Olajat, de milyet?

2013. november 26., 08:02 Módosítva: 2013.11.26 08:02
2

Tisztelt LPG doktor!

2006-os 120 ezret futott Swiftembe (ebből 20 ezer gázzal) melyik olajat válasszam a gyárilag elfogadottak közül? 5w30 (ez a leginkább ajánlott benzinhez gyár szerint), 5w40, 10w40. Előre láthatólag a legnagyobb téli hidegtől a nyár közepéig használnám.

Köszönettel: Zsolt

Kedves Zsolt!

Ellentétben az olajforgalmazó cégek marketing törekvéseivel mi nem javaslunk eltérő olajat LPG üzemhez, mint benzinhez! Kiválóan működik minden motor a számára előírt minőségű olajjal LPG üzemben is, ezen ne fájjon a feje!!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

  • Elállítódhattak-e a szelepeim a gáztól?

    2013. november 21., 10:06 Módosítva: 2013.11.21 14:53
    1

    Tisztelt LPG Doktor!

    97-es Toyota Carina E 1.6-os tulajdonosa vagyok. Vezérműszíj csere alkalmával ellenőriztem a szelephézagokat. Hidegen a szívó oldalon 0,15-0,2 hézagokat mértem, a kipufogó oldalon 0,1-0,15. A motorháztetőben ezek 0,2 illetve 0,3-as értékekkel szerepelnek. Az autóban miután első tulajdonosa vagyok garantáltan 194ekm van. Másfél éve rakattam be a lovato szekvenciális rendszerét 160ekm-nél mert megnövekedett a használata az autónak. A 34ekm futás gázzal okozhatta a szelephézagok csökkenését? Mennyire gyakran kell ezzel foglalkozni, mert a korongos szelephézag állítás miatt ez nem olyan egyszerű és viszonylag költséges is. Az autóval 100-110-es tempónál nem nagyon járok gyorsabban autópályán sem. Ez maximum 3000-3500-as motor fordulatot jelent. Legtöbb kilométer 2500-3000-es fordulaton 80-90-es tempóval kerül az autóba. Fogyasztásom gázról 7,5l körüli. Várom véleményét.

    Köszönöm! Üdvözlettel: Nagy Tibor

    Kedves Tibor!

    Akár ennyi gázüzem is elegendő a hézagok fogyásához, de az Ön esetében az sem egyértelmű, hogy a beszerelés pillanatában rendben voltak-e a hézagok! Minden esetre javasoljuk a gázrendszer tökéletes beállítását!

    Üdvözlettel: LPG Doktor
    www.lpgdoktor.hu

    Mikor kell felújítani a gázrendszert?

    2013. november 19., 10:59 Módosítva: 2013.11.19 10:59
    1

    Tisztelt Doki!

    2006-os 1,6L Lacettim van Zavoli gázrendszerrel. Mivel külföldre járok érdekelne hány km-enként kell felújitanom, mert nem szeretnék az útszélén ácsorogni. Eddig 59 000 km-t tettem meg gond nélkül.

    Válaszát előre is köszönöm!

    Üdv.S.Tibi

    Kedves Tibi!

    Felújítást alapvetően a reduktor igényel. Hivatalosan 120 000 km után kellene membránt cserélni benne. Fontos a rendszer folyamatos karbantartása, a szűrők rendszeres cseréje, valamint esetleg megelőzésképpen a mechanikus elemek idő előtti cseréje. A reduktoron kívül az injektorok cseréje merülhet fel, ennek intervalluma attól függ, melyik Zavoli injektorral van szerelve a rendszere, ugyanis többféle létezik.

    Üdvözlettel: LPG Doktor

    www.lpgdoktor.hu

    Rosszalkodik az alapjárat

    2013. november 15., 12:46 Módosítva: 2013.11.15 12:46
    2

    Tisztelt LPG Doktor!

    Nagyjából 2 évvel és 70 000 km-rel ezelőtt Zavoli gázszettet (abból is az adaptív kompjúterest) kapott a 2008-as, 1.3 benzines (68 kW, 16 szelep) Swiftem. Idén nyáron elkezdett rosszalkodni az alapjárat. Eleinte csak amíg hideg volt a motor, aztán később már meleg motornál is egyszerűen leállt, ha üresbe kellett váltanom (vagy ha túl sokáig kumplungoztam és úgy váltottam fel/le).

    Az autót elvittem diagnosztikára és azt derítették ki, hogy az egyik hengerben a nyomás 1.5 barral alacsonyabb, mint a többiben. Természetesen az összes, ilyenkor szokásos rossz dolgot elmondták a gázüzemről a szervizben és azt is mondták, hogy jól ismert tény szakmai körökben, hogy ez a fajta Suzuki motor nem működik jól gázzal. Igaz ez? Erről sosem hallottam. Továbbá a motor teljes generálját, szelepek cseréjét és hengerfej-felújítást javasoltak, kb. 250.000 Ft értékben. Ezt természetesen nem fogadtam el, utána akartam járni a dolgoknak. Végül találtam egy szerelőt, aki szerint csak a szelephézagokon kellett állítani vagy pontosabb "kilapkázni" a szelepeket. Ez segített is, de sajnos csak ideig-óráig, kb. 1500 km-t mentem gond nélkül, de most sajnos újra előjöttek a tünetek, ismét leáll a motor alapjáraton. Egyelőre csak akkor, ha még hideg, de tartok tőle, hogy hamarosan ismét le fog állni melegen is.

    Mit gondol, mi lehet a probléma? Mi a javaslata a megoldásra? Érdemes lenne a szelepeket kicserélni, a hengerfejet felújítani aztán a gázkeverék arány helyesen beállíttatni? Helyesen beállított keverék-aránnyal vajon tovább bírnák a szelepek, mint 70 000 km?

    Köszönettel, Szabolcs

    Kedves Szabolcs!

    A probléma ismert. A Suzuki motorok érzékenyek a termikus egyensúlyra, így ha az a helytelen beállítások miatt felborul, elkezdenek a szelephézagok elfogyni. A gond az, hogy tapasztalatunk szerint ha a folyamat már elindult, csak lassítani lehet a helyes beállításokkal is, mivel a felületkezelt részek már sérültek korábban. Ha a hézag elfogyott teljesen és a szelep kitámaszt, nagy valószínűséggel be is égett, ezért tapasztalta, hogy a beállítást követően hamar kezdődött a probléma ismét.

    Meg kell vizsgálni a hengerfej jelenlegi állapotát pontosan, ennek tükrében lehet meghozni a döntést a felújításról. A gázrendszer maradéktalan beállítása természetesen alapigény, a műveletet a beavatkozás utolsó elemeként mindenképpen el kell végezni. Az adaptív vezérlő semmire nem garancia, sajnos épp abban a tartományban nem ér semmit, ahol a motorkárosodások nagy része történik: a nagy terhelésű tartományokban, ahol már nincs lambda korrekció, így nincs is mihez igazodnia az autoadaptációs segédnek a vezérlőben. Amennyiben igényli segítségünket, keresse fel weboldalunkat!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Benzinnel dohog

    2013. november 13., 09:57 Módosítva: 2013.11.13 09:57
    1

    Tisztelt LPG Doktor!

    2 éve szereltettem be egy LANDI Renzo rendszert 1.4-es Astrámba a megnövekedett futásmennyiség miatt. Eddig semmi gondom nem volt vele, megfelelően működik.

    Néhány hete a reggeli induláskor alig-alig van fordulat, picit fel kell pörgetnem, hogy ne álljon le az autó. Indulás után érezhető a dohogás, a kipufogón is hallatszik. Ez az alacsony fordulatszám tartományban nagyon zavaró, nem is húz az autó igazán. A jelenség addig tart, amíg automatikusan át nem vált gázüzemre, onnantól megy ahogy kell.

    Mi lehet a hiba oka ill. megoldás?

    A másik kérdésem, hogy a reggeli indulásoknál olykor 2-3-4 km-t is meg kell tenni, mire átvált gázra. Megfelelő ez, vagy lehet valami trükkel "előbbre hozni" az átváltást?

    Válaszát előre is köszönöm!

    Tomi

    Kedves Tomi!

    A hiba tipikus. Szép lassan eltanulta a gyári vezérlője a gáz helytelen beállításból következő korrekciós adatokat. Ezután benzinnel nem hajlandó menni, mert valamelyik irányba korrigál, vagyis a gázbeállítás vagy túl szegény, vagy túl dús keveréket eredményez. Ezzel épp ellentétesen korrigál a gyári vezérlő. Ha könnyen indul és a bemelegedési szakaszban krehácsol, akkor szegény a gázkeverék, ha nehezen indul, akkor pedig dús.

    Be kell állítani a rendszert tisztességesen. Amennyiben további segítségre tart igényt, keresse fel honlapunkat!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Adalék a gázba

    2013. november 7., 10:42 Módosítva: 2013.11.07 10:42
    2

    Tisztelt LPG Doki

    Lehetséges az, hogy tablettás üzemanyag adalék a gáztartályból a motorba jusson? Nem tartom elképzelhetőnek, hogy a gyakorlatilag párolgással bejutó gáz bármi mást is bevigyen magával.

    Üdv

    Üdvözlöm!

    Kémiailag lehetséges. Kérdés azonban, hogy szükséges-e? A gáz semmivel nem rosszabb a motor számára, mint a benzin, sőt , néhány szempontból kímélőbb is. Az adalékok a legtöbb esetben a hiszékenységen alapulnak. Használjon inkább jó minőségű motorolajat, cserélje azt időben, és figyeljen a gázrendszer állapotára, beállításainak helyességére! Ezekkel az eszközökkel sokkal többet takarít meg, mint adalékok használatával!

    Üdvözlettel: LPG Doktor

    www.lpgdoktor.hu

    Elállítódtak a szelepeim

    2013. november 4., 11:48 Módosítva: 2013.11.04 11:48
    1

    Tisztelt Gázdoki!

    2006-os 1.3-as Swiftem szelephézagjai durván elállítódtak 60 000 gázos km után. Rendben van ez így, vagy módosítani kellene a beállításokon? Landi Renzo Omegas rendszer van az autóban. Válaszát elõre is köszönöm

    Tisztelettel Jani

    Kedves Jani!

    Kérdésben a felelet, mondták régen a tapasztalt tanárok :-) Természetesen nincs így rendben, de a mérték sem mindegy. Suzuki esetében fogyhat a hézag valamennyire helyes beállításokkal is. Valamennyire.. Mindenképpen korrigálni kell a szelephézagokat, egyidejűleg le kell ellenőrizni a gázrendszer beállításait is. Ne várja meg, amíg beég valamelyik szelep!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Hagyományost vagy lpg gyertyát?

    2013. október 31., 13:06 Módosítva: 2013.10.31 13:06
    1

    Tisztelet LPG-doktor!

    Egy 104 000 km-t futott, 2006-os 1.6L 80kw Chevrolet Lacetti kombiba szereltettem BRC gázszettet. A benzines gyujtógyertyákat is ki akartam cseréltetni gázosra, de a gázszettet szerelő szaki szerint felesleges, mert egy jobb minőségű benzines gyertya is tökéletesen megfelel, sokkal olcsóbb csak 20 000 km után cseréljem. Önnek mi a véleménye?

    Üdvözlöm!

    Mi is szükségtelennek tartjuk az LPG gyertya használatát. Hibátlan trafók, kábelek mellett egy jó minőségű hagyományos gyertya kiválóan ellátja feladatát.

    Üdvözlettel: LPG Doktor

    www.lpgdoktor.hu

    Frissen gázosítva - nincs alapjárat

    2013. október 29., 15:40 Módosítva: 2013.10.29 15:40
    1

    Ford Focus 1,6 2004-es MK1-es kocsimat gázosítottam Zavoli rendszerrel 3 hete. Diagnózis, ami biztos. Ha gázzal megyek egész nap, utána leállítom, reggel hideg indításnál benzines üzemben (azzal indul:)) az alapjárat nem áll be. Gázra átkapcsolva szépen jár a kocsi. Közvetlen a gáz beépítése után jött elő, előtte benzinnel nem volt ilyen gond. Volt alapjárat motor pucolás, fojtószelep pucolás, benzinadalékkal az üzemanyag rendszer átjáratása, de nem javult. Ma próbából mentem leállíás előtt direkt kapcsolva benzinnel 5 km-t és láss csodát a kocsi 6 óra múlva (tök hidegen, ahogy korábban ingadozott) szépen jár 1200-on és szépen megy vissza 800-ra a melegedés függvényében. Egy Focusos fórumtárs ajánlotta, húzzam le a hengerfej hőfok jeladót, azzal a kocsi hidegen teljes dúsítással megy. Így szépen ment az alapjáratom. Jeladót cseréltem benne, változás nincs. Úgy néz ki a benzin részem tökéletes, ahogy az is volt, csak a gázos szerviz erőltette, hogy 9 éves autóban minden vacak a benzines részén. Kérdésem most már - hogy p*csán rúgjam őket és ne tudjanak hülyének nézni - a gáz rendszer mit csinál leállásnál, esetleg a reduktor vagy az injektorok, vagy nemtom mik nem engednek gázt a rendszerbe, és hidegindításnál ilyenkor benzin és gáz is megy a motorba, amitől nincs alapjáratom, mert túl sok a cucc neki? Vagy esetleg a szabályzó rendszere vacak a gáznak, ami szintén a benzines indításnál adagol gázt is?

    De mostmár jól látom, hogy a gázrendszer a vacak?

    Egy elkeseredett friss gázos:(

    Üdvözlöm!

    Ne keseredjen el!

    Rosszul van beállítva a gázrendszere. Valószínűleg dús keverékkel jár gázüzemben, ezért a gyári motorvezérlő szegényít, adaptívan el tanulja ezt az üzemállapotot. Ennek köszönhetően hidegindításnál nem dúsít eléggé, ezért elégtelen lesz a hidegindítás illetve az azt követő üzem benzinnel. Keressen egy megbízható műhelyt, vagy keresse fel honlapunkat!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Gáz dolog gázos Subarut venni?

    2013. október 28., 12:32 Módosítva: 2013.10.28 12:32
    1

    Kedves LPG Doki!

    Gáz dolog gázos Subarut venni? Bi-fuel, ami (amennyire tudom) "gyári" szettet takar. Azt olvastam valahol, hogy nem javítják Magyarországon, nincs szervize. Ez igaz? Illetve van valamilyen tapasztalata az említett Bi-fuel típusokkal? Mennyire problémás a Subaru-LPG kombináció?

    Köszönettel, Nagy Norbert

    Kedves Norbert!

    A gyári beszerelésű Subaru számunkra is ismeretlen, mivel nagyon kevés fut belőle. Mivel a Subaru utólagos átépítésnél is kiváló alanya, kizártnak tartom, hogy a gyári rossz lenne. A szervizeknek kell ezt is javítani, főleg ha hivatalos márkaszervizről beszélünk.

    Üdvözlettel: LPG Doktor

    www.lpgdoktor.hu

    Túlfogyasztás gázzal

    2013. október 10., 10:57 Módosítva: 2013.10.10 10:57
    0

    Tisztelt LPG Doktor!

    Végső elkeseredésemben írok Önöknek.

    A Totalcar mindíg is mérvadó forrás volt számomra, így bízom benne, hogy ezúttal is megkaphatom a hiteles választ a kérdésemre.

    A problémám a következő.

    2008-ban vásároltam egy Suzuki Swift gépkocsit, 1,3-as motorral. 4 évig használtam megelégedéssel, amikor is változtak a körülményeim. Munkahely váltás miatt hirtelen a megszokott havi 1000 km helyett 3000 km-re nőtt a havi futása az autómnak. Mivel a fizetésem sajnos nem kiemelkedően magas, kénytelen voltam olcsóbb üzemeltetés után járni. Így esett a választásom a gázütemre. Egyik Budapest melletti patinás műhelyben be is szereltek egy Landi Renso rendszert. Udvarias kiszolgálást kaptam, és a rendszer is hibátlan zóta is, tehát szavam se lehetne. Azaz mégis.. Egy baj van, a fogyasztás. A beszereléskor 15-20% többletet ígértek a benzin fogyasztáshoz képest, ez azonban a beszerelőműhely többszöri -bállítása ellenére sem megy 25-28% alá. Precízen vezetett adataim alapján visszakereshető, hogy benzinből 6,6-7 liter közötti átlagot mértem éveken kereszül, ez ma azonos körülmények között gázból 8,4-8,7 liter között alakul. Már nekem kellemetlen visszamenni a beszerelő céghez, mert minden alkalommal segítenek ugyan és állítgatják az autómat 10-15 percen keresztül a műhelyben, de egy idő után ez már az ügyfél számára terhes. A kérdésem az, hogy valóban nem lehet csökkenteni a túlfogyasztás mértékét az én esetemben? A beszerelő vonogatja a vállát és azt mondja, hogy már megtett mindent, ez pedig ilyen és kész... Én viszont így az életben soha nem fogom viszontlátni a beszerelésbe invesztált összeget, mert egyszerűen nem térül meg.

    Nagyon köszönöm a segítségét előre is!

    Üdvözlettel: Zentai Árpád

    Kedves Árpád!

    A beszereléskor eredetileg megbeszélt 15% körüli érték a reális mindenképpen! Erről ne hagyja magát lebeszélni. Sajnos a többletfogyasztás oka távolról nem megállapítható, de sok minden okozhatja. Okozhatná maga a rendszer is, mert sok olyan típus van, amelyik képtelen arra a precizitásra, amely a kívánt érték eléréséhez szükséges. A Landi nem tartozik ezek közé, tehát ezt kizárnám. Kérdés, hogy az autója a mai napon mennyit eszik benzinből? Le kéne ellenőrizni, mert lehet, hogy a gyári motorvezérlésben vagy a szondák között történt valami gixer, és emiatt eleve nem optimálisan működik az autó. Amennyiben ez is kizárásra kerül, marad a rendszer pontos beállítása, mint feladat. Ezt viszont a műhelyben állva 10 perc alatt nem lehet megtenni, ehhez 1-2 órát üzemi körülmények között kell járatni a gépkocsit a létező összes terhelési tartományban.

    Keressen fel egy szervizt a megoldáshoz!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Korai váltás okozhat-e kárt?

    2013. október 8., 16:29 Módosítva: 2013.10.08 16:29
    1

    Motorcsere után vagyok, mivel az előző motorom nagyon ette már az olajat és nem volt huzóerő se. Eddig gond nélkül az indulás után átváltottam gázra az autót. Mit tegyek a továbbiakban? Állitólag az ideális benzinen indulás majd a viz kb 30 fokos hőmérésékletének elérése után átváltani gázra az autót. Szakszervízi ellenőrzés után a gáz lamba szonda is be van állítva. Elővigyázatosságból szeretnék önöktől is tanacsokat kérni és esetleg észrevételt a az LPG használatával kapcsolatban

    Köszönöm

    Üdvözlöm!

    Amennyiben a kérdés arra irányult, hogy okozhatta-e a korai átváltás a motorkárosodást, akkor a válasz egyértelműen nem. Ennek ellenére javasoljuk a rendszer megszokott működtetését, vagyis 27-35 fok közötti átváltást gázüzemre. Ennek oka, hogy a rövid benzinüzem alatt a benzinbefecskendezőket "megjáratja" ilyenkor, továbbá nem történhet meg az a kellemetlenség, amelyet a reduktor esetleges elfagyása okozhat a nem kellően meleg hűtővíz miatt. Más teendője nincs, tartsa be a szűrőcsere intervallumot és használja egészséggel!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Pusztulnak a trafók

    2013. szeptember 13., 13:18 Módosítva: 2013.09.13 13:18
    10

    Tisztelt Uram!

    Nekem egy Peugeot 307 gépkocsim van, és több mint 200 000 km-t ment gáz beépítéssel az autó és ezen időszak alatt háromszor cseréltem gyújtótrafót. A hiba jellemzője teljes mértékben megegyezik a citroenes leírásban szereplőkben, és a trafó cseréje után teljesen megszünnek azok. Minden egyes kiégett trafóban a gyantával kitöltött részben égési nyomok vannak. Üdvözlettel Hajas György

    Kedves Hajas Úr!

    Tökéletesen értem a helyzetet, de két dolgot nem tudhatunk:

    - ha ez idő alatt kizárólag benzint használt volna, akkor mi lenne a helyzet a trafókkal?

    - milyen egyéb körülmény adott még, amely elvileg emelheti a trafók szekunder oldalának terhelését?

    Nem oda való kábel, esetleg gyertya tehet tönkre trafót hosszú távon. Az autógáz már nehezen.

    Nem vagyok könnyen meggyőzhető arról, hogy önmagában a gázüzem képes lenne ilyen kárt okozni.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    CNG vagy LPG?

    2013. szeptember 10., 10:20 Módosítva: 2013.09.10 10:20
    1

    Kedves LPG Doktor

    Új Golf vásárlásán gondolkodom. Mivel Bécsbe ingázok, évi 40 000+ km-rel kell számolnom. Több lehetőségen töröm a fejem, hogyan tudom az üzemanyagot kihozni legolcsóbban. Vegyek egy 1.6-os dízelt, vagy vegyek inkább egy 1.2 turbós benzinest és alakíttassam át LPG vagy CNG üzeművé. Az útvonalon van mindenfajta töltőállomás, azzal nem lenne problémám. Melyik a leggazdaságosabb üzemű?

    Tanácsát előre is köszönöm.

    Németh Péter

    Kedves Péter!

    Mindenképpen a CNG a legjobb megoldás. A kiszemelt jármű azonban közvetlen befecskendezéses motorral van szerelve, ehhez nem minden gázszett gyártó kínál megoldást. Motorszámmal érdeklődjön a beszerelés előtt mindenképpen a kiszemelt műhelynél.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Gyengül a Honda

    2013. július 31., 11:34 Módosítva: 2013.07.31 12:13
    3

    Tisztelt LPG Doktor!

    1 éve járok gázzal, kb 45 ezer km-t mentem azóta. Az autóm egy 1994-es 2.2-es (nem VTEC) Accord. Alapvetően elégedett vagyok, eddigi autós életem legjobb döntése volt az átalakítás. Ezentúl is az LPG-nagy benzin párosra fogok szavazni. Így elfogadható üzemanyagköltséggel járhatok egy kellően erős autóval, és nem kell a turbó, kettőstömegű lendkerék, nagynyomású üzemanyag ellátó rendszer miatt aggódnom. És nem kormol az autóm, amit személy szerint halálos bűnnek tartok. A fogyasztásom 8,7-12,3 liter, az elmúlt 20 e lm átlaga 11 körül van, nagyrészt autópályán, épp a büntetési határ alatt autózva, általában felpakolva és klímával, ez úgy gondolom elfogadható érték.

    A teljesítményvesztés érezhető, de elfogadható mértékű. Előzéshez meg egy pillanat visszarakni benzinre. Az átalakításnál felhívták a figyelmemet a szelephézag ellenőrzésének fontosságára, minden második olajcserénél ellenőriztetem. Kell is, legutóbb a két szélső henger kipufogó szelepei „koppon” voltak, hideg motornál gyakorlatilag nem volt szelephézag. A középső hengereknél is fogyogat, de közel sem ilyen drasztikus mértékben. Van elképzelése róla, hogy mi lehet ennek az oka? Miért a szélső hengerek kapnak nagyobb terhelést?

    Másik kérdésem: Az autó szépen megy a gázzal, de nagyon ritkán, kb 1/3 tanknál, hosszabb út után, egyenletes terhelésen, jellemzően lejtős úton csúnyán berángat. (Azért tudom ilyen pontosan, mert Szombathelyről Bp-re jövet az M1 végén és az M0 déli szakaszán szokott jelentkezni.) Ilyenkor padlógázra vagy benzinnel egyenletesen húz, a jelenség pár km után elmúlik. Olvastam , hogy a Honda motorok érzékenyek a megfelelő gázinjektorra, illetve azt sem szeretik, ha nagyon hosszú az injektor utáni gázcső. Ez lehet a rángatás forrása?

    Harmadik kérdés, inkább észrevétel: A sima 95-ös benzinben van pár százalék bioetanol, ami állítólag hajlamos hosszú távon kicsapódni, a keletkező kocsonyás anyag prímán eltömi a benzincsöveket és szűrőt, ezért azt javasolták, hogy tankoljak 100-as benzint, mivel abban nincs alkohol. Az árkülönbözet a 1-2 dl/100 km átlagos benzin fogyasztás mellett elfogadható. Igaz ez? Érdemes 100-asat tankolni? Jó lenne egy általános autógáz tudásbázist építgetni, mindenki fél a gáztól, pedig nagyon nem kéne. Pl. egy csomó nepperűzős kérdésre lehetne a válasz, hogy felejtse el a dízelt, ha fél a magas szervízköltségektől.

    Üdv Német Zoltán

    Kedves Zoltán!

    Sorban, jegyzet stílusban adnám meg válaszom.

    - teljesítményvesztésről, előzésnél benzinre kapcsolásról szó nem lehet egy korrekt beépítés, beállítás esetén!!

    - a hézag fogyás a nagyobb hőterhelésű hengereknél lenne indokolt, ez általában a középső 2 henger. Az Ön esetében talán a szélsők kapnak kevesebb anyagot a helytelen beállítás miatt, így a szegény keverékes égés hatása érvényesül.

    - a rángatás oka nagyon sok minden lehet, bele értve az Ön által említetteket is.

    Az etanol tankolása megeheti a gumialkatrészeket, így az Ön esetében nem ártana a benzin használata, különös tekintettel arra, hogy amúgy sem sokat fogyaszt belőle. A fenti feladatok elvégzésére keressen egy korrekt gázautó szervizt. Amennyiben igényli, az LPG Doktor szervize is örömmel vállalja a segítséget.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Szükséges-e váltogatni?

    2013. július 18., 11:43 Módosítva: 2013.07.18 11:43
    0

    Kedves LPG doktor,

    A gázrendszer beszerelése előtti időszakomban, amikor mindent igyekeztem elolvasni erről a módszerről egy fórumon azt találtam, hogy időnként benzin üzemmódban is kell menni egy keveset. Példaként mondták, hogy egy hosszabb úton (kb. 1000 km) menjünk 40-50 km-t benzinnel. A beszerelő azt mondta, hogy nem érzi szükségesnek, mivel mindig benzinnel indul a kocsi, ezért ez magától megtörténik. Kérdésem lenne, hogy szükséges váltogatni az üzemmódok között? Mi történik, ha kizárólag gázas üzemmódban járok (nyár és hőség révén sokszor másodpercek alatt átáll gázra a rendszer).

    Köszönöm tanácsát! Üdvözlettel, Mikó Ferenc

    Kedves Ferenc!

    Semmi nem történik. Reggel benzinnel indul, ez a kevés működés megjáratja a gyári injektorokat. Minden egyéb híresztelés urban legend, nyugodtan hagyja figyelmen kívül!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Használjak-e adalékot?

    2013. július 16., 13:26 Módosítva: 2013.07.16 13:26
    1

    Tisztelt LPG-Doktor!

    1998. évi gyártású Honda CR-V típusú autómba tavaly októberben szereltettem LPG-szettet (sima reduktoros hengerenkénti, olasz). Havi szinten 1000-1200 km-t autózom, vegyes körülmények között. Az lenne a kérdésem, hogy a benzines üzemhez képest mire figyeljek? A motor igényel-e plusz karbantartást (pl. sűrűbb szelephézag-állítás)? Kell-e másfajta olajat használnom, mint a gyári ajánlott 5W-30? Esetleg valamilyen benzin-, vagy olajadalék ajánlott? Hozzáteszem, hogy a felső szelepkenő-berendezést elspóroltam, mondván öreg már a motor, minek bele. Erről mi a véleménye? Esetleg érdemes pótolni? Vagy adalékkal kiváltható?

    Előre is köszönöm válaszait.

    Üdvözlettel: Tibor

    Kedves Tibor!

    A szelephézag ellenőrzése a legfontosabb! Használja a gyári olajat, felső kenésről meg nem kell beszélni a mai motoroknál, erre ne is költsön.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Visszakapcsol benzinre

    2013. július 11., 14:07 Módosítva: 2013.07.11 14:07
    0

    Üdv LPG Doki!

    Egy 2003-as 1,4 benzin gázos Ford Fusion tulaja a vagyok körülbelül 70e km óta (kb.3év). Eddig minden rendben működött, kétszer cseréltem gázszűrőket mással nem kellett foglalkozni. Pár hete viszont olyan probléma ütötte fel a fejét, hogy egy-egy intenzívebb gázadásnál, fordulatszám kb. 3500 környékén a rendszer csipogó hangot hallatva átáll gázüzemről benzinüzemre. Mi a véleménye, mi okozhatja ezt a problémát?

    köszönettel, R

    Szép napot!

    Vélhetően a gáznyomást látja kevésnek a rendszer. Vagy a jeladó a hibás, vagy tényleg esik a nyomás a reduktro hibája, vagy esetleg eldugult szűrők miatt.

    Üdvözlettel:

    LPG Doktor

    www.lpgdoktor.hu

    Gázzal nem indul

    2013. július 10., 08:51 Módosítva: 2013.07.10 08:51
    1

    Kedves LPG doktor!

    6N2-es 1 literes VW Polom nehezen szokott indulni, ha LPG-ről úgy állítom le, hogy előtte nem járattam benzinnel egy ideig. Ilyenkor másnap, hidegen jó néhány alkalommal indítóznom kell, hogy beinduljon, illetve ha hirtelen gázfröccsöt adok, pukkan, és fulladozik. Ha benzinről állítom le, vagy nem hidegen indítok, pöcc-röff. Mi lehet a gond?

    Köszönettel: Bimbi

    Hello Bimbi!

    Alaposan el van karburálva a cucc, ezért a gyári benzines motorvezérlő adaptálódik, vagyis eltanulja a fals értékeket. Innentől ha dús a keveréke, ő szegényíteni fog. Ezt teszi hidegindításnál is, amikor viszont kéne a dúsítás. Be kell állítani tisztességesen.

    Üdvözlettel: LPG Doktor

    www.lpgdoktor.hu

    Gázt a hibridbe

    2013. július 4., 11:25 Módosítva: 2013.07.04 14:04
    0

    Üdvözlöm!

    Van egy 3.3-as, V6-os Toyota motor az autómban, meg van benne villanymotor is. Hibrid. Nagyon jól megy, a súlyhoz képest, amit cipel, nem is olyan rettenetes a 11-12l-es városi fogyasztás, néha azonban belém bújik a kisördög, lehetne-e ezt még gázzal is "súlyosbítani"? (A pótkerék kívül van, ez gond, ha pótkerék-tartályt szeretnék?) Biztos nem a legolcsóbb megoldás jönne szóba a 6 henger miatt, tehát kérdéses a megtérülési idő is. Azonban amitől leginkább tartok, az a most gyárilag jól belőtt rendszerbe való belenyúlás, illetve a start-stop rendszer működése. Mivel elég sok rövid, 10-20 km-es útra használom városban az autót, ilyenkor egyáltalán bemelegedne annyira, hogy működjön a gázos rész? Illetve amikor a forgalomban a start-stop rendszer miatt leáll, az újraindulásnál gázzal indulna el, vagy benzinnel? Mekkora éves futásteljesítménynél éri meg az átalakítás a fenti körülmények esetén? Van már ilyen, hibrides tapasztalat?

    Üdvözlettel,

    László

    Kedves László!

    Nyitott kapukat dönget, alakítottunk már át Priust és Lexus RX 400 H-t is: hibátlanul működnek. A start-stop funkciót kezelni képes rendszerre van szüksége, ezt a korszerű berendezések tudják. Mi az általunk importált Agis rendszert javasoljuk. Jó hír, hogy az LPG doki is egy Prius tulajdonosa, momentán még benzinnel, de nem sokáig marad így.

    32-34% takarítható meg a benzinhez képest a mai árak mellett.

    Üdvözlettel:

    LPG Doktor

    Külön olaj az LPG-nek - marketingfogás?

    2013. július 3., 12:49 Módosítva: 2013.07.03 12:49
    0

    Kedves LPG doktor!

    Tanácsot szeretnék kérni, hogy érdemes foglalkozni az LPG-s autókra külön gyártott olajakkal vagy ez csak egy marketingfogás? Egy Z16XE1 motoros Zafira B-m van, Mobil motor olajat szoktam tankolni, 10W-40-es típust. Ugyanakkor rá szeretnék kérdezni, hogy az olajcsere intervallum marad a szokásos 15 000 km? Bizonyos fórumokon írt tisztább olajat nem tapasztaltam, semmilyen különbséget nem látok a beszerelés előtti és azt követő olajminőség között.

    Tanácsait előre megköszönve, üdvözlettel:

    Mikó Ferenc

    Kedves Ferenc!

    Jó érzi, az olajtársaságok kitartó marketing munkája ellenére mi ezt nem tartjuk létjogosultnak! Használja csak nyugodtan a gyári specifikációnak megfelelő olajat, és cserélje is azt a gyári periódus szerint! Az olajnak tisztábbnak kell lennie, ez némileg szemmel is látható, de főleg azon tulajdonságait érinti, mely inkább laborban kimutatható. Éppen ezért lehetne emelni a periódus csere idejét, de a hosszabb élettartam érdekében jobb, ha marad a gyári olajcsere szokásoknál. Cserébe a tisztább és kevésbé elhasznált olaj kenőképességével "kényeztetheti" motorját, mely vélhetően hosszabb élettartammal fogja meghálálni a gondoskodását.

    Üdvözlettel:

    LPG Doktor

    www.lpgdoktor.hu

    Gázos autót vennék

    2013. július 2., 14:15 Módosítva: 2013.07.02 14:15
    1

    Tisztelt LPG Doktor!

    Németországban élek és itt vásárolnék autót. Mivel korábban már volt gázos autóm, nagyon szimpatizálom most is a gázüzemmel. Találtam egy autót amely megfelelne az elképzeléseimnek, de ki szeretném kérni az Ön véleményét.

    Az autó egy Ford Focus, 2008-as évjáratú 1,8 literes 125 lóerős, 131000 km-el, LPG-re már átalakítva. Egyetlen bökkenő van, az autóban motort kellett cserélni és a márkakereskedés aki árulja, nem tud (akar?) mit mondani a csere okáról, csak a tényt közli, hogy új motor van az autóban. Mindenesetre egy év garanciát ad az autóra. Most jönne a kérdésem: van-lehet összefüggés a gázüzem és e között az 1800-as Ford motor cseréje között? Ebbe a motortípusba egyébként mennyire ajánlható a gázüzem? Van valami, amit érdemes lenne még a vásárlás előtt megvizsgálni, mégha amatőr módszerekkel is? Válaszát epedezve várom, ugyanis az Ön véleménye nagyban segítene a döntésben.

    Köszönettel: Lőrinczi Csaba

    Kedves Csaba!

    Lehet összefüggés, de nem feltétlenül biztos, hogy van! Ha egy esetlegesen helytelen beállítással közlekedő autót a Német Autobahn szokásai szerint valaki folyamatosan nagy terhelésen és magas fordulaton hajt, akár még motorcsere is lehet a következménye. Szerintem ha 1 év garancia jár az autó mellé, ne habozzon! Esetleg hozza haza egy ellenőrzésre amikor egyébként is itthon jár, szívesen látjuk! Ha nem jön haza sűrün, keressen meg egy kinti autogáz szervizt. Ellenőrizzék le OBD adatok alapján a keverékképzést minden tartományban, különös tekintettel a nagy terhelési szakaszokban padló gázon. Ha a lambda érték illetve a korrekciók rendben vannak, nem lesz baj. Ha találnak valamit, akkor pedig ott a garancia, a beavatkozást majd fizeti a Händler.

    Beste Grüsse

    Lpg Doktor

    autógázszerviz

    Cserélhetem-e a filtert házilag?

    2013. június 26., 10:54 Módosítva: 2013.06.26 12:04
    2

    Kedves Doktor!

    A felső kenést illető kérdésem megválaszolva, most már mindegy, be van szerelve, E 200 Merci 2001-es évjarat, legfeljebb majd üresen hagyom az adaléktartályt! Landirenzo van benne, a kérdésem a filtercserével kapcsolatos, megoldhatom- e magam, arra a filterre gondolok ami látható helyen a motoron van.

    Tisztelettel Totpista

    Kedves István!

    Nem javasoljuk a filter házilagos cseréjét, mert: - szivárgás ellenőrzést kell végezni utána - nem elegendő a légnemű szűrőt cserélni, hanem el kell végezni a műveletet a gázszelepben található folyadéknemű szűrővel is.

    Üdvözlettel: LPG Doktor

    www.lpgdoktor.hu

    Eszi a trafót a Xsara

    2013. június 24., 11:29 Módosítva: 2013.06.24 11:29
    1

    Tisztelt Uram!

    Örülök hogy végre van autógázos szakértő is a Totalcarnál :)

    Ez a harmadik év hogy autógázzal járok, eddig beleraktam az autóba ~60e km-t autógázzal. Egy dolog tűnt fel, hogy az autóm a legnagyobb nyári melegben minden évben elfogyaszt egy gyújtótrafó-sort.

    A konkrét autó egy 2003-ban gyártott 1.6 8v Xsara Picasso, 70kW teljesítményű motorral, Zavoli hengerenkénti injektoros rendszer van benne, ami kitűnően működik. Télen, tavasszal, ősszel, nyáron nincs baja, nagyon hamar - 30 fokra van beállítva az érzékelő, így nyáron indítás és az önellenőrzés után szinte azonnal, télen nagyjából 1-2 perc után - átvált gázra, a fogyasztásom is baráti (http://www.spritmonitor.de/en/detail/520424.html), a környezetvédelmi mérések is kitűnő eredményt mutattak, szóval az autónak a gáztól egyelőre nincs semmi baja.

    Mégis, általában július-augusztus legmelegebb napján a délutáni indítás után 2-3 km-t megtéve az első piros lámpánál megállva egyszer csak érzek egy "döccenést", elkezd hullámozni az alapjárat majd rá egy-két másodpercen belül felvillan a check engine lámpa és akkor tudom, hogy mi lesz a hibaüzenet ha kiolvassuk: gyújtáskimaradás az egyes és négyes hengerben. Ilyenkor ha visszaváltok benzinre, az autó gond nélkül megy tovább. Másnap reggeli indításnál amíg benzinnel ketyeg a motor nincs semmi baj, ahogy gázozok, újra hullámzás, check engine, etcetc.

    Ilyenkor elbenzinezek a szerelőmhöz, kap egy utángyártott trafósort, 4 új megfelelően hézagolt gyertyát - direkt gázos üzemre és hagyományos benzinüzemre konstruálttal is előjött a gond -, majd eltelik megint egy év hiba nélkül. Tudom, trafóból rakjak bele gyárit, de azzal is elszállt az első nyáron a 38 fokos kánikulában, viszont lényegesen drágább mint a nem gagyi utángyártott. Illetve az utángyártott az év hátralévő részében is tökéletesen teszi a dolgát mind benzin, mind gázüzemben.

    Arra gyanakszom, hogy a kinti meleg, a motor által termelt hulladékhő és a kezdeti lassú városi tempó nem hűti kellően a műanyag trafósort, így az együttes hőterhelés "kivégzi". Emiatt nem furkálnám szét a motorháztetőt - bár gondoltam arra, hogy egy megfelelő helyre rakott beömlő megoldást jelente :) -, ezért hővédelmet keresnék a trafósor alja és a szelepfedél közé: hővédő fólia.

    Annyi lenne a kérdésem, hogy találkozott-e ilyen problémával, van-e erre esetleg valamilyen bevált megoldás, vagy szokjak hozzá, hogy évente egyszer irány a szerelő? Az autó amúgy hibamentes, "fosfrancia" Citroen létére sem hagyott még ott az út szélén, az egyedüli hiba a trafósor meghibásodás.

    Ha tudom, hogy nagyon nagy meleg lesz délután, akkor inkább városban járjak benzinnel, városon kívül váltsak csak át LPG-re? :)

    Segítségét és válaszát köszönöm, munkasikereket kívánok!

    Üdv:

    Gergő

    Kedves Gergő!

    Érdekes a probléma, mert a típusra nem jellemző ez a fajta trafó hiba. Abban sem hiszek, hogy a hővédelem a megoldás. Talán nem ártana egy diagnosztikai szakműhelyben oszcilloszkóppal ránézni a gyújtásra. Ha valamiért túl nagy a szekunder oldalon az áramfelvétel, meg kéne keresni az okát. Csak a gázra nem merném fogni, erre akkor lenne bizonyíték, ha huzamosabb ideig benzinnel közlekedve nem jelentkezne a hiba. Ezt szintén lehetne vizsgálni a fenti módon külön benzin és gázüzemben.

    Minden esetre jó lenne látni a beépítést is, egy esetleges fatális hiba okozhatna nagyobb gyújtásenergia igényt, de ez már nagyon extrém feltételezés.

    Üdvözlettel:

    LPG Doktor

    www.lpgdoktor.hu

    Zafira gyújtásproblémák

    2013. június 20., 12:10 Módosítva: 2013.06.20 12:10
    1

    Kedves LPG Doki!

    A nyáron alakíttatam át LPG-sre a 2007-es gyártású Opel Zafira 1.8-at(XER), kb 100.000 km-nél. Egy Landi Renzo Omegas rendszer került beszerelésre, egy felső kenővel. Új, LPG-s autóba való olajat tetettem bele, a márkájára már nem emlékszem, de ezt ajánlották az elsavasodás miatt. Gyertyákat nem cseréltem, az 60 000-nél voltak utoljára cserélve.(gyári GM gyertyák voltak benne) Indítás után benzines üzemben fél-egy percen keresztül ingadozik az alapjárat, és hidegben erőtlen a motor egy fél percig. Ez normális dolog?

    A másik problémám, hogy 13.000 km LPG-s futás után a gyújtótrafó beadta a derekát. Az egyik szerelő azt mondta, hogy ez az LPG miatt lehet. Igaz ez? Okozhat az LPG-s rendszer gyújtótrafó leégést? A GM gyertyák kb 50.000-t futottak.

    Javasolt egy NKG gyertyát, ami irridiummal bevont, és kifejezetten LPG-s autókra fejlesztették ki, és kifejezetten lebeszélt a hagyományos gyertyákról a továbbiakban.... Nem tudom, jól tettem-e, hogy kifizettem ezt a borsos árat, gyertyánként 4500 Ft-ot? A fordulatszám ingadozás, valamint benzines hidegben indítás továbbra sem múlt el.

    Előre is köszönöm a válaszát!

    Üdvözlettel:

    L.Á.

    Kedves Ákos!

    Elég jó fantáziával bír a kolléga, aki a trafók tönkremenetelét a gáznak tulajdonította :-) Nem normális az erőtlen viselkedés, és nem kell feltétlenül LPG gyertya sem. Át kell nézni az autóját, a pici gyújtáshibát meg kell találni, majd fel kell programozni a gázrendszert, mely rakoncátlankodik.

    Amennyiben megtisztel bizalmával, az LPG Doktor örömmel megoldja a feladatot!

    Üdvözlettel:

    LPG Doktor

    www.lpgdoktor.hu