Valahol megnyugtató, hogy a világban zajló szörnyűségek – pandémia, videókártya-hiány, globális felmelegedés és helyi háborúk – mellett még mindig van idő és energia hülye rekordok felállítására. Most épp a Lamborghini állított fel néhányat, Oroszországban.
2021-ben lenne 98 éves a Carroll Shelby, aki megnyerte az 1959-es Le Mans-i 24 órás versenyt, de leginkább a tuningolt Ford Mustangok kapcsán ismerős a neve. A születésnapja alkalmából a Shelby American elkészítette a Super Snake limitált szériás változatát, a kétüléses Speedstert, ami irdatlanul jól néz ki.
Mind a két japán gyártó elsősorban a távol-keleti haszonjármű-piacon erős, és úgy tűnik, a kapcsolatuk megújítását most komolyabban gondolják, mint korábban bármikor. Közös fejlesztések indulnak, sőt, a Toyota még be is vásárol az Isuzu részvényeiből.
Úgy tűnik, a SUV-szaporítás nem áll meg a koreaiaknál: ezúttal egy hétüléses típus bemutatására készülnek, amely az Alcazar nevet kapja.
Ma már nem túl gyakori látvány a Jeepster, pedig fontos lépcsőfok volt a típus a Jeep márka polgáriasodásában. Ebből a típusból készített a gyártó most egy korszerűsített változatot, az aktuális Wrangler műszaki megoldásaival.
A Formula 1 történetét ismerők számára ismerős lehet a név: Jean-Pierre Beltoise 1966 és 1974 között versenyzett az autósport csúcskategóriájában – egy futamot is nyert – később pedig túrakocsi-versenyzőként is sikeres lett. Most az ő egyik fia, Julien Beltoise adta a nevét egy érdekes villany-versenyautóhoz.
A kínai Great Wall Motors márkaalapítási kedve nem hagyott alább: ezúttal terepjárók számára alapítanak egy újabbat.
Az új modell a Volkswagen elektromos MEB platformjának olcsósított, MEB-Lite néven emlegetett változatára épül, amelynek a fejlesztését a spanyol márka irányítja.
Várható volt, hogy Romániában nagy siker lesz a Dacia új olcsó villanyosa, a Spring, ekkora sikkere viszont úgy tűnik, nem készültek a Daciánál. Szombat délután nyílt meg a rendelési lehetőség a márka román honlapján, ami hamar összeomlott a rohamtól. Négy óra alatt így is 1500 megrendelést regisztráltak, ami különösen nagy szám, tekintve, hogy 2019-ben még a teljes romániai villanyautó-eladás volt ennyi.
A Scarabée-t március elején mutatta be az Arquus vállalat, könnyű, páncélozott katonai felderítő járműként. Első ránézésre csak egy újabb páncélautóról van szó, de a típus korszerű műszaki megoldásai miatt mégis figyelmet érdemel.
Még a kombik virágkorában nem is volt olyan ritka, hogy ötnél több fő utazhasson benne és mindenkinek jusson ülés. Volvók, tengernyi amerikai tepsi és a Tesla Model S is példázza, hogy nem kell feltétlenül szabadidő-autót venni, ha néha a kelleténél több gyereket kell szülinapi zsúrra vinni. A Mercedes E osztály azon kevesek egyike, akik megtartották ezt az opciót, de nem minden motorváltozathoz elérhető.
Az már korábban kiderült, hogy az első elektromos Cupra a Born lesz, a VW ID.3 testvérmodellje, amely már jövőre piacra kerül, de német termék lesz: Zwickauban készül az ID.3-assal egy gyártósoron.
Az Opel átalakítása az új Corsa és Mokka bemutatása óta talán kevésbé van szem előtt, mint korábban, de a folyamat nem állt meg: a kínálat frissítése az Astrával folytatódik.
A tervezők a Jeepnél elég szokatlan módon alakították a Wranglert villanyautóvá: ahelyett, hogy lecserélték volna az egész hajtásláncot, készítettek egy olyan villanymotort, amely jól kiváltja a terepjáró V6-os benzinmotorját.
Úgy néz ki, a Volkswagen márka vezetősége már arra számít, hogy a következő évtizedben teljesen átállhatnak villanyautó-gyártásra. Ezt jelzik legalábbis Ralf Brandstetter szavai: a VW márka vezetője úgy fogalmazott, hogy nem számít rá, hogy teljesen új belső égésű motorcsaládot mutatnának be a jövőben.
Nyáron kerül a kereskedésekbe az új Mercedes Citan, a németek pedig most álcafóliában ugyan, de megmutatták, hogyan néz majd ki kívül a hétszemélyes vagy haszonjárműves belsővel kapható autójuk következő generációja.
Mivel a 911 maga a hagyományokhoz való makacs ragaszkodás, nem csoda, hogy ameddig csak lehet, belső égésű motorra alapozzák az autót, és ebben az is segít, hogy komoly nehézségekbe ütköznének a farmotoros kialakítás miatt.
Tizenegy év fordozás után végül a Skodánál köt ki Ken Block, az autós gymkhana videók sztárja. Hogy mikor jönnek a Fabiával veretős látványvideók, még nem tudjuk, az első skodás versenyükön mindenesetre már túl vannak a Skodával.
Van valami különös bájuk a régi, klasszikus Range Rovereknek. Legalábbis én imádom az 1969-tól gyártott első generációt a kis kocka formájukkal és a furcsa megoldásaikkal, ahogyan megpróbálták összeilleszteni a mindent megmászó terepjárót a kor luxusával. Mivel angol autók, ezért nem érdemes firtatni, hogy meddig működik. Ha pedig elektromos hajtást tesznek bele, akkor valahogy ez tényleg mindegy lesz.
Még tavaly október elején írt ki a BKV két közbeszerzési eljárást. Az egyik 20 szóló (opcióban további 40), a másik pedig 20 csuklós (opcióban további 20) CNG (Compressed Natural Gas, azaz sűrített földgáz) meghajtású autóbusz beszerzéséről szólt. A tenderekre összesen négyen jelentkeztek: az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft., az Iveco buszok forgalmazója, a Danube Truck Magyarország Kft., a török Otokar Otomotiv francia kirendeltsége (ők csak a szóló kategóriában indultak) és az egykori Evobus Hungária Kft., amelynek új neve ezentúl Omnibus Hungária Kft. Ez utóbbi cég a Mercedes és a Setra buszokat forgalmazza hazánkban. A négy induló közül egyedül az Omnibus pályázatát fogadta el a bíráló bizottság, míg a többiekét érvénytelennek minősítette. Ez természetesen azt jelenti, hogy a Mercedes buszok forgalmazója nyerte el a mindkét pályázatot.
Újabb menet kezdődött a nemzetbiztonsági indokokra húzott amerikai-kínai pofozkodásban, most épp Kínában korlátoznak egy amerikai terméket, a Teslát. A fő aggodalmat az autó kamerái jelentik. Mivel ellenőrizhetetlen, hogy miről készítenek felvételt az egyébként állandóan a környezetüket figyelő Teslák, ezután nem hajthatnak be katonai és bizonyos kormányzati létesítmények területére.
A Renault sportmárkája, az Alpine a lehető legegyszerűbb módon tér vissza a hosszú távú autóversenyzésbe: megtámogattak egy már létező csapatot, átvéve annak teljes technikáját.
A legendás Crown Victoria ugyan már teljesen kiveszőfélben van, de a Ford ettől még igyekszik megtartani rendőrségi vásárlóit. A nekik szánt kínálat legújabb darabja az F-150 Police Responder, amely a Ford legkelendőbb modelljének gyárilag rendőrségi autónak kialakított változata.
Az MG márkával a kínai Shanghai Automotive nem igazán aratott sikert Európában, egészen az utóbbi évekig: az új belépő az elektromos ZS, illetve a szintén akkumulátoros hajtású MG 5 kombi lett, most azonban érkezik egy újabb modell.
A BMW a típus bemutatásakor a legjobb iX változat, az 50-es adatait közölte, de készül egy olcsóbb, kisebb hatótávú, lassabban töltő változat is.