Még a kombik virágkorában nem is volt olyan ritka, hogy ötnél több fő utazhasson benne és mindenkinek jusson ülés. Volvók, tengernyi amerikai tepsi és a Tesla Model S is példázza, hogy nem kell feltétlenül szabadidő-autót venni, ha néha a kelleténél több gyereket kell szülinapi zsúrra vinni. A Mercedes E osztály azon kevesek egyike, akik megtartották ezt az opciót, de nem minden motorváltozathoz elérhető.
Az már korábban kiderült, hogy az első elektromos Cupra a Born lesz, a VW ID.3 testvérmodellje, amely már jövőre piacra kerül, de német termék lesz: Zwickauban készül az ID.3-assal egy gyártósoron.
Az Opel átalakítása az új Corsa és Mokka bemutatása óta talán kevésbé van szem előtt, mint korábban, de a folyamat nem állt meg: a kínálat frissítése az Astrával folytatódik.
A tervezők a Jeepnél elég szokatlan módon alakították a Wranglert villanyautóvá: ahelyett, hogy lecserélték volna az egész hajtásláncot, készítettek egy olyan villanymotort, amely jól kiváltja a terepjáró V6-os benzinmotorját.
Úgy néz ki, a Volkswagen márka vezetősége már arra számít, hogy a következő évtizedben teljesen átállhatnak villanyautó-gyártásra. Ezt jelzik legalábbis Ralf Brandstetter szavai: a VW márka vezetője úgy fogalmazott, hogy nem számít rá, hogy teljesen új belső égésű motorcsaládot mutatnának be a jövőben.
Nyáron kerül a kereskedésekbe az új Mercedes Citan, a németek pedig most álcafóliában ugyan, de megmutatták, hogyan néz majd ki kívül a hétszemélyes vagy haszonjárműves belsővel kapható autójuk következő generációja.
Mivel a 911 maga a hagyományokhoz való makacs ragaszkodás, nem csoda, hogy ameddig csak lehet, belső égésű motorra alapozzák az autót, és ebben az is segít, hogy komoly nehézségekbe ütköznének a farmotoros kialakítás miatt.
Tizenegy év fordozás után végül a Skodánál köt ki Ken Block, az autós gymkhana videók sztárja. Hogy mikor jönnek a Fabiával veretős látványvideók, még nem tudjuk, az első skodás versenyükön mindenesetre már túl vannak a Skodával.
Van valami különös bájuk a régi, klasszikus Range Rovereknek. Legalábbis én imádom az 1969-tól gyártott első generációt a kis kocka formájukkal és a furcsa megoldásaikkal, ahogyan megpróbálták összeilleszteni a mindent megmászó terepjárót a kor luxusával. Mivel angol autók, ezért nem érdemes firtatni, hogy meddig működik. Ha pedig elektromos hajtást tesznek bele, akkor valahogy ez tényleg mindegy lesz.
Még tavaly október elején írt ki a BKV két közbeszerzési eljárást. Az egyik 20 szóló (opcióban további 40), a másik pedig 20 csuklós (opcióban további 20) CNG (Compressed Natural Gas, azaz sűrített földgáz) meghajtású autóbusz beszerzéséről szólt. A tenderekre összesen négyen jelentkeztek: az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft., az Iveco buszok forgalmazója, a Danube Truck Magyarország Kft., a török Otokar Otomotiv francia kirendeltsége (ők csak a szóló kategóriában indultak) és az egykori Evobus Hungária Kft., amelynek új neve ezentúl Omnibus Hungária Kft. Ez utóbbi cég a Mercedes és a Setra buszokat forgalmazza hazánkban. A négy induló közül egyedül az Omnibus pályázatát fogadta el a bíráló bizottság, míg a többiekét érvénytelennek minősítette. Ez természetesen azt jelenti, hogy a Mercedes buszok forgalmazója nyerte el a mindkét pályázatot.
Újabb menet kezdődött a nemzetbiztonsági indokokra húzott amerikai-kínai pofozkodásban, most épp Kínában korlátoznak egy amerikai terméket, a Teslát. A fő aggodalmat az autó kamerái jelentik. Mivel ellenőrizhetetlen, hogy miről készítenek felvételt az egyébként állandóan a környezetüket figyelő Teslák, ezután nem hajthatnak be katonai és bizonyos kormányzati létesítmények területére.
A Renault sportmárkája, az Alpine a lehető legegyszerűbb módon tér vissza a hosszú távú autóversenyzésbe: megtámogattak egy már létező csapatot, átvéve annak teljes technikáját.
A legendás Crown Victoria ugyan már teljesen kiveszőfélben van, de a Ford ettől még igyekszik megtartani rendőrségi vásárlóit. A nekik szánt kínálat legújabb darabja az F-150 Police Responder, amely a Ford legkelendőbb modelljének gyárilag rendőrségi autónak kialakított változata.
Az MG márkával a kínai Shanghai Automotive nem igazán aratott sikert Európában, egészen az utóbbi évekig: az új belépő az elektromos ZS, illetve a szintén akkumulátoros hajtású MG 5 kombi lett, most azonban érkezik egy újabb modell.
A BMW a típus bemutatásakor a legjobb iX változat, az 50-es adatait közölte, de készül egy olcsóbb, kisebb hatótávú, lassabban töltő változat is.
Az ígéretesebb kategóriákban gyorsan fejlődik az Audi villanyautó-kínálata. Az SUV-választék az E-tron után az idén a kisebb Q4 E-tronnal bővül majd, ám már most beszélnek egy harmadik típus, a Q6 E-tron érkezéséről.
Csak versenypályán közlekedhet a Pagani Huayra legújabb változata, amelyhez új motort, és aerodinamikai csomagot fejlesztettek.
A Volkswagen csoport vezérigazgatója szerint a Scalable Systems Platform nevű megoldás kerülhet minden elektromos személyautójuk alá az évtized közepétől.
Azt már hallhattuk, hogy érkezik a Skoda terepjáró-fazonú aprósága, de az összes lényeges részlet csak most derült ki a típusról.
Az egyterűek divatja Európában teljesen elmúlt – a kategória mostanra szinte teljesen ki is ürült – ám a Távol-Keleten még mindig nagy divat, különösen a luxuskivitelű változatok. Ezen a téren a japán gyártók különösen erősek – a Toyota, a Nissan és a Mitsubishi – de úgy tűnik, a Hyundai sem szeretne lemaradni.
Ha a francia gyártó nem jelzi, hogy új modellt mutatott be, simán egy alaposabb ráncfelvarrás eredményének is nézhetnénk a 308-as következő generációját. A típusszám nem változott – ez ebben a kategóriában már másodszor fordul elő – és az autón is akadnak ismerős részletek: a tetővonal és az oldalablakok arra utalnak, hogy a tervezésnél újrahasznosítottak az előd vázszerkezetének legalább egy részét.
A lakókocsihoz kötött biztonsági láncon lógva úszta meg egy Ford F350-ben ülő pár, hogy egy mély szakadékba zuhanjon Idaho állam egy hídján. A nem mindennapi mázliról és a mentésről sok kép és videó is készült.
Az Angliában futtatott versenylovat, Kincsemet vették múzsául a tervezés alatt álló brit-magyar szupersportautó márkához, amelynek egyik prototípusát már a jövő évi Goodwood Festival of Speeden láthatja a közönség. Nem más fogja tervezni, mint Ian Callum, akit remélhetőleg nem kell bemutatni, ikonikus Fordok, Jaguarok és Aston Martin születtek a keze alatt. A Kincsem márkával közös metszéspontja az egyik legvadabb modern Jaguar, a C-X75, amellyel a főtervező mellett sok egyéb közös vonása is lesz a márka első, Hyper GT nevű modelljének.
Egy keveset módosítottak a tavaly bemutatott koncepcióhoz képest, de a végleges, gyártásba kerülő i4-essel sem a márka régi híveinek kedveskedik a BMW. Az orra ha lehet, még borzasztóbb, mint volt, máskülönben egy kortárs kínálatba szépen belesimuló négyajtós lett az i-sorozat legújabb darabja.
Egy kicsit futurisztikusra rajzolt, megemelt Aygót mutatott be a Toyota. A tanulmány Aygo X Prologue néven fut, és csak sejteni lehet, mi lesz belőle a végén.