Miután két héttel ezelőtt már néhány leplezetlen képet láttunk róla, még korábban pedig a biztonsági újításait promózták, most végre hivatalosan is bemutatta a Hyundai az új Santa Fét. A dél-koreai gyártó legnagyobb SUV-ja még tovább nőtt, és egy új automata váltót is kapott.
Újabb gyárat épít Magyarországon a Continental. A technológiai vállalat jelenleg hat üzemmel, egy gumiabroncs-kereskedelmi képviselettel és egy logisztikai központtal van jelen Magyarországon. A közelmúltban egy budapesti mesterséges intelligencia központ megnyitásáról döntöttek, most pedig egy új, debreceni telephely építését jelentették be.
Harmadik generációjához ért a Citroen Berlingo, az Opel Combo Life, és a Peugeot Partner. A három modell továbbra is közös alapokra épül, viszont a Partnert ezen túl Rifter néven keressék a szalonokban.
Néhány nappal ezelőtt két, gyárinak tűnő katalógusfotó szivárgott ki a Volvo V60-ról. A kínai Geely tulajdonában lévő svéd gyártó akkor még titkolózott, most viszont hivatalosan is bemutatták a középkategóriás kombit.
A Peugeot 508-as idén már éppen nyolc éve van gyártásban, és bár 2014-ben volt egy nagyobb modellfrissítés, teljesen érthető, hogy a franciák elérkezettnek látták az időt az új generáció bevezetésére. A hivatalos genfi bemutató előtt pár héttel a közösségi médiában szivárgott ki néhány kép az utódról, egészen pontosan annak GT-változatáról.
Eddig csak kémfotókon és kiszivárgott képeken láthattuk, de most végre itt van: hivatalosan is bemutatta a következő 911 GT3 RS-t a Porsche. Még erősebb, még brutálisabb, mint eddig, és egy korszakot zárnak le vele a németek.
Ahogyan korábban már megírtuk, a Ferrari még a 488-as leváltása előtt kihoz egy igazán kemény változatot. Tegnap még csak kiszivárgott róla néhány fotó, ma azonban a hivatalos online bemutatót is megtartották az olaszok. Az előzetes várakozásokkal ellentétben nem GTO-nak, hanem Pistának hívják a vadított 488-ast.
Új, zéró emissziós tanulmányautót készül bemutatni a Ssangyong. A dél-koreai gyártó néhány lényeges műszaki adat kíséretében ki is adott néhány fotót, amelyeken jól látszik: kompakt SUV van a tarsolyukban. Az egyelőre e-SIV néven futó koncepció vélhetően a Korando következő generációjának vagy utódjának alapjait adja majd.
Közzétette az első gyári képeket a Vizzion ID tanulmányautóról a Volkswagen. Egy erősen jövőszagú koncepcióról van szó, amelynek érdekessége nemcsak a teljesen elektromos hajtáslánc, hanem az is, hogy képes lehet a teljes önvezetésre. Akár a Tesla Model S riválisa is lehet, ha elkészül.
A Porsche alig egy évtizede döntött úgy, hogy dízelmotoros modellekkel bővíti kínálatát. A márka első SUV-jába, a Cayenne-be szerelték először az Auditól származó 240 lóerős, háromliteres, hathengeres turbódízelt. Sajátjuk később sem volt (a traktorokat nem számítva), mindig a vállalatcsoporton belül oldották meg a kérdést. Azóta a Panamera és a Macan is készült gázolajos kivitelben, most azonban lezárul egy korszak.
A Lotus 3-Eleven már eddig is képtelenül gyors volt , most azonban pöcköltek rajta még egy keveset: elkészült a 3-Eleven 430. Ezzel a brit sportkocsigyártó valaha volt leggyorsabb utcán is használható sportautója született meg.
A tavalyi Frankfurti Autószalon egyik színfoltja volt a japán Aspark standja , ahol villámló kivetítés előtt az Owl névre keresztelt hipersportautó-tanulmányt állították ki. Komoly ígéretekkel dobálóztak, hiszen azt állították, két másodperc alatti nulla-százas sprintre lesznek vele képesek. Úgy tűnik, ha egy kis csalással is, de megcsinálták.
Bemutatta a Zoe elektromos autó új, erősebb változatát a Renault. Az R110 villanymotorja 109 lóerős lesz, vagyis tizenhéttel erősebb, mint az előd R90. Igaz, ebből eddig is csak 58 volt tartósan leadható, ez az érték pedig vélhetően továbbra is ekörül marad. A forgatónyomaték minimálisan, 220-ról 225 newtonméterre nőtt.
Már Ausztriában, havas körülmények között is tesztelik a 3-as BMW következő generációját. Az egyik ottani síközpontból, neve elhallgatását kérő olvasónktól kaptunk néhány kémfotót az álcázott prototípusokról. A G20-as szériát a tervek szerint az őszi Párizsi Autószalonon leplezik le.
Elkészült kilencvenegy éves története első háromhengeres motorjával a Volvo. Az 1,5 literes benzines a Drive-E motorcsalád tagja, az aktuális kétliteres négyhengeresen alapszik, tulajdonképpen abból csaptak le egy hengert. Ennek megfelelően közös gyártósoron is készül azzal. Az új motor a svédek kompakt SUV-jában, az XC40-ben jelenik meg először.
Egy 38 éves brit összehozta a világ leghosszabb kocsmatúráját. Hét hónapon, 32 ezer kilométeren át vezette TVR Chimaeráját, hogy a Spitzbergáktól, a világ legészakibb kocsmájától eljusson Chile déli csücskébe, a legdélebbi ivóba.
A Kia néhány napja mutatta be az új Ceedet, amelyet már vezettünk is . Bár a bevezetéskor még csak az ezres és egynégyes benzinesek, valamint az egyhatos dízel jelenti a választékot, hamarosan megérkezik a kínálatba a legerősebb változat, a GT is.
Abból a bizonyos 1,9 másodperces 0-100 km/h-ból egyelőre nem sokat mutatott, de egy gyorsulást azért produkált a Tesla 2020-ra várható szörnyetege, az új Roadster.
Soha nem kezdte még annyi eladott autóval az évet a Volkswagen-csoport, ahogy 2018-at. A konszern történelme legjobb januárját hozta, hála az óriási kínai piacnak.
A német Bild vasárnapi számának beszámolója szerint a Daimler autógyárra is kiterjedhet az Egyesült Államokban a károsanyag-kibocsátási előírásokat kijátszó motorvezérlő szoftverek miatt indított eljárás.
Új rendszert vezetnének be az autós jogosítványokra az Egyesült Királyságban. A statisztikák szerint ugyanis nagyon sok balesetet fiatal vagy tapasztalatlan sofőrök okoznak. Négyből egy friss jogsis két éven belül részese lesz valamilyen balesetnek.
Tavaly ősszel nagy meglepődést váltott ki, amikor a háztartási gépeiről ismert Dyson bejelentette: beszáll a villanyautó-iparba. Sőt, lényegében már 2015 óta dolgoznak a projekten, amelynek mintegy 700 milliárd forint a költségvetése. Akkor viszont még nem árultak el túl sok konkrétumot, csupán annyit, hogy elektromos autójuk gyökeresen eltér majd mindentől, amit ebben a műfajban eddig láthattunk.
A legtöbb ember akkor kerül a legközelebb a Forma-1-es versenypályákhoz, amikor nézőként kilátogat egy-egy versenyre. Azt pedig, hogy milyen érzés lehet padlógázon végigtolni a célegyenesben, majd egy brutál féktáv után megcsinálni a sikánt, legfeljebb a fedélzeti kamerás felvételek alapján képzelheti el. Persze vannak ringtaxik, olykor pedig kétüléses versenyautókban ülve vehetnek részt demókörökön a szerencsések. A Formula-1 és a Pirelli közös programja most új lehetőséget nyit.
Komoly tervekkel tekint a jövőbe a vietnami Vinfast. Az autógyártó 2025-re szeretné elérni az évi félmillió eladott autót, elsődlegesen a délkelet-ázsiai piacokon. Most pedig már arról is van némi információnk, milyen autókkal próbálják ezt teljesíteni.
Kémfotót már láttunk róla, de most, kevéssel a genfi bemutató előtt még egy videót is kiadott a Ferrari az új 488 GTO-ról. Nem sokkal lettünk okosabbak, de a hangja már nem akkora titok.