LPG rendszer beépítése után megjelent hibák

2013. május 23., 10:43 Módosítva: 2013.05.25 19:51
2

Tisztelt LPG Doktor!

Segítséget kérek az alábbi témában:

Ford Mondeo Ghia exec. (2.0 benzines 2005. évj. 280.000 km) autónkat LPG üzeműre alakíttattuk kb. másfél éve, 50.000 km-rel ezelőtt. Az autót újkorától ismerjük, komolyabb gond sosem volt vele, az átalakítás előtt min.10 litert fogyasztott óvatos gázkezelés mellett is (nyáron volt, hogy mértem 12-t ). Az átalakítás előtt az autó alapvetően kifogástalanul (kulturáltan, normál alapjárat) működött, bár mindig igen tunya, kedvetlen volt (az elődmodell hasonló motorjához viszonyítva is). A TC által javasolt szakműhelyben elég komoly (STAG premium, hengerenkénti befecskendezés, stb., mindennel együtt kb. 230.000 Ft volt a vége) rendszert beszerelve az autóból „állatorvosi ló” lett:

· Az új fogyasztás az elvárt 11.5 l, a motor nem megy rosszabbul, a szerelés szépnek tűnik, a pótkeréktartály nagyon kicsi – méretét nem tudom, kb. 270-300 km-re elég. Az autó új NGK LPG5 gázos gyertyákat kapott tőlem, melyeket a gyártó kifejezetten ehhez a CJBA motorkódhoz ajánl.

· A „Check engine” lámpa folyamatosan világít, magától sosem szűnik meg, csak, ha kiüttetem a hibát. A gázos szerviz először a szívóoldal kitakarítását, javasolta, majd miután azt (tiszta volt) megcsináltattuk velük a keverékképzés hibáját állapította meg, illetve, hogy gondok vannak az autó üzemanyag ellátásával. Egy másik autóelektronikai szakszervizzel együttesen lambdaszonda cserét javasoltak, megtörtént (bosch, 30.000 Ft.), a hiba nem javult. Az autógázos szerelő véleménye szerint kb. „a hiba nem javítható, előfordul időnként a túl szegény keverék, együtt kell élni vele” (?). Azóta a motor állandóan változatos hibakódokat dobál, pl. szívósori tömítetlenség (tömítéscsere megvolt, de az eredeti is rendben volt)Egyébként általánosságban elmondható, hogy a szakszerviz és a gázos szerviz folyamatosan egymásra mutogat. Mit lehet ilyenkor tenni? A garancia lejárt, bár a hibák kezdettől fogva be voltak jelentve. A javítások kapcsán kb. 4-5 ízben voltunk a gázosoknál és kb. ugyanannyi alkalommal a másik szakszervizben.

· A motor kizárólag 2. indítózásra marad üzemben, az elsőre felpörög, majd rögtön lefullad. A hideg motor járása szörnyű, , durrog, zakatol, csörög-zörög, prüszköl. Így nem lehet indulni, mihamarabb „túlesni” ezen, hosszútávon a motort kinyírja, mindkét esetben (álló helyzeti és menet közbeni melegítéssel).Kell kb. 5-10 perc alapjárati melegítés (télen sokkal rosszabb a helyzet, mint melegebb időben), hogy a gázpedál parancsára a motor felpörögjön, ne pedig lefulladjon. Ez a hiba néhány napra megszűnt a gyári elektronika szoftverének frissítésekor (ami állítólag sérült volt, rendellenesen nehézkes volt a programozása), majd fokozatosan visszatért. A teljes gyújtásrendszer ellenőrizve, itt hibát nem talált az egyébként elég lelkiismeretesnek tűnő elektronikai szakszerviz.

· A motor jellemzően nem sokkal az üzemi hőfok elérése után (de később is) hajlamos kuplungkinyomás után lefulladni, az alapjárat gyakran bizonytalan (leesik a padlóra, majd vagy sikerül némi zakatolással feltornázni magát, vagy nem). Ez pl. egy Tesco parkolóban a menet közbeni lefulladáskor, a kormányszervó elvesztésekor legyalulja a szomszéd autót, épület sarkát, stb. Az alacsony fordulati üzemmódban a motor kulturálatlanul viszi az autót, rángat, ezt az átalakítás előtt nem tette (pl. lakott területen átguruláskor 5-ben). A lefulladási hajlam is némiképp nőtt. Az átkapcsolás a 2 üzemmód között jónak tűnik.

· A gáztartály LED-es szintjelzése használhatatlan, kizárólag a napi kilométer-számlálóból és tapasztalatokból lehet következtetni a megtehető távra. Állítólag az úszó rossz helyre lett szerelve, de a megfelelő szoftveres lekezeléshez is kellet 3-4 nekifutás.

· Akárhogy próbálom, nem tudom megállapítani, hogy a fenti hibák kizárólag gázos vagy benzines üzemmódban állnak- e fent, bár ugye a hidegindítás mindig benzinnel történik, de bemelegedés után sem tudom elválasztani.

Az autó folyamatos, napi szintű üzemben van (munka+ családi használat), nem nagyon megengedhető a szerviz miatti időkiesés. Ha volna bármiféle javaslat, azt köszönettel venném.

Üdvözlettel:

Donát

Kedves Donát!

A STAG 300 prémium rendszert az adaptív öntanuló képessége miatt szerelik sokan, mivel így elvileg megtakarítható a fáradságos programozási folyamat. A helyzet az, hogy az emberi erő ilyesfajta mellőzése nem miden esetben gyümölcsöző, az autoadaptív mód sokszor "hozzátanul" olyan körülményekhez is, melyek nem kívánatosak. Az Ön által említett hibák lehetnek egy közös tőről fakadóak is, de érzésem szerint több, egyidejűleg jelen lévő probléma összhatása tapasztalható. Vannak olyan típusú injektorok, amelyek hasonló jelenségeket okozhatnak, én ezeket cserélném valami komolyabbra, továbbá nulláznám a gyári ECU adaptációs értékeit ( gyári reset ), majd újra programoznám a gázrendszert.

Mindez akkor igaz, ha az autó mindemellett hibátlan benzines oldalon.

Amennyiben igényli, az LPG doktor műhelye segít megoldani a problémát!

Üdvözlettel:

LPG Doktor

www.lpgdoktor.hu

  • Külföldi használt CNG-s autót vennék

    2013. május 21., 10:52 Módosítva: 2013.05.21 10:52
    0

    Tisztelt Doki!

    Használt cng-s autó vásárlását fontolgatom és érdekelnének a buktatók. Az olcsóbb kilóméter költséggel már tisztában vagyok.

    A tudomásom szerint a Volvo,Opel és VW gyárt ilyen modelleket. Ami érdekelne a szervizelés, azt halottam csak gázszakműhely szerelheti.A márkaszervizek közül bevihetem-e akármelyikbe v. csak speciel felkészültbe. A tartályok itt is ugyanúgy próba hitelesítést igényelnek és ha igen milyen gyakran?

    Az Iveco CNG-s modeljeiről halottam,hogy elég kiforratlanok sok velük a baj.A fennt említett modellek milyen megbízhatóak? Ha külfödről hozott az autó az érvényes hitelesítéseket elfogadják v. itthon újra kell vizsgáztatni?

    Köszönettel: Kertész Csaba

    Kedves Csaba!

    Az említett modellek megbízhatóak, csak figyeljen a futásteljesítmény valósságára!! Sehol nem azért vesznek CNG üzemű autót, hogy a garázsban álljon, tehát az évi 15 377 km-es futásoknak ne dőljön be!! A szakszerviz akkor engedi be, ha van jogosultsága, ezt le tudja kérdezi a bejelentkezéskor. Tudomásom szerint itthon újra kell hitelesíteni az autókat.

    Üdvözlettel: LPG Doktor

    www.lpgdoktor.hu

    LPG gáz = gázpalackos gáz?

    2013. május 21., 10:49 Módosítva: 2013.05.21 10:49
    5

    Tisztelt LPG doktor!

    Szeretném megkérdezni, hogy a palackos gáz, megegyezik-e a kúton tankolt gázzal? A palackos gáz átfejtése okoz-e az autóban kárt?

    Üdvözlöm!!

    Nem egyezik meg teljesen. A szolgáltatók a propán-bután arányt az évszaknak megfelelően folyamatosan változtatják az LPG-ben, ez a palackos gáznál nem így van. Ettől még működik vele a motor, sokkal inkább gond, hogy az átfejtés kimeríti a jövedéki adócsalás fogalmát...

    Üdvözlettel:

    LPG Doktor

    www.lpgdoktor.hu

    Megéri beszerelni?

    2013. május 20., 12:51 Módosítva: 2013.05.20 12:51
    22

    Tisztelt LPG-doktor!

    A jelenlegi gázárakon megéri-e egy kb. 300 000 Ft értékű autóba gázt szerelni, ha évi 20 000 kilométert megyek vele?

    Üdv

    Isti

    A gázrendszerek megtérülése legegyszerűbben az átalakítás árából, valamint a gépkocsi fogyasztásból számolható ki. Elmondható, hogy a jelenlegi viszonyok között átlagosan 30-34% közötti össz-megtakarítás érhető el hazánkban LPG átalakítással. 20000 km alatt egy átlagos, 10 l/ 100 km fogyasztású autó kb. 240 000 Ft-ot takarít meg. A beszerlés gazdaságossága tehát nem a gépkocsi értékétől, hanem sokkal inkább a futásteljesítménytől és a fogyasztástól függ. Mivel egy 4 hengeres gépkocsi átalakítása alig haladja meg a 200 000 Ft-ot, kb. 9 hónap alatt megtérül az átalakítás az említett 20 000 km éves futás esetén.

    üdvözlettel: LPG Doktor

    Rongálja-e a motort az LPG?

    2013. május 18., 07:53 Módosítva: 2013.05.18 07:53
    0

    Kedves LPG-doktor,

    családunk Astrájának (1997) a gázosításán töröm a fejem, de hát ezt-azt hall az ember. Tartja magát az az urban legend, hogy a gáz megzabálja a motort, igaz-ez?

    Üdvözlettel: János

     

    Kizárólag a régi konstrukciójú, ólmozott benzinnel való járatásra tervezett motorokat károsítja, mivel nem tartalmaz ólomtetraetilt a szelepfészkek kenése céljából. A korszerű motorok szelepfészkei már nem igénylik az ilyen fajta kenést. Fontos azonban megjegyezni, hogy az égési folyamat szegény keverékes üzemben magasabb hőmérséklettel jár, ezért a gázrendszerek pontos beállítása rendkívül fontos, hogy elkerüljük a szelepek beégését!

    Kell-e melegíteni benzinnel?

    2013. május 16., 10:13 Módosítva: 2013.05.16 10:14
    0

    T. LGP-doktor!

    Mikor lehet bekapcsolni a gázt, indíthatok egyből gázzal vagy először be kell melegítenem a motort benzinnel?

    Üdv

    Zozó

    Kedves Zozó!

    A mai rendszerek automatikusan vezérlik a benzin és a gázüzem közötti kapcsolásokat. A motor alapvetően benzinnel indul, majd 25-30 Celsius közötti hűtővíz hőmérséklet elérésekor kapcsolnak gázüzemre, vagyis egyáltalán nem kell ilyesmivel foglalkozni.

    Üdv:

    LPG-doktor

    Keverős vagy hengerenkénti?

    2013. május 15., 15:16 Módosítva: 2013.05.15 15:16
    0

    Tisztelt LPG-Doktor!

    Gázosításra készülök de nem tudom, melyik utat válasszam. Az autóm egy Volkswagen Vanagon Multivan (amerikai piacos Transporter Multivan), 2.1-es 112 lovas digijet befecskendezéses benzinmotorral. 13 litert fogyaszt, mert sajnos gyárilag elég rövid a váltó. Az a kérdésem, hogy érdemes-e a drága injektoros gázrendszert beszereltetni vagy vegyek egy bontóban egy karburátoros szívósort és karburátort és központilag gázosítsam el azt. A karburátor és a szívósor nem nagy tétel, igazából a két különböző rendszer gázfogyasztására lennék kíváncsi. Illetve egyik-másik előnyeire és hátrányaira.

    Üdv

    Peti.

    Nem javasoljuk a keverőfejes rendszert, mert a hengerenkénti befecskendezéses rendszerhez képest jelentkező árelőnye nem jelentős. Mindössze 30-40 ezer Ft a különbség, mely összeg meg is térül az alacsonyabb fogyasztás következtében, továbbá lényegesen kultúráltabb működést eredményez. A két rendszer között 6-10 % fogyasztás különbség jelentkezik mindenképpen.

    Tankolnál inkább 260-ért?

    2013. május 15., 15:07 Módosítva: 2013.05.15 15:18
    5

    Most néztem meg éppen a holtankoljak.hu-n, hogy mennyibe kerül egy liter gáz, és elképedtem: 260 forint. A határ túloldalán, Párkányban állítólag még annyi sem: 75 cent. Már majdnem elkezdtem számolgatni, hány tankolás után jön vissza az átalakítás ára, amikor rájöttem: dízellel járok. De hoppá, ahhoz is létezik valami átalakító készlet, nem? Na, pont ilyen és hasonló kérdésekre fog válaszolni új doktorunk, az LPG-doktor.

    Pótkeréktartálytól injektorig otthon van a gázautózás minden műfajában: akár a V8-as Lexusba szeretne egy hengerenkénti rendszert, akár a Zsukba tenne egy PB-palackot, a doktor megmondja, érdemes-e nekilátni. Jövedékiadó-emelés ide vagy oda, aki sokat jár, annak még mindig kifizetődhet az átalakítás.

    Ne tévessze meg a név, a doki CNG-s kérdésekre is tudja a választ, bár amíg egy kezemen meg tudom számolni a nyilvános CNG-kutakat Magyarországon, nem valószínű, hogy sokan gondolkodnának a sűrített földgázos autózásban.

    Kérdezzen bátran, bármilyen, gázzal kapcsolatos kérdése van: az LPG-doktor címe óriási meglepetésre lpgdoktor@mail.totalcar.hu, de a tanácsok cikkoldalain is megtalálhatja az űrlapot, amin keresztül üzenhet neki. Egyet kérünk csak: legyen türelmes, a doktor úrnak kell egy kis idő a válaszadáshoz, ezért ha azt szeretné megtudni, hogy ma hol a legolcsóbb a gáz, lehet, hogy máshol hamarabb célba ér. Garanciát arra sem tudunk vállalni, hogy minden kérdést meg fog tudni válaszolni, ha túl sok a páciens. Nepperűzőnk például már ki sem látszik a levélhegy alól, pedig ő is mindent megtesz a szent ügy érdekében.

    Ha rángat, köpköd, nem indul vagy fullad, akkor viszont mindenképpen jó helyen jár az LPG-dokinál. Ha bizonytalan, hogy az autója bírni fogja-e a gázt, szintén. Mennyivel lesz gyengébb, mennyivel fog többet fogyasztani, kitiltják-e a parkolóházból, csökkenti-e a nemi vágyat - na jó, erre talán nem ő a legmegfelelőbb szakember, de minden gázzal kapcsolatos technikai, gyakorlati, jogi témában képben van a doktor. Ne tartsa vissza: nincs hülye kérdés - jobb feltenni, mint egy életen át hülyének maradni.