Szeretném megkérdezni,hogy a Suzuki SX4 automata váltójában kell-e olajat cserélni? Ha igen milyen olaj kell bele és hány kilométer megtétele után. SX4 1.6 16V benzines motor 2006-os évjáratú.
Válaszát várom és nagyon köszönöm!
Tisztelettel: Hegedűs Laci
Kedves Laci!
160 ezer kilométerenként kell az automataváltóban olajat cserélni, de ez a periódus akár 30 ezer kilométerre is csökkenhet extrém igénybevétel esetén. JWS 3309 minőségű olaj való bele, mint például a Mobil ATF 3309.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor
Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy nemrégiben vettem egy Rover 45 -öt ( 3 hónapja ) az eladó szerint volt olaj cserélve rendszeresen. De én nem bízok benne mert nagyon réginek tűnik a nívópálcán az olaj... koszos, fekete tehát a rendszeres olajcsere bizonytalan. Érdemes-e, illetve van-e értelme motor belsőmosó adalékszert használni motorolaj csere előtt?
Második kérdésem pedig az lenne, hogy ha mind ez megtörtént ( olajcsere stb...) Érdemes e, illetve van-e értelme motorolaj adalékszert hozzá adni az olajhoz? Még annyit tennék hozzá hogy az autó 11 éves, benzines 1.6 os, átlag fogyasztása 9-10 liter/ 100 km. Előre is köszönöm türelmét, és segítőkészségét.
Tisztelettel: Ayden
Kedves Ayden!
Az, hogy fekete az olaj nem árul el semmit róla, ugyanis az olajnak az az egyik feladata, hogy a szennyeződéseket magában tartsa és ne engedje azokat leülepedni. Tehát az, hogy fekete nem azt jelenti, hogy rossz állapotban van csak azt, hogy teszi a dolgát. Ettől függetlenül alap, hogy használt autó vásárlásakor olajat kell benne cserélni, függetlenül attól, hogy mit mondott az előző tulajdonos. Motormosásra viszont nincs szükség és adalékot se töltsön az olajba. Csak használjon egy jó minőségű olajat, ami megfelel a gyári előírásoknak.
Üdv, Olajdoki
Szabadban parkolok egy 2000-es Mazda 626 2.0 DiTD (74KW)-vel, és itt az olajcsere ideje. Milyen olajat kell vennem hozzá?
Kedves Érdeklődő!
5W30-as vagy 10W30-as viszkozitású, legalább API CD minőségű olaj való bele. Utóbbit ma már minden dízel autókhoz használható motorolaj teljesíti. Megfelelő például az Eneos Premium Plus 10W30 vagy a Valvoline Synpower 5W30.
Üdv, Olajdoki
Üdvözlöm!
Segítségét szeretném kérni. A kormányszervóba melyik hidraulikaolaj lenne a megfelelő egy Peugeot 206 autónál. Esetleg ezek? FLUIDE ATX (dexron II) vagy a FLUIDE G3 (dexron III) Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Levélíró!
A Dexron III szabvány visszafelé kompatibilis a Dexron II szabványokkal, ezért a Dexron III olajok használhatóak azokon a kenési helyeken, ahol Dexron II az előírás. Itt is ez a helyzet, tehát mindkét olaj használható a Peugeot 206 kormányszervójához.
Üdv, Olajdoki
Kicseréltem a 2000-es évjáratú Borámban a váltóolajat. 210 ezer km-t mutat az óra de szerintem többet is ment már. A gondom az, hogy 2. és 3. fokozatot állás után reccsenve veszi be, melegen már csendben.
Olajcsere előtt nem igazán vagy csak ritkán fordult elő, hozzáteszem most sokkal könnyebben veszi a sebességeket ha már meleg. 75W90-es olaj ment bele kb 1.8 liter.
MItől lehet ez? Annyi megjegyzés még ha nem jár a motor és sebességben hagyom, a kuplung kinyomása után sem tudom kivenni sebességből.
Köszönettel
Kedves Érdeklődő!
Mindig próbálom felhívni a figyelmet a válaszaimban arra, hogy nagyon sok autóban nem kell váltóolajat cserélni, mert élettartam feltöltésű, speciális olaj van bennük. Ha ezt valaki lecseréli egy egyszerű GL-4-es vagy GL-5-ös 75W90-es olajra, azzal sokszor többet árt mint használ. Tartok tőle, hogy esetleg itt is erről lehet szó.
Persze ezekben a váltókban is szabad olajat cserélni, de ugyanolyan minőségű speciális olaj kell bele, mint ami gyárilag volt. Ennek beszerzése sokszor azért nem egyszerű feladat, mert - mivel nem kell cserélni - alacsony rájuk a kereslet így kevés olajtársaság gyárt ilyet és a boltok sem nagyon tartják. Ha tehát nem VW 501.50 (vagy ezzel felülről kompatibilis) jóváhagyással rendelkező olaj került a váltóba, akkor érdemes kipróbálni egy Castrol Syntrans Transaxle 75W90-et vagy egy Fuchs Titan Sintopoid LS 75W90-et. Nem biztos, hogy megszünteti a problémát, mert a távolból nem lehet 100% biztosan megmondani, hogy az olaj a hibás, de elég valószínű.
Megköszönném, ha megírná a tapasztalatait, mert mint említettem visszatérő téma hogy az autósok beleöntik a "sima" váltóolajat a speciális gyári olaj helyére. Ha esetleg itt is ez történt, akkor később más is okulhat belőle.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Az autóm (Ford Galaxy 1.9 TDI 1999 81kw) motorjába Castrol Magnatec 10w-40 olaj van. Utántölthetem-e azonos típusú 15w-40 viszkozitású olajjal, vagy ez károsodást okozhat?
Kedves Érdeklődő!
Eleve nem való a jelenleg használt olaj ebbe az autóba, a 15W40-es pedig pláne nem. Ugyanis Ford M2C917-A jóváhagyással rendelkező olaj használható csak hozzá, mint például a Castrol Magnatec Diesel 5W40 B4. A jelenlegi olaj használata mellett, ha nem is hibásodik meg a motor, de gyorsabban elhasználódik, amortizálódik, mint a megfelelő olajjal.
Tisztelt Olajdoktor!
Köszönöm válaszát, bár nem a kérdésemre válaszolt. Azt tudom, hogy 5W40-es olaj való bele, de ebben az autóban már kb. 240.000km van az óra szerint (valójában szerinte a 1,5-2-szerese, mert használtan vettem anno) és 5w40-es olajból jóval többet fogyasztott korábban, ezért tértem át 200.000 km felett erre. Így két olajcsere között alig kell utántölteni. Tévedésből viszont legutóbb 15W40-est vettem utántöltésre, ezért tettem fel a kérdést. Válaszára tekintettel viszont kiegészíteném azzal, hogy kopottabb motorba sem ajánlott kicsit "vastagabb" olajat használni?
Előre is köszönöm válaszát!
Tom
Kedves Tom!
Azt hittem, hogy válaszoltam a kérdésére, amikor az írtam: "Eleve nem való a jelenleg használt olaj ebbe az autóba, a 15W40-es pedig pláne nem." Tehát igen, károsodást okozhat, a 10W40-es kevésbé, a 15W40-es még inkább. Nem attól megfelelő egy olaj egy adott motorba, hogy az nem fogyasztja. Ezen az alapon olaj helyett tehetne bele zsírt is. Azt sem fogyasztaná, csak tönkremenne a motor. Ezekhez a motorokhoz, mint írtam Ford M2C917-A minőségű olaj való, tehát még az 5W40-esek közül sem mind jó, csak ami rendelkezik ezzel a jóváhagyással is. Ha kicsit fogyasztja, töltsön utána. Ha nagyon fogyasztja, akkor nézesse meg, hogy pontosan mi okozza a fogyasztást és javíttassa meg. Ezek a jó megoldások.
A rossz megoldás az előírttól eltérő minőségű olaj használata.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
2012-es Corollába 0w20 olajat ír a könyv. Ám ahogy nézegetem ez mit is jelent, az jön le, hogy Pl.:0w20-as olaj -35°C-tól +25°C-ig használható. Télen használom az autót legtöbbször, de alkalom nyílhat nagy melegben autópályán való közlekedésre is. E szerint nagy melegben nem megfelelő ez az olaj?
Üdvözlettel:K. Sándor
Kedves Sándor!
A motor üzemi hőmérséklete sokkal magasabb, mint a külső hőmérséklet. Ha az olaj annak meg tud felelni, akkor a kinti 40 °C-nak is meg tud. Az üzemi hőmérséklet pedig nem lesz magasabb azért mert kint melegebb van, ugyanis a hűtőrendszer állandó hőmérsékleten tartja a motort.
Üdv, Olajdoki
Tiszteletem!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a 1986-os évjáratú Renault Super 5 GT turbóba milyen olajat tegyek? Gyári szervizkönyv itt van a kezembe, azt írja normál esetben 20W50, bizonyos hőmérséklet alatt 10W40. Tényleg ilyen sűrű olaj kell bele? Ha ilyen sűrű (20w50) olajat töltök bele lehet szintetikus vagy ásványi inkább? 20W50 olaj helyett a 10W40 inkább? Az auto áltlában hajtva van.
Üdvözlettel: Mark
Kedves Mark!
Nyugodtan töltsön bele egy 10W40-es, félszintetikus olajat. Megfelelő például a MOL Dynamic Essence 10W40 vagy a Total Quartz 7000 10W40.
Üdv, Olajdoki
Kedves Olajdoki,
Kérdésem hogy milyen olaj való 2,4 Hibrid Toyota Camry-ba (2009) és milyen gyakran kell cserélni?
Köszönöm Géza
Kedves Géza!
ILSAC GF-4 jóváhagyással rendelkező, 0W20-as vagy 5W20-as olaj tölthető bele, mint például a Mobil 10W20 vagy a Total Quartz 9000 Future 0W20. 8 ezer kilométerenként, de legfeljebb félévente kell cserélni.
Üdv, Olajdoki
Kedves Olajdoktor!
Most vásároltam egy 2005-ös évjáratú 318D Touring BMW-t. 158 000 km van benne, és -27 000 km-t jelez az oliservice a műszerfalon. Ahogyan nézem a szervízkönyvet azóta, hogy kigurult az autó a szalonból 30-40 ezrenként végezték el márkaszervízben az olajcserét. Ez ennél a típusnál normális vagy már az elejétől rosszul csinálták? Rohanjak azonnal olajért és szűrőkért? Mit tegyek? Segítségét előre is köszönöm.
Üdv, Adrian
Kedves Adrian!
Rugalmas csereperiódus szerint kell olajat cserélni ebben a típusban - azaz a számítógép jelzése szerint -, de ez legfeljebb 30 ezer kilométer vagy 24 hónap lehet. A 40 ezer az mindenképp túl sok.
Üdv, Olajdoki
Kérdésem az lenne, ha egy autóban eddig szintetikus olaj volt, akkor lehet -e olajcsere alkalmával fél szintetikus olajat beleönteni? Az autót (Daewoo Kalos 10 éves)minden nap rövid távon 15km-en használom. Melyik fajta olajat ajánlja? Egyébként az autóba eddig mindig Shell Helix volt. Továbbra is szeretném megkímélt állapotában tartani az autót.
Segítségét köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Természetesen lehet szintetikusról félszintetikusra váltani, ennél az autónál nincs műszaki akadálya. A Shell Helix HX6 10W40 például jó választás.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Motoromban télen cseréltem olajat, 3,3 Liter kell bele, ezért vettem 4 litert a Motul 5100 10w40-esből. A kérdésem az lenne, hogy az őszi olajcserénél is meg kell-e vennem a 4L olajat, vagy a tavaszi megmaradt ~6-7 dl olajból pótolhatom azt a kevest?
Válaszát előre is köszönöm! R.
Kedves R!
Feltételezve, hogy lezárva tárolta, természetesen felhasználhatja a maradék olajat.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olaj Doki,
Szeretném a tanácsát kérni olajcsere periódus helyes megválasztásához. Az elmúlt egy éveben, és a jelenlegi viszonyok mellett a közeljövőben is éves szinten 3-4000 km-nél nem használom többet az autót. Eddig szigorúan betartottam a 15 000 km / 1 év (amelyik hamarabb bekövetkezik) intervallumot, de most elbizonytalanodtam. Teljesen hétköznapi viszonyok között használom az autót. Most Skoda Octavia II. 1.6-os autóm van, és évekig nincs is csere napirenden. Mindig Castrol 10w-40-es olajat használtam, jelenleg 106 000 km van az autóban. Kérném tanácsát a csereperiódus helyes meghatározásában.
Tisztelettel: Kornél
Kedves Kornél!
Használjon VW 504.00 jóváhagyással rendelkező olajat és akkor átállhat a 30 ezer kilométer vagy legfeljebb 24 hónapos csereperiódusra. A Castrol olajok közül megfelelő például az Edge 5W30. A jelenlegi olaj használata mellett sajnos nem javasolhatok hosszabb csereperiódust.
Üdv, Olajdoki
Kedves LPG Doki!
Üdvözlöm. Mit javasol, téli leállás elött cseréljek olajat a robogómba /Honda SCV 100/, vagy pedig tavasszal a motoros szezon indulásakor?
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Inkább a szezon elejére javaslom időzíteni a cserét.
Üdv, Olajdoki
Kedves Olajdoktor!
'95-ös Cordobán-kat kb 2 éve vettük. Nagyon szép állapotban, csak az olaj minőségéről és km-futásáról semmit se tudtuk, így ment a szervízbe olajcserére. Miután visszakaptuk az autót, semmi különös nem volt, csak amikor egy hosszabb útra mentünk. Kb 60km után ahogy egy kereszteződésben megálltunk, alapjáraton elkezdett villogni az olajnyomás jelző, így még aznap ment a szervízbe olajnyomás gomba cseréjére, de azóta is ugyanaz a gond ha megmelegszik a motor és alapjáraton ketyeg (750rpm) akkor folyamatosan villog az olaj lámpa.
Mit lehetne tenni, válaszát előre is köszönöm:
Üdvözlettel Dániel
Kedves Dániel!
Az olajnyomás problémák általában így szoktak előjönni: meleg motornál, alapjáraton. A hideg olaj vastagabb, ezért addig nagyobb az olajnyomás. Fordulaton megint csak nagyobb az olajnyomás. Ha meleg az olaj és alacsony a fordulatszám, akkor a legalacsonyabb és ha ez kisebb, mint az elvárt, akkor jön a hibajelzés. A problémát okozhatja egy nem megfelelő olajszűrő, olajgomba meghibásodás, elektromos érzékelő probléma (azaz nem alacsony az olajnyomás, csak az érzékelő hiszi azt), üzemanyaggal felhígulás miatti viszkozitás-vesztés vagy, legrosszabb esetben, az olajszivattyú tönkremenetele. Mivel itt az olajgomba ki lett cserélve, ezért a többi lehetőség valamelyike valószínű.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
Egy 1981-es évjáratú Ford Escort XR3-as autóm van hobbiból és néha napi használatra is. A több éve tartó felújítás során a motor kompresszió értékeit mind a négy hengerben gyári szinten mérte a szerelő. Olajfogyasztása most fél liter/3000 km. Milyen olajat javasol?
Kedves Érdeklődő!
Egy félszintetikus 10W40-es olaj használható az 1980 után gyárott autókhoz, mert a - korábbi autókkal ellentétben - már nem fordulnak elő bennük olyan alkatrészek, amelyek nem kompatibilisek ezekkel az olajokkal. Megfelel például a Repsol Elite Injection 10W40 vagy a Valvoline All Climate 10W40.
Üdv, Olajdoki
Kedves Olajdoktor!
1.2-es, 2005-ös Honda Jazzemben most cseréltem olajat. A régi olaj színe világosabb szürke volt, a szerelő szerint víz került bele. Azt tanácsolta, hogy néha ellenőrizzem az új olajat, ha az is elszürkül, akkor érdemes a hengerfejet megnézni. Azonban semmilyen egyéb jelét nem érzékelem hengerfej problémának (olajsapka tiszta, motor sem kékes, sem fehér füstöt nem ereget, a hűtőfolyadék tiszta, nem csökken a szintje, nem buborékol, nem érzek gáz szagot ha leszedem a kupakot. Az autót nem rég vettem, eddig kb 400 km-t mentem vele mire eljutottam olajcseréig. Szerinted mi lehet a szürke olaj oka?
Köszönöm szépen! Dani
Kedves Dani!
Víz párakicsapódás miatt is kerülhet az olajba, bár ez általában nem akkora mennyiség, hogy a színére is hatással legyen. Amúgy nem elsősorban a színe, inkább az olaj csoki-shake-szerű állaga utal általában hengerfej-problémára. Szerintem is az a teendő, hogy figyeld az új olaj színét / állagát, és ha újra tapasztalod a jelenséget, akkor irány a szerviz.
Üdv, Olajdoki
Tisztelt Olajdoktor!
2005-ös évjáratú,215e km-t futott 1.7 Ctdi Honda Civicemnek az utolsó olajcseréje után furcsa tünete van. Indítás után az olajnyomás-jelző lámpa csak nagyon későn, kb 3-4mp múlva alszik el. Ezután viszont nem utal semmi sem meghibásodásra. 5w-40-es Castrol olajat használok, azelőtt is ez volt benne. Olajszűrője gyári,szeleppel ellátott .Szerelők szerint nem szabadna állás közben az olajnyomásnak elmennie a szűrőből, mégis ez történik. Ezen a ponton elakadt a dolog,ezért kérném a segítségüket, hogy mi lehet a probléma?
Válaszukat előre is megköszönve
Üdvözlettel:Gleviczky Zoltán
Kedves Zoltán!
Nekem is az olajszűrő lenne a tippem. Nem ez lenne az első eset, hogy egy gyári alkatrész esetleg gyári hibás. Persze lehetne más oka is, de azok nem kapcsolódnának ilyen szorosan az olajcseréhez, ezért ez tűnik a legvalószínűbbnek.
Üdv, Olajdoki
T.Olajdoki!
Olyan kérdésem lenne,hogy lehet-e összeönteni kb. 2-3 dl maradék különböző olajat olajcserénél.Minden évben másfajta olajat használok /az akciózás/ miatt. Castrol Magnatec 5W40 Mobil Super 3000 X1 5W40 Tehát vagy egyik vagy másikhoz pótlólag keverni. pl.3,7 dl mobilhoz 2-3 dl castrolt,vagy fordítva. Köszönöm válaszát.
Üdv: Mészáros Attila
Kedves Attila!
A modern motorolajok keverhetők egymással, tehát maga a keverés nem fog gondot okozni. Arra viszont figyeljen, hogy a keverék minden összetevőjének teljesítenie kell az autó gyártójának az olajra vonatkozó követelményeit, különben a keverék nem lesz megfelelő a motorhoz.
Üdv, Olajdoki
Kedves Olajdoktor!
2004 Mazda 6 2.0 CD (nem dpf-es) autómba figyelmetlenségből Dexalia 5w30 olajból dpf es változatot vettem. Évek óta a Dexalia olajat használom de a dpf szűrő nélküli változathoz ajánlottat (ultra). Az autóban 245ezer km van. Mivel az olajcsere még nem esedékes és az olajszintem a minimumon volt töltöttem 3dl a motorba. Így már nem tudom visszacserélni az olajam az eladónál. Az gondolom nem jelent semmilyen problémát hogy a dexalia ultra 4 liter olaj mellé töltöttem ugyanolyan 5w30 de dpf dexalia olajat. Kérdésem: Használhatom-e a dpf-es olajat ebben az autóban? Van-e valami hátránya? Gyárilag előírt olajcsere 20 ezer km, menjek-e lejjebb vele? Az autót 3/4 részben városon kívül hajtom, a 20ezer km-et 1-1,5 év alatt teszek meg. Előre is köszönöm a választ.
Üdvözlettel: Gábor
Kedves Gábor!
ACEA C1-es olaj lévén ez egy nagyon alacsony hamutartalmú olaj, ami átlalában azt jelenti, hogy a kisebb hamutartalom érdekében feláldoznak valamennyit a kenőképességből. A legtöbb korszerű autónak ez nem jelent gondot, és szinte biztos, hogy Ön sem tapasztalna semmilyen problémát akkor sem, ha teljesen lecserélné az olajat erre. De valószínűleg a motor egy kicsivel többet kopna a csereperiódus alatt, mint egyébként tenné, és lehet, hogy ez nem sokat, de valamennyit számíthat majd a motor várható élettartama szempontjából.
Üdv, Olajdoki
Kedves CÍm,
Van egy Peugeot 407 sedan 8 éves 1,6 HDI kocsink, elég jól fogyasztja az olajat, 700 km-en 1,5 l-et. 200 000 km van benne, egy éve vettük, akkor kicseréltük benne a turbót! Ez normális lehet? Esetleg van egy speciális olaj ami jobb lehet?
Köszönettel
Kedves Levélíró!
Véleményem szerint az ilyen mértékű olajfogyasztás már megér annyit, hogy egy szervizben pontosabban utánanézzenek az okának és javítsák / cseréljék, amit kell. Az olajjal variálni nem érdemes, mert ha a viszkozitást szeretné a motor számára még megfelelő tartományban tartani, akkor nagy olajfogyasztás csökkenést nem fog tapasztalni egy másik olajtól.
Üdv, Olajdoki
Kedves Autodoktor!
96-os Daewooba lehet foszfátmentes kék vagy zöld fagyállót tenni? Vagy kötelező? A pirosat csak alumotorokhoz szabad? A szín a lényeg vagy a foszfátmentesség?
Köszönöm előre is! Péter
Kedves Péter!
A szín nem mond semmit a fagyálló minőségéről, mert az csak a felhasznált színezőanyag kérdése. Ráadásul ahány gyártó, annyi különböző szín, ez tehát nem lehet a választás alapja. Nem írta meg, hogy pontosan milyen Daewooról van szó. Megnéztem találomra egyet (Daewoo Nexia 1.5 16V), ott még használható a hagyományos, BS6580 minőségű fagyálló is. Természetesen lehet szerves sav alapú (OAT) vagy hibrid (HOAT) fagyállót is használni. Előbbit csak a rendszer alapos átöblítése után szabad, ha eddig nem ilyen volt benne, a hibridet viszont akár hozzá is lehet keverni a jelenlegihez, függetlenül attól, hogy épp mi van benne.
Üdv, Olajdoki
Kedves Olajdoki!
Egy érdekes kérdés foglakoztat újabban. Ugyebár vannak az Opel Ecotec motorjai, ahol a gyártó 0,6 liter/100km olajfogyasztást normálisnak tekint. Azonban idővel (sok mindentől függően) a fórumon a tulajdonosok egy jelentős része 0,8-1 liter/1000km-ről számol be. A kérdésem az lenne, hogy akkor egy ilyen autónak mikor kell cserélni az olaját? A kérdés azért merült fel bennem, hiszen 1000km-ként lényegében 1 liter friss olajat kap. Ha valaki évente megy mondjuk 8000km-t, akkor 8 liter olajat önt bele, tehát lényegében két olajcsere periódusra való friss olaj kerül bele (keveredik bele). Tehát hol jár le az egy év vagy az olajra vonatkozó km korlát? Előre is köszönöm az útmutatást!
Üdvözlettel, Jani
Kedves Jani!
Különbség van az olajcsere és az olaj-utántöltés között. Hiába van rendszeresen utántöltve, ha nem cseréli időnként, akkor mindig lesz benne nagyon régi olaj is, mert a motor nem úgy fogyasztja az olajat, hogy mindig a legrégebbi részt fogyasztja el először. A régi olaj elszennyezi az új olajat, amiben segít neki az olajszűrő is, hiszen az sincs cserélve, ha az olaj sincs. Tehát cserélni az előírt periódussal kell, akár mennyit töltünk utána.
Üdv, Olajdoki
Kedves Olajdoktor!
Egy Tata telcoline kisteherautóval kepcsolatban kérném a segítségét. A hátsó hídjában speer differenciálmű van, a gyári előírás szerint 80w90 LS API GL-4 minőségű olaj kell bele. Viszont ilyen olajat nem találok kis kiszerelésben, csupán 75W140 LS API GL-5. Ezt használhatom a 80w90 helyett, vagy nemigazán jó bele?
Köszönettel! Tamás
Kedves Tamás!
API GL-4 LS olajról még nem hallottam, csak GL-5 LS-ről. Eleve nem jellemző, hogy differenciálműhöz GL-4-es olaj legyen előírva, pláne nem önzáró differenciálműhöz. Ha nem a GL-4, hanem a GL-5 kategóriában keresgélünk, akkor bőven találunk 80W90-es, kis kiszerelésű LS olajat. Ilyen például a Valvoline GL-5 LS 80W90 is. Semmiképp sem javaslom az olaj 75W140-es viszkozitásúval való helyettesítését, ha 80W90 az előírás.
Üdv, Olajdoki
Üdvözlöm!
Nemrégen lettem egy Opel Signum 3000 v6 disel tulaja. (y30dt) Milyen és mennyi olajat tegyek bele? Olajtisztító adalékot használjak-e? Azért kérdezem mert szervizkönyvébe látom, hogy 30 ezrenként cserélték az olajat és kicsit soknak tartom azért szeretném kitisztítani az új olaj elötte.
Segítségét előre is köszönöm!
Károly
Kedves Károly!
Ebben az autóban a motorolajat rugalmas csereperiódus szerint kell cserélni, ami részecskeszűrő nélküli konstrukció esetén maximum 50 ezer km / 24 hónap, részecskeszűrős konstrukció esetén pedig 30 ezer km / 12 hónap. Ha ezek a limitek nem lettek túllépve, akkor nem kell attól tartania, hogy a motor tiszításra szorulna. Ami az ajánlott olajat illeti: GM LL-B-025 minőségű vagy GM Dexos 2 minőségű olaj kell bele (pl. Total Quartz 9000 Energy 5W40 vagy Repsol Elite Common Rail 5W30) és 8,25 literre lesz szüksége.
Üdv, Olajdoki