Olajcsere után megbolondult a visszajelző

2017. április 6., 11:30 Módosítva: 2017.04.16 09:06
22

Üdv Olajdoki!

Egy 2009 évi Opel Astra H Caravan 1.6 benzines gépkocsi tulajdonosa vagyok. Az autóban 216 000 km van. Tavaly nyár végén lett olaj cserélve GM dexos2 5w40, majd azt követően megbolondult az olajszintjelző. Volt, hogy pár km után, volt, hogy több száz km után kezdett világítani.

Az olajszint pálcával ellenőrizve minden esetben rendben volt. Ki lett cserélve a szintjelző, eddig semmi baja nem volt, majd egy pár napja most újból világít. Pálcával az olajszint rendben. Olajsár nincs, olaj-üzemanyag nem keveredik, nem eszi az olajat. Hol keressem a hibát? Elképzelhető, hogy ismét az olajszint visszajelző hibásodott meg?

Kedves Levélíró!

Tekintettel arra, hogy a választott olaj minőségileg megfelelő, ha tényleg rendben van az olajszint, akkor logikus következtetés, hogy az érzékelővel van gond. Hamis riasztást adhat még például egy nem egészen megfelelő, utángyártott olajszűrő használata vagy az olajszivattyúval kapcsolatos probléma.

Üdv, Olajdoki

Olajat a kardánba, de milyet?

2017. március 29., 11:36 Módosítva: 2017.03.31 06:29

Tisztelt olajdoktor!

Honda NT700VA Deauville motorkerékpáromba Sae 80 típusú olajat írnak elő a kardánhajtáshoz. Ilyen olajat szinte már nem is lehet kapni. Ezt az egyfokozatú hajtóműolajat mai hajtóműolaj típusok közül, mivel tudom gond nélkül kiváltani. Az api szint jelölést nem adták meg. Válaszát előre is köszönöm!

ÜDV.: GÁBOR

Kedves Gábor!

API GL-5-ös, SAE 80-as olaj való bele. Például ARAL GETRIEBEÖL HYP 80W vagy LIQUI MOLY HYPOID-GETRIEBEÖL 80W vagy OMV GEAR OIL B 80W.

Többfokozatú olajjal (pl. 80W90) kiváltani nem javaslom, mert - bár kezdetben megfelelő lenne a viszkozitása - a bennünk levő viszkozitás módosító adalékok idővel elnyíródnak a hajtőmű fogaskerekei között, így egy sokkal vékonyabb olaj lesz belőle.

Üdv, Olajdoki

2017. március 23., 13:38 Módosítva: 2017.03.28 06:16
50

Üdv!

Van egy 2012-es Honda Civic 1.8 i-VTEC sport benzines autóm 80 000 kilométerrel, és eléggé eszi az olajat. A gyártó által előírt olaj 0W20 van benne és a szervizkönyvben azt írják, hogy akár 1000 kilométerenként 1 liter olajat is megehet, ami persze szerintem csak annyit jelent, hogy a Honda így ki húzza magát minden felelősség alól mert az már nagyon durva lenne.

Elég sokat használom autópályán nagyobb fordulaton, de ha csak városban használom akkor is észrevehető az olaj fogyasztás. Olaj csere óta 10 000 kilométert mentem vele és már rá kellet töltenem 1.7 liter olajat ami szerintem nagyon sok. A következő cserénél 5W40- el akarok próbálkozni hátha azt már nem eszi. Viszont az autóm benne van a 3+5 éves hűség programban ami azt jelenti, hogy 8 éves koráig vagy 150 000 km-ig ha mindig a Hondánál szervizeltetem, meghibásodás esetén cserélik pl. a motort is.

A kérdés az lenne, hogy próbának jó-e az 5W40- es olaj? Lehet-e a motornak valami baja? Ha igen akkor, hol és hogyan tudnám azt kivizsgáltatni? Ami nem a Honda mert ott valószínűleg azt fogják mondani, hogy semmi baja mert gondolom nem szívesen adnak egy ingyen motort. Viszont jó lenne ha még a garancia időn belül kiderülne ha hibás a motor. A választ előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

Nagyon sok korszerű autó motorjában alkalmaznak ún. csökkentett palástnyomású dugattyúgyűrűket, a súrlódási ellenállás és ezáltal az üzemanyag fogyasztás csökkentésére. Ez azzal jár, hogy az olaj könnyebben bejut az égéstérbe, és megnő az olajfogyasztás.

34ajtos-09

Egy 0W20-as olajnál ez pláne igaz, mert egy igen vékony olajról van szó. Ezért ad meg a gyártó egy akár 1 L / 1000 km olajfogyasztási limitet. Ehhez képest az 1,7 deci / 1000 km, kifejezetten normálisnak mondható. Ez alapján az ég világon semmi baja nincs a motornak, és feleslegesnek tartom a motor vizsgálatát ezzel kapcsolatban.

Nem tudom, hogy a Honda milyen szakvéleményt fogad el ilyen esetben a sajátján kívül, de az ilyen garancia programoknak általában az egyik feltétele, hogy a törvényben meghatározott jótálláson felül vállalt garanciát csak a saját szakszerviz által is igazolt esetekben nyújtják.

Üdv, Olajdoki

2017. március 14., 10:59 Módosítva: 2017.03.24 18:00
1

Tisztelt Olajdoktor!

Egy hónapja vettük meg Volkswagen Polo IV típusú autónkat, 2003-as 1.2 12V-os! A vétel után elvégeztük a kötelező szervizt olajcsere stb. Kb. 1000-1200 km-t mentünk vele és kivillant az olaj lámpa. Töltöttünk rá 7 dl olajat, majd 400 km után újra tölteni kellett olajat! Először arra gondoltunk, hogy a szerviz rakott bele kevesebbet, de kiderült, hogy mégsem! Miért fogyhat ennyire az olaj? Mi lehet a baj? Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel Balázs!

Kedves Balázs!

Az ilyen mértékű olajfogyasztás leggyakoribb oka a külső vagy belső tömítetlenség. Mivel gondolom észrevette volna, ha olajtócsa van az autó alatt, inkább a belső tömítetlenség a valószínűbb. Érdemes megnézetni egy szervizzel, ahol például kompresszió mérés keretében közelebb lehet kerülni a probléma okához.

Üdv, Olajdoki

2017. március 10., 10:13 Módosítva: 2017.03.14 11:02
1

Octavia II, 1.9 PD TDI, BKC-motor, HLH váltókód, milyen olaj tölthető a váltóba? Láttam van Castrol, Mannol, Ravenol, Febi, Pentosin márkájú olajat az e-bayen, melyiket lehet nyugodtan használni? Vagy csak a gyárit szabad?

Előre is köszönöm a választ,tisztelettel Gábor

Kedves Gábor!

Minden olyan olaj használható, ami VW G 052 182 (más jelöléssel VW TL 521 82) teljesítményszintű. Nem az olaj márkája a lényeg, hanem az, hogy megfelel-e ennek a specifikációnak. Ilyen olaj például a Valvoline Maxlife DCT vagy a Castrol Transmax Dual.

Üdv, Olajdoki

Olajok csereszabatossága

2017. március 8., 12:58 Módosítva: 2017.03.13 13:24

Tisztelt Cím!

Érdeklődnék, hogy egy adott márkájú 10w40 olajat után lehet-e tölteni egy másik márkájú 10w40-hez?

Üdvözlettel Tóth József

Kedves József!

Ha mindkét 10W40-es olaj külön-külön is megfelel a motor követelményeinek, akkor igen.

Üdv, Olajdoki

2017. március 2., 15:47 Módosítva: 2017.03.11 01:19

Tisztelt Olajdoktor!

A 2005. évi 1.6 benzines Mitsubishi Lancerem kormányszervó olaja a minimum alatt van kicsivel. Nincs lehetőségem szerelőhöz vinni, saját magam töltenék utána. Érdeklődnék, hogy tudna -e ajánlani olajat,ami megfelelő lenne a "lándzsás"-nak.

Köszönettel: János

Kedves János!

GM Dexron IID vagy Dexron III teljesítményszintű, automata váltó olajjal tudja a kormányszervó olajat utántölteni. Megfelel például az ENEOS Premium ATF DIII.

Üdv, Olajdoki

Olaj-tévhitek?

2017. február 27., 13:13 Módosítva: 2017.03.08 12:58

Tisztelt Olajdoktor,

Legutóbbi válasza (Zsozsónak) miatt merült fel egy kérdés. 2000-res Honda Hr-V ben Castrol Edge 5w-40-es olajat használunk, amikor néhány éve megvettük, 10w-40 es volt benne. A szerelőnk tanácsára használjuk ezt az újat, és kicsit csipegeti.

Egy ciklus alatt, ami kb 15 000 km/év, kell bele tölteni kb 2-3x 1 litert. Ő is a hőmérséklettel, hidegindítási viszkozitással érvel, ezek a szempontok is a "rég elmúltak azok az idők" kategóriába tartoznak? Ennek az olajnak a teljesítménye megfelelő ehhez a motorhoz (1,6, 116LE).

Köszönettel, András

Kedves András!

Az olaj viszkozitási osztálya továbbra is fontos szempont az olajválasztásban. Az említett válaszomban úgy fogalmaztam, hogy nem ez az olajválasztás alfája és omegája, ugyanis a legtöbb esetben a gyári előírások alapján kell olajat választani.

A gyári előírásoknak megfelelő olaj végül viszkozitásilag is megfelelő lesz, mert ha nem az lenne, akkor nem felelne meg a gyári előírásoknak. Ha ugyanakkor több, különböző viszkozitási osztályú olaj is megfelel a gyári előírásoknak, akkor ott van értelme köztük különbséget tenni viszkozitás alapján, ugyanis minél alacsonyabb a téli viszkozitási osztály, annál jobb a hidegindításkori kopásvédelem.

Az Ön által leírt esetben például ez az előnye az 5W40-es olajnak a 10W40-hez képest. A leírt olajfogyasztás egyébként valószínűleg mérsékelhető lenne, ha pontosan kiderítenék az okát, és orvosolnák a problémát. Mert annak az olaj nem okozója, hanem elszenvedője.

Üdv, Olajdoki

2017. február 22., 10:42 Módosítva: 2017.02.24 15:32

Kedves Olajdoki!

Az autó egy 5 sebességes manuális váltóval szerelt példány. Összegezve:

  • Manuális váltó: SAE75W-90API GL-4
  • Osztómű: ATF (automataváltó-olaj) E-H
  • Difi: SAE 90-es, GL-5-ös

A hátsó difibe nem LS-s olaj való?? Ez meglepett. Várom mielőbbi válaszát.

Üdv: Simon Péter

Kedves Péter!

ATF-ből nem akármilyen, hanem Ford Mercon teljesítményszintű. Engem is meglepett, hogy nem LS olajat írnak. Ettől függetlenül tehet bele LS olajat, mert azok felülről kompatibilisek az ugyanolyan teljesítményszintű, nem LS olajokkal.

Üdv, Olajdoki

Kedves Olajdoki!

Amatőr voltam. Elnézést a tréningeztetésért, de a feltöltési mennyiségeket még meg tudná adni.

Köszönettel: Simon Péter

Kedves Péter!

Manuális váltó: 3,55 liter.

Első differenciál: 1,8 - 2 liter.

Osztómű: 1,85 liter.

A hátsó differenciálnál 3 adat van: 1,3 - 1,5 liter, Limited slip axle: 2,25 - 2,45 liter, WL-3: 2,35 - 2,55 liter

Üdv, Olajdoki

2017. február 18., 18:04 Módosítva: 2017.02.24 17:47
103

Tisztelt Olajdoktor!

Észrevételem lenne egy az üzenet tárgyában jelzett kérdés, 2017.01.22. 09:26-os válaszára.

Az egyik észrevételem: Ha valaki szeretne olajat rátölteni a motorjában lévő olajra, akkor az az alapeset, hogy nem szabad keverni sem a különböző viszkozitásokat, sem a különböző márkákat! Az elhasznált motorolajra való friss olaj rátöltése esetén a friss olaj minden esetben leromlik a motorban lévő olajra! Tehát sohasem tudjuk ilyenmódon "feljavítani"! Persze van az a helyzet, hogy az olaj kevés a motorban és máshogy nem célszerű továbbmenni, csak ha rátöltünk. Ebben az esetben ha nincs más megoldás, persze töltsük rá a lehető legjobbat, ami kapható. Viszont amikor csak van lehetőségünk, azonnal cseréljünk olajat mindenestül!

A kérdező azt írta rendelt még 3 litert, hogy "kicsit kényeztesse a motort"! (ezt mondjuk nem egészen értem, hogyan is gondolta, mert a 3 liter kevés lesz) A rátöltögetés nem fogja helyettesíteni a tényleges olajcserét.

A másik észrevételem: A Ford több mint 100 éve folyamatosan a Castrollal fejleszti a motorjait. A gyári Ford olaj is Castrol olaj. Amit kevesen tudnak az az, hogy a Ford gyári előírásai fura módon csak a Castrol Magnatec család olajaira vonatkoznak, régiektől a legújabb motorokig az összes. (Az Castrol Edge olajcsalád elvileg nem ajánlott.) Szóval a gyári olajnál prémiumabbat nem tud beletölteni, max. Castrolt.

Tisztelettel, László

Kedves László!

Abban igaza van, hogy a friss olaj rátöltése nem fogja feljavítani a motorban levő olajat, hanem a keverék állapota körülbelül meg fog egyezni a motorban már benne levő olaj állapotával.

Az is igaz, hogy akármennyit is töltünk utána, nem hosszabbíthatjuk meg a csereperiódust arra hivatkozva, hogy az olaj egy része friss, ezért ráér cserélni. Ilyesmit nem is állítottam, és a kérdező sem kérdezett ilyesmit.

Az viszont továbbra sem igaz, hogy nem lenne szabad keverni az olajokat vagy a viszkozitásokat. Mindaddig míg mindkét olaj specifikációja és viszkozitása megfelel az adott autónak, addig egész nyugodtan keverhetők az olajok. A mai modern motorolajok semmi olyasmit nem tartalmaznak, ami ennek akadálya lenne. Minden ezzel ellentétes állítás vagy marketing célokat szolgál, vagy műszaki tudatlanságból fakad. Elképzelhető, hogy létezik valahol a világon olyan, nem átlag fogyasztóknak szánt, speciális olaj, amire ez nem igaz, de az ilyen nagyon kivételes eseteket eltekintve nincs ilyen probléma.

Üdv, Olajdoki

2017. február 16., 15:24 Módosítva: 2017.02.23 06:39

Kedves olajdoktor!

Van egy veterán autóm (Mercedes), egész jó állapotban, amit szeretnék, ha meg sokáig így maradna. Évente ugyan csak kivételes esetekben megy többet, mint 5000 km (a tavalyi ilyen volt 8000-el), mégis cserelem évente az olajat, mert az olajba víz jut, savasodik, stb, ami belső karosodást okozhat motorban. Mit javasol, mikor cseréljem inkább? Ősszel vagy tavasszal? (Télen nincs használva az autó)

Üdvözlettel: Péter.

Kedves Péter!

Inkább tavasszal javaslom cserélni, hogy akkor kerüljön bele a friss olaj, amikor az olajcsere után hosszabb ideig várható az autó használata. Ha ősszel cserélné, nem sokkal azelőtt, hogy télire leállítaná, annak kevesebb értelmét látom.

Üdv, Olajdoki

2017. február 8., 14:22 Módosítva: 2017.02.16 11:51
1

Üdv!

2006-os 1.8 valós 120 ezer km-es benzines Zafirát 10W40-es Lidl W5 félszintetikus olajjal hajtok (mert ez van itthon) -5 és + 25C hőmérsékleti határok közt. 10000-es olajcsere ciklussal okozhat-e gondot?

Köszönöm, Zsozsó

Kedves Zsozsó!

Ez az olaj nem felel meg a motor igényeinek, függetlenül attól, hogy milyen hőmérsékleten használja és milyen csereperiódussal. Rég elmúltak azok az idők, amikor az olajválasztás alfája és omegája az volt, hogy hány fok van kint. GM Dexos 2 teljesítményszintű olaj való ebbe a motorba, az pedig nincs 10W40-es változatban. Megfelelő választás például az Eneos Premium Hyper 5W40.

Üdv, Olajdoki

2017. február 5., 08:59 Módosítva: 2017.02.09 06:46
218

Tisztelt Olajdoktor!

2003-as (p12) 1.6-os benzines Primeránk nagyon jó műszaki állapotnak örvend, de így közelítve a 300e km-hez elég rendesen fogyasztja az olajat. Ez annyit jelent, hogy egy 400km-es autópályázás során közel egy litert rá kell tölteni. Füstölést érdekes módon nem tapasztaltam. Eddig 5w-40-es olajat kapott, de a kérdésem az lenne, hogy be lehetne-e próbálkozni egy 5w-50-essel? Válaszát előre is köszönöm.

Üdv.: Tamás

Kedves Tamás!

Ha ennyire fogyasztja a motor az olajat, ne 5W50-es olajjal próbálkozzon, hanem vigye szervizbe. Persze tölthető a motorba 5W50-es olaj, de nem várnék tőle csodát. Az autópályás olajfogyasztás némileg csökkenthető, ha a fordulatszámot alacsonyan tartja.

Üdv, Olajdoki

A hűtőfolyadékot lehet-e keverni?

2017. január 29., 11:47 Módosítva: 2017.02.15 17:34

Kedves Olajdoki!

Igaz, nem olajos kérdésben, hanem hűtőfolyadék kérdésben keresem, de Ön biztos tud nekem segíteni. A kérdésem az lenne, hogy G12 hűtőfolyadékot lehet-e keverni, utántölteni A.Z. Meisterteile KFS12-72 folyadékkal. (A kereskedelemben ez könnyebben beszerezhető folyadék). Segítségét köszönöm!

Üdvözlettel: Norbi

Kedves Norbi!

Tekintettel arra, hogy a megadott AZ fagyálló is egy G12 teljesítményszintű hűtőfolyadék, a válasz igen.

Üdv, Olajdoki

2017. január 25., 13:27 Módosítva: 2017.01.30 06:16
131

Üdvözlet!

Van egy Ford Scorpio, 1994-es, 2.9 V6 Cosworthom aminek eleinte, ha hirtelen odaléptem neki, égve maradt az olajnyomás jelző lámpám. Leállítottam a motort és utána már egy ideig nem volt baj. Most megint elkezdte, eleinte bizonyos fordulatoknál és most már nem is alszik el a lámpa. (a motorba Castrol magnatec olaj van, Prolong adalékkal). Az olajszint megfelelő, nem elszineződőtt. Mi lehet a baj és a kérdésem, érdemes-e megcsináltatni vagy az egész motor mehet a méhtelepre?

Előre is köszönöm a segítséget

Kedves Levélíró!

Soha nem ajánlottam a Prolong és a hozzá hasonló olajjavító adalékokat, mert szükség szerintem nincs rájuk, az olaj paramétereit pedig az olaj gyártója által ismeretlen módon változtatja meg. A keverék teljesítményéért pedig egyik cég sem fog felelősséget vállalni (sem az olaj gyártó sem az adalék gyártó), hanem a másikra fog mutogatni.

Az olajnyomás problémát okozhatja az, hogy az olaj + Prolong keverék nem megfelelő, lehet hogy az olajgomba hibás, vagy rossz esetben az olajszivattyú, stb. Szerintem érdemes egy olajcserével kezdeni (ne töltsön bele adalékot!), és ha az nem vezet eredményre akkor tovább kutatni az ok után.

Üdv, Olajdoki

2017. január 22., 09:26 Módosítva: 2017.01.25 17:50
142

Tisztelt Olajdoktor!

Van egy 2001-es 1.6i benzines Focus-om 133e km-rel, mindig 5w-30 olaj volt benne, vagy gyári Ford, vagy a márkaszerviz által időnként preferált Mobil1 olaj. Vásároltam benzinkúton utántöltés céljára 1 liter Shell Helix Ultra Professional AF 5w-30 olajat, a Shell honlapján lévő Lubematch szerint ez jó hozzá, és prémiumnak írják.

A célom a motorkopás minimalizálása. Ismerősöm szerint nehogy rátöltsek vele a gyári olajra, mert más a specifikációjuk, "ki fogja csapni" az adalékokat, rosszat teszek a motornak Hogy kárba ne vesszen az olaj, ill. kicsit kényeztessem a motort (az Autódoktor után szabadon remélhetőleg hálából mostanában nem romlik el), rendeltem hozzá utólag még 3 liter említett Shell olajat, gyári olajszűrőt, lesz az az egy soron kívüli olajcseréje, ártani biztos nem árt.

Kérdéseim:

1. Létezik, hogy ezt a Shell olajat csak literes kiszerelésben gyártják? Sehol nem találtam 5 literes flakont.

2. Tényleg gondot okozott volna, ha rátöltök a gyári olajra prémium Shell olajjal?

3. Az említett prémium olajhoz elég a gyári olajszűrő, vagy tudna javasolni (akár drágábban is) jobb szűrőképességűt?

Üdv.: Robi

Kedves Robi!

Az, hogy ez az olaj ne lenne rátölthető a gyárira, az nettó hülyeség. Egész nyugodtan össze lehet önteni, nem lesz baja tőle. Biztos, hogy nem csak literes kiszerelésben gyártják. 5 literes nem tudom, hogy van-e belőle, de pl. itt a képen egy 4 literes flakon látható.  Általánosan elfogadott tény, hogy a gyári olajszűrő a legjobb választás, ezért nincs okom mást javasolni.

Üdv, Olajdoki

2017. január 17., 10:48 Módosítva: 2017.01.22 10:10
129

Kedves Olajdoktor!

Mazda 3, 2004, 1.6 benzin, 175 000 km, eredeti Mazda motorolaj (Dexelia - 5W-30). A kérdésem az lenne, hogy az 1 liter/ 5000 km olajfogyasztás mennyire jel aggodalomra? Azt tudom hogy kb. 10 000 km alatt elfogyhat 1 liter, de ez sem törvényszerű. A kipufogóm vége mondjuk kormos, pedig szoktam pörgetni a motort.

Márciusban viszem műszaki vizsgára az autót, és nem tudom így az emissziós értékek megfelelnek-e majd a határértékeknek, valamint zavar is, hogy utána kell töltögetnem. Arra gyanakszom hogy kopottak az olajlehúzó gyűrűk, de nem szívesen bontatnám meg a motort. Valamivel sűrűbb olaj segíthet, mondjuk 5W-40?

Válaszát előre is köszönöm, üdvözlettel, Zoli.

Kedves Zoli!

Nincs akadálya egy 5W40-es olaj használatának, és lehet, hogy valóban alacsonyabb lenne az olajfogyasztás egy ilyen olajjal. De a 0,2 l / 1000 km sem magas, bőven bele kell férjen a környezetvédelmi határértékekbe.

Üdv, Olajdoki

2017. január 12., 10:55 Módosítva: 2017.01.22 09:27
1

T . Olajdoki!

2001-es, japán Corolla, 1,6 benzines, veselámpás autóról beszélünk, aminek én vagyok az első tulaja. 240 ezer km-t futott a kocsi, végig 5W-30-as olajat kapott. Normális jelenség, hogy 1-1,2 dl /1000 km olajfogyasztás?

Kedves Levélíró!

Más autóknál ennél komolyabb olajfogyasztással is számolni kellene ilyen korban, de egy Corollánál sem meglepő, ha 240 ezer km és 15 év után fellép egy ilyen, csekély mértékű olajfogyasztás. Főleg 5W30-as olaj használata mellett. Az utántöltésen kívól nem nincs más teendő, de ha nagyon zavarja, meg lehet próbálni egy 5W40-es olaj használatát, amivel lehet, hogy csökkenne az olajfogyasztás.

Üdv, Olajdoki

2017. január 8., 10:46 Módosítva: 2017.01.18 06:34
288

Üdv

Az autómba (Daihatsu Applause 1995. 1.6 16v 105le) 330 ezer km van. Eddig 10w40-es olaj volt benne használva az előző tulaj elmondása szerint. A motor nem eszi az olajat! Elég soknak tartom ezt a km-t, érdemes-e sűrűbb olajra váltani a motor további megóvása érdekében? Ha igen akkor milyen olajat javasol bele?

Kedves Érdeklődő!

Nem, egyáltalán nem látom indokoltnak a sűrűbb olajra való váltást. Még akkor sem javasolnám, ha fogyasztaná az olajat. Olajfogyasztás nélkül pedig pláne nincs semmilyen indoka. Csak rosszat tenne vele a motornak.

Üdv, Olajdoki

Olaj a hobbiautóba

2017. január 2., 14:46 Módosítva: 2017.01.08 10:55

Tisztelt Olajdoki,

Az alábbi két típus kapcsán kérném javaslatát, motorolaj tekintetében. Egyik autó sincs állandó használatban, évi 1000 km alatt futnak, vagy még annyit sem. Tulajdonképp állagmegóvási céllal cserélnék csak olajat bennük, de nem szeretnék sem rosszat beletenni, sem az ablakon kidobni az árát. Havonta 1x járatom őket melegedésig.

2004-es Subaru Impreza 2.5 WRX STI 50 e km

2000-es Honda Integra TYPE-R 1.8 100 e km

Esetleg még annyi, hogy én pl. néztem: ENEOS Premium Hyper 5W-30 vagy ha szükséges: ENEOS SUSTINA 5W-30.

 A MOTUL 300V Racing-et kidobásnak gondolom jelen esetben. A Hondába lehet, hogy Castrol is jó lenne. Az 1 évet mindenképp be kell tartanom?

Köszönöm előre is! Üdvözlettel: Tamás

Kedves Tamás!

Az Ön által említett olajok is megfelelőek, de a leírt felhasználási mód mellett egy félszintetikus, 10W40-es olaj is jó választás. Az évenkénti olajcserét azért érdemes betartani.

Üdv, Olajdoki

Mit ajánl a DPF-es Passatba?

2016. december 26., 10:24 Módosítva: 2017.01.02 17:55

Tisztelt Olajdoktor!

Olajat szeretnék cserélni 2005-ös, részecskeszűrős, BMP motorkódú VW Passat 2.0 PD TDI autómban. Én kétféle olajat néztem idáig, de nem tudom melyik megfelelőbb az autó számára:

1. Mobil 1 ESP Formula 5w30, jelenleg ez van benne és a leírás szerint kíméli a részecskeszűrőt, katalizátort.

2. Castrol Edge Titanium FST 5w30, ami állítólag erősebb olajfilmet biztosít a nagy nyomásokkal dolgozó dízelmotorban.

Számomra egyaránt fontos lenne a részecskeszűrő tisztán tartása és a túlzott motorkopás elkerülése, ezért szeretném az Ön véleményét kérni. Ha tud ajánlani a felsoroltaknál jobb terméket, akkor kérem, hogy a válaszban írja meg.

Köszönöm. Csaba

Kedves Csaba!

Mivel mindkét olaj rendelkezik VW 504.00/507.00 jóváhagyással, ezért mindkettő kiválóan védi a motort, illetve tisztán tartja a részecskeszűrőt. Jó választás mind a kettő.

Üdv, Olajdoki

Kopott motorba sürü olaj

2016. december 19., 15:24 Módosítva: 2016.12.28 15:57

Üdv Olajdoki!

A kérdésem tárgya egy 98-as 1.3 8v Suzuki Swift lenne, ami nagyon eszi az olajat. 256 000 km van benne (1-1,5L/1000km) hosszas motorfék után, és hidegindításkor füstöl kéken a legjobban, jó erőben van, így szelepszárszimmeringre gyanakszok. Kérdésem az lenne, hogy amíg nem kerül orvoslásra a probléma, addig a 20w50 Botond olaj használata javítana valamit a helyzeten? 15w40-et próbáltam, nem volt vele sokkal jobb.

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

20W50-es olaj olaj -10 fok C felett használható ehhez a motorhoz. Elképzelhető, hogy valamivel kevesebb lesz az olajfogyasztás tőle, de nincs rá garancia.

Üdv, Olajdoki

2016. december 14., 10:20 Módosítva: 2016.12.20 00:48
18

Tisztelt Olajdoktor!

Nemrég vettem egy Ford Pumát, 1,4-es szívómotorjában már több mint 240 000 km van és már nagyon eszi az olajat és erősen füstöl is. Tavasszal lesz esedékes egy motorgenerál, de addig tanácstalan vagyok milyen olajat kellene használnom, hogy hidegben induljon és a lehető legkevesebb olajat egyen.

A gyári olaj 5W-30-as, a kézikönyv még 10W-40-est is írja, de azt is nagyon hamar elfogyasztja. Milyen viszkozitású olajat érdemes ilyen esetben használni? Melyik márkák közül érdemes választani?

Kedves Levélíró!

A motorgenerálig, szigorúan átmeneti megoldásként, esetleg próbáljon ki egy tömítő adalékot, mint például a Valvoline Engine Stop Leak.

Üdv, Olajdoki

Kopott motorba sűrű olaj

2016. december 8., 15:24 Módosítva: 2016.12.15 06:46

, mi kell

Üdv Olajdoki!

A kérdésem tárgya egy 98-as 1.3 8v Suzuki Swift lenne, ami nagyon eszi az olajat. 256 000 km van benne (1-1,5L/1000 km). Hosszas motorfék után és hidegindításkor füstöl kéken a legjobban, jó erőben van, így szelepszárszimmeringre gyanakszok.

Kérdésem az lenne, hogy amíg nem kerül orvoslásra a probléma, addig a 20w50 Botond olaj használata javítana valamit a helyzeten? 15w40-et próbáltam, nem volt vele sokkal jobb.

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

20W50-es olaj olaj -10 fok C felett használható ehhez a motorhoz. Elképzelhető, hogy valamivel kevesebb lesz az olajfogyasztás tőle, de nincs rá garancia.

Üdv, Olajdoki

2016. december 6., 17:35 Módosítva: 2016.12.10 16:34
175

Tisztelt Olajdoki!

Ford Mondeo 2001-es évjárat, 1.8 benzin (CHBA) autómba 5W30-as olajat ír elő a gyár. Mivel használtan vettem, fogalmam sincs milyen olaj volt benne. Szervizben 10w40-est tettek bele, ami egy 15 éves autónál indokolt is lenne. Mivel megnövekedett a motor hangja (szelephang) ezért gyanakodtam rá, hogy mégiscsak jobb lenne a gyári 5w30. Ez egy éve van benne, de továbbra is hangosan ketyegő szelephangja van a motornak. Kérdésem: ezek után melyik az ajánlott olaj? Kopott 15 éves motornak jobbat tennék-e, ha a gyáritól eltérő sűrűbb 10w40-et használnám?

Üdvözlettel: Gyula

Kedves Gyula!

Ez nagyban függ attól, hogy az eddigi “élete” során általában milyen olaj volt benne. Ha csak most került bele 10W40-es, akkor valószínűleg még nem kopott hozzá annyira a vastagabb olajhoz, hogy gond lenne az előírt olaj használatával.

Ha viszont az előző tulajdonosa is általában 10W40-est töltött bele, akkor lehet, hogy tényleg van annyira kopott már, hogy a 10W40-es a továbbiakban is jobb választás legyen. A szomorú ebben az, hogy sokszor ha kell ha nem, leváltják az előírt olajat egy vastagabbra, csak azért mert már régi az autó és pont ezzel indítják be igazán a kopási folyamatot. Nekem egy 2006-os Ford Mondeom van, több mint 240 ezer kilométerrel, 5W30-as szintetikus olajjal, és nincs mérhető olajfogyasztás.

Üdv, Olajdoki