (Csak megkímélt, rendszeresen szervizelt Galant ajánlható!)

Összegzésül megállapítható, hogy a Galant és a Croma magasabb kategóriába tartozik a többinél így felszereltségük és utazási komfortjuk tekintetében ezek magasabb szintet képviselnek, míg az Escort és a Tipo gazdaságosabb fentartású.
Amennyiben további segítségre lenne szüksége a regisztráción keresztül készséggel állunk rendelkezésére, ha viszont kellő információt nyújtottunk, úgy sikeres autóvásárlást kívánunk!

Üdvözlettel:
Opticar

3 gyerek, 4 kerék...

2002. március 8., 14:23 Módosítva: 2002.03.08 14:23
0
Tisztelt Szerkesztő!

Nem a Kormányfő elvárásainak, álmainak engedve, de 3 gyermekre tettünk szert az elmúlt években, s mint annyi mindenki más, jómagam is "kényszervállalkozóként" dolgozom. Ennek a két ténynek köszönhetően nem utolsó szempont a mindennapjainkban, hogy autózásra mennyit költünk és azok a költségek hogyan jelentkeznek a vállalkozásomban.
Abban kérném a segítségét, hogy milyen legális formája van annak, hogy alkalomszerűen a családommal együtt használjam leendő autónkat, míg más alkalmakkor a cég dolgozzon vele, a használat költségei pedig valódi költségek legyenek az elszámolásaimban? Sajnos annyi pénzt nem tudok előteremteni, hogy az autózás élményét, szükségét korlátozások és következmények nélkül finanszírozzam, de bízom benne, hogy a jogszabályok és a magánélet, na meg a vállalkozás likviditásának hármas egységében kialakulhat valamilyen konszenzus!
Ehhez a témához kapcsolódik második kérdésem is, a 3 gyermek biztonságos szállítását illetően. A biztonsági gyermekülések kötelezővé tételével ismét egy nagyot léptünk előre a közlekedési kultúrában, de a 3 vagy több gyermekes családokra sajnos ismét elég felületesen gondoltak. (ülések árát most ne feszegessük)
Kifejezetten kevés az olyan gépjármű itt keleten, ami lehetővé teszi, hogy mindhárom gyerkőc egy valóban jól rögzíthető ülésben utazhasson. Természetesen az egyterűek között több ilyen is van, de árkategóriájuk, besorolásuk a hazai vállalkozói "könyvelésben" kifejezetten kellemetlenné teszi használatukat a költségvetésre vonatkozóan. Az alsóbb kategóriákban viszont nincs olyan modell, mely lehetővé tenné a srácok biztonságos szállítását. Ha jól tudom, legalábbis tapasztalataim ezt bizonyítják, egy egyszerű derékpánttal, mely az autók többségében van, májrepedést előbb össze lehet hozni a kicsiknek, mint a biztonság érzését.
Vajon nem vettem észre valamit, vagy valóban ennyire kiszolgáltatottak a többgyerekesek?

Megtisztelő válaszát előre is köszönve, üdvözlettel!
Nagy Gábor

Kedves Gábor!

Úgy gondolom Ön valóban nehéz döntés elött áll! Levelét olvasva sajnos túl sok általános megfogalmazással találkoztam, ami megnehezíti, hogy hatékonyan tudjunk segíteni.
Fontos lenne, hogy pontosan megfogalmazza (különválasztva a család és a vállalkozás szempontjait) milyen konkrét igényeket támaszt az autó kiválasztásával, üzemeltetésével kapcsolatban. Továbbá, hogy milyen összeget szán a vásárlásra, illetve kíván-e finanszírozást igénybe venni? Várhatóan mennyit fogja használni a gépkocsit éves szinten, és mindent amit még fontosnak tart.
Kérem, hogy újabb levél formájában vagy a regisztráció útján pontosítsa igényeit, hogy megtaláljuk családja és vállalkozása számára leginkább megfelelő megoldást.

Üdvözlettel:
Opticar

Mégane Classic eladás

2002. március 8., 13:51 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
Tisztelt Nepperűző!

Az alábbi autóm a közeljövőben eladásra kerül. Segitségüket kérem az eladási ár meghatározásában, hogy ne tévedjek nagyot, sem lefelé, sem felfelé.
Renault Mégane Classic, 1997. novemberi, 4 ajtós, 1.6 benzin, bordómetál, magyarországi, valós 66.000 km, vezetett szervizkönyv, 2. tulajdonos, kulturált, szép külső és belső, gyári felszereltség: szervo, központi zár, elektromos ablak, légkondicionáló, plüss ülések, 2 légzsák, ködlámpa elöl is, gyári magnó.

Köszönettel:
Miklós

Kedves Miklós!

Az Ön által említett Renault Mégane 1.6 típusú gépjárművet a közölt felszereltséggel és futásteljesítménnyel az általános állapot és a sérülésmentes előélet függvényében 1,7-1,85 Mft közötti áron érdemes eladásra kínálni.
A tapasztalatok alapján és tekintve a jelenlegi piaci keresettséget az értékesítés várható időszükséglete maximum 3 hét.
Kérem, vegye figyelembe a fentiek olvasásánál, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,
Opticar

Carina E csere

2002. március 7., 11:28 Módosítva: 2002.03.07 11:28
0
Tisztelt Totalcar!

Szeretném lecserélni autómat. Toyota Carina E 2.0 GLI benzines sedan,1992 évj., 140.000 km, hozzám Ausztriából került, kollégától. (Bőr kormány és seb.váltó.)
Motorikusan, elektromosan, futóművileg tökéletes állapotban van, a karosszéria kissé matt hátul, paszta nélkül. Korának megfelelő kis parkolási karcok a lökhárítókon. Egyetlen kifogásolni való, hogy visszaváltásnál a 3-as fokozat nehezen megy , hangosan reccsen /60-km felett/.
Kérdésem, mit várhatok érte, ill. szeretnék hasonló kaliberű tágas, megbízható, de klímás autót, 2 -3 évvel fiatalabbat, szempont még, hogy autópályasebességnél csendesebb üzemű legyen.
Terveim között a mazda 626, az opel omega b vagy a mitsubitsi galant van.

Önök melyiket ajánlják inkább?

Tisztelettel: B.T

Kedves B.T!

Az említett Carina jelenlegi piaci eladási ára az általános állapottól, a felszereltségtől és a futásteljesítménytől függően 1,2-1,4 mFt között mozog.
A tapasztalataink alapján könnyű eladásra lehet számítani, mert a Carina keresett típus a használtautó piacon.
A jövőben tervezett vásárlással kapcsolatban véleményem szerint a következőket érdemes figyelembe venni: a felsoroltak közül az Opel Omega bír a legjobb ár/érték aránnyal, és megfelel mindazoknak a követelményeknek, amit a kategóriától elvárunk, azonban megbízhatóságban és azonos szintű motorizáltságban nem veszi fel a versenyt az említett vetélytársakkal.
A két japán márka közül a Mitsubishi tekinthető jobb választásnak tekintve a motorizáltságot, külső megjelenést, felszereltséget és az értéktartást.
A Mazda értéktartása rosszabb, alapfelszereltsége szerényebb és sajnos kevés követhető, makulátlan előéletű autó található a használtautó piacon.
Amennyiben a rendelkezésre álló anyagiak mellet a hosszú távon örömet okozó autóhasználat is hangsúlyt kap, akkor a Mitsubishi Galant a leginkább megfontolásra érdemes alternatíva.
A Toyota ármeghatározással kapcsolatban kérem, vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,
Opticar

Diesel középút

2002. március 7., 11:13 Módosítva: 2002.03.07 11:13
0
Tisztelt Tanácsadó!

Autóvásárlás előtt állunk, talán dízelre esne a választás.
De melyikre? A kiszemeltek:
Ford Focus TDCi
Peugeot 307 HDi 110
Toyota Corolla D4-D
Fiat Stilo JTD
Éves szinten 30.000 Km-et utaznánk, fontos a műszaki tartalom (futómű, motor, vezethetőség), a biztonság (ABS, légzsákok, klíma) és a használhatóság szempontjából a belső tér kialakítása. Ha mégse lenne indokolt a dízel választása, akkor ugyanezen típusok benzines változatai lennének a befutók kiegészülve a Honda Civic-kel.
A műszaki tartalom és a biztonság figyelembe vétele mellett melyik az a típus amely Önök szerint a legjobb ár/érték aránnyal rendelkezik ?
Tanácsukat előre is köszönöm, munkájukhoz sok sikert kívánok.

Köszönettel,
Miki

Kedves Miki!

Figyelembe véve az éves 30.000 km-es futást úgy gondolom a határponton áll! A dízel üzemű gépkocsi üzemanyagköltség tekintetében gazdaságosabb, azonban a mérleg túloldalán a sűrűbb szervizciklusok és a lényegesen magasabb vételár áll, így nem tekinthetjük egyik verziót sem alapvetően jobbnak a másiknál.
Értéktartás szempontjából a dízel változatok a magyarországi népszerűségük miatt előnyösebbek.

A kiszemelt gépkocsik közül a legjobb felszereltség és ár/érték arányt a Peugeot képviseli. Korszerű, kifejezetten nyomatékos szolid étvágyú motor jellemzi. A legbiztonságosabb középkategóriások egyike. A belső hangulat választhatósága a legstílusosabbá teszi. Hátránya, hogy az 1 év átfogó garancia ma már viszonylag kevés.

A legmodernebb kétségtelenül az új Fiat, mely szintén jó felszereltséggel és ár/érték aránnyal rendelkezik továbbá értéktartása megközelíti a Peugeot-ét. Egyenesfutása és kanyarstabilitása kimagasló, biztosági szempontból is az élmezőnybe tartozik. Általános garancia: 2 év. Hátránya: az új modellből eredő "gyermekbetegségek" még kiküszöbölésre szorulnak.

A legmegbízhatóbb autónak a Toyota tekinthető, bár az előforduló esetleges hibák illetve az időszakos szervizeltetés ennél a modellnél a legköltségesebb (kivéve a benzineseknél a Honda). A motor magas technikai színvonalat képvisel, mindenképp a legjobbak közé sorolható. Kidolgozása precíz, úttartása jó. Biztonsági szempontból megfelelő. Ár/érték megközelítés tekintetében elmarad a többitől. Értéktartása jó! Általános garancia: 3 év!

A "legöregebb" modell a Ford, amiben ugyan fiatal szív (Tdci) dobog, de várhatóan ennek a modellnek lesz legkorábban a modellváltása. Ez nem kedvez a másodlagos piaci szempontoknak. A viszonylagos öregség vitathatatlan előnye viszont az, hogy ennél a típusnál már nem kell számolni az új konstrukcióknál szinte mindig fellépő "gyerekbetegségekkel", és ez mindenképpen a megbízhatóságot erősíti. A konkurensekhez viszonyított magas ár miatt azonban, az ár/érték arány tekintetében mindenképpen ez a legkevésbé ütőképes versenyző.

Amennyiben a benzines mellett dönt a Honda képviseli majd a legsportosabb menettulajdonságokat és a legdinamikusabb motorkarakterisztikát. A gépkocsi megvásárlása és fenntartása nem nevezhető költségkímélőnek, de a vezetési élmény kárpótol mindenért.

Amennyiben további segítségre lenne szüksége, a regisztráción keresztül igénybe veheti szolgáltatásunkat.

Üdvözlettel:
Opticar

Galant már 12 éve

2002. március 6., 16:50 Módosítva: 2009.07.25 17:06
0
Szia,

Irányárat kérdeznék a köv. autóhoz:
Van egy 12 éves Galantom. A kocsiban 250.000 km van már, de pontosan vezetett a szervizkönyve, és majdnem folyamatosan márkaszervizbe járt. Esztétikailag már van egy-két kisebb karcolás és egy horpadás [1 db: jobb hátsó ajtó alsó 1/3-án]. Nem rozsdásodik sehol, és a festék sincs lepattanva.
Belső:
1.8-as turbódízel, 96 LE. 140-nel még vígan megy, hátszéllel képes volt még 160-ra is :) Motorikusan és műszakilag nagyon jó állapotban van, motortartó-bak csere esedékes, és talán év vége felé kuplung. Nem hörög-zörög, nem hagyott még ott sehol - megbízható.
Belső rész:
Jó állapotban lévő plüss kárpit, állítható kormány, ülésmagasság, manuális 5 fokozatú váltó, központi zár, riasztó, magnó - blaupunkt, manuálisan belülről állítható tükrök.
Történelem:
Bár forgalmi szerint tulajdonosváltás történt, valojában családon belül maradt, 12 évre visszamenőleg tudom a történetét. 2-3 kisebb koccanása volt már, főleg lökhárítót érintő. Egyetlen balesetben vett részt: jobb oldalába belementek - jobb hátsó ajtó cserélve lett, más sérülés nem történt.
Nálam közel két éve van az autó, ezalatt 4x volt szervizben, főleg kötelező dolgok miatt. Megbízható, jó állapotú autó, és megy mint a golyó :)
Mivel csak ennek az árából tudnám fedezni a köv. autóm kezdő részletét, ahhoz kéne az előzetes ár, hogy tudjam milyen újabb autókban gondolkodhatom.

kösz,
dora

Kedves Dóra!

Kérlek, fogadd elismerésemet. A szakmai felkészültséged és tájékozottságod nem hétköznapi, szinte látom az autót amit leírtál nekünk. Mivel csak szinte, kérlek vedd figyelembe, hogy az általunk kalkulált eladási ár az általad leírtakon alapul.
Mindenképpen előnyt jelent, hogy a gépkocsi családon belül töltötte életét, így minden fontos esemény ismert róla. A szervizkönyv megléte és folyamatos vezetése megkönnyítheti az eladást, azonban hátránya, hogy ez az évjárat már nehezebben vihető finanszírozásba, és ez nem kedvez a jó ár elérésének. Mindent egybevéve a helyzet viszonylag jó, kevés az ilyen jól lekövethető előéletű autó ebben a kategóriában!
Kínálati árnak 750 - 850.000 Ft közötti árat javasolunk, és ennek megfelelően az eladási ár 700 - 850.000 Ft között várható.

Üdvözlettel:
Opticar

Mennyit ér egy 206 GTI?

2002. március 6., 11:28 Módosítva: 2002.03.06 11:28
0
Hali,

A feleségemnek vennék egy pug206gti-t. Találtam is egy példányt, fekete, elektromos tető, oldallégzsak, cd-táras rádió, 16"-os felni, 7.000 km, műholdas követőrendszer (erre az évre kifizetve), 2001 január 18-i forgalomba helyezésű. Nincs sérülve (rétegvizsgálóval megmérve).
Kérdésem: mennyit érdemes érte adni?

Üdv,
[SEEN]

Kedves SEEN!

A Peugeot 206 értéktartása a legjobbakéval vetekszik! A jó hír az, hogy a GTI-re ez kevésbé jellemző, így lényegesen olcsóbban érhető el egyévesen, mint újkorában.
Ajánlott vételi ár: 3.3 - 3.5 millió Ft között
Árajánlatunknál 7.000 km futású, sértetlen állapotú autót vettünk alapul, melyből szándékosan kihagytuk a műholdkövető rendszert, mivel a készülék típusáról és az azt működtető cég szolgáltatásairól információval nem rendelkezünk.

Üdvözlettel:
Opticar