A Glasgow-i klímacsúcs egyik lényeges eleme lett volna, hogy a legfontosabb szereplők – autógyárak és országok képviselői – beleegyezzenek az eddiginél is szigorúbb klímavédelmi célkitűzésekbe.
A konténerátrakó célgépeket gyártó francia cég, a Gaussin nagyszabású technológiai demonstrációja az új Dakar verseny-teherautó, amely üzemanyagcellás hidrogénhajtást kap.
Azok után, hogy a Wolfsburgban működő szakszervezet épp a központi gyár számára követelt új elektromos járműveket, minimum meglepő, hogy a Volkswagen vezetősége ehelyett egy teljesen új gyár felhúzásáról beszél a cég központjától nem messze.
Az már korábban is elhangzott, hogy a Lancia kap a Stellantis irányítása alatt még egy esélyt, és lassanként a konkrét menetrend is körvonalazódik.
A címe az, hogy Breathe, azaz lélegezz. Amit megmutat, az pedig a Lotus újdonságának aktív hűtőrácsa.
Észak-Amerikában és Európában egyre kevésbé jó üzlet hagyományos személyautót árulni, de Kína továbbra is tárt karokkal várja a régi vágású szedánokat. A Mondeo utódja is Kínában lepleződött le, a kötelező hatósági vizsgálatok kapcsán.
A SEMA Show-n elképesztő dolgok fordulnak meg évről évre – ez az átépített Lamborghini egy közülük. A Street Aero nevű műhely készítette, és az az érdekessége, hogy a Toyota legendás 2JZ motorját építettlék bele.
Ami a képeken látszik, az maga az ellentmondás: a Hyundai egy olyan múltat idéz, amely nem is egészen a sajátja, olyan korszerű technológiával vegyítve, amely szinte még meg sem érkezett.
A Zagato és a Porsche nevét nem hallani túl gyakran együtt, pedig készült autó a két cég együttműködésével. A megrendelő az 1950-es évek ismert és sikeres versenyzője, Claude Storez volt, ám gazdája halála után az autó is nyomtalanul eltűnt. Nemrégiben azonban készült egy másodpéldány az eredeti helyett, a Zagato gyári dokumentációja alapján.
Ahogy ígérte, a Hyundai csoport gyorsan szaporítja a szabvány E-GMP platformra épülő autóit. A következő ilyen a Kia márkánál jön ki, az elnevezés alapján gyanús, hogy ez lesz a kínálat csúcsa.
Érdekes kísérlet zajlik az Égei-tengeri szigetvilágban: úgy tűnik, néhány kisebb sziget vezetése felismerte, hogy milyen fontos szerepet játszhat az elektromos autók népszerűsítésében.
Ugyan a következő Alfa Romeo újdonság az alsó középkategóriába érkezik – a Tonale a Giulietta helyére érkezik a kínálatba valamikor jövő tavasszal – Jean-Philippe Imparato, a márka vezetője azt mondja, ennél lejjebb is merészkednek.
A Gumpert kihűlt hamvain létrehozott, kínai tulajdonú, de német központú autógyártó alternatív Teslája négyajtós, négyüléses, és valószínűleg sokkal drágább lesz, mint a hasonló jellegű konkurencia.
A fix intervallumonkénti szerviznél eddig nem nagyon találtak ki jobbat, de ez most változhat. A Porsche egy olyan "digitális ikret" fejleszt, ami az adott autó körülményeit, a vezetési stílust is figyelembe veszi majd: algoritmusokkal fogja elemezni az autó különböző szenzorainak adatait, és a "big data" alapján fog szerviz időpontot javasolni.
Bár eddig is ismert tény volt, hogy a villanyautókba töltött áram eredete - az energiamix - alapvetően meghatározza azok környezetbarát működését, de ezt eddig egyik autógyártó sem mondta ki annyira nyíltan, mint most a Volvo. A vállalat egyúttal a kormányok és az energiaszektor szereplőinek felelősségét is hangsúlyozta.
Azt állítja egy német környezetvédelmi csoport, hogy nyolc, a kibocsátási teszteket átverő készüléket találtak a Mercedes hathengeres dízeleinél, amelyek egyébként megfeleltek az Euro 6-os normáknak.
Azt már tudjuk, hogy az Alfa Romeo az Opelhez hasonlóan kizárólag elektromos modelleket fog forgalmazni 2027-től, de az első már 2024-ben megérkezhet. Plug-in hibridet már előbb, 2022 közepén kínál a márka, ezt a Tonale kompakt SUV-ból faragnak majd. A Tonalén kívül több név is elhangzott a tervek között: a Brennero, a Palade egy még kisebb crossovert jelenthet, ami technikailag a Peugeot 2008, az Opel Mokka és DS 3 Crossback alapjain osztozhat.
91-es oktánszámú benzinnel 4,1 másodperc alatt gyorsult álló helyzetből 60 mérföld/órás sebességre a BMW M550i xDrive az amerikai Car and Driver magazin tesztjén. Ez önmagában nem rossz eredmény, hiszen ez a négyajtós szedán a mérésük szerint olyan poszterautót is lelép, mint a Ferrari F40.
Állítólag a legnépszerűbb BMW modellekből kezdték el kihagyni az érintőképernyőt a múlt héttől, és nem csak az olcsóbbakból. A 3-as és 4-es sorozat, a Z4, illetve az X5, X6 és X7 is enélkül készül éppen.
Emelkedik jövőre az autópálya-matricák díja - derült ki az e-autopalyamatrica.hu-nak az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatásából -, mivel egy tavalyi rendelet szerint minden évben az inflációhoz igazítják a tarifákat, s az idén 4,9 százalék volt az augusztusban mért infláció a KSH kimutatása szerint.
Világos szürke fényezéséről és a halvány réz színű csíkjairól már sejthető, hogy ez az 1978-as Ford F-100-as nem maradt érintetlen, de a 19 colos méretben reprodukált lemezfelnik is nagyon jól állnak a modernizált platósnak, amiben nincs egy darab dugattyú sem, ahogy kardántengely és differenciálmű sem.
Kétezer autós részvételével készített felmérést az Egyesült Királyságban a Dacia, amelynek során arra keresték a választ, hogy mely extrákat tartják fontosnak és szükségesnek, melyeket pedig haszontalannak. Végül arra jutottak, hogy az autók fölöslegesen tele vannak szórva bonyolult technikával, az emberek pedig nem szívesen fizetnek olyasmiért, amit nem használnak a mindennapokban.
A VW vezér és a szakszervezetek közti súrlódásoknak immár a wolfsburgi dolgozók előtt tartott beszédekben adtak hangot a felek, bár úgy néz ki, eléggé más témákat tartanak fontosnak.
1952-ben Németország a tartományok kezébe adta a jogot, hogy eldöntsék, mekkora sebességkorlátozást engedélyeznek az útjaikon. Az Autobahn egyes részei ettől fogva világhírt szereztek azzal, hogy egyáltalán nem volt rajtuk ilyesmi megkötés, de úgy tűnik, a német polgárok többsége ennek véget vetne.
Az autógyártók munkáját az elmúlt időszakban különböző hiányok nehezítették. Ezek egyike a félvezetőhiány, amely jó ideje sújtja az iparágat. Számos üzemet kellett miatta leállítani, ez pedig nyilván a kínálat alakulására is hatással van. Egyes márkák egyszerűen képtelenek olyan ütemben termelni, mint azt a kereslet megkövetelné. Másoknál pedig a már legyártott autók maradnak hiányos, félkész állapotban. Így van ez például a General Motorsnál is.