VW Golf 5 GTI TFSI 2.0 200HP motorról lenne szó, amibe szeretném beleépíteni a gázt. Lényegében meg se veszem az autót, ha bármiféle gond lehet a beépítéssel kapcsolatban.
Tisztelettel Attila
Kedves Attila,
A közvetlen befecskendezéses motorok gázosítását jelen pillanatban nem javaslom. Az anyacégünknek tekinthető AGIS márkának folyamatban vannak olyan fejlesztései, amelyek kiküszöbölik a jelenleg létező rendszerek hátrányait, azonban erre még néhány hónapot várni kell.
A hagyományos átépítések erre a motortípusra több hátránnyal is járnak. A legfontosabb, hogy folyamatosan 10-15% benzint is fogyasztanak a gáz mellé a benzines injektorok hűtése érdekében. Ez rontja a megtérülést.
Ezen túl rengeteg meghibásodást, tönkrement motort lehet hallani a szakmában, ami intő jel mindenképpen.
Az új rendszer lényege, hogy a gyári befecskendezőket használja majd a gáz égéstérbe juttatásához, így azok hűtése szükségtelenné válik. Mivel ez a rendszer folyékony halmazállapotban fecskendezi be a gázt, a halmazállapot változás légneművé már az égéstérben történik meg, az ezzel járó hőelvonás javítja a motor termikus hatásfokát, valamint hűti a szelepeket is.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doki!
Engem is "megkentek" a szelepkenővel. Nekem Suzuki Lianám van 2003 decemberi. A következő lenne a kérdésem: Muszáj nekem olajat tölteni a felső kenőbe ha már beszerelték vagy kihagyhatom?
Köszönettel balasko8
Kedves Blasko!
Nyugodtan kihagyhatja. Mivel csak a pénztárcáját meríti le vele, kifejezetten hasznos, örömét fogja lelni benne, ha elfelejti! Ellenben a szelephézag ellenőrzése és a gázrendszer beállításának kontrollja létfontosságú feladat, erre nagyon figyeljen!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doktor úr!
Sokáig bajlódtam, míg végül egy szervizben sikerült rendbe rakni a BRC lpg rendszerem, (BMW E 46 - 318i, 2000). Egy hónapja szuperül megy, ami nincs rendben az kb 60 C-ig nincs alapjárat gáz üzemmódba, ugrál és ingadozik, de utána hoppá egyenletes és nagyon jó. Ez ment 2 hétig utána hirtelen eltűnt a benzin üzemmódban az alapjárat ugrálni kezdett és indulni sem akart melegen. Csináltam egy vezérlő reset-et es 2 hétig megint normális volt. Tudom eltanulja a benzines vezérlő a gázostól, de mit tehetek?
Kérem segítsen, előre köszönöm: Pál.
Kedves Pál!
Úgy látom, mégsem sikerült rendbe rakni.Igen, lehet, hogy eltanul, ebből azonban az is következik, hogy helytelen a beállítás. Nem irigylem, mert a BRC konfigurálása ember próbáló feladat. Nincs mese, meg kell csinálni rendesen.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdv!
Az én nyűgöm:
Renault Scenic 2.0 16V (F4R) - kb. öt éve lett belerakva Stag rendszer, minden gond nélkül működik. Volt egy időszak, mikor pl. fékezésnél visszaváltott benzinre, de egy akkucsere megoldotta akkor a problémát: alacsony feszültség hibakóddal volt tele a tároló.
Viszont 1-2 hónapja azt csinálja, hogy reggeli indításnál (mikor benzinnel indul) csipog a gáz visszajelzője, mint amikor elfogy az LPG a tartályból. Aztán rendben átkapcsol meleg motornál, mint mindig. Néha leállítás után is szokott csipogni.
Szűrőcserénél kérdeztem a szerelőt, hogy ezt most miért, de a hibakódtárolóban ismét alacsony feszültség hibák voltak. Nem tudom, hogy ez okozhatja-e ezt a kicsit zavaró és felesleges csipogást (akkucsere előtt nem csinált ilyet, cask nem működött rendesen). Autóvilamosságis felkeresését javasolta a szerelő, hogy ott lehet a hiba. Udvarban tarjuk az autót éjjelre így a riasztó nincs bekapcsolva, az nem szívhatja le, illetve szépen indul reggelente is, tekeri rendesen az önindítót. Ezt a csipogást okozhatja valóban az alacsony feszültség, még ha minden más fogyasztó rendben is működik? Az igaz, hogy az akksi talán kétszer le lett merítve (világítás) - ez ennyire megviselhette?
Üdvözlettel: László
Kedves László!
Okozhatja a hibát az alacsony feszültség is. Mindenképpen kellene végezni egy akku tesztet. Ha más hibát nem ír be a hibatárolóba, az még nem jelenti azt, hogy valóban hibátlan a rendszer! MAP szenzor hiba épp úgy okozhat ilyet, mint a gázvezérlő meghibásodása.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
1999-es 1.5 benzin-gáz üzemű Daewoo Lanosunk benzin üzemen valamiért nem hajtható. Benzinen általában szépen gyullad, de van amikor csak nehezen gyullad. Olyan mintha nem kapna benzint. Ha sikerült begyújtani utána szépen átvált gázra meg jó is megy gázon. Ha benzinen szeretnénk hajtani akkor alap gázon semmi gond nincs, de amikor megindulunk vele akkor valamiért nincs ereje és maximum 40-el lehet hajtani.
Olyat is tapasztaltunk benzin üzemen , hogy menet közben valami hátúl durrog az autóban. Kérdésem az lenne, hogy mi lehet probléma a benzinüzemnél?
Üdvözlöm!
A fennálló hibát először is pontosabban kellene azonosítani. A gázrendszer helytelen programozásából eredő gyári vezérlő adaptáció épp úgy lehetséges, mint a benzines oldal egyéb meghibásodásai. Diagnosztizálni kell az autót elejétől a végéig.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG-doktor!
Nemrég vásároltam egy szép állapotú Németorszából származó Nissan Qashqai gépkocsit, amelybe odakint szereltek Tartarini LPG rendszert. Rövid használat után gázüzemben egyre erősödő rángatást éreztem, mostanra már gázzal nem is tudom használni az autót. A szervízben kiderült, hogy a 4. henger injektora nem működik megfelelően.
Egy javítókészlet lenne a megoldás, de Magyarországon nem terjedt el ez a rendszer, így alkatrészt sem lehet hozzá kapni. Azt olvastam, hogy a Tartarini evo 07 injektor helyett alkalmazható a Valtek Type 30-as, de nem biztos, hogy a szoftver hajlandó lesz kezelni.
Ön szerint mi lehet a megoldás? Válaszát előre is köszönöm!
Üdv: Sanya
Kedves Sanya!
Sajnos én sem ismerem a Tartarini rendszereket ilyen mélységben. Néha lehet kompromisszumot kötni, vagyis az adott injektort helyettesíteni egy másik típussal, amelynek az impedanciája és a vezérlési paraméterei azonosak, vagy esetleg nagyon közel állnak egymáshoz.
A Valtek helyett jobb lenne valami megbízhatóbb alternatíva után nézni, nem kedveljük ezt a típusú injektort az ismert tulajdonságai miatt. Tud sokáig jól működni, de nagy a szórás, más esetekben 30-40 ezer km után cserélni kell őket. Ha semmi nem válik be, ki kell cserélni a gázvezérlőt valami itthon elterjedtebb típusúra.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
Kérdésem tárgya egy BMW E61 523i, mely szinte a kezdetektől benzin-gáz üzemű. Az autót fél éve vásároltam. Főként autópályán használom. Legutóbbi utam során 260 km alatt 3 liter olajat evett meg. A motor egy-két tömítésénél látszik olajfolyás, de nem hinném, hogy ekkora mennyiség ott folyik el.
Lehetséges-e, hogy a gáz használatának köszönhetően annyira megkopott a motor, hogy az ekkora olajfogyasztást eredményez? Mert az egyik szervízben azt a jó hírt kaptam, hogy 10-ből 10 BMW motorját tönkreteszi a gáz üzem, és ez történt az enyémmel is. Azt tanácsolták, hogy mivel a javítása nem lehetséges, vagy nagyon drága, ezért vegyek egy új motort. Mit tegyek? Kérem segítsen! Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Bernadett
Kedves Bernadett!
A jelenség okát mindenképpen diagnosztizálni kell. Ekkora olajfogyasztásnak igen komoly oka van. Egyértelműen nem szabad a gázt felelőssé tenni, mert a szervizek ilyen irányú rossz tapasztalata nem az autógázból közvetlenül fakad, sokkal inkább a helytelen és szakszerűtlen beszerelésekből, beállításokból.
Motort csak akkor vegyen, ha az indokolt, ehhez azonban ki kell deríteni, mi is a baj. Lehet, hogy ennél azért jóval egyszerűbben javítható. Ha talpra állt az autó, szívesen ránézünk a beállításokra!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor! Már régebb óta tervezem egy 2011-es 1.8-as Honda Civic átalakítását, de rengeteg rém és nem rém hír terjeng az interneten, amiből nehéz kiszűrni az igazságot, feltéve ha egyáltalán van.
Tehát a fő kérdésem:
elviseli ez a motor a szakszerű LPG beépítést hosszú távon, annélkül, hogy károsodna? Szükség van szelepkenő rendszerre? Illetve egy technikai kérdés: bár nem közvetlen befecskendezéses, de injektorok így is vannak. Ezek szárazon futnak LPG üzem esetén, vagy le vannak állítva?
Köszönettel: Ákos
Kedves Ákos!
Igazság természetesen van, sőt, ezt most meg is osztom Önnel! Igen, elviseli ez a motor is, csak úgy, mint az összes többi. Szakszerű beépítés, megbízható gázszett,pontos programozás az alapja az egésznek.
Végül - amennyiben nem hidrotőkés motorról beszélünk - a szelephézagok rendszeres és a gyári előíráshoz képest sűrűbb ellenőrzése javasolt, ezzel végképp megelőzhető a baj. Szelepkenő rendszerre leginkább az azt beszerelő cégnek van szüksége, mert a pénzkereseti lehetőségen túl nem sok ígéretet lehet találni a működésében. Erről többet itt olvashat.
Gázüzemben az injektorok állnak, de szakszerű beépítés esetén a tápszivattyú keringteti az üzemanyagot, amely a túlfolyó vezetéken visszaáramlik a tankba. Tehát szárazon futásról szó nincs, de értelem szerűen nem is nyitnak, mert akkor benzint is juttatnának az égéstérbe a gáz mellé.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm,
Fiat Stilo 1.4, 16V, 2004-es benzin-gáz (LPG) üzemű autóm alacsony fordulatszámon, főleg meleg motornál és gáz üzemben (olykor benzin üzemben is) rángat. Az elektromos berendezések működtetése még rátesz a problémára.
A fojtószelepház takarítása, a gyertyacsere (gázüzemhez való gyertyára), a kipufogórendszer karbantartása, ill. a főtengely jeladó ellenőrzése megtörtént. A fórumokat olvasgatva, még 2 lehetséges hibára gyanakszom: gyújtótrafó, ill. szelepkopás a gázüzem miatt (bár van felső kenésem).
A fő kérdésem, érdemes-e beruháznom 4 új gyújtótrafóra, ha egy szervízben a mérések alapján a trafókat jónak ítélték? A kolléga elmondta, hogy meleg motornál elképzelhető hajszálrepedés a trafón, amitől az áthúzhat. Mit várhatok egy ilyen cserétől? Válaszát előre is nagyon köszönöm!
Üdv: Tolnai Péter
Kedves Péter!
Ha a szerviz vállalja a felelősséget a kijelentésére, akkor mindenképpen, Már pedig így kell ennek történnie. Diagnosztika, majd ennek alapján javítás. Nem az ügyfél illetékessége eldönteni, hogy mit érdemes cserélgetni, hanem ezért vannak a szervizek, hiszen ez egy szakma lenne, vagy mifene.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Milyen megoldás létezik arra, hogy az LPG rendszerem minél hamarabb átváltson gázüzemre, lefagyás vagy károsodás nélkül? Jelenleg 40 fokon vált át ami télen elég soká tart.
Köszönettel:MA.
Üdvözlöm!
A választ két részre kell osztanom.
1., Vannak rendszerek, melyek szoftveresen nem engedik a korábbi átváltást. Elvileg a hőmérséklet jeladó átverésével el lehetne érni a célt, ekkor azonban a rendszer hőmérséklet korrekciós funkciója fog hülyén működni.
2., Amely rendszereknél ez nem okoz problémát, ott a reduktor lesz a szűk keresztmetszet. 30 fokig általában le lehet menni minden reduktorral, ennél sokkal lejjebb viszont már csak speciális reduktorokkal lehet ezt megtenni.
A saját autóm 18 fokon vált át, tehát van megoldás, kivéve, ha az első ponthoz tartozó rendszere van (Landi például).
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doki !
2001-es Renault Kangoomba 3 éve szereltettem LPG-t. Azóta már 4x repedt ki a benzicső. Max 10 liter benzint tankolok, mert hallottam, hogy 2-3 hónap után zselésedik az üzemanyag és tönkreteszi a benzincsövet, meg az AC-t. Előtte 10 évig semmi baja sem volt. Mi lehet a megoldás?
Üdv: Kardos Miklós
Kedves Miklós!
Nos, a benzin nem zselésedik. Tud úgynevezett megromlás szerű tüneteket produkálni, ami abból adódik, hogy a különböző adalékok nem tudnak stabilan oldatban maradni, kiülepednek, vagyis a benzin állaga nem homogén többé. Ez aztán nehézkes indíthatóságot, rángatást tud eredményezni, de benzincső kilyukadásáért nem tenném felelőssé. Érdemes úgy meghatározni a tankolt mennyiséget, hogy az 2-3 hónap alatt elfogyjon, így megelőzheti a fenti jelenséget.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
Van egy Audi A6-osom 1995-ös kiadású 2,0 16 szelepes, K fejes és hidegen szinte pöccre indul de nincs alapjárat kb 3-4 percig. Tartanom kell a lábammal a gázpedalat és ez egy kicsit kellemetlen.
Lehet-e az a probléma hogy mivel K fejes ezálltal nem kap az első és második henger rendesen gázt és ezért nincs alapjárat?
Üdv!
Üdvözlöm!
Nehéz így segíteni, mert keveset írt le a jelenségről. Le kellene diagnosztizálni az autót benzines és gázos szempontból egyaránt.
A problémáját okozhatja gyújtás eredetű hiba is, de akár a gyári motorvezérlés baja is lehet a forrás. Ha ott minden rendben, meg kell vizsgálni a gázrendszert, mely szintén sok ponton meg tud hibásodni.
Vigye el egy jó szakműhelybe, azt javaslom!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Suzuki Splash 1,2 -es autómban valószínűleg másodszor is kezd elfogyni (hang alapján) a szelep hézag - annak ellenére, hogy van felsőkenő rendszerem és a keverék dússágára is annyit rá állíttattam, hogy a szerelő már a haját tépte.
Egy korábbi válaszában említette, hogy érdemes gáztűrővé alakítani a motort. Kérdésem, hogy ennél a típusnál lehetséges-e ez? Előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Viktor
Kedves Viktor!
Kénytelen vagyok összetett választ adni.
1., Felső kenő. Nem véd semmitől. A marketing ágazat szülötte.
2.,Dús keverék. Kérdés, hogy a szerelője minek alapján fogta a fejét? Padlógázon széles sávú lambda szondával ellenőrizte a keveréket? Mert ha nem ezt tette, nagy rész csak saccolni tud.
3., Maga a folyamat. Ha egy szelep ülék a helytelen beállítások miatt elkezd lágyulni, fogyni kezd a hézag a szelep "beverődése" miatt. Ha ezután a helyes beállítás túl későn történik meg, a folyamat sajnos nem megállítható, mert az anyag lágyulása már bekövetkezett.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Immáron 55 000 km-t vezettem LPG üzemben problémamentesen egy Kia Ceed-del, melybe egy elektronikus szelepkenő rendszert is beépíttettem a beégések elkerülése végett.
Örömöm csak azért nem maradéktalan, mert majdnem az elejétől kezdve világít a motorhiba jelző sárga lámpa. A szervizben több alkalommal is lambdaszonda fűtéskör hibát olvastak ki az autó hibakód tárolójából, és adtak is egy több tízezer forintos árajánlatot a cserére.
zt el is fogadtam volna, ha benzinüzemben nem aludna el szinte azonnal a lámpa. Ha visszakapcsolok LPG-re, akkor is eltelik még 100-200 km, mire újra sárgán kezd világítani. Ön szerint is a lambdaszonda a hibás?
Köszönettel, Boros János
Kedves János!
Nehéz megmondani biztosan, mi okozza a hibát. Kérem fogadja egy fajta véleményként az alábbiakat! Amennyiben benzin üzemben egyáltalán nem jelentkezik a hiba ( tehát akkor sem, ha több napig csak benzinnel jár ), az mindenképpen elgondolkodtató.
Az OBD diagnosztika sajnos nem tekinthető biztos adatforrásnak, sok esetben ad téves információt, illetve megint más esetekben nem is jelez hibakódot annak ellenére, hogy az autó produkálja a hiba jelenséget. Megítélésem szerint helytelen gázbeállítás miatt ki-ki gyullad a hibalámpa.
Az OBD ebben az esetben valószínű, hogy nem a megfelelő kódot rögzíti, ezért írja az említett hibakódot. Kiemelném, hogy mindez csak akkor igaz, ha és amennyiben a hibakód törlése után huzamosabb ideig történő benzines használat mellett a hiba valóban nem jelentkezik!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
1993-as 2.0 benzines Mondeom van. 5 éve lett gáz szett beleszereltetve.
Az autó gyári fogyasztása benzinből 90km/h-nál 6.1 liter benzin 100 kilométeren, amit tud is az autó mert sokszor lemértem.
Viszont gázból 10 liter alá nem ment a fogyasztás sehogy sem. 2 éve elvittem a szervizbe, hogy csináljanak vele valamit, mert nem éri meg gázzal járnom. Szegényebb keverékre állítottak, ami miatt csak üzemi hőfokon tud gázzal menni, mert annyira vissza lett véve a gáz dúsítása.
Ezzel sikerült a fogyasztást 8,8 literre levinni gázból, de ennél nem megy lejjebb a fogyasztása. Lambda szonda, gyertya.... minden jó.
Kérdésem az lenne hogy rosszul van beszerelve a gáz, vagy hogy spóroljon a szerelő nem hagyott-e ki valami fontos alkatrészt a gáz szettből, mert csak 7.2- t kellene hogy fogyasszon.
Válaszát előre is köszönöm : stef
Üdvözlöm!
A válasz nem egyszerű, mégis megkísérlem.
1., OBD 2 csatlakozó nélküli autók esetében ( az Öné ilyen az évjáratból eredően ) célszerű olyan gázrendszert szerelni, amely képes grafikus segítséget nyújtani a beállításhoz részterhelési üzemmódban. Ennek hiányában nem lehet szakszerűen beállítani egy rendszert, kizárólag érzékszervi úton csak a próbálkozás marad, mint lehetőség. Kérdés, hogy Önnek ilyen rendszer lett-e beépítve a kocsijába..
2., Néhány kivételes esetben a helyesen beállított rendszerrel sem adódik megfelelő gázfogyasztás. Ennek a benzines oldalon fennálló, de hibát, tünetet benzinnel még nem mutató oka van, melyet diagnosztika segítségével fel kell tárni, meg kell javítani, majd a legvégén fel kell programozni helyesen a gázrendszert az immár megváltozott körülményekhez.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Opel Vectra B 2.2-esem van elgázosítva már két éve. Amikor a hidegebb évszakok jönnek, a gáz átálláskor leáll az alapjárat, amint melegszik a motor ez a hiba már nem jelentkezik. Mi lehet az ok? A szervízben már próbáltak rajta állitani de nem oldódott meg ez a probléma.
Köszönettel: Ernő
Kedves Ernő!
Távolból sajnos csak a lehetséges okok listáját tudom leírni, ez azonban nem rövid. Jó lenne hozzáértő kézbe adnia az autót mindenképpen.
Injektor hiba, reduktor bekötési hiba, helytelen programozás, szintén helytelen csőhosszak az injektorok után mind-mind okozhatják ezt a hibát.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doki,
Adott egy 2004-es Corsa C, Z12XE motorral, munkába járásra használva napi 40km-rel, meg 2-3 hetente az országot átszelve autópályán (470km oda-vissza).
Jelenleg 125ezer km van benne. Milyen gáz szett jó bele, melyiket érdemes megvenni?
Pótkerék tartályost szeretnék, milyen költséggel kalkuláljak? Ön szerint érdemes átalakitani? Az első kérdés a fontosabb, a második a megtérülés miatt érdekes. Olvasom az internetet különböző keverős-lambda szondás rendszerről, hengerenkénti befúvásos rendszerről, de káosz van a fejemben.
Kérem, ha tud segítsen.
Köszönöm! Péter
Kedves Zoltán!
Az Ön autója hengerenkénti befecskendezéssel van ellátva, tehát a keverőfejes rendszerek nem jelentenek szakszerű megoldást az autója átalakítására. Hengerenkénti, szekvenciális gázrendszert kell beépíteni.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves Doki!
Közelmúltban vásároltam egy gáz-benzines 2-es Octaviát. Régi Octaviámban 15 ezer km-enként kellett olajat cserélni. Nem használtam a 30 ezres olajakat. Érdeklődöm, hogy ugyanolyan, vagy kevesebb, esetleg több futás után kell ezen a kocsin olajat cserélni.
Választ előre is köszönöm, üdvözlettel: Csaba
Kedves Csaba!
Gázüzemben a motorolaj kokszolódása alacsonyabb mértékű, így az olaj kenőképessége is hosszabban megmarad. Ennek köszönhetően elvben meg lehetne hosszabítani a csereperiódust, mi azonban ennek ellenére a változatlan periódus hívei vagyunk. Így gyakorlatilag a motor élettartamát növeljük a jobb minőségű kenés által.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
A MITSUBISHI Pajero Pinin 1834 ccm (nem GDI-s) 2003-as gyártású gépkocsimba mintegy 3 éve szerelték be a STAG4+ gázrendszert. A kocsit már így vettem meg tavaly 2013 augusztusában.
A hiba jelenség a következő: A benzin-gáz átváltás látszólag rendben megtörténik.
Indulás után azonban, olykor már a hűtővíz felmelegedése után 4x3-at csipog a rendszer (azaz hibát jelez) és visszavált benzin üzemre. Menet közben be-ki kapcsolgatva az átváltót, 6-10 km megtétele után már stabilan megmarad a gázüzem. Aznap általában már többet nem jelentkezik a hiba.
A szerelőm először felemelte az átkapcsolási hőfokot 35, majd később 40 C-ra de ez nem igazán segített, legfeljebb az első átkapcsolás történt kicsit később, de a hiba megmaradt. Nem igazán figyelhető meg szoros összefüggés a külső hőmérséklet és a hiba jelentkezése között, de tény, hogy nyári kánikulában nem jelentkezett, így ősz táján viszont már szinte mindig.
Egyszer a hiba jelentkezését követően megálltam, s megtapogattam a reduktort, hát igen forró volt már. Tavaly novemberben a beszerelő cég garanciálisan küldött egy multiszelepet, amelyet egy másik (gázautós) cég kicserélt. A hiba a az augusztusi vételtől a novemberi multiszelep cseréig mintha nem jelentkezett volna, bár akkor azért még nem is volt hűvös, vagy hideg.
Sajnos a hibát elég nehéz diagnosztizálni, mert naponta csak egyszer jelentkezik. Egyszer reggel nem töröltem a hibajelet, s így mentem be a szerelőmhöz, aki "alacsony gáznyomás" hibát olvasott ki. Nyilván ekkor maga a rendszer (kb. 20 km megtétele után) már üzemképes volt, a hiba csak a memóriából jött elő.
Előre is köszönöm segítségét, tanácsát!
Üdv: István
Kedves István!
A hiba egyszerű. Vagy a nyomás szenzor hibás ( STAG esetében ez maga a MAP szenzor ), vagy valóban kevés a gáznyomás a reduktor hibája miatt.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doki!
Egy 2002-es, 1,8-as, 110 lovas, benzin/gázos Ford Mondeora vetettem szemet, ez lenne az első gázos autóm. Az autó németországi és Prins gázszettet szereltek bele. Erről a márkáról még sosem hallottam de kis kutakodás után megtudtam, hogy jónevű ám idehaza kevésbé elterjedt rendszerről van szó. Na ezen a ponton jött az elbizonytalanodás.
Ön szerint a márka szervizelése és alkatrészellátása megoldott Magyarországon vagy keressek gyakoribb szettel szerelt autót?
Köszönettel: Ádám
Kedves Ádám!
Kiváló minőség a Prins, de ha valami kell hozzá, akkor kezdődig az őrület.
Nehézkes anyagbeszerzés, horror árak. A legjobban akkor jár, ha nem kockáztat, hanem benzines autót vesz, majd azt maga alakíttatja át ( ha nem velünk, akkor mással ). A használt gázos autó csak biztos forrásból szerencsés vétel, mivel nyilván futott már eleget, hiszen különben nem gázosították volna. Ha biztos a forrás, vegyen ismertebb szettel autót, ha nem, akkor a fenti javaslatomat tartom most is a legjobb megoldásnak.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG Doktor!
Opel Astrába (Classic III) szereltettem BRC típusú LPG rendszert, de a benne lévő motorról (A16XER) amerre csak járok, azt írják, gyengébb szelepekkel készült, 40-50 000 km után be szoktak égni a szelepfészkek. Ha jól értem, ezt minden esetben a szegényes keverék okozza, és pontosan ezt szeretném elkerülni.
Ennek kapcsán fedeztem fel, hogy léteznek nem túl drága, Bluetooth-os OBD 2 adapterek, amelyek az autó diagnosztikai konnektorjára csatlakoztathatók, majd a kiolvasott adatokat valós időben képesek közvetíteni akár egy mobiltelefonra is (egy OBD szkenner alkalmazás segítségével mint pl. a Torque és hasonlók).
Kérdésem az lenne: tudom én házilag a keverék minőségét ellenőrizni ilyen módszerrel, tehát profi felszerelés nélkül? Ez a grafikon egy rövidebb út naplózási eredménye az említett módszerrel, ahol zöld vonal jelöli a benzinegység befecskendezésének pillanatnyi hosszát (-15% és +20% között ingadozik). Abban bízom, hogy ha a keverék túlságosan szegényessé válik, akkor a zöld vonal ezt jelezni fogja, például azzal, hogy egy időre -20% alá kúszik.
Korrekt értelmezése ez az OBD-ből kiolvasott adatoknak, vagy a keverék minőségének kiértékelése azért ettől bonyolultabb kérdés? Esetleg van még valami egyéb (a szelephézag rendszeres mérésén kívül), amivel észre tudom venni, hogy a keverék szegényes -- még mielőtt tüneteket okozna az autón?
Köszönettel Kúr Attila
Kedves Attila!
A felszerelés tekintetében nincs szükség bonyolultabb műszerekre házilagos ellenőrzés céljából. A baj az, hogy az autók OBD2 adatai nem minden esetben tekinthetőek relevánsnak, mert sok esetben kisebb benzines oldali hibák is el tudják vinni a gyári vezérlő adaptációját. Ilyenkor már hamis értékeket látunk.
A másik baj pedig az, hogy korrekcióról kizárólag a lambda felügyelet alatt álló részterhelési tartományban lehet beszélni. Ahogy a számított motorterhelés kilép ebből a zónából, a gyári vezérlő már nullás korrekciót jelez kifelé, tehát nincs lambda korrekció, amit figyeljen. Ekkor már maga a lambda érték az, ami mérvadó.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor úr!
Véleményét szeretném megtudni, hogy mi lehet a probléma ha már 4. alkalommal lyukad ki a benzincső a Renault Laguna LPG-s autómban. Igaz eddig a motorblokkhoz is hozzáért a benzincső. A forróság és rázkódás lehetett az ok mindig vagy esetleg a gáz üzem alatt folyamatosan nyomást gyakorló üzemanyag szivattyú a hibás?
Tisztelettel: MJ.
Kedves MJ!
A felvázolt probléma kizárt, hogy bármilyen összefüggésben legyen a gázüzemmel! Mindenképpen meg kell keresni a mechanikus hibát, amely ezt a jelenséget okozza!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doki!
A Mercedes W140 kapcsán 2 kérdésem lenne:
- CNG beépíthető-e az M119 (S420, S500) vagy az M120 (S600)-as blokkba?
- A 100 literes benzintank csökkentésével és a pótkerékdob kiiktatásával beépíthető-e relatíve nagy tárolókapacitás?
A német fórumokat böngészve csak LPG beépítésről olvastam és az is főleg csak pótkerékdob-tartállyal. Válaszát előre is köszönöm!
Üdv: Zoltán
Kedves Zoltán!
A benzintank csökkentése engedélyezési szempont, ennek utána kell néznem a hivatalban. A nagy kapacitás sok tartályt, az pedig nagy önsúly növekedést jelent. Vagy ezzel, vagy ezt elkerülendő - a kompozit tartályok horrorisztikus árával mindenképpen számolnia kell. Ettől eltekintve nincs gond a típussal gázbeépítés tekintetében.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-Doktor!
Kérem szíves segítségét a problémám megoldásában. A 2000-es évjáratú 1.9 benzines 3-as BMW-m BRC rendszerrel van szerelve. Az egyik henger nem megy gázon, amíg benzinnél kifogástalanul működik. Szervizben azt mondták, nem működik az egyik injektor. Megszereztem, beépítettem, de a gumicső átszorításakor nem történt semmi (ezt a szervizben láttam, fogóval átszorítják a gumicsöveket így elkezd ingadozni a motor), ha más helyre raktam az injektort, akkor működött. Azaz az egyik injektorom, ami jo nem működik a helyén, abban a pozícióban.
Kérem szépen a segítséget.
Elore koszonettel.
Üdvözlöm!
A leírt esetben vagy a kábelköteg szakadt, vagy a gázvezérlő nem működteti a kérdéses henger injektorát. A fenti hiba felderítését a kábelköteg kimérésével kezdeném. Ha az eredmény szerint az ecu a ludas, nem lesz olcsó a javítás.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Egy 1999-es évjáratú Daewoo Lenganzám 2.0 cdx autóm van Lovato rendszerrel. Most volt a rendszerben gázszűrő cserélve. A problémám az, hogy már a szűrő csere előtt, csak kb. 4000-es fordulaton vált át benzinről gáz üzemre. Előtte kb. 2000-es fordulaton. Azt hittem, hogy a szűrő csere után, ez probléma megoldódik. Mi lehet a probléma??? Ebben kérném a segítségét!
Üdvözlettel, Tomi
Kedves Tomi!
A jelenséget sok minden okozhatja. Hibás motorvezérlő, nem stabil fordulatszám jel, nyomás szenzor. Mindenképp látni kéne.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu