Helló!
Van egy BMW E36, 1.8-as benzin-gáz üzemű autóm. A gond az volna vele, hogy visszadurran. Mi lehet a gond?
Tisztelettel: Dániel
Kedves Dániel!
Két okból jellemzőek ezek a durrogások alapvetően. Szélsőségesen szegény keverék esetén, vagy rosszabb esetben szelep károsodás okán. Javaslom a jármű szakszervizben történő mielőbbi diagnosztikáját! A szelepek állapotáról mi így győződünk meg, ez a legpontosabb módszer.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
A problémán a következő.:
Adott egy 38 literes gáztartály. Ebbe a tudomány mai állása szerint 38 liter folyadék fér ha nem tévedek. Akkor az hogy lehet,hogy jobb kutakon 35-36 litert tankolok,közepesen rossz kutakon 39-40-et, az anyázós kutaknál pedig 46-47-et? Konkrétan 47 litert Németországban, 46 litert Olaszországban sikerült tankolnom. Így a 0.50€-s literenkénti árat nagyon gyorsan sikerül feltornászni a mi szintünkre.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlöm!
Kevés az információ, ezért leírom inkább a B verziót is. Lehet, hogy igaza van és átverik. Ez akkor igaz, ha a tartályának a brutto térfogata (a fizikai, valós térfogat) valóban 38 liter. Ezt kell elsőként felülbírálni.
A szakmában beszélünk még úgynevezett netto térfogatról, amely nem más, mint a tartályban található multiszelep korlátozó hatása által kialakult valós, tankolható mennyiség, amely biztonsági okból a tartály fizikai térfogatának a 80%-a. Ha ez a helyzet, könnyen lehet, hogy a multiszelep rakoncátlankodik, ennek köszönhetően hol, ennyit, hol annyit enged át, így ingadozhat a betankolt mennyiség. Ha ez a helyzet, a szelep cseréje a megoldás.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG Doki!
Nemrég vettem egy 2002-es 1.6 8V Seat Toledo-t Zavoli automata gázszettel. Több probléma is felmerült, ezekre szeretnék válaszokat kapni, vagy egyáltalán hol érdemes keresni a hiba okát.
Az első az indítási probléma. Általában bármilyen hideg volt eddig, az első indítás reggel mindig sikeres volt, aztán változó, hogy a következő indítás valamikor sikerült van amikor nem, de ott is mindegy volt, hogy teljesen visszahűlt a motor vagy csak 60 fokra vagy üzem meleg maradt. Akkor is előfordult, hogy csak 3-4x indítózásra indult be (az indítások között kb. 3-4 másodpercet várva). Illetve olyan is volt, hogy lefulladtam vele szintén hidegen és sokadjára indult be akkor is.
Másik probléma az, hogy hidegen nagyon erőtlen, fulladozik, volt hogy tövig nyomtam a gázpedált és csak éppen gurultam, aztán 50-100 méter múlva magához tért és már kicsivel jobban kezdett húzni, de kb 60 fokot el kell hogy érje, hogy normálisan menjen, az mindegy hogy éppen gázon van vagy benzinen, azt már próbáltam.
A harmadik pedig az alapjárat, bár ezt csak gázon figyeltem meg (de lehet hogy benzinnel is csinálja) és általában üzem meleg hőfok közelében. Ha megállok pl lámpánál vagy Stop táblánál stb. kirakom üresbe, akkor 2-3x nagyon kileng a fordulatszám mutató 500-1000-es tartomány között és közben elhalványul a fényszóró is!
Az a baj hogy a szerelők tanácstalanul állnak a dologhoz: " Sok minden lehet", "a VW csoport ilyen" stb mondatokat hallok, de szerintem ez nem normális. Érdemes lenne olyan szervizt felkeresni, ahol autógáz szereléssel foglalkoznak vagy inkább csak másik szerelőt keressek? Előre is köszönöm a válaszát!
Üdvözlöm!
Nem a VW csoport ilyen, hanem a rossz beszerelés. A hidegindítási gondok legtöbbször abból adódnak, hogy a helytelenül konfigurált rendszer meghülyíti a gyári vezérlőt, amely adaptálódik (eltanulja a megváltozott értékeket ), majd benzinnek értelemszerűen nem képes rendesen működni a rossz gázos adatok paramétereivel.
A többi felsorolt hiba valóban sok minden lehet, végig kell nyálazni az autó benzines és gázos oldalát egyaránt. A művelet vége a rendszer helyes felprogramozása, erről itt olvashat.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm!
A napokban szerettem volna vásárolni egy új Renault Fluence gépkocsit 1,6 literes benzinmotorral. Az autó gázosításával kapcsolatban a kereskedésben azt az információt kaptam, hogy a ráncfelvarrás előtti Renault motoros autókat lehet, az azutáni Nissan motoros (Euro6 H4M motorkód) autókat már nem lehet gázosítani. Az importőr határozottan tiltja. Önöknek mi erről a véleménye, tapasztalata? Ha ez esetleg segít én úgy tudom, hogy a szóban forgó motort a Nissanokba régóta HR16DE kóddal szerelik.
Köszönettel Marci
Kedves Marci!
Utána kotortam a motorkódnak. Az első aggály kilőve, nem közvetlen befecskendezéses a motor. Van azonban egy másik bibi, hengerenként 2 db injektorra van szerelve. Vicces, ilyet mi sem alakítottunk még át, de szerintem megoldható egy kis firnyákkal. Költségesebb, de megítélésem szerint megoldható, csak le kell kezelni a hengerenként 2 db injektort.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doki!
Opel Tigra 1.8B 2006. 09. hó, teli tankolt LPG gáztartály esetén a benzinről való átváltás követően a motor nem kapcsol át gázra. A LPG tanktelítettség ledsora telit mutat, átkapcsoláskor a gáz villogni kezd, (a gázinjektor szelepek felől kattogó hang) ahogy növelem a gázpedál erőt, a motor hirtelen lefullad, a ledsor kialszik, mintha üres lenne a tartály.
Köszönöm segítségét.
Üdvözlöm!
Sok minden lehet bűnös ilyen esetben. Szakszerviznek kell látnia mindenképpen. Hibás tartályszelep, reduktor, map szenzor mind lehetnek okozói a jelenségnek.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
A Zafirám 2003-as évjáratú, és nem hajlandó átkapcsolni gázra. Eddig mindig átkapcsolt, viszont ha indítás előtt átkapcsolom akkor csak hebeg-habog.
Válaszát előre is köszönöm
Üdvözlöm!
Az átkapcsolás 3 dolog miatt maradhat el.
1., Rossz a gázvezérlő, ennek a legkisebb az esélye.
2., Hibás hőmérséklet jeladó
3., Valóban nem melegszik át a reduktor.
Ennek lehet oka az esetleg megcsappant hűtőközeg szintje,megint más esetben légtelenítési problémák adódhatnak. Látatlanban ennél többet nem tudok mondani. Az indítás előtti átkapcsolást nem tudom értelmezni. Ezt vészindításnak hívjuk, amennyiben erre gondolt, a dadogós járás némileg normális jelenség, hiszen a reduktor még hideg, így a gáz légneművé alakulásakor bekövetkező hőelvonás miatt részlegesen le tud fagyni a reduktor.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
Egy 2000-es évjáratú 8 szelepes 1.3-as Suzuki Swiftem van, amelybe 2011-ben szereltettem gáz rendszert (én vegyes típusnak nézem, mert a reduktor Lovato, az elektromos szelep Landi-renzo, valószínűleg a vezérlő is Landi, mert a kapcsoló is az (amivel át tudom kapcsolni benzinről/gázra...).
Sokáig nem is volt vele problémám, majd egyszer egy hosszabb úton kifogyott a gáz és át kellett kapcsolnom benzinre és akkor azt tapasztaltam, hogy benzinen kis fordulaton (minden sebesség fokozatban) erőteljesen torpan az autó (amikor nyomom a gázt és érzem a torpanást majd kinyomom a kuplungot, akkor a fordulatszám hírtelen beesik majd beáll alapjáratra...), viszont agresszívabb kigyorsításoknál ezt nem tapasztalom akkora mértékben.
A gyújtási rendszer (gyújtás elosztó, gyertyák, gyújtó kábel) fel lett újítva, de a hiba megmaradt, sőt azt vettem észre, hogyha leveszem az aksi sarut, akkor benzinen nagyon alacsony (kb. 500 1/min) az alapjárat, gázon egyszerűen használhatatlan az autó, mert a kuplung kinyomására azonnal leáll, majd kb. 20-40 km megtétele után (benzinen) beáll az alapjárat és utána már gázon is használható.
Mostanában azt vettem észre, hogy nagyon erőtlen gázon az autó és sokat is eszik (11-12liter/100km!!), elvittem egy kompresszió mérésre az autót elég alacsony értékeket mértek a hengerekben (10,1 bar) a szervizkönyv szerint 10,5 bar alatt felújítást igényel, ez meg is történ, de sajnos az erőtlenség és a jó étvágy továbbra is megmaradt. Az lenne a kérdésem, hogy ezek tudatában tudna-e nekem valamit javasolni, hogy mivel lehet probléma (a benzines üzemben való torpanás, gázon pedig az erőtlen jó étvágyú fogyasztás tekintetében). Illetve, ha jól tudom már a keverőfejes gáz rendszereknek is tudnia kellene az automatikus átkapcsolást (vagy nem?), mert nekem elejétől kezdve mechanikusan kell kapcsolgatni (hideg indítást követően is már azonnal át akarna kapcsolni gáz üzemre).
Előre is köszönöm megtisztelő válaszát! Üdvözlettel, Attila
Kedves Attila!
Általánosságban nehéz beszélni egy ilyen esetről. Nincs két egyforma szituáció. Én a felújítás ellenére mindenképpen a motorikus állapot visszaellenőrzésével kezdeném a sort. Erre mi ezt a módszert javasoljuk.
Lehet, hogy valamit nem sikerült tökéletesen megoldani a felújítás során, és ez okozza a bajt. Ha a benzines oldal vizsgálatán és esetleges javításán túl vagyunk, akkor érdemes a gázrendszert nagyító alá venni. Igaza van,a keverőfejes rendszerek is automatikusan kapcsolnak már át, de a hibákhoz képest ez csak apróság jelen pillanatban.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG doktor!
Reduktor csere volt az autómban, azóta nincsen alapjárata, álló helyzetben fokozatosan esik a fordulatszám, majd az autó lefullad. Menet közben nincsen vele semmi probléma. Voltam már állítatni rajta, de a probléma nem szűnt meg. Mi lehet a hiba? Lehet, hogy rosszul állították be, vagy a a reduktor lehet a hibás?
Gábor
Kedves Gábor!
A gázrendszerek megjegyzik, milyen gáznyomással történt az előző alkalommal a kalibrációjuk. Amennyiben reduktort cserélünk, a nyomást pont annyira kell állítanunk, amennyi az kalibrációkor volt.
Ha erre nincs lehetőségünk ( a reduktor nem engedi annyira levinni esetleg a nyomást vagy mert az adott gázrendszer nem láttatja a kalibrációkor fennállt referencia nyomást ) , újra kell programozni a rendszert. Utóbbi esetben fontos, hogy ez valahogy ehhez hasonlóan történjen.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doktor Úr,
segítségét szeretném kérni a következőben: egy E46 BMW BRC rendszerrel van felszerelve és már lassan 2 éve nincs alapjáratom gáz üzemmódban. Szerelték-szerelték azt mondták ez ilyen marad. De néha nem tudom mitől tökéletes az alapjárat meg az egész rendszer, de legtöbbször nem.
Autópályán megy, tökéletes minden, de a városban folyamatosan kis gázfröccsre van szükség, hogy ne fulladjon le a kocsi (benzin-üzemmódban tökéletes minden ).
De olvasgattam és lehet, hogy a REDUKTOR-ral van baj és egy felújítószettre lenne szükségem. De milyenre? az én reduktoromra az van ráírva, hogy - 7AF 1500 Genius 25013 - de ilyet nem tálalok sehol. Lehet hogy mindegyik egyforma? De mégis melyiket rendeljem? Előre köszönöm segítséget.
Üdvözlöm!
Az említett hiba sok okból fennállhat. Lehet valóban a gázrendszer hibája, de sok esetben az autó benzines oldala hibás annak ellenére, hogy benzinnel tünetmentesen működik.Mindenképpen diagnosztizálni kellene a hibát.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-Doktor!
2006-os 1,6-os (Z16XEP) Zafira B-nk van, 2012 márciusa óta járunk gázzal. Landirenzo rendszert szereltek be a Medic-Carnál, azóta 100 000 km-t mentünk. Az utóbbi időben az a bosszantó tulajdonsága, hogy hosszabb egy tempójú haladás után ha kidobjuk üresbe, illetve ha hosszabban kikuplungolunk, az addigi mondjuk 3000-es fordulatról akadálytalanul hullik alá a fordulatszámmérő mutatója. semmi kalimpálás, hogy át akarna váltani alapjáratra.
A Cut-off határ ha jól emlékszem 1200-ra van állítva, amikor 1500-on volt akkor, kellemetlenül rángatott 60-ról 50-re lassításnál. Voltam vele egy szervizben, ott elméletileg megkapta a legfrissebb szoftvert, de sokkal jobb nem lett tőle. Van-e valami ötlete, esetleg 100 ezres futás miatt igényel-e a rendszer további gondoskodást a szűrőcseréken felül?
Köszönettel Mach Péter
Kedves Péter!
A jelenséget okozhatja a jármű alapjárati rendszerének elkoszolódása ( igen, ha benzinnel jól működik, akkor is! ), de lehet oka a gázos oldalon elkövetett szerelési hiba, esetleg valamelyik alkatrész meghibásodása is. Mindenképpen látnunk kell az autót ahhoz, hogy ennél bővebbet tudjak mondani.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG-doktor!
Érdekelne, hogy Mercedesbe érdemes-e gázszettet rakatni. Merci-szerelőm szerint csak a baj lesz vele. Van olyan motor, amibe kifejezetten nem ajánlott, illetve olyan amelyikbe mindenféle gond nélkül rakható? Ami típusok szóba jöhetnek elsősorban: W201-202-124-210.
Köszönöm a válaszát: Tibor
Kedves Tibor!
A szerelője nem látott még rendesen beépített gázrendszert, megítélésem szerint ezért fogalmazott meg egy ilyen megalapozatlan véleményt! A Merci is egy autó, alapvetően jó anyagminőséggel megáldva. A gáz alapvetően meg jót tesz a motornak. Itt összegyűjtöttük az erről szóló rendszeresen felmerülő kérdéseket.
A sok rossz tapasztalat oka a rengeteg helytelen beépítés és a rossz beállítások, amely körülmények miatt bizony elő tud fordulni a motor károsodások jó néhány költséges fajtája.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt címzett!
Érdekelne, hogy mennyi lehet a normál gyertyahézag? Amiket autóból kivettem 1,1 millis hézagok voltak. Ez sok? Most 0,8 és néha rángat ha odalépek.
Illetve ha a tartály 55 literes, mennyit lehet bele tankolni és mennyi kb a tágulási tér? Köszönöm szépen: Péter
Üdvözlöm!
A gyertya hézag gyertya típusonként változik, tehát a kérdést így nem lehet megválaszolni. A rángatás oka lehet még a gyújtórendszer egyéb elemei miatt is (trafó, kábelek, már ahol vannak). A tartályokra általánosságban igaz, hogy 80%-os térfogatig tölthetőek a jogszabály szerint.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
10 éve szereltettem be egy 2004-es kiadású Daewo 1.4-es személygépkocsiba egy lengyel gyártmányú DT típusú LPG rendszert. A 10 év alatt kb 200 000 km-t mentem vele, ezalatt 2 alkalommal kellett gázinjektort cseréltetnem mert elromlott. Más probléma nem volt.
Kb 3-4 hónapja tapasztalható, hogy mikor a gáztankban a gáz kb. felére csökken a rendszer automatikusan átvált benzin üzemre. Ezután kézzel 4-5 alkalommal vissza lehet állítani majd végleg csak benzinnel hajlandó üzemelni. Nagyjából 24-48 órai pihenés után a gázüzem újból működik mintegy 50-80 km-t és újból jelentkezik az előző hiba. A gázszervizben ahol eredetileg szerelték azt mondták, hogy nem tudják megállapítani a hiba okát csak ha végleg leáll a gázüzem. Kérdésem mi lehet a hiba, tényleg bemérhető-e, hova javasolják, hogy vigyem.
Tisztelettel: Czene Gábor
Kedves Gábor!
Az említett hiba oka felderíthető. Vagy a nyomás szenzor, vagy a gázvezérlő ECU lesz a ludas. Egy ilyen régi DT rendszer alkatrészellátása azonban kihívásokkal teli bonyodalom, elképzelhető, hogy csak a rendszer motortéri elemeinek cseréje lesz a megoldás. Fontos, hogy csere esetén a beszerelést követő rendszer beállítás szakszerű legyen.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Jó napot,
Van egy 1995-ös Passatom. Gázzal tökéletesen megy, viszont benzinről nem indul és ha menet közben átkapcsolom benzinre, azonnal leáll. Benzinpumpa csere megvolt, azaz a benzint nyomja, szikra van . Minden adott ahhoz, hogy benzinnel is menjen, de nem. Olvastam valahol, hogy a relé a bűnös, ami lekapcsolja a benzinszivattyút mikor gázzal megyek és aztán nem kapcsol vissza?
Válaszát előre is köszönöm
Üdvözlöm!
Alapvetően kevés az információ a probléma megítéléséhez. Több dolog is okozhat ilyen hibát, szélsőséges esetben akár még a gázvezérlő computer is.
Az ön által említett relé a legjobb, ha eltávolításra kerül, ugyanis balesetvédelmi okokból nem szükséges leállítani a benzinszivattyút gázüzemben! Egy AC pumpa arra van méretezve, hogy járjon folyamatosan, nem szükséges azon aggódni, hogy leállítással hosszabbítsuk az élettartamát.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm!
Vettem egy Opel Agilát fél éve 135 000 km-el, 90 ezernél volt beletéve a Zavolli gázszett (kontrollált adatok). Minden tökéletesen működik, menettulajdonságok jók, de autópályán több mint 10 liter gázt eszik, egyébként vegyes használatban megelégszik 8 literrel.
A check lámpa állandóan ég, azt többször törölték, de visszajön. A hibakód kiolvasás eredménye: a hiba az egyes henger üzemanyag ellátásában van. Azt mondták, amíg jól megy az autó, ne foglalkozzak vele. De a 10 feletti pályafogyasztás csak izgat. (Olaj, szűrők, gyertyák cserélve, üzemi hő ideális, lambdaszonda jó)
Köszönettel: Dulai László
Önmagában a 10 literes fogyasztást akkor lehetne minősíteni, ha elárulta volna, mennyit eszik azonos körülmények között autópályán az autó benzinből. Helyette megadta a vegyes fogyasztást, amiből nem lehet következtetni az autópályás fogyasztásra.
Általánosságban elmondható, hogy a mindenkori benzin fogyasztás x 1.15 = ideális gázfogyasztás. A hibakód nem tréfa, ha jól megy az autó, akkor is komolyan kell venni! Ne a fogyasztás aggassza, hanem az esetleges helytelen rendszer programozásból eredő motor károsodás veszélye, ez ugyanis sokkal jobban tud fájni, mint az üzemanyag számla. A megoldás egy diagnosztika, majd a rendszer helyes beállítása.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
Škoda Octavia I. 1.6 benzines-gázos autómban a gázüzemű használat mellett is észrevehetően fogy a benzin. Ez azt jelenti, hogy folyamatos országúti használat mellett is kb 100 km/ 0.5-1 liter benzin elfogy.
Ki nem folyik, nem csepeg, benzinszag nincsen. Nem tudom, hogy ehhez a jelenséghez tartozik-e, de melegen, gázüzemnél alapjáraton bár nem áll le, de néha "bedadog" és emelgeti az alapjáratot.
Kérem a tanácsát a fentiekben, melyet előre is köszönök! Attila
Kedves Attila!
A gázüzemben fogyó benzin lehetséges okai:
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG Doktor!
A következő esettel fordulnék Önhöz. Adott egy benzin-gáz üzemű autó. Tankoltam bele mindössze 2000 Ft-ért gázt (9,7 liter). Átlagban 6,5-7 literes fogyasztással elmegy 100 kilométert gázzal. Összesen 30 km-t mentem vele, aztán átváltottam benzinre, és beálltam a garázsba. Eltelt 2 nap. Ma újra használnám az autót, váltanék át gázra, és folyamatosan csipog, mint amikor kifogyott belőle. Mi lehet a probléma?
Fix ~30 km lett megtéve vele, mert lenulláztam a számlálót. Többször is tankoltam már ezen a kúton, és nem volt probléma. Mi lehet a probléma? Illetve a másik kérdésem pedig az lenne, hogy a pótkerék helyére beszerelt tartály körülbelül mekkora térfogatú lehet? 25 liter gáz tankolása esetén is a legutolsó led világít pirosan a gázszintjelzőn. Várom válaszát. Előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Kovács Attila
Kedves Attila!
Gáz szivárgás, nem megfelelő betankolt mennyiség okozhatja mindezt. Extrém esetben történhet olyan, hogy ha meleg időben tankolt kis mennyiséget és abból használt el, ha hirtelen hidegre vált az időjárás, a gáz térfogatcsökkenése esetleg eredményezheti, hogy alacsony a gáznyomás, így nem is vált át a rendszer.
Nem írta, tankolás után helyre jött-e a hiba!? Ha igen, akkor ezek közül valamelyik volt az okozója. Ha ekkor sem, valószínűleg valamilyen rendszer hiba lépett fel. A pótkerék tartályok méretei nagyon széles skálán mozognak, kizárólag az autó típusának ismeretében lehet választ adni a kérdésére.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt Doki!
Van egy Opel Zafira A (F75_) 1.6 16V Z 16 XE Benzin 74 KW (101 LE) 2002-es évjáratú autóm. Az autóm LPG gázzal is üzemel, amit rendszeresen használok. Gyertyát szeretnék cserélni benne mégpedig iridiumra, amiről azt hallottam jobban viselkedik vele az autó.
A kérdésem az lenne, hogy milyen típusú iridium gyertyát javasolna az autómba?
Üdvözlettel, Faragó Tibor
Kedves Tibor!
Az a tapasztalatunk, hogy a legjobb választás az autó gyári specifikációjának megfelelő gyertya választása gázüzem esetén is! A több pólusú gyertyákat kerülje! Ha a gyári hézag nagy ( 1.1-1.2 mm feletti, akkor érdemes összeütni a hézagot , max. 0.7 mm-ig).
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves Zsolt!
A következő kéréssel fordulok Önhöz, mert nem találtam rá sehol választ:
Citroën Berlingo 1.4-em van, 120 000 km-el ezelőtt gázosítva, jelenleg 194 000 km-el. Műszaki vizsgán lpg-vel magas volt a CO-ja, 1,2-1,4 közötti érték, benzinnel rendben volt 0,1. Mi lehet a probléma oka? Tavaly nyáron volt hangolva a gázrendszer 105%-os dús keverékre, azóta 2 gázinjektor csere történt (összesen 3 új, 1 régi ZAVOLI)
Köszönöm előre is a segítségét, üdvözlettel: Péter
Kedves Péter!
Amennyiben nincs égéskimaradás a motorban, sokat kap, ez a baja. Után hangolva 105%-os dús keverékre..hmm, ez értelmezhetetlen. A rendszer szakszerű hangolása ugyanis nem az egész táblázat egységes változtatásával kell, hogy történjen, hanem a teljes fordulatszám tartomány összes gázpedál állásához rendelve aprólékosan, menet közben!
Tehát nem az udvaron járatott motorral 10 perc alatt, hanem valós forgalmi viszonyok között, ami kb. 1 órás művelet... Erről itt talál bővebb leírást.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdvözlöm.
Chevrolet Tacumám van, BRC Genius rendszerrel. 2006-os az autó, 180 000 km van benne, új korától gázos. Most a hidegek kezdetével 100-110 km nél visszavált benzinre. Szűrőket kitisztítottam, de a probléma megmaradt. Következő lépés esetleg reduktor felújítás?
Válaszát előre is köszönöm.
Kovács András.
Üdvözlöm!
Nagy valószínűséggel esik a gáznyomás a rendszerben, vagy helytelenül úgy érzékeli, mintha esne. Diagnosztizálni kell a gázrendszert és cserélni a felelős alkatrészt, ami igen, lehet a reduktor is!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Kedves LPG Doktor!
Másfél hónapja szenvedünk az autóvásárlással, 7 üléses, LPG gázos egyterűt szerettünk volna, de nehezen találtunk számunkra mindenben kielégítőt. Bíztunk a kis köbcentikben, hogy remélhetőleg nem zabálja le a gatyánkat. Ma ''szembejött'' velünk egy 2005-ös Ford Galaxy Ghia, V6, 2.8-as motorral, LPG gázos.
A tulajdonosa azt mondta, hogy városban kb 12 litert eszik meg, de pályán mért már 8-9-et is. Elhihetjük, hogy egy ekkora motor, ami benzinből 16 litert zabálna, kijön 12-ből gázzal? Próbáltam utánanézni külföldi oldalakon, de ott is csak az eladók hirdetései vannak, ahol többen is 11-12 literes gázfogyasztást írtak. Reális ez? Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Rozgics Pál
Tisztelt Pál!
Nem szabad hinni az ilyen fajta nagyot mondó autós társaknak semmiképp! Urbán legenda, de a fizikával nem lehet szexuális kapcsolatot létesíteni, ha érti, mely népies mondatot szerettem volna nyomdafesték tűrő formába kondícionálni :-)
A mindenkori várható LPG fogyasztás az eredeti benzin fogyasztás 115%-a, ez alól nincs egyik irányba se jelentős kibúvó! Nem mellesleg arra a VR6-os motorra ne érezzen nagy késztetést, az autós történelem nem fog róla tankönyvi anyagot hátra hagyni utána, ebben biztos lehet.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt olajdoktor!
Van nekem egy 2000-es évjáratú 2000 köbcentis Ford Mondeom ami át lett alakítva. A korábbi autószerelő azt mondta, hogy a gáz miatt nincs olyan kenése, ezért érdemes más olajat tenni bele. A mostani szerelőm pedig 10W40-et tanácsolta. Önnek mi a véleménye.
Köszönöm előre is.
Kedves Levélíró!
Ugyanaz az olaj, ami jó volt átalakítás előtt, jó most is a motorba. De ha szeretne speciálisan gázüzemű motorokhoz szánt olajat használni, akkor javaslom pl. a Selénia Mulitpower Gas 5W40-et.
Üdv, Olajdoki
Cng-s Ford Transitom van, amiben BRC CNG szett van gyárilag. Elkezdett az autóm gázüzemben - főleg emelkedőn - rángatni. Megállás után észrevettem, hogy deresedik a reduktorom. Mi lehet a gond?
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdvözlöm!
A reduktor vízellátása nem tökéletes valamiért. Levegősödés, esetleg helytelen elhelyezés is állhat a háttérben. Sokszor látjuk elkövetni azt a hibát, hogy a reduktor a legmagasabb pont az egész rendszerben, ez a légtelenítés szempontjából is aggályos. Lehet még lecsökkent hűtővíz szint is az ok, de akár dugulás is okozhat ilyet (szennyeződés vagy hűtő tömítő használata a rendszerben). Javaslom a fentiek átvizsgálását.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Üdv!
Van egy Suzuki Swift 1.3 8 szelepes 1998-as évjáratú autóm, amit futár autónak használok. Havi szinten 3 ezer km-ert megyek vele. Kérdés az lenne érdemes-e beszerelni vagy sem? Az autóról annyit hogy kb 240 ezer km van benne, egy olaj csere alatt kb 1.5-2 liter olajat kell utána önteni (10 ezer km alatt), ez sok? Más baj nem lenne vele.
Köszönöm válaszát.
Üdvözlöm!
Ez a mértékű olajfogyasztás már nem fér bele a normálisnak mondható keretbe. A gázosítását kizárólag a hiba megjavítása után javaslom csak!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu
Tisztelt LPG -doktor,
Adott egy 2005-ös 1,6-os (BFQ) benzin-gázos (Zavoli) Skoda Octavia. Már nyáron is többször megviccelt, hogy kanyarodás előtt (fékezés-kuplung) lefulladt az autó. Mivel ilyenkor a szervó is elmegy, ezért nem volt túl vicces!
A tünetek az utóbbi időben sűrűsödtek, sőt hideg motornál rendszeresen leesik ilyenkor a fordulat (vagy ha nem fullad le, leesik 500-ra, majd fel 1500-ra, megint le 500-ra majd beáll alapjáratra) és lefullad, hacsak nem pakolom vissza gyorsan még a kanyar előtt. A fogyasztásom is megnőtt a régebbiekhez viszonyítva.
Mióta nálam van az autó (bő 1 éve) folyamatosan világít a check engine lámpa és p0170, p0171 és p0139, p0140 hibakódokat produkál. Egy hete eljutottam egy gázos szerelőhöz, ahol géppel megállapították, h az ECU folyamatosan 25%-os értékre korrigál vmilyen paramétert, aminek alapból 0 +/- 10% között kéne lennie. Ezt úgy sikerült elérni, hogy (ha jól értettem) az injektor nyitási ideje lett növelve 145-ről 195-re alacsony fordulatokon.
Az eredmény, h a fogyasztásom (az autó által mért!) a korábbi 6,5 helyett 5,5-re esett vissza (az utóbbi időben 7,5-re is felmászott) és nem világít a check engine lámpa (bár a hibatárolóban továbbra is megvan a fenti 4 hibakód). De néha még most is lefullad, de ezt az esetek 95°-ban hideg motornál csinálja. Mennék vele vissza a szerelőhöz - mint mondtam leginkább hideg motornál fordul elő - de mire odaérek (kb 1 óra kocsival) úgy is üzemmeleg lesz, amikor is a hibák száma eléggé leredukálódik. Valami ötlete esetleg volna a fenti hibára? Előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Szalóczy Antal
Kedves Antal!
Tipikus eset az Öné sajnos. Egy elrontott beállítás után az ehhez alkalmazkodott gyári vezérlő már befolyásolni fogja a továbbiakat, a beállítás menete messze nem az, amit Ön leírt.
Először is vissza kell állítani a gyári vezérlő adaptációs értékeit nullára. Ezt meg lehet oldani az akkusaru hosszab ideig történő levételével, illetve gyári szervizkomputer segítségével is.
Utána forgalomban, valós körülmények között kell felprogramozni a rendszert, semmiképpen sem az udvaron állva, emelt fordulaton járatva. Valahogy így néz ki ez a mi olvasatunkban.
Mindezek előtt nem árt feltérképezni, van-e valós, benzines oldalon fellelhető oka a hibakódoknak, vagy tényleg csak a gáz beállítások okozzák. Erre itt egy kiváló módszer.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu