Merül az aksi a Mondeoban

2014. november 2., 19:49 Módosítva: 2014.11.02 19:49
3

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCi (2004) akkuja 8-10 óra alatt annyira lemerül, hogy indításkor már csak kattogni tud. A márkaszerviz gondolkodás nélkül cserélte az akkut és a generátort, fölöslegesen. Ha több órás parkolás előtt lekötöm az akkumulátort, soha nincs gond. A merülés leállítás után kezdődik, valamennyire meleg motornál - pár perces út után nem jellemző. Az autó semmilyen hibát nem produkál a merülésen kívül. Hibakód, hibalámpa nincs. Több autószerelőnél volt, egyikük mért már a normális terhelés 10x-esének megfelelő értéket leállítás után, de nem volt megfelelő dokumentációja, teljesen tanácstalan. Talált egy biztosítékot, amely eltávolításával megszűnik a parazita fogyasztás, de ez nem szűkítette le eléggé a hibát. A hiba pár hónapja áll fenn, azóta minden éjszakára akku lekötés kötelező. Tud ajánlani olyan szervizt, amely képes a problémát megkeresni és megoldani? Szeretném elkerülni, hogy még pár hibátlan alkatrészt kicseréljenek az én költségemen.

Köszönettel, Udvarhelyi Bálint

Kedves Bálint!

Nem szeretném elkeseríteni, de sajnos villanyász bogarászás nélkül nem nagyon lesz meg a hiba. Ha a mérhető áramfelvétel valóban annyira magas, akkor nem csoda ha szegény akkumulátor hamar elfárad. Az ön Mondeojának töltőrendszere már az intelligens fajtából való, a vezérlőegység folytonos felügyelet alatt tartja a generátor munkáját. Van egy biztosíték a motortéri dobozban, melynek eltávolításával a töltéslámpa felkapcsol a műszerfalon, és a generátor vészüzemben kezd dolgozni, ilyenkor csak a belső feszültségszabályozóra támaszkodik, a vezérlőegységet megfosztottuk a beleszólás lehetőségétől. Persze az nem jó úgy, de a kocsi üzemképes marad. Ezeken a Mondeókon általában jó állapotban is alacsonyabb töltőfeszültséget mérhetünk, mint azt például a régebbi Ford Focusokon megszokhattuk, ott volt, hogy bele-belekóstoltunk a 15 Voltba is.

Ha a masszív áramfelvétel egy biztosíték kihúzásával normálisra csökken, akkor azt az áramkört kell nagyon intenzív vizsgálat alá vonni fogyasztók, kontakthibák, korrodált kábelszakaszok, utólagos ketyerék szempontjából. Általában a gyári dolgok ritkán hibásodnak meg, ha van az autóban bármilyen nem gyárilag beépített egység, az legyen először gyanús. Sajnos az is előfordulhat, hogy egy eloxidált kábel / csatlakozás miatt nem megfelelő a töltés néha, ezt megspékelve egy-két titkos fogyasztóval már kész is a reggeli szitkozódós sikertelen indítás - állítólag a német szavakat jobban érti a kocsi.

Kapcsolási rajz megléte nélkül a "tű a szénakazalban" effektust próbálhatja ki a javítást végző kolléga, feltétlenül rendelkezésre kell álljon a pontos séma a hibakereséshez. Úgy emlékszem a néhány éve megújult törvényi szabályozás alapján a Fordtól is megvásárolható a szükséges gyári információ némi készpénzért cserébe. De inkább legyen kisebb célirányos költség az elején, mint egy kazal feleslegesen kicserélt alkatrész a végén. Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Füstöl a Mazda

2014. október 28., 09:16 Módosítva: 2014.10.28 09:16
1

Tisztelt Autódoktor!

2000-es kiadású Mazda E2200 autómba kb 370 ezer km van. 80-90-es folyamatos tempónál néha füstöl egyet, mint amikor váltunk. Kérdésem az lenne mi lehet az oka vagy minek az előjele?

Köszönettel: János

Kedves János!

Valószínűleg az üzemanyagrendszer karbantartásra / javításra szorul. Ha valamelyik porlasztócsúcs kopott, akkor elképzelhető, hogy időnként nagyobb dózis kerül valamelyik égéstérbe. Általában járásegyenetlenség, alapjáraton is tapasztalható füstölés, és indítási nehézség is szokott jelentkezni.

Amennyiben az autó karbantartása elmaradt a gyári ciklusoktól, feltétlenül javasolok egy levegőszűrő illetve üzemanyagszűrő cserét, érdemes megnézetni a porlasztócsúcsokat, az adagolószivattyú finomszűrőit, és az üzemanyagcsövek állapotát is. Ha a szűrő nagyon koszos, akkor alkalmasint az üzemanyagtankot is érdemes lenne kitakarítani, de legalább a felszívókosarát ellenőrizni.

A szelephézagok ellenőrzése is javasolt, a túl kicsi / megszűnt hézag szelepkitámasztást, annak folyományaként gyengeséget, henger kimaradást, szelepbeégést okozhat. Ez egy agyonüthetetlen ősmotor, kis szeretgetéssel hálasan megy még néhány kört a Föld körül.  

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Autót vettem, cseréljem-e a vezérműszíjat?

2014. október 22., 15:33 Módosítva: 2014.10.22 15:33
1

Kedves Autódoktor!

A napokban vásároltam egy 12 éves, de csak 73ezer km-t futott Audi A6 2.4 V6 motorral rendelkező autót. A kereskedő szerint az Audinál csak a megtett kilométerek számát kell figyelembe venni, és amíg az nincs meg, elég 30 ezer kilométerenként ellenőrizni a szíj állapotát.

Ön szerint cseréljek, vagy hagyhatom még a szíjat?

Válaszát előre is köszönöm! Üdv: József!

Kedves József!

Autóvásárlás után a vezérműszíj cseréje - amennyiben nem egy hitelt érdemlő, dokumentált szervizmúlttal rendelkező járművet tudhatunk magukénak - olyan mint az átírás: kötelező rítus.

Nem éri meg a kockázatot az ismeretlen vezérlésű autót használni, mert a szíj szakadása sokkal nagyobb - és váratlan - költséget okoz, mint a szíj tervezett cseréje, ráadásul a leglehetetlenebb helyen és időben áll meg az autó, ahonnan már saját erejéből nem lesz képes visszajönni. Sajnos nem kaptam motorkódot az autóhoz, legalább tizenkét változat van a 2.4 V6 motorból az adott évjárat szerint nézve.

Azonban a gyári leírás átlagos használat mellett a legszigorúbb ciklus szerint is 120 000 km megtétele vagy 5 év eltelte után javasolja a szíj cseréjét - taxi használati mód esetén pedig a 90 000 km a preferált ciklus.

A használt vezérműszíj állapotát meg lehet vizsgálni, de az élettartamára vonatkozó döntés nagyon labilis lábakon áll, mert tapasztalataink szerint még akár 100 000 km megtétele után sem feltetlenül lesz látható kopása a vezérlés alkatrészeinek, ami azonban nem jelenti azt, hogy egy bátrabb visszaváltás alkalmával ne ugorna át a szerkezetében már azért fáradt szíj. Kérem, inkább cseréltesse le a vezérlést az autóján, hogy aztán évekig ne is kelljen gondolni a görgők, szimeringek, vízpumpa, és a szíj fáradására.

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Furcsa szag a Mitsubishiben

2014. október 20., 12:52 Módosítva: 2014.10.27 12:40
1

Kedves Autódoki,

nemrég vásároltam egy Mitsubishi L200 típusú autót, 5000 km van még csak benne (super select-es). Időnként megállás után furcsa szagot érzek, mintha kuplung lenne, vagy behúzva maradt volna a kézifék, nem tudom. (persze nem maradt úgy). Szinte csak betonon használtam eddig, hátsókerékkel, egyszer kapcsoltam összkereket.

Az is feltűnt, hogy hátul a difimű olajos, koszos az autó aljához képest, illetve ilyenkor a fogyasztás is magasabb a computer szerint. (ma 13-at mutatott, és nagyon égett szag volt, amikor a probléma nem jelentkezik, 9-et mutat).

Márkaszervíz elég messze van, ezért először Önhoz fordulok.

Köszönöm válaszát! Dániel

Kedves Dániel!

Feltétlenül keresse fel a márkaszervizt, mert az autó még garanciális, tehát gyártói hiba esetén garancia keretein belül orvosolják a problémáját. Nem is baj, hogy kicsit messze van a szerviz, legalább a hosszabb úton talán jelentkezik majd a jelenség, ami a hibamegállapítás szempontjából nagy segítség lesz a kollégáknak. Érdemes telefonon jelezni a megérkezés időpontját, hogy azonnal fülön csíphessék a hibát.

Amennyiben a probléma jelentkezése esetén a fogyasztás emelkedik, nem kizárható hogy a fékek fognak be, azonban ebben az esetben a lépésben guruló autó nagyon hamar megáll, amit könnyen észre lehet venni egy dugóban való araszolás közben.

A hátsó differenciálmű ellenőrzését is bízza a szakszervizre, ilyen új autó problémája esetén nem érdemes kockáztatni a garancia elvesztését azzal, hogy külsős szerviz próbálkozik a javítással. A próbaút után fékpadi mérést javasolok, majd az erőátviteli elemek vizsgálatát, beleértve a differenciálzárak működésének ellenőrzését is. De az ESP célműszeres vallatása is valószínűleg benne lesz a márkaszerviz javítási protokolljában.

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Melegszik az Astra - vagy mégse?

2014. október 15., 12:54 Módosítva: 2014.10.15 12:54
7

96-os Astra F 1.4 ecotech. Olyan problémám van, hogy a vízhőfok jelzőm nem a valós értéket mutatja, hanem többet. Kezdetben szépen megy felfele ahogy kell ám mikor eléri az üzemi hőmérsékletet 100-105 között van. Vizet nem forralja,megnéztem többször is a kiegyenlítő tartályt. Állítólag km óra spirál csere közben el lett mozdítva benne valami. Mi lehet a konkrét probléma?

Köszönet: Jani

Kedves Jani!

Nagyon fontos információ jelen esetben az, hogy a hiba valóban azután jelentkezett-e, hogy a műszercsoport ki-beszerelésre került. Valamint még fontosabb, hogy teljesen biztosak lehetünk benne, hogy a motor nem melegszik túl? Az Astra termosztátja 92 fokon nyit, a hűtőventilátor pedig 105-110 fok körül kapcsol (túlnyomásos rendszerről beszélünk!) Ha a termosztát kicsit lustán működik, vagy a hűtőventilátor egyes fokozata tönkrement, akkor előállhat az ön által leírt jelenség, hiszen a kettes ventilátor fokozat nem hagyja felforrni a motort. Először a vízhőfokot mérném meg a hőgomba tövében a kritikus hőmérsékletnél egy lézeres hőmérővel, majd a ventilátort kézi módban beindítva visszahűteném a motort, a ventilátor áramkör rövidre zárásával ki is derülne, hogy üzemképes-e az egyes fokozatú hűtés. A motoron külön vízgomba szolgál a műszeregység hőfok-érzékelésére. Ez egy egylábú gomba, emlékeim szerint a termosztátház körül található a motor elején a vezérlés oldalán. Cseréje hideg motor mellett javasolt, néhány percbe telik. Költsége 2000 Forint körüli összeg. Ellenállás-változással működik, specifikált értéket nem ad meg a gyártó, a róla lehúzott kábel járműtestre rakásával bekapcsolt gyújtás mellett a vízműszernek teljesen ki kell lendülnie a piros mezőbe. Ezt érdemes megvizsgálni, de cseréje olcsóbb, mint bármilyen vizsgálat. Ha utána is megmarad a jelenség, akkor érdemes a kiszerelt műszertáblát műszerészekkel megvizsgáltatni, beméretni, mert ritkán előfordul, hogy a műszer elhangolódik. Remélem segíthettem!

Üdvözlettel: Gulyás Márk deltamark.hu

Zúg a futómű a Fiestában

2014. október 13., 11:22 Módosítva: 2014.10.13 11:22
1

T. Címzett!

2005-ben forgalomba helyezett 1.4-es benzines Ford Fiesta benzines kocsinál 64 401 km-nél kuplungot kellett cserélni! A csere után a futómű felől (én balról hallom) a kerék fordulattal megegyezően dübörgő hang hallható! Tehát egyértelmű, hogy a kerékfordulat és a zaj üteme összefügg egymással! Fékezés, gázelvétel, nem befolyásolja a zajt! A váltó kiszerelés előtt nem volt semmilyen zaj!

A szerelőknek jeleztem az észlelt zajt! Majd elmentünk egy próba útra! A kocsival jobbra-balra haladtunk és azt mondja a szerelő, hogy kezdődő, jobb oldali kerékcsapágy hiba! Én továbbra is balról hallom a dübörgés szerű zajt! Kerekeket leszedtem, de nem észleltem semmi hibát! Továbbra is hallatszik a ütemesen hallható dübörgés szerű zaj! Tanácstalan vagyok!

Üdvözlettel: Ferenc

Kedves Ferenc!

Kérem ellenőrizzék le, nem került esetleg felcserélésre a két első kerék. Ha az eddigi forgásiránnyal szemben futnak a gumiabroncsok, az okozhat kezdődő csapágyhanghoz kísértetiesen hasonló hangot. A kuplung kiszereléséhez az autó váltóját le kell szerelni, melyhez legtöbb esetben a két féltengelyt is ki kell bújtatni a kerékagyakból, tehát az első kerékagycsapágyak fellazításra kerülnek.

Sajnos előfordul, hogy az ismételt lehúzás során - még ha gyári nyomatékra került is lehúzásra a csapágyat/féltengelyt tartó központi anya- a futógyűrű/csapágygolyó kapcsolat megváltozik, és egy felgyorsult kopási folyamat veszi kezdetét. Ez nem feltétlenül szerelési hibát jelent, sokkal inkább pechet. A csapágyhiba egyik általános jele, hogy a kocsi oldalsó terhelésváltására változik a hangja ahogy a két csapágysor terhelése változik. 

Üdvözlettel: Gulyás Márk www.deltamark.hu

Melegszik a féktárcsa

2014. október 10., 10:20 Módosítva: 2014.10.10 10:20
1

Nemrég vásároltam Mercedesz C180 T típusú 2008-as kiadású személyautómat.

Problémám a következő:

Kb. 50 km-es út megtétele után észrevettem, hogy mind a 4 féktárcsa forró. Elszíneződve nincsen, csak a kezemet nem szívesen hagynám rajta. Az eset után már jobban figyeltem és észrevettem, mintha fogna a fék. Mentem vele 10-12 km-es szakaszt és ugyanolyan forrók voltak a féktárcsák. Jobban megszemlélve őket úgy láttam, hogy a fékbetétek szinte újak, viszont a féktárcsák régiek.

Vihetem szervizbe az autót?

Választ előre is köszönöm

Kedves Mercedes Tulajdonos!

A féktárcsák melegedése természetes velejárója a használatnak, a kézrátételes hőmérés alapján nem egyértelműsíthető a hiba jelenléte. Feltétlenül javasolok egy fékpadi mérést meleg üzemállapotban. A fék túlterheltségének, szorulásának több oka is lehet normál, civil használati mód mellett. A szorulás megléte az autó menetteljesítményén nem mindig észrevehető, főleg erősebb motor esetén.

A kismértékben szoruló fék legjobban dugóban való araszolás közben észlelhető, mert az autó megállás után nem gurul vissza, hanem stabilan áll a helyén. A régi féktárcsák nem feltétlenül jelentenek bajt, hacsak nem rozsdásak, vagy a fényes, csillogó ezüsttől eltérő egyéb színűek.

Ha azonban a féknyeregben szorulnak a betétek, vagy a féknyereg maga szorul/nehezen jár, esetleg a fékcső dugult el a visszafolyás irányában, vagy a fékfolyadék matuzsálemi korú, az már okozhat gondokat. Szerencsére a fékpad figyelmét semmi sem vonhatja el, főleg egy tapasztalt szakemberét nem a vizsgálat közben. Hosszú válaszom után a rövid summázás: igen, kérem látogasson el egy szimpatikus, hozzáértő, fékpaddal is rendelkező szervizbe!

Üdvözlettel: Gulyás Márk deltamark.hu

Szellemjárta Focus

2014. október 7., 14:28 Módosítva: 2014.10.09 12:07
4

Tisztelt Autódoktor!

Egy 2000-es évjáratú 4 ajtós, 1,6-os benzines Focus büszke tulajdonosa vagyok. Mostanában sajnos egyre több apró, de zavaró probléma van vele. A sebességmutató időnként leesik (nem mér), ilyenkor a napi km számláló is mozdulatlan. Kis idő múlva magától rendbe jön, amikor leesik a mutató a rádió is elhalkul, illetve gyengébbnek érződik az autó. Utána is olvastam, állítólag elég sok első Focus küzd ezzel, jeladó csere többnyire segít. Be is terveztem, hogy hamarosan megejtem, de jöttek más dolgok (kb 1,5 hete).

Először az tűnt fel, hogy megállok az autóval, leállítom, ha kinyitom az ajtót, ad egy hangjelzést, hogy még fel van kapcsolva a világítás (ez eddig rendben van). Lekapcsolom a világítást, a hangjelzés megszűnik, kiszállok, becsukom az ajtót és ismét hallom a hangjelzést. Tehát állt az autó, ajtók zárva, világítás lekapcsolva és csipogott a kocsi. Egy idő után befejezte. Később fokozódott a helyzet, már menet közben is elkezdett nekem csipogni, emellé néha kigyullad a nyitott ajtóra figyelmeztető jelzés a műszerfalon. Ha menet közben csipog, de én felkapcsolom a világítást, akkor eddig egy kivételtől eltekintve mindig abbahagyta a csipogást. Megfigyelhető még, hogy amikor menet közben épp csipogós kedvében van, a műszerfal világítás megszűnik. Ez nappal nem feltűnő, este azért zavaró. A rádió kijelzője, illetve a kis óra a középkonzolon változatlanül világít.

A központi zár működése is problémás néha. Zár-nyit-zár-nyit, ha a kulcsról próbálom, gombnyomással. Ilyenkor az ajtón kézzel benyomom a zárat (belülről), lezárja az összes ajtót. Ezt sem értem. Ha a kulcs által küldött jellel lenne baj, nem is próbálkozna. Ha valamelyik zárral lenne baj, akkor amikor kézzel benyomom a zárat, akkor sem kellene lezárnia az összes ajtót. Valószínűleg köze lehet az előbbiekhez. Amit eddig tettem a megoldás érdekében, hogy a testpontokat megtisztítottam, akár csak a sarut. Ezt még a sebességmérő probléma észlelése után ejtettem meg. Merre induljak el? Cseréljem le a zárakat, mert biztos az a rossz, elvégre nyitott ajtót jelez? Cseréljek sebességmérő jeladód, elvégre néha nem küld adatot? Vagy ez már pedig egy elektromos probléma lesz, azt kell megoldani és akkor ezek is megszűnnek/megszűnhetnek? Biztosítékokat természetesen ellenőriztem.

Köszönettel: Máté

Kedves Máté!

Nem egyértelmű a hiba oka sajnos. A sebesség-jeladó üzemképtelensége magyarázatul szolgálna a sebességmérő megállására, és talán a gyengébb teljesítményre, de a többi hibára nem nagyon. Elsődlegesen javasolnám a motorvezérlő hibanaplójának kiolvasását és menettesztet, lehetőség szerint a hiba jelentkezésekor. (A tapasztalható, előhozható hiba minden szerelő kolléga álma - az enyém is) Ha a sebességmérő jelszolgáltatása szűnik meg, akkor - ha a kábelkötege rendben van, és a mechanikus meghajtása is - a jeladó cseréje aktuális lehet. Ennek eredménye nélkül is jó lenne ha a kiszerelt műszertáblát egy műszerész vizsgálat alá venné (tudom javasolni az automuszer.hu csapatát), mert a Focus műszertáblák szoktak furcsán viselkedni. A zár problémája jó megfigyelést kíván.

Ha jól értettem a levelét, akkor kulcsról gombbal zárva visszanyit az autó, de a bal első ajtó belső lezárásával rendben végzi a dolgát. Ki kéne próbálni, hogy ha a jobb első ajtóról zárja belülről a zárat, akkor is visszanyit-e. Ha igen, akkor a bal első zár a hibás. Ha nem akkor a műszerfal lehúzásával újra kell próbálkozni a zárást, majd sajnos a kapcsolási rajzos bogarászás következik. Még egy dolog amit kérdeznék a megbontás előtt: nincs véletlenül utólagosan beszerelt rádió az autóban? Ha igen, húzza ki a rádiót, válassza le a kábelekről, és tegye be a csomagtartóba pár napra. Ha a hiba ekkor nem jelentkezik, akkor a rádió bekötésének ellenőrzését javasolom. Remélem segíthettem!

Üdvözlettel: Gulyás Márk deltamark.hu

Döccenésnél is kopog valami az elejénél

2014. október 3., 13:29 Módosítva: 2014.10.03 13:29
1

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 1996-os évjáratú, 1.3 Suzuki Swiftem és olyan problémám van,hogy minimális döccenésnél is kopog valami az elejénél. Én a lengéscsillapítóra gyanakodtam,de ma voltam műszaki vizsgán és műszakilag nincs gond az autóval. Ön szerint mi lehet a baj? Mi adhatja ezt a hangot ki? Előre is köszönöm a válaszát!

Üdv, Pisti!

Kedves Pisti!

Nagyon nehéz helyzetben vagyok, mert egyrészt a vizsgabázis rázó-rángató padján elég jól vallatható a futómű minden eleme, másrészt nagyon jó lenne hallani a hangot a hathatós segítségnyújtáshoz. Hozzá kell tennem, hogy a vizsgán való megfelelés nem jelenti azt, hogy minden futóműalkatrész csendben teszi a dolgát. Megpróbálom összefoglalni az általánosan előforduló hangokat és okozóikat, hogy közelebb kerüljünk a megoldáshoz:

Tompa, gumis hang terhelésváltásra, oldaldőlésre: Lengőkar hátsó szilent hiba, stabilizátor szilent/támasz hiba.

Pattogós, ropogós hang kormányzásra, bukkanóra: Toronycsapágy hiba, alsó gömbfej hiba.

Éles kattanó hang kormányzáskor, rázós úton: Axiálcsukló hiba, kormánymű hiba.

Gyenge huppanó hang belengéskor: Toronyszilent, lengéscsillapító szár hiba - nem mindig párosul hatásfok romlással!

Nyöszörgő hang belengéskor, kormányzáskor: Alsó gömbfej és kormánygömbfej hiba.

Periódikusan kattogó hang kormányzásra, gázadásra: Külső féltengelycsukló hiba.

Ha a futómű aprólékos vizsgálata nem vezetne eredményre, a motortérben érdemes körülnézni (motorbak, billenésgátló bak), valamint a kerékjáratokban is. Öreg, esetleg korábban sérült autók esetében nem ritka a repedt doblemez, amit sokszor nagyon nehéz észrevenni. Ez inkább éles, roppanó hanggal jár, és a dobbetét levétele után van esély a lokalizálására. Remélem segíthettem!

Üdvözlettel: Gulyás Márk www.deltamark.hu

Nem mutat benzinszintet a BMW-m

2014. augusztus 27., 15:34 Módosítva: 2014.08.28 12:25
1

Olyan problémám akadt (vagyis nem is most akadt, eleve fennállt), hogy nem mutat benzinszintet a műszer. Ha a műszeregységben lévő mutatót tesztelem, az kileng, elvileg annak jónak kell lennie. A tankban ilyen van.

Erre van tapasztalatotok, hogy mi baja szokott lenni, illetve hogy tudom ellenőrizni?

Köszi!

Hello!

A jeladót kéne ellenőrizni.

Ezen vagy két, vagy három láb lesz, attól függően, hogy van-e az autóban üres tankot mutató lámpa.

Ha kétvezetékes, akkor ellenállást kéne mérni a kettő között. Alsó állásban közel végtelen ellenállást, felsőben közel rövidzárat lehet mérni. (Már persze ha nem fordítva, mint mondjuk pár amerikai Fordban, de az nagyon ritka, mert az ahhoz való műszer szakadás esetén folyton teli tankot jelez, ami mondjuk erős kibaszás)

Ha háromérintkezős, akkor előbb ki kéne zárni a lámpát. Azt úgy tudod megkeresni, hogy az egyik lábbal közösre mérve üresen rövidzárat, valamivel üres felett pedig szakadást mérhetsz rajta, átmenet nincs. Ha megvan, akkor a maradék két lábon az előzőek szerint járj el.

Ha ez stimmel, akkor a kábeleket kell ellenőrizni. Ha kizárjuk azt, hogy konkrétan elszakadt valahol (mert az vagy nem valószínű, vagy ha mégis, azt olyan helyen teszi, ami elsőre feltűnik, ahogy megközelíted a szintjelzőt), akkor a testkábelt érdemes ellenőrizni. Ez, mivel BMW-ről beszélünk, az ősi germán törzsi szokások szerint barna színű lesz. Egy jó fémes testponthoz képest minimális ellenállást kell tudni mérni a kábelen. Ha gyanús, ki kell váltani egy tuti jó testponttal, amihez csak egy darab elég hosszú kábel kell, aminek a szabad végét jó fémes testre kell kötni, mondjuk egy csavar alá.

Ha ez is megvan, akkor a jelvezetéket kell ellenőrizni, végső esetben egy szál lengő kábellel kiváltani egy gyors ellenőrzésre.

Ha minden stimmel, tankolj!

Üdv: Autódoktor

Izzócsere az A osztályban

2014. július 2., 14:19 Módosítva: 2014.07.02 14:19
1

2003-as Mercerdes A170 DCi fényszoró égőt hogyan kell cserélni? Megpróbáltam és sehogyan nem férek az égőhöz.

Válaszát előre is köszönöm:János.

Kedves János

Hozzá lehet férni az égőhöz meglehetősen könnyedén.

Kezdőknek az adott oldali első kerék leszerelését javasolnám, ezek után a kerékjárati burkolatban egy erős tenyérnyi, ovális fedél kipattintása után bármelyik izzó cserélhető a négy közül. Haladóknak elég, ha csak elfordítják a kereket jobbra vagy balra, hogy ugyanezt mindenféle szerszám nélkül megtegyék.

Üdvözlettel Autódoktor

Tuningoljunk szívódízelt

2014. június 30., 11:25 Módosítva: 2014.07.02 11:07
1

Tisztelt Autódoktor!

Ön szerint érdemes-e egy 1988-as szívódízel 190-es Mercedesre tenni egy turbót? (A menetdinamika érdekében).

Előre is köszönöm!

Tisztelt uram!

Ha pusztán a menetdinamika oldaláról nézzük, akkor igen.

Ha viszont azt is vizsgáljuk, hogy egy korrekt, megbízhatóan (mercedes mércével is...) működő átalakítás többletköltsége megéri-e a többletteljesítményt, akkor be kell látnunk, hogy egy efféle beavatkozás többe kerül, mint az autó piaci értéke.

Nem ismerem az Ön szempontjait, de mérlegelje, hogy nem egyszerűbb-e esetlegesen autócserével elérni a kívánt dinamikát.

Üdvözlettel autódoktor

Nem húz a Berlingo

2014. június 27., 11:50 Módosítva: 2014.06.27 11:50
1

Kedves Doktor Úr!

Citroen Berlingo 2.0 Hdi-m van! Az utóbbi időben indulásnál nem akar rendesen húzni (füstöl is)! Ha menet közben kinyomom a kuplungot, hagyom visszaesni a fordulatszámot alap fordulatra, akkor megy megint rendesen. Gyanakodtunk az EGR szelepre, de a kitisztítása után is megmaradt a probléma! Meg tudná mondani mitől lehet?

Válaszát köszönöm! Tamás

Tiszelt Tamás

Érzésem szerint majdnem jó helyen keresgettek, kicsivel arrébb lehet, hogy a hiba is meglesz. Az autóban a tűzfalon egymás mellett van két teljesen egyforma mágnesszelep, mindkettőre megy egy-egy elektromos csatlakozó és két-két vákuumcső.

Az egyik az egrszelep vákuumvezérlője, a másik a turbónyomásszabályzóé. Azt kellene megpróbálni, hogy a két szelepet fizikailag átcserélik. Nem kell leszerelni a két szelepet, elérnek a csövek is, a csatlakozók is. Ha érdemleges változás tapasztalható, cserélje ki a turbónyomásszabályzó hibásan működő mágnesszelepét. Nem az öné lenne az első, ami elromlott.

Üdvözlettel Autódoktor

Világít az indításgátló az Astrában

2014. június 25., 13:19 Módosítva: 2014.06.25 13:19
2

Tisztelt Doki!

Van egy 2004-es G Astra kombim Z16XEP motorral szerelve. Indítás után világítva marad a "motorvezérlő rendszer elindulásgátló" vissza jelző.

Mire utalhat ez? Se menetbeli, sem fogyasztásbeli külömbséget nem érzek. Az autó németországi behozott, és 141 000 km van óra szerint benne.

Válaszát előre is köszönöm! Zol

Kedves olvasó!

 Ez az indításgátló rendszer hibáját jelzi. Diagnosztikai műszerrel kiolvasható a dolog. De tegyen egy próbát, a kulcs fejét burkolja be két-három réteg alufóliába, ha így is elindul az autó, akkor valamilyen módon megkerülték az indításgátlót, az autó egy szimpla nyers kulccsal (rámenősebbeknek egy erősebb csavarhúzóval) is elindítható.

Ez vagyonbiztonsági szempontból minimum aggályos dolog, ha enyém lenne, én azért rendbe hozatnám, de legalább egy normális diagműszerrel megtudakolnám, mi a konkrét hiba.

Autódoktor

Nyomom a gázt, leesik a fordulat

2014. június 20., 10:07 Módosítva: 2014.06.20 10:07
12

Üdvözlöm!

Van egy 1990-es, benzines, Ford Escort kombim. Papír szerint 1,4-es, a szerelő szerint 1.6 vagy 1.8-as, ez sajnos nem derült ki. Menet közben nyomom a gázt, de a fordulatszám leesik. Néha fel tudom pörgetni a motort 4000 fölé, de utána is ugyanúgy akadozik. A szerelő azt mondta, hogy a benzinpumpának minimum 3.4 bar nyomást kellene leadnia, de az enyém csak max. 2.2-t tud. Ki is cserélte egy másikra, amin 3.4 bar nyomást mért, de amikor betette, már csak 2-2.2-t mért. Más pumpákat is kipróbált, de semmi eredmény.

Remélem, tud segíteni, előre is köszönöm!

Egyrészt meg kellene nézni a benzinszivattyú elektromos ellátását, másrészt érdemes lenne kicserélni a benzinszűrőt, ez a kettő csodákat tehet az autóval.

Autódoktor

Ingadozik az alapjárat

2014. június 18., 16:00 Módosítva: 2014.06.18 16:00
1

Kedves Doki!

2002-es 1,6 16V VW Bora autóm alapjárata időnként elkezd ingadozni, állóhelyben, lemegy 600-ra vissza ezer, aztán normalizálódik, ha kanyarodok, kiveszem üresbe, kinyomom a kuplungot, néha egyszerűen leáll, elég kellemetlen körforgalomban pl., elmegy a szervokormány, fék stb.

Újra inditáskor rendesen megy tovább probléma nélkül. Ha működik a klima nem áll elő ez a probléma. Mi lehet a gond? Fojtószelep, ház tisztitva lett már többször.

Köszönöm válaszát

Kedves olvasó

A VW csoport motorjainál többnyire nem elég elvégezni a tisztítást, hanem az összeszerelés után el kell végezni a fojtószelep betanítását is diagnosztikai műszer segítségével. ilyenkor újrakalibrálja a motoros pillangószelep a véghelyzetetit és az újonnan megtanult paraméterek alapján a továbbiakban helyesen működik a motor.

Más módszerekkel a betanulás nem elvégezhető. Ennek hiányában a probléma sajnos nem fog megszűnni.

Üdvözlettel Autódoktor

Füstöl a Xantia

2014. június 16., 15:32 Módosítva: 2014.06.16 15:32

Tisztelt Autódoktor!

Egy 1998/4. évjáratú, X1 alvázkódú, LFY motorkodú (1.8i 16V benzin) motorkodú Citroen Xantia tulajdonosa vagyok 2010. óta, a kilométeróra 284 000 km-en áll. Az autóval körülbelül 15 000 kilométert teszek meg évente, legtöbbször körülbelül 40 km-es távon és városban kíméletes használat mellett.

Az utóbbi időben (körülbelül fél év) észrevettem, hogy nagy gázadásnál (körülbelül 2/3 gáznál, részterhelésnél nem) kék füst jön ki a kipufogóból. A gyertyákat nemrég cseréltem újakra.

Az autó körülbelül 2 dl motorolajat (jelenleg 10W40 olajat használok) fogyaszt 1000 kilométer alatt (4 dl a gyár által megadott, még elfogadható olajfogyasztás), a motor a hűtővizet nem forralja, nem fogyasztja, valamint könnyen indul, és jól húz. Kérdésem az lenne, hogy a motor füstölése megoldható lenne a szelepszár-szimmeringek cseréjével, vagy teljes motorfelújítás előtt állok?

Tisztelettel: Kiss Tamás

Tisztelt Kiss úr

Vannak tapasztalataim ezzel a konkrét motorral, igaz, más karosszériában, bár ennek nincs sok jelentősége.

A leírtak alapján nem nagyon tudnék jó hírrel szolgálni, valószínűleg nem csak a szelepszárszimmeringek használódtak el (bár ezek összesen is filléres tételt képviselnek, érdemes ezt IS cseréln)i, hanem a dugattyúgyűrűk amely problémát a motor komolyabb megbontása nélkül sajnos nem lehet javítani.

Autódoktor

Villog az olajnyomás

2014. június 13., 09:17 Módosítva: 2014.06.14 11:52
3

Üdvözlöm

Egy Renault Thalia 2001-es autóm van és alapjáraton melegen villog az olajnyomás lámpám, valamint szerintem csúszik a kuplugom. A kérdésem az lenne, hogy a főtengely szimeringem hibásodott meg és azért nincs olajnyomás, és azért is csúszik a kuplug mert a tárcsa olajos lesz? Viszont a motor külsején nem látok olajfolyást.

Kedves olvasó!

Valószínűleg két, egymással nem összefüggő hibával állunk szemben.

Ha megfelelő mennyiségű kenőanyag van a motorban, az olajnyomáslámpa a legegyszerűbb esetben azért világít, mert a nyomásérzékelő meghibásodott.

Következő variáció az lehet, hogy nem a megfelelő viszkozitású olaj van a motorban, melegen nincs megfelelő olajnyomás, bár a kenőolaj minősége a legextrémebb esetekben van csak ilyen hatással a nyomásra, ezt nem tartanám valószínűnek.

Találkoztam már olyan esettel, amikor a gyenge minőségű olajszűrő miatt csökkent le az olajnyomás, ez is viszonylag könnyen javítható. Alacsony olajnyomást okozhat az olajszivattyú kopottsága is, legvégső esetben pedig a főtengely csapágyainál a kopás miatt megnőtt a hézag, elengedi az olajnyomást, ez pedig egy komplett motorfelújítást igényel.

A megcsúszó kuplung már egy másik történet, oda motorolaj elvileg nem tud bejutni, a főtengely (ahonnan az olaj jönni tudna), a lendkerék egyik oldalán van, a kuplung a lendkerék másik oldalán, a lendkerék meg egyetlen tömör vasdarab, azon az olaj át nem megy. amikor kicserélik a kuplungot, akkor viszont valóban jó ötlet levenni a lendkereket is és mögötte kicserélni a főtengelyszimmeringet, ez megspórolna egy későbbi bosszúságot, hogy újra levegyék a váltót olajfolyás miatt.

Autódoktor

Percek alatt felforr a víz

2014. június 10., 11:35 Módosítva: 2014.06.12 06:58
1

Kedves Autódoki!

Következő kérdésem lenne.

Van egy 1999-es Rover 200-as 1.1-es benzines gépkocsink.

A gépkocsinak két problémája lenne.

Első amivel már régóta foglalkozok de nem jutottam előre. Valamiért hamar felforr a hűtővíz.

Már cseréltük az alábbi alkatrészeket: hengerfejtömítés, termosztát, hűtőradiátor, hőmérséklet jeladó.

Amit még nem cseréltem: kiegyenlítő tartály kupak, vízpumpa.

A víz szép tiszta benne. Nem dolgozik bele a hengerfej és ennek ellenére még is 5-10 perc alatt forr a víz. Mi lehet a gond?

Másik probléma. Ezzel még nem foglalkoztam túlzottan. Kb. 4-6 hónapja a fogyasztás megnőt közel 2-2.5 literrel. Ennek mi lehet az oka? Esetleg ez össze függésben lehet a hűtőfolyadék forrással?

Üdv. Attila

Kedves Attila

A Roverek híres-hírhedt K szériás motorja eléggé érzékeny a vízproblémákra. HA a hengerfejtömítés valóban jó ÉS a termosztát is megfelelő hőmérsékleten nyit, akkor meg kellene nézni, kering-e rendesen a víz a motorban, meg kell nyitni a légtelenítő csavart hátul, a motor mögött. Ez azon a csövön áll felfelé, ami a motor mögött közvetlenül fut keresztben a vízpumpától a termosztátházig, a vízpumpa felöli oldalon kellene keresgetni, egy tízes kulcs kell hozzá.

Ha a motor beindítása után ott folyamatosan víz jön, akkor a vízpumpa nagy valószínűséggel még jól működik. A kiegyenlítőtartály sapkája is lényeges eleme a vízkörnek, amennyiben nem tartja meg a nyomást, hasonló tüneteket produkál bármelyik autó. maga a sapka nem hiszem, hogy túl nagy költséget jelentene, érdemes lenne beszerezni egyet, amíg nem lesz belőle drágább probléma.

Autódoktor

Induláskor fullad a Passat

2014. május 12., 11:45 Módosítva: 2014.05.12 11:45
16

Kedves Autódoktor!

A problémám a következő:

Adott egy 2008-as PDTDI VW Passat sedan. Másfél éve vettem használtan, 141 000-rel, most 196 000 van benne.A márkaszervíz szerint mind a 4 Siemens márkájú PD fejet kicserélték. A hibajelenség, hogy elinduláskor 2-3-szor megfullad az autó, engine fault hiba, villog a kis izzitólámpa, aztán megy tovább. A lámpa villog folyamatosan.

A hibakód olvasó ezt dobta:

Gázolaj (BKP - TDI - MT/AT)

P1264 - Szelep szivattyú-befecskendezéshez, 2. henger; határ meghaladva - szakadt

P1263 – Szelep szivattyú-befecskendezéshez, 2. henger; valószínűtlen jel – szakadt

P0605 – Belső vezérlő ROM hiba – szakadt

Menet közben soha nem jelentkezik a probléma, csak elindulásnál, kb az első 200 méteren. PD fejre gondoltunk, ám a márkaszervíz (Porsche M5) szerint a cserélt PD fejek nem hibásodhattak meg, ez biztos. Hiába létezik a 7 éves garancia rájuk, az egyszeri csere után már csak KP-ben gondolkoznak, ha mégis az lenne a hiba.

Válaszát előre is köszönöm!

Tamás

Kedves Tamás

Tapasztalatok szerint a pdelemek elektromos vezetékei sem örökéletűek, főleg a hengerfej belsejében, a forró olajban bírják igazán csak visszatartani a röhögést. :)

HA a pd elemek VALÓBAN jók, érdemes lenne a hengerfej belsejében a köteget kiszerelni, eltakarítani és kint megvizsgálni mechanikai sérüléseket keresve a burkolatokon illetve egyenként végigmérni akár közben mozgatva is a köteget, hogy van e a szálakban szakadás. Nem ritkán lehet ilyennel találkozni.

Ha ezek mind rendben vannak, csak utána kezdenék el aggódni a pdelemek miatt.

Üdvözlettel Autódoktor

Elindulásnál rázkódik az autó

2014. május 9., 14:41 Módosítva: 2014.05.10 15:28
2

Üdvözlöm!

Következőkben szeretném a tanàcsàt kérni! Az autóm egy 2000 decemberi VW Passat B5 1.9 pdtdi (ajm). A következő hibàt produkàlja:

A hiba nem àllandó vàltozó időközönként jelentkezik! Egyesben elindulàskor ràzkodik ràngat érzésre addig mig a kerekek forgàsba nem jönnek (mig csúsztatom a kuplungot)! Sebességeket könnyedén veszi hang nem hallható menet közben soha nem csinàlja csak az elindulàsnàl! Azért fordultam önhöz mert a szerelőmnél kiprobàllàs alkalmàval nem jelentkezett a hiba és azt tanàcsolta néha vasaljam meg kicsit a kuplungot! Szerinte komoly baj nem lehet kuplung, kettőstömegü nyàron lett cserélve azota kb 18ezer km ment az autó!

Vàrom vàlaszàt! Köszönettel: egy passatos :)

Kedves Passatos olvasó!

Valamilyen oknál fogva ez engem annak ellenére a lendkerék hibájára emlékeztet, hogy állítása szerint ezt a nem túl távoli múltban cserélték. Új alkatrészt építettek be, vagy jó állapotú bontottat? A kuplungszerkezet önbeálló típusú az autón, ez csak célszerszámmal szerelhető, egyébként hibás működést produkál. Ez a csere alkalmával rendelkezésre állt? A vasalást semmilyen formában nem javaslom, kiválóan el lehet érni vele, hogy felégjen a lendkerék felülete, más kézzelfogható eredményét így hirtelen nem tudnám említeni.

Üdvözlettel Autódoktor

Befog a fék a Suzukin

2014. május 7., 13:23 Módosítva: 2014.05.07 13:23
1

Kedves Autódoki!

1993-as 1.3 Suzuki Swiftnél az a problémám, hogy a fék egy idő után elkezd fogni, majd egy fél óra elteltével lassan menni sem tudok, mert folyamatosan fog. Leállítás után a pedál egyből felkeményedik, légtelenítés minden esetben átmenetileg segít, de mint írtam, csak 10 percig kb. Aztán megint befog a fék. Fékrásegítős, az egyetlen csövet, ami a szervódobot összeköti a motorral, azt cseréltem, az első 2 fékhengert szétszedtem, megcsiszoltam,azok könnyen járnak. Fékbetétek jók, féktárcsa vállas, de ez szerintem nem befolyásolja. Főfékmunkahengert és szervót már szétszedtem, nem láttam hibát, a szervó nem sérült, a főfékhenger tiszta, könnyen jár. Tanácstalan vagyok, tulajdonképpen már mindent kizártam, mégsem jó.Kezdem feladni. Várom mielőbbi segítségét,

Köszönettel és Tisztelettel : Tamás Gábor Sándor

Tisztelt Uram

Két dologra tudnék tippelni, egyrészt arra, hogy a fékpedálnak nincs holtjátéka és folyamtosan tolja a főfékhengert, ezt le kell ellenőrizni mindenképpen. A másik elképzelés, hogy valamelyik gumi fékcső elöregedett, a belseje elzáródott, emiatt nem engedi vissza a fékmunkahengerből a fékfolyadékot a főfékhenger és a folyadéktartály felé.

Üdvözlettel Autódoktor

Csak kattan, nem indít

2014. április 30., 14:13 Módosítva: 2014.04.30 14:14
3

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 2004-es Kangoom. Eddig hidegen-melegen könnyen indult, de most melegen nem teker az indító csak kattan mintha feszülne. 20 perc után kicsit lehűl és teker.

Mi lehet a baja?

Tisztelt olvasó

A leírtak alapján az önindító behúzótekercse szorul némi gondoskodásra, külön is kapható alkatrész, nem szükséges komplett önindítót javítani illetve cserélni.

Autódoktor

Kerreg a váltó a BMW-ben

2014. április 29., 09:06 Módosítva: 2014.04.29 11:59
10

Tisztelt Autódoktor!

Van egy BMW E46 2000-es 330i, manuális 5 sebességes váltóval. Minden négyből háromba kapcsoláskor olyan hangot ad, mintha nem lenne teljesen kinyomva a kuplung, "kerren", de minden erőltetés nélkül beveszi a sebességet.

Szinkrongyűrű, olaj vagy esetleg nagyobb baj lehet?

Köszönöm a válaszát!

Tisztelt olvasó!

Tapasztalatok szerint ha csak azzal az egy sebességfokozattal jelentkezik a leírt probléma, akkor váltóhibával állunk szemben. Meg lehet ugyan próbálkozni egy váltóolaj cserével, ez ideig-óráig elfedheti a problémát, de ez az átmeneti javulás sem általános dolog. Az elmondottak alapján a harmadik fokozat szinkronkereke megkopott, ennek cseréjével orvosolható teljes bizonyossággal a hiba. Jó hír, hogy kapható hozzá minden alkatrész, a beavatkozás meg nem túl nagy műtét, az alkatrész beszerzését leszámítva megvan egy nap alatt.

Üdvözlettel Autódoktor

Valami zörög az Astrában

2014. április 22., 09:54 Módosítva: 2014.04.22 09:54
1

Jó napot.

Van egy Z14XE motoros Opel Astra G-ém. Közel 200 000 km van benne. Néha az olajteknő irányából alapjáraton csörgő hangot hallok. Már tavaly is hallottam és az ismerősöm Astrájában is hallható ez a hang. Ez a motor szijjas ezért lánc hangja nem lehet.

Mi lehet ez a hang?

Kedves olvasó

Őszintén szólva nem vagyok biztos benne, mi zöröghet abban az olajteknőben. Sok dolog nem lakik benne, az olajszivattyút közvetlenül a főtengely hajtja, azon kívül meg egy darab főtengely aztán kész is a leltár. A következő olajcsere nem tudom, mikor esedékes, de akkor le kellene venni az olajteknőt, nem túl nagy munka és belenézni, van-e benne fémtörmelék, illetve az olajszivattyú szívokosarát is ugyanilyen szempontból megvizsgálni. Ha nincs nem odavaló fém, akkor egyelőre ne izguljunk nagyon, ha viszont van, akkor vagy az olajszivattyú kezd elkopni, vagy sajnos a főtengely csapágyazása nincs a helyzet magaslatán.

Üdvözlettel Autódoktor