Remek marketingstratégia az egyet fizet, kettőt vihet elv, de autókereskedésben ritkán találkozik ilyennel az ember. Most mégis előkerült egy ajánlat a floridai Naples Motorsport kereskedésben, ahol kifejezetten egzotikus használtautókra szakosodtak.
Még nem töltötte be harmadik születésnapját Vietnám villanyautó-gyártója, ám máris akkora akadály előtt áll, amelynek megugrása patinás múltú versenytársainak sem lesz könnyű feladat.
Sokan ejtettek könnycseppet, amikor a Dodge úgy döntött 2018-ban, hogy megépíti az utolsó Vipert és ezzel véget vet a szériának. Azóta be kell érnünk azzal, amit eddig legyártottak, akár eltennéd klasszikusnak, akár átépítenéd, mint Matt Brown.
Ha az ember motorra ül, akkor érdemes felvenni egy előzékeny és nyugodt viselkedést, hiszen sokkal kiszolgáltatottabb helyzetben van, mint egy autós akit véd a karosszéria. Az erőviszonyokat remekül szemlélteti az a súlyos eset, amit nemrég egy motoros sisakkamerája vett fel Brazíliában.
Váltásra készül a Tata Motors.
Új figyelmeztető statisztika jelent meg arról, hogyan veszélyeztetik a nagyobb személyautók, a SUV-k és a kisteherautók a gyalogosokat. Ezúttal nem a súlyosabb sérülést okozó gázolásokról van szó.
Az autósok többségét időnként "elkápráztatják" a fényszórók - derül ki egy nagyszabású kutatásból.
Az önvezető autók a néhány amerikai városban engedélyezett robotaxik formájában megjelentek az utakon, ám ez nem jelenti az, hogy az automatizált vezetés lehetősége a szokásos extrák közé kerülhetne. Sőt!
A Hoonigan This vs That nevű videósorozata erősen ajánlott a tuningautók rajongóinak. Az egyes epizódokban brutális építések mérik össze erejüket egy gyorsulási verseny keretében. Nincs ez másként most sem: ezúttal egy 1500 lóerős Chevrolet Silveradónak látszó tárgy és egy 1200 lóerős Audi R8 feszült egymásnak, a csata pedig kétszer is csúnya véget érhetett volna.
Továbbra is csendesek az utak a hosszúhétvégén: tegnap csak néhány kisebb balesetről, valamint a magyar-román határátkelőknél kialakult kilométeres torlódásokról számoltunk be, és bár szerencsére ma sem történtek kirívó balesetek, az Útinform felhívta a figyelmet néhány fontos információra.
A Nissan 2007-óta, azaz 17 éve árulja az R35 kódnevű GT-R-t. A lassan nagykorúvá érő modell életútja érezhetően a végéhez közeledik: egyes hírek szerint a gyártás 2025-ben állhat le. Addig viszont érkezik még néhány izgalmas különleges kiadás.
Mind találkoztunk már a közlekedési szabályokat afféle ajánlásnak értelmező futárokkal. Ezúttal egy robogós ételszállító keveredett csúnya balesetbe Budapesten, aki ráadásul kizárólag magát okolhatja a történtekért. A videót egy olvasó küldte a BpiAutósoknak.
Bár a villanyautók folyamatosan terjednek a világban, továbbra is akadnak kihívások a technológiát illetően. A legtöbb elektromos modell továbbra is drága, a gyártóknak például jókora fejtörést okoz, hogyan szorítsák le az árakat.
Elektromos és plug-in hibrid autók terén a BYD eddig is világelső volt, de a kínai gyártó nem várja ölbe tett kézzel, hogy a riválisok felzárkózzanak hozzá. Az Autocar információi szerint 2025-ben érkező új modelljeikkel az egészen brutális, 2000 kilométeres hatótáv elérése a cél.
Van valami ambivalens abban, amikor a luxus utazóhajótól vársz sportosságot, hangerőt és persze végtelen teljesítményt. Ilyen szempontból már egy gyári, 802 lóerős összteljesítményű S63 AMG E-Performance plug-in hibrid is beteg a maga 1430 Nm nyomatékával, de volt még ezt hova fokozni: bemutatták a Brabus 930 S-t, ami kívülről is árulkodik arról, hogy nem egy sima Mercedes, a teljesítményt pedig 930 lóerőre emeli.
Ritkán emlegetünk egy melós furgont a kinézete miatt, de a Hyundai ST1 mellett egyszerűen nem mehetünk el szó nélkül. Az egészen futurisztikus megjelenésű puttonyos ráadásul valóban a fuvarosok igényeinek megfelelően készült.
Viszonylag csendes a szombati nap is a közutakon, néhány apróbb baleset azonban hátráltatja a közlekedőket, a kamionok pedig sokat várnak a magyar-román határon.
Szeretnék én olyan plug-in hibridet, amilyet a Ferrari csinál. Az SF90 Stradale 1000 lóerős teljesítményéből mindössze 220-at ad ki az elektromotor, a maradék 780-at a 4 literes, két turbóval feltöltött V8 adja, mindannyiunk füleinek legnagyobb örömére. SF90-témában talán soha nem lesz jobb videó az interneten, mint amikor a nagyon olasz Davide Cironi euforikus szónoklat közben, gyönyörű tájakon meghajtotta, viszont az AutoTopNL friss videójában gyönyörűen lehet hallani az autó hangját, és persze ledöbbenni a gyorsulásán.
A Volkswagen haszonjárműves sajtókonferenciáján, március 23-án mutatják be az ID. Buzz GTX-et, ami a legerősebb változata lesz az elektromos retro kisbusznak. A két motoros Buzz állítólag 6 másodperc körüli 0-100-at fog tudni, és még a Nürburgringen is értelmezhetően is körbe lehet már kergetni, a CarBuzz már tavaly publikált fotókat az autó versenypályás tesztjéről.
A Car Spy Media oldalán bukkant fel egy videó a 2026-ra tervezett, Neue Klasse platformra épülő BMW iX3 lappföldi havas tesztjéről. A könnyebb, kompaktabb és jelentősen hatékonyabb platformra elsőként a 3-as BMW utódaként érkező, de talán következő i3-nak hívott szedán érkezik leghamarabb jövőre, de nem sokkal később jöhet a kis méretű SUV is.
Ismét egy nagyon érdekes videót tett közé a BPiautosok.hu. A Volkswagen Tiguan sofőrje Győrben, vészvillogóval közlekedett, majd a piros lámpa előtt felvillanó féklámpa ellenére sem sikerült teljesen megállnia, csak némi lassulást lehet látni a képkockákon, majd a csökkentett tempóval a zöld lámpán, átkelőhelyen épp szabályosan sétáló gyalogosok közé hajtott. Mikor átért, és konstatálta, hogy nem történt baj, belelépett a gázba, és a többsávos kereszteződésen hajtott át hasonló módszerrel. Nézzétek meg a videót.
Bár a Volkswagen szerény eredményeket vár erre az évre, igaz ez nem jelenti az, hogy befektetői ne járnának jól.
Anno a Tesla Model S Plaid 7:25,2-es ideje is brutálisan erősnek tűnt a Nürburgringen, ám jött a Porsche a nemrég bemutatott Porsche Taycan Turbo GT-vel, és 7:07,5-ös idejével leiskolázta az amerikai villanyautó-gyártót.
Nagy dobásra készül a BMW a 2025-ben érkező Neue Klasse platformmal, és elég ígéretesek is az eddig elérhető hírek, viszont a Car and Driver értesülései szerint meglesznek az átalakulások áldozatai is, a kabrió és roadster műfaj kedvelői pedig nem lesznek boldogok: az információk szerint a 8-as BMW kabrió változata kifut, és a következő generáció már csak négyajtós Gran Coupéként lesz elérhető, de a Z4-nek is vége lehet a gyenge piaci teljesítménye miatt.
Az elektromos autók gyártásában a japán autógyártók is hátrányba kerültek a kínai vállalatokkal vagy éppen a Teslával szemben, a fejlesztés felgyorsítása érdekében megpróbálnak összefogni egymással.