A VW vezér és a szakszervezetek közti súrlódásoknak immár a wolfsburgi dolgozók előtt tartott beszédekben adtak hangot a felek, bár úgy néz ki, eléggé más témákat tartanak fontosnak.
1952-ben Németország a tartományok kezébe adta a jogot, hogy eldöntsék, mekkora sebességkorlátozást engedélyeznek az útjaikon. Az Autobahn egyes részei ettől fogva világhírt szereztek azzal, hogy egyáltalán nem volt rajtuk ilyesmi megkötés, de úgy tűnik, a német polgárok többsége ennek véget vetne.
Az autógyártók munkáját az elmúlt időszakban különböző hiányok nehezítették. Ezek egyike a félvezetőhiány, amely jó ideje sújtja az iparágat. Számos üzemet kellett miatta leállítani, ez pedig nyilván a kínálat alakulására is hatással van. Egyes márkák egyszerűen képtelenek olyan ütemben termelni, mint azt a kereslet megkövetelné. Másoknál pedig a már legyártott autók maradnak hiányos, félkész állapotban. Így van ez például a General Motorsnál is.
Errefelé elég távoli álomképnek tűnik a megfizethető villanyautó, de Kínában rengeteg kisebb-nagyobb gyártó kínál elektromos modelleket, néha kifejezetten olcsón. A Neta V Pro például a Hozon Auto nevű vállalkozás terméke, amelynek az alapára Kínában 76 900 yüan, azaz átszámítva nagyjából 3,8 millió forint lesz.
Az Aygo X nem próbál többé célszerű kisautónak látszani, helyette egyértelműen a feltűnést keresik vele. A lemezek alatt viszont régimódi technika bújik meg.
Lassan jutott el a gyártásig az Aston Martin szupersportkocsija: a fejlesztés is elhúzódott, és a cég pénzügyi nehézségei is hátráltatták, de most elkezdődhet a munka: az ezer lóerő feletti, karbon karosszériás, középmotoros kupéból 150 darabot terveznek legyártani.
A Reuters híre szerint Herbert Diess nyilatkozatai miatt kiújult a feszültség a VW vezetősége, és a szakszervezetek között. Ez pedig Diess leváltását is eredményezheti, annak ellenére, hogy a jelenlegi szerződése 2025 októberéig szól.
A Spyros Panopoulos által alapított SP Automotive olyan, mint a legtöbb ismeretlen, új sportkocsigyártó: nagy ígéretekkel, és néhány számítógéppel generált vázlattal igyekszik meggyőzni a világot, hogy érdemes odafigyelni.
A ládában rendelt gyári sportmotor nem olcsó mulatság, ez eddig sem volt titok, de a Chevrolet hatalmas V8-asa a hengerűrtartalma mellett az árával is kilóg a mezőnyből.
Megváltoztak az adatok a Tesla honlapján, ebből sejthető, hogy frissítést hajtott végre az alapmodelljén a kaliforniai gyártó. Az árlistán a Model 3 Standard Range Plus típus helyén a Model 3 RWD szerepel, immár 60 kWh-s akkumulátorral, de gyengébb gyorsulási adatokkal.
Az Alto utódjaként 2014-ben bemutatott Celeriót a szigorú szén-dioxid-kibocsátási szabályok miatt már évekkel ezelőtt eltüntették az európai Suzuki kínálatból, de a legkisebb Suzuki utódját ettől függetlenül elkészítették, és Indiában, ahol a gyártása is zajlik, hamarosan le is leplezik.
Az újkori, BMW-féle Miniből már a negyedik generáció érkezik – ahogy sejthető volt, a karakter megtartása mellett újítják fel a típust ismét.
Alig egy hete írtuk meg, hogy 100 ezer Tesla Model 3-at rendelt a világ egyik legnagyobb autókölcsönzője, a Hertz, aminek hatására természetesen a Tesla-részvények is kilőttek. Elon Musk azonban egy Twitter-kommentben közölt részleteket a hírről, egyben csitította a kedélyeket.
A korábbiakhoz képest nem egy nagy beszerzés az idei utolsó a rendőrségnél: most kisebb adagban érkeztek új járművek az ORFK-hoz. Összesen alig több mint százat kaptak egy korábbi tender részeként. A rendőrségi járműbeszerzések továbbra is folyamatosak, jelenleg is futnak új járőrautók vásárlására vonatkozó kiírások. Így hazánkban működik Európa egyik legfiatalabb járőrautó-flottája.
Nem először játsszák el a VW csoportos villanyautókkal, hogy a kupétetős változatot külön mutatják be, és erre nyilván jó okuk van, ha nem is egyértelmű, hogy mi az. Az Audi így járt el az E-tron és a Q4 E-tron modellekkel, a Skoda az Enyaq iV-vel tervez hasonlót, most pedig itt a lendületesebb tetővonalú ID.4 változat, amit ID.5 néven dobnak piacra.
Semmi sem kényelmesebb annál, mint amikor nem kell kábelt keresni és nyílásba dugni a töltés előtt. Ez már hosszú ideje működik így a legtöbb mobiltelefon esetében és a Volkswagen-csoport, valamint az Oak Ridge National Laboratory és a Tennessee Egyetem azon dolgozik, hogy az elektromos autóknál is alkalmazható legyen a technológia.
Egy igazán érdekes kísérlet egyik főszereplője lesz az Alpine GTA Concept, ahol az érdekes autók a virtuális térben élhetnek tovább.
Az év egyik legmeglepőbb híre volt, hogy a Bugatti márka irányítását a horvát Mate Rimac veszi át. Az új, közös cég pedig épp most kezdi meg a működését.
Természetesen a csiphiányt nevezték meg az elsődleges okként. A helyzetre jellemző, hogy a cég gyakorlatilag lenullázta a raktárkészletét, és 128 ezer megrendelést halmozott fel az elmúlt három hónapban.
A Bronco DR – a név Desert Racert, azaz sivatagi versenyzőt jelent – a Ford és régi versenyautó-tervező partnere, a kanadai Multimatic közös munkája, és kőkemény tereprali-versenygépnek tűnik.
Bár Japánban a szigorú vizsgarendszer miatt kevés a régi autó, vannak legendás típusok, amelyeket megtartanak a tulajdonosaik, akár bőven az általában jellemző húsz éves alkatrészellátási határvonalon túl is.
A 2017 óta kínált A8 modellfrissítése önmagában nem egy nagy durranás – talán ezért döntöttek úgy, hogy épp most porolják le az Auto Union legrégebbi márkanevét, a Horchot.
Négyszázmillió eurót fektet a félvezetőgyártással kapcsolatos fejlesztésekre, bővítésekre a Bosch. Ezzel a lépéssel is az autóipart jó ideje sújtó, a gyártást jelentősen visszavető csiphiányra reagál a vállalat. Volkmar Denner vezérigazgató szerint az utóbbi időben ugrásszerűen megnőtt a kereslet a csipekre, így szisztematikusan bővíteniük kell a területen, hogy beszállítóként megfeleljenek az igényeknek.
Annyi már a most nyilvánosságra hozott előzetesből is látszik, hogy az autó orrát mintegy zárójelbe tevő LED-kereteket szánják a Ranger egyik erős ismertetőjegyének.
Minden másra hatalmas árnyékot vet az elektromos hajtás, pedig az akkucellákon és a villanymotorokon túl is akadnak olyan érdekes fejlesztések, mint a bioüzemanyag, melyet geotermikus energia felhasználásával állítanak elő hulladékszalmából. Ennek további előnye, hogy hulladékként nincs hatása élelmiszertermelésre és nem kell kifejezetten ilyen céllal termeszteni sem.