Tisztelt LPG Doktor!
2 éve vásároltam egy Opel Zafira A típusú benzin/gázos autót. Tökéletesen működött mostanáig. De tartályt kellett hitelesíteni. A szerelő levette, elküldte nyomáspróbára majd visszaszerelte, szűrőket cserélt. Azóta benzinről való átállásnál óriásit ránt az autó. Kigyulladt a motorvezérlő lámpa. hibának kiírta, hogy üzemanyagban szegény keverék (pedig azóta a fogyasztás is nőtt) illetve katalizátor problémát írt még ki.
Benzinen minden érték jó, lambdaszonda is jó! Több gázszerelőnél is voltam, de mindenhol "falba ütköztem", ugyanis Bigas rendszer van az autón, amihez állítólag senki nem tud hozzányúlni mert nincs hozzá program. Mi lehet a hiba és kihez tudok fordulni ezzel a problémával? Azt javasolták, hogy cseréltessem le az egész rendszert a tartály kivételével. Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Attila
Kedves Attila!
Különítsük el a két problémát!
1., Mi lehet az oka a jelenségnek?
Ha nagyon el volt koszolódva a szűrő elhanyagoltság okán, lehet, hogy a csere után végre kap gázt a motor rendesen. Így az időközben elszegényedett keverékhez adaptálódott benzines vezérlő miatt elkezd krehálni a szerkezet. Vegye le egy éjszakára az akku sarut. Ha reggel rendesen kezd működni, ez volt a baj.
A szerelő valamit elcseszett, eltekerte a gáznyomást például. Ha így van, szoftver nélkül nem sokat kezdhetünk a gonddal, mert nem nem látjuk, mekkora nyomáson lett kalibrálva a rendszer, hiába is mérnénk nyomást mechanikus órával.
2., Mit érdemes tenni?
Hmm...ez a rendszer valóban nem egy álom. A front kit csere lenne jó megoldás szerintem is. Az átalakítás előtt egy alapos diagnosztikát javaslok, mondjuk így.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Családi kombit szeretnék vásárolni max 1 millióig. Az lenne a kérdés, hogy a következő típusokból melyik lenne legideálisabb elgázosítani?
Illetve autóvásárlásnál mire kell figyelni? Mármint gáz szempontjából.
Köszönettel Norbi
Kedves Norbi!
Mindegy. A gáz nem kérdez. Bejut az égéstérbe és elég. Nem a gáz a gond, hanem a beépítés módja. Íme egy kis iromány a lehetséges bajokról. Gáz szempont nincs a vásárlásnál. Állapotot veszünk, nem km-t, utána már csak a beépítés körülményeire kell a fentiek szerint odafigyelni. Érdemes hagyományos OBD tesztelés helyett digitális oszcilloszkópos diagnosztikának alávetni a kiszemelt autót, már ha az eladó hozzájárul.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdv!
Érdeklődnék valóban érzékeny-e az FSI motor LPG-re? Milyen típusokhoz ajánlott ill. melyikhez kizárt ? Octavia II 2007 2.0 FSI típusról esetleg tapasztalatuk van-e vagy jótanács? :D
Köszönettel : Norbi
Üdvözlöm!
Az eddig ismert rendszerekkel a közvetlen befecskendezéses motorok kb. 10-15% benzint is fogyasztottak, ami rontja a megtérülést. Van rá megoldásunk, az egyetlen hátránya, hogy nem olcsó, cserében nagyon drága. Viszont nem eszik benzint, nő a hatásfok, biztonságos az üzem. Itt olvashat erről bővebben.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlet!
Van egy 1997-es Audi A8 4200 ccm-es autóm, motorkód ABZ. Évi 20 000-25 000-et megyek vele, 95%-ban városban. 15 litert eszik/100km. 1 éve van nálam és most elgondolkodtam az átalakításon.
Viszont az LPG esetében elbizonytalanodtam, mivel ha a neten lévő megtérülési kalkulátorokat nézem, akkor LPG-ből 3-4 literrel fog többet enni és így már nem olyan gazdaságos. A CNG esetében pedig a sokkal drágább beszerelés bizonytalanít el, viszont ami mellette szól, hogy a kalkulátorok szerint ebből még kevesebbet is enne mint benzinből? Kérem adjon tanácsot ez ügyben!
Illetve amiben még nem tudok dönteni, hogy az autó motorjára melyik károsabb? Szerelő barátom szerint, szétszárítja a tömítéseket és 50-100e km alatt tönkreteszi a motort, ezért ha beszereltetem, akkor már most kezdjek el bontott motort keresni hozzá! :S Mások, meg mást mondanak. Az autót, nagyon szeretem, szerintem nálam lesz oldtimer, ezért szeretném a legjobb megoldást megtalálni. Esetleg ha egy hozzávetőleges árat is tudna adni cng-lpg-re, akkor azt megköszönném, úgyis csak Önökhöz vinném, mert nagyon jó hírük van! :-)
Köszönettel: Péter!
Kedves Péter!
Jajjjjj! :-) Van itt baj gazdagon, megpróbálom röviden összefoglalni!
A megtérülés, többlet fogyasztás téma : a mindenkori benzin fogyasztás 15%-a kell , hogy többletként jelentkezzen helyes beállítások és hibátlan motor esetén. Ez 15 literes fogyasztással számolva 2,2 liter, nem 3 vagy 4. De ha annyi is lenne, 200 Ft-os LPG esetén 37 Ft / km, 395 Ft- os benzinből 15 liter pedig 59 Ft / km. Ez még így is 37%-os megtakarítás, 17 liter gázzal számolva meg még több! Ez nem érné meg Önnek?
Motort akkor kell cserélni gáz miatt, ha sok 10 000 km-en keresztül helytelen beállításokkal használják. Minden más esetben a gáz kifejezetten hasznos a motor számára, erről már annyi esszét írtunk, hogy a billentyűzet vonatkozó betűi lekoptak tőle teljesen. Itt olvashatja bővebb írásunkat a témáról.
A benzinnél jobban szárító anyag szinte nincs a világegyetemben. Marhaság, miszerint a tömítéseket a benzin keni, a gáz meg szárítja. A fentiek helyett ajánlott viszont pontosan felmérni a motor állapotát a beszerelés előtt mondjuk így , mert ellenkező esetben az átalakítás sikere, a rendszer pontos beállíthatósága függhet tőle! Remélem hasznosnak találta az információkat!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Vásárlás előtt állok, a keret kb 1 millió körül mozog. A kritériumok, hogy valami terepet bíró vonóhorgos 2500 ccm alatti legyen és gázos. Perpill CR-V, Tribute, Santa-fe típusok vannak látókörben.
Két kérdésem lenne:
1, Van-e esetleg ezekkel tapasztalata hogy hogy bírjak a gázüzemet, esetleg más típus javaslat?
2, Vegyek inkább benzinest és alakíttassam át, vagy vegyek már átalakítottat, és ha igen akkor ilyenkor mire figyeljek oda leginkább? Mindenképp kérjek LPG szerelős átvizsgálást vétel előtt?
Köszönöm!
Üdvözlöm!
1., Gázüzem szempontjából nem kategorizálnék. A gáz jó a motornak, minden más tévhit. Az LPG használatáról mégis kialakult rossz vélemények valódi okairól itt olvashat bővebben. Mint autó, a felsoroltak közül én a Hondát vinném haza, a többi utána következik, de azok se rosszak egyáltalán!
2., Vehet már átalakított autót, de ebben az esetben több kényes kérdés is felmerül:
a., ha rosszul volt beállítva, milyen nem látható károkat okozott a helytelen beállítás?
b., mennyit futott már az adott gázszett az autóban? Garancián túl tud fájni néhány típus javítása, már pedig ezeknek is élettartamuk van.
c., milyen rendszer van az adott autóban? Van 2-3 típus, amitől óvnám mindenképpen. A fentiek miatt én az utólagos átalakítás mellett vagyok, ha csak nem 1000 %-ig biztos előélettel rendelkező, biztosan jól beállított és jó minőségű alkatrészeket használó rendszerről van szó egy már átalakított autó esetében.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doki!
1 hónapja vásároltunk egy Swift II-est 1.3 motorral és beépített lpg rendszerrel. Az alapjárat nem egyenletes sem benzinnel, sem gázzal, és előfordul ritkán hogy a motor alapjáraton leáll. Napi 120 km megy az autó 6.3-as átlag fogyasztással, menet közben hiba mentesen. Most 160 e km van az autóban, gázzal eddig kb 50 ezer km-t használták. Ha a szakműhely nem jól állított be valamit, akkor érthető okokból nem szívesen vinném vissza. Mit csináljak?
Üdvözlettel Gábor
Kedves Gábor!
A gázrendszer típusának pontos ismerete, valamint az autó megtekintése nélkül csak lehetséges okokat tudok felsorolni:
- gyújtás hiba ( trafó, kábel, gyertya )
- Alapjárati rendszer elkoszolódása
- elfogyott szelephézagok, szélsőséges esetben a szelepek beégése
Látnunk kellene, hogy ennél bővebbet tudjunk mondani. A szelepek esetleges védelme érdekében sürgető lenne a hézagok megmérése, mert ha van egy kis szerencséje, talán még épp menthető a dolog, bár ha már hallhatóan egyenetlenül jár emiatt, talán már késő.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doki!
Ebédszállító vagyok, van egy 14 éves Renault-om, 4 éve gázosítottam el. Működik működik, de már egyre többet kell rá költeni. Már régóta szemezgetek vmi másik autóval, de első tulaj vagyok és nehezen válok meg tőle. Csak új autó jöhet szóba, kis fogyasztással, valami dobozos. Mindenki a benzinest ajánlja. Én még megtoldanám egy kis gázzal is.
A Dacia Dokker-t szemeltem ki, mivel ezt gyári gázzal is árusítják. A kérdés az, h vegyem meg gyári gázzal, vagy inkább utólag rakassam bele ? És miért ?
Köszönettel: Mike
Kedves Mike!
Alapvetően jobban szeretjük az utólagos beszerelést a gyáriaknál az alábbiak miatt:
- a legtöbb esetben a gyárinak deklarált beszerelések is valamelyik gyártó készülékei, sok esetben a cél országban utólag beépítve, de a márka kereskedő hálózat neve alatt. Ilyenek a Skoda Dual típusok legtöbbje.
- ha a gyári rendszerrel történik garancián túli meghibásodás, viszonylag keserű arckifejezéssel fog távozni a pénztártól. Horror drága tud lenni a javítás.
A konkrét Dokker példát viszont nem ismerem. Ha tényleg full gyári beszerelés, az lehet kellemes. Ha gyári új benzinest Ön akar átalakítani, ahhoz nem sok kereskedő járul hozzá a garancia megvonása nélkül. Épp ezért egy nagyon fiatal, garin túli benzinest alakítanék át gázüzeműre, ez a leggazdaságosabb megoldás.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Most vásárolt 1997-es 230 V-osztályú Mercedesemet szeretném gázosítani. Egy ismerős szerelő lebeszélne az olcsóbb lengyel rendszerekről, mondván hogy nem olyan jók, megbízhatóak, mint az ismert olasz rendszerek.
Ezzel szemben az olaszokra egy esetleg kettő év garanciát adnak, amíg a lengyel (olcsóbb ) rendszerekre 3 év km-korlátozás nélküli a garancia. Igaz-e hogy az olcsóbb rendszereket nem lehet rendesen beállítani, ill hogy túlfogyasztást okoznak?
Köszönettel. Szabó Imre.
Kedves Imre!
Olyan ez, mint a kínai zokni. Lassan már minden kínai, az is, amiről nem is hiszi. Ha meg európai a gyártás, akkor meg az alapanyag kínai. Az autógáz iparban lengyelnek lenni nem pejoratív dolog, hanem kiváltság. Rengeteg nagy múltú cég gyárt autógáz átalakító szetteket Lengyelországban. Néhány kivétellel kiváló termékek. Kivétel azonban minden ország termékei között található, vagyis csak azért, mert valami német, nem feltétlenül hibátlan! Mi magunk is egy lengyel rendszer elkötelezett hívei vagyunk, itt olvashat róla többet.
Ami aggályos, az pont a kocsi évjárata. 1997-ben még nem volt OBD2 csatlakozó az autókba szerelve. Ennek okán kizárólag olyan gázrendszerek javasolhatóak ehhez a járműhöz, melyek támogatják a beállításokat egy grafikus felülettel. Így ezekkel OBD2 adatok híján is pontosan beállíthatóak a motorok gázüzemben. A rossz hírem az, hogy ezt a funkciót épp az említett olasz rendszerek nem tudják.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor.
Tavaly vásároltam egy Peugeot 406-os autót,2.0 132 LE motorral, Zavoli rendszerrel. Az autó vásárláskor gáz üzemben rángatott, ami a szervizelés után (olaj, szűrők, vezérlés, gyertya) szinte teljesen megszűnt.
Sajnos 3-4ezer km után újrakezdődött a rángatás. Az autó kb 2000-2500-as fordulatig rángat, majd utána megszűnik a hiba. Néha egyenletes sebességnél is torpan az autó, de a hiba nem állandó. Néha szinte semmi rángatás, máskor pedig szinte már vezethetetlen az autó.
A gázszűrők és a tartály nem rég lettek cserélve, a gyertyák pedig teljesen ujjak (Brisk Silver LPG) a régiek is teljesen jók voltak.
András
Üdvözlöm!
A rángatásnak sokféle oka lehet. A felsorolás alapján még a trafó lehet felelős esetleg, érdemes lenne oszcilloszkóppal ellenőrizni a működését.
Ha ott minden rendben van, gázos oldalon kell keresni a problémát. Gázinjektor hiba, vagy nem megfelelő hosszúságú gázcsövek alkalmazása is lehet az ok. Mindenképpen bízza szakemberre a feladat megoldását!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG-doki!
Több elméletet is hallottam már arról, hogy mennyi benzinek kell lenni a tankban. Egyesek szerint mindig tele legyen a tank mert akkor nem tud a benzin párologni és nem tudnak azok az alkotóelemek kiválni amik nélkül hamarabb megromlik a benzin.
Mások szerint ez marhaság, nincs olyan hogy megromlik a benzin. A másik végleten állók is az üzemanyag romlása miatt tanácsolják, hogy maximum negyedig legyen a tank mert akkor hamarabb kifogy és nincs ideje megromlani.
Továbbá még arra lennék kíváncsi, hogy miért megy folyamatosan a benzinpumpa gázüzem alatt is és hogy igaz-e, hogy a benzinpumpát a benzin hűti és benzin nélkül "leég" a benzinpumpa. Egyébként borzasztóan meg vagyok elégedve a gázüzemmel. Ha jól emlékszem STAG 3 van beszerelve.
További minden jót! Zoltán.
Kedves Zoltán!
Baromi jó kérdéseket tett fel, ez ilyenekre öröm válaszolni! Ha megengedi, sorszámmal ellátva, lista stílusban a válaszaim:
1., A benzin szintjét érdemes úgy megválasztani, hogy 2 havonta szüksége legyen a pótlásra. Ez a tank méretétől és a fogyasztástól is függ, így nem negyed vagy fél tankban határoznám meg. 10-15 liter elég 2 hónapra szinte minden gázos autóba, én ezt javaslom. Tud gondot okozni az öreg benzin adalékainak kiválása, amit tele tankolással sem tud megakadályozni, mert nem a párolgással, hanem az eltelt idővel áll összefüggésben.
2., A benzinpumpát azért kell járatni,mert a gázüzemről való akadálytalan visszaállás benzin üzemre balesetvédelmi okból elemi érdek. Ha valamiért egy előzés közben vissza kell kapcsolnia benzin üzemre, leállított tápszivattyú esetén ez tud rángatást, teljesítmény vesztést okozni, az meg adott esetben balesetet is.
3., Ha egy benzinpumpát sokáig benzin nélkül használ, az bizony tönkre megy, vagyis kerülni kell valóban a szárazon járatását.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
Becsületes nepper véleményét is kikértem a típussal kapcsolatban, így Önhöz is fordulnék tanácsért LPG-vel kapcsolatosan. A fent nevezett típus (Golf 6, sima 1.4 16V motor, 80 LE) alkalmas-e az LPG-re való átalakításra? Vannak-e hátulütői?
Hogy bírják, és mik a tapasztalatok vele? Jelenleg egy 2001-es Clio 1.2 16V-t hajtok, 80ezer km van benne LPG-vel. Nagyon jó, imádok autógázzal járni, de már kicsit öregecske az autó, ezért cserélnék.
Köszönettel: Ákos
Kedves Ákos!
Általánosítsunk: minden motort lehet gázzal üzemeltetni! A drága és nehézkes átalakítási költségek miatt kerülni kell a közvetlen befecskendezéses motorokat, valamint a hengerenként több befecskendezőt használó rendszereket.
Vagyis minden hagyományos szívócső befecskendezéses motor átalakítható. A tisztességes beépítés, a helyes rendszer programozás alapkövetelmény csak úgy, mint a szelephézagok ellenőrzése a hidrotőke nélküli motorokon. Ha ezekre figyel, nem lehet baj.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.huT. LPG-Doktor,
A gáztartályom tanúsítványa 2015. 07. hóig érvényes, amit 2010-ben állítottak ki. Tehát 5 évre. A kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy igaz-e az, miszerint ilyenkor már nem kap újabb tanúsítványt a tartály, hanem automatikusan cserélik azt?
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm; tisztelettel: L.
Üdvözlöm!
Egy LPG tartály összesen 15 évig forgalomképes. Először 10 évig érvényes engedéllyel kerül forgalomba, majd ennek lejártakor kap további 5 évet a tanúsítvány kiállításakor. Ez történhetett az Ön esetében is, tehát a tartálya ez vé júliusában cserére szorul.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
Csomagtérbe szerelt gáztartályt át lehet-e szerelni a pótkerék helyére?
Köszönettel: Gulyás Péter
Kedves Péter!
Ha az autó kialakítása enged annyi helyet, hogy a biztonsági előírásoknak ez megfeleljen, akkor igen, de ez a legritkább esetben valósul csak meg.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG Doktor!
Van egy 2010-es Mitsubishi Lancer 1,6 117 Le autóm ( 35 000 km ) és szeretném az LPG-t beszereltetni (Zavoli). Az volna a kérdésem, hogy ebbe ajánlja-e és ha igen, milyen időközönként kell esetleg átvizsgáltatni a rendszert és a a motort? Előre is köszönöm válaszát!
Üdvözlöm!
A kérdése hetente merül fel itt a TC hasábjain. A válasz most is ugyanaz: az ajánlott rendszer alapvetően nem függ a gépkocsi típusától. Amennyiben a kiszemelt jármű nem rendelkezik OBD2 kapcsolattal, célszerűbb olyan rendszert választani, amelyik képes grafikus segédlettel hozzájárulni a programozási művelethez. Az erre képtelen rendszerek ( Zavoli, Landi, Lovato, Romano és társai , vagyis az AEB vezérlők ) inkább a 2000-es évjárat utáni, OBD2 csatlakozóval ellátott autókhoz ajánlhatóak jó szívvel, mivel ezekben adott a feltétele az élő adatok megtekintésének programozás közben.
A rendszert vizsgálni a 20 000 km-enként esedékes szűrőcsere alkalmával célszerű. Beszerelés előtt érdemes diagnosztizálni a motor állapotát, ezzel rengeteg kellemetlenséget lehet megelőzni. Mi erre a célra ezt a megoldást javasoljuk.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Következő kérdéssel fordulok Önhöz. 2000-es évjáratú nyolc szelepes 1.3 as Swiftem van. Mikor beszerelték a gázt a fogyasztásom, 7.2-7.5 között ingázott. Azóta jó 60 000 km belement.
Egyik hónapról a másikra a fogyasztásom jó egy literrel megnőtt. Nem tudom mi lehet az oka. Gyertyákat 15 000 ként az olajjal együtt cserélem, 30 000 ként szelephézag állítás van. Motor jól húz, egyenletesen jár.
Menet közben semmi baj nincs vele. kb 2 dl olajat öntök utána 15 000 km alatt. Most van a motorban 220 000 km. Még azt se lehet mondani hogy a gáz más, mindig Mol gázt tankolok.
Válaszát előre is köszönöm! György
Kedves György!
A hirtelen fogyasztás növekedésnek rengeteg oka lehet. Csak egy kis ízelítőt tudok adni ezekből, pontos meghatározását a hibának kizárólag pontos diagnosztika útján látom értelmes dolognak.
Íme a teljesség igénye nélkül néhány hiba lehetőség:
- Benzines oldalon bármilyen szenzorikus hiba, amely befolyásolja a keverék képzést
- Gáznyomás változása a reduktor jóvoltából
- Hengerenkénti rendszer esetén a gázinjektorok rendellenes működése
- A gázrendszer elektronikai részeinek ( szenzorok vagy maga a vezérlő ) meghibásodása.
- A gyújtórendszer elemeinek tökéletlen működése
- A motor szívó traktusának korom lerakódása, mely vezérlési késedelmet okoz a szívószelepeknél.
Javaslom az autó részletes diagnosztikáját, majd ez alapján a javítását. A diagnosztika tekintetében mi ezt az eljárást javasoljuk.
Remélem segítettünk legalább kiindulásként a fentiekkel!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doki!
Chrysler Grand Voyager 3.3 benzines V6-os 1997-es gépben Ac Stag a gázrendszerem, és azt műveli, hogy nagyobb gázadásra, vagy most már kisebb gázfröccsre (2000ford/min) is "lecsipog" vagyis átvált benzinre. Ha tele a gáztartály, akkor is csinálja. A gázszűrők cserélve lettek. Komputer "csak" feszültség hibát ír. Az is érdekes, hogy a gázszett kb. újkorától fogva (2 éves) bemelegedve búgócsiga hangot hallat gázadáskor. Kérem szépen a segítségét a probléma megoldásához!
Köszönettel: Zoltán
Kedves Zoltán!
Vélhetően kevésnek ítéli a rendszer a gáznyomást. Ez vagy valós, vagy nem. Ennek megfelelően vagy az Ac Stag MAP szenzora felelős a történtekért ( ez méri a gáznyomást is ), vagy a reduktor tényleg rakoncátlankodik. Utóbbira utal az említett búgó hang is. Meg kell mérni manométerrel a gáznyomást, azonnal kiderül az igazság.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG Doktor!
Kb egy éve vásároltam egy 2002-es évjáratú Renault Megane (még a régebbi) kombi 1.4-es 16 szelepes gépkocsit! A kocsiba 2003 óta benne van Landi-renzo hengerenkénti LPG gázszett! Kb 2-3 hete azt vettem észre hogy LPG-n a motor egyenetlenül jár és erőtlen (benzinnel tökéletes)!
Elvittem egy szakemberhez, rákötötték számítógépre és azt állapították meg hogy az egyik befecskendező gyengélkedhet és ezért van a hibajelenség (valamit állítottal is rajta de nem lett jobb)! Mivel ebben a gázszettben egy tömbbe van építve a 4 db befecskendező ezért ennek költsége igen borsos mert így lénygében mind a négyet cserélni kell és ez a tipus fel sem újítható és mással nem is helyettesíthető! És ezt mind azért van mert a Lendi más befecskendezővel nem kommunikál! Nézegettem a befecskendező tömböt és szerintem szétszedhető!
Kérem adjon tanácsot hogy mit csináljak, vigyem máshoz (akihez vittem jókat hallottam róla és a neten is nagyon dicsérték - csak LPG vel foglalkoznak - de nem a Lendit forgalmazzák,-amúgy nagyon rendesek voltak a hiba feltárásért nem kértek semmi) vagy fogadjam el hogy egy jelentősebb összeget rá kell költenem? Felhívtam az előző tulajt és azt mondta hogy neki semmi baja nem volt a rendszerrel, a kocsiban 19000 km van és ennek jelentős részét gázzal tette meg! Lehetséges hogy ilyen futás teljesítmény után már tönkre megy a gázszett?
Válaszát előre is nagyon köszönöm!
Üdvözlöm!
Sajnos nem egyedi eset az Öné. Néha érthetetlenül kevés futás is elegendő egy ilyen hibához. Jó lenne biztosan tudni a rendszer eddigi futásteljesítményét, valamint meggyőződni arról, hogy valóban injektorhiba az ok. E két tényező alapján lehet döntést hozni.
Ha még nem futott 150-200 000 km-t a rendszer, én kicserélném az injektorokat és felprogramoznám a rendszert. Ha már lefutott ennyit, fennáll a veszélye annak, hogy egyéb más rendszer elemek bedobják a törölközőt, az pedig már nem kifizetődő vállalkozás. Ilyen esetben a motortérben található elemek ( front kit ) teljes cseréjét szoktuk javasolni egy olcsóbban javítható rendszerre. Ekkor kap mellé 2 év garanciát , valamint a garancia időn túli javításokra is gondolva egy emberségesebb anyagárakkal fenntartható rendszert.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-Doktor!
Napokban került hozzám egy 1997-es Audi A3 8L 1.8 20V - 180 000 km futásteljesítménnyel. Elsősorban nagyon megkedveltem az autót, azonban a fogyasztással nem sikerült kibékülnöm: 8-12 l. Ennek én is oka vagyok, hiszen sportosan vezetek és elő-előfordul, hogy a padlóhoz szögezem a pedált!
Évente 40-50 ezer kilométert teszek meg, számomra nem kérdés, hogy megéri-e a gázüzem beszerelése, inkább az érdekelne, hogy a motor nincs-e tiltólistán (LPG üzem szempontjából). Másodsorban nem a szereltetés árán akarok meggazdagodni, melyik lenne a legmegfelelőbb rendszer az autóhoz?
Előre is köszönöm a válaszokat! Tisztelettel
Tisztelettel Üdvözlöm!
A motor minden további nélkül alkalmas az átalakításra. A megtérülés kb. 17 000 km alatt meg is történik, így nem kérdés, hogy megéri-e. Az ön esetében egy 3,5 hónap, onnantól már pénzt termel a rendszer. Az ajánlott rendszer nem az autótípustól függ, hit és tapasztalat kérdése. Mi az Agis gázszetteket javasoljuk, mivel műszaki tartalom szempontjából élenjáró termék, továbbá rendkívül precízen beállítható. Többet itt olvashat a márkáról.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlet!
Az autó computere 90-es normál tempónál 5-5,5 literes fogyasztást mutat, benzinnel ez 5,8-6 liter. Tudom, hogy nem pontos a mérés a két üzemanyagnál, mert mégiscsak benzinre van állítva, de 470 km-t tudtam menni 38 liter gázzal, ez 8,1-es fogyasztás. Kicsit messze van az 5,5-től.
Ekkora lenne a különbség a tényleges és a mutatott adatok között? Viszont volt olyan időszak hűvösebb időben, mikor 6,5 liternél megálltam. Skoda Fabia Kombi 1.2-es 69 LE, 2010-es gyári gázos.
Köszönöm szépen! Balázs
Kedves Balázs!
Nem világos, hogy a kijelzett érték benzinnel ennyi, vagy gázzal. A kijelzett értéket figyelembe venni csak akkor lehetne, ha a gáz beállítása kínosan pontos, vagyis a mindenkori gázüzem teljesen megegyezik a benzines paraméterekkel. Ekkor elő tud fordulni, hogy a kijelzett érték felfogható a virtuális benzin fogyasztásként, de ez nagyon ritka eset.
Mérje meg betankolás alapján a benzin fogyasztást, majd a gázfogyasztást azonos körülmények között. 1,15-ös szorzó várható el, ez alatt vagy felett sokkal nem szabad lennie a gáz többletnek a benzinhez képest.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG Doki!
Dodge Caravan 3.3 benzines V6-os gép 2 éves AC Stag rendszerrel jár, viszont kisebb gázadásra (kb 2000 Fordulatot elérve) hangosan csipogva benzinre vált. Szűrők cserélve lettek, a hiba sajnos nem szűnt meg.
Számítógépre csatlakoztatva észleltük az üzemi gáznyomás 1.1 bar-ról 0,2 bar ra csökken gázadáskor. A komputer tárolt hibaként feszültség hibákat ír. Érdekesség, hogy a rendszer nagyobb gázadásra búgó hangot is hallat. Hogyan orvosolható az idő előtt benzinre váltás?
Köszönöm a segítségét előre is!
Üdvözlöm!
Az a kérdés, hogy a látott gáznyomás esés valós, vagy csak a MAP szenzor látja ennyinek? Erről kell meggyőződni először.
Ha valóban esik a nyomás, reduktort kell cserélni. Erre utal a búgó hang is. Ha netán a szenzor viccelődik, ki kell cserélni.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG Doktor!
A következő témában kérném szíves tanácsát. Jelenleg egy 2001-es Chrysler Voyager 2.5CRD autóm van, amivel igen meg voltam elégedve, de eljárt felette az idő. Ezért pár évvel fiatalabbat vennék, de megpróbálnám a 3.3 V6 benzinest LPG-re alakítva. Ön szerint érdemesebb venni egy tisztán benzinest, majd gázosítani, vagy eleve LPG-set keresni? Ugyanis a benzinesekből nagyobb a választék, valamint kisebb a rizikó, mint egy használt LPG berendezéssel.
Köszönettel, Somogyi Tamás
Kedves Tamás!
Én is inkább a benzines átalakítását preferálnám. A már átalakított példányok egyrészt már valószínűleg lefutották a magukét, hiszen ritkán alakítanak LPG üzemre autókat évi 6000 km kedvéért. Másrészt nagyon sok a helytelen beállítás, rosszul konfigurált beszerelés még külföldön is.Ennek bizonyos idő elteltével mindenképpen káros következményei lesznek. Ezt nem célszerű felvállalni.
A választásnál nem a gázszett márka a döntő, hanem a beszerelő műhely minőségi munkavégzése. Honnan tudhatja, hogy milyen minőségben dolgozik az adott műhely? Nehéz kérdés. Ha a gázcsöveket popszegeccsel rögzíti a kasznihoz és az udvaron álló helyben programozza a gázrendszert, az itthon és Angliában egyaránt kerülendő.
Itt olvashat többet arról, hogy néz ki egy szakszerű rendszer beállítás.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Van egy újszeru állapotban levo 2006-os Toyota Aygo-m, 16 ezer kilométerrel vásároltam. Lehet-e gázosítani, érdemes-e, s ha igen, milyet javasolna hozzá?
Több szervízben is érdeklodtem már, mindenhol vállalnák, viszont az utolsónal azt állították, hogy ez a motor - KGB10(H) - feketelistán van, vagyis kb. 20 ezer km-t menne gázzal, mivel gyengék a szelepei.
Üdvözlöm!
Vallom, hogy ez a szelep mizéria az esetek 99%-ban urbánus legenda. Vannak hitványabb anyagminőségből készített hengerfejek és kiválóak is az autóiparban. Ha valaki egy hitványabb példányba gázt szereltet olyan helyen, ahol mit sem törődnek a rendszer pontos beállításával, már el is kezdődik a baj. Ha ezt tetézzük a tulajdonos ólom nehéz lábával, tizenkettesre vehetjük, hogy lesz is baj a szelepekkel. Hogy mi is a baj konkrétan? Itt bővebben olvashat róla.
A titok a rendszer tökéletes beállítása, a fúvókák és a gáznyomás pontos megválasztása, valamint az üzemi körülmények figyelembe vétele. A 60 éves orvos számára elengedjük teljes terhelésig az S80-as Volvot gázüzemben, de amikor a 21 éves ifjú titán beesik a Honda Civic VTI-vel, ping-pong asztal méretű hátsó spoilerrel és kék küszöb megvilágító leddel, 5000-nél biztosan leoltjuk a villanyt, onnantól csak benzinnel gyilkolhatja.
Tudja miért? Az autó talán még ki is bírná. De ha mégis történik valami gixer, a felelősség innentől a tulajdonosé. És ez így rendben is van korrekt, védi az ügyfél érdekeit és a beszerelő műhelyét is.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG- Doktor!
Egy SAAB 9.3 (2004) 2000-es benzines autó megvásárlásában gondolkodom. Érdeklődni szeretnék, hogy érdemes-e megvenni az autót így gázosan és ha igen mire figyeljek az autó megnézésekor, kipróbálásakor. Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: K.Béla
Kedves Béla!
Gázos autót lehet venni, de az állapotra még inkább oda kell figyelni. A mai korszerű autók füllel-szemmel történő vizsgálata már nem egyszerű feladat. Csak végzetes bajokat lehet megtudni így, azokat sem minden esetben.
Számtalan autót láttunk a közelmúltban felújításra szoruló állapotban, zéró kompresszióval, miközben csodaszépen duruzsolt, nem okádta füstöt, semmilyen gyanús jelet nem mutatott! A leghelyesebb a vásárlás előtt egy részletes diagnosztikát futtatni oszcilloszkóppal, ott minden kiderül, nem hazudik.
Erről itt olvashat bővebben.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm!
Kia Ceeed 1.6 benzinest gázosítottam, azóta 10 hidegindításból 9 szer nem indul csak 2.-3.-ra, főleg, ha a benzin szint 1/4 vagy az alatt van. Benzinnyomás, üza szivattyú, gáz elektronika elvileg rendben van, több szerviz, több alkalommal sem találta meg az okot.
Tisztelettel Sanyi
Kedves Sanyi!
Tartok tőle, hogy saját magamat kell ismételnem, ami kicsit debil dolognak látszik esetleg az olvasók számára. Nos nem állítom, hogy más oka nem lehet, de a leírása alapján úgy tűnik, ismét egy rosszul beállított gázrendszer teszi meg a magáét a napi örömökért.
Eltanulhatott a benzines vezérlője, ezért fel kellene programozni a gázrendszert tökéletesen. Vegye le egy éjszakára az akksi sarut és járjon benzinnel 1-2 napot. Ha ettől rendeződik a probléma, a fent leírt gonddal állunk szemben. A gázrendszerek beállításának fontosságárólitt olvashat bővebben.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Egy '98-as (e36) 318i automata BMW-ben 4GAS II MINI rendszer van.
Az autó terhelés - mondjuk egy határozottabb gyorsítás - után motorféknél rángat, illetve oda-vissza kapcsolgat gáz és benzin között. Élő adatban ilyenkor a gáznyomás a cut-off határ fölé emelkedik - nem tudni, mennyivel, mert kifut az oszcilloszkóp görbéje a képernyőről:).
Normál üzemben a nyomás az 1.4 üzemitől +/- 10-15 százalékkal változik. Kikapcsoltam a cut-off miatt benzinre váltást, tüneti kezelésnek átmenetileg megteszi, a rángatás megszűnt - hiszen nem kapcsolgat -, de a nyomás-növekedési probléma ettől még megvan. A MAP szenzorra és a reduktorra menő vákumcső az injektorsor végén lévő nyomásszabályzót vezérlő vákumcsőbe csatlakozik egy T-vel. Okozhat ez ilyen nyomásnövekedést, vagy ne is kísérletezzek befúrni egy "saját" vákumcsatlakozót, hanem gyűjtsek inkább reduktorra?
Köszönettel: Péter
Kedves Péter!
Van itt több baj is. Az első, hogy egy LPG rendszer alapvetően 1 bar nyomásra van kitalálva, ehhez minden esetben ragaszkodni kell, ha csak nem feltöltött motorról beszélünk. 1,4 bar üzemi gáznyomás nagyon magas, vélhetően nem volt kedve a beszerelőnek játszani a fúvóka méretekkel. Célszerű önálló furatból táplálni vákummal a rendszert, lehetőleg olyan pontról, ahol a 4 henger közös szívócső vákumját lehet felhasználni.
Gyakori hiba, hogy valamelyik szélső hengerből vesznek vákumot a kollégák, ez szokott zavart okozni. Ennek ellenére az Ön esetében nem ezt látom hibaforrásként gyanúsnak, sokkal inkább helytelen gáznyomást és esetleg helytelen korrekciót, amit ellenőrizni kellene mindenképpen.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu