A 71 LED-es csodafényszórókkal és luxuskivitelű belső térrel dicsekszenek a stuttgartiak, viszont a műszaki részletekkel kapcsolatban egy szót sem ír a gyári sajtóközlemény.
Nem jelentettek eddig balesetet, ami erre a hibára lenne visszavezethető, a Mazda mégis visszahívási akciót hirdetett a kormányszervó meghibásodásának veszélye miatt. Nem csoda, hiszen elég kellemetlen, ha menet közben szűnik meg a rásegítés – jobb megelőzni a bajt.
Aki vontatott már a megengedettnél kicsit nagyobb sebességgel nehezebb utánfutót, trélert vagy lakókocsit, tudhatja, milyen dermesztő, amikor elkezd belengeni a fogat. Nem kell hozzá sok: egy kisebb kormánymozdulat, oldalszél vagy úthiba, máris kapaszkodhatunk a kormányba, ha elkezd ütemesen billegni a futó jobbra-balra. Észnél kell lenni, hogy egy jól irányzott fékezéssel lecsillapítsuk a kígyózást, különben könnyen lerántja a vontatmány az autót az útról.
Ahogy a képeket elnézzük, nem is volt olyan nehéz végezni ezekkel a vasakkal. Ezek az autók egyrészt szeretnek menni, másrészt a tulajdonosok többsége is szeret menni, méghozzá gyorsan. De az is egyértelmű, hogy nem minden esetben pilóta hiba végzett a több tízmilliós értékű luxus kocsikkal: némelyikük magától, mindenféle előjel nélkül gyulladt ki, és égett porrá.
Többször volt már szó arról, hogy nemsokára gyártásba kerül az Estoque, a Lamborghini válasza az Aston Martin Rapide-ra. De hogy Kínában gyártanák, azt eddig nem említette senki.
Nem vitás, hogy a zöld szemlélet egyre inkább eluralkodik az autóiparon. A különféle villanymotoros hajtásláncok mellett a súlycsökkentés, valamint a regeneratív erőforrások felhasználása került előtérbe az utóbbi időben - e két utóbbi szempontot egyesíti a Cannabis sativa, vagyis az ipari kender alapanyagként történő felhasználása, amellyel egy kanadai cég kísérletezik egy ideje.
Ősszel kezdődhet a sorozatgyártása annak a speciális Bugatti Veyron modellnek, mely idén júniusban hódította el a világ leggyorsabb szériagyártású autója címet. A 16.4 Supersport névre keresztelt luxusautó 431 km/h-s átlagsebességgel ment a mért szakaszon, amire a kiskereskedelmi forgalomba kerülő Veyron ugyan nem lesz képes, de a 400 km/h-s lélektani határt azért bőven átlépi majd.
Nincsenek tízmilliói a bankban, játszani? Akkor aligha ha hallott már a Star Electric France Car-ról. A francia cég főprofilja eddig olyan elektromos golfautók gyártása volt, melyek Hammerekre, Lamborghinikre, Bentley-kre hasonlítottak. Miután ezzel már vastagra keresték magukat, új kihívás gyanánt királyoknak, elnököknek szánt különleges luxusautók építésébe vágtak bele. Most megint váltanak: legújabb projektjükben nyolc darab teljesen egyedi Aston Martin sportautót fognak legyártani.
Szeptemberre a kecskeméti Mercedes gyár épületei szerkezetkész állapotban lesznek, év végéig pedig valamennyi berendezés a helyére kerül – mondta a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. kommunikációs vezetője.
Jobb helyet nem is találhattak volna a vadonatúj XJ Sentinel bemutatójának, mint a moszkvai nemzetközi autókiállítást - a páncélozott négyajtós célközönségének jelentős része feltehetően a szovjet utódállamokban található.
A hét végén itthon áll rajthoz a túrakocsi-világbajnokság egyetlen magyar résztvevője, méghozzá egy számára is ismeretlen sportkocsival. A fronthajtású Seat Leon után nagy váltás a V10-es, összkérék-hajtású Gallardo, amelyet Norbi a Lamborghini Blancpain Super Trofeo három, 40 perces futamán kergethet. A Lamborghini hivatalos márkakupája a Le Mans Series hungaroringi, 1000 kilométeres versenyének betétfutamaiként érkezik Magyarországra a hét végén.
Rekordkísérletekkel próbál feltűnést kelteni a Suzuki, hogy felpörgesse észak-amerikai eladásait. Találtak egy kategóriát a szabálykönyvben, amelybe belefért a tengerentúlon lendületes eladási számokkal induló Kizashi, és sikerült is megdönteniük az aktuális sebességrekordot, még ha nem is sokkal.
A ritka sportkocsi még porrá tört orral is többet ér, mint hogy csak úgy kihajítsák egy roncstelepre. Tulajdonosa inkább új feladatok elvégzésére készítette fel.
Az eredeti GM-részvények ugyan fabatkát sem érnek, de a vállalatóriás most újakat bocsát ki.
Németországban komoly felzúdulást keltett az Opel legújabb reklámkampánya, amelyben élettartam-garanciát ígérnek minden újonnan vásárolt autóhoz. Egyre többször hangzik el a megtévesztés szó, és az sem lehetetlen, hogy Rüsselsheimben végül megbánják a nagyvonalú felajánlást.
A vadonatúj turbómotor-családot a Shanghai Automotive-nál fejlesztik, de várhatóan az összes GM részleg használja majd, beleértve az Opelt is.
A 9-4X szabadidő-autót Los Angelesben mutatja be a svéd gyártó, és úgy tűnik, már a gyártás sincsen messze.
Hivatalosan ugyan csak ősszel mutatják be az új négyajtós kupét, de néhány katalógusfotó már most nyilvánosságra került. Nem is csoda: a Mercedesnél nagy erőkkel készülnek a premierre, így a prospektusok nyilván már most a nyomdában vannak. Így elég egyetlen, nem kellően diszkrét dolgozó egy külső cégnél, hogy a titok napvilágra kerüljön.
A román Renault-származékok inkább az olcsóságukkal aratnak, mint szépségükkel, de az Elia megoldotta, hogy a Dusterből egész látványos tárgy váljon, ráadásul nem is túlzottan drágán.
A párt a 125 köbcentis robogók segédmotoros kerékpárrá nyilvánítását is támogatná. Mindezt a tisztább levegő és az állami bevételek növelése érdekében.
Az elképzelhetetlen valóra válhat: a Gorkíj Autógyárban valódi, világszínvonalú luxusautók készülhetnek.
Az új Boss 302 félelmetesebb, mint bármelyik korábbi névrokona: 440 lóerőt szabadít az aszfaltra, így méltó 1969-es elődjének félelmetes hírnevéhez.
Annyi más ígéretes tervhez hasonlóan az R55 sem jutott túl az agyagmodell fázison, pedig igazán érdekes jármű lehetett volna.