Bernadett neve napjára virradtunk február 18-án, az év negyvenkilencedik napján. Eleinte délen, később nyugaton, majd az ország egész területén esőre számíthatunk, aztán megérkezik a szél is. Ennek ellenére a hőmérséklet akár 15 fokig is emelkedhet. Reggelre valami vérpezsdítő zenét illene berakni, de Denez Prigent és Lisa Gerrard dala nem maradhat ki. Sokaknak a világ egyik legjobb háborús filmjéből, a Sólyom végveszélyben-ből lehet ismerős a Gortoz a Ran - J'Attends.
Repül a Twingo. Forrás: http://www.autozeitung.de/
Hamisítják az Osram Xenon fényszóró-rendszereit, ezért a cég új, egyedi azonosítókat vezet be a termékek csomagolásán, amelyekkel utólag is ellenőrizhető az eredetiségük. A Trust programba bevont termékeken hét számjegyű azonosítót és QR-kódot is elhelyeznek, így ezeket a program honlapján megadva, illetve beolvasva hamar kiderül, hogy gagyit sóztak-e ránk a boltban vagy sem.
Tovább dagad a Takata-botrány, miután tegnap bejelentették, csak az Egyesült Államokban összesen mintegy 1,7 millió, jellemzően 2006 és 2013 közt gyártott Audit, BMW-t és Volkswagent hívnak vissza a hibás légzsákvezérlők miatt. Az érintett modellek köre olyan széles, hogy most csak néhány példát emelek ki: A BMW SUV és hagyományos felépítésű modelljei 2006-tól, Audi A3, Volkswagen Golf, Jetta és Passat CC. (Autonews)
Gyártani fogják az utóbbi évek egyik legérdekesebb formájú Toyotáját, a CH-R szabadidő autót, jelentette be tegnap a cég. Az emelt hasú kompakt modell a Yaris és az Auris benzines és dízel hajtásláncait kapja, de még érdekesebb, lesz belőle majd benzin-elektromos hibrid is, mégpedig a legújabb Prius mechanikai alapjainak felhasználásával. A végleges változatot mi is megnézzük majd hamarosan, a március 1-én kezdődő Genfi autószalonon. (Autonews)
Jogerősen két év négy hónap letöltendő börtönbüntetésre ítélte Northamptonshire bírósága azt a férfit, aki mobiltelefonra rögzítette, amint több mint háromszáz kilométeres sebességgel (egy esetben 309-cel) száguld Nissan GT-R-ével az Egyesült Királyság autópályájáin. A negyvenkét éves Shaun Davis ezzel többszörös rekordot állított fel, és még a közszolgálati BBC is a legelvetemültebb gyorshajtóként említette közelmúltbeli híradásaiban. (Baleset-megelőzés.eu)
Éppen ma nyolc éve, hogy Gyulavitéz kolléga nehéz feladatot oldott meg. A sportautós szerző tesztelte a Dacia Logan japán ellenfelét, a nálunk kevésbé népszerű Suzuki SX4 szedánt. Az autó túlélte, bár a 8,5 literes átlagfogyasztás elég sokat elmond Gyula úr vezetési szokásairól. Hasznosat keres olcsón és nem érdekli a forma? Akkor kattintson.
Február 11-én Bertold és Marietta neve napjára virradtunk, jó reggelt mindenkinek. A tegnapi özönvíz után ma délre eláll az eső, és az ország nagy részén felszakadozik a felhőzet, még akár a nap is kisüthet. Reggel a hőmérséklet -2 - +3, délután pedig 5 és 11 fok között alakul. Ismerik a zeneiparban használt One hit wonder kifejezést? Azokat a zenekarokat, vagy előadókat nevezik így, amelyeknek egy emlékezetes daluk volt, és utána eltűntek. Mindenki tud legalább két-három ilyet, például ott van Gotye. Tudják, a furcsa hangon sipítozó belga, aki 2011-ben folyt még a csapból is. Viszont a Walk Off The Earth nevű kanadai banda olyan tökéletes feldolgozást csinált neki, hogy még az eredeti is megbocsátható. Ráadásul öten játszanak egy gitáron. Ja, és mielőtt elindítják: a szakállas fazont figyeljék.
A Ferrari 330 GT 2+2 a 250 GT/E utódjaként érkezett a piacra 1963-ban. A Brüsszeli Aurószalonon mutatták be a Pininfarna által tervezett négyszemélyes kupét. A motorja négyliteres, V12-es és 300 lóerős. Megközelítőleg 1000 példány készült belőle. A korai példányok (1963–65 között) a dupla fényszórókról ismerhetők fel könnyedén, később (1965 és 1967 között), már csak egy maradt oldalanként.
Ötmillió autót hívnak vissza világszerte a légzsákvezérlő lehetséges hibája miatt, jelentette be az alkatrészt gyártó Continental. Az érintett típusok közt ott van a 2008 és 2010. közt gyártott Honda Accord, amelyből 364 ezret kell majd szervizbe vinni, többségüket Amerikában, illetve a Fiat-Chrysler 112 ezer autóját. A többi gyártó még nem közölte, hogy mely típusaikba építették a korrózióra hajlamos vezetékezésű légzsákvezérlőt. (MTI)
Sportkupét készít a Bentley a nemrég bemutatott, nagy vitákat kiváltó luxus-SUV-ből, a Bentaygából. A Volkswagen-csoport tulajdonában álló brit márka Wolfgang Dürheimer a témában úgy nyilatkozott, az új modell tervezése nagy erőkkel zajlik, megjelenésére az évtized előtt számíthatunk és a cég a fiatalabb vásárlókat célozza majd vele. (Autonews)
Közel 15 ezer autóhitelt forintosítottak eddig a CIB Lízingnél, így a cég ügyfeleinek elenyésző része tartotta meg devizahitelét, akik pedig váltottak, azoknak csökkent a törlesztőrészletük. Hasonló folyamatok zajlottak az MKB és a K&H Bank autós ügyfeleinek körében is, utóbbinál 9000 ezer szerződést érint a forintosítás, az előbbinél viszont átlagosan 12 százalékkal nőttek a törlesztőrészletek az átváltás után. (MTI)
Szép reggelt mindenkinek február negyedikén, Ráhel és Csenge neve napján. Ma viharos széllökésekre számíthatunk, de legalább az eső eláll, és amint felszakadozik a felhőzet, helyenként még napsütésre is számíthatunk. A hőmérséklet 4-9 fok között alakul, és ne lepődjenek meg, ha itt-ott előfordul egy-egy futó zápor. Mivel Alice Cooper 67. születésnapjára ébredtünk, nosztalgiázzunk kicsit: íme a Poison.
Szép reggelt kívánunk január 29-én, Adél neve napján. Az Időkép szerint gyenge hidegfront várható, amely magával hoz némi csapadékot és északon akár ónos esőt is. Ugyanerre köd is előfordulhat és foltokra az Alföldön is számíthatunk. A hajnali legalacsonyabb hőmérséklet -2 fok körül alakul, amely napközben akár 11 fokig is felmehet. Ma reggeli zenénk negyven éve jelent meg, és negyven év múlva is pont ennyire lesz ütős. Carlos Santana, Europa:
Jó reggelt mindenkinek január 28-án, Károly és Karola napján. Ne tévessze meg önöket a késő őszi időjárás, sajnos még mindig épp csak túl vagyunk a tél felén. Az Időkép szerint északon, északkeleten tartósan borongós marad az idő, máshol a szélnek köszönhetően felszakadozhat a felhőzet. Három is tizenöt fok között alakulhat a hőmérséklet, fronthatásra nem számíthatunk. Induljon a nap Ludovico Einaudi Fly című művével, aminek semmi aktualitása, csak szimplán tökéletes:
Miután múlt pénteken megírtuk, hadjáratot indítunk a kilométeróra visszatekerésével kezdődő használt autós csalások visszaszorításáért, két napon belül több tucat levél érkezett. Kiderült, hogy a cikkben szereplő Audi A6, amelynek 340 ezerről 380-ra, majd 195 ezerre tekerték vissza a számlálóját, csupán csepp a tengerben. Nincs olyan autómárka, vagy autógyártó nemzet, amelynek termékeit nem érinti az ügy. Egy olvasónk arra is felhívta a figyelmet, hogy ha a műszaki vizsgák, átírások és eredetiségvizsgák előtt gondosan visszaállítják a korábbinál alig magasabb értékre a számlálót, a bejegyzett adatok folytonosnak fognak tűnni, kiugrások és visszaesések nélkül, így ezek az autók szinte lebuktathatatlanok.
A hivatalosan bejegyzett műszerfalcsere a második módszer, az eszköz pedig például a modern autók diagnosztikai csatlakozójára (OBD) köthető Digiprog III is lehet. Használata gyerekjáték, a teljes óraállítási művelet kevesebb mint tíz percig tart, bár a videóból nem derül ki, hogy az autó egyéb hardverelemeiben tárolt óraállásokra is hat-e a rendszer. A készülék most is kapható a neten, eleve odometer programmerként, kilométerszámláló-programozó eszközként hirdetik, a készlet árától függően 130-260 dollárért, vagyis 37-74 ezer forintért. Így működik:
Több levélírónk állítja, azért nem vásárolt autót mostanában, mert olvasta az óratekerésekről szóló cikkeinket és vagy betért egy márkaszervizbe a kiszemelt kocsival, vagy rendszám alapján lekérdezte a korábbi kilométeradatokat a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának szolgáltatásával. Többen kérdezték, hogy miért nem szólalnak meg a szirénák a KEKKH-nál, ha csökkenő óraállásokat akar valaki rögzíteni egy autóhoz. Ennek és más tudnivalóknak a héten járok utána és amint megtudok valamit, megírom.
Lehet, hogy ez lesz a világ legdrágábban eladott autója? A párizsi Rétromobile kiállításon, február 5-én ütik majd le az Artcurial aukcióján. Eddig a Pierre Bardinon-gyűjteményben lakott, s olyan irtó híres versenyzők használták, mint Peter Collins és Maurice Trintignant az 1957-es sebringi 12 órás versenyen (ez volt a leghíresebb amerikai verseny anno), majd Wolfgang von Trips a Mille Miglián tolta. Bár a kocsi Ferrari 315-ösként kezdte, később átépítették 4,1 literesre, ezzel kvázi az újabb 335S specifikációjára hozták fel.
Le Mans-ban a később F1-bajnok, Mike Hawthorn ezzel a kocsival futotta meg az első 200 km/h fölötti leggyorsabb kört. Baromi sokat szerepelt a maga idejében, önmagában is egy legenda lett már akkor, de később az amerikai Ferrari-dealer Luigi Chinetti birtokába került, s ő még elindította a kocsit a kubai nagydíjon, Masten Gregoryval és Stirling Moss-szal a volánja mögött - ők már Schumacher-szintű nagykutyák voltak. Később, egészen 1970-ig Franciaországban versenyeztek vele már alacsonyabb szinten, tehát jó sok versenyév van benne. 1970-ben aztán gyűjteményi darab lett, s akkor még igen eredeti állapotban volt, azóta se piszkálták túl sokat. Rettenetes eszmei és valós, fizikai értéke van. A mostanáig legdrágábban eladott autó szintén egy Ferrari, szintén az 50-es évekből: Juan Manuel Fangio 1956-os 290MM - az 28 050 000 dollárért ment el. Ennél az 1957-es 335S Spider Scagliettinél most 36 500 000 dollár a várt leütési ár. Ez persze bármerre változhat, de a piaci hangulatot ismerve cseppet sem tűnik optimistának a tipp. (Csikós Zsolt)
Az Index.hu késő este már tett egy próbát, hogy értelmezze a Police.hu szerda este Közlemény 6. címen kiadott közleményét. Aszerint még péntek 24 óráig eltarthat a taxisok forgalomakadályozó tüntetése a Bajcsy-Zsilinszky út - József Attila út - Andrássy út kereszteződésénél. A rendőrség biztosítja a forgalmat, azaz azt, hogy egy-egy forgalmi sáv járható maradjon a tüntetők között. Azért aki teheti, kerülje el az Erzsébet tér környékét, a Waze szerint sem érdemes most arra járni.
Brazíliában tesztelték az álcázott Tipo kombit, ekkor sikerült lefotózni. A braziloknál már tavaly év végén piacra dobták a lépcsőshátút, ezért valószínűleg a nagyobb változatot is előbb kapják meg. A két kivitel motor- és váltópalettája között nem számíthatunk nagy különbségre: egynégyes és egyhatos benzines, egyhármas és egyhatos dízel motorok lesznek öt- vagy hatsebességes kézi, illetve hatos automata váltóval. Forrás: WCF
Be nem jelentett demonstrációt tartanak a taxisok Budapesten a Bajcsy-Zsilinszky út, József Attila út, Andrássy út kereszteződésében - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság hétfőn kora reggel honlapján. A tájékoztatás szerint a felsorakozott gépkocsik egy-egy forgalmi sávot szabadon hagyva akadályozzák a forgalmat. Az érintett csomópontban a tömegközlekedést és a gépjárműforgalmat a rendőrség egy-egy forgalmi sávon biztosítja, és azt kéri, hogy aki teheti, kerülje el az útszakaszt. Az MTI helyszíni tudósítója szerint 100-120 taxi demonstrál, incidens nem történt. (MTI)
Az Index percről percre, folyamatosan beszámol a történésekről. A bejelentett, Uber elleni demonstráció csak tizenegykor kezdődik, de több autó már hajnalban lezárta a Deák tér környékét.
A taxisok már Obama elnök lemondását is követelik! Na jó, ez nem teljesen komoly, a követeléseket ugyanis a Hírcsárda szedte össze egy csokorba.
És hogy merre ne menjen, ha jót akar magának? Azt a Waze-en ellenőrizheti villámgyorsan.
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Sokkal több új autót adtak el tavaly Európában, mint egy évvel korábban. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint december végéig, összesen 13,7 millió kocsit vettek az Unió polgárai. A márkák versenyének nyertese a Volkswagen, típusaiból összesen több mint 1,5 millió darab fogyott, és nem meglepő, hogy az azonos nevű konszern a legjelentősebb gyártó is egyben, hiszen minden almárkáját egybevéve 3,2 milliós eladási számmal büszkélkedhet, ami hat százalékos erősödést jelent a tavalyi évhez képest. Az országok vásárlói versenyében nincs nagy meglepetés.
Az első Németország (3,2 millió új autó), a második Franciaország (1,9 millió új autó), a harmadik pedig Olaszország (1,6 millió új autó). Eközben Magyarországon 77 ezres darabszámról beszélhetünk, de ennek közel 20 százaléka reexport, vagyis csak rövid ideig volt magyar rendszáma, és a maradék nyolcvan százaléka pedig céges vagy állami beszerzésből származik.
Ahogy azt tegnapi hírünkben is megírtuk, a francia hatóságok házkutatást tartottak a Renault-nál, ahol a tavaly kipattant nemzetközi dízelbotrány kapcsán azt vizsgálták, használt-e autóiban a gyártó hivatalos károsanyag-kibocsátási mérések adatait manipuláló szoftvert. Csalós szoftverre utaló nyomot nem találtak, ugyanakkor Ségolene Royale környezetvédelmi miniszter esti sajtótájékoztatóján azt mondta, a gyártó egyes dízelmotoros autóinak emissziós értékei meghaladják az engedélyezett szinteket. A Renault részvényei tízszázalékos veszteséggel zárták a napot a francia tőzsdén. (MTI)
Szintén a dízelbotrány kapcsán kritizálta a Daimler (Mercedes) vezérigazgatója, Dieter Zetsche a Volkswagen vállalati kultúráját. A cég újévi fogadásán azt mondta, ha a kollégái közül valaki azzal az ötlettel állt volna elő, hogy a cég hamisítsa meg autói környezetvédelmi értékeit, valaki más biztosan lehűtötte volna. Zetsche szerint a Mercedesekből nem fognak eltűnni a dízelmotorok, mert bár a cég 2017-ig tíz hibrid (benzin-elektromos hajtású) modellt mutat be, az alacsony olajárak miatt továbbra is a hagyományos autókra lesz nagyobb kereslet, ezért érdemes tovább fejleszteni a tiszta dízeleket is. A vezérigazgató ugyanakkor felszólította az Európai Bizottságot, hogy fektesse le az emissziós értékek mérésének új irányelveit. (MTI)
Eltűnik a V8-as öntöttvas blokk, helyette 3,5 literes V6-os, közvetlen befecskendezésű kétturbós motort és tízfokozatú automataváltót kap a Ford F-150 pick up. A Detroitban bemutatott Super Crew, vagyis az ötüléses, hosszított kivitel önmagában is impozáns teherautó. A jövő évi modellnek mondott gép 450 lóerős és 610 newtonméter a legnagyobb forgatónyomatéka. (Autonews)