Hírek

2021. március 17., 13:52 Módosítva: 2021.03.22 18:27
95

Egy kicsit futurisztikusra rajzolt, megemelt Aygót mutatott be a Toyota. A tanulmány Aygo X Prologue néven fut, és csak sejteni lehet, mi lesz belőle a végén.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 17., 13:07 Módosítva: 2021.03.21 09:18
83

Amióta számon tartják, az Európai Unióban februárban még soha nem helyeztek forgalomba olyan kevés új autót éves szinten, mint az idén.

Kia-cars-awaiting-shipment-at-Pyeongtaek-Port 2
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 17., 11:16 Módosítva: 2021.03.18 18:36
387

A Lordstown Motors egy a sok startup (Rivian, Bollinger) közül, ami az elektromos pickupokban látja a piacralépés lehetőségét, de úgy tűnik, a tesztek - bár nagy dobra verik őket - , nem mindig sikerülnek a legjobban: a cég első típusa, az Endurance januári tesztútjának tizedik percében gyulladt ki, majd le is égett.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 17., 10:59 Módosítva: 2021.03.22 06:13
6267

Március 16-án kedden, hosszan tartó rákbetegség után elhunyt Sabine Schmitz német autóversenyző, akinek neve az elmúlt három évtizedben összenőtt a Nürburgringgel. A Top Geart is többször megjárt Schmitz 51 éves volt.

585141
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 17., 06:03 Módosítva: 2021.03.18 18:36
46

23 év közös munka és egy elképesztően sikeres közös pályafutás után szétválik Sebastien Loeb és navigátora, Daniel Elena. Úgy tűnik, a Prodrive szeretne egy terepraliban tapasztaltabb navigátort Loeb mellé, aki szakmailag szintén nem bánja a váltást azután, hogy az idei Dakar-ralin sok navigációs gondja akadt a párosnak.

vui
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 16., 17:46 Módosítva: 2021.03.19 12:55
104

A koronavírus-világjárvány ellenére nyereséges maradt tavaly a Volkswagen-csoport a kedden ismertetett üzleti beszámolójuk szerint, miközben bő másfél millióval kevesebb autót adtak el 2020-ban, mint 2019-ben.

Wolfsburg VW Logo
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 16., 15:46 Módosítva: 2021.03.21 17:36
3063

Az elektromobilitás győzött  ezzel a profán megállapítással kezdte a hétfő délutáni Power Day-t a világ második legnagyobb autógyártója, a Volkswagen-csoport első embere. A Herbert Diess által megnyitott beszédes nevű eseménnyel mintha csak a nyilvánosságot szerették volna megnyugtatni: saját kézbe vett akkumulátorgyártásról, új akkucelláról és hat európai Gigafactory-ról szólt a kétórás előadás. 

1jz
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 16., 14:16 Módosítva: 2021.03.19 14:57
83

Nem kizárt, hogy eljön majd az az idő, amikor bármi sokat ér majd, amiben dugattyúk kalimpálnak és benzint kell beletölteni, hogy menjen, de ettől egyelőre még távol vagyunk. Igaz, hogy a Volvok között is akadnak nagyon értékes darabok, mint egy patika P1800-as vagy, amire még ennél is egy kicsit jobban tudok vágyni: Volvo 850R kombi. Tudják, öthengeres turbómotor a kartondoboz forma elejében, lehetőleg sárgában.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 16., 10:38 Módosítva: 2021.03.19 12:55
114

Nagy lendülettel száll be a lítium-ion akkumulátorok piacára Oroszország állami tulajdonú nukleáris energiavállalata, a Roszatom. Az atomóriás a dél-koreai Enertech-be vásárolta be magát, egyúttal becélozta egy évi 2 GWh kapacitású akkumulátorgyár építését Oroszországban. 

bfs
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 16., 06:03 Módosítva: 2021.03.22 06:13
215

Két sikeres korszaka volt a Peugeot-nak a rali-világbajnokságon. A 2000-es évek első éveiben, a WRC-korszak hajnalán a 206-ossal verték végig világot, és nyertek ők két bajnoki címet a legendás B-csoportos időkben is: 1985-ben és '86-ban a 205 T16-tal. Utóbbiak egyikéért, egy szép múltú példányért adott valaki 977 ezer eurót (350 millió forint) nemrég egy párizsi aukción.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 15., 16:20 Módosítva: 2021.03.19 12:55
107

Költségcsökkentő programja részeként megszüntet több ezer munkahelyet a német Volkswagen csoport (VW), a világ legnagyobb autógyártó társasága - jelentették vasárnap német hírportálok.

DSCF9621
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 15., 11:01 Módosítva: 2021.03.21 17:36
374

Formailag és padlólemezileg is új korszakba lép a Kia, a koreaiak a nagy irányváltását pedig egy megtestesült, hamarosan rendelhető, azaz nem csak koncepcióautóval lépik meg. Ez lett az EV6, amiről mindent még nem árultak el, de a legalább már nem takargatják.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 15., 07:21 Módosítva: 2021.03.19 11:11
616

Egy 2020 júliusi eset kapcsán emeltek most vádat a videón látható sofőrrel szemben. Ugyan a történet még az ügyészség közleményében is a büntetőfékezése van kihegyezve, ez a veszélyeztetés valamelyest cifrább volt annál, ami a büntetőfékezés kifejezést hallva az eszünkbe jut. Várhatóan felfüggesztett börtönbüntetés lesz a vége történetnek.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 14., 15:53 Módosítva: 2021.03.18 18:36
78

Nevüket nem vállaló belső forrásokra alapozva terjed a hír az angol és nemzetközi sajtóban arról, mi valójában a Mini konkrét menetrendje a villanyos átállásra. Ezen hírek szerint nem várnak sokáig: 2025-ben jönne az utolsó belső égésű motoros új autójuk, 2030-tól pedig csak tisztán elektromos hajtással lesznek jelen a piacon.

P90072966
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 14., 08:36 Módosítva: 2021.03.21 07:58
40

A japán piac különlegessége a kei kategória, ami 660 köbcentis mini autókat foglal magában, ám úgy tűnik, a villanyosítást ők sem kerülhetik el: a Nissan és a Mitsubishi jövőre mutatja be az első elektromos modelljeit.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 14., 00:01 Módosítva: 2021.03.18 12:49
1376

Alighanem élete története esett meg szerdán az ukrán légierő egy tisztjével, de pechére sok emléke nem marad róla. A világhírt viszont megkapta érte, történ ugyanis, hogy a 47 éves százados részegségében autójával farba küldött egy MiG-29-est a Vaszilkiv légi támaszponton. 

tbe
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 13., 16:30 Módosítva: 2021.03.19 11:11
282

Változik a világ: a Volkswagen, az Opel, a Kia, a Peugeot és a Nissan után a Renault is beáll a sorba, és a korszakváltást kihangsúlyozandó új logót vezetnek be 2022-ben, amit a márka dizájn igazgatója, Gilles Vidal szerint 2024-ig a márka összes autója megkap majd. Az új márkaarculaton 2019 óta dolgoznak, és a Renaulution kapcsán időszerűnek tűnik a bevezetése. 

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 13., 09:06 Módosítva: 2021.03.21 07:58
310

Megjelentek az elektromos Dacia Spring releváns piacokon érvényes árai: Franciaországban - az anyavállalat Renault felségterületén - 16800 eurót kell fizetni az alap Comfort felszereltségű verzióért, ami az állami támogatást levonva 12403 euró, átszámítva 4,54 millió forint lesz. Romániában még drasztikusabb a Rabla Plus program keretében igénybe vehető szubvenció, ott 10 ezer eurót, de maximum az autó árának felét állja a kormány, így extrém alacsony, felszereltségtől függően 8400-9050 eurós áron adják majd a Springet, ez 3,0-3,3 millió forintnak felel meg. Nálunk nem ilyen kedvező a helyzet, mivel a környezetbarát járművekre igényelhető támogatás keretösszege tavaly szinte azonnal elfogyott, így jelen állás szerint az alapárakkal kell számolnunk, ami a Comfort Plus esetén 18100 euró (6,6 millió forint), az alap Comfortnál pedig szintén 16800 euró (6,1 millió forint). A felár egyebek mellett 7 colos központi kijelzőt és 30 kW-os gyorstöltőt jelent, amivel 50 perc alatt 80%-ra lehet tölteni az akkumulátort.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 13., 06:31 Módosítva: 2021.03.18 18:36
435

Az E-Type az 1961-es Genfi Autószalonon mutatkozott be, és a Jaguar Classic most a két kiállított bemutatóautó emlékére készít hat-hat, ránézésre azokkal teljesen azonos példányt.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 12., 16:36 Módosítva: 2021.03.16 14:20
431

Néhány évig a 2000-es években itthon is nagy sláger volt a lépcsős hátú Renault Clio – ennek a távoli utódja a Renault Taliant, amelyet csak néhány EU-n kívüli piacon forgalmaznak majd.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 12., 11:22 Módosítva: 2021.03.16 06:12
89

A Volkswagen márka Kínában két vegyesvállalat révén van jelen, és a két cég hagyományosan egy kicsit mást kínál. A SAIC-VW elég szorosan követi a németek nemzetközi palettáját, a FAW-VW viszont rendszeresen belenyúl a tervekbe: gyakorlatilag saját modellválasztékot alakított ki VW technikára építkezve.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 12., 09:11 Módosítva: 2021.03.17 06:19
274

A Canoo nevű induló autógyártó tavaly év elején jelentős támogatást kapott a Hyundai-tól, ezzel kerültek be a hírekbe. Már akkor látszott, hogy egy szabvány elektromos gördeszka-platformra terveznek elég sokféle felépítményt, most pedig már egy egészen kidolgozott autó képeit hozták nyilvánosságra.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 12., 09:11 Módosítva: 2021.03.17 06:19
141

Úgy tűnik, a Renault-nak a károk enyhítéséhez minden mozdítható euróra szüksége van. Erre utal legalábbis, hogy a cég piacra szándékszik dobni a Daimler részvényeit.

renault mercedes
Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 12., 06:03 Módosítva: 2021.03.17 06:19
8

A Hyundai formatervezői az elmúlt években a lágy formák és a papírhajtogatást idéző, markáns élek kontrasztjával játszottak. Ez a stílus látszik például az aktuális Elantrán, vagy az Európában is elérhető típusok közül az új Tucsonon. Most azonban, úgy tűnik, valami mással próbálkoznak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2021. március 11., 18:11 Módosítva: 2021.03.15 07:28
163

Még az Audi korábbi vezérigazgatója, Rupert Stadler említette a Q8 2018-as premierje kapcsán, hogy a Q9 elkészítése sem lehetetlen, és a legújabb kémfotók alapján valószínű, hogy már folyik is a fejlesztés. Az azonban nem egyértelmű, hogy a nagy terepjáró lenne globális csúcsmodell.

Távolról sincs vége, olvasson még