A hűtőfolyadékot lehet-e keverni?

2017. január 29., 11:47 Módosítva: 2017.02.15 17:34

Kedves Olajdoki!

Igaz, nem olajos kérdésben, hanem hűtőfolyadék kérdésben keresem, de Ön biztos tud nekem segíteni. A kérdésem az lenne, hogy G12 hűtőfolyadékot lehet-e keverni, utántölteni A.Z. Meisterteile KFS12-72 folyadékkal. (A kereskedelemben ez könnyebben beszerezhető folyadék). Segítségét köszönöm!

Üdvözlettel: Norbi

Kedves Norbi!

Tekintettel arra, hogy a megadott AZ fagyálló is egy G12 teljesítményszintű hűtőfolyadék, a válasz igen.

Üdv, Olajdoki

2017. január 25., 13:27 Módosítva: 2017.01.30 06:16
131

Üdvözlet!

Van egy Ford Scorpio, 1994-es, 2.9 V6 Cosworthom aminek eleinte, ha hirtelen odaléptem neki, égve maradt az olajnyomás jelző lámpám. Leállítottam a motort és utána már egy ideig nem volt baj. Most megint elkezdte, eleinte bizonyos fordulatoknál és most már nem is alszik el a lámpa. (a motorba Castrol magnatec olaj van, Prolong adalékkal). Az olajszint megfelelő, nem elszineződőtt. Mi lehet a baj és a kérdésem, érdemes-e megcsináltatni vagy az egész motor mehet a méhtelepre?

Előre is köszönöm a segítséget

Kedves Levélíró!

Soha nem ajánlottam a Prolong és a hozzá hasonló olajjavító adalékokat, mert szükség szerintem nincs rájuk, az olaj paramétereit pedig az olaj gyártója által ismeretlen módon változtatja meg. A keverék teljesítményéért pedig egyik cég sem fog felelősséget vállalni (sem az olaj gyártó sem az adalék gyártó), hanem a másikra fog mutogatni.

Az olajnyomás problémát okozhatja az, hogy az olaj + Prolong keverék nem megfelelő, lehet hogy az olajgomba hibás, vagy rossz esetben az olajszivattyú, stb. Szerintem érdemes egy olajcserével kezdeni (ne töltsön bele adalékot!), és ha az nem vezet eredményre akkor tovább kutatni az ok után.

Üdv, Olajdoki

2017. január 22., 09:26 Módosítva: 2017.01.25 17:50
142

Tisztelt Olajdoktor!

Van egy 2001-es 1.6i benzines Focus-om 133e km-rel, mindig 5w-30 olaj volt benne, vagy gyári Ford, vagy a márkaszerviz által időnként preferált Mobil1 olaj. Vásároltam benzinkúton utántöltés céljára 1 liter Shell Helix Ultra Professional AF 5w-30 olajat, a Shell honlapján lévő Lubematch szerint ez jó hozzá, és prémiumnak írják.

A célom a motorkopás minimalizálása. Ismerősöm szerint nehogy rátöltsek vele a gyári olajra, mert más a specifikációjuk, "ki fogja csapni" az adalékokat, rosszat teszek a motornak Hogy kárba ne vesszen az olaj, ill. kicsit kényeztessem a motort (az Autódoktor után szabadon remélhetőleg hálából mostanában nem romlik el), rendeltem hozzá utólag még 3 liter említett Shell olajat, gyári olajszűrőt, lesz az az egy soron kívüli olajcseréje, ártani biztos nem árt.

Kérdéseim:

1. Létezik, hogy ezt a Shell olajat csak literes kiszerelésben gyártják? Sehol nem találtam 5 literes flakont.

2. Tényleg gondot okozott volna, ha rátöltök a gyári olajra prémium Shell olajjal?

3. Az említett prémium olajhoz elég a gyári olajszűrő, vagy tudna javasolni (akár drágábban is) jobb szűrőképességűt?

Üdv.: Robi

Kedves Robi!

Az, hogy ez az olaj ne lenne rátölthető a gyárira, az nettó hülyeség. Egész nyugodtan össze lehet önteni, nem lesz baja tőle. Biztos, hogy nem csak literes kiszerelésben gyártják. 5 literes nem tudom, hogy van-e belőle, de pl. itt a képen egy 4 literes flakon látható.  Általánosan elfogadott tény, hogy a gyári olajszűrő a legjobb választás, ezért nincs okom mást javasolni.

Üdv, Olajdoki

2017. január 17., 10:48 Módosítva: 2017.01.22 10:10
129

Kedves Olajdoktor!

Mazda 3, 2004, 1.6 benzin, 175 000 km, eredeti Mazda motorolaj (Dexelia - 5W-30). A kérdésem az lenne, hogy az 1 liter/ 5000 km olajfogyasztás mennyire jel aggodalomra? Azt tudom hogy kb. 10 000 km alatt elfogyhat 1 liter, de ez sem törvényszerű. A kipufogóm vége mondjuk kormos, pedig szoktam pörgetni a motort.

Márciusban viszem műszaki vizsgára az autót, és nem tudom így az emissziós értékek megfelelnek-e majd a határértékeknek, valamint zavar is, hogy utána kell töltögetnem. Arra gyanakszom hogy kopottak az olajlehúzó gyűrűk, de nem szívesen bontatnám meg a motort. Valamivel sűrűbb olaj segíthet, mondjuk 5W-40?

Válaszát előre is köszönöm, üdvözlettel, Zoli.

Kedves Zoli!

Nincs akadálya egy 5W40-es olaj használatának, és lehet, hogy valóban alacsonyabb lenne az olajfogyasztás egy ilyen olajjal. De a 0,2 l / 1000 km sem magas, bőven bele kell férjen a környezetvédelmi határértékekbe.

Üdv, Olajdoki

2017. január 12., 10:55 Módosítva: 2017.01.22 09:27
1

T . Olajdoki!

2001-es, japán Corolla, 1,6 benzines, veselámpás autóról beszélünk, aminek én vagyok az első tulaja. 240 ezer km-t futott a kocsi, végig 5W-30-as olajat kapott. Normális jelenség, hogy 1-1,2 dl /1000 km olajfogyasztás?

Kedves Levélíró!

Más autóknál ennél komolyabb olajfogyasztással is számolni kellene ilyen korban, de egy Corollánál sem meglepő, ha 240 ezer km és 15 év után fellép egy ilyen, csekély mértékű olajfogyasztás. Főleg 5W30-as olaj használata mellett. Az utántöltésen kívól nem nincs más teendő, de ha nagyon zavarja, meg lehet próbálni egy 5W40-es olaj használatát, amivel lehet, hogy csökkenne az olajfogyasztás.

Üdv, Olajdoki

2017. január 8., 10:46 Módosítva: 2017.01.18 06:34
288

Üdv

Az autómba (Daihatsu Applause 1995. 1.6 16v 105le) 330 ezer km van. Eddig 10w40-es olaj volt benne használva az előző tulaj elmondása szerint. A motor nem eszi az olajat! Elég soknak tartom ezt a km-t, érdemes-e sűrűbb olajra váltani a motor további megóvása érdekében? Ha igen akkor milyen olajat javasol bele?

Kedves Érdeklődő!

Nem, egyáltalán nem látom indokoltnak a sűrűbb olajra való váltást. Még akkor sem javasolnám, ha fogyasztaná az olajat. Olajfogyasztás nélkül pedig pláne nincs semmilyen indoka. Csak rosszat tenne vele a motornak.

Üdv, Olajdoki

Olaj a hobbiautóba

2017. január 2., 14:46 Módosítva: 2017.01.08 10:55

Tisztelt Olajdoki,

Az alábbi két típus kapcsán kérném javaslatát, motorolaj tekintetében. Egyik autó sincs állandó használatban, évi 1000 km alatt futnak, vagy még annyit sem. Tulajdonképp állagmegóvási céllal cserélnék csak olajat bennük, de nem szeretnék sem rosszat beletenni, sem az ablakon kidobni az árát. Havonta 1x járatom őket melegedésig.

2004-es Subaru Impreza 2.5 WRX STI 50 e km

2000-es Honda Integra TYPE-R 1.8 100 e km

Esetleg még annyi, hogy én pl. néztem: ENEOS Premium Hyper 5W-30 vagy ha szükséges: ENEOS SUSTINA 5W-30.

 A MOTUL 300V Racing-et kidobásnak gondolom jelen esetben. A Hondába lehet, hogy Castrol is jó lenne. Az 1 évet mindenképp be kell tartanom?

Köszönöm előre is! Üdvözlettel: Tamás

Kedves Tamás!

Az Ön által említett olajok is megfelelőek, de a leírt felhasználási mód mellett egy félszintetikus, 10W40-es olaj is jó választás. Az évenkénti olajcserét azért érdemes betartani.

Üdv, Olajdoki

Mit ajánl a DPF-es Passatba?

2016. december 26., 10:24 Módosítva: 2017.01.02 17:55

Tisztelt Olajdoktor!

Olajat szeretnék cserélni 2005-ös, részecskeszűrős, BMP motorkódú VW Passat 2.0 PD TDI autómban. Én kétféle olajat néztem idáig, de nem tudom melyik megfelelőbb az autó számára:

1. Mobil 1 ESP Formula 5w30, jelenleg ez van benne és a leírás szerint kíméli a részecskeszűrőt, katalizátort.

2. Castrol Edge Titanium FST 5w30, ami állítólag erősebb olajfilmet biztosít a nagy nyomásokkal dolgozó dízelmotorban.

Számomra egyaránt fontos lenne a részecskeszűrő tisztán tartása és a túlzott motorkopás elkerülése, ezért szeretném az Ön véleményét kérni. Ha tud ajánlani a felsoroltaknál jobb terméket, akkor kérem, hogy a válaszban írja meg.

Köszönöm. Csaba

Kedves Csaba!

Mivel mindkét olaj rendelkezik VW 504.00/507.00 jóváhagyással, ezért mindkettő kiválóan védi a motort, illetve tisztán tartja a részecskeszűrőt. Jó választás mind a kettő.

Üdv, Olajdoki

Kopott motorba sürü olaj

2016. december 19., 15:24 Módosítva: 2016.12.28 15:57

Üdv Olajdoki!

A kérdésem tárgya egy 98-as 1.3 8v Suzuki Swift lenne, ami nagyon eszi az olajat. 256 000 km van benne (1-1,5L/1000km) hosszas motorfék után, és hidegindításkor füstöl kéken a legjobban, jó erőben van, így szelepszárszimmeringre gyanakszok. Kérdésem az lenne, hogy amíg nem kerül orvoslásra a probléma, addig a 20w50 Botond olaj használata javítana valamit a helyzeten? 15w40-et próbáltam, nem volt vele sokkal jobb.

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

20W50-es olaj olaj -10 fok C felett használható ehhez a motorhoz. Elképzelhető, hogy valamivel kevesebb lesz az olajfogyasztás tőle, de nincs rá garancia.

Üdv, Olajdoki

2016. december 14., 10:20 Módosítva: 2016.12.20 00:48
18

Tisztelt Olajdoktor!

Nemrég vettem egy Ford Pumát, 1,4-es szívómotorjában már több mint 240 000 km van és már nagyon eszi az olajat és erősen füstöl is. Tavasszal lesz esedékes egy motorgenerál, de addig tanácstalan vagyok milyen olajat kellene használnom, hogy hidegben induljon és a lehető legkevesebb olajat egyen.

A gyári olaj 5W-30-as, a kézikönyv még 10W-40-est is írja, de azt is nagyon hamar elfogyasztja. Milyen viszkozitású olajat érdemes ilyen esetben használni? Melyik márkák közül érdemes választani?

Kedves Levélíró!

A motorgenerálig, szigorúan átmeneti megoldásként, esetleg próbáljon ki egy tömítő adalékot, mint például a Valvoline Engine Stop Leak.

Üdv, Olajdoki

Kopott motorba sűrű olaj

2016. december 8., 15:24 Módosítva: 2016.12.15 06:46

, mi kell

Üdv Olajdoki!

A kérdésem tárgya egy 98-as 1.3 8v Suzuki Swift lenne, ami nagyon eszi az olajat. 256 000 km van benne (1-1,5L/1000 km). Hosszas motorfék után és hidegindításkor füstöl kéken a legjobban, jó erőben van, így szelepszárszimmeringre gyanakszok.

Kérdésem az lenne, hogy amíg nem kerül orvoslásra a probléma, addig a 20w50 Botond olaj használata javítana valamit a helyzeten? 15w40-et próbáltam, nem volt vele sokkal jobb.

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

20W50-es olaj olaj -10 fok C felett használható ehhez a motorhoz. Elképzelhető, hogy valamivel kevesebb lesz az olajfogyasztás tőle, de nincs rá garancia.

Üdv, Olajdoki

2016. december 6., 17:35 Módosítva: 2016.12.10 16:34
175

Tisztelt Olajdoki!

Ford Mondeo 2001-es évjárat, 1.8 benzin (CHBA) autómba 5W30-as olajat ír elő a gyár. Mivel használtan vettem, fogalmam sincs milyen olaj volt benne. Szervizben 10w40-est tettek bele, ami egy 15 éves autónál indokolt is lenne. Mivel megnövekedett a motor hangja (szelephang) ezért gyanakodtam rá, hogy mégiscsak jobb lenne a gyári 5w30. Ez egy éve van benne, de továbbra is hangosan ketyegő szelephangja van a motornak. Kérdésem: ezek után melyik az ajánlott olaj? Kopott 15 éves motornak jobbat tennék-e, ha a gyáritól eltérő sűrűbb 10w40-et használnám?

Üdvözlettel: Gyula

Kedves Gyula!

Ez nagyban függ attól, hogy az eddigi “élete” során általában milyen olaj volt benne. Ha csak most került bele 10W40-es, akkor valószínűleg még nem kopott hozzá annyira a vastagabb olajhoz, hogy gond lenne az előírt olaj használatával.

Ha viszont az előző tulajdonosa is általában 10W40-est töltött bele, akkor lehet, hogy tényleg van annyira kopott már, hogy a 10W40-es a továbbiakban is jobb választás legyen. A szomorú ebben az, hogy sokszor ha kell ha nem, leváltják az előírt olajat egy vastagabbra, csak azért mert már régi az autó és pont ezzel indítják be igazán a kopási folyamatot. Nekem egy 2006-os Ford Mondeom van, több mint 240 ezer kilométerrel, 5W30-as szintetikus olajjal, és nincs mérhető olajfogyasztás.

Üdv, Olajdoki

2016. december 2., 12:54 Módosítva: 2016.12.06 17:50

Tisztelt Olajdoktor!

Adott egy 340 ezer km-t futott 2001-es, 1,6-os Zafira. Lassan annyi 10W-40-es olajat eszik, mint egy kétütemű. 1l/1000 km! Az egyik alkatrész-kereskedésben kaptam egy Wynn márkájú adalékszert, ami az olajhoz keverve állítólag sokat javít az olajfogyasztáson. Érdemes használni vagy inkább nem? A másik opció, a motorgenerál, már nem biztos, hogy megérné.

Tisztelettel: Gunderlach Ferenc

Kedves Ferenc!

Elképzelhető, hogy valamennyit segít, de csodára ne számítson. Vesztenivalója nincs, ha a másik lehetőség a motorgenerál...

Üdv, Olajdoki

2016. november 29., 12:56 Módosítva: 2016.12.03 07:09
78

Szia,

adott egy Mercedes Benz A160 1,6-os, benzines autó. 3-4 mm-rel több az olaj a nívópálcán. Az még maradhat, vagy nagyon de nagyon gyorsan szívjak le egy kis olajat?

Üdv, Bence

Kedves Bence!

3-4 milliméterrel maximum fölötti szint még belefér.

Üdv, Olajdoki

2016. november 25., 14:15 Módosítva: 2016.12.03 07:09
319

Tisztelt Olajdoki!

Új Suzuki Swift 1,2 benzines autó első (kiegészítő?) olajcseréjével kapcsolatban érdeklődnék. A márkaszervizben azt mondták, hogy 1000 km-nél olajat kell cserélni. A szervizfüzetben 15 000 km olajcsere periódus van meghatározva. Ön szerint szükség van-e első kiegészítő olajcserére, illetve ezt milyen kilométeróra-állásnál javasolja?

Üdvözlettel:László

Kedves László!

Nem szükséges. Az első csereperiódus is 15 ezer kilométer vagy 12 hónap után kell történjen, akárcsak a továbbiak. A mai modern motorolajok simán megbirkóznak az új motorok által termelt valamivel több fémkopadékkal, így nincs szükség a soron kívüli olajcserére.

Üdv, Olajdoki

2016. november 23., 12:39 Módosítva: 2016.11.27 07:18

Tisztelt Olajdoktor!

A következő a problémám, amiben segítséget szeretnék kapni. Adott egy Chrysler 300m, 42LE típusú automata váltóval. Az előéletét nem ismerem az autónak, ezért a váltó olajainak cseréjéről döntöttem. A váltó szervizdokumentumának átnézése után az automataváltó részéhez LIQUI MOLY TopTec ATF 1200-ra esett a választásom, viszont a differenciálműhöz (külön olaja van) való olajnál elbizonytalanodtam.

Mopar Fuel Saving 75W-90 hypoid hajtóműolajat ír a szervizkönyv és kihangsúlyozza, hogy nem használható szintetikus olaj. Hosszú fórumnézegetés és keresés után CASTROL 75W-90 Syntrax Uni Plus mellett döntöttem, mivel az teljesítette a J2360 szabványt, amit tudott a MOPAR (75W-90-ben nem találtam ásványi olajat). Viszont cserekor láttam a betöltő csavarnál a firmatáblát, miszerint 80W-90-es hypoid olaj kell bele. Feltöltöttem a Castrollal, mivel nem volt más és az aknát csak "kölcsönbe" kaptam. A kérdésem az, hogy maradhat-e a Castrol vagy cserélni kell. Amennyiben csere szükséges, úgy a MOTUL Gearbox 80W-90, esetleg TOTAL TRANSMISSION AXLE 7 80W90 megfelelő-e?

Segítségét köszönöm! AJ

Kedves AJ!

Az én adataim szerint is 75W90-es, API GL-5 minőségű olaj való bele, úgyhogy a Castrol olaja szerintem jó választás volt.

Üdv, Olajdoki

Élettartam váltóolaj - cseréljem vagy ne?

2016. november 18., 11:40 Módosítva: 2016.11.21 06:19

Üdvözletem Olajdoktor!

A gyári írás szerint az Astra G manuális váltója élettartam olajjal van feltöltve, nem kell cserélni. Optimista olvasatban az olaj bírni fogja, előbb adja meg magát a váltó. Pesszimista olvasatban a váltó sem fogja bírni, ha az olaj már megadja magát.

Persze a gyárnak igaza lesz, az olaj a váltó élete végéig kibírta, de nekem nem mindegy, hogy mikor és melyik megy tönkre előbb. Gyanút kelt, hogy nem adják meg, mennyi is az a tervezett élettartam. Mennyi lehet a tervezett "élettartam"? Hány év vagy km után javasolt váltó olajat cserélni?

Köszönöm: András

Kedves András!

Sajnos ezt én sem tudom Önnek megmondani, hogy mikor és melyik fog előbb tönkremenni, mert az ezzel kapcsolatos tapasztalatok széles skálán változnak. Egyetlen alkatrész sem örök életű az autóban, mégis csak egy kis részükre ír elő a gyártó előre ütemezett cserét.

A többivel kapcsolatban az az álláspont, hogy majd cserélik, amikor elromlik. A váltóolajok és a váltók fejlődése lehetővé tette, hogy ma már ez is ez utóbbi kategóriába tartozzon. Szerintem nem érdemes jobban aggódnia érte, mint az autó bármelyik másik, szintén nem rendszeresen cserélendő alkatrészéért.

Üdv, Olajdoki

2016. november 16., 10:37 Módosítva: 2016.11.16 17:57

Tisztelt Olajdoktor!

A szituáció a következő, eljött szeretett 1996 1.4i Honda Civicemben a váltóolaj csere ideje, a gyári gépkönyve 10W-40 API SF SG osztályú olajat ír, hogy csak azt használjam. Érdeklődnék, hogy váltóolajból mely viszkozitási osztályt (75W-90) illetve GL-4 vagy GL-5 ös olajat rakjak-e bele illetve rakhatok e bele 10W-40 est is vagy azt felejtsem el?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

Hagyományos, 75W90-es és hasonló hajtóműolajok nem jöhetnek szóba ennél a típusnál. A legjobb választás egy MTF 94 minőségű hajtóműolaj, mint például a Texaco MTF 94.

Üdv, Olajdoki

2016. november 10., 09:39 Módosítva: 2016.11.18 17:57
50

Tisztelt Olajdoki!

Tanácsát kérném, hogy melyek azok az motorolajok, amik használhatók a 2005-ös évjáratú 1,6-os benzines Mitsubishi Space Starhoz. Idős úrtól vettem, még nincs benne 90 ezer kilométer. Jelenleg Mobil olajat használok, de picit "csipegeti" kb. egy litert tízezrenként, ami szerintem nem tragédia, de hátha valamit lehet rajta finomítani. Bár a szerelőm azt mondta, ez ennél a Mitsu motornál természetes. Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel Tibor

Kedves Tibor!

Ennek az autónak a motorja gyakorlatilag “mindenevő”: szinte nem találni olyan négyütemű személyautóba való olajat, ami ne lenne rajta a gyárilag elfogadott minőségű olajok listáján.

Jó ár/érték arányú megoldásként egy félszintetikus, 10W40-es viszkozitási osztályú olajat javaslok, mint például az Eneos Premium 10W40 vagy a Total Quartz 7000 10W40. Az említett olajfogyasztással valóban nem kell foglalkozni - az utántöltést kivéve.

Üdv, Olajdoki

10W40 helyett10W50?

2016. november 6., 10:04 Módosítva: 2016.11.18 06:22

Tisztelt Olajdoktor!

Vettem egy nagy teljesítményű új motorkerékpárt (210 Le). A gyári motor olaj SAE 10W40, ezt lecserélhetem 10W50-re? A nagy fordulat meg a magasabb hőmérséklet végett (sportos használat). Egyéb specifikációknak megfelelő azt néztem... az olaj amit szeretnék Castrol POWER 1 Racing 4T 10W-50.

Köszönöm előre a válaszát! Üdv, Zoltán

Kedves Zoltán!

A pontos motor típus ismeretének hiányában csak annyit mondhatok, hogy a 10W50-es olaj akkor használható, ha a kézikönyv is megengedi a 10W40-esen kívül a 10W50-es olaj használatát.

Valamint, ha van további előírás, pl. JASO MA vagy hasonló, akkor a 10W50-es olaj is meg kell annak is feleljen. A SAE miatt ne aggódjon: minden a kereskedelemben széles körben kapható motorolaj a SAE szerinti viszkozitási osztályokba van besorolva, akkor is, ha ezt külön nem jelölik.

Üdv, Olajdoki

2016. november 1., 15:44 Módosítva: 2016.11.07 06:20
1

Kedves Olajdoktor!

Szeretném kérni véleményét, hogy Renault Megane (2003, 1.4 16V K4J), mintegy 30 000 km-el ezelőtt felújított motorba milyen olajat javasol? Jellemzően 80%-ban hosszabb, városon kívüli utakon történő használat és kb. 15 ezer kilométerenkénti olajcsere mellett? Illetve javasolja-e A1 vagy A5 szabványú olaj használatát üzemanyag megtakarítási célzattal?

Eddigi tapasztalatom 5W40 és 10W40 Castrol Magnatec A3 olajról van: a 10W40 esetében mintegy 2 dl/100 km volt a fogyasztás növekedés, viszont az időnként indításkor jelentkező egyenetlen járás és az elnyújtott emelkedőkön történő nagyon enyhe rángatás sokkal ritkábban jelentkezett (bár meggyőzhető vagyok arról is, hogy ez utóbbi két dolog nem az olajon múlik...).

Segítségét előre is köszönöm, Csaba

Kedves Csaba!

Jó ötletnek tartom egy ACEA A5/B5 minőségű, 5W30-as olaj használatát. Bár az olajfogyasztás kicsivel nagyobb lehet, mint amit a 10W40-es olajjal tapasztalt, de ennél többet takaríthat meg az üzemanyag oldalon (kb. 1-2%-ot). Javaslom például az ENEOS Premium Hyper Multi 5W30-t.

Üdv, Olajdoki

2016. október 26., 14:43 Módosítva: 2016.11.02 17:59
21

Tisztelt Olajdoki!

Egy 2008-as 1,6 CRDI részecskeszűrő nélküli Hyundai ,i30-am van. Évek óta Total Quartz Ineo HKS D 5W30-as olajat használok bele, mert ennek van Hyundai ajánlása. Más márkatársakkal beszélgetve merült fel a probléma hogy ezt az olajat lehet-e használni ebbe a motorba, mert a gyári előírás ACEA B4, viszont ennek a Total olajnak ACEA C2-es minősítése van. Okozhat ez bármi problémát? Vagy álljak át más olajra? Ha igen, akkor milyen olajat ajánlana?

Köszönöm! Miki

Kedves Miki!

A kérdéses olaj valóban nem rendelkezik ACEA B4 megfelelőséggel, de a termékismertetője kifejezetten kitér arra, hogy megfelelő részecskeszűrős vagy anélküli Kia és Hyundai dízelmotorokhoz. Mivel az öné egy elég korszerű modell, ezért nem kell attól tartania, hogy ez az olaj ne lenne megfelelő. Nem szükséges váltania.

Üdv, Olajdoki

Váltóolaj a Golfba

2016. október 23., 08:29 Módosítva: 2016.10.27 06:18

Szia Doki!

Akárhány fórumot olvasok, mindenhol mást írnak, most sikerült leszűkítenem a kört 2 olajra. Castrol 75w90 -est írják sok helyen, (német fórumok) de akadnak páran akik a gyári OEM olajat mondják, ahogy a Porsche Hungária is ezt javasolja. A G 060 726 cikkszámú, ami a szám alapján egyfokozatú 75W de ez az olaj nyáron nem túl vékony? Elegendő kenést is ad a diffinek? Melyiket rakjam bele?

Köszi előre is! Tomi

Kedves Tomi!

A hajtóműolajoknál nincs külön téli vagy nyári olaj, és a viszkozitás kérdése sem úgy merül fel, mint a motorolajoknál, mert egy hajtóműben nincs olyan hőmérséklet ingadozás, mint egy motorban. Ha 75W-s olaj van előírva, akkor az télen és nyáron is megfelelő. A gyári olaj tehát a megfelelő választás vagy egy ugyanilyen szabványnak és viszkozitásnak megfelelő utángyártott olaj, mint például a Fuchs Titan Sintofluid FE 75W.

Üdv, Olajdoki

2016. október 19., 10:28 Módosítva: 2016.10.23 08:28
176

Nemrég vettem nagyon olcsón egy Fiat Brava 1,9 TD 100s típusú autót. Olajat akarok benne cserélni, a Shell HX7 10W-40-et ajánlották, meg csere előtt egy tisztító adalékot. Az autóval nem törődtek, a levegőszűrője is fekete, mintha kormot szívott volna. A fogyasztáson is meglátszik: kb. 7-8 liter+sok korom, városi kocsi volt, nyugdíjas tempóval járva. Gondolom az olaj is hasonló állapotú lehet.

Elültették a bogarat a fülembe, hogy a Shell olaj miatt eldugul az olajrendszer, túl sok mindent leold állítólag. Ha az említett olaj nem lenne megfelelő, akkor mivel helyettesíthetem a gyárit, mert azt aránytalanul drágának találom. Segítségét és válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: István

Kedves István!

Minden olaj tartalmaz tisztító adalékot, a Shell olajai is, de erre szükség is van annak érdekében, hogy egy jól karbantartott motor tiszta maradjon. Az nem az olaj hibája, ha egy elhanyagolt motorban már annyi szennyeződés van, hogy azok feloldódásakor esetleg eltömítődik valami. Ennek egyébként még nagyobb a kockázata egy motoröblítő folyadék használata során, hiszen annak pont az a dolga, hogy feloldja a szennyeződéseket. Ezért szoktam az ilyen termékeket csak óvatosan ajánlani.

Ha ugyanis a feloldott szennyeződés például az olajszivattyú szívócsonkján levő szűrőt tömíti el, akkor a motor nem kap olajat és rövid úton tönkremegy. Ennek kicsi az esélye, de előfordulhat. A kérdéses olaj egyébként megfelel ehhez a típushoz. Nem szükséges gyári olajat használnia.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere a CDI-be

2016. október 13., 12:43 Módosítva: 2016.10.14 17:45

Tisztelt Olajdoktor!

Segítségét kérném olajválasztásban! Van egy 2001-es W203-mas CDI Mercedesem, amiben - elérve a 415 000 km-t, olajat kellene cserélnem. Eléggé tanácstalan lettem a fórumok olvasása, Mercedes szervizek felkeresése után. Fórumokon 10W40, szervizekben 0W30, 5W40 olajakat ajánlottak hozzá. Szerviz könyve szerint eddig 5W40 és 0W30 olajat tettek bele. Részecskeszűrő nélküli OM611.962 motoros. Kérem segítségét, ilyen futásteljesítmény mellett milyen olajat javasol? Évente 15 000 km-t használom, főként városban.

Köszönettel, András

Kedves András!

Normál csereperiódus esetén MB 229.3, hosszú csereperiódus esetén MB 229.5 szabványnak megfelelő olajat javaslok. Előbbinek megfelel például az Eneos Premium Hyper 5W40, utóbbinak a Motul 8100 X-cess 5W40. 10W40-es olaj használatát nem javaslom.

Üdv, Olajdoki