Az már nem újdonság, hogy a Mercedesnél is ráfeküdtek a szabványosításra: a cég összes autóját négyféle platformra tervezi építeni. Az MFA a kisebb, fronthajtású személyautók, az MRA a nagyobb, hátsókerék-hajtású modellek, az MHA a szabadidő-autók, az MSA pedig a sportos modellek alapjául szolgál majd. És most állítólag ezt az utóbbi struktúrát tesztelik, amelyre az SL és SLC modellek következő generációja épülhet.
Az autók legtöbbje nagy, sok százezer embert foglalkoztató vállalatóriások fejlesztése, de egy apró müncheni cég, a Sono Motors nem ilyen. A maroknyi fiatal által alapított vállalkozás egy villanyautó fejlesztésébe fogott, méghozzá lényegében zsebpénzből. Készítettek egyetlen prototípust, majd erre építve elindítottak egy közösségi finanszírozási kampányt: 150 ezer eurót szerettek volna összegyüjteni az internet népétől. Sikerült, így folytatódhat a projekt.
Azt már eddig is láttuk, hogy valami elállítódott a Honda formatervező központjában. Az elmúlt két-három évben egymást követték a nehezen emészthető formatervek, és úgy tűnik, még nincs vége. A Gienia nevű szerzetet ugyan Kínában mutatták be, de már mint szériamodellt. Azaz komolyan gondolták.
A múlt hét legfájdalmasabb sportautó-vesztesége volt ez a Mexikóban elvesztett Koenigsegg CCX. Frissében még csak a technikát sajnáltuk, most viszont a kereskedést is, amelyik árulta, kiderült ugyanis, hogy a próbaúton széttört ritkaságon semmiféle biztosítás nem volt.
Legalább hat, de még az is lehet, hogy kilenc villanyautóval menne az Audi és a Tesla után a Daimler – írja egy, a vállalaton belül jól mozgó forrásra hivatkozva a Reauters hírügynökség.
Hülye ötlet volt a full egységes i8-flotta, a Leicester játékosai hamar megunták a BMW-keresősdit a csapat parkolójában. Máris elkezdett betarkulni a bajnokcsapat bajnoki flottája.
Sima rajt-cél győzelemmel kezdett Michelisz a túraautó-világbajnokság japán fordulóján. A magyar hondás az időmérőn elért tizedik helye után kapta meg az első rajtrácsot Motegiben az első futamra, majd egy jó rajt után végig vezetett a WTCC-viszonylatban kimagaslóan unalmas futamon.
Újabb ma született márka követné a Tesla sikerét. Lengyelországból jönne a következő prémium villanyautó, ami egyelőre inkább tűnik dizájntanulmánynak, mintsem valós koncepciónak.
A Nikola lehet a kamionok Teslája? – írtuk májusban a Nikola Motor Company tervezett kamionjáról. Négy hónapja volt, de azóta nagyot fordult a világ az amerikai vállalattal, amely marad a zéró károsanyagkibocsátás mellett, csak az eszközöket látja másként: kétezer lóerős, gázturbinás villanyhibrid helyett jön a hidrogén-elektromos-hajtás.
Rámegy flottája kizöldítésére a Budapestről elkergetett fuvarmegosztó szolgáltatás. Az Uber londoni autóinak hatvan százaléka már most hibrid, de a vállalat továbbmenne, ezért most egy ötvenautós tesztprogramba kezd a brit fővárosban, amihez a Nissantól és a BYD-től kap villanyautókat.
A kabrió i8 híre már azóta forog, hogy a BMW 2012-ben bemutatta az i8 Spyder tanulmányt. Onnan még a kétajtós kupé forgalmazása is két évre volt, de amíg az időközben ideért, a nyitott tetős változat körül nagy lett a csend. Mostanáig, ugyanis a Nordschleifén készült videón éppen tesztelnek egyet.
Piaci részesedése nem nőtt, mégis jelentősen, rekord mértékűre nőtt a Scania értékesítési bevétele az év első felében. Az 50,1 milliárd svéd koronás (1600 milliárd forint) bevétel hét százalékkal jobb a tavalyi első félévhez képest.
Épp csak kijött a Mountune, máris ráfejel a Hennessey, és elsőként épít 400 lóerőnél erősebb változatot az új Focus RS-ből. Már szeptemberben jöhet a HPE400 nevű csomag.
Éves termelését is meghaladó mennyiségben, több mint kétmillió autót hív vissza a Mazda világszerte. A csomagtérajtóknál és a dízelmotorok vezérlőegységeinél lehetnek problémák az érintett autóknál.
Úgy tűnik, a Toyota nem elégszik meg a Le Mans-i részvétellel és a WRC-be való visszatéréssel, a Dakar ralin is gyári csapattal állnak rajthoz. A versenygépet Dél-Amerikában építtették, ott, ahol maga a verseny is zajlik, méghozzá kifejezetten érdekes recept szerint: a gép középmotoros és hátsókerék-hajtású – lényegében egy pickupnak álcázott buggy.
Nem várt a Párizsi Autószalonig, egy végtelen szivárogtató kampány után bemutatta végre nagy városi terepjáróját a Skoda. Íme a márka talán legnagyobb lendülettel felvezetett autója, a Kodiaq.
A német hatóságok szerint a Fiat kétliteres dízelmotorja illegális, mert túl hamar kapcsolja le kipufogógáz-tisztító berendezését. A nitrogén-oxid katalizátor 22 perc után kapcsol le, ami a németek azért van, mert egy szabvány kibocsátás-mérés 20 percig tart. A Fiat-Chrysler részéről továbbra sem mondanak mást, csak annyit, hogy az autóik megfelelnek minden előírásnak.
Nagy meglepetés már senkit nem érhet: a Kodiaq lényegében a Seat Ateca hosszabb változata, eltérő orr- és farkialakítással, illetve átszabott hátsó oldalablakokkal. Viszont a profi gyári fotósok elérték, hogy hatalmasnak tűnjön.
Összesen 499 LaFerrari elkészítése szerepelt a tervekben, amelyeket 2015-ig le is gyártottak. Ám most úgy határoztak Maranellóban, hogy összeszerelnek egy 500. példányt is, amelyet elárverezhetnek. A befolyt összegből, amely egész biztosan hatszámjegyű lesz euróban, az augusztus 24-ei földrengés okozta károk enyhítésére, illetve a károsultak megsegítésére fordítják.
Ugyan még egy egész hónap van hátra a hivatalos bemutatóig, de már gyári képeken nézegethetjük a Kia új VW Polo riválisát. Van is mit nézni rajta, az utolsó csavarig megújult a típus, de ami ennél is fontosabb, alapos stílusváltáson ment keresztül.
A Drive.ai nevű vállalkozás abból szeretne üzletet csinálni, hogy már meglevő autókba építenek önvezető rendszert. Ezzel egy kicsit előreszaladnak, hisz az önvezető autóiknak egyelőre csak a tesztüzemére kaptak engedélyt Kalifornában, de már most kiötlötték, hogy mivel üthető el az idő, ha a sofőrnek vezetnie már nemigen kell.
Az elmúlt hónapokban az EuroNCAP újabb négy típuson végzett törésteszteket. A Renault Scénic és a Subaru Levorg öt csillagot kapott, és tulajdonképp a Kia Niro és a Toyota Hilux is, bár ez utóbbi típusok alapváltozatait külön értékelték, négy illetve három csillaggal. Az ok: az alapfelszerelésnek nem része az automata vészfék.
Nem csak a versenypályán lesz egymás konkurense a Mercedes és a Red Bull, de a két cég utcai sportkocsijait is nagyjából egy időben mutathatják be. A legfrissebb hírek szerint a Mercedes motorja a Formula 1-ben használt hibrid, turbós V6-oson alapul majd.
A Hyundai öles léptekkel halad a Genesis márkává növesztése felé. A két nagy modell, a G90 és a G80 már elkészült, és ahogy ezek a kémfotók is jelzik, már előrehaladott szakaszánál tart a G70 fejlesztése is, azé a modellé, amelyből a márka a legnagyobb mennyiséget adhatja el.
Az i10 jelen formájában három éve van piacon, és bár egyáltalán nem rossz, ugyanaz vele a baj, mint a legtöbb Hyundai modellel. Nem könnyű elérni, hogy ugyanúgy megtelepedjen a létezéséről szóló információ az emberek fejében, ahogy tudnak a VW Up!-ról, a Fiat Pandáról vagy a Suzuki Swiftről.