Ha az autó mesélni tudna!

2002. január 31., 16:15 Módosítva: 2002.01.31 16:15
Tisztelt Nepperűző!

Tavaly vettem egy Seat Ibizát, és sajnos saját bőrömön tapasztalhattam a nem megfelelő átvizsgálás hátrányait (autó mindenképpen kellett, esetleg az árból lehetett volna lefaragni a tervezett javítások felsorolásával).
Azonban a sebességváltó meghibásodása volt eddig a betetőzése a dolgoknak (csere). A szerelő szerint az előző tulaj hanyag olajcsereintervalluma lehet a dologban a ludas. Viszont a vásárlástól számítva kb 6-7e km-t mentem az autóval.
Hogyan lehet egy ilyen fiaskót kiküszöbölni? Lehet egy átvizsgálás alkalmával akár azt is kérni, hogy nézzék meg a váltót, motort belülről, hogy a nagyon durva hiányosságok kiderüljenek? Itt nem az autó csavarokra való szétszedését értem, hanem pl. a motor szelepfedelének leszedését, stb, kisebb munkákkal járó "lebontásokat", hogy biztos lehessen benne az ember, hogy (nem lévén szervízkönyv) az eladó legalább cserélt olajat amióta megvan nála a jármű.
Ugyanis ha veszek autót akár 50e km-el az órában, és csak közvetlenül az eladás előtt cseréltek benne olajat, az kb. halottnak a csók...

Köszönettel,

MUDRA Péter

Kedves Péter!

Az esetek 95%-ban teljességgel lehetetlen, hogy az autót vásárlás előtt megbontásos vizsgálatnak vessük alá. Nincs az az eladó, és nincs az az ügylet, ami ezt a macerát elviselné. Nem kell azonban elkeseredni, mert a számunkra drága hibák az esetek nagy részében megbontás nélkül is detektálhatók.
Az autó elhasználódása ugyanis minden esetben magával hozza a működési paraméterek változását, amit megbontás nélkül is fel lehet ismerni. Nagyon fontos ezért, hogy vásárlás előtt minden esetben kipróbáljuk az autót, illetve elvégezzék a szervizben az állapotfelmérést. Egy alaposabb állapotfelmérés magában foglalhatja pl. az autó kipufogó gázának elemzését, ami sokat mesél a motor állapotáról, ill. a futómű, a fék és a lengéscsillapítók műszeres vizsgálatát.
A próbaút során is sok hibát kiszűrhetünk, hiszen a puding próbája az evés. Ha a kiszemelt autó motorja gyengécske, erős gázadásra kékes füstfelhőbe burkolódzik, váltás közben recseg, akad, szorul a váltó, kotyog a kormány, sípol a kerék, és sorolhatnám még az intő jeleket. Ez mind arról mesél, hogy ez az autó bizony nincs 100%-os állapotban. Azt megmondani persze, hogy mikor fogja kilehelni a lelkét, és mennyibe fog kerülni a javítás, csak akkor lehet, ha szétszedik az autót, és a hiba gyökerét vizsgálják.
Ha tehát olyan hibajelenséget észlel, aminek az eredete nem állapítható meg megbontás nélkül, akkor viszont már jogos a kérés, hogy az üzlet megkötése előtt szedje szét a szerviz, és mondja el, hogy mit lát. Másik lehetséges megoldás erre a problémára, hogy nem szedik szét az autót, viszont a feltételezett hiba kijavításának költségeit szakemberrel megsaccoltatják (vastagon), és annak költségeit levonják a kialkudott vételárból. A harmadik megoldás, hogy keres egy olyan autót, ami nem ennyire kehes.

A teljes igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy az autó egy nagyon bonyolult és kényes szerkezet. Egy használt autó előéletét 100%-osan megítélni lehetetlen feladat, és a legalaposabb vizsgálódás után is előfordulhat, hogy néhány km után egy drága és bonyolult alkatrésze felmondja a szolgálatot, mert az anyag éppen akkor fárad el. Ez ellen nem lehet igazán védekezni, legfeljebb ennek valószínűségét lehet csökkenteni.
Azért próbálkozni érdemes!!!

Üdvözlettel:

OptiCar

Opel vagy BMW?

2002. január 31., 16:04 Módosítva: 2002.01.31 16:04
Tisztelt Opticar !

Ebben az évben Opel Asconám után, szeretnék újabb használt autót venni. A német márka és a nagy autók híve vagyok, két márka, három típusa között dilemmázom.
Talán csak sznob vagyok, de a BMW 520i benzines változata tetszik, azonban az Opelommal semmi baj nem volt, ezért az Omega és Senator nagytestvérek közül is szívesen választanék. Mindhárom esetben, az anyagi lehetőségeimre való tekintettel, a 90-92 évjárat körüli modellek elérhetőek.
Arra szeretnék választ kapni, hogy melyik típus esetében a legjobb az ár/érték arány és a megbízhatóság mivel az autót hosszú táv(olságok)ra, családi utazó kocsinak venném. A szívem a Senatorhoz húz (a megfizethető luxus), de erről a modellről szinte semmit nem tudok, a "piacon" is ritka mint a fehér holló és ráadásul azok is automata váltósak, amit nem szeretek.

Köszönettel,
Miklós

Kedves Miklós!

Az említett 3 típus közül a BMW a legdrágábban beszerezhető és fenntartható viszont cserébe megbízható, és az értékvesztése sem jelentős. A másik két típus közül az Omegát ajánlom, hiszen az ár-érték aránya kiváló, megfelelő felszereltségű, néhány elektromos problémától eltekintve megbízhatónak mondható és kényelmi szempontokat figyelembe véve a BMW szintjének megfelelő adottságai vannak. A Senator és az Omega között nincs nagyságrendi különbség, ezért a kevésbé megbízható luxus Opel mellet a felszereltségen kívül nem sok érv szól.
Véleményem szerint, ha nem fontos a presztízs, akkor az Omega lehet a legjobb választás az említett márkák közül.

Üdvözlettel,
Opticar

Biztosítás, üzembentartó

2002. január 30., 19:10 Módosítva: 2002.01.30 19:10
Tisztelt OptiCar!

Először is köszönöm a korábbi levelemre adott válaszukat!

Nemsokára átvehetem az új autómat. A forgalmi engedélyben én leszek a tulajdonos és szeretném élettársamat is, mint üzembentartót bejegyeztetni.

Kérdéseim a következők:
1. Kinek a nevére kell vagy lehet megkötni a biztosításokat?
2. Köthetem-e a két biztosítást a saját nevemre, mint tulajdonos?
3. Ha a nevemre, mint tulajdonosra megköthetem a biztosításokat, akkor a kötelező felelősségbiztosítás Bonus-om átvihető-e az új kocsira a korábbi eladása után, ha üzemben tartó is szerepel a forgalmiban?

Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm!
Ernő

Kedves Ernő!

A biztosítás szempontjából teljesen mindegy, hogy az üzembentartó vagy a tulajdonos nevére szól a biztosítás, hiszen mindketten szerepelnek a forgalmiban. Mindkét esetben megköthető a GFB és a Casco biztosítás is a kívánt névre. A Bonus természetesen igazolás ellenében átvihető az újonnan vásárolt autóra, függetlenül attól, hogy van-e üzembentartó bejegyezve a forgalmiban. Véleményem szerint érdemes megnézni, hogy melyikük nevére kötve lenne kedvezőbb a biztosítás és ennek ismeretében érdemes eljárni.

Üdvözlettel,
Opticar

Kisteher több, mint két üléssel

2002. január 30., 19:05 Módosítva: 2002.01.30 19:05
Kedves Autótanácsadó,

Mint egyéni vállakozó kérdezem, hogy ismernek-e olyan kisteherautót, amiben nem csak 2, hanem több személy is ülhet? Méret tekintetében a Peugeot Partner, vagy a Citroen Berlingo megfelelő lenne, de ezek teherautó változata csak 2 személyes. A kereskedő külön felhívta a figyelmemet, hogy eszembe se jusson a 2 személyes teherautóba még egy üléssort beszerelni, mert óriási bajok származhatnak belőle. (Nekem úgy is megfelelne, hogy egyszer négy személy és kevés szállítmány, máskor két személy és sok cucc.)
Láttam négy személyes platós kocsikat is, de ezek hatalmas terepjáró batárok, én pedig csak aszfalton járok.

Tanácsukat előre is köszönve:
F.L.

Kedves László!

Sajnos az Ön által említett kategóriában valóban nincs olyan kisáruszállító, amelyben 2-nél több utast szállíthatunk legálisan. Az említett variációs lehetőségeknél kockázatot kell vállalni, ha több személyt szállítunk a forgalmiban engedélyezettnél. Ha nem túl nagy kompromisszum az Ön részéről, akkor érdemes egy picit nagyobb kategóriát választani, ahol az autó tehergépkocsiként szerepel a forgalmiban, de 5 vagy 6 személy szállítására alkalmas, és ez hatóság által engedélyezett. Véleményem szerint érdemes számításba venni a Nissan Vanette Cargo kombi kivitelét, amely 5 személy szállítására alkalmas hivatalosan tehergépkocsiként. Természetesen az említett 6 személy + teher kivitel, több márka kínálatában megtalálható, azonban méretben a Nissan közelít legjobban az Ön által megjelölt kategóriához.

Üdvözlettel,
Opticar

Volvo import külszolgálatból?

2002. január 30., 18:59 Módosítva: 2002.01.30 18:59

Ezt követően már "csak" fogyasztási adót és a forgalomba helyezés költségeit kell kifizetni.

Mercedes W123

2002. január 30., 18:53 Módosítva: 2009.07.25 17:06
Tisztelt Opticar!

Mercedes W123 240D vagy 300D vásárlását fontolgatom. Eddigi élményeim lehangolóak: a piacon mintha csak lestrapált roncsok lennének. Tudom, hogy 20-25 éves autóknál az ember nem várhat csodát. Ettől függetlenül megkérdezném, hogy tapasztalataik szerint mennyire elérhető egy jó motorikus és esztétikai állapotban levő példány, lehetőleg 200.000-nél kevesebb futott kilométerrel? Mekkora összeget tartanak reális árnak egy ilyen autóért?

Segítségüket előre is köszönöm.

Üdvözlettel,

Szabolcs

Kedves Szabolcs!

Sajnos egyet kell értenem az Ön piaci tapasztalataival az említett Mercedest illetően. Valóban az esetek 90%-ában rendkívül rossz állapotú, lestrapált roncsokat találhatunk a piacon, azonban nem lehetetlen a '84-'85-ös évjáratúak között megfelelő autót találni. A megfelelő jármű beszerzésének egyetlen korlátja a rendelkezésre álló időintervallum, mert sajnos időbe telik, míg felbukkan a megfelelő minoségű autó a piacon. Az említett autókat állapottól és motorizáltságtól függően 400000-700000 forint közötti áron kínálják. A kimondottan jó állapotban lévő autókért a reális vételár 700000 forint körül mozog, de a maximált 200000km-es futásteljesítményt nem tartom teljesíthetőnek (óra szerint esetleg), ha a realitásokat nézzük.

Üdvözlettel,
Opticar

Mi, mennyi?

2002. január 29., 13:24 Módosítva: 2002.01.29 13:24
Tisztelt Opticar!

Néhány kérdésem lenne az Önök szolgáltatásával kapcsolatban. Jelenleg egy használtautó vásárlásán gondolkodom, és ennek kapcsán kerültek képbe Önök. A homepage-ükön láttam, hogy a szolgáltatás tartalmazza a megkeresett használt autó átvizsgálását, eredetvizsgálatát, átiratását, stb. is. Az a kérdésem, hogy ezeknek a költsége benne van-e a szolgáltatásért kifizetendő összegben, vagy külön kell fizetni, és Önök csak a megszervezését vállalják? Amennyiben külön kell fizetni, milyen összegekre számítsak (a pontosítás kedvéért: kb. 1.5m Ft-os, 4-5 éves, max. 1.6-os (biztosítási küszöb alatti) autóban gondolkodom)?

Válaszukat előre is köszönöm.

Viktor Metzing

Kedves Viktor!

A folyamat úgy kezdődik, hogy az Ön igényének legjobban megfelelő autókat lekeressük az országban található eladásra kínált használtautók közül. Ezeket különböző szűrőkön keresztül addig szűkítjük, ameddig csak legjobb 2-3 marad. Ezeket használtautó szakértőnk személyesen is megnézi, és kipróbálja, majd kiválasztja a legjobbat. Amikor mi felkínálunk egy autót megnézésre, akkor már sok olyan vizsgálaton átesett, amit Ön nem is lát, és benne van a szolgáltatás alapárában. Ekkor értesíti Önt, a megbízót, hogy nézze meg a kiválasztott autót. Ha Önnek is megfelel, akkor jönnek azok a vizsgálatok, amelyek kizárólag arra szolgálnak, hogy megerősítsék a szakvéleményünket, és az Ön számára egy plusz biztonságot adjanak.
* Eredetvizsgálat saját eredetvizsgálóval (ált. az eladó költsége) - kötelező - 11.000 - 15.000 Ft (erre a kategóriára)
* Állapotfelmérés egy független szervizben - opcionális - 3.500 - 5.000 Ft
* Igazságügyi szakértői vizsgálat - opcionális - 15.000 - 20.000 Ft

Ha minden vizsgálat igazolja a választásunkat, akkor következik a tulajdonosváltással kapcsolatos folyamat, az átírás. Ennek költségei hatóságilag előírt fix összegek, amik a vevőt terhelik:

* Tulajdonszerzési illeték (10Ft/cm3): 16.000 Ft (1.600 cm3)
* Törzskönyv: 8.000 Ft
* Kfb (A0 bonusszal, biztosítótól, típustól és még sok más tényezőtől függően): 9.000 - 22.000 Ft / negyedév

Az OptiCar díja tartalmazza a gyorsaságot, a biztonságot, a szakértelmet, és a kényelmet, amit a szolgáltatásunkkal Önnek biztosítunk.

Üdvözlettel:

OptiCar

Szüzesség elvesztése

2002. január 29., 13:08 Módosítva: 2009.08.03 11:23

Kedves TotalCar,

Tanácsot szeretnék kérni a következő ügyben: még sosem volt autóm, és szeretnék venni egyet. Gyakorlatilag fogalmam sincs, hogy mit célszerű figyelembe venni a választásnál, mit kell megnézni, megkérdezni, mit kell tenni, ha meg akarom venni, mit kell elintézni, milyen jogszabályok vannak, hol, hogyan kell vizsgáztatni, és ezek csak azok, amik eszembe jutottak. Kérem, adjanak tanácsokat és/vagy címeket, ahol utánanézhetek ezeknek.

Köszönettel: G. Tamás

Kedves Tamás!

Alapvetően két módot látok az első autó megvásárlásának lebonyolítására.

Ha szereti az izgalmakat, van némi felesleges pénze, bőven van ideje, és szeret kockáztatni, akkor a NEPPERŰZŐ rovat használt autó vásárlás - Csináld magad! itinerének áttanulmányozását követően vegyen magához megfelelő mennyiségű pénzt, és vágjon bele a kalandba.

A másik, kicsit unalmasabb, de sokkal biztosabb módszer, ha regisztráltatja magát az OptiCar személyes szolgáltatására, és ránk bízza az ügy lebonyolítását.

A kérdés az, hogy mit szeretne jobban: kalandot, vagy egy megbízható jó autót?

Üdvözlettel:
OptiCar

Egyterű kishaszongépjárművet! De melyiket???

2002. január 29., 13:02 Módosítva: 2002.01.29 13:02
Tisztelt Szerkesztőség!

Gépkocsit szeretnék vásárolni Magyarországon 2002 tavaszán. Mivel Kínában élek, csak a neten keresztül van lehetőségem szemügyre venni a gyártók kínálatát. Egyébként így találtam Rátok is.
Magyarországi cég részére szeretnék részletfizetésre kishaszongépjárművet, vagy tartós bérletbe személygépkocsit. A lényeg, hogy visszaigényelhessem az ÁFA-t. Sokat futna a gép Szombathely és Budapest között, és valószínű városban is. Havonta minimum 5000 kilométer.
Tehát gazdaságos erőforrásra lenne szükség. Én az elektronikusan vezérelt közvetlen befecskendezésű turbódízel motort (HDI, JTD, dTi, DTI) szemeltem ki erre a célra. Mivel szeretem a kényelmet és a tágas teret, ezért egyterűt szeretnék. Ez a kategória még árfekvésben is elérhető számomra, és mivel a mobilkommunikációban tevékenykedem, ezért mind teherbírásra, mind rakterét illetően ideális.

A jelenleg kiszemelt típusok:
Peugeot Partner 2.0 HDi, Citroen Berlingo 2.0 HDi (a ModuTop tető nagyon tuti, igazán jól kiforrott típus, ütős akciókkal), Fiat Doblo Cargo 1.9 JTD (nehezen tudom megszokni a belső kialakítását, de a seb.váltó jó helyen van a műszerfalon, sajna még nem elérhető az új dízel erőforrással), talán Renault Kangoo Express F980 1.9 dTi (fura, meg olyan gagyinak néz ki, pedig biztos jó), és esetleg az Opel Combo 1,7 DTI.
Mellékletben küldök egy összehasonlító táblázatot a kiszemelt modellekről, amit magam állítottam össze. Pár adaton kívül teljes, és pontos a lista. Az árakban lehet némi eltérés, és természetesen nincs utalás az aktuális akciókra, amelyek esetleg döntő befolyással lehetnek a választásra.
Nem várhatok Tőled megfellebbezhetetlen választást, de nagyon kiváncsi lennék rá, hogy te melyikbe ülnél, és miért. Na meg, hogy melyikbe nem, és miért nem. Kérlek írj egy rövid elemzést.

Előre is köszönöm!
Üdv: Feri

Kedves Feri!

Haladjunk szépen sorban. Az Áfa visszaigényléssel kapcsolatban az említett két lehetőség kínálkozik, vagy haszongépjárművet vásárol részletre, vagy személygépkocsit tartós bérleti konstrukcióban, így mindkét esetben visszaigényelhető az Áfa.
Az említett futásteljesítmény alapján mindenképpen indokolt dízelüzemű jármű vásárlásában gondolkodni. Véleményem szerint érdemes tisztázni a levelében említett néhány téves információt, amelyek a következők: egyterű jelzővel az említett modellek közül csak a személyautó változatok illethetőek, azonban ők sem a klasszikus egyterűnek nevezett kategória képviselői.
Az Ön által küldött összehasonlító táblázatban szereplő modellek mindegyike teherautó változat, amely 2 személy szállítására alkalmas, tágas raktérrel rendelkezik és csekély alapfelszereltséggel bír, hiszen áruszállításra készült. A táblázatban szereplő árak is a haszonjármű változatokra vonatkoznak, azonban ezeknél a személyautó változatok 500.000-700.000 forinttal drágábbak. Érdemes megfontolni, hogy a két említett járműkategória közül melyikre lenne a legoptimálisabb a családi használat, az áruszállítás, valamint az üzleti felhasználás igénye szerint.
Amennyiben az igények alapján meghozta a döntést, kérem, küldje el levélben, hogy az összehasonlítás kérdésére érdemi választ tudjak adni, és amennyiben időm engedi, elkészítem Önnek a kiválasztott járművek összehasonlító táblázatát a jelenlegi árak és felszereltségek alapján.

Üdvözlettel,
Opticar

Egy majdnem ügyfél?

2002. január 29., 12:17 Módosítva: 2002.01.29 12:17
T. OptiCar

Szolgáltatásuk felkeltette érdeklődésemet, nagyon jó ötletnek tartom. Autócserét tervezek, amiben tudtak volna segíteni. Már majdnem regisztráltattam magam, amikor az árszabást elolvasva elszörnyülködtem. Az 5 százalékot nagyon soknak tartom, és nem is értem, hogy miért százalékra megy. Az én autócserémben kb 1.5 + 3.5 mFt pénzmozgás lenne. Ez azt jelenti, hogy Önöknek 250 ezer Ft-ot fizetnék, hogy eladják a régit és keressenek egy újat. Ezt irreálisnak tartom, és nem veszem igénybe a szolgáltatásukat.

Üdvözlettel egy majdnem ügyfél:
Gömbös Péter

Kedves Péter!

Elöljáróban egy jó hír. Számítása, abban az esetben sem helytálló, ha mindkét Ön által említett autó használt, az árlistánkból ugyanis sajnos kimaradt, hogy csere ügylet esetén az egyik megbízás 50%-os KEDVEZMÉNNYEL muködik. Ez azt jelenti, hogy ha egy eladással és egy vétellel bíz meg minket, akkor a magasabb értékű ügyletnek az 5%-a és a kisebb értéku ügyletnek a 2,5%-a a jutalékunk.

Ez az Ön esetében azt jelenti, hogy 3,5 mFt-nak az 5%-a és a 1,5 mFt-nak a 2,5%-a a jutalékunk, ami összesen 212.500 Ft + Áfa.

Igen elismerem, ez sok pénz. A kérdés már csak az, hogy mennyibe kerül Önnek a használt autó eladása és vétele akkor, ha saját maga intézi. A szakértelem nyújtotta biztonságot, a gyorsaságot és a kényelmet érdemes összevetni a szolgáltatás árával, és akkor biztosan nem tűnik már túl drágának. Ha figyelembe veszi azt is, hogy a saját kivitelezésnek is megvan az ára (utánajárás, információ gyűjtés, esetleges "tévedés"), ami szakértelem hiányában szinte biztos, hogy több, mint a mi szolgáltatási díjunk, akkor pedig egyszerűen nem is kerülünk Önnek pénzébe. Sokan tudják ezt azok közül, akik jártak már pórul a használt autó eladás vagy vásárlás során.

Néhány kérdés, aminek megválaszolása után el tudja dönteni, hogy megéri, vagy sem:
* Meg tudja állapítani egy használt autóról, hogy hány km-t futott, volt-e törve, vagy milyen muszaki állapotban van?
* Meg tudja mondani, hogy a fényezés gyári-e vagy sem?
* Utána tud nézni a biztosítónál, hogy volt-e az autónak vélt, vagy valós káresete?
* Utána tud járni, hogy a vásárolandó autóra lehet-e biztosítást kötni, vagy a korábbi káreseményei miatt már nem biztosítható?
* Meg tudja állapítani, hogy az autó szervizkönyve eredeti, vagy sem, ill. a benne lévő szerviz igazolások eredetiek, vagy hamisak?

Ez csak néhány abból a kérdésbol, ami szakértelem hiányában nehezen válaszolható meg nagy biztonsággal, és bármelyikben is téved, annak ára jóval magasabb is lehet, mint a mi szolgáltatásunk.

Abban az esetben pedig, ha a beszerzésre kerülő autó új autó, akkor ugye a szabályok értelmében a beszerzés az Ön számára INGYENES! Ekkor Önnek csak a használt autó eladásért kell fizetnie, összesen 75.000 Ft + Áfát.

Abból, hogy felkeltette érdeklődését a szolgáltatásunk, arra következtetek, hogy valószínűleg nem járatos a használtautó piac útvesztőiben. Azt javaslom tehát, hogy gondolja át még egyszer véleményét, és ha a fenti információk következtében mégis úgy dönt, hogy szeretné a szolgáltatásunkat igénybe venni, akkor várjuk jelentkezését. Ellenkezo esetben sok sikert kívánok a saját kivitelezéshez, és kívánom, hogy NE gyarapítsa azok táborát, akik pórul jártak a használt autó vásárlás során.

Üdvözlettel:
OptiCar

Egyszerű finanszírozás

2002. január 29., 11:10 Módosítva: 2002.01.29 11:10
Tisztelt Opticar!

Az iránt érdeklődöm, hogy létezik-e olyan használtautó-finanszírozási rendszer, ahol nincs szükség jövedelemigazolás bemutatására, hanem a vásárlandó autót állítják fedezetként.

Köszönöm a választ!

K.Imre

Kedves Imre!

Szerencsére ma már nem olyan bonyolult dolog használtautót finanszíroztatni. Az autó életkorától, típusától és árától függően általában 30% saját rész befizetését követően ma már elegendő a finanszírozási szerződés megkötéséhez a hitelfelvevő személyes dokumentumainak, az állandó lakhelyre szóló közüzemi számlának a bemutatása, ill. egy, a finanszírozó által összeállított kérdőív kitöltése. Jövedelemigazolás csak nagyon alacsony kezdő befizetés, vagy nagy összegű hitel felvétele esetén szükséges.

Ha úgy gondolja, szívesen adunk Önnek konkrét finanszírozási ajánlatot is. Ehhez kérem, regisztráltassa magát.

Üdvözlettel:
OptiCar

Milyen autót - és miért önöktől?

2002. január 28., 18:11 Módosítva: 2002.01.28 18:11
Tisztelt OptiCar!

Először is szeretnék további sok munkát és sikereket kívánni Önöknek, nagyon tetszik a szolgáltatásuk! A nagy kérdésem pedig a következő lenne:

szeretnék mostanában (a nyár folyamán) egy használt autót venni, egyelőre a 1.2-1.5 MFt-os árkategóriában (talán részletre, de még nem biztos...) gondolkozom. Nincsenek nagy igényeim, ez lenne az első saját autóm (azért már vezetek pár éve). Úgy gondoltam, hogy kb. 3-4 évig szeretném használni, mielőtt egy újabba fektetnék, és jó lenne, ha ez alatt az idő alatt a legkevesebb költséggel járna a fenntartása. Ugyanúgy gondolok itt a kis fogysztásra, mint a kevés szervízelésre (vagyis örülnék ha nem menne sűrűn tönkre).

Nagyjából fele-fele arányban használnám városban és országúton, főleg munkába járásra, meg nyaralás, stb alkalmával, olyan évi 15000 km-t mennék vele, kevés csomaggal, max. két fő rajtam kívül. Tudom, hogy ez így elég tág meghatározás, de mégis kíváncsi lennék rá, hogy Önök milyen típust ajánlanának?

Végső elkeseredésemben ragadtam billentyűzetet, nekem eddig a Ford Escort - Volkswagen Polo - vagy valamilyen japán autó (talán Toyota vagy Honda) között ingadozott a fantáziám és nem tudok dönteni. Elvi okok miatt sajnos kizártam az olasz és a francia kocsikat (rosszul tettem?)...

Végül lenne egy olyan kérdésem is, aminek lehet, hogy nem nagyon fognak örülni, de gondoltam, ha már írok, megkérdezem ezt is: ha netalán úgy döntenék, hogy vásárláskor igénybe veszem a szolgáltatásukat, milyen garanciát tudnak vállalni arra, hogy tényleg jó autót találtak nekem, mert bevallom, nem értek különösebben az autókhoz, és bár sokat meg tudnék tanulni róluk, nincs rá elég időm, és a vásárláshoz nem szeretnék egész szakértői brigáddal vonulni, hogy pótoljam hiányos tudásom :-)

Tehát pl. vállalnak valamilyen garanciát, van referencialistájuk, vagy tudnak szakértői véleményt adni a választott autóról?

Mégegyszer elnézést kérek a gyanakvásom miatt, de sajnos az interneten is sok negatív tapasztalat terjed az autóvásárlások kapcsán... Várom válaszukat, és remélem, még találkozunk:

Priest

Kedves Priest!

Köszönjük a jókívánságokat és reméljük hamarosan elégedett olvasóink/ügyfeleink táborában, üdvözölhetjük. Az Ön által meghatározott igényeknek viszonylag könnyű megfeleltetni a piac kínálatát, hiszen teljesen hétköznapi igényekről van szó.

Első lépésben a rendelkezésre álló anyagi lehetőségek határozzák meg, hogy mely autók jöhetnek számításba, majd, ezek közül kiválaszthatjuk az igényeknek leginkább megfelelőt. Véleményem szerint az említett márkák mellett érdemes számításba venni az ellenérzések ellenére a Peugeot 306-ost is, mert megbízható, kiforrott műszaki tartalommal bíró, jól felszerelt, megfelelően motorizált autót kapunk az említett összegért.

Jó választás lehet a Toyota Corolla is, hiszen többszörösen kiérdemelte már a legmegbízhatóbb címet, amelyre tisztességgel rá is szolgál és a beszerzési ára sem jelentősen magasabb, mint kategóriatársaié, továbbá az alapfelszereltsége is megfelelő. A másik említett japán márkát (Hondát)azonban nem ajánlom jó szívvel, mert időigényesebb a beszerzése és nagyságrendekkel több kockázatot vállalunk vele, hiszen kevés a törésmentes, hibátlan, követhető előéletű autó a piacon, ill. a lopási veszélyeztetettsége is nagyon magas, nem beszélve a többi típushoz képest jóval magasabb vételárról.

A Volkswagen Polo jó választás lenne, de a szerény alapfelszereltsége és a lopási veszélyeztetettsége miatt kerül hátrányba a többiekhez képest. Végére maradt, de az említett márkák közül a legjobb ár-érték arányt képviseli a Ford Escort, amely megbízható, megfelelően motorizált (az 1.3 -as motor kivételével), és ebből a típusból vásárolhatjuk a legfiatalabbat a rendelkezésre álló anyagi keretből. A tolvajok nem favorizálják és a későbbi eladhatósága sem jelent nehézséget, hiszen kedvelt és keresett modell a használtautó piacon.

Összegezve tehát a fent leírtakat: véleményem szerint a megfontolásra érdemes sorrend a következő: 1. Ford, 2. Toyota, 3. Peugeot, 4.VW , 5.Honda.

A garanciára vonatkozó kérdésének nagyon örülök, hiszen így most lehetőségem van újra felsorolni azokat a közvetlen vagy közvetett biztosítékokat, amelyek megerősíthetik a leendő ügyfelek bizalmát abban, hogy érdemes ránk támaszkodni az autóvásárlás során:

* Az első és egyik legfontosabb biztosíték a szakértelmünk, amit számos korábbi ügyfelünk meg tud erősíteni. Igény esetén biztosítjuk leendő ügyfeleink számára, hogy korábbi ügyfeleinkkel konzultálhassanak szolgáltatásunkról.

* Szakértelmünk megítélésének további lehetősége a NEPPERŰZŐ című autóvásárlási tanácsadó rovat cikkeinek olvasása. A TotalCar szakértő és rendkívül kritikus olvasótábora, melyek közül egyre többen szereznek személyes tapasztalatot is szolgáltatásunkról, minden apró hibát, tévedést, mondhatni hülyeséget azonnal véleményez, ezért itt nem lenne jó ötlet részünkről vaktában okoskodni.

* A következő pont, ami biztonságot adhat leendő ügyfeleinknek, az ügymenetünkbe beépített biztonsági kapuk, amelyek konkrétan a következők: minden potenciálisan jónak tűnő használt autót használt autó szakértőink személyesen néznek meg. Az általuk kiválasztott legjobb(ak)at egy független szervizben alávetjük egy alapos állapotfelmérésnek, ill. lemérjük a festék rétegvastagságot. Ezt követi a saját eredetvizsgálónk vizsgálata, aki a kötelező vizsgálaton túl, igény esetén egy jelképes összegért elkészít az autóról egy minden részletre kiterjedő igazságügyi szakértői véleményt. Ennél hitelesebb jelentés az autó állapotáról nem létezik. Ha valamilyen oknál fogva szükségesnek tartjuk, akkor lekérdezzük még az autó előéletét a legnagyobb biztosító társaságoknál is.

* Minden esetben törekszünk arra, hogy lehetőleg olyan autót találjunk, aminek az előélete jól követhető, és mivel kiterjedt kapcsolatokkal rendelkezünk a hazai márkakereskedők között, viszonylag kevés információ alapján is le tudjuk követni az autó életét. Abban az esetben, ha a legkisebb gyanú is felmerül, hogy az autó nem felel meg az igényeknek, vagy az eladó "története" nem állja meg a helyét, és nincs módunkban a történet ellenőrzésére, inkább elejtjük az autót.

* Végül, de nem utolsó sorban, nekünk nincs eladási kényszerünk, hiszen nincsen saját készletünk, így nem kell azokat az autókat az ügyfélre erőltetnünk, amiben a pénzünk áll, ergo nem kell "megvezetnünk" az ügyfelet, hogy az autót el tudjuk adni. Más autójáról pedig nincs okunk mást mondani, mint, amit látunk.

Minden óvatosság és szakértelem ellenére persze a használt autó az csak használt autó, amiben mindig van kockázat. Mi azt mondjuk, hogy ha velünk vásárol autót, akkor a lehetőségekhez képest a legkisebb kockázatot kell vállalnia, ill. nagyobb az esély, hogy egy esetleges melléfogást sikerül kiküszöbölni. Erre eddig szerencsére nem volt szükség!

Remélem válaszaimnak jó hasznát veszi, és várom a személyes találkozást az autóvásárlásnál.

Üdvözlettel:

OptiCar

Hitel vagy lízing?

2002. január 25., 18:07 Módosítva: 2002.01.25 18:07
Üdvözletem !

Két kérdésem is lenne:
1. Új autót szeretnék venni (személyautó), de nem tudom eldönteni, hogy a cégem nevére vegyem, vagy saját névre. A könyvelőmmel már sokat beszéltünk erről, de nem vagyok teljesen meggyőzve. Ezirányú véleményükre lennék kiváncsi.

2. Az új autó vásárlásának "milyenségében" is kétségeim vannak. Hitel, vagy lízing? Ebben is kérném tanácsukat.

Köszönettel:

Tóth István

Kedves István!

Abban az esetben, ha magánemberként vásárolja meg az autót, akkor adózott pénzből vásárol, ha cégként veszi meg, akkor pedig adózatlan pénzből. Ez ugye azt jelenti, hogy céges vásárlás esetén a finanszírozási formától függően 12-60 hónap alatt el tudja számolni az autó teljes vételárát költségként, ami azért jó, mert ez után az összeg után már nem kell adót fizetnie. A céges vásárlásnak csak akkor van értelme, ha cégnek vannak olyan szabad pénzei, amely sem az üzlethez nem kell, sem más, a cég tevékenységéhez közvetlen kapcsolódó tevékenység kapcsán nem lehet elszámolni költségként.

Cég esetében a hitel és a lízing között elszámolhatósági szempontból igazi különbség nincs, hiszen mindkét esetben 60 hónap alatt lehet az autó vételárát 100%-osan költségként leírni. Egyetlen szembeszökő különbség, hogy hitel esetén az Ön cége, lízing esetén pedig a finanszírozó kerül tulajdonosként bejegyzésre a forgalmiba. Lízing esetén az Ön cégét üzembentartóként jegyzik, ami az autóhasználatban jelent némi kényelmetlenséget, illetve a futamidő lejártával át kell íratni az autót az Ön cége nevére..

A tartós bérlet, vagy más néven operatív lízing az a finanszírozási forma, amely lehetővé teszi, hogy 60 hónapnál rövidebb (12-.60) idő alatt legyen elköltségelve az autó vételára. Ebben az esetben bérleti díjat fizet, aminek az Áfa-ja bizonyos feltételek teljesülése esetén visszaigényelhető, viszont a futamidő végén a bérlő cég, és annak tulajdonosai nem szerezhetnek tulajdonjogot az autón. Ez azt jelenti, hogy kicsit trükközni kell, hogy az autó berkeken belül maradhasson. Ezt a finanszírozási formát akkor érdemes igénybe venni, ha a cégnek olyan felgyülemlett pénzkészlete van, amit gyorsan kell elköltségelni.

Ha további tanácsra van szüksége, vagy esetleg konkrét finanszírozási ajánlatra, akkor keressen meg minket személyesen is a Regisztráción keresztül.

Üdvözlettel:

OptiCar

Szabad-e megvenni külföldi autót?

2002. január 25., 17:57 Módosítva: 2002.01.25 17:57

A rémtörténeteknek sajnos van alapja.

Keleti autót gyorsan eladni?

2002. január 24., 19:14 Módosítva: 2002.01.24 19:14
Tisztelt OptiCar!

Első tulajdonosa vagyok egy közel 12 éves Lada Samarának. Nemsokára megérkezik az új autóm és ezután szeretném minél hamarabb, korrekt módon és áron eladni kedvelt Samarámat.

Tudnának-e tanácsot adni, hogy ezt milyen csatornán tehetném meg legkönnyebben? Idő hiányában nem szeretnék hírdetésekkel és érdeklődőkkel foglalkozni, valamint a kocsi várható eladási ára (250-350 eFt) nem teszi reálissá, hogy igénybe vegyem az amúgy igen nagyra becsült és tetsző szolgáltatásukat.

Vannak-e ilyen keleti típusokra szakosodott használtautó-kereskedők, akik lehetőség szerint megveszik az autót a bizományosi eladás helyett?

Másik kérdésem az, hogy szabad-e igénybe venni az autók szélvédőjén "Tisztelt Autótulajdonos! Amennyiben gépkocsija eladó, KÉSZPÉNZÉRT MEGVÁSÁROLNÁM" szövegű cédulával hirdetett lehetőséget? Ha nem, akkor miért nem - ha igen, akkor van-e ennek valami veszélye, és mire kellene nagyon ügyelnem?

Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm!

Ernő

Kedves Ernő!

Az autó értékesítésére két lehetőséget látok, amivel érdemes foglalkozni: az egyik az anyagilag többet ígérő, de kellemetlenségekkel járó és időtrabló hirdetéses módszer, a másik a kereskedőnek történő eladás, ami azonnali bevételt jelent, viszont pénzügyileg kedvezőtlenebb.

Vannak kizárólag keleti autókra szakosodott használtautó-kereskedők, általában az ő szórólapjuk található a szélvédőn. Velük kapcsolatban hátránynak tekinthető, hogy szemérmetlenül próbálják autónkat a valósnál lényegesen rosszabb állapotban feltüntetni, és az eladási árat nagymértékben csökkenteni.

Viszonylagos előnynek tekinthető, hogy azonnal fizetnek, de ez nem biztos, hogy tudja feledtetni az általuk kifizetett alacsony árat.

Fontos, hogy amennyiben kereskedőnek adjuk el az autót, akkor tisztázzuk, hogy az adásvételi szerződésben ki lesz a vevő, és törekedjünk rá, hogy az autó átadásakor kapjunk egy példányt a szerződésből.

Üdvözlettel,

OptiCar

Opel Astra G

2002. január 24., 19:06 Módosítva: 2002.01.24 19:06
Tisztelt Opticar!

Nagyon örülök sok más autós társammal egyetemben, hogy szakszerű tanácsaikkal segítenek az autósberkekben járatlanabb embereknek eligazodni ebben az egyszerűnek semmiképpen nem mondható procedúrában. Értem itt ezalatt mind az új, mind a használt gépkocsi vásárlás folyamatát.

Az én vágyam tárgya egy Opel Astra G. Maximum 2 éveset (2000-es) szeretnék vásárolni a következő paraméterekkel:

1.6 16V (1.4 16V?) motor
ABS, klíma, elektromos tükör és ablak.
5 vagy 4 ajtós változatban
Milyen reális áron vásárolhatok ilyen autót?

Illetve tanácsát kérem abban is, hogy döntésemben segítsen, miszerint nem tudom még biztosan eldönteni, hogy 1.6-os vagy 1.4 motort válasszak. Mert paraméterekben nem sok különbség van (fogyasztás pld.), de esetleg megbízhatóságban vagy más egyébben lehet.

Segítségét előre is köszönve: Leslie

Kedves László!

Örömünkre szolgál, hogy segíthetünk és reméljük a hasznos tanácsok megkönnyítik az autóvásárlók életét.

Az Ön által említett Opel Astra a kívánt felszereltséggel, függően az általános műszaki állapottól és a futásteljesítménytől, jelenleg 2,9-3,1 Mft-ért vásárolható meg az autópiacon.

A motorváltozatot illetően csak a magasabb közterhek szólnak az 1.6-os ellen, hiszen a nyomaték- és lóerőtöbblet, valamint a nagyobb dinamizmus, csekély fogyasztáskülönbség mellett is mind a nagyobb motor mellett lehetnek döntő érvek.

Üdvözlettel,

OptiCar

Thalia árzavar

2002. január 23., 16:55 Módosítva: 2009.07.25 17:06

Akkor kell számottevő különbségre számítani, ha kereskedőnek szeretnénk eladni az autót, mert ő piaci ár alatt fogja megvásárolni.

Terhet húzok

2002. január 23., 16:46 Módosítva: 2002.01.23 16:46

Tudom, hogy egy turbódízel motor nagyobb nyomatékkal rendelkezik, de félek ilyet választani.

Félek, de vágyakozom

2002. január 21., 18:04 Módosítva: 2002.01.21 18:04
Tisztelt Opticar!

Az alábbi döntés meghozatalában szeretnék Önöktől segítséget kapni. Egy használt autó vásárlását tervezem, korábban egy 89-es Mazda 323F-em volt, most kb. 2 millió forint körül gondolkodom. Ez azt jelenti, hogy semmiképp ne legyen több 2.3 milliónál, de túl olcsó se legyen, ugyanis nem szeretnék a minőség rovására dönteni, azaz az 1.6-2.3-as intervallumot céloztam meg. Mindenképp japán autót szeretnék és sokáig csak sportosabb autókban gondolkodtam, így számításba jöttek a következők:

Honda Prelude ('94 utáni modellek), kb. 2-2.2 millió (klímával, hifivel, stb.)
Honda Civic Coupe ('93-'96), kb. 1.7-1.9 millió (néhány extrával)
Mazda MX3 ('96-'98), kb. 2 millió (néhány extrával)
Toyota Celica ('94-'95), kb. 2.3 millió (néhány extrával)
Találtam még egy Mazda 323F-et, de egy erősebb, kb. 160 LE-s változatot, de azt el is vitték.

Ezek a modellek nagyon tetszenek (a rendelkezésre álló pénzlimiten belül), de nagyon sok érv szól ellenük (japán autóknal "biztosítózás", drága alkatrészek, bontott vagy utángyártott nehezen beszerezhető és az is drága, általában sok km, gyakran széthajtották őket és eleve a közhangulat is ellenük szól, hiszen nem kispolgári autókról van szó). Viszont ha tudnám, hogy nem sokkal rizikósabb, mint a többi autó, akkor mindenképp egy ilyen mellett döntenék a szép, sportos forma, a teljesítmény és a feeling miatt. A legnagyobb probléma az, hogy nem ismerem ezt a kategóriát, nem tudom, hogy pontosan mit nyújtanak és mennyi a kockázat.

A másik oldalon, ugyanennyi pénzért számításba jönne mondjuk egy kb. 4-5 éves mezei Mazda 323F, elég jó felszereltséggel (akár klíma, full elektromos is), vagy pl. egy Honda Civic. Igazából ezzel a két autóval, de főleg az előbbivel számolok ezen az oldalon. Ezek 3-4 évvel fiatalabbak, általában kevésbé vannak széthajtva, olcsóbb az alkatrész meg a javítás, ha probléma van vele, jobban fizet a biztosító.

Szóval a nagy dilemmám az, hogy engedjek-e a csábításnak és válasszak egyet az első kategóriábol (szakszervízben megnézetve vásárlás előtt), ami tömör gyönyört és ezzel együtt potenciális kockázati tényezőt jelenthet a következő 2-3 évre, vagy inkább ne kockáztassak és vegyek egy szolid polgári autót.

Segítségüket előre is köszönöm.

Szilárd

Kedves Szilárd!

Az Ön által leírtak sajnos hűen tükrözik a magyar autópiacon megvásárolható Japán márkák állapotát és "széleskörű" felhasználhatóságukat. Sajnos az említett első csoportba tartozó autók vásárlásánál nagyságrendekkel nagyobb a kockázat, mint a szolidabb második kategória autóinál, azonban ott sem elhanyagolható mértékű.

Az első csoportban található sportosabb modellek megvásárlása nem lehetetlen feladat, azonban a megfelelő minőségű autó megtalálása a hazai piacon akár hónapokat vehet igénybe. Mindkét említett kategóriánál nagyon fontos a követhető előélet, a megfelelő szervizeltség és a korábbi sérülések dokumentáltsága. A legnagyobb kockázatot nem a piacon található autók műszaki állapota jelenti, hanem a korábbi sérülések, amelyek legtöbbször nem valós káreseményt takarnak és nem szakszerűen lettek megjavítva.

Véleményem szerint, ha a sportos autó beszerzése mellett dönt, akkor nem elegendő a vásárlás előtti szakszervizben történő műszaki állapotfelmérés, hanem teljes körű állapotfelmérés és szakértői vizsgálat szükséges. Érdemes lekérdezni a biztosítóknál az autó esetleges kártörténetét, gépjárműszakértői vizsgálat szükséges a korábbi sérülések feltárásához és a jelenlegi állapot meghatározásához, valamint egy független szerviz véleménye a műszaki állapotról.

Abban az esetben, ha Ön nem jártas az autópiac útvesztőiben és szeretne időt, energiát és pénzt megtakarítani, akkor érdemes a második csoportba sorolt polgáribb autók közül választani vagy szakértő segítségét igénybe venni a sportosabb autó megvásárláshoz.

Üdvözlettel, OptiCar

Az élet az Orionon túl

2002. január 21., 17:52 Módosítva: 2002.01.21 17:52
Tisztelt OptiCar!

Jelenleg egy '83-as Ford Orion tulajdonosa vagyok, melyet szeretnék egy fiatalabb autóra cserélni. Viszont kicsit tanácstalan vagyok, az új(abb) autó márkáját illetően. A szokásos igényekkel szemben (kis fogyasztás, kényelem, stb...) nekem mindössze két tényező számít: a megbízhatóság és hogy az autó ne álljon a tolvajok listájának az élén. E két szempont tekintetében barátok segítségével a választás több márkára, és azokon belüli típusokra esett, melyek a következők:

Ford Mondeo '93 - '94 2.0i;
Ford Orion III '91 - ... 1.6i;
Ford Sierra '93 - ... 2.0i;
Citroen Xantia '93 2.0i;
Citroen XM '91 - '93 2.0i;
Honda Accord '90 - '92 2.0i;

Én sajnos az autókhoz csak hirből értek (amit hallottam róluk), ahogyan a fenti típusokat ajánló barátaim is. Éppen ezért szeretnék Önöktől kis segítséget kérni a választásban. Vajon melyik márka, illetve típus lenne a két szempontnak a legmegfelelőbb?

Ha ráadásként egy két szó erejéig le tudnák írni, hogy melyik márkának mi a legjellemzőbb hibája, nagyon hálás lennék a segítségért.

Tisztában vagyok vele, hogy ilyen kevés információból nem lehet könnyű tanácsot adni, de "visszalapozva" a régebbi válaszaikat, Önöknek már nem egyszer sikerült, és azt is boldogan tapasztaltam, hogy nem bánnak tiszteletlenül és lekezelően a segítségüket kérőkkel. Csak így tovább, növekszik a tábor!!
A rovathoz további sikereket kívánok:

Tisztelettel, Valyuch László

Kedves László!

Köszönjük az elismerő szavakat és a bizalmat, remélem önnek is hasznos tanácsokkal szolgálunk majd.

A leírtak alapján fontos lenne tudni, hogy milyen árkategóriában gondolkodhatunk, hiszen ez meghatározza az adott szegmensben elérhető és az ön igényeinek megfelelő típusokat, ezek motorizáltságát és felszereltségét. Ez azért is fontos kérdés, mert az ön által felsorolt típusok piaci áraiban jelentős eltérés mutatkozik. Nézzük sorban:

Ford Mondeo 1.6-2.0i 1993-1994

-az évjárat, a felszereltség, a motorizáltság és általános állapot függvényében a piaci árak 1,1-1,55Mft között mozognak
- lopási veszélyeztetettsége csekély
-kényelmes családi autó megfelelő alapfelszereltséggel, jó motorizáltsággal (az 1.6i motorváltozatot kivéve)
-az autó ár-érték aránya kiváló
-megbízható, néhány elektromos hibától eltekintve

Ford Sierra 1.6-2.0i 1991-1992

-az évjárat, a felszereltség, a motorizáltság és általános állapot függvényében a piaci árak 650000-1,05Mft között mozognak
-nagyon kis számban találhatóak a 1993-ban gyártott utolsó Sierrák a piacon
-a többi említett modellel ellentétben hátsókerékhajtású az autó
-elavult konstrukció
-nagyon nehéz kifogástalannak mondható autót találni ebből a típusból a piacon
-véleményem szerint, ha ön a Mondeót is számításba vette, nem érdemes az elődmodelljével foglalkozni, ha egyébként az ár nem indokolja. Hiszen a Sierrát leváltó Mondeo, korszerűbb műszaki tartalommal és esztétikailag modernebb formavilággal rendelkezik, így a két autó semmilyen téren nem összehasonlítható egymással.

Ford Orion/Escort 4ajtós 1.6i 1991-1997

-az évjárat, a felszereltség, motorizáltság és általános állapot függvényében a piaci árak 850000-1,65Mft között mozognak
-a 91-92-es évjáratban ritka az 1.6-os motorral szerelt változat, többségében 1.3i, 1.4i
-javasolt az 1.6 16 szelepes motorral megvásárolni az autót
-az 1.3 i motor ősrégi, elavult konstrukció, nem érdemes megvenni az autót ilyennel
-jó ár-érték arány
-szerény alapfelszereltség
-korszerű 1.6 16V motor
-lopási veszélyeztetettsége csekély
-érdemes megfontolni, mert jól motorizált, megfelelően felszerelt 96-97-es évjáratú autót kapunk egy idősebb mondeo áráért

Citroen Xantia/XM

Véleményem szerint ez a két autó az ön által említett kritiriumok közül csak az egyiknek felel meg, és ez nem a megbízhatóság. Sajnos a meghibásodási statisztikákat tekintve nem szerepel jól egyik modell sem, kiváltképp az XM nem. Ön, aki bevallottan nem szakértője az autóknak, sok bosszúságtól és pénzkidobástól kímélheti meg magát, ha nem ebből a két típusból választ.

Honda Accord 2.0i 1990-1992

-az évjárat, a felszereltség, motorizáltság és általános állapot függvényében a piaci árak 1,0-1,3Mft között mozognak
-kényelmes, megbízható, jól felszerelt
-jól tartja az árát
-alkatrészárai, szervizköltségei magasak
-lehetetlen sérülésmentes példányt találni
-kedvelt a tolvajok körében

Véleményem szerint két típus jöhet számításba, a Mondeo és az Orion (később 4 ajtós Escort), attól függően, hogy elegendő-e az Orion helykínálata, és hogy mekkora összeget kíván az autóvásárlásra fordítani.
Meglátásom szerint egy fiatal (96-97) Escort, 1.6-os 16 szelepes motorral, hosszú távon megbízhatóan üzemel majd. Ha a további kérdései lennének a konkrét vásárlás előtt, állunk rendelkezésére.

Üdvözlettel,

Opticar

Mennyit ér egy ápolt dízel?

2002. január 17., 15:55 Módosítva: 2002.01.17 15:55
Tisztelt Opticar!

Van egy 12 eves Ford Escortom, dízel üzemű. Nem tudom, mennyit futott, a km óra valószínűleg átfordult már, de nem tudni, hányszor. Az autó egy éve került hozzám, és úgy terveztem, legalabb öt évig használom majd.

Ennek megfelelően mindent kijavíttattam rajta, ami az év során adódott. Csak a nagyobb tételeket említve, illetve ami eszembe jut: új lengescsillapítók, féktárcsák, kuplungtárcsa, akksi, rengeteg elektromos ketyere (relék, termosztát, stb), ékszíj, vezérműszíj, új téli gumik + alig használt nyáriak. Szóval az autó remek formában van, elég jól megy és átlag kb 5 liter gázolajat fogyaszt.

Mégis meg kell válnom tőle, mert időközben külföldre költöztem, és hivatalosan be kéne hoznom az országba, ami nem éri meg a költségek, meg az itteni alacsonyabb használt autó árak miatt. Arra lennek kiváncsi, kb mennyiért értekesíthető Magyarországon.

Köszönettel

Király Sándor

Kedves Sándor!

Levelében sajnos nem említi az évjáratot, ami jelen esetben fontos lenne, hiszen 1990-ben modellváltás volt az Escort-nál és ez árbeli különbséget is jelent.

Sajnos az ön által eszközölt ráfordítások nagy része nehezen érvényesíthető az eladáskor, de meggyorsítja és megkönnyíti az értékesítést. Abban az esetben, ha a régi modellről van szó, akkor az eladási ár állapottól, futásteljesítménytől és felszereltségtől függően 500.000-650.000 forint között alakul, viszont ha az újabb karosszériaváltozatról beszélünk, akkor az eladási ár 650.000-750.000 forint lehet.

Kérem, hogy a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,

OptiCar

Roverek közt őrlődöm

2002. január 17., 14:38 Módosítva: 2002.01.17 14:38

A Rover 25-ös és 45-ös típusokra általánosan igaz, hogy kiváló motorizáltságúak, kifinomult hajtáslánccal és viszonylag jó alapfelszereltséggel rendelkeznek.

Most akkor japán vagy hollandus?

2002. január 11., 18:16 Módosítva: 2002.01.11 18:16

Az autót valóban Hollandiában szerelik össze, így európai gyártásúnak számít, azonban import esetén a külföldi hatóságnak és/vagy a kereskedőnek az igazolása szükséges, hogy a magyar vámhivatal is európainak ismerje el.

Nem bírom ki Alfa nélkül

2002. január 10., 13:59 Módosítva: 2002.01.10 13:59

Meglátásom szerint áthidaló megoldásnak nem érdemes megvenni egy idősebb Alfát, mert lehet, hogy hónapokba telik, míg találunk egy megfelelőt, és az eladásnál mindenképp értékvesztéssel kell majd számolnunk.

Mennyit ér az Astrám?

2002. január 10., 13:46 Módosítva: 2002.01.10 13:46

Sajnos az autó nagyon fiatal, ezért az elszenvedett értékvesztés fajlagosan most a legmagasabb