Igen, ebben látom az ötletet, sőt, tetten értem, amikor odébb parkoltak vele. Ez már majdnem igazi autó, méghozzá nem is akármilyen. Persze, konnektoros hibridnek hirdetik, ezért csak a villanymotor halk zümmögése hátán osont tova néhány centimétert, így aztán az is lehet, hogy egy Volga-ablaktörlőmotort akasztottak a jobb hátsó kerék fölé, amely egy Tesla-lemezjátszó dörzshajtásán keresztül mozgatja a nagy testet, de legalább a kormány működött.
Bár a Land Rovernek kicsit útban lehet, a Jaguar első szabadidő-autója formás jószág, és nyilván veszik majd azok, akiknek bejönnek az aktuális Jaguarok. Ez ugyanis új ötletet nem hoz, csak összeválogatták rá a többi Jaguar legjobban sikerült részleteit – legalábbis első ránézésre ez az érzésünk.
Azt rég tudni, hogy a Bugatti készült egy hús-vér autóval a Frankfurti Autószalonra, és mutogattak részleteket a Gran Turismo 6 konzol-játékhoz készített Vision Gran Turismóról. Kiderült, hogy a két autó egy és ugyanaz: a virtuális autóból elkészítették a kézzelfogható tanulmányautót is, amely a gyáriak szerint – ezt érdemes idézni – „új fejezetet nyit a luxusmárka történetében, amelyen végkifejlete az új Bugatti szupersportkocsi bemutatása lesz”.
Nagy volt a Frankfurti Autószalon előtti Opel-vacsorán a csinnadratta, eljött a nagy GM-igazgató, egyben a Forbes magazin új sztárja, Mary Barra, a németországi amerikai nagykövet és neje, valamint néhány polgármester és tartományi pénzügyminiszter is. Illetve vagy háromszáz újságíró.
A Tesla vitte sikerre az elektromos sportszedán koncepcióját, de lassan a nagyobb gyártók is elkészülnek hasonló járműveikkel. A Porsche egy erősen átdolgozott, villanymotoros Panamerát mutatott be, amely talán fel is vehetné a versenyt a Model S-szel, feltégve ha eljutnak vele a gyártásig.
A Volkswagen kompakt szabadidő-autója eddig is meglehetősen népszerű volt, de a második generáció ráadásul tágasabb, könnyebb, és talán valamivel karakteresebb is.
A megszokott torzításokat ugyan tartalmazzák ezek a rajzok is – például arányaiban biztosan nem lesznek ekkora kerekek a sorozatgyártmányon, és az övvonal is alacsonyabban húzódik – de a fontos részletek jó eséllyel már a helyükön láthatók.
Ahogy manapság már szokás, a Mercedes a bemutató előtt még közölt egy kedvcsináló képet az IAA nevű tanulmányáról. A rövidítés egyrészt a bemutató helyszínére utal – a Frankfurti Autószalon hivatalos neve is IAA – másrészt viszont az Intelligent Aerodinamic Automobile rövidítése is.
A Smart kétségkívül megosztó autó. Vannak, akik rajonganak érte, mert annyira kis cuki, mások pedig ismerik minden nyűgjét-baját, ezért szinte undorodnak is tőle. A német Limouzine a Frankfurti Autószalonra készítette el saját verzióját a városi kisautóból.
A Mercedes is rákapott a semmitmondó teaser-fotókra, ezzel a képpel alapozzák az érdeklődést Frankfurtra ígért tanulmányukhoz.
Úgy tűnik, a Tesla Model S sikere sokak fantáziáját megmozgatta: nem ez az első eset, hogy arról hallunk, Kínában készül egy új rivális. A Thunder Power szerencsére a formát nem, csak az alapkoncepciót másolja.
Bő ötven éve nem készült autó, amely a jellegzetes rombusz-logót viselte volna, ehhez képest a visszatérés ígéretes. A BX7 méretei alapján a BMW X3-as közvetlen vetélytársa lesz: a 4,7 méteres szabadidő-autó hét személy szállítására alkalmas, és abszolút megfelel az aktuális divatnak.
Ha már nincs igazi újdonság Hondáéknál az idei őszre, készítettek egy érdekes változatot a kombi Civic felhasználásával, amely kerékpárosok számára lehet tökéletes partnek a mindennapokban. Illetve lehetne, ha valóban gyártásba is küldenék.
Bár lényegében évekkel ezelőtt megszűnt a Lancia márka, egyetlen utolsó modell mégis megmaradt néhány piacon. És meglepő módon a Fiat Chrysler még elkölt némi pénzt a kisautó korszerűsítésére.
Európában a kompakt kombik legalább olyan fontosak az eladások szempontjából, mint az ötajtós típusok – nem csoda, hogy az Opel is egyszerre mutatja be a kétféle Astrát a Frankfurti Autószalonon. Az új Sports Tourer – az Opelnél így nevezik a kombit – a csapott hátú változathoz hasonlóan nem nő jelentősen, viszont a tömegét érezhetően csökkentették.
A Toyotánál lassan megtanulnak a formatervezők formás Priust rajzolni – igaz, ez már a negyedik generáció, ideje is volt ráérezni a megfelelő lendületű ívekre. A jellegzetes lövedékformát persze megtartották, de ezúttal könnyedebb, karcsúbb lett az autó, több az üvegfelület, és dinamikusabb az összhatás.
Azt már a korábbi előzetesből is sejteni lehetett, hogy a Honda az RC213V motorja köré nagyon könnyű, és nagyon szokatlan négykerekűt készítettek a japán mérnökök, de erre mi sem számítottunk.
Ahogy sejthető volt, az EXP 9 F fogadtatása után a Bentley óvatosan nyúlt a terepjáró-tervezéshez, legalábbis a forma Audisan visszafogottra sikerült. Persze minden benne van, amit a VW csoport manapság tud – részben alumínium karosszéria, gigantikus W12-es turbómotor, luxuskivitelű belső tér – de mintha hiányozna valami.
Ez az első alkalom, hogy mutatnak valamit az új Borgward terepjáró stílusából. Bár csak egy részletrajzról van szó, az nem kérdés, hogy a formatervvel követik az aktuális divatot.
Mondhatni a Dawnnal lesz teljes a Rolls-Royce kisebbik modellcsaládja, amely meghozta az anyagi sikert a márka számára, először, mióta a BMW érdekkörébe tartozik.
Az Audi nem most kezdte a páncélozott luxusautók gyártását, de azt mondják, a legújabb fejlesztésük a csúcspont, ami a biztonságot illeti. A VR9-es biztonsági besorolás tényleg kivételesnek tűnik.
Kereken tíz lóerőt izmosodott a legerősebb Leon, a kétliteres turbómotor a Cupra csúcskivitelben már 290 lóerős. Ez azonban nem okozott mérhető változást az adatokban, ami legalábbis meglepő.
Nemrég felröppent a hír, amely szerint a Nissan Európában felhagy a Z sportkocsi forgalmazásával, inkább egy sportos fazonú szabadidő-autót fejleszt. Ennek az előzetese is lehet a tanulmány, amelyet Frankfurtban állítanak ki a jövő héten.
Ahogy megszokhattuk, a Porsche óvatosan nyúl a 911-eshez a modellfrissítések során – ezúttal sem egyszerű megtalálni az optikai módosításokat. Ám ezúttal akad egy komoly változtatás is: lecserélték a Carrera sorozat mindkét motorját, méghozzá egy vadonatúj, turbós hathengeresre.
A Renault a Talisman mellett még egy nagy dobást tartogat a Frankfurti Autószalonra: a Mégane negyedik generációját, amelyről most kiszivárogtak az első képek.