Három hét kényszerszünet után ma újraindul a munka az Audi Hungária gyárában. Amennyire lehet, vírusbiztosan pörög fel újra az élet Győrben, de valós termelés helyett kezdetben még leginkább karbantartási munkákat végeznek.
Az alapár közel felét költi még el extrára az, aki előrendel a Tesla fura szörnyetegéből, a Cybertruckból egy felmérés szerint. Az önvezető rendszer és a plusz motorok dobják meg az átlagárat.
Megállapodtak a bolygó legnagyobb kőolajtermelői az összehangolt termeléscsökkentésről, így csak hónapok kérdése, hogy a korábbi szintre dráguljon vissza a nyersolaj ára, majd közvetve az üzemanyagoké a kutakon. Minden idők legnagyobb vágása jön az olajiparban, 9,7 millió hordó tűnik majd el a napi termelésből a következő hetekben.
Hogy Kína tényleg túl van a járványon az vagy igaz vagy nem, de hogy a Covid-19 járvány forrásában, Vuhanban újraindult a gazdaság és úgy-ahogy az élet is, az biztos, a Honda helyi gyára erre a jó példa.
Bő másfél éve annak, hogy Genovában leszakadt egy 210 méteres szakasz a Morandi autópályahídból. A 43 ember halálát okozó baleset megmutatta akkor, milyen borzasztó állapotban van az olasz úthálózat. Az ország tele van omladozó viaduktokkal, hidakkal (múlt héten is összedőlt egy), de a Morandi helyén már épül az új átkelő, itt van róla egy galériányi fotó.
Elképesztő fölényben van továbbra is minden kisebb-nagyobb tömeggyártóval szemben a Ferrari, ha az egy eladott autón realizált haszon szerint nézik őket. Hogy mást ne mondjunk: a Volvónak 45 autót kell eladnia ugyanannyi profitért, amennyiért a Ferrarinak elég egyet.
Húsvétvasárnap a kora reggeli órákban, kilencvenéves korában meghalt Sir Stirling Moss, az utolsó nagy nevű autóversenyző, aki részese volt az ötvenes évek autósportjának és a Formula-1 világbajnoksággá érésének.
A bolygón akad már jó néhány térhatású gyalogosátkelő, de Magyarországon még nagy szó, ha valahol felfestenek egy ilyet. A héten Dorognak lett 3D-s zebrája, egy iskola és egy óvoda mellett csavarja meg az arra járók agyát.
Egy svájci autókölcsönzőben, a Neufeld's Special Cars-nál egyébként is gyönyörű klasszikus autókat bérelhetsz, de a platós babakék Corvette C5 egy kicsit kilóg mind közül. Legalább annyira, mint az emelt, terepkerekekkel szerelt, off-road Corvette C2, de az megint egy másik irányvonal.
Időnként statisztikákból vagy elborult internetes videókból kiderül, hogy az emberek nehezen vészelik át a koronavírus miatt bevezetett karantént. A legtöbb nagyvállalat próbál könnyíteni az emberek életén, vagy lelkesíteni őket, ebbe szállt most be a Fiat Chrysler Automobiles. Majdnem minden márkájuk csinált egy saját lelkesítő videót, de volt aki csak az FCA Olaszországot lelkesítő videóját osztotta meg.
Négy évvel ezelőtt a Mazda RX-Vision koncepciója előtt sokan leborultak. Egyrészt nagyon szép sportautót rajzoltak a Mazdánál, másrészt ez egy apró reményt adott az autómániásoknak, hogy esetleg visszatérhet a Wankel-motor. Most legalább egy ilyen szép sportautó koncepciót kaptunk, egy hibrid hajtással vegyített Wankel-motorral és ezer lóerő feletti teljesítménnyel. A legérdekesebb mégis az, hogy a koncepció nem a Mazdától jön.
Egy amerikai órakészítő manufaktúra, a Jacob & Co, legújabb óráját a Bugatti Chiron stílusában építette meg. Értem ezalatt, hogy legalább olyan érdekes technikai megoldásokat kapunk, arányaiban legalább olyan drágán.
A Német Autóipari Szövetség (VDA) és az IG Metall (a legnagyobb német szakszervezet) szerint a talpon maradt gyártók és beszállítók lassan kezelhetetlen mennyiségű raktárkészletet halmoznak fel, ha nem lazítanak a koronavírus miatt hozott korlátozásokon.
Néhány hónappal korábban nem gondoltuk volna, hogy ez az érték bizakodásra adhat okot, de tekintve, hogy kínában februárban gyakorlatilag megszűnt az autóvásárlás, ez a mostani adat bizonyos szempontból felér egy megváltással.
A Cannonball Run Challenge szabályai elég egyszerűek: juss el minél gyorsabban az USA egyik partjától a másikig. Az elmúlt években újra reneszánszát éli a súlyosan törvénysértő rekordhajhászás, a The Drive úgy értesült, hogy a napokban ismét csúcsot döntöttek.
A Toyota Passo ötajtós városi modell, amely eredetileg Daihatsu Boonként született. Az ezres, 69 lóerős motor hajtotta modellből a napokban mutatták be a Moda Charm nevű kivitelt, amelyet nagyrészt nőiesnek tartott színekben készítenek.
A Teslákon szinte bármi befolyásolható szoftveresen, az elérhető akku-kapacitástól a motorok teljesítményéig, és ezzel a lehetőséggel a gyártó időről időre él is. Most például tovább javították a Model S és Model X P100D gyorsulási képességeit, részben a motorok, részben a futómű beállításainak módosításával.
A díjakat a New York Auto Show-n adták volna át, de mivel azt augusztus végére halasztották, a World Car of the Year győzteseit az idén ceremónia nélkül hirdették ki.
A körforgalmak működését a legtöbb ember tudja értelmezni, de azért vannak kivételek. Erre tökéletes példával szolgált egy sofőr Indianában, akinek sikerült két autóval is összekoccannia, majd elhagyta a helyszínt – írta a Carscoops.
Az már rég rossz, ha valaki megpróbál elmenekülni a rendőrség elől. A filmekkel ellentétben valószínűleg így is, úgy is az lesz a vége, hogy elkapják a száguldozó őrültet, akármilyen gyors is az autója. Ez nem volt másképp ezzel a C5 Corvette sofőrjével sem – írta a Carscoops.
A kérdéses jármű, egy Dodge WC-57 1944-ben készült Patton iránymutatásai szerint, kifejezetten a hadsereg-parancsnoki teendők ellátására.
Bár az Egyesült Államokban elég komoly önvezető fejlesztések zajlanak, ez csupán a második alkalom, hogy egy cég számára lehetővé tették önvezető járművek tesztelését tesztpilóta nélkül. A Nuro számára nem is volt más lehetőség, hiszen a járművük embernek nem elég nagy.
A furcsa ötleteiről és ízlésvilágáról ismert, de nemzetközi hírű indiai formatervező, Dilip Chhabria legújabb munkája a Hindustan Ambassador korszerű, elektromos átirata.
A Nyugat-Európa 17 országának adatait feldolgozó LMC Automotive adatai szerint idén márciusban 774 ezer autót helyeztek forgalomba újként a régióban, ami a tavalyi évhez képest 53%-os visszaesést jelent.